6 клас українська література дистанційне навчання 2019/2020
Навчальні матеріали за 2019-2020 навчальний рік
25 травня -29 травня
Підсумковий урок за рік.
https://drive.google.com/file/d/1NQtSASft101lFo7QLkBfyppk9IO3BV4_/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1NQtSASft101lFo7QLkBfyppk9IO3BV4_/view?usp=sharing
Рекомендована
література для читання влітку.
Суспільно-побутові пісні:
«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін по
діброві», «Ой у степу криниченька». Коломийки: «Дозвілля молоді», «Жартівливі
коломийки».
Про минулі часи:
Іван ФРАНКО. «Захар Беркут»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Мені тринадцятий минало…», Тополя», «Як умру, то поховайте…»,
Михайло СТЕЛЬМАХ. «Гуси-лебеді летять…»,
Андрій Чайковський. «За сестрою»,
Григір ТЮТЮННИК. «Климко».
«Ти знаєш, що ти — людина»:
Олекса СТОРОЖЕНКО. «Скарб»,
Богдан ЛЕПКИЙ. «Мишка (Казка для дітей, для малих і великих)»,
Ліна
КОСТЕНКО. «Дощ полив…», «Кольорові миші», «Чайка на
крижині», «Крила»,
Василь СИМОНЕНКО. «Лебеді материнства», «Ти знаєш, що ти — людина…», «Гей, нові Колумби
й Магеллани…»,
Марина
ПАВЛЕНКО. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських»,
Любов ПОНОМАРЕНКО. «Гер переможений».
«Ми — українці»:
Олег Ольжич. «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»),
Олена Теліга. «Сучасникам», «Радість»,
Андрій МАЛИШКО. «Пісня про рушник», «Чому, сказати, й сам не знаю»
18 травня – 22 травня
Павло Глазовий «Заморські гості», «Похвала», «Єволюція», «Найважча
роль». Викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.
1 . Ознайомтесь з біографією Павла Глазового.
Підручник (стор.229-230)
2 Прослухайте гумореску «Найважча роль» .
Дайте усно відповіді на запитання.
1. Чи доручена синочку роль найважливіша?
2 .Чому мати думає,що це важлива роль?
3 Яку людську ваду висміює автор?
4 Як ви гадаєте,якою людиною виріс син такої матері?
5 Цей твір гумористичний чи сатиричний?
Засоби гумористичного зображення зображення .
1. Чи доручена синочку роль найважливіша?
2 .Чому мати думає,що це важлива роль?
3 Яку людську ваду висміює автор?
4 Як ви гадаєте,якою людиною виріс син такої матері?
5 Цей твір гумористичний чи сатиричний?
Засоби гумористичного зображення зображення .
1.
Гіперболізація (перебільшення
певних рис, якостей героя, що викликає сміх).
2. Сполучення реального й фантастичного, трагічного і смішного в
одному епізоді.
3. Надання комусь невластивих йому рис.
4. Мовний суржик персонажів.
5. Іронічні авторські коментарі.
6. Карикатурне зображення героя (спотворений вигляд).
3 Прослухайте гумореску «Заморські гості».
4 Прослухайте гумореске «Похвала».
Заповніть таблицю. (Робочий
зошит»
Художні засоби
|
«Заморські гості»
|
«Похвала»
|
Епітети
|
||
Метафори
|
||
Порівняння
|
||
Риторичнізапитання
|
Контрольна робота з теми «Гумористичні
твори»
12 травня – 15 травня
Степан Руданський.
Пригадаємо літературні терміни, якими будемо оперувати.
Співомовка –це короткий вірш, побудований
на основі анекдоту, приказки чи притчі.
Ознаки
співомовок:
1. Опис якогось одного комічного або трагікомічного випадку;
2. Стисле зображення події, динамічний розвиток;
3. Несподівана розв’язка;
4. Одна-дві дійові особи;
5. Завершення твору гострим, дотепним висловом.
Гумор – це художній прийом у творах
літератури, спосіб художнього зображення, коли про серйозні речі говориться з добродушною посмішкою.
Анекдот – коротке гумористичне
оповідання про характерний випадок у побутовому житті з несподіваним і дотепним
закінченням.
Гумореска — невеликі віршовані або прозові твори з комічним,
жартівливим сюжетом.
Інверсія — це порушення
загальноприйнятої граматичної послідовності мови; перестановка частин фрази,
яка надає їй особливої виразності.
Перевіряємо знання.(Завдання не на оцінку)
Гумористичні твори (теорія літератури)
Виконати вправу
4 травня – 8 травня
Контрольна робота з теми «Пригоди і романтика».
Виконати тестові завдання за посиланням
Леонід Глібов – поет і байкар.
Підручник (стор.216-217)
Переглянути відео за посиланням
Теорія літератури.
Гумор – доброзичливий, жартівливий сміх, що допомагає
виправити певні вади людського характеру, недоліки поведінки.
Сатира – гостре
висміювання, критика чогось або когось, його поведінки.
Байка — це невеликий, здебільшого
віршований повчально-гумористичний
чи сатиричний твір алегоричного змісту.
Жанр байки
заснований на алегоричності, тобто двоплановому зображенні.
Алегорія — художній прийом іносказання, зображення людських
рис і характерів за допомогою образів
тварин, предметів, рослин, явищ природи та людського життя.
Прослухати байку «Жаба й віл».
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=UZZizYmbeUI&feature=emb_title
Прослухати байку "Муха й Бджола".
Навчитися виразно читати. Дати усно відповіді на запитання на сторінці 221.Заповніть таблицю «Порівняльна характеристика героїв байки
Л. Глібова «Муха й Бджола». (Робочий зошит)
Муха
|
Бджола
|
Ледача,
|
Працьовита,
|
Знайдіть
у байці «Жаба й Віл» слова,
які б підтверджували риси характеру Жаби.
Риси
характеру
|
Рядки
з байки
|
Заздрісність
|
|
Вигадливість
|
|
Самовпевненість
|
|
Глупота
|
|
Цікавість
до всього
|
27 квітня - 30 квітня
Тема: Образ Климка
Джури - головного героя фантастичної повісті Лесі Ворониної «Таємне товариство
боягузів, або засіб від переляку № 9»
Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над повістю Лесі
Ворониної «Таємне товариство боягузів», і зокремо розкриємо образ головного
героя – Клима Джури, його вчинки та поведінку, а також з’ясуємо чи змінюється
цей герой протягом твору, і якщо так, то що є причинами змін.
Події у художньому прозовому творі викладено в певній послідовності відповідно
до задуму автора з таким розрахунком, щоб якнайповніше розкрити характери
героїв та ставлення письменника до зображуваного. Це називається сюжетом твору.(Підручник стор.195)
У
творі може бути змінений порядок елементів сюжету, може бути відсутнім якийсь з
елементів, а кульмінацій буває кілька.
Практичне завдання
Знаючи, що таке сюжет твору та які його елементи, давайте
встановимо відповідність між ними та подіями твору. Визначіть, яка подія відповідає кожному з
елементів сюжету.
Накреслити таблицю в зошиті.
Експозиція
|
|
Зав’язка
|
|
Розвиток дії
|
|
Кульмінація
|
|
Розв’язка
|
Чому у цьому творі відсутня експозиція?
Гра “Впізнай героя”. Відповіді запиши в робочий зошит.
1. “...
Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним,
захворів".
2. “лагідна
старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала квіточки у
вазонах".
3.
“винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу
страху”.
4.
“...засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на
кочівників пустелі — берберів.”
5. ‘‘...про
мою бабусю він говорить з величезною повагою й захопленням”.
6. “... він
став схожий на гібрид жирафи з орангутангом. Тобто виріс одразу на дві голови й
накачав м’язи, як у Шварценеґґера!”
7. “...
Один із хлопців кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця передніми
зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими
бровами
8. “...У
великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних кріслах сиділи
дивовижні створіння”.
9. “Він
завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із
салону ігрових автоматів — програвав щодня купу грошей...”.
10. ”...
перед нашестям синьомордів ми були цирковими акробатами”.
11. « Вона любила
мугикати собі під ніс пісню гурту «Бітлз», «Yellowsubmarine».
Робота над образом Климка Джури (усно)
1. Як ви гадаєте, чи змінюється
Клим Джура протягом твору?
2. З чим, на вашу думку, пов’язані
ці зміни?
3. Чи впринула родина Клима на
його зміни? Чому?
4. Чим незвичною була родина Джур?
5. Що нам відомо про батьків Клима?
Охарактеризуйте їх.
Охарактеризуйте
стосунки між членами родини, складіть
асоціативне гроно. (Усно)
З’ясувавши стосунки між родиною Джур та те, що Клим змінюється впродовж твору, ми можемо скласти його детальну характеристику. Завдання виконуємо у вигляді розгорнутої відповіді, зв’язним текстом за планом характеристики літературного героя.(Робочий зошит)
1. Дані про героя (з якої книги, головнийчидругорядний, центральнийчиепізодичний).
2. Портрет героя (якщозмінюється, то як?).
3. Вчинки героя.Як вони розкриваютьйоговнутрішнійсвіт?
4. Мова героя.
5. Ставлення до героя іншихперсонажівтвору. Чим вонозумовлене?
6. Додатковіхудожнівідомості (деталі, описи, тощо, якіхарактеризуютьвнутрішнійсвіт героя, зміни, які з ним відбуваються).
7. Ставлення автора до свого героя.
8. Ваше ставлення до героя.
Відеоурок.
https://www.youtube.com/watch?v=ByBDVO_CufE
21 квітня -24 квітня
Леся Воронина – сучасна
письменниця.
Підручник . Стор.194-196.
Перегляньте відео за
посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=MQy-jyjnsDk
Перегляньте уривок мультфільма "Лунтик та його друзі".
https://www.youtube.com/watch?v=ROtjxIKRPPg
Перегляньте уривок мультфільма "Лунтик та його друзі".
https://www.youtube.com/watch?v=ROtjxIKRPPg
Поясни лексичне значення
Страх – це…
|
Намалюй символ
|
Створи асоціативний ланцюжок
Страх -
|
Підбери антоніми
|
Боягузів завжди осуджують у народі, вони є і
предметом насмішок. Про них складено багато гуморесок, жартів та анекдотів.
- А як можна побороти страх? Відповідь на це
запитання ми спробуємо отримати впродовж декількох уроків, вивчаючи повість
Лесі Ворониної «Таємне Товариство боягузів, або Засіб від
переляку №9».
Прочитайте розділи повісті
«Таємне товариство боягузів ,або Засіб
від переляку №9» ( стор.196-205)
Виконайте тестові завдання на
оцінку за посиланням:
https://forms.gle/2pyTgMPLfW5LWUe36
13 квітня - 17
квітня
Відтворити правильний порядок подій у творі.(Робочий зошит)
Підручник. Прочитати стор.183-193.
Провести дослідження.
- Чи є в тексті спеціальні слова-терміни,назви різних доісторичних тварин?
Виписати їх у робочий зошит.
Літературний диктант .Обов'язково виконати на оцінку.
https://forms.gle/gKH1JNDo77j7kqW96Відтворити правильний порядок подій у творі.(Робочий зошит)
1.Викрадення
курки.
2.Похід
до бібліотеки.
3.Завдання
на літо.
4.Поїздка
до Юрківки.
5.
Інформація про погану репутацію озера.
6.
Прохання хлопців відпустити їх у село на канікули.
7.
Дід Трохим упав у яму.
8.
Зустріч із Васею.
9.Зустріч
із бабусею Митька.
10.Сліди
невідомої тварини на березі ріки.
Скласти "досьє"героїв твору.(Робочий зошит)
Скласти "досьє"героїв твору.(Робочий зошит)
Досьє - зібрання
документів, що стосуються якого-небудь питання, якої-небудь справи, а
також папка з такими документами.
«Досьє
героїв»:
Ім’я
Місце
проживання
Освіта
Сім’я
Місце
перебування
Мета
приїзду
Улюблені
заняття
Висновки
6 квітня -10 квітня
Робота з підручником .
Ярослав Стельмах. (стор.178-179)
Дати відповіді на запитання - стор.179.
Переглянути відео за посиланням.
Прочитати I ,II розділи повісті «Митькозавр із Юрківки , або Химера
лісового озера».
Скласти і записати у зошит
план до цих розділів повісті. Переказати за ним ці частини твору.
Виконати тестові завдання за
посиланням.
30 березня - 1 квітня
6 квітня -10 квітня
Робота з підручником .
Ярослав Стельмах. (стор.178-179)
Дати відповіді на запитання - стор.179.
Переглянути відео за посиланням.
Прочитати I ,II розділи повісті «Митькозавр із Юрківки , або Химера
лісового озера».
Скласти і записати у зошит
план до цих розділів повісті. Переказати за ним ці частини твору.
Виконати тестові завдання за
посиланням.
30 березня - 1 квітня
Підручник стор. 167-177
Дати відповіді на запитання стор.176 (усно)
Літературний
диктант «Уважний читач» (робочий зошит)
1. Озброєний шпагою учасник
бою биків – …
2. Головними героями повісті
«Тореадори з Васюківки» є ...
3. Станції майбутнього метро
хлопці назвали ...
4. Меншу сестричку Яви звали
...
5. Хлопці налякали лектора у
клубі, випустивши …
6. Клички корів Яви та Павлуші
...
7. Кличка колгоспного бугая,
котрий загнав дачника на телеграфний стовп ...
8. Як звати діда, що змусив
героїв відмовитися від будівництва
сільського метро?
9. Як назвали хлопці песика,
якого витягли з колодязя?
10. Через що хату баби Деркачки затопило
під саму стріху?
11. На чому поїхав Павлусь по допомогу
для потерпілих односельців?
12. Куди поїхав
Павлусь по допомогу?
Робота з
таблицею (робочий зошит)
Заповніть таблицю, охарактеризувавши другорядних
персонажів твору.
Ім'я героя
Рід занять
Риси зовнішності
Риси характеру
Обов'язково виконати тестові завдання на оцінку за посиланням!
Ім'я героя
Рід занять
Риси зовнішності
Риси характеру
Обов'язково виконати тестові завдання на оцінку за посиланням!
Завдання на II тиждень( 23 березня - 27 березня)
Виконати завдання.
1 Випишіть риси
характеру, притаманні героям твору.
ПАВЛУСЬ
ЯВА
Бешкетники, неслухняні, необачні, не бажають учитися,
кмітливі, винахідливі, люблять тварин, веселі, кмітливі, розумні, неслухняні,
несерйозні, допитливі, необережні, дотепні, боягузи, добрі, сміливі,
покірні, недисципліновані із почуттям гумору, вміють дружити
.
2. Хлопчики – ваші
однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів
оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять не
зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють,
пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами.
Усі пригоди хлопців описано весело , цікаво. Автор
використав різні художні засоби .
Розподільно – вибіркова
робота
Виконати завдання.
Метафори
|
Епітети
|
Порівняння
|
Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося
те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець
завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на
стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки;
очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон;
землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; репаються смугасті бомби;
страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми
жували слова.
3. Тестові завдання
1. Яке прізвище було в Павлуші:
а) Завгородній; б)
Собакевич; в)
Рень; г) Нестайко.
2. Скільки коштуватиме проїзд у
метро у Васюківці для вчительки арифметики:
а) три копійки; б)
безкоштовно; в) одна
копійка; г) п’ять копійок.
3. Чому будову метро хлопці
вимушені були призупинити:
а) не вистачило
будматеріалів;
б) побачив тато і заборонив;
в) у підземелля потрапила свиня і все зруйнувала;г) лили
сильні дощі.
4. Яке хобі було в діда Яви:
а) полювати; б) рибалити; в)
доглядати за худобою; г) обробляти город.
5. Ким була Явина мати:
а) бригадир на заводі; б) ланкова кукурудзоводів;
в) кухар; г) вчителька.
6. Яке лихо вчинив бугай Петька:
а) розбив сусідську
огорожу;
б) зіпсував
комбайн Явиного діда;
в) загнав дачника на телеграфний стовп; г) зламав
сторожовий курінь.
7. Хто став другою кандидатурою
на участь у кориді:
а) льоха Манюня; б) корова Манька; в) бик
Нафаня; г) цап Жора.
8. Яку шкоду вчинив цап Жора:
а) з’їв усю
капусту; б) розбудив усіх
посеред ночі;
в) з’їв сорочку Павлуші, поки той купався в калабані;
г) зайшов у будинок Павлуші.
9. До тореадорського реманенту
друзів належали:
а) відро і хустка
матері; б)
простирадло і міцна мотузка;
в) капелюшок і
килимок; г) ланцюг та червоний
рушник.
10. Після чого Контрибуція
розлютилася на хлопців:
а) коли її почали кусати
мухи;
б) коли вона захотіла пити;
в) коли один із хлопців ударив її по
губі; г) коли Ява відбив їй ріг.
11. Як друзі врятували цуценя:
а) витягли його з криниці;
б) нагодували;
в) витягли його з
озера;
г) знайшли йому господаря.
12. Як хлопчики назвали врятоване
цуценя:
а) Полкан; б)
Жучка; в) Шарик; г) Собакевич.
4. Переглянути відео.
В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Характеристика
Яви.
5 . Творче завдання.
Уявіть, що ви створили клуб
романтиків. Складіть устав цього клубу
або напишіть твір-роздум на тему «Як зробити своє життя цікавішим».
Комментарии
Отправить комментарий