9 клас Англійська мова дистанційне навчання 2019/2021
2021-2022 н.р
А тепер виконай завдання.
Виконати Вправу→ натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу kroposvita@gmail.com → натиснути Send to my teacher
Анна Мих 9-А/9-Б (28.05.2021)
Виконати Вправу→ натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-А/9-Б (07.05.2021)
Перегляньте ПРЕЗЕНТАЦІЮ на дану тему і занотуйте у блокнот ключові моменти прнавила
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-А/9-Б (30.04.2021)
Время: 30 апр. 2021 12:45 PM Хельсинки
Идентификатор конференции: 561 837 9699
Код доступа: 11111
2) SB Ех. 13, р. 102
3) WB Ех. 12. р. 60
Фото ст.102 і 60 з викоаними вправами чекаю на Вайбер!
4) Виконай ТЕСТ на основі вивченого матеріалу
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-А(27.04.2021)
9-Б (28.04.2021)
Написати статтю→ натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-А/9-Б (23.04.2021)
Анна Мих 9-А (20.04.2021)
9-Б (21.04.2021)
2) Вивчити слова з прийменником for (вони є в бокноті). У кого в блркноті їх немає, роздрукуйте табличку і вклейте туди, або просто перепишіть їх в блокнот і вивчіть)
blame for | Звинувачувати в |
fight for | Боротися за |
leave for | Від’їжджати кудись |
look for | Шукати |
pay for | Платити за |
praise for | Хвалити за |
punish for | Наказувати за |
thank for | Дякувати за |
treat for | Лікувати від |
wait for | Чекати на |
apologise for | Вибачатися за |
shout for | Кликати когось |
be all for | Бути всіма руками за |
forgive for | Вибачати за
|
Анна Мих 9-А/9-Б (16.04.2021)
Время: 16 апр. 2021 12:25 PM
Идентификатор конференции: 561 837 9699
Код доступа: 11111
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-Б (14.04.2021)
Время: 14 апр. 2021 01:20 PM
Идентификатор конференции: 561 837 9699
Код доступа: 11111
Анна Мих 9-А (13.04.2021)
Идентификатор конференции: 561 837 9699
Код доступа: 11111
Анна Мих 9-А/ 9-Б (09.04.2021)
Анна Мих 9-А (06.04.2021)/ 9-Б (07.04.2021)
Анна Мих 9-А (30.03.2021)/ 9-Б (31.03.2021)
differ from | Відрізнятися від |
resign from | Подати у відставку |
prevent from | Запобігти чомусь |
come from | Бути родом з |
hide from | Ховати від |
keep from | Триматися від |
quote from | Цитувати з |
recover from | Одужати від |
separate from | Відділитися від |
suffer from | Страждати від |
inherit from | Успадкувати від |
take from | Взяти від |
transfer from | Передати з |
translate from | Перекласти з
|
2) Виконайте тестові завдання на Passive Voice
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-А/9-Б (22.01.2021)
Домашнє завдання для 9-А/9-Б на 26/27.01.2021
1) Виконати тести на Indirect Questions
2) Вивчити діалог повністю
Receptionist: Hello, Maltalingua School of English. How may I help you?
Customer: Hello, yes. I wonder if you could give me some information about your afternoon lessons.
R: Yes of course.
C: I’d like to know what the lesson times are for the afternoon lessons.
R: Our afternoon intensive lessons begin at 1:30PM and finish at 3:00PM.
C: Could you tell me the maximum number of students per class?
R: The maximum number of students per class is twelve students.
C: Twelve students! That’s great! I’ll have lots of people to speak to. Do you know if the teacher is from England?
R: We have teachers from all over the world. They’re all qualified and they all speak very clearly.
C: That sounds good. Do you think you could tell me when the next course begins?
R: We have a new course starting every week. Let me know if you would like to book a starting date.
Анна Мих 9-Б (20.01.2021)
Анна Мих 9-А (19.01.2021)
Домашнє завдання для 9-А/9-Б на 22.01.2021
Receptionist: Hello, Maltalingua School of English. How may I help you?
Customer: Hello, yes. I wonder if you could give me some information about your afternoon lessons.
R: Yes of course.
C: I’d like to know what the lesson times are for the afternoon lessons.
R: Our afternoon intensive lessons begin at 1:30PM and finish at 3:00PM.
C: Could you tell me the maximum number of students per class?
R: The maximum number of students per class is twelve students.
C: Twelve students! That’s great! I’ll have lots of people to speak to. Do you know if the teacher is from England?
R: We have teachers from all over the world. They’re all qualified and they all speak very clearly.
C: That sounds good. Do you think you could tell me when the next course begins?
R: We have a new course starting every week. Let me know if you would like to book a starting date.
Анна Мих 9-А/9-Б (15.01.2021)
1) Повторити Indirect Questions (на ксероксі)
2) Переглягути презентації з даної теми
ПРЕЗЕНТАЦІЯ 1
ПРЕЗЕНТАЦІЯ 2
3)Виконати тренувальні вправи
Вправа 1
Вправа 2 Починаємо з CAN you tell me...
3) Виконати тести по повтореному метеріалу
ТЕСТ 1
Тест 2
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-А/9-Б (13.01.2021)
Домашнє завдання для 9-А/9-Б на 15.01.2021
Put the preposition at the end of the question.
Who did you go to the party with?
Who are you talking to?
What are you talking about?
Where is Miho from?
What did you say that for?
What kind of place do you live in?
Who are you waiting for?
2) Тренувальна вправа (Виконати усно самому, потім нижче звіритися з правильною відподдю) ВПРАВА
3) Роздрукувати і вклеїти або переписати в блокнот і ВИВЧИТИ слова з прийменником at
joke at | Жартувати над |
arrive at | Прибувати в (аеропорт) |
laugh at | Сміятися над |
look at | Подивитися на |
shout at | Кричати на (когось) |
stare at | витріщатися пильно дивитися |
throw at | Кидати в |
be good at | вдаватися |
be bad at | Не вдаватися |
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Анна Мих 9-Б/9-А (14.12)
How to celebrate Valentine’s Day in the USA»
Valentine’s Day, a festival of romantic love and care, is celebrated on the 14th of February. This old festival has taken a great importance in recent years. But Valentine’s Day is not considered as a public holiday in the USA. It means that stores, schools and different organizations work as usual.
People give small gifts or they exchange cards and love letters that express their feelings. The small present can be a bunch of flowers, chocolate, a teddy bear or jewelry and a dinner in a restaurant. It really depends on the people, their tastes, imagination and financial opportunities.
Many restaurants and hotels have special offers on this day. People who have romantic relationships usually book weekend breaks in hotels. Restaurants are busier than usual, because a lot of people are planning to spend an evening with their partners. Valentine’s Day is also popular day for date to make a marriage proposal.
This holiday is unlike of such holidays as Easter, Christmas or New Year, it’s a party that is not celebrated with the family. This holiday is only for two persons. If a married couple is going out, they invite a nanny who takes care of their children.
Travelling»
Is it possible to live without traveling? Probably yes, but very difficult. Millions of people travel around the world just for fun. Travels broaden the mind, make a person be more friendly and open. Journeys could be made in different ways. You might travel by plane, by bus, by rail or by your own car.
As for me, I'm just crazy about travelling by sea. I believe that this voyage gives you a lot of unforgettable emotions and impressions. If you make for the open sea by ferry, in this case you have a wonderful opportunity to see the depth of the sea, the purity of water and living marine animals in all their beauty. Besides, a good opportunity arises - swimming in pure water. Nevertheless, I don’t like jellyfish too much and at any case try to avoid their presence.
In addition to travels by ships, I am not averse to go on a trip by car. When you drive your car yourself, you can choose any route. And if something goes wrong, you can just change plans or even cancel them. On top of that, with the help of the car you can see the places which are not provided by bus tours. Despite all advantages and disadvantages, any kind of travels will do a person only good and bring many unforgettable memories.
Reading in the modern world»
Why is reading not popular today? Teenagers try to spend their free time with their cell phones. They can chat, play, text, but they don’t read.
We can always hear that our ministers of education attribute the crisis of reading to methods of teaching. In their speeches they call teaching too archaic or too modern.
In my opinion, these methods have nothing to do with the teenagers’ disaffection of the book. Reading is an activity that can only be practiced in silence and solitude. I think it is the reason why there are reading problems among teenagers today.
Everything that we can see in the world is full of noise now. If we can listen to music together, we can’t read together. We can read only alone. It is even a great pleasure when we discovered the book that we can think over being alone. And only after that we will be ready to share our thoughts with the others if we like to do that.
But solitude and silence are now luxurious goods in our hectic world. That is why reading can’t become a hobby for teenagers, unfortunately.
Colors of a rainbow»
Do you know how the rainbow looks like? Have you ever had a chance to see it? Did you like it? Do you think it’s a miracle or just the science? As a matter of fact, this appearance is nothing but a habitual Nature’s trick. We see a rainbow when both it’s raining and it’s shining. Water from rain makes white sunlight become many-colored. It always shows up mainly opposite the Sun. That’s the way a rainbow appears.
As a rule a rainbow is circular and very colorful. Have you ever counted the colors of a rainbow? How many are there? Only three, seven or ten? Can you guess?
If you said SEVEN – well done! Can you tell them? What’s the first one? The most visible when you look at a rainbow. Of course it’s red. What’s the next one? Sure, it’s orange! Have you noticed the tendency? One color is very similar to following color.
The third color is yellow! We see it clearly watching a rainbow, doesn’t we? Color number 4 is green and number 6 is blue. Can you guess what the next one is? The next two colors remind you of blue - indigo and undoubtedly violet. All colors gradate into one another. Therefore, we observe this miraculous natural appearance.
Who doesn’t celebrate Christmas?»
Christmas is one of the most popular holidays on the planet. It seems strange but not everybody celebrate such a great holiday. It depends on the religion and the culture of people. So, who does not celebrate this holiday?
Firstly, it’s a religious holiday. Christians commemorate the birth of Christ. So people who are neither Christian nor believers don’t have holiday mood on this day.
Besides, other people refuse to take part in Christmas, because they consider that this holiday became too commercial. It’s true that in December stores are full of Christmas goods. And people spend a lot of money to have a good time with their friends, family and relatives. Most of them are ready to waste money for small useless presents. It is clear that they celebrate Christmas because it’s a family party and a great opportunity to be together.
Nevertheless this cheerful and commercial side of this holiday attracts some countries, for example, China. They have been celebrating Christmas for several years. But this holiday is not in their culture.
And in many countries we can find the same traditions. Families decorate a tree, prepare a holiday meal, and wait for Santa Claus and his gifts. But each country also has its things. In the USA there are garlands of popcorn, and in Sweden there are goats made of straw.
Someone doesn’t celebrate Christmas, but two billion people, nearly every third person in the world, celebrate Christmas. And this year it will be again, and it will be magic.
Анна Мих 9-Б (18.11)
ЗУМ-урок о 12:25пароль: 725 6997 2422код: 22222
Домашнє завдання на 20.11 для 9-А/9-Б
Put alternative questions to the following sentences. Use the key-words in brackets.
- He went there for 2 weeks. (alone / with his wife)
- They have been studying since September. (English / French)
- I have bought potatoes. (10 kilos / 6 kilos)
- She is a student. (a first-year / a second-year)
- They will travel to Namibia. (by plane / by car)
- He is watching a film now. (video / DVD)
- She had cooked everything by the time they got back. (soup / pizza)
- I will be staying at the Metropol for (3 days/ 5 days)
- He goes in for sports. (tennis / swimming)
- We are singers. (a pop-group / a rock-group)
- They are coming next week. (on Friday / on Saturday)
9-А (17.11)
9-А (06.10) /9-Б (07.10)
1) Передивитися відео General questions і вичити матеріал, як утворюються такі речення
2) Скласти і записати в зошит по одному загальному запитанню на кожне допоміжне дієслово (15)
Анна Мих
9-А /9-Б (16.10)
Zoom- урок 748 1903 9065 пароль:11111
1) Передивитися відео Special questions (спеціальні запитання) і Questions to the subject (запитання до підмета), вичити матеріал, як утворюються такі речення
2) Опрацювати презентацію
Презентація
3) Опрацювати і вивчити матеріал на картці
Складіть спеціальні запитання з запропонованих слів 1. are / this / at / Why / like / looking / you / me? 2. do / to / university / What / enter / you / want? 3. Nick / his / How / does / after / disease / feel? 4. How/ were/ people/ there/ the / many/ street/in? 5. are / holidays / Where / for / you / going / your?
|
Поставте запитання до речень, починаючи з запропонованого питальнго слова 1. Some children do stupid things. (why?) 2. I am looking for my watch (what?) 3. His penfriend lives in London. (where?) 4. We met after school yesterday. (when?) 5. She'll come to the party. (with whom?) 6. English is spoken in many countries. (what countries?) 7. He was not prepared for the test. (why?) 8. They were playing a game when I came. (what game?) 9. I have made some mistakes in this exercise (how many?) 10. He has given me his old camera. (what?) |
Напишіть запитання до готових відповідей 1. A lesson lasts forty minutes.
|
Напишіть запитання по підкреслених слів
|
5) Виконати онлайн-тести до 18.10 (включно)
TEST (general questions) ФОТО результату виконаного тесту надіслати на пошту anna.chernousova1988@gmail.com
Виконати тест → натиснути Finish → Натиснути Email to my teacher → Ввести свої дані і в останньому рядку мою електр. адресу anna.chernousova1988@gmail.com → натиснути Send
Тест 1 https://www.youtube.com/watch?v=etvW0FOD_so&feature=emb_title
Тест 2
Test 1
Test 2
9 А
Пропонуємо вам з користю провести час і збагатити свої знання з англійської мови :)
Наступні завдання націлені на закріплення та повторення вивченого матеріалу. Вам необхідно клікнути на завдання, виконати його , натиснути кнопку Finish і обрати Email my answers to my teacher , підписуєте роботу , клас, предмет і надсилаєте мені на пошту kroposvita@gmail.com
-Future Time Clauses
- Tags
- Multiple choice
-Gerund or infinitive
Чекаю на ваші роботи до 31.03.2020
1.Means of transport
2.Means of transport in English for kids - Vehicles vocabulary
3. Прослухати, виконати завдання, надіслати на пошту
Means of transport (listening)
4. Ознайомитись із лексикою
Airport Vocabulary | English for Travel 🇨🇦🇬🇧
Travel Vocabulary
08/04
Роботи надсилай на адресу kroposvita@gmail.com
1.Уважно розглянь авіоквиток і заповни інформацію
|
для 9-б(16.03)
1)Student's book
*
p.100 табличка(заповнити пропуски, перекласти, записати у словник, вивчити)
*ex.6,p.100,a)(дописати пропущені слова в завданні А,В,С)
*ex.6,p.100,b)(прослухати,дописати імена,описати кожного в зошиті(тобто 11 речень)за зразком впр.6,а,с.100.
2)Work book
*ex.7,p.59,(написати антоніми)
*ex.8,p.59(доповнити)
*ex.9,p.60(вибрати правильне)
*ex10,p.60(написати запитання для інтерв'ю)
*ex.11,p.60(риси характеру поєднати з їх визначеннями)
9-б(20.03)
* Student's book
ex.7,p.101(тести, скласти речення,написати в дужках це позитивна чи негативна риса)
табличка Linkers(опрацювати,вивчити)
перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=MGyi1Ezh33M
https://www.youtube.com/watch?v=0hBW3Jcj44g
https://www.youtube.com/watch?v=kj9TTlUN9d4
https://www.youtube.com/watch?v=mGoVZbtAWDI
виконати впр.8,с.101
Надішліть фото виконаних завдань на вайбер (0959325922) або пошту(virvanyulya@gmail.com)
1 https://www.youtube.com/watch?v=6TDSr9U0FWc перегляд відео
2https://learningapps.org/5838958 виконати вправу та надіслати мені обов*язково
9-б(26.03)
1)relative clauses https://www.youtube.com/watch?v=ftZr1_Ny8L8 перегляд, конспект, створення своєї MindMap до цієї теми за допомогою сервісів Сервіси: MindMeister, BubbleUs. Може бути і офлайн-варіант – на аркуші паперу.Надішліть фото виконаних завдань на вайбер (0959325922) або пошту(virvanyulya@gmail.com)
2)Test (виконати та надіслати мені фото результатуНадішліть фото виконаних завдань на вайбер (0959325922) або пошту(virvanyulya@gmail.com)
9-б(31.03)
9-б(07.04)
1)https://www.youtube.com/watch?v=PtR1ttauLLQ перегляд відео2)Test виконати та надіслати на електронну пошту virvanyulya@gmail.com
9-б(09.04)
1) Sb ex.9.p.101(cкласти речення за зразком)2)Проект(Photo file section)(доповнити інформацію про Рейчел)
3)Перегляд відео too/enough,
Too and enough, so and such
9-б(14.04)
1)Sb ex.10.p.102(тест, скласти діалоги у зошиті)2)Sb ex.11.p.102(вставитиcan/can't, відповісти на запитання у зошиті)
3)Sb ex.12.p.102(too/enough _вставити_)
4)VIDEO ПЕРЕГЛЯД
9-б(16.04)
1)Опрацювати та вивчити теорію на с.116(WB)2)Sb ex.13.p.102(опрацювати таблицю, виконати вправу)
2)ВІДЕО
3)вІДЕО
5)WB ex.2,p.118(відкрити дужки використовуючи інфінітив чи герундій)
6)WB ex.3,p.118(доповни речення інформацією про себе)
9-б(21.04)
1)WB ex.4,p.119(переробити речення за зразком)2)WB ex.5,p.119(прочитати , перекласти лист;переробити виділені речення використовуючи too/enough)
3)WB ex.6,p/119(вставити слова у текст, прочитати і перекласти текст)
4)Вправа (виконати)
9-б(23.04)
1)SB ex/14,15.16, р.103(читати перекладати текст, виконати вправи-ex/14,p.103(написати ім"я за описом)ex.15,p.103-перевірити відповіді.ex.16.p.103-тести)
2)перегляд
English Grammar lesson - Using 'would rather' correctly in spoken English
9-б(28.04)
1)SB ex.17,p/104(прослухати та поєднати колонки, відповісти на запитання)
2)SB ex.18,p/104(прослухати діалог, вставити пропущені слова, створити діалоги (4 діалога)з використанням даних після діалога виразів)
SB ex.19,p/104(прослухати, підкреслити потрібний звук)
SB ex.20,p/104(скласти речення з кожним словом,словосполученням)
3)перегляд
Indirect questions
4)WB ex.9,p.120(утворити запитання за зразком) 9-б(30.04)
1)SB ex.21,p.104(поставити потрібне слово на місці 3 крапок, скласти з цими словосполученнями речення)
SB ex.22,p.104(поставити на пропущеному місці потрібний прийменник)
SB ex.23,p.105(замінити виділені слова антонімами)
2)перегляд відео
Time Clauses
WB ex.10,p.120(правильно обрати часовий сполучник)WB ex.11,p.120(доповни речення)
3)Вправа
9-б(05.05)
9-б(07.05)
9-б(12.05)
9-б(14.05)
19/05/2020
На контроль говоріння - Підготувати 5-10 речень на тему"A teacher, a policeman, a doctor, a lawyer, the president –these are all important jobs for the society. Talk about the
importance of different professions. Include the following:
• Why do you think some jobs are more important than the
others?
• Which jobs do you think are the most important?
• Do you think people who perform the most important jobs get
high salaries?"(SB ex24,p.105)
або "Talk about the most important inventions of the humanity.
Include the following:
• What do you believe is the most important invention
ever made? How is this item used?
Use examples to illustrate your point."(SB ex.25/,p.94)" (на вибір). Вивчити вибраний матеріал, прислати відео, де ви розповідаєте обрану тему на номер 0959325922 (вайбер) до 28.05.2020року
На контроль письмаWB p/141 Progress Test10(виконати тест)
На контроль читанняReading
На контроль аудіювання(відео-урок)
Комментарии
Отправить комментарий