6-А клас Українська література дистанційне навчання 2019/2021

 10.12.21

Написання вітального слова на честь літературного героя, автора на основі текстів, що вивчалися

 

- Дорогі мої шестикласники! Під час мандрівки сторінками творів українських письменників ви мали можливість пізнати світ, познайомитися з різними героями. На кого з них вам хочеться бути схожим, чиї вчинки наслідувати? Відповіді на ці запитання ви спробуєте дати, написавши вітальне слово на честь свого улюбленого героя.

Робота з пам’яткою.

Пам’ятка для успішного написання вітального слова на честь літературного героя

1. Використайте звертання.

 2. Вітання запишіть від першої особи (я).

3. Укажіть, як літературний герой вплинув на ваші погляди.

4. Відзначте, які риси характеру ви запозичили б у літературного героя.

5. Напишіть побажання героєві.

6. У висновку-роздумі робіть самостійні узагальнення про те, якою має бути людина.

7. Роботу обсягом до пів сторінки оформіть як листівку, малюнок, рамку.

Зразок

Шановний Швайко!

     Пишу  цього листа, щоб висловити свою вдячність вам - розумному, невловимому та відчайдушному козацькому розвіднику. Коли я прочитав книгу Володимира Рутківського "Джури козака Швайки", то був дуже вражений вашою сміливістю, мужністю та рішучістю. Ви - справжній лицар та патріот, який любить рідну землю та захищає її від ворогів. 

     Я з задоволенням читав про ваші пригоди, а також про пригоди Грицика і Санька. Намагаюся бути сміливим, добре вчитися, щоб багато знати, а також займаюся спортом, щоб стати сильним. Хочу побажати вам успіхів у благородній справі - захисті рідної землі. Я дуже захоплююся історією козацтва і вважаю вас гарним прикладом того, яким повинен бути справжній козак. Саме такі люди споконвік захищали мирних жителів нашої землі від численних ворогів.

 Пропоную вам написати  вітальне слово на честь улюбленого літературного героя, автора на основі текстів, що вивчалися.

Домашнє завдання. Користуючись пам'яткою, напишіть роботу на чернетці, відредагуйте, перепишіть у зошит.

 

07.12.21

Тема. Образи козака-характерника Швайки (В. Рутківського «Джури козака Швайки») та його помічників Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.

 

На попередніх уроках ми з вами працювали з цікавим історичним романом В.Рутківського «Джури козака Швайки».

 

Отже, мова уроці йтиме про козаків. Усі ми знаємо Богдана Хмельницького, Івана Мазепу, Северина Наливайка. А хто такі козаки? Звідки вони взялися? Як утворилося козацтво? На всі ці питання ми знайдемо відповідь у романі «Джури козака Швайки» В. Рутківського, ім’я якого ще донедавна було майже   невідоме нам. На сьогоднішньому уроці ми характеризуватимемо такі образи, як Швайка, Грицик, Санько, Тишкевич та інші.

Прослухайте аудиокнигу «Джури козака Швайки» («На козацьких островах») В. Рутківський.

1. «Літературний  портрет» (за поданою характеристикою визначити персонажа)

1.     «Опасистий молодик з чіпкими очима. Темна людина. Багато гріхів на його совісті…» 

2.   «Негідник, глитай. Коли  наїжджав  у  село, то  дідам-пастухам  часто  діставалося  канчуками  по  спині» .

3.    «Хитрий, мов  лис, обережний, мов  куниця»

4.    «Дебелий  сивуватий  татарин  зі  шрамом  через щоку» .

5.     «Водив  дружбу  з гордим Переяславом, а в  Черкасах  та  Каневі приймали  його як брата. Страшні  козаки в плавнях, проте  він  у  гніві ще страшніший» .

2. Дайте усно відповіді на питання.

Ø Які  стосунки  між  паном  Кобильським  та  козаком  Швайкою?

Ø Чому  пан  Кобильський  зневажливо  ставиться  до  Швайки? Як  про  це  сказано  у  тексті?

Ø А  якої  думки  Швайка  про  пана  Кобильського?

Ø Що  вчинив  пан  Кобильський, коли  дізнався  про  ймовірний  напад  татарів? Зачитайте  відповідний  уривок  тексту.

Ø Хто  служить  пану  Кобильському  і  є  його  правою  рукою? Що  ви  про  нього  дізналися?

Ø Чому  пан  Кобильський  більше  дбає  про  Тишкевича, ніж  про  своїх  підданих?

Ø Чому  Тишкевич  подався  на  службу  до  татарів? Що  він  за  це  отримував?

Ø Чому  Тишкевич  не  міг  покинути  татарів?А  що  вам  відомо  про  татарських  ватажків?

Ø Як  ви  вважаєте, чи  можуть  нас  чогось  доброго  навчити  образи  пана  Кобильського  та  Тишкевича?

 

Порівняйте образи Швайка та Тишкевича.

Порівняйте образи Грицика та Санька.

Ви помітили, що хлопці хоча різні, але рідні; вони хочуть бути теж козаками.

Поміркуйте!

Ø Чого  нас  вчить  роман  «Джури  козака  Швайки?

Ø Де  ви  можете  в  майбутньому  використати  набуті  знання?

Ø Наскільки  актуальні  зараз  висновки, які  ви  зробили, вивчаючи  цей  твір?

Домашнє  завдання.

Напишіть  розгорнуту  відповідь  на  запитання «На  кого  з  героїв  роману  «Джури  козака  Швайки» я  хотів  би  бути  схожим» (Робочий зошит)

 

 

2021-2022 навчальний рік
05.10.21. 6-А ,6-Б класи

Тема. Пісні літературного походження.

Національний гімн   нашої держави - «Ще не вмерла України…»

П. Чубинського і М. Вербицького .

На попередніх уроках ми познайомилися з українськими народними піснями. Їхні автори невідомі, це — колективне творіння народу. Однак є пісні, які мають своїх конкретних авторів. Це пісні літературного походження, але вони так полюбилися в народі, що теж стали народними. От, наприклад, «Пісня про рушник», «Вчителько моя», «Стежина» А. Малишка, «Два кольори» Д. Павличка,  «Червона рута» В. Івасюка та інші.Таких пісень існує чимало, вони присвячені різним темам, подіям, але таким, які завжди актуальні, близькі й зрозумілі багатьом людям. Особливо багато  таких пісень має український народ.

Прослухайте аудіозапис Державного Гімна України.



1.       За яких обставин  його можна послухати ?

2.     Назвіть  символи України, крім Гімну .

Завдання: за хмаркою тегів визначте, що таке гімн.

Робота з підручником. 

1. Опрацюйте матеріал підручника на стор. 40-41

2.  Визначення запишіть .

Гімн (грец. похвальна пісня) 1. У Стародавній Греції урочиста, хвалебна пісня на честь богів і героїв. 2. Урочиста пісня, прийнята як символ державності( наприклад, державний Гімн України)

Запам’ятайте, що пісня – гімн – урочистий музичний твір, який використовується як символ держави.

Запам’ятай дату! Березень 2003 року. Закон, згідно з яким перша строфа і приспів пісні «Ще не вмерла України..» вважаються Державним Гімном України.

Історія написання пісні-гімну.

У 1862 році на мотив визвольного гімну «Сербія свободна» П. Чубинський написав слова «Ще не вмерла Україна». Крамольний для Росії, твір був надрукований у львівській «Меті» (1863), як буцімто Шевченків. До 1917 року цей національний гімн на підросійській Україні переслідувався; був суворо заборонений і за радянських часів.

Павло Чубинський був членом київської організації «Стара громада», куди входила національно свідома патріотична інтелігенція. На її зібранні вперше і прозвучала пісня-гімн «Ще не вмерла Україна». 1918 р. вона виконувалася вже як державний гімн Української Народної Республіки, що проіснувала тоді недовго. Карпатська Україна як самостійна держава також 1939 року визнала її своїм гімном. За радянських часів ця пісня була забороненою. Однак українці її пам’ятали і часто виконували таємно, з великою надією на відродження самостійності своєї держави. І такий час настав. Україна стала незалежною державою і знову за свій національний гімн взяла пісню на слова П. Чубинського. Тепер вона звучить на мелодію композитора з Галичини Михайла Вербицького. Первісний текст пісні перероблювався автором кілька разів, тому сучасний варіант відрізняється від нього.

Тема: відтворення прагнення українців жити у волі; намагання боротися з будь – яким ворогом, захищаючи рідний край.Ідея: віра оборонців рідної землі у неминучу перемогу над ворогом, цілеспрямованість українців у доведенні, що « вони козацького роду».

Основна думка: тільки той народ може перемогти ворога, який має мужність, силу, витримку, віру в досягнення своєї

мети, готовий заради цього пожертвувати своїм життям.

Жанр: громадянська лірика, пісня – гімн.

 Художні особливості твору.

Звертання : «браття українці», «браття

Метафори: « усміхнеться доля», «Чорне море ще всміхнеться», «Дніпро зрадіє», «доленька» доспіє».

Порівняння: « згинуть наші вороженьки, як роса на сонці».

Повторення: «браття», « воля», « доля, доленька».

Епітети: «  у своїй сторонці», « в ріднім краї», «нашій Україні», «нашу свободу»,  « козацького роду» підкреслюють патріотичне  звучання твору.

Зменшувально – ласкаві форми: « сторонці», « доленька».

-Дослідіть, які географічні назви зустрічаються в тексті

Чому   саме ці? Запишіть у зошит.

Виконайте тестові завдання.(Робочий зошит)

1.   Гімн – це:

а) величальна пісня, в якій воздається хвала Богові та господареві землі людині;

б) величальна пісня, що виконується під час обрядів;

в)  урочистий музичний твір  на честь держави.

2. Текст  національного  гімну нашої  держави, за основу якого взято вірш  П. Чубинського «Ще не вмерла Україна», був затверджений  Верховною Радою України:

а) 2000 р.;       б) 2001 р.;         в) 2003р.

3. Україна не вмерла, тому  і  живими  є

а) надія і любов;      бслава і воля;      в) радість і щастя.

4. Кого у творі названо браттями?аукраїнців;           б) усіх слов’ян;       в) росіян.

5.  Художній засіб фрази «усміхнеться воля» називається:

а) епітетом;            бметафорою;        в) алегорією.

6. «Згинуть наші вороженьки, як …»:а) згорять сірники;     б) роса на сонці;     в) сніг у сонячну погоду.

7. Яка річка згадується у пісні-гімні?

а) Каяла;                  б) Ока;                  вДон.

8. За що необхідно боротися народу?

а) За власне майно;      бволю;      в) радість.

9.Яке море ще може «всміхнутися» борцям за Україну?

а) Азовське;           б)Середземне              в) Чорне.

10.Що віддадуть оборонці рідної землі за свою свободу?

а) Здоров’я і гроші;      бдушу і тіло;        в) розум і мудрість.

11.Слова гімну покладені на музику:

а) М. Лисенком;           б) О. Білашем;         в) М. Вербицьким.

12. В яких рядках гімну звучить заклик до боротьби проти поневолювачів України?

а) «Станем, браття, всі за волю від Сяну до Дону,

В ріднім краї панувати не дамо нікому»

б)Згинуть наші вороженьки, як роса на сонці,

Запануєм і ми, браття, у своїй сторонці»

в) « Чорне море ще всміхнеться і  Дніпро зрадіє…»

Примітка. За кожну правильну відповідь  - 1 бал.

Поміркуйте!

Ø Чому громадяни України стоять струнко і тримають праву руку на

серці, коли звучить Гімн держави? У яких випадках це можна спостерігати?

Ø Чи доводилось вам спостерігати, коли українці радіють або плачуть

під час виконання Гімну? Наведіть приклади.

Ø Яке значення має Гімн у житті кожного українця, зокрема для тебе?

 Перевіряємо себе!

Я знаю, що таке пісні літературного походження.

Я можу переказати історію створення національного гімну.

Я вмію виразно і вдумливо читати пісні, пояснювати художні засоби.

Домашнє завдання .

Ø Вивчити поезію напамять.

Ø Опрацювати матеріал підручника на стор.40-42.

Ø 

Вміти аналізувати текст поезії, за бажанням створити малюнки на тему «Моя Україна".


Архів дистанційного навчання 2020/2021

Архів дистанційного навчання 2019/2020









Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас