9 клас Основи здоров'я дистанційне навчання 2019/2021

05 жовтня 2021 р. 9-А, 9-Б класи

Тема. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини

- Доброго дня, дев'ятикласники. Сьогодні продовжуємо говорити про вплив рухової активності на життя людини.
            ДЕВІЗОМ  УРОКУ є такі слова
«Якщо бажаєш бути сильним — бігай,

якщо бажаєш бути красивим — бігай,

якщо бажаєш бути розумним — бігай».

Ніщо так не виснажує і не руйнує людину, як тривала 

                                                                фізична бездіяльність. 
(Арістотель, давньогрецький учений-енциклопедист, філософ, логік)


1. Перегляньте відеоурок
Автор: Мойсєєнко Світлана

2. ПАМ'ЯТАЙТЕ про ризики малорухливого способу життя 

Добова рухова активність старшокласників нижча за рухову ак­тивність дошкільників на 75 %.

Гіподинамія призводить до значно­го погіршення стану здоров’я. Проте, почавши займатися спортом чи фізичними вправами, у будь-якому віці можна відновити сили, відчутно покращити статуру, самопочуття та зміцнити здоров’я.

За результатами медико-соціологічних досліджень Інституту ре­абілітації (Торонто, Канада) виявлено, що люди, які ведуть пере­важно сидячий спосіб життя, мають, порівняно з іншими, значно вищий ризик захворіти.


3. НЕОБХІДНО  для відновлення фізичного здоров'я 

Для відновлення фізичного здоров’я фахівці рекомендують займатися спортом, танцями, активними іграми на свіжому повітрі, тобто видами рухової активності з високою інтенсивністю, 3 рази на тиждень по 30-40 хв.

Таке тижневе навантаження зумовлене циклом відновлення фізичного стану людини.
Зменшення таких занять до двох разів на тиждень доцільне лише для підтримки здоров’я. 

Правила активної діяльності:

- робити активну перерву кожні 30 хв сидіння;
регулярно займатися фізичною культурою чи спортом;
- під час відпочинку більше грати в рухливі ігри;
- навчитися чомусь новому: кататися на велосипеді, грати в футбол, плавати;
- не лінуватися ходити сходами замість ліфта;
щодня ходити пішки не менше 2 км;
- допомагати рідним по господарству (якщо звичну домашню роботу виконувати енергійно, то спалюються зайві калорії);
- навчитися танцювати, бо це прекрасна розвага і корисне фізичне навантаження.


4. Уважно опрацювавши навчальний матеріал, НА  ОЦІНКУ, виконайте ТЕСТ
УВАГА! Тест активний до 17.00; одна спроба.


*****************************************

9Б (26.04.2021)  9А (30.04.2021) 

Тема 30: "Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді"


Підрозділ, який надає послугу: відділення паліативної допомоги вдома

Надання комплексної мультидисциплінірної соціально-медичної і психологічної допомоги за місцем проживання хворим одиноким непрацездатним громадянам, захворювання яких не піддаються лікуванню.

Відділення соціальної допомоги вдома надає такі соціально-побутові послуги:

1)  приготування (допомога в приготуванні) їжі вдома, годування, доставка гарячих обідів, у тому числі з їдалень, кафе, інших закладів (підприємств) ресторанного господарства;

2) придбання та доставка товарів з магазину або базару, доставка книг, газет, журналів, медикаментів за кошти громадян, які обслуговуються;

3) виклик лікаря, надання допомоги в проведенні періодичних медичних оглядів та госпіталізації, відвідування хворих у закладах охорони здоров’я, організація консультацій лікарів та інших спеціалістів;

4)  допомога у прибиранні приміщення, пранні білизни, дотриманні особистої гігієни, виконанні різних видів дрібних ремонтних робіт у приміщенні, ремонті одягу та взуття;

5) оформлення документів на отримання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів соціальної допомоги, внесення платежів;

6) оформлення документів на санаторно-курортне лікування, влаштування до будинку-інтернату, геріатричного будинку-інтернату, пансіонату для ветеранів війни і праці, психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів, інших соціальних закладів;

7) сприяння у забезпеченні необхідними технічними та іншими засобами реабілітації;

8) створення умов для посильної праці, організації трудової терапії вдома;

9) вирішення за дорученням громадян, які обслуговуються, питань у державних органах, на підприємствах, в установах і організаціях.

Соціально-медичні послуги:

- лікарська допомога - регулярне спостереження, збереження та підтримка здоров’я, консультації щодо запобіганню виникненню та розвитку можливих органічних розладів, здійснення профілактичних заходів, лікування симптомів хвороби;

- медсестринська допомога - проведення лікувальних процедур в маніпуляції по догляду за призначенням лікаря.

Соціально-економічні послуги:

- надання натуральної допомоги;

Психологічні послуги:

- надання консультацій з питань психологічного здоров’я та поліпшення відносин з оточуючим соціальним середовищем;

- індивідуальна підтримка тяжко хворої людини та її рідних і близьких, метою якої є максимально повно пережити останній етап життя та налагодити довірливі стосунки з оточуючими людьми;

Інформаційні послуги:

- надання інформації необхідної для вирішення складної життєвої ситуації (додаткові послуги);

Відділення надає в прокат засоби реабілітації (при наявності) та допоміжне медичне обладнання (проти пролежневі матраци, ліжка, ходуни тощо).


Перегляньте відео


Завдання:

1. Повторити §23-26 ст. 162-180.

2. Викрнати завдання на ст. 187-188


9Б (19.04.2021)  9А (23.04.2021) 

Тема 29: "Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров'я"

Психоакти́вні речови́ни — загальне поняття, що об'єднує такі категорії, як наркотичні засоби, психотропні речовини, їх аналоги та прекурсори.

Всі психоактивні речовини впливають на роботу головного мозку людини: прискорюють передачу сенсорних сигналів, або перешкоджають нервовим центрам виконувати свої функції. В основі ефектів, обумовлених дією психотропних речовин, — їх вплив на нейромедіатори — речовини, що передають сигнали від одного нейрона до іншого. Наприклад, кокаїн блокує біохімічну «кнопку», що обмежує виділення нейромедіаторів, і їх в організмі з'являється більше норми. Це призводить до ейфорії, надзвичайного припливу енергії, сил, гострих відчуттів. Проте, за тривалого використання кокаїну запаси нейромедіаторів виснажуються, і тоді замість ейфорії з'являється тривога та депресія.

Вживання психоактивних речовин, як правило, викликає формування фізичної або психічної залежності від них. При фізичній залежності запаси нейромедіаторів, що вичерпалися, поповнюються за рахунок вживання наркотиків. Внутрішніми процесами починають управляти речовини, що надходять ззовні, і обійтись без них організм вже не може. У результаті виникає абстинентний (від лат. abstinens — утримують) синдром: людина, яка припинила вживання наркотику, відчуває комплекс неприємних, а іноді й болісних відчуттів, що з часом спричиняють смерть. Подібна залежність тягне за собою також розвиток толерантності: щоб викликати бажаний психотропний ефект, із кожним разом потрібно дедалі більше речовини. Зрештою, наркоман приймає дозу, яку організм не в змозі «перетравити», що, безумовно, спричиняє настання смерті.

Згідно з міжнародним класифікатором хвороб МКХ-10 всі види залежності від психоактивних речовин кодуються в рамках діагностичного модуля F10 F19, що об'єднує «Психічні та поведінкові розлади внаслідок вживання психоактивних речовин».

Завдання. Переглянути відео 






9Б (12.04.2021)  9А (16.04.2021) 

Тема 28: "Значення моральних цінностей для профілактики ІПСШ"

Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) – національна проблема охорони здоров'я України. За даними МОЗ в Україні щорічно реєструється близько 400 тисяч нових випадків сифілісу, гонореї, хламідіозу, герпесу, сечостатевого мікоплазмозу, генітального кандидозу та трихомонозу. Офіційна статистка відображає, за різними оцінками, від 30% до 40% реальної кількості випадків ІПСШ. Це пов'язано зі збільшенням прихованих форм і тим, що окремі групи населення не отримують належної дерматовенерологічної допомоги. Проблему ІПСШ не можна відокремлювати від епідемії ВІЛ/СНІД в Україні, оскільки одним з основних шляхів передачі ВІЛ-інфекції є статевий. На даному уроці учні в тренінговій формі спробують знаходити відповіді на питання, що їх хвилюють


Міжнародний символ боротьби з ВІЛ

Кожне суспільство має певну систему моральних цінностей — принципів, норм і правил поведінки, дотримання яких необхідне для його існування та функціонування. Моральна свідомість виробила й спеціальні поняття, за допомогою яких виправдовують або засуджують вчинки, поведінку людини: добро та зло, справедливість і несправедливість, честь і гідність тощо.

Поміркуйте

• Чому одну поведінку суспільство схвалює, а іншу засуджує?

• Чому поганий вчинок завдає страждань і негативно впливає на здоров’я, а добрий — радує, додає життєвих сил та енергії?

На відміну від інших захворювань, ІПСШ і ВІЛ здебільшого пов’язані з небезпечною поведінкою. Легковажність, нестриманість, безвідповідальність, небажання чи нездатність передбачити й урахувати наслідки своєї поведінки часто призводять до захворювання на ІПСШ та до ВІЛ  інфікування.

Про ВІЛ люди зазвичай мало знають, тому дуже бояться цього захворювання. З цілої низки причин ВІЛ став одним із найбільш стигматизованих захворювань за всю історію людства. Це призвело до виникнення різного роду міфів, які побутують у суспільстві та впливають на ставлення до людей з ВІЛ.

Стигма (з грецьк. ярлик, тавро) — надзвичайно сильний соціальний ярлик, що змінює ставлення до інших людей і до себе, примушуючи сприймати людину лише як носія певної якості. Дуже часто наявність стигми в суспільстві призводить до дискримінації.

Ми часто дивимося на людей крізь призму стереотипів. Людям, яких об’єднує тільки одне — наявність вірусу в крові — приписують негативні риси, переносячи ці якості з окремих представників спільноти на всіх її членів. Для розвитку стигми необхідне підґрунття: незнання та страх. Ми повинні пам’ятати про те, що серед нас живуть ВІЛ-позитивні люди. Є поміж них і діти (ви вже знаєте, що вони мають такі самі права, як і ви). Їм ніхто не має права дорікати, що вони ВІЛ-позитивні. Навпаки, ви повинні допомогти їм, виявивши розуміння та співчуття. Кожен із нас хоча б раз у житті потрапляв у важкі ситуації або мав проблеми, які було важно вирішити. Поради друзів, підтримка завжди допомагають знайти вихід, повірити у власні сили й можливість змінити ситуацію. «Я знаю напевно тільки одне: якби люди сильніше любили одне одного, наше життя стало б значно кращим» — так говорила мати Тереза. Прислухайтеся до її слів.

Завдання:

1. Прочитати §25 ст. 171-180.
2. Пройти тест за посиланням https://onlinetestpad.com/ua/testview/316829-test-chi-vmiete-vi-vesti-zdorovij-sposib-zhittya



9Б (05.04.2021)  9А (09.04.2021) 

Тема 27: "Запобігання захворюванням, які передаються статевим шляхом"

Хвороби / Захво́рювання, що передаю́ться стате́вим шляхо́м (ХПСШ / ЗПСШ) (англ. Sexually Transmitted Diseases (STDs/STD), також Інфекції, що передаються статевим шляхом (ІПСШ) (англ. Sexually Transmitted Infections (STIs/STI) — інфекційних хвороб, які передаються переважно статевим шляхом; на них хворіють однаковою мірою як чоловіки, так і жінки.

Інфекції, які передаються лише статевим шляхом, історично у вітчизняній медицині виділяють у групу венеричних захворювань. На відміну від венеричних захворювань, ХПСШ передаються й іншими механізмами і шляхами: гемоконтактним (гепатит B), через мікропошкодження шкіри (короста), вертикальним (ВІЛ).

Кожну ХПСШ спричинює певний вид мікроорганізму (зокрема, бактерії, віруси тощо), наприклад: ВІЛ-інфекція — захворювання, яке спричинює вірус імунодефіциту людини; сифіліс породжує бліда спірохета; гонорею (застаріле — трипер) — гонококом; трихомоноз — трихомонада вагінальна (Trichomonas vaginalis) тощо. На відміну від більшості інфекційних захворювань після ХПСШ, як правило, не виникає імунітет і, у разі повторного зараження, хвороба розвивається знову. Видужання не настає само по собі: без лікування людина не може позбутися такої хвороби і хворіє на неї все життя.

Завдання 1. Переглянути відео


Завдання 2. Ознайомитися з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання. 

Всю необхідну інформацію по цьому завданню можна знайти на сайті Міністерства соціальної політики України за посиланням https://www.msp.gov.ua/content/centri-zahistu.html


 9Б (29.03.2021)   

Тема 26: "Репродуктивне здоров'я молоді"


Завдання 1. Прочитати §23 на ст. 162-166



Завдання 2. Запишіть у зошит:

– визначення репродуктивного здоров'я;
– види та приклади захворювань, що передаються статевим шляхом;
– вплив психоактивних речовин (алкоголь, куріння) на репродуктивне здоров'я;
– види та способи контрацепції. Більше інформації по цьому пункту ви можете дізнатись за посиланням: https://www.bbc.com/ukrainian/features-45351853

Додатково

Переглянути відео від МОЗ України про сексуальне і репродуктивне здоров'я молоді


Написаний конспект скидати не обов'язково! Бажаю успіхів та міцного здоров'я! 



Завдання 9Б (18.01.21)   9А(22.01.2021)
Тема: "Індивідуальні особливості сприйняття і навчання"
Параграф 15 ст 109-115
вивчити таблиці на ст 112 та 114. 
Виконайте наступні завдання:(письмово із вказаною датою та темою)
1. Визначте власний стиль навчання, аналізуючи мал.30(наприклад, "пірнальник-мандрівник")
2. Поміркуйте, як любите навчатися.
- Читати, слухати чи повторювати інформацію;
- Працювати самостійно чи з кимось;
- Сидіти спокійно чи увесь час рухатися (ходити по кімнаті, підтанцьовувати, відбивати такт).
3. Визначте переваги вашого стилю і те, що вам бажано вдосконалити.
4. Дайте назву вашому стилю - оберіть слово (наприклад назву тварини чи професії), яке найкраще відповідає йому.
ДЗ: 1. За допомогою порад на с. 8-9 складіть концептуальні карти:
- умов ефективного навчання (мал.28 на с110);
- активного навчання (табл.7 на ст 112);
- типових стилів навчання (мал.30 на ст 114)
2. Підготуйте коротке повідомлення про ваш стильнавчання.
(Фото виконаних робіт надсилайте на номер +380994458673 із вказаним прізвищем та класом.)

9Б (11.01.21)   9А(15.01.2021)
Повторити параграф 14, та опрацювати параграф 15 ст 109-111
Тема: "Уміння вчитися" Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.
Вивчити схему на ст 110
та виконати вправу зі ст 111.
(Дату уроку, Класна робота та короткий запис конспекту записати в зошит)

26.05. 2020
Підсумковий урок
1.Перегляньте відео "Безпечні канікули".

19.05.2020
Тема:Повторення теми "Фізична складова здоров'я"
1.Повторіть параграфи 5-11 (с.43-84), повторіть конспекти у своїх зошитах.
2.Виконайте тестуванняскориставшись кодом 6579089 до 26 травня.

12.05.2020
Тема: Підсумкове тестування з теми "Сучасний комплекс проблем безпеки".
1.До 18 травня виконайте тестуванняскориставшись кодом 408298.

05.05.2020
Тема: На шляху до сталого розвитку.
1. Перегляньте відео1, відео 2.
2. До 10.05 виконайте тестування, скориставшись кодом 154986.
3.Уважно прочитайте параграф 30 (с. 209-2017).

28.04.2020
Тема: Розвиток людства і глобальні небезпеки.
1.Перегляньте відео.
2.Прочитайте параграф 29 (с. 202 -208).
3.До 6 травня виконати тестування, скориставшись кодом 851913(у завданнях 3,4,7,9,12,13 декілька правильних відповідей).

21(24).04 2020
Тема: Національна безпека України
1. Прочитайте параграф 28 (с.195-2001).
2.Перегляньте  відео1, відео 2відео 3.
3.Виконайте тестуваннядо 1 травня, скориставшись кодом 989925.

13. (17)04. 2020
Тема:Рівні види і заходи безпеки.
1. Перегляньте  відео.
2.Прочитайте параграф 27(с. 190-194).
3.Виконайте тестскориставшись кодом 463825.
07. (10) 04. 2020
Тема: ВІЛ/СНІД
1.Перегляньте відеоролики за посиланням 1, посилання 2посилання 3.
2.Прочитайте параграфи 25 та 26 (с. 171 - 186).
3.До 13 квітня 2020 року виконайте тестуванняскориставшись кодом 139415.

31.03.2020
Тема: Репродуктивне здоровя молоді. Школа майбутніх батьків.
1.Прочитайте параграфи 23,24 (с. 162-170).
2. Перегляньте відео за посиланням.
3. До 10 квітня виконайте тестуванняскориставшись кодом 344111.

24.03 (27.03) 2020
Тема: Цінність родини.
1. Опрацюйте параграф 22 (с 155-161).
2. У зошиті виконайте завдання на с. 156 та завдання 2, 3 на с.157.
3.Перегляньте відео за посиланням відео.
4. До 31.03.2020 виконайте тестування за посиланням тестування, скориставшись кодом 635599.

17.03, (20.03)
Тема:  Формування здорових стосунків.
1. До 26.03 виконайте тест за посиланням тестування, скориставшись кодом 193206.
2. Опрацюйте параграфи 20 - 21.
3. До 26.03 виконайте тест за посиланням тестування 2, скориставшись кодом 213459.
4. У зошиті виконайте завдання на с. 153 - 154.

10.03. (13. 03.) 20
Тема: Ефективне спілкування.
1. Опрацюйте параграф 20 (145-149)
2.Опрацюйте параграф 21 (150-154), виконайте завдання на с.153-154.
3.Перегляньте корисне відео: "Жахливі помилки у спілкуванні"
Виконайте тест за посиланням: тест "Чи вмієте ви спілкуватися?"



 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас

Сімейна форма 8 клас