Інформатика 9 клас 2022-2023
Для узагальнення знань зіграйте в онлайн-вікторину.
19.12.2022/27.12.2022(9-А клас),
- Тестувальник (QA-інженер)
- Менеджер проекту
- Бізнес-аналітик
- Системний адміністратор
- Дизайнер
- Team Lead.
- Архітектор
- Програміст
12-16.12.2022(9-А клас),
Додамо фунції до нашого проєкту "Піцерія"
05.12.2022- 09.12.2022
(9-А клас),
(9-Б клас)
(9-А клас),
(9-Б клас)
Тема: Порівняння альтернативних алгоритмів розв'язання задачі
Приклад програми якщо впорались з 1 етапом
Етап 2. Програмування подій
28.11.2022 (9-А клас), 30.11.2022 (9-Б клас)
Тема: Підготовка та використання наборів тестових даних
21.11.2022 (9-А клас), 23.11.2022 (9-Б клас)
Тема: Алгоритми впорядкування масиву (списку)Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3
Проект "Кава" (EasyGUI)
Користувачеві пропонується обрати один чи кілька компонентів, які він полюбляє у кавовому напої: молоко, збиті вершки, молочна пінка, карамель, шоколадний сироп тощо.
Програма формує перелік напоїв, які відповідають обраним смакам. Наприклад, якщо вибрано молочну пінку, то можна запропонувати такі напої, як капучино, марочино, лате, мокко.
Інформацію зчитуємо з файлу kava.txt:
флет вайт, молоко, еспресо
капучино, молоко, молочна пінка, еспресо
макіато, молочна пінка, еспресо
лате, молоко, молочна пінка, еспресо
кон панна, збиті вершки, еспресо
лате макіато, молоко, збиті вершки, еспресо
айріш, віскі, збиті вершки, еспресо
раф, сироп, молочна пінка, еспресо
глясе, морозиво, шоколад, еспресо
мокко, шоколад, молоко, збиті вершки, еспресо
марочино, шоколад, молочна пінка, еспресо
Спочатку в описі йде назва напою, далі - складники.
Отже, потрібно сформувати загальне меню, виділити назви напоїв та їхні рецепти (складники без назви). Також потрібно мати окремий список інгредієнтів, які б не повторювались, щоб запропонувати їх користувачеві на вибір.
Зчитуємо дані з файлу і з кожного рядка перший елемент (номер нуль) записуємо у список напоїв coffee, а решту елементів - у список рецептів recipes:
import easygui
file=open('kava.txt')
coffee=[] #список напоїв
recipes=[] #список рецептів
for line in file:
coffee.append(line.split(', ')[0])
recipes.append(line.split(', ')[1:])
Тема: Підготовка та використання наборів тестових даних
Тема: Алгоритми впорядкування масиву (списку)
Наступний крок - сформувати список унікальних складників components. Переглядаючи усі об'єкти у списку рецептів, якщо певного компонента немає у списку components, то дописуємо його у цей список:
components=[] #список складників
for item in recipes:
for element in item:
if element.strip() not in components:
components.append(element.strip())
Опишемо функції вибору складників, та визначення рекомендованих напоїв.
У функції вибору складників використаємо вікно типу multchoicebox, з можливістю вибору кількох елементів:
def pokaz(components):
vybir=easygui.multchoicebox("Оберіть улюблені смаки", choices=components) #вікно з вибором складників
recommend(vybir) #виклик функції формування списку напоїв
Наступна функція формує список рекомендованих напоїв, у яких зустрічаються вибрані складові
def recommend(vybir):
service=[] #список рекомендованих напоїв
for variant in vybir: #для кожного вибраного складника
for n in range(len(recipes)): #переглядаємо рецепти
if variant in recipes[n]: #якщо цей складник є у рецепті з певним номером
service.append(coffee[n]) #додаємо напій з цим номером до списку рекомендованих
menu(service) #виклик функції показу напоїв клієнту
Остання функція показує список рекомендованих напоїв у вигляді кнопкового меню:
def menu(service):
client=easygui.buttonbox(choices=service)
Не забудьте додати у програму виклик функції вибору складників:
pokaz(components)
Завдання
Проект, описаний вище, може надати рекомендації, в яких один і той же напій зустрічається кілька разів. Потрібно:
1) додати зображення у вибраному напої.
18.11.2022 (9-А клас,9-Б клас)
Тема: Зміна порядку елементів масиву (списку) Практична робота 6
Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3Тема: Зміна порядку елементів масиву (списку) Практична робота 6
Проект "Довідник країн" (EasyGUI)
Інформацію про країни подано у файлі з такою структурою: назва, столиця, грошова одиниця, площа, населення, файл із прапором.
Україна , Київ , Гривня , 603.7 , 49.1 , Ukraine.gif
США , Вашингтон , Долар , 9363.2 , 237.8 , United States.gif
Франція , Париж , Євро , 551.6 , 53.1 , France.gif
Росія , Москва , Рубль , 17075.4 , 163.7 , Russia.gif
Англія , Лондон , Фунт , 244.1 , 55.9 , United Kingdom.gif
Китай , Пекін , Юань , 9597 , 1488.5 , China.gif
Створити проект, у якому користувач може обрати країну з переліку та переглянути її характеристику на вибір:
choices=[] #список країн для формування меню
for elements in countries: #для елемента загального списку
choices.append(elements[0]) #додаємо назву - перший елемент даних кожної країни
vybir=easygui.choicebox(choices=choices) #вікно з вибором країн
nomer=choices.index(vybir) #номер вибраної країни
info(nomer) #перехід до функції вибору характеристик
def info(nomer):
pic=countries[nomer][5].strip() #шостий елемент даних - назва зображення
vybir=easygui.buttonbox(choices=['столиця', 'населення', 'площа', 'валюта', 'вихід', 'інша країна'], image=pic)
if vybir=='інша країна':
country(countries) #перехід до функції вибору країни
elif vybir=='вихід':
return #вихід з проекту
else:
view(vybir, nomer) #перехід до функції показу характеристики
def view(vybir, nomer):
if vybir=='столиця':
text=countries[nomer][1].strip()
elif vybir=='населення':
text=countries[nomer][4].strip()
elif vybir=='площа':
text=countries[nomer][3].strip()
elif vybir=='валюта':
text=countries[nomer][2].strip()
easygui.msgbox(text)
info(nomer) #перехід до функції вибору характеристик
Таким чином, основна програма зводиться до одного виклику функції вибору країни country(countries)
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
Тема: Алгоритм знаходження підсумкових величин
Гра полягає у створенні написів різними кольорами. Гравцеві потрібно вибрати колір, яким написано текст. Складність полягає у тому, що текст - це теж назва кольору, але не того, яким написано цей текст.
Для гри потрібно імпортувати модулі малювання (tkinter), випадкових чисел (random) та графічного інтерфейсу (easygui)
Після створення полотна потрібно визначити список кольорів kolory. Бажано підібрати такі кольори, назви яких будуть відомі та зрозумілі гравцям, а також такі, що відрізняються між собою. Наприклад, не бажано включати у список такі схожі кольори, як brown та chocolate.
Для виведення тексту певного кольору на полотно використовується команда
canvas.create_text(x, y, text="Текст", fill="Колір", font="Times 25")
x, y - координати розміщення тексту
Times 25 - назва шрифту та розмір літер
Для надання гравцеві можливості вибрати колір, використаємо елемент кнопкового вибору:
user = easygui.buttonbox("Який колір тексту?", choices = kolory )
У змінній user зберігається відповідь користувача. Цю відповідь можна порівнювати з тим кольором, яким насправді написано текст (властивість fill текстового напису).
Гра має продовжуватись, генеруючи нові кольори та слова, допоки користувач не зробить помилки
11.11.2022 (9-А клас,9-Б клас)
Тема: Пошук у масиві (списку) за певними критеріями
Користувачеві пропонується вибір начинок для піци:
toppings= ['шинка','помідори','сир','перець','курка','ананас','кукурудза','печериці']
skladovi=easygui.multchoicebox('Оберіть додатки для піци',choices=toppings)
Залежно від обраних додатків, до базової ціни додається вартість окремих компонентів:
price=20
if 'помідори' in skladovi:
price+=8
Далі слід обрати розмір піци:
Залежно від обраного розміру, ціна множиться на відповідний коефіцієнт:
if size=='мала':
price *= 0.75
Після цього виводиться ціна вибраної піци:
easygui.msgbox(price)
Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
08.11.2022 (9-А клас) 09.11.2022 (9-Б клас)
1. Перегляньте презентацію. Перейдіть за посиланням https://replit.com/new/python3 та створіть вікно повідомлення, кнопкове меню, список, вікно введення тексту за зразком.
2. Домашнє завдання
Самостійно оберіть тип вікна та підберіть зображення. Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
04.11.2022 (9-А клас) 04.11.2022 (9-Б клас)
Тема: Типові алгоритми опрацювання даних в одновимірному масиві (списку) Практична робота 5Перегляньте презентацію та запишіть алгоритм розв'язування задачі. Зробіть скрін та надішліть на електронну адресу вчителя.Перейдіть за посиланням
Самостійно оберіть тип вікна та підберіть зображення. Роботу надішліть на електронну адресу вчителя.
31.10.2022 (9-А клас) 02.10.2022 (9-Б клас)
Урок: Способи заповнення масиву (списку) значеннями
Розв'язування задач.
Задача 1. Знайти максимальний елемент списку
Задача 2. Знайти номер максимального елемента списку
Зверніть увагу на те, що перебирати елементи списку можна двома способами:
for element in spysok:
if element>big:
big=element
АБО
for nomer in range(10):
if spysok[nomer]>big:
big=spysok[nomer]
У таких записах element та spysok[nomer] позначають елементи списку. Водночас із запису spysok[nomer] ми можемо дізнатись ще й номер цього елемента. У записі element цю інформацію отримати не можна.
Задача 3. Знайти різницю між найбільшим та найменшим елементами списку
Наприклад: 5 і 2 різниця: 3 5 і -2 різниця: 7 -5 і -2 різниця: 3 Абсолютне значення - abs(значення)
Домашнє завдання.Перейдіть за посиланням https://pythontutor.com/live.html#mode=edit , та напишіть програмний код задач, зробіть скрін та надішліть на електронну адресу вчителя.
Задача 1. Знайти найбільший парний елемент списку
Парне число - дає остачу нуль при діленні (%) на 2.
Задача 2. Створено список випадкових чисел. Знайдіть кількість парних і непарних чисел.
Задача 3. Знайти найменший додатній елемент списку
Необхідно перевіряти не лише, чи елемент менший за поточне мінімальне значення, але й чи елемент є додатнім.
Крім того, потрібно продумати початкове припущення: у попередніх задачах ми розглядали припущення, що найменшим/найбільшим є перший елемент. З якого припущення варто розпочати тут?
28.10.2022 (9-А клас) 28.10.2022 (9-Б клас)
Урок: Введення й виведення значень елементів масиву (списку)
У мові Python елементи списку можна перебирати як за номерами, так і за значеннями.
Наприклад, якщо ми маємо список spysok, то команда циклу
for element in spysok:
перебиратиме всі елементи цього списку, за їхніми значеннями: 1,5,-2,8 і так далі до -5. Для деяких задач такого перебору достатньо - в тому разі, якщо нам не потрібно працювати з номерами цих елементів.
Якщо ж ми сформулюємо цикл інакше:
for nomer in range(10):
То перебиратимемо номери елементів списку, від 0 до 9. За такого формулювання циклу ми маємо можливість працювати як з номерами елементів (від 0 по 9), так і з їх значеннями spysok[nomer]
Друк елементів спискуprint («Перший спосіб організації друку")
import random
spysok=[]
for i in range(10):
k=random.randint(-10,10)
spysok.append(k)
print (spysok)
print ("Другий спосіб організації друку")
for element in spysok:
print (element)
print ("Третій спосіб організації друку")
for nomer in range(10):
print (spysok[nomer])
Розв'язування задачЗадача 1. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Змінити знак для всіх елементів списку.
1) За допомогою циклу перебираємо всі елементи. У цій задачі необхідно перебирати елементи за їх номерами, оскільки потрібно буде змінювати значення цих елементів.2) У циклі змінюємо знак елемента: spysok[nomer] = - spysok[nomer]3) Друкуємо список з оновленими значеннямиЗадача 2. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Надрукувати елементи списку у зворотньому порядку.
Задача 3. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Знайти суму, кількість та середнє арифметичне окремо додатніх та від'ємних елементів.Задача 4. Надрукувати лише ті елементи, для яких значення менше за номер (з прикладу: -2, 0, -3, 6, 4, -5)Оскільки потрібно працювати і з елементами, і з номерами - використаємо цикл перебору номерів.
Домашнє завдання.Перейдіть за посиланням https://pythontutor.com/live.html#mode=edit , та напишіть програмний код задач, зробіть скрін та надішліть на електронну адресу вчителя.Задача 1. Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Збільшити значення усіх елементів списку удвічі. Знайти суму, кількість та середнє арифметичне окремо додатніх та від'ємних елементів та порівняти з відповідними значеннями початкового списку.Задача 2. Заповнити список парами чисел 1,2,3,4,5
24.10.2022 (9-А клас) 26.10.2022 (9-Б клас)
Урок: Поняття одновимірного масиву (списку). Список - це cтруктура даних, яка зберігає набір елементів. У мові Python список може містити елементи різних типів, і не потрібно попередньо оголошувати розмір такого списку.
Доступ до окремих елементів списку здійснюється через вказання імені списку і порядкового номера (індекса) конкретного елемента у квадратних дужках. Варто пам'ятати, що нумерація починається з нуля. Можна також нумерувати елементи списку від'ємними числами (з кінця списку).1. Перегляньте та опрацюйте презентацію. 2. Д/зПерейдіть за посиланням https://pythontutor.com/live.html#mode=edit , та напишіть програмний код задач, зробіть скрін та надішліть на електронну адресу вчителя.Задача 1 Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Надрукувати лише від'ємні з них.1) За допомогою циклу перебираємо всі елементи.
2) Якщо елемент менший нуля, то друкуємо його.
Задача 2 Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Знайти суму цих елементів.
Щоб знайти суму елементів списку, потрібно: 1) Створити змінну, яка буде накопичувати суму, наприклад s. На початку ініціалізувати її значення, s=0 2) За допомогою циклу перебираємо усі елементи списку. Можна це робити за номерами чи за самими елементами.
3) У циклі додаємо до змінної s кожен елемент, який розглядаємо.
4) Після завершення циклу друкуємо результат, тобто значення змінної s.
21.10.2022 9-А, 9-БУрок. Структуровані типи даних
Практична робота 9-А клас
Практична робота 9-Б клас
17.10.2022 9-А, 19.10.2022 9-БУрок. Повторення матеріалу, вивченого раніше з розділу алгоритми та програми
14.10.2022 9-А, 9-БУрок. Ліцензійне програмне забезпечення, їх типи 1. Перегляньте презентацію
2. Перегляньте відео
3. Виконайте тест.
10.10.2022 9-А, 12.10.2022 9-БУрок. Інтелектуальна власність та авторське правоПерегляньте презентацію.1. Перегляньте та опрацюйте презентацію самостійно, випишіть основні поняття в зошит.
Пройдіть онлайн-гру (з модельованих ситуацій намагайтеся вибрати правильні твердження) та надішліть на електронну адресу вчителя результат пройденої гри (скрін).Надішліть на електронну адресу вчителя скрін програмного коду задач.
7.10.2022 9-А, 9-Б
Урок. Резервне копіювання даних
Підготуйте повідомлення на тему "Хмарні сховища".Розкрийте в темі переваги використання хмарних сховищ, також вкажіть недоліки. Здійсніть підбірку 5 найкращих сховищ аргументуючи власний вибір.
03.10.2022 9-А, 05.10.2022 9-БЗагрози безпеці та пошкодження даних у комп'ютерних системах.
Виконайте тестове завдання
30.09.2022 9-А, 9-Б
Основні дії для захисту від шкідливого програмного забезпечення
Практична роботи
Завантажте документ та заповніть порівняльну таблицю, готовий документ надішліть вчителю надавши доступ до файлу
26.09.2022 9-А, 28.09.2022 9-БТема: Антивірусні та антишпигунські програми.
Виконайте тест
23.09.2022 9-А, 9-БШкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним Виконайте завдання, оберіть одне із питань на дошці джамборт для 9-А клас або для 9-Б класу. Розкрийте змісти питання скориставшись інформаціює в мережі Інтернет (текст, фото). Для виконання завдання неохідно надати електронну адресу gmail вчителеві для доступу до файла.
(Як не заблукати в павутині. Тетяна Щербаченко)
19.09.2022 9-А, 21.09.2022 9-Б
Стиснення та архівування даних Практична робота 2.
👇
16.09.2022 9-А, 9-Б
Урок 5. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.👇
12.09.2022 9-А /14.09.2022 9-Б
Урок 4. Налаштування та підтримка роботи операційної системи Практична робота 1
Урок: Способи заповнення масиву (списку) значеннями
Розв'язування задач.
Задача 1. Знайти максимальний елемент списку
Зверніть увагу на те, що перебирати елементи списку можна двома способами:
for element in spysok:
if element>big:
big=element
АБО
for nomer in range(10):
if spysok[nomer]>big:
big=spysok[nomer]
У таких записах element та spysok[nomer] позначають елементи списку. Водночас із запису spysok[nomer] ми можемо дізнатись ще й номер цього елемента. У записі element цю інформацію отримати не можна.
Наприклад:
Парне число - дає остачу нуль при діленні (%) на 2.
У мові Python елементи списку можна перебирати як за номерами, так і за значеннями.
Наприклад, якщо ми маємо список spysok, то команда циклу
for element in spysok:
перебиратиме всі елементи цього списку, за їхніми значеннями: 1,5,-2,8 і так далі до -5. Для деяких задач такого перебору достатньо - в тому разі, якщо нам не потрібно працювати з номерами цих елементів.
for nomer in range(10):
То перебиратимемо номери елементів списку, від 0 до 9. За такого формулювання циклу ми маємо можливість працювати як з номерами елементів (від 0 по 9), так і з їх значеннями spysok[nomer]
print («Перший спосіб організації друку")
import random
spysok=[]
for i in range(10):
k=random.randint(-10,10)
spysok.append(k)
print (spysok)
print ("Другий спосіб організації друку")
for element in spysok:
print (element)
print ("Третій спосіб організації друку")
for nomer in range(10):
print (spysok[nomer])
2) Якщо елемент менший нуля, то друкуємо його.
Задача 2 Створити список з 10 випадкових елементів (від -10 до 10). Знайти суму цих елементів.
Щоб знайти суму елементів списку, потрібно:
3) У циклі додаємо до змінної s кожен елемент, який розглядаємо.
4) Після завершення циклу друкуємо результат, тобто значення змінної s.
03.10.2022 9-А, 05.10.2022 9-Б
Основні дії для захисту від шкідливого програмного забезпечення
Стиснення та архівування даних Практична робота 2.
Урок 5. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.
Урок 4. Налаштування та підтримка роботи операційної системи Практична робота 1
Урок 3. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери
Урок 2. Класифікація програмного забезпечення
Урок 1. Інструктаж з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп'ютерному класі
Комментарии
Отправить комментарий