9 клас Географія дистанційне навчання 2019/2021

 МАТЕРІАЛИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 

2020/2021 н.р.

27.05.2021 року
9-Б клас

Дослідження : Прояв глобальних проблем у своєму регіоні.

Дорогі дев'ятикласники.  Виконайте дослідження та запишіть результати у зошиті- практикумі с.  43.
 Бажаю успіхів!!!!

29.04.2021 року 9-Б клас

06.05.2021 року 9-А клас

Тема «Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг»

Добрий  день, шановні учні!

Карантин триває, тож нам слід  продовжити  дистанційне  навчання.  Сьогодні  до  вашої  уваги нова тема, що зазначена вище.

 

Фінансові послуги

Завдання 1.

1.    Опрацюйте параграф 45 підручника та перегляньте презентацію за посиланнями: https://docs.google.com/presentation/d/1vDRGoLUls7LTwb7O9v2G2tiCZaboQHH7cNadM3zww0k/edit#slide=id.g7ff9911946_2_14

2. Доповніть схему.

Види фінансових послуг

 

послуги фінансового посередництва


 (доповнюємо)


страхові послуги

 (доповнюємо)

3. Дайте короткі письмові відповіді (2-3 речення) на питання, користуючись текстом підручника.

а) Що таке кредит? Які країни мають найрозвинутіші послуги кредитування?

б) Які функції виконують МВФ та Світовий банк?

в) Які установи здійснюють фінансові послуги?

г) Яка мета діяльності офшорних зон? Які країни здебільшого відносять до офшорів?

д)Які кредитні установи ви знаєте?

Завдання 2. Вставте пропущені слова

 

Найбільшими за обсягом вартості в світі є _________ послуги. На них припадає близько 20% вартості усіх послуг. Право здійснення певних _______ послуг належить лише _______: залучення коштів на депозити, ________________, інкасація коштів, платіжних та розрахункових документів, ________________ у готівковій та безготівковій формах. Існуючі _______ послуги можуть надавати окрім _________ також страхові, ____________, _____________ та інші компанії.  Найбільш поширені поміж них ____________ послуги. Фінансовий центр – це ________________, у якому сконцентровано багато банків міжнародного значення, _____________, а також є _____________ біржа – постійно діючий ринок ____________. Старими фінансовими центрами є ________, Лондон, __________. Новими фінансовими центрами є __________, Сянган (Гонконг), ___________, Доха, _________. Окрім міжнародних фінансових центрів існує понад 50 невеликих __________ фінансових центрів, в основному в малих країнах або залежних територіях, часто острівних державах з обмеженими джерелами доходів: Кіпр, _________, _________, Віргінські Острови (США), ________ та інші.

Завдання 3.

3.1.Опрацюйте параграф 46 підручника та перегляньте презентацію за посиланнями:

https://docs.google.com/presentation/d/1aTrYZizy-b2XGjFnuTazJSed82TB6h7TNkSxTEE0thE/edit?usp=sharing

3.2. Запишіть ознаки основних понять: ІТ-послуги, аутсорсинг, інсорсинг.

 

ІТ-послуги та їх складові

§  ІТ-послуги поєднують різні види діяльності, спрямовані на задоволення інформаційних потреб користувачів.

Головні види ІТ-послуг:

ü  розроблення програмного забезпечення;

ü  програмна та мережева інтеграція (об’єднання мережевих систем або програмних застосунків);

ü  забезпечення інформаційної безпеки;

ü  ІТ-консалтинг (консультування з питань використання інформаційних технологій);

ü  ІТ-навчання та тренінги;

ü  ІТ-аутсорсинг.

Причини зростання попиту на ІТ-послуги: застосування комп’ютерної техніки та Інтернету в усіх сферах господарської діяльності, збільшення кількості мобільних користувачів, глобальне поширення соціальних мереж, поява «хмарних» технологій.

                        Країни-лідери на світовому ринку програмування

Завдання 3.

v  Які компанії з яких країн є світовими лідерами за виробництвом програмного забезпечення? Чому саме ці країни продукують нові ІТ-технології?

 

§  Провідні виробники та експортери продукції комп’ютерного програмування: США, Німеччина, Велика Британія, Франція, Японія. Близько однієї третини світового виробництва програмного забезпечення припадає на американські ІТ-компанії: IBM, Microsoft, Oracle, Symantec, CA Technologies, Google, Apple. Одним із крупних виробників програмного забезпечення в світі є Китай. Галузь IT-послуг в Китаї зорієнтована переважно на задоволення внутрішнього попиту ТНК, банків, промислових та фінансових компаній.

§  Особливістю сучасного розвитку ІТ-послуг є зростання ролі компаній з Ірландії, Ізраїлю, країн Латинської Америки та Східної Європи, зокрема й України.

§  Найбільша кількість програмістів, що працюють на іноземні компанії, зосереджена в Індії.

                            Аутсорсинг та його переваги

§  Аутсорсинг (від англ. оutsourcing — «використання зовнішнього ресурсу») передбачає передачу підприємством низки певних виробничих функцій іншим компаніям, що спеціалізуються на відповідній діяльності. Явище, протилежне аутсорсингу, має назву інсорсинг – виконання проекту здійснюють співробітники компанії, а не сторонні спеціалісти.

§  Аутсорсингова діяльність може бути застосована в різних галузях, проте найбільше поширений ІТ-аутсорсинг. Причини: утримання ІТ-підрозділів великих корпорацій вимагає значних витрат. Для їх зменшення відмовляються від повного штату програмістів та передають частину їхньої роботи (можливо, й усю роботу повністю) іншим фірмам, у багатьох випадках — за кордон. Переваги: це дає змогу компаніям, що використовують аутсорсинг, суттєво збільшити масштаби власного виробництва та одночасно скоротити витрати на оплату працівникам.

Завдання 4.

v  Складіть таблицю на дві колонки (переваги / недоліки), відповідаючи на запитання:

§  Які переваги для спеціалістів, що працюють на аутсорсингову компанію? Які недоліки?

§  Які переваги для підприємств у разі залучення спеціалістів на аутсорсинговій основі? Які недоліки?

§  Які переваги країн у разі постачання спеціалістів на аутсорсинговій основі в інші країни світу? Які недоліки?

Аутсорсинг

Недоліки

Переваги

 

 


                                       ІТ-послуги в Україні

§  Україна є одним із провідних світових експортерів ІТ-послуг й, зокрема, ІТ-аутсорсингу. В Україні працює понад 4 тис. національних ІТ-компаній та 100 міжнародних центрів. Найбільша кількість підприємств, що надають послуги ІТ-аутсорсингу, розташовані в Києві, Харкові, Львові, Дніпрі, Одесі.

§  Головна перевага українського ІТ-бізнесу — наявність високо-кваліфікованих фахівців. За їх кількістю (понад 100 тис.) Україна утримає першість серед країн Європи. Основні замовники аутсорсингових послуг в Україні — компанії США (45%), ЄС, Ізраїлю.

Закріплення вивченого матеріалу

Перевірте свої знання, відповідаючи на запитання: 

§  Що таке ІТ-послуги?

§  Про які види ІТ-послуг ви дізналися?

§  Чим обумовлене зростання попиту на ІТ-послуги в світі?

§  Назвіть країни-лідери на ринку програмного забезпечення.

§  Наведіть приклади великих компаній, що спеціалізуються на комп’ютерному програмуванні.

§  Що таке «аутсорсинг»? У чому полягають переваги аутсорсингу?

§  Яке значення має зростання ІТ-сектора в нашій країні?

 

v  Пройдіть онлайн-тестування для самоперевірки:

Тест «Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг» (на платформі «НаУрок»).

Тест «Фінансові та аутсорсингові послуги»  (GoogleForms)

Перегляньте результати тестування та з’ясуйте питання, які необхідно опрацювати повторно. 

Домашнє завдання

Підготуйтеся до контролю знань з розділу 4  «Третинний сектор господарства». Повторіть матеріал  параграфів 37-44.



27.04.2021 року                                
   9-А клас

1.   Прошу о 8.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:
https://us04web.zoom.us/j/74299147557?pwd=U2kwazZOVGdOTU40SWpQMmJscTZDUT09
І.К.: 742 9914 7557  
Код доступу: 3katv1

9-Б клас

   Прошу о 9.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:
https://us04web.zoom.us/j/79466419666?pwd=UVJjdE1iNDF0YUJiL0EzWVA2c0xFUT09
І.к.: 794 6641 9666 
Код доступу: z02WNp

Тема: Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров’я.

Мета для учнів : розуміти вплив чинників на розвиток освіти й науки в країніобґрунтовувати рівень розвитку освіти й науки, охорони здоров’я в окремих регіонах світу, країнах, в Україні; показувати на карті найвідоміші центри освіти й науки в Україні та світіоцінювати роль освіти у формуванні громадянського суспільства в Україні; аналізувати вплив географічного середовища на здоров’я населенняпрогнозувати створення умов для функціонування технополісів та їх розвитку; обґрунтовувати доцільність упровадження страхової медицини в Україніпорівнювати умови для освіти в закладах України та інших країнах світу з метою раціонального вибору подальшого навчання.

Актуалізація опорних знань

§  Пригадайте:

1.    Чим відрізняється освіта від науки?

2.    Які ви знаєте заклади освіти, науки та охорони здоров’я?

3.    Які вам відомі заклади освіти і науки в Кіровоградській  області?

4.    Як організовано систему охорони здоров’я в Кіровоградській області?

5.    Чи відомі вам поняття «технопарки», «технополіси»?

Мотивація навчальної діяльності

§  Перегляньте відео «Галузі соціальної сфери» за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=l-tnoboSK0Y

Завдання 1. «Проблемне питання»:

v Чому наукова діяльність, освіта та охорона здоров’я стали ключовими питаннями реформ сьогодення в Україні?

v Перегляньте відео «Наукова діяльність. Освіта. Охорона здоров'я» та доповніть свою відповідь:

https://www.youtube.com/watch?v=SVERq_sUHYE .

Вивчення нового матеріалу

1.    Роль науки й освіти в суспільстві

Завдання 2.

v Опрацюйте параграф 44 у підручнику та представлений матеріал.

v Дайте відповіді на запитання (усно):

- Як змінилася роль науки і освіти в суспільстві в різних історичних проміжках? 

§  Сучасний етап розвитку цивілізації характеризується тим, що на зміну суспільству масового споживання прийшло інформаційне суспільство.

2. Особливості наукової й освітньої діяльності  як видів економічної діяльності

Завдання 3. «Географічний практикум». Ознайомтеся із Законом України «Про освіту» (чинне законодавство станом на 28 вересня 2017 року). З’ясуйте:

v  Які основні принципи державної політики в галузі освіти?

v  Які права надаються здобувачам освіти в процесі навчання?

v  Що означають терміни «освіта впродовж життя», «рівні умови доступу до освіти», «інклюзивне освітнє середовище», «людиноцентризм»?

v  Що собою являє система освіти в Україні?

§ Система освіти в Україні – це комплекс послідовно пов'язаних між собою складників освіти (Стаття 10 Закону України «Про освіту»):

§  дошкільна освіта,

§  повна загальна середня освіта,

§  позашкільна освіта,

§  спеціалізована

§  професійна (професійно-технічна) освіта,

§  фахова передвища;

§  вища освіта;

§  освіта дорослих.

§  Рівні освіти (Стаття 10 Закону України «Про освіту») представлені дошкільною, початковою, базовою та профільною середньою освітою, різними рівнями професійної, фахової та вищої освіти. 

§  Особа реалізує своє право на освіту впродовж життя шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти (Стаття 8 Закону України «Про освіту»).

§  Джерелами фінансування освіти, крім державного та місцевого бюджетів, можуть бути:

-        плата за надання освітніх та ін. послуг відповідно до укладених договорів;·

-   плата за науково-дослідні роботи (послуги) та інші роботи, виконані на замовлення підприємств, установ, організацій тощо;

- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, підприємств, цехів і господарств, від надання в оренду приміщень, споруд, обладнання;

-        гранти вітчизняних і міжнародних організацій;

-    дивіденди від цінних паперів, відсотки від депозитів і розміщення коштів спеціального фонду на поточних рахунках банків державного сектору;

-    добровільні внески у вигляді коштів, матеріальних цінностей, нематеріальних активів, одержаних від підприємств, установ, організацій, окремих громадян;

-        інші джерела, не заборонені законодавством.

Завдання 4. «Проблемне питання»:

v Протягом останніх років освіта переживає процес реформування, оскільки стара система призвела до нівелювання значення освіти, науки в Україні та так званої «втечі мізків» із країни, де немає належних умов для праці дослідників та реалізації інновацій. Що, на вашу думку, повинно змінитися в освіті для підвищення престижу знань та наукової діяльності, яка б забезпечувала інноваційний розвиток нашої держави?

Завдання 5. «Географічний практикум»:

v Ознайомтеся із рейтингом університетів світу за посиланням:  https://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2019

v Випишіть у зошит першу п’ятірку університетів світу та університети України, які увійшли в ТОП-1000 університетів світу.

v Чому рейтинги українських закладів вищої освіти низькі?

3. Найвідоміші наукові центри в Україні та світі

§  Технополіс – сучасна форма територіальної інтеграції науки, освіти і високорозвиненого виробництва (різновид вільно-економічної зони); являє собою єдину науково-виробничу і навчальну, а також житлову та культурно-побутову зону, об’єднану навколо наукового центру, що забезпечує безперервний інноваційний цикл на базі наукових досліджень.

§  До складу технополісів можуть входити:

- науково-дослідні організації та установи;

- промислові підприємства;

- культурно-побутові об’єкти;

- комунальні та інформаційні мережі;

- проектно-конструкторські центри та дослідні виробництва;

- фінансово-кредитні установи;

- торговельні, посередницькі, консультаційні та інші структури.

Завдання 6.

v Опрацюйте параграф 44 підручника.Випишіть у зошит поняття «технопарк», «технополіс», ознайомтеся із найбільшими технопарками світу.

v Опрацюйте ОІС (додається). Дайте коротку письмову  відповідь на запитання:

А) Яка роль науки в економіці країни?

 Б) Яка роль патентів у формування єдиного світового науково-технологічного простору?

В) Яка різниця між технополісами і технопарками?

Г) Які проблеми заважають стати Україні державою з інноваційною економікою?

3.Охорона здоров’я

§ У 2017 році було розпочато реформу системи охорони здоров'я та виведення української медицини на європейський рівень. Головна мета – покращення якості медичних послуг.

§ Етапи реформи:

1. Підготовка та перша хвиля впровадження (2016-2017)

2. Національне впровадження (2018-2019)

3. Інтеграція (2019-2020)

Завдання 7.

v Дайте короткі письмові відповіді на запитання, користуючись текстом підручника та інтернет-джерелами:

А) Які функції виконує Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ)?

Б) Які особливості розвитку охорони здоров’я в Україні та світі?

В) Які, на вашу думку, існують проблеми в медичній галузі? Запропонуйте шляхи їх розв’язання. 

Закріплення вивченого матеріалу

§  Пригадайте вивчений матеріал, починаючи зі слів:

-        Мене здивувало, що...

-        Мене вразило...

-        Я не очікував, що…

§  Перевірте свої знання за опорно-інформаційними схемами.



Бажаю успіхів!

До зустрічі на наступному дистанційному уроці!

Бережіть себе, дотримуйтеся правил гігієни!

 








22.04.2021 року    9-А клас

20.04.2021 року    9-Б клас

   Прошу о 9.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76424701483?pwd=K3JWNWlXVGRBcTZrSFh5WDVVc1J3UT09:
І.к.76424701483
Код доступу: ED960p

Тема: Туризм як складник національної економіки. Туризм в Україні.

Очікувані результати

Любий друже! Пропоную тобі урок – подорож з елементами пошукової діяльності. Подорожуючи цим уроком

Ти дізнаєшся:

♦ про види туризму в Україні

♦ видатні місця світу, що заворожують подих

і навчишся:

♦ пояснювати вплив природних і суспільних чинників на розвиток туризму

♦ характеризувати особливості основних туристичних регіонів світу

♦ показувати на карті основні райони туризму в Україні

♦ обґрунтовувати рівень розвитку туризму в окремих регіонах, країнах, районах України

 

І. Акивізація пізнавальної діяльності.

У тебе під рукою інтернет. Спробуй  використати його для власних відкриттів, для задоволення і чудового настрою. Пропоную тобі  туристичні загадки, а ти спробуй відгадати, про що іде мова. Поїхали!!!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

У похід вирушаєм! Ура!

Кличе всіх нас зимова  пора!

Прагне молодість наша пригод,

Бо у школах  завзятий народ!

Рюкзаки спорядили ураз,

Взяли компас-дорогоуказ

І намет, і старий казанок,

Сірники, ніж і спальний мішок…

Підемо ми у гори, ліси,

Хай дзвенять молоді голоси!

Гей, ви чуєте? Гучно лунає:

– Хай туризм молодий процвітає!

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Опрацюй невелику презентацію за посиланням. Спробуй назвати види туризму та чинники його розвитку.

https://docs.google.com/presentation/d/1RJjJfqgnw2hC3rmjuEUGo2YUAX14dpKC1_mJQS8IaAA/edit?usp=sharing

Ми звикли розглядати туризм тільки з позитивної точки зору, але не все так райдужно. Переглядаючи наступне відео, спробуй оцінити наслідки масового туризму. Замислись, які твої дії під час туристичних подорожей!

https://www.youtube.com/watch?v=QU6DqhnW9Fo

ІV. Закріплення знань.

Пропоную тобі онлайн вікторину «Видатні місця Європи».

https://learningapps.org/display?v=ppsduyjgj20&fbclid=IwAR2lpskxUKeaNSl5L72VAzY2XRkgYqU0eSD73vlKfEUrfDIrGZyhe86q9Eg

Обери картинку, яка є твоєю мрією і прямуй щодня до її здійснення!

V. Підсумок уроку

 СТИСЛО ПРО ГОЛОВНЕ

• Туризм є важливою складовою світової економіки. Його розвиток свідчить про позитивні зміни в рівні та якості життя населення.

• Серед видів туризму найголовнішими є оздоровчий, пізнавальний,

спортивний, лікувальний.

• Розбудова готельно-ресторанної мережі та облаштування пам’яток культури й мистецтва для прийому туристів є основою розвитку туризму.

• Україна має різноманітні рекреаційні ресурси. Найцінніші з них внесено до Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. І наступні відео є тому підтвердженням

https://www.youtube.com/watch?v=CDh3mtIlWRQ  топ-7 дивовижних місць України

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&feature=share&v=oRqV7eT9Y_w  5 місць України, які необхідно відвідати

Туризм наповнює щастям
того, хто в нього закоханий,
того, хто захоплено, пристрасно
стихією не покорений!

 VІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф  підручника

Якщо ти турист у душі, то…

-        Уяви, що ти туристичний менеджер. Розроби туристичний проспект своєї області для іноземних туристів!

Або просто розгадай кросворд за посиланням:

 

Тема уроку: «Світовий ринок товарів та послуг»

9-Б клас     15.04.2021 року

Прошу о 9.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:

https://us04web.zoom.us/j/79011985172?pwd=amZlZkllOXhuVVdHb3hJQWdySm5UQT09

Ідентификатор: 790 1198 5172

Код доступу: 047PYG 

9-А клас     20.04.2021 року

Прошу о 8.15  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:

https://us04web.zoom.us/j/76879069741?pwd=ZE1ncHhDY1JjU1BxVjhqTUdHNjNlUT09

І ндентифікатор конференції: 768 7906 9741

Код доступу: V0VdvK

Добий день шановні діти, батьки! В умовах карантину я продовжую наше навчання в дистанційному режимі. Пропоную вам матеріали до заняття на тему «Світовий ринок товарів та послуг» 


1.Перегляньте презентацію за посиланням https://docs.google.com/presentation/d/17KwQKYKCRgFTH5mvVnAkcR_2tSLmGta-YZ-NUcqa3Ac/edit#slide=id.p1

2.    Ознайомтеся із запропонованим текстом та визначте гловні регіони світової торгівлі.

      Головний обсяг товарообігу припадає на високорозвинуті країни. Головний її осередок – Європейський Союз.

   Другим за товарообігом є Східно-азійський регіон. Головними суб’єктами міжнародної торгівлі там є Китай, Японія, Індія, нові індустріальні країни (зокрема Республіка Корея, Сінгапур, Сянган, Тайвань) та нафтодобувні держави Перської затоки. Потужним регіоном світової торгівлі стає Асоціація держав Південно-Східної Азії (АСЕАН).

   Третє місце за обсягами зовнішньої торгівлі посідає Північна Америка з національними господарствами США, Канади та Мексики, які створили торговельну організацію НАФТА (Північноамериканська угода про вільну торгівлю). Метою НАФТА є запровадження ефективного механізму співпраці між країнами-­учасницями, розвиток тристоронньої, регіональної та багатосторонньої економічної співпраці, створення умов для справедливої конкуренції, збільшення доцільності інвестування.

    Також помітним є значення у світовому товарообігу Росії, Австралії, Бразилії та Південної Африки. Роль інших регіонів у світовій торгівлі значно менша.

3.    Перегляньте матеріали за посиланням.  Це цікаво!!!

https://youtu.be/OsIv5qeSlYY

https://youtu.be/0VUia-uyD04

https://youtu.be/LVAbenuyeBA

4.    Заповніть у зошиті таблицю, користуючись інтернет-ресурсами та параграфом підручника.

Найбільші торговельно-економічні організації світу

Назва організації

Штаб-квартира

Країни, які входять

Мета діяльності

Світова організація торгівлі (СОТ)

 

160 країн світу

 

Європейський Союз (ЄС)

 

 

 

Північноамериканська угода про вільну торгівлю (НАФТА)

 

 

 

Асоціація держав Південно-Східної Азії (АСЕАН).

 

 

 

5.              Ознайомтеся з матеріалами. Складіть тези  основних тенденцій сучасної зовнішньої торгівлі.

·                Країни, які домінують у світовій торгівлі і міжнародних фінансах, передусім США, Велика Британія, Японія, Швейцарія, є одночасно країнами базування транснаціонального капіталу. Саме цим зумовлена відносно висока узгодженість геополітичних інтересів їх національної еліти і світової олігархії.

·                 Нині істотно змінилася товарна структура міжнародної торгівлі. Зросла купівля та продаж готових товарів, скорочуються – сировини та продовольства. Виникла нова форма торгівлі – технологіями: ліцензіями, патентами, технічним досвідом. Головним продавцем технологій на світовому ринку є США, а покупцем – Японія.

·                  У наш час суттєво зростає роль міжнародної торгівлі послугами. Раніше це були переважно транспортні послуги. Під впливом науково­технічного прогресу зросла роль експертно-консультативних послуг (інжинірингу). Це стосується передусім таких видів діяльності, як проектування та будівництво, модернізація промислових підприємств, геологічні розробки тощо.

·                Послуги можуть бути: фінансові, рекламні, готельні, охоронні, медичні, роялті (періодичні виплати як компенсація за використання патентів, авторських прав, природних ресурсів тощо), а також пов’язані з використанням інтелектуальної власності.    Для цього має бути мережа установ на території інших держав.

·                90 % світового експорту послуг і 80 % його імпорту припадають на високорозвинуті країни. Перші місця у торгівлі послугами посідають Японія, США та Німеччина. Японія відома експортом банківських послуг, США – інжинірингових, рекламних, готельних та страхових.

Домашнє завдання

1.Опрацюйте § 41

2.Закріпіть  отримані знання. Виконайте тест за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdZ8Zz8tiZEBTkFouf-9OQbH-36Ab9UM2g0KhfZAFXvBSDYWw/viewform

Результати сфотографуйте направте на вайбер за телефоном 0663335372

До наступної зустрічі на дистанційному уроці!

Будьте здорові та бережіть себе!

13.04.2021 року

9-А клас

1.   Прошу о 8.15  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:

 https://us04web.zoom.us/j/74523533925?pwd=N3lJRllFUHFxdUlCbEUydlpzbjkyZz09
І.К.:74523533925
Код доступу: VB6rGN

9-Б клас

   Прошу о 9.15  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:
https://us04web.zoom.us/j/75695985925?pwd=NktSTkxmaDA4dXd0V0ZhT3I0clJadz09
І.к. 756 9598 5925
Код доступу: 1DPAsu

 

Тема: Торгівля як вид послуг. Форми торгівлі. Показники зовнішньої торгівлі. Торгівля в Україні. Обсяги та структура експорту й імпорту товарів та послуг. Чинники концентрації роздрібної торгівлі в населених пунктах, регіонах.

Мета уроку для учнів: називати види торгівлі, ознаки поняття «зовнішня торгівля», показники зовнішньої торгівлі; показувати на карті головні регіони світової торгівлі; обґрунтовувати залежність обсягів торгівлі між країнами від рівня їхнього економічного розвитку та інтеграційних процесів у світі; оцінювати роль малого підприємництва в розвитку ринку товарів і послуг.

Актуалізація опорних знань

Пригадайте:

Що таке торгівля?

Яка роль торгівлі в господарстві країни?

Які види торгівлі у вашому населеному пункті?

Яке значення має торгівля у формуванні світового господарства?

Мотивація навчальної діяльності

Жодна країна світу не обходиться без торгівлі. Торгівля акумулює в собі специфічні особливості вироблених товарів і наданих послуг, їх споживчі якості, уявлення покупців про можливості товарів задовольняти потреби. За допомогою зовнішньої торгівлі національна економіка взаємодіє з господарствами інших країн. Завдяки міжнародній торгівлі досягається вищий рівень задоволення потреб для населення кожної із торгуючих країн (хоча, можливо, й не однаковою мірою). Кожен із нас майже щодня користується послугами торгівлі. Тому надзвичайно важливо розуміти особливості розвитку та сучасні форми організації торгівлі в Україні та світі.

Вивчення нового матеріалу

1. Торгівля як вид послуг

- Однією з головних форм міжнародного співробітництва є міжнародна торгівля.

- Загальний обсяг обороту зовнішньої торгівлі товарами визначається сумою експорту (вивезення) та імпорту (ввезення) товарів. Різниця між експортом та імпортом називається торговим балансом.

Фактори, що впливають на динаміку, спрямованість та структуру зовнішньоторгових операцій:

• розвиток прямих коопераційних зв’язків між філіями, дочірніми та асоційованими компаніями ТНК;

• зростання частки машин та устаткування в загальному обсязі товарообороту за скорочення питомої ваги сировини та напівфабрикатів;

• поява інтенсивно зростаючого сектора послуг та інформаційно-технологічного обміну;

• лібералізація міжнародної торгівлі в процесі переходу більшості національних економік до відкритості;

• розвиток інтеграційних процесів у різних регіонах світу;

• активізація діяльності ТНК.

Значення міжнародної торгівлі:

• є основним каналом, через посередництво якого формуються конкурентно-економічні параметри виробництва, рівень витрат, стандарти якості, критерії ефективності національної економіки;

• інтенсифікує виробничий процес у національних господарствах з окремих напрямів;

• сприяє більш раціональному використанню економічних ресурсів на всіх рівнях господарювання;

• дозволяє повніше задовольняти зростаючі потреби населення;

• надходження від експорту — суттєве джерело накопичення капіталу на потреби промислового розвитку.

Економіку кожної країни умовно можна віднести до відкритої або закритої.

Відкрита економіка — національна економіка, що вільно взаємодіє з економіками інших країн на ґрунті міжнародного поділу праці. Економіка України класифікується як мала відкрита: вона не настільки велика та розвинута, щоб впливати на світову процентну ставку і не настільки ізольована, щоб не відчувати на собі вплив подій, що відбуваються за кордоном.

Характерними рисами малої відкритої економіки України є:

• її частка у світовій торгівлі незначна, і тому вона відчутно не впливає на світову економіку;

• уряд контролює рух капіталів;

• відносна відособленість національної грошової одиниці від валютного ринку;

• внутрішня процентна ставка визначається світовою процентною ставкою.

2. Види і показники міжнародної торгівлі

Видами міжнародної торгівлі є: експорт (реалізація товарів і послуг за кордон) та імпорт (придбання товарів і послуг за кордоном).

Форми міжнародної торгівлі представлені:

·     обміном споживчими вартостями (засоби виробництва й предмети споживання);

·     обміном технологіями (ліцензії, патенти, «ноу-хау»);

·     торгівлею послугами (інжиніринг, консалтинг, обробка та передача інформації, експертиза проектів);

·     безвалютним товарообігом (компенсаційні угоди, бартер кліринговий і паралельний).

Кількісна оцінка міжнародної торгівлі надається за допомогою відповідних показниківНаприклад, сума експорту та імпорту є зовнішньоторговим оборотом країниЗовнішньоторгова квота: відношення зовнішньоторгового обігу до обсягу валового внутрішнього продукту країни:

3. Географія зовнішньої торгівлі України

3.1.  В січні-вересні 2020 року зовнішньоторговельні операції проводились із партнерами з 230 країн світу, але до 90%  обсягу – товарообіг, експорт та імпорт – зовнішньої торгівлі України припадає на кілька десятків країн.

Завдання. Проаналізуй матеріали за посиланням

https://ucap.io/zovnishnya-torgivlya-v-veresni-top-krayin-eksportu-ta-importu-infografika/

1.2.                Суттєвих змін у структурі українського експорту з початку 2019 року не сталося. Як і раніше, три чверті вітчизняного експорту – це  експорт сировини та продукції з низьким ступенем обробки. Зокрема, майже половина нашого експорту у січні−червні цього року припала на: чорні метали – 19,6%, зернові культури – 18,7% та олії рослинні – 9,7%. Питома вага товарів з високою часткою доданої вартості в українському експорті залишається низькою. У І півріччі частка групи «Машини, обладнання та механізми» вартісній структурі експорту становила 8,9% проти 10,2% у І пів. 2018 року. Позитивним моментом з початку року стало збільшення на 40,8% обсягів експорту по групі 17 УКТЗЕД «Засоби наземного транспорту, літальні апарати, плавучі засоби», частка якої в структурі досягла 1,7%.

1.3.        Основними позиціями імпорту в Україну залишаються паливні ресурси (21,9%), машини та обладнання (20,1%), а також продукти хімічної промисловості (13,8%). 

Завдання. Проаналізуй схему за посиланням

http://edclub.com.ua/sites/default/files/users/user431/m-na_torgivlya_6_2019_4.jpg 

Закріплення

1.Перегляньте  презентацію за посиланням

https://docs.google.com/presentation/d/1uLPomzAS4Pko3D3A-6J2z87o-jrzr0HmWYEW1N4BNFA/edit#slide=id.p23

2.Виконайте в зошиті схему:

 

Форми торгівлі

 

Внутрішня

                                     ?

Зовнішня

?

 

 

Гуртова

?

Роздрібна

?

 

3. Запишіть у зошит основні показники зовнішньої торгівлі:

а) експорт – це …

б) імпорт – це …

в) торгівельний баланс – це …

г)зовнішньоторгівельний баланс-це…

д)внутрішньоторгівельний баланс-це…

4. Запишіть у зошит:

4.1. Основні тенденції сучасної зовнішньої торгівлі.

4.2.  Товари, які  складають основу українського експорту.

4.3. Товари, які  складають основу українського  імпорту.

4.4. Великі торгові мережі.

  Випишіть і покажіть на політичній карті світу основних торговельних партнерів України.

Домашнє завдання.

Виконайте тест за посиланням join.naurok.ua Код доступу 9436737.

Завдання необхідно виконати до  14 квітня до 20:00 

                                              Бажаю успіхів!!!


08.04.2021 року  9-А клас

06.04.2021 року 9-Б клас

Тема: Транспорт світу. Країни, що вирізняються високим рівнем розвитку мережі залізниць і автомобільних шляхів. Найбільші морські порти, їхній вплив на розміщення промисловості. Найбільші судноплавні річки світу. Найбільші аеропорти світу.  Міжнародні транспортні коридори. 

Добий день шановні діти, батьки! В умовах карантину я продовжую наше навчання в дистанційному режимі. Пропоную вам матеріали до заняття на тему «Транспорт світу»

Протягом заняття ми познайомимося  із значенням транспорту в світовому гос­подарстві, поглибимо знання про основні техніко- економічні показники роботи транспорту, види транспорту; визначимо сучасний стан розвитку, проблеми транспорту та вплив на нього науково-технічного прогресу.

1. Пригадайте основні терміни та поняття теми: транспортний вузол, транспортна магістраль, обсяг перевезень, вантажообіг, великий і малий каботаж, фрахт, МТК.

    2. Дайте відповіді на запитання (усно):

- Яку роль відіграє транспорт у розвитку господарства країни?

- Які види транспорту ви знаєте?

- Які показники використовуються для характеристики роботи транспортної системи та порівняння ефективності роботи різних видів транспорту?

- Які види транспорту посідають провідне місце у вантажопере­везеннях та пасажироперевезеннях в Україні?

- Які зміни відбуваються в транспортній системі під впливом науково-технічного прогресу?

3.Перегляньте матеріали за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1BZZTj3eOJrAbjt80D76dzAbd9gllySSz/view


Вивчення нового матеріалу

1.   Загальна характеристика світової транспортної системи

Усі шляхи сполучення, транспортні підприємства і транспортні засоби в сукупності утворюють світову транспортну систему. У світовому транспорті зайнято понад 100 млн. людей. Загальна протяжність транспортної мережі світу (без морських та авіатрас) складає близько 40 млн. км. Щорічно всіма видами транспорту перевозиться понад 100 млрд. т вантажів і понад 1 трлн. пасажирів.

Основними техніко-економічними показниками роботи транспорту є обсяг перевезень, вантажообіг, пасажирообіг, густота транспортної інфраструктури, собівартість перевезень, швидкість, залежність від погодних та сезонних змін, маневреність. Різні види транспорту мають свої переваги та недоліки, тому їх використовують залежно від конкретних умов

2.    Характеристика основних видів транспорту

Завдання 2. Складіть у зошиті опорний конспект за посиланням https://drive.google.com/file/d/1vpjUzPw0378F_EeBNm63AtsVk2yN_rfw/view

3.    Проблеми та перспективи розвитку світової транспортної системи

Завдання 3. Сформулюйте головні проблеми транспорту в сучасному світі. Порівняйте свої твердження із запропонованими нижче.

Головними проблемами світової транспортної системи є:

-        нерівномірність розвитку транспортних систем окремих країн та регіонів, що знижує ефективність використання природних, матеріальних та людських ресурсів;

-        залежність видів транспорту від природних умов. Однак в епоху НТР актуальність цієї проблеми поступово знижується;

-        негативний вплив транспорту на навколишнє середовище.

 

 Закріплення. Дайте короткі письмові відповіді на питання, користуючись картами атласу, підручником, інтернет-ресурсами.

а) Країна світу із найрозвинутішою мережею автомобільних доріг.

б) Запишіть три морські порти Азовського моря.

в) Вкажіть три найбільші судноплавні канали світу.

г) Країна світу із найбільшою густотою залізниць.

ґ) Запишіть три міжнародні аеропорти на території України.

д) Вкажіть три країни світу із найбільшим торговельним флотом.

е) Випишіть Міжнародні транспортні коридори (МТК), що проходять територією України (№3,5,7,9).

 Висновки теми:

Транспорт об’єднує світове господарство і є матеріальною основою територіального поділу праці.

- Транспортна мережа на земній кулі розвинена нерівномірно.

- За об’ємом і структурою транспортних перевезень визначають рівень розвитку й особливості структури господарства країни або регіону, а за конфігурацією транспортної мережі — особливості розміщення господарської діяльності.

- Розвиток світової транспортної системи характеризується збільшенням шляхів сполучення і вантажних та пасажирських перевезень. При цьому темпи зростання перевезень перевищують темпи збільшення довжини транспортної мережі.

Домашнє завдання

1.Опрацюйте § 39; повторіть §§ 37, 38.

2. Закріпіть  отримані знання. Виконайте тест за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfdYawHx5oEwnPjT3khY2O_VYEthzj8mDkBnZNF7ea4hc08_w/viewform

Результати сфотографуйте направте на вайбер за телефоном 0663335372

 БАЖАЮ УСПІХІВ!!!

 

06.04.2021 року 9-А клас

30.03.2021 року   9-Б клас

 ТЕМА: Транспорт України

1.      Перегляньте відеоматеріал https://youtu.be/ceyoE2aenmk

2.Перегляньте навчальне відео за посиланням: https://video.novashkola.ua/9-klas/geografiya-9-klas/urok-29/

-        https://video.novashkola.ua/9-klas/geografiya-9-klas/urok-31/

3.      Опрацюйте параграф 38 підручника.

    Використовуючи карту та текст параграфа, охарактеризуйте особливості транспортної мережі кожного виду транспорту України. Результат роботи занесіть до таблиці

Вид транспорту

Частка вантажообігу

Частка пасажирообігу

 

Найважливіші магістралі

Найбільші транспортні вузли

 

 

 

 

 

4. Систематизуйте знання за допомогою ЛОС за посиланням https://drive.google.com/file/d/1vi3Nf6Ot2KX9OY4qhf6-E8j3Bjore5q9/view

5. Закріпіть  отримані знання. Виконайте інтерактивну вправу  за посиланням  https://learningapps.org/10320129

6. Перевірьте  свої знання. Виконайте тест за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYMSx6dv4ustwg3aq3JCQJeIiRa1BjLCs2e14WseO8ZaHtMQ/viewform

Результати сфотографуйте направте на вайбер за телефоном 0663335372


           30.03.2021   9-А     25.03.2021 9-Б

ТЕМА: Транспорт, його роль у національній економіці. Та формуванні світового господарства. Види транспорту, їх переваги та недоліки.

Дорогі дев’ятикласники!

 Ми з вами переходимо до вивчення  нового розділу «Третинний сектор  господарства». У постіндустріальному суспільстві третинний сектор господарства, який надає різноманітні види послуг, став ключовим сектором економіки. Задовольнивши матеріальні потреби, люди все більше звертають увагу на забезпечення комфортності життя та умов праці, свій інтелектуальний та духовний розвиток.

1. Знайдіть місце транспорту у сфері послуг на схемі за посиланням https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=960x10000:format=png/path/s16925f0d51e7b5d4/image/i81e22431dff9af0a/version/1585626198/image.png

2.  Опрацюйте параграф 37 підручника.

3.  Перегляньте детально відеопрезентацію за посиланням https://youtu.be/kja0-Ri6zJQ

4. Зверніть увагу!!!!!

    Послугищо повязані з переміщенням людей або сировининапівфабрикатів чи готової продукції з одних місць до іншихназиваються транспортними. 

·                       За сферами використання транспорт поділяють на особистийвідомчий та загального користування.

·                 За дальністю перевезень транспорт буває міждержавнимміжміським (приміським та далекого сполученнята міським.

·                 За видами перевезень транспорт поділяють на пасажирський та вантажний. Пасажирський транспорт перевозить людейякі здійснюють поїздки з ділових або особистих міркуваньа також їхній багажВантажний транспорт забезпечує виробничі звязки між підприємствамиВін перевозить товари від виробника до місць споживання або подальшої переробкиТакі перевезення можуть здійснюватися або самими виробниками продукціїабо спеціалізованими транспортними установами.

·                 За використаними засобами пересування є кілька видів транспортуДо наземних видів належать залізничнийавтомобільнийтрубопровіднийелектронний (лінії електропередачі), гужовий (на тваринах). Водні види транспорту – морськийрічковий та озерний. Повітряний транспорт представлений авіаційним

5. Складіть у зошиті схему видів та типів транспорту, використавши посилання

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=960x10000:format=png/path/s16925f0d51e7b5d4/image/i81e22431dff9af0a/version/1585626198/image.png

6. Для оцінювання роботи різних видів транспорту існує ряд техніко-економічних характеристик.

бсяг перевезень – кількість вантажів (тонн) або пасажирів (осіб), що їх протягом року перевозить певний вид транспорту.

-Вантажообіг (пасажирообіг) враховує окрім кількості перевезених вантажів або людей ще відстань, тому вимірюється у тонно­кілометрах або пасажиро­кілометрах.

-Якісною характеристикою транспорту є швидкість перевезень.

-Собівартість перевезень відображає суму витрат, що необхідні для здійснення перевезень вантажів або пасажирів.

-Працемісткість показує, скільки треба осіб для обслуговування транспортних засобів певного виду.

Пропускна спроможність трас, яка показує, скільки транспортних засобів може одночасно перебувати на дорозі. Найменша вона у залізничного транспорту, найбільша – у морського та авіаційного.

-Маневреність транспорту-   підвезення вантажі або пасажирів безпосередньо до місця призначення, тобто «від воріт до воріт». Це під силу лише автомобільному транспорту.

Випишіть у зошит  визначення понять!!!!

7. За матеріалами підручника ст 206-207   розгляньте переваги та недоліки видів транспорту.

8. Зверніть увагу, що основою роботи транспорту є мережа транспортних шляхів. Не усі дороги використовуються з однаковою інтенсивністю.

-                  Магістраль (від лат. magistralis – керівний) – головна транспортна лінія з найбільшою інтенсивністю руху.

     Можливість перевантажувати товари або здійснювати пересадку пасажирів є у населених пунктах, в яких перетинаються різні дороги, – транспортних вузлах.

-                  Транспортний вузол – населений пункт, у якому сходяться декілька транспортних шляхів, тому здійснюється обмін вантажами або пасажирами між ними.

9. Закріпіть  отримані знання. Виконайте вправу за посиланням https://learningapps.org/10293692

10. Проведіть дослідження на ст. 39 зошита-практикуму   на тему «Міські види транспорту свого обласного центру».


19.01.2021     9-Б клас;     21.01.2020     9-А клас

ТЕМА: Значення та структура металургійного виробництва;
сучасні технології та чинники розміщення підприємств

 1. Пригадайте та дайте відповіді на запитання:

-які чинники впливають на розміщення металургійних підприємств?

-Що таке концентрація виробництва? Які її переваги і недоліки?

-Які країни світу вирізняються найбільшими запасами сировини для чорної та кольорової металургії?

2. Перегляньте детально презентацію «Значення металургійного виробництва в економіці, за посиланням

http://www.authorstream.com/Presentation/Atamanuk-3453144-23/

3. Уважно опрацюйте №23.

4. Які металеві вироби є у вас удома? Як ви їх використовуєте? ? Назвіть вироби з металу, якими ви користуєтесь щодня.

5.Запамятайте!!!

Чорні метали — спільна назва металів і сплавів на основі заліза, марганцю, хрому, з яких виробляють сталь, чавун, феросплави.

Кольорові метали — спільна назва всіх металів, окрім заліза та його сплавів (мал. 68. ст 124).

6.Розглянь сучасні технології виробництва чугуну і сталі за посиланнямhttps://subject.com.ua/textbook/geography/9klas_3/9klas_3.files/image075.jpg

 Запам’ятайте!!!

Технологія виробництва чорних металів і виробів з них передбачає чотири етапи. Перший етап — отримання чавуну, другий — сталі, третій — прокату сталевих зливків і заготовок, четвертий — виробництво металевих виробів.

7. Подумайте та дайте відповідь на запитання:

-Які  є способи виробництва сталі? Чому киснево- конвекторний спосіб у світі є найпоширенішим?

8. Дайте у зошиті визначення поняттям:

- « чорна металургія повного циклу»

-« чорна металургія неповного циклу»

-«мала металургія»

-«комбінування»

9.Проаналізуйте, які чинники, які впливають на розміщення підприємств чорної металургії.

Тип технології виробництва

Значення чинника*

Палив

ний

Вод

ний

Транс

портний

Сиро

винний

Спо

живчий

Екологічний

Електроенергії

Мартенівський спосіб

+ +

+ + +

+ +

+ +

+

+

+ + +

Киснево-конверторний

+ +

+ +

+

Електросталеплавильний

спосіб

+ +

+ + + +

Передільна чорна металургія

+ +

+ + + +

+ + + +

+

+ + +

Порошкова металургія

+ + + +

+ +

«Мала» металургія

+ + + +

+ +

* Значення чинників: ++++ вирішальне; +++ суттєве; ++ велике, + незначне.

                                                        Успіхів вам!!!!

                                    14.01.2021, 19.01.2021    

ТЕМА: Електроенергетика   світу

9-Б клас  14.01.2021

1.Прошу о 9.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:  https://us04web.zoom.us/j/2862240030?pwd=elh2Y1dyc2RiRkU5NWIwN3hZdzRxUT09

                                                       9-Аклас  19.01.2021

Прошу о 8.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:

https://us04web.zoom.us/j/71021735231?pwd=Mmx6Sll0Z1dIeXh5a2N4M1Rtenhadz09

ІдентифІкатор: 710 2173 5231

Код доступу: 5SgpZ6

2.Опрацюйте параграф 22 підручника.

3. Перегляньте детально презентацію «Електроенергетика світу» за посиланням: https://docs.google.com/presentation/d/10RcW-WWrLwpHQBdHRtjyW1XzAu6ql9SO0be7UOdAUOk/edit?usp=sharing

4. Складіть таблицю  «Провідні країни з виробництва електроенергії на різних типах електростанцій». Назви  не меньше 5-ти країн.  Використовуй Додатки 4 і 5 підручника на ст. 282 і 283

Тип електростанцій

ТЕС

ГЕС

АЕС

Провідні країни з виробництва  енергії

США…..

Бразилія…..

Франція….

Найбільші електростанції у світі

 

«Три ущелини», Китай

 

       Це важливо!!!

Існує розрив у загальному виробництві електроенергії між країнами високорозвинутими та тими, що розвиваються, є дуже значним. Ще більший він за кількістю електроенергії, що припадає на 1 особу. Найвищий цей показник у Ісландії – 51440 кВт · год., Норвегії – 25175 кВт ·год., Люксембургу – 16834 кВт ·год.; а найнижчий – в африканській країні Малі – 13 кВт ·год. Тобто співвідношення становить 4000 : 1.

5.Виконайте завдання Практичної роботи №5.2  Зошита- практикума.

6. Попрацюйте з підручником, атласом, інтернетом. Випишіть 7 найпотужніших країн, які використовують для виробництва електроенергії  відновлювальні джерела енергії(ВДЕ)____________________________________________________________

 А також країни, які виробляють найбільше електроенергії на:

ВЕС:………………………………………………………………………;

СЕС:…………………………………………………………………………..

ГеоГЕС……………………………………………………………………………

ПЕС………………………………………………………………………………

6.Узагальніть отримані знання за схемою.

7.Виконайте тестові завдання за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeEiXWu_Y9k4fpqsifd864sI49kvfOqIZ-B6crlI7dUD8MCbQ/viewform. Сфотографуйте отримані результати (кількість балів)  та  до  18.01. 2021 року пришліть фото мені на  вайбер  за тел. 0663335372

 БАЖАЮ УСПІХІВ! 

 

                       12.01.2022

ТЕМА: Значення електроенергетики. Електроенергетика України

9-А клас

1.   Прошу о 8.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:

   https://www.google.com/url?q=https://us04web.zoom.us/j/2862240030?pwd%3Delh2Y1dyc2RiRkU5NWIwN3hZdzRxUT09&sa=D&source=calendar&usd=2&usg=AOvVaw0Zjk0q5lB0E02mNAnWliUr

9-Б клас

   Прошу о 9.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням: https://www.google.com/url?q=https://us04web.zoom.us/j/2862240030?pwd%3Delh2Y1dyc2RiRkU5NWIwN3hZdzRxUT09&sa=D&source=calendar&usd=2&usg=AOvVaw0Zjk0q5lB0E02mNAnWliUr

 

2. Опрацюйте параграфи 20,21 підручника.

3. Перегляньте детально презентації за посиланнями:

-Значення електроенергетики https://docs.google.com/presentation/d/1dd6081vEHCUl4wUrV6muc97mY_g7wLkzm6gHty8Lmz0/edit?usp=sharing;

-Електроенергетика  України https://docs.google.com/presentation/d/18qpCi0vWerwAyhhAuhHLw6wpR_ukVOcjuSXX-8q68FY/edit?usp=sharing

4. Розгляньте структуру електроенергетики.

5. Склади таблицю ( підручник с. 105-106) 

6.    6. Переглянь  відеоролик «Як працює АЕС» за посиланням https://youtu.be/2gBMMjOZ7fA

7.Опрацюй поняття "Паливно-енергетичний баланс" (ПЕБ) – це співвідношення між надходженням та витратами палива різних видів та електроенергії у країні протягом року. 

9. Закріпи знання щодо розміщення найбільших електростанцій на карті за допомогою гри за посиланням https://learningapps.org/watch?v=p7hhm363a18

10. Виконай завдання Практичної роботи №5.1  ст.  19-21 Зошита- практикума.

У   11. У вільну хвилину . Переглянь відео «Зроблено в Україні» за посиланням:

-        https://youtu.be/OPR12evy3dQ

-        https://youtu.be/2kaAZT0_uZ8

-        https://youtu.be/TPoSmnN3i_0

1112. Узагальни і систематизуй знання  за допомогою схеми.


13.22.12.2020 та 24.12.2020 року

         ТЕМА: Узагальнення знань з теми «Первинний сектор  господарства».

Проведення дослідження «Проблеми і перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного і Азовського морів».

 

1.    Повторіть матеріали  параграфів 10-19 підручника.

      2.    З метою закріплення вивченого матеріалу виконайте вправи:

2.1.«Географія рослинництва світу» за посиланням https://learningapps.org/5983082

2.2.  «Сільське господарство» за посиланням

         https://learningapps.org/8008588https://learningapps.org/8008588

  3.  Перевірте свої знання.  Виконайте завдання  одного із варіантів тематичного оцінювання «Національна економіка і світове господарство» ( стор. 47  або 49 зошита- практикуму).

4. Проведіть  дослідження «Проблеми і перспективи освоєння родовищ нафти і природного газу на шельфі Чорного і Азовського морів» (стор 16. зошита – практикуму»).

                            Успіхів вам!

15.10.2020

ТЕМА:Сучасні тенденції розвитку світового господарства.  Багаторівневість світового господарств, його просторова структура  за концепцією "Центр-перефирія"

1.   Прошу о 9.30  долучитися до ZOOM – уроку за вказаним посиланням:
2.Опрацюйте параграфи 7, 8, 9 підпучника.
3. Перегляньте детально презентації,  використані під час відеоуроку 
https://docs.google.com/presentation/d/16_s5Kwv9jSJFI8SKYpJ5XeTuuJI7VNhluqDdlEuSaMc/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1_VKYH1H8VBRyQe0lBkwp1MqJn7YuBcVPQMtDh7me9Sg/edit?usp=sharing
4. Складіть схему  сучасних тенденцій  розвитку  світового господарства. 
5. Випишіть у зошит  визначення понять "Міжнародна економічна інтеграція (МЕІ)", "Інформатизація", "Глобалізація"," Інтернаціоналізація", "Транснаціональна корпорація (ТНК)".
6. Попрацюйте в Інтернеті. Запишіть в робочому зошиті:
6.1. Найбільші ТНК світу за видами діяльності: нафтобобувні і нафтопереробні; роздрібна торгівля; автомобільні, електроенергетичні, інші.
6.2. ТНК в Україні:  іноземні та українські;
6.3. Переваги і ризики глобалізації для національних економік країн світу;
6.4. Позитивні та негативні наслідки діяльності ТНК  для світового господарства та  національних економік.




МАТЕРІАЛИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 
2019/2020 н.р. 

13.03.2020 
1. Тема: Легка промисловість світу та України
Опрацювати  тему  в підручнику  для 9 класу «Географія»,  переглянути презентації за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/легка-промисловість-україна-та-світу-художні-промисли/
Д/З:
1.  параграф 33.;
2. Виконати тестові завдання за посиланням.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfp4IdCOqXw4ETUDxXngWm4EscW4PDMu4n0byGOUQlxP-_qsw/viewform


17.03.2020 
1. Тема: Народні промисли в Україні.
Опрацювати  тему  в підручнику  для 9 класу «Географія»
Д/З:
1.      параграф 34;
2.       Виконати тестові завдання за посиланням:

20.03.2020 
1. Тема: Харчова промисловість України
Опрацювати  тему  в підручнику  для 9 класу «Географія»,  переглянути презентації за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/комплекс-галузей-харчової-промисловості/
Д/З:
1.       параграф 35 .
2.       Дати відповіді на питання в кінці  параграфа.
24.03.2020
1. Тема: Виробництво продуктів харчування у світі
Опрацювати  тему  в підручнику  для 9 класу «Географія»
Д/З:
1.  параграф 36;
2. Виконати тестові завдання за посиланням. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdJtkYJiIWdljdj9fFQqdlC_-iTk1_RATQOtQGeVS7_guzRrw/viewform

3. Провести дослідження: Українські та імпортні продукти споживання у кошику вашої родини ( стор. 199 підручника). Оформити роботу у вигляді презентації.

27.03.2020
1. Тема: Транспорт та його роль у національній економіці
Опрацювати  тему  в підручнику  для 9 класу «Географія»,  переглянути презентації за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/транспортна-система-світу/

Д/З:
1.  параграф 37;
2. Виконати тестові завдання за посиланням.

31.03.2020
1. Тема: Транспорт України
Опрацювати  тему  в підручнику  для 9 класу «Географія»,  переглянути презентації за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/транспортний-комплекс/
Д/З:
1.  параграф 38;
2. Виконати тестові завдання за посиланням.


07.04.2020-10.04.2020
 Тема: Торгівля як вид послуг. Торгівля в Україні. Світова торгівля
1.      Опрацювати матеріал  за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/торгівля/
2.      Прочитати  параграфи 40, 41   в підручнику  для 9 класу «Географія».
3.       Переглянути презентації за посиланням:
-          Світовий ринок товарів і послуг https://docs.google.com/presentation/d/17KwQKYKCRgFTH5mvVnAkcR_2tSLmGta-YZ-NUcqa3Ac/edit#slide=id.p1
4.       За картою в шкільному атласі визначити регіони з різним рівнем розвитку торгівлі та чинники, що впливають на рівень її концентрації. Заповнити таблицю 20. ст. 228 підручника.
5.      За діаграмою (мал. 127 на с. 229) визначте сальдо торговельного балансу України у 2005–2015 рр. На що вказує цей показник?
6.   Виконати вправу на закріплення за посиланням  https://learningapps.org/10226130
7. Виконати тестові завдання за посиланням.


14.04.2020-17.04.2020

Тема: Туризм як складник національної економіки. Його види. Туризм в Україні. Міжнародний туризм

1.      Опрацювати матеріал  за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/туризм/
2.      Прочитати  параграфи 42, 43   в підручнику  для 9 класу «Географія».
3.    Переглянути презентацію за посиланням: https://docs.google.com/presentation/d/1TWAMz5iBBm0Mb82MC31Oj2sAzJ5IRaSuSUah5JdWpB0/edit#slide=id.p42
4.      Виконати тестові завдання за посиланням.
-          Туристичні об’єкти в Україні https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdMJt1h2s7OYeUFbpK5x5JMvZBfd-hCTnSNPsuQ-6CFS1eALg/viewform

21.04.2020
Тема: Наука. Освіта. Охорона здоров’я
1.    Опрацювати матеріал  за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/освіта-та-наука-охорона-здоров-я/
2.Прочитати  параграф  44   в підручнику  для 9 класу «Географія».
3.Переглянути презентацію за посиланням:https://docs.google.com/presentation/d/1drpx_SXCflVHQRO-dWybPCTcb3UsBo1NSt_3vFN4mxw/edit?usp=sharing
4.  Виконати вправу на закріплення використавши код доступу 282802  за посиланням join.naurok.ua
5. Виконати контрольний тест  за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd5yCPd78yDafN2F7eBYzxaZcZPJbBUn9s7x_G_dTGzVdxpuw/viewform
6.Дати відповіді на запитання в кінці параграфа на ст. 250 (усно).


24.04. -28.04. 2020
Тема: Фінансові послуги. Комп’ютерне програмування. Аутсорсинг.

1.      Опрацювати матеріал  за посиланням https://geografiamozil2.jimdofree.com/головна/фінансові-та-аутсорсингові-послуги/ 
2.      Прочитати  параграфи 44 ц і 45   в підручнику  для 9 класу «Географія».
3.       Переглянути презентації за посиланнями:
-Фінансові послуги https://docs.google.com/presentation/d/1ZqJb0OfVlGOKNXjzMhv9FpNB2hCqoupcCUXIoxxFS6s/edit?usp=sharing
- Комп’ютерне програмування 
https://docs.google.com/presentation/d/1kdRAShYEqxBsuES-3oQiBkZsGn5da22W03DpH5Vab1Q/edit?usp=sharing
4.      Виконати вправу на закріплення використавши код доступу 638284  за посиланням join.naurok.ua
5.      Виконати контрольні тестові завдання за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe5Jnw2Np0TxJOtTk38DkkLNWt8pUgfxrxehwaUh0Fg4Jo06g/viewform
6.      Дати відповіді на запитання в кінці параграфів на ст. 255  та 259 (усно).

05.05.2020
Тема: Поняття про глобальні проблеми людства. Види глобальних проблем. Шляхи їх подолання.

1     1.  Прочитати  параграф 46  в підручнику  для 9 класу «Географія».
2     2. Переглянути презентації за посиланнями:
-  ПОНЯТТЯ ПРО ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА, ПРИЧИНИ ЇХ ВИНИКНЕННЯ. ПРОБЛЕМА ВІЙНИ І МИРУ. ПРОБЛЕМА ТЕРОРИЗМУ
- ДЕМОГРАФІЧНА ТА ПРОДОВОЛЬЧА ПРОБЛЕМИ.
 - ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ.
СТАЛИЙ РОЗВИТОК – СТРАТЕГІЯ ЛЮДСТВА НА ХХІ СТОЛІТТЯ.

3         3.  Продовжити дослідження  глобальних проблем людства. Результати занести у таблицю
Назва глобальної проблеми
Зміст проблеми
Причини виникнення
Шляхи розвязання




4         4.  Результати роботи  сфотографувати і відправити на вайбер.

12.05.2020
Тема: Взаємозв’язок глобальних проблем людства
1.      Опрацювати   параграф 46   в підручнику  для 9 класу «Географія».
2.      Провести дослідження. 
Тема: «Прояв глобальних проблем у своєму регіоні»
Алгоритм виконання
 1. З’ясуйте на офіційному сайті Головного управління з охорони природи у 
Кіровоградській області  або або за посиланням
 http://ekolog.kr-admin.gov.ua/files/DOPOVID_2018_05_09_19.pdf які екологічні проблеми є провідними.
2. З’ясуйте за текстом підручника, які з них є глобальними.
3. Зазначте причини виникнення й прояву цих глобальних проблем у Кіровоградській області та запропонуйте шляхи їх розв’язання.
           3.Заповніть таблицю
Глобальна проблема
Кіровоградщини
Причини виникнення
Шляхи розв’язання




            4.Результати роботи  сфотографуйте і відправте на вайбер.

15.05.2020
Тема: Сталий розвиток — стратегія людства   на ХХІ століття
1.      Опрацюйте   параграф 48    в підручнику  для 9 класу «Географія».
2.      Виконайте  вправу на закріплення «Глобальні стратегії розвитку» використавши код доступу 889463  за посиланням join.naurok.ua

19.05-29.05
Тема: Узагальнення та систематизація знань
1.     Виконайте вправи на закріплення знань  курсу «Україна на карті світу». НАДСИЛАТИ РЕЗУЛЬТАТИ МЕНІ НЕ ПОТРІБНО.
Секторальна модель економіки
Хто що виробляє?
Господарство України
форми організації виробництва
Географія рослинництва світу
Світове господарство. Глобальні проблеми
Господарство України


2.     Вітаю вас із завершенням  опанування навчальної програми!!!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас