8 клас Всесвітня Історія 2022-2023
01.09.23
Тема: всесвітня історія 8-Б
Час: 1 вересня 2023 11:30 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/84705019268?pwd=6xoaDQzPUlCO3mV8u2pCfVr0Ouba5n.1
Идентификатор конференции: 847 0501 9268
Код доступа: 0109
30.05.23
Тема: всесвітняі сторія 8-А та 8-Б -змішана форма
Час: 30 травня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/88646634583?pwd=UmUvNUhHT1pXbU4ybFF0S1orem1NUT09
Идентификатор конференции: 886 4663 4583
Код доступа: 3005
23.05.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи-дистанційна форма
Час: 23 травня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/84180077185?pwd=d1Uxb3lOWUh5MGR1aElWdDBFcURkQT09
Идентификатор конференции: 841 8007 7185
Код доступа: 2305
16.05.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б -дистанційна форма
Час: 16 травня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83628124778?pwd=QlAxN0NtVFNFUjQ5L0NEUmlZM05EUT09
Идентификатор конференции: 836 2812 4778
Код доступа: 1605
09.05.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи-змішана форма
Час: 9 травня 2023 01:10 PM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85365093844?pwd=cE1HMWdzdDI1alRXZXo3bVNnVjdCUT09
Идентификатор конференции: 853 6509 3844
Код доступа: 0905
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи-дистанційна форма
Час: 9 травня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82749179145?pwd=dDFtZGFrQ21abmFJM3AwK1ZBM2gyZz09
Идентификатор конференции: 827 4917 9145
Код доступа: 0905
02.05.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма
Час: 2 травня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83652021174?pwd=dWhkZFNxM2RaeFJVRTNWV3NkSDFVZz09
Идентификатор конференции: 836 5202 1174
Код доступа: 0205
25.04.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б - дистанційна форма
Час: 25 квітня2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83315755437?pwd=ZmxNWEZWaDh3czlXNXdDN0NNTThJQT09
Идентификатор конференции: 833 1575 5437
Код доступа: 2504
8-а,8-б
Доброго дня шановні учні
До вашої уваги урок з теми: Міжнародні відносини XVII ст
Дата 18.04
Переглянути відео
Виконати тест
Дві держави Європи, які відігравали провідну роль у XVII ст., у результаті війн першої чверті XVIII ст. втратили статус провідних держав?
В якому мирному договорі знайшла відображення ідея балансу (рівновагу) сил у міжнародних відносинах?
Яка країна у результаті війни за Іспанську спадщину отримала більшість іспанських володінь в Італії та Нідерландах?
Яка з перерахованих війн стала загальноєвропейською війною?
В якому році розпочалася Семилітня війна?
11.04.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи-змішана форма
Час: 11 квітня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/87080122740?pwd=cFdNMUNYaFlCNnlqbUhuQVBKWm1Jdz09
Идентификатор конференции: 870 8012 2740
Код доступа: 1104
04.04.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи - дистанційна форма
Час: 4 квітня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/89059561772?pwd=V0o5OWVGZEt3Qk9mL2ZWVU1BamVqZz09
Идентификатор конференции: 890 5956 1772
Код доступа: 0404
21.03.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма
Час: 21 березня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81754235343?pwd=Z05raWhkRjF2WEFadEl0OE93YlgwUT09
Идентификатор конференции: 817 5423 5343
Код доступа: 2103
14.03.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи-дистанційна форма
Час: 14 березня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82348764311?pwd=M3VieG5ucE90WU15UExQNUYzdVpmZz09
Идентификатор конференции: 823 4876 4311
Код доступа: 1403
07.03.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи
Час: 7 березня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85427511698?pwd=a0RISnZkZmxCbVRRWkxEZFFyc2wrdz09
Идентификатор конференции: 854 2751 1698
Код доступа: 0703
28.02.23
Доброго дня!
Тема уроку "Османська імперія"
Діти, перегляньте відео, опрацюйте параграф 14 та виконайте письмово завдання на сторінці 109 (варіант І).
Результати Вашої роботи очікую на свою ел. адресу або в ел. щоденник до 06.03.23.
21.02.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи - дистанційна форма
Час: 21 лютого 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85140957450?pwd=RTZCTWhKK3FKR3RyYW5leVdFMlV6Zz09
Идентификатор конференции: 851 4095 7450
Код доступа: 2102
Доброго дня!
Діти, сьогодні ми завершуємо вивчення теми "Держави Західної та Центральної Європи в XVI-XVII століттях" підсумковим тестом. Бажаю успіхів!
14.02.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма
Час: 14 лютого 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85982246900?pwd=MWJVbi91N1JBY3ZHdjBCdXRGeUNWUT09
Идентификатор конференции: 859 8224 6900
Код доступа: 1402
07.02.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма
Час: 7 лютого 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82946135397?pwd=REY1WG80SDU4dGlFUHgrZGxtNUQwdz09
Идентификатор конференции: 829 4613 5397
Код доступа: 0702
31.01.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б - дистанційна форма
Час: 31 січня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/88282775678?pwd=d2hwaTNrOWN6U0lOVzZZUHlVcVp2dz09
Идентификатор конференции: 882 8277 5678
Код доступа: 2023
24.01.23
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма
Час: 24 січня 2023 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83271150524?pwd=L0NQRkgybXZuTUpDdlhia29QbVl0QT09
Идентификатор конференции: 832 7115 0524
Код доступа: 2234
20.12.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма
Час: 20 грудня 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81397087028?pwd=cXVzRjc5TG5PbXV3bTZDNGsxUGZjZz09
Идентификатор конференции: 813 9708 7028
Код доступа: 6868
Доброго дня!
Тема уроку "Англія в XVI-XVII століттях"
Опрацюйте матеріал параграфа 11 пункти 1-3 та виконайте онлайн-тест.
13.12.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи
Время: 13 грудня 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86831184963?pwd=UDhzNE80UUx0MUxPZzRHYjRRQ1llUT09
Идентификатор конференции: 868 3118 4963
Код доступа: 1234
06.12.22
Урок для учнів 8-А та 8-Б класів, які навчаються за змішаною формою.
Доброго дня!
Тема уроку «Франція у ХVІ–ХVІІ ст.»
Перегляньте відео, працюйте параграф 9 та виконайте завдання.
на 1-6 балів
Дайте визначення понять:
абсолютизм-
меркантилізм-
протекціонізм
на 7-9 балів
Наведіть приклади, які свідчать про те, що за часів правління Людовіка XIV абсолютизм у Франції досяг найвищого розквіту.
на 10-12 балів
Заповнити таблицю «Реформи кардинала Рішельє», опрацювавши пункт 2 параграфа 9
Доброго дня!
Завдання для учнів 8-А та 8-Б класів, які навчаються за дистанційню формою.
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми "Високе Відродження. Реформація в Західній Європі" підсумковим тестом.
Бажаю успіхів!
29.11.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи дистанційна форма
Час: 29 листопада 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86314558796?pwd=b3hGbFBVeVRIU1YrS3ovd3U3aVJnZz09
Идентификатор конференции: 863 1455 8796
Код доступа: C765
Практична робота «Народження нової європейської науки»
на 1-6 балів
Завдання 1
Опрацюйте пункт 3 параграфа 8, заповніть таблицю та зробіть до неї висновок
«Наукові відкриття XVI-XVII ст.»
на 7-9 балів
Завдання 2
Якою була реакція католицької церкви на діяльність учених ранньомодерної доби? Наведіть конкретні приклади.
на 10-12 балів
Завдання 3
Чому, на Вашу думку, католицька церква заперечувала дослідження Галілео Галілея, М. Коперника, Д. Бруно.
Виконану роботу чекаю на ел. адресу hanum24@ukr.net або в ел. щоденник до 03 грудня.
Домашнє завдання
Повторити основні історичні поняття і дати ( параграфи 5-8), підготуватися до тестової роботи.
22.11.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи - дистанційна форма
Час: 22 листопада 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82844728525?pwd=RzhhYWdaTEI4Sm1PSnB2RW5TVVhkdz09
Идентификатор конференции: 828 4472 8525
Код доступа: 3345
15.11.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи - дистанційна форма
Час: 15 листопада 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/88654736689?pwd=MGlobExua2lSSlpScWw5OFY0TlVrQT09
Идентификатор конференции: 886 5473 6689
Код доступа: V11TN
08.11.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи-дистанційна форма навчання
Час: 8 листопада 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83732522104?pwd=Uy81WCs3SVZBb25iMXhkbUxHN2JlQT09
Идентификатор конференции: 837 3252 2104
Код доступа: 7896
01.11.22
Тема: всесвітня історія 8-Б клас
Час: 1 листопада 2022 02:00 PM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85726261776?pwd=WGVpSC85VkkyYTZCOFRSM29Pck1VZz09
Идентификатор конференции: 857 2626 1776
Код доступа: 9876
Тема: всесвітня історія 8-А клас
Час: 1 листопада 2022 10:00 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82837498530?pwd=RUFHNm1neHJHdXl4RFdSMnZKTXordz09
Идентификатор конференции: 828 3749 8530
Код доступа: 8888
25.10.22
Тема: всесвітня історія 8-Б клас
Час: 25 жовтня 2022 02:00 PM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83658310428?pwd=b0lGcHpRQU9jNWNtc0pWY3E2UlEvZz09
Идентификатор конференции: 836 5831 0428
Код доступа: 654F5
Тема: всесвітня історія 8-А клас
Час: 25 жовтня 2022 10:00 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86943042373?pwd=ZEdVU1ZKL21Ud2VVclJpVkNSZDVSZz09
Идентификатор конференции: 869 4304 2373
Код доступа: 87654
18.11.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- змішана форма навчання
Час: 18 жовтня 2022 01:40 PM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83162888242?pwd=R1ZnVFkwK2VkL09ieG1FYkx6V2ZVdz09
Идентификатор конференции: 831 6288 8242
Код доступа: 12342t
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б - дистанційна форма навчання
Час: 18 жовтня 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/85822839707?pwd=YnFzVjFVZWovUTZyemRxc0pCRW1hdz09
Идентификатор конференции: 858 2283 9707
Код доступа: 4QZunz
11.10.22
Діти!
У зв’язку з тим, що через повітряну тривогу онлайн урок не відбувся, прошу виконати практичну роботу самостійно. Відповіді чекаю на ел. адресу hanum24@ukr.net до 17 жовтня.
Практична робота
Завдання 1
Прочитайте пункт 1 параграфа 4 та дайте відповідь на запитання:
« Які позитивні та які негативні чинники впливали на чисельність населення в Європі у XVI – першій половиніXVII ст.?
Завдання 2
Прочитайте пункт 2 параграфа 4 та запишіть характерні риси ранньомодерних міст.
Завдання 3
Прочитайте пункт 3 параграфа 4 та складіть порівняльну характеристику житла селянина та заможнього міщанина.
Завдання 4
Прочитайте пункт 4 параграфа 4 та дайте відповіді на запитання:
-Яких змін зазнав раціон європейців у XVI – першій половині XVII ст.?
-Чим висока кухня відрізнялася від звичайної?
Завдання 5
Прочитайте пункт 5 параграфа 4 та дайте відповіді на запитання:
-чи впливала нова звичка європейців слідувати моді на розвиток економіки?
-чи варто, на Вашу думку, слідувати моді в наш час?
Завдання 6
Дайте розгорнуту відповідь на запитання:
« Як Великі географічні відкриття вплинули на повсякденне життя європейців?»
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи -змішана форма навчання
Увага! Для роботи на уроці приготуйте, будь ласка, підручник, зошит і ручку!
Час: 11 жовтня 2022 01:40 PM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/81154747232?pwd=bFM5c3crR0d4VjZaUkZ6M1JuWXp5UT09
Идентификатор конференции: 811 5474 7232
Код доступа: 4FG4
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи- дистанційна форма навчання
Час: 11 жовтня 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/88569989570?pwd=ZW1nTVBZVXVBQWtVd04venIvZWI5QT09
Идентификатор конференции: 885 6998 9570
Код доступа: 9876
Виконайте тест
04.10.22
Тема: всесвітня історія 8-А та 8-Б класи
Час: 4 жовтня 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/89347285708?pwd=K21RMklDcGsycUVTY1YvK21oNTM0dz09
Идентификатор конференции: 893 4728 5708
Код доступа: 1234
27.09.22
Час: 27 вересня 2022 08:50 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/84395634848?pwd=NzJucUdFaDV3QiswQ1h6L1FYWThsUT09
Идентификатор конференции: 843 9563 4848
Код доступа: 1234
20.09.22
Доброго дня!
Тема уроку "Цивілізації доколумбової Америки"
Доколумбова ера — період в історії Північної та Південної Америк до початку європейської колонізації наприкінці XV— початку XVI століть.
Перегляньте відео та виконайте письмово завдання
на 1-3 бали
1. Про які цивілізіції доколумбової Америки Ви дізналися?
3. Запишіть наслідки Великих географічних відкриттів у таблицю:
Чому, на Вашу думку, ставлення до цієї події відрізняється в різних країнах світу?
Відповіді очікую до 27.09 на ел. адресу hanum24@ukr.net
13.09.22
Доброго дня!
Тема уроку "Великі географічні відкриття"
План
1. Причини та передумови Великих географічних відкриттів.
2. Великі географічні відкриття та їхнє значення.
Перегляньте відео , прочитайте параграф 1 підручника та виконайте письмово практичні завдання:
на 1-6 балів
Дайте визначення понять:
факторія-
колонія-
колоніальна імперія-
на 7-9 балів
заповніть таблицю «Великі географічні відкриття та їхнє значення»
на 10-12 балів
Зробіть розгорнутий висновок до таблиці
Відповіді надіслати до 20.09 на ел. адресу hanum24@ukr.net
обов'язково вказуйте прізвище, ім'я та клас
06.09.22
Доброго дня!
Ми розпочинаємо з вами вивчення нового періоду всесвітньої історії. Він отримав назву історія Нового часу або Модерна доба.
Протягом навчального року ми будемо вивчати історичні події, що відбувалися в країнах світу з кінця XV століття до кінця XVIII століття.
А сьогодні ми з вами пригадаємо історичні події, які ми вивчали у 7 класі.
Тема уроку
« Середні віки в історії людства. Поняття і періодизація Нового часу"
Перегляньте відео за покликанням та виконайте завдання:
https://www.youtube.com/watch?v=vyn1PMosDhg
1.На які періоди поділяється історія Нового часу?
2. Запишіть у зошит хронологічні рамки кожного періоду.
3. З яких історичних подій починається історія Нового часу?
Тема: історія 8-а
Час: 1 вересня 2022 11:00 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/89919328714?pwd=Nkw2S01EZEhnYnJzckxTeUhmbXk1QT09
Идентификатор конференции: 899 1932 8714
Код доступа: Mwn3pq
25.05.2022 р.
8-А клас, 8-Б клас
Доброго дня!
Сьогодні ми завершуємо вивчення всесвітньої історії у 8 класі підсумковим тестом за темами «Епоха Просвітництва. Країни Сходу у XVI-XVIII cт.»
18.05.2022 р.
8-А клас, 8-Б клас
Доброго дня!
Тема нашого уроку « Китай та Японія у XVI – XVIII ст.»
Перегляньте відео, опрацюйте параграф 23 підручника з всесвітньої історії та виконайте тестові завдання
Виконайте тест
11.05.2022 р.
Доброго дня!
Тема нашого уроку « Індія та Іран у XVI – XVIII ст.»
Перегляньте відео, опрацюйте параграф 22 підручника з всесвітньої історії та виконайте тестові завдання.
Виконайте тест
04.05. 2022 р.
Доброго дня!
Тема уроку "Міжнародні відносини у XVIII ст."
План
1. Міжнародні відносини в першій чверті XVIII ст.:
а) Північна війна;
б) боротьба за іспанську та австрійську спадщину.
2. Система рівноваги в міжнародних відносинах. Семилітня війна.
3. Поділи Речі Посполитої.
Північна війна 1700-1721 рр.
У 1721 році між Швецією та Росією був підписаний Ніштадтський мирний договір.
На карті жовтим кольором позначена територія Швеції до війни, а зеленим Росії. Заштрихована територія відійшла до Росії як результат поразки Швеції у війні.
Боротьба за іспанську спадщину у 1700-1714 роках
Король Іспанії Карл ІІ, який не мав прямих спадкоємців, залишив свій трон онуку французького короля Людовику XIV. Проте була одна умова: за заповітом Карла ІІ іспанська та французька корони не повинні бути в одних руках. У 1700 році Карл ІІ помирає. Онук Людовика XIV не збирався виконувати умови заповіту, він був проголошений королем Іспанії під ім'ям Філіпа V. Він заявив, що Піренеїв ( гори, що розділяли Францію та Іспанію) більше не існує. Так в Іспанії та Франції тепер правила одна династія -Бурбони.
Філіп V
Надмірне посилення Франції викликало спротив з боку Англії, Австрії, Пруссії та Нідерландів. Ці держави об’єдналися у коаліцію проти Франції.
Коаліція - форма співпраці між державами, що об'єднуються задля реалізації поставленої мети.
Загальноєвропейська війна мала тяжкі наслідки для Франції, що не мала союзників і завершилася підписанням Утрехтського мирного договору, за яким Філіп V залишив за собою іспанську корону без права обіймати французький трон.
Так слідом за Швецією Іспанія також у XVIII ст. втрачає лідерство в Європі.
Війна за австрійську спадщину 1740-1748 роки
З 1740 по 1748 роки тривала боротьба за австрійську спадщину. Війна розпочалася після смерті Карла VI, який не залишив після себе сина-спадкоємця. Європейськими дворами полетіла фраза: « Габсбургів більше не існує!» Боротьба завершилась підписанням у 1748 році Аахенського миру, за яким право на австрійський престол визнавалося за старшою донькою Карла VI, вже відомою нам Марією-Терезією.
Марія-Терезія
Результатом війни стало значне посилення Пруссії та її протистояння з Австрією, що тривало понад ста років.
Система рівноваги в міжнародних відносинах
Зростання могутності одних держав неминуче вступало у протиріччя з інтересами інших. У результаті завжди виникав конфлікт. Всі війни, що відбувалися в цей період мали на меті зберегти баланс сил шляхом утворення коаліцій.
Так народилася європейська система рівноваги в міжнародних відносинах, в якій провідну роль відігравали Франція, Англія, Австрія, Пруссія і Росія.
Іспанія та Швеція втрачають свою провідну роль в Європі.
Зовнішньополітичні цілі провідних країн Європи
Практичне завдання
Давайте проаналізуємо таблицю і спрогнозуємо, які коаліції могли в майбутньому утворитися між державами, а які держави були суперниками в майбутніх війнах.
Семилітня війна 1756-1763 роки
Це був європейський конфлікт, основними суперниками в якому були Австрія та Пруссія. Австрія уклала союз з Францією та Росією, а Пруссія відповідно з Англією. Отже, всі провідні європейські держави опинилися у стані війни.
Війна була надзвичайно невдалою для Пруссії, російські війська вступили в Берлін, а король Пруссії Фрідріх ІІ ледве не потрапив в полон та навіть думав про зречення від влади.
Але хід війни змінили події, що відбулися в Росії, а саме: помирає російська імператриця Єлизавета і новим імператором стає Петро ІІІ, який був палким прихильником Пруссії та Фрідріха ІІ. Він виходить із війни та укладає мир із Пруссією, повертає їй всі завойовані землі. Ця подія сприяла укладанню миру з між Пруссією та Австрією і Францією, поверненню до позицій довоєнного стану. Франція відмовилась від більшості своїх володінь в Індії та Канаді.
До кінця XVIII ст. в Європі більше не відбувалося військових конфліктів між провідними державами.
Поділи Речі Посполитої
Причини втрати державності
1. Соціально-економічний занепад
Сергій Громенко, український історик
Головна причина економічних проблем — тотальна війна 1648-1676 рр., яка точилася по всій території Польщі. Зокрема, «шведський потоп» призвів до окупації десь 90 % території держави. Втрати за цей період сягали 40 % населення та 50 % економіки.
Норман Дейвіс, англійський історик
Коли над головами почали кружляти міжнародні шуліки, зубожіла Річ Посполита з’ясувала, що вона надто слабка, щоб боротися. У такому розумінні занепад торгівлі на Віслі й ослаблення економічного життя слід вважати за необхідну прелюдію до поділів Польщі.
2. Політична криза й посилення зовнішньої залежності
Норман Дейвіс, англійський історик
Вороги Речі Посполитої раділи. Кожна сусідня держава утримувала магнатів, що за дукат могли зірвати сесію сейму... Зокрема, були дуже вдоволені росіяни. Від 1717 р. вони мали фактичний протекторат над Річчю Посполитою і охороняли свої західні кордони коштом кількох магнатських пенсій. Виставляючи себе як оборонців «золотої свободи» й «ліберум вето», вони могли бути впевнені, що Річ Посполита буде нездатна організуватися і чинити опір російській політиці. Заполоняючи Варшаву російськими військами з кожної важливої нагоди, вони «захищали сейм від зовнішніх втручань».
3. Військова слабкість
Безсилля Речі Посполитої найкраще відображав занепад її збройних сил. Чисельний склад армії становив менше 20 тис. вояків, це було в 11 разів менше за прусську армію, у 17 разів — за австрійську й у 28 разів — за російську.
Практичне завдання
Розгляньте карту та дайте відповіді на запитання:
1. Скільки відбулося поділів Речі Посполитої?
2. Які держави брали участь у поділах Речі Посполитої?
3. Яке значення для України мали поділи Речі Посполитої?
Чи чинили поляки спротив іноземній експансії?
Другий поділ держави спричинив визвольне повстання 1794 р. на чолі з Тадеушем Костюшком. Однак силами російської армії на чолі з Олександром Суворовим воно було придушене.
У результаті трьох поділів Річ Посполита як держава зникає з карти Європи.
Норман Дейвіс, англійський історик
Поділи Польщі... були безпрецедентні в європейській історії за Новітньої доби. Хоча переможні держави звичайно позбавляли своїх переможених суперників територіальних володінь і прихильно ставилися до поділу награбованого в Індії, Америці й Африці, не було жодного прикладу, щоб вони навмисно й холоднокровно знищили одну з історичних держав Європи.
Узагальнення
1. Які європейські держави втратили свій вплив у XVIII ст.?
2. Чим завершилась боротьба за австрійську спадщину?
3. Які держави змагалися між собою за вплив у Центральній Європі?
4. Коли і за яких обставин припинила своє існування Річ Посполита?
Домашнє завдання
Прочитайте текст параграфа на стор. 147-148 та дайте письмові відповіді на запитання:
11. Які країни були суперниками Османської імперії у XVIII ст.?
2. Коли відбулися війни між Османською імперією та Росією?
3. Якими були результати цих війн для обох держав?
Тема: всесвітня історія 8-А клас - Zoom Meeting Ірина Самохвал
Время: 4 мая 2022 14:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/83066015734?pwd=eVdMM0M5OEZBYXl1cDd6TUZuSUhHUT09
Идентификатор конференции: 830 6601 5734
Код доступа: 4F3bgy
Время: 4 мая 2022 13:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/86229490511?pwd=M1BhUWoxckxtODlqemoyamRJZDc0dz09
Идентификатор конференции: 862 2949 0511
Код доступа: 9H1Vxs
27.04.2022 р.
Тема уроку «Виникнення Сполучених Штатів Америки»
2. Війна за незалежність.
Актуалізація опорних знань
Пригадайте:
- Як називається країна, що володіє колоніями?
- Хто такі пуритани? З історією якої пов’язана їхня діяльність?
- Кого із правителів Англії ви пам’ятаєте?
Завдяки великим географічним відкриттям чимало жителів Старого Світу вирушили в мандри в пошуках нових торгівельних шляхів, земель, золота. Англійці теж долучилися до цього процесу. Втрата земель в результаті огороджування, релігійні гоніння, політичні переслідування змушували їх залишати рідні домівки і вирушати у небезпечну подорож.
Перша колонія в Північній Америці була заснована ще за часів правління Єлизавети І та була названа на її честь – Віргінія. Але через деякий час вона занепала. І тільки в 1607 р. акціонери лондонської Віргінської компанії заснували тут перше постійне поселення — форт Джеймстаун.
У 1620 р. з англійського порту Плімут вийшов корабель, що називався «Мейфлауер» (з англ. травнева квітка), на якому було 102 пуританина, що втекли з Англії через релігійні переслідування, так звані батьки-пілігрими. Під час плавання вони уклали Мейфлауерську угоду — договір про самоуправління. У грудні 1620 р. батьки-пілігрими висадилися поблизу Кейп-Кода (Массачусетс) і вирішили тут залишитися. Так було засновано Плімутську колонію, губернатором якої став Вільям Брадфорд. Щоправда, першу зиму пережила тільки половина переселенців.
ВИВЧАЄМО ДЖЕРЕЛА
1648 р. З «Історії Плімутської колонії» губернатора Вільяма Брадфорда
(...) Найсумнішим було те, що... половина людей загинула через люту зиму, відсутність житла, а також хвороби... зі 100 переселенців залишилося хіба що 50... і ці люди, нехай їм буде добре, незважаючи на власні страждання, удень чи вночі, ризикуючи власним життям, рубали дрова, палили багаття, готували їжу... Власне, робили все, що треба. (...)
У жовтні 1621 р. переселенці зібрали перший урожай і вирішили відсвяткувати День подяки. Щороку починаючи з 1863 р., згідно з рішенням президента А. Лінкольна, це свято відзначається в останній четвер листопада.
З часом на Атлантичному узбережжі було засновано 13 колоній. Населення колоній швидко збільшувалося за рахунок переселенців. У середині XVIII ст. в англійських колоніях у Північній Америці проживало понад мільйон осіб.
Практичне завдання
Розгляньте карту.
Які колонії були розташовані на Півдні, а які на Півночі?
В економічному розвитку колоній Півдня і Півночі існували суттєві відмінності.
Завдання
Які колонії були, на Вашу думку, більш розвиненими?
Якими були стосунки колоністів і корінного населення
Колоністи по-різному ставилися до корінного населення — індіанців: від дружніх стосунків до каральних експедицій і спроб перетворення їх на рабів. Пуритани навіть установили ціни на скальпи, зняті з убитих. Індіанців виганяли з їхніх земель, розпалювали ворожнечу між племенами, скуповували за безцінь хутро й шкури, споювали алкогольними напоями — «вогняною водою».
Якими були стосунки колоністів з метрополією
Метрополія - це країна, що володіє колоніями, центр колоніальної імперії.
Англія всіляко обмежувала розвиток промисловості й торгівлі в американських колоніях. Це були різноманітні заборони, зокрема на відкриття в колоніях мануфактур, на виробництво й вивезення вовняних виробів, інструментів тощо.
Політичне й адміністративне життя також жорстко контролювалося англійським урядом. У більшості колоній влада належала губернатору, якого призначав англійський король. В англійському парламенті колонії не мали свого представництва.
В англійських колоніях також поширювалися ідеї Просвітництва. Американське Просвітництво пов’язане з іменем Бенджаміна Франкліна . Франклін організував першу в американських колоніях бібліотеку, Пенсильванський університет, Американське філософське товариство. В Америці набула популярності книга Б. Франкліна «Шлях до багатства», в якій він високо оцінює ощадливість і ділові якості людини. Учений вважав, що праця негрів-рабів є неефективною, тому радив наймати робітників. Його улюблений вислів: «Час — це гроші». Також йому приписують такі афоризми: «Сонний лис курки не впіймає», «Краще лягати спати голодним, аніж боржником». Суспільний прогрес Б. Франклін пов’язував із високою моральністю.
Д. Мартін. Бенджамін Франклін. 1779 р. |
Завдання
Чому Англія не була зацікавлена в економічному розвитку колоній в Північній Америці? До яких наслідків це могло привести?
Початок боротьби проти метрополії
На початку 1760-х років відносини Англії з колоніями неабияк загострилися. Останньою краплею, що переповнила чашу терпіння, було прийняття закону про гербовий збір, що стосувався кожного американця. Платити доводилося за комерційні угоди, юридичні документи, оголошення, шлюбні контракти, документи про спадщину тощо. Це спричинило акції протесту. Демонстранти знищували гербовий папір. Чиновників, які збирали гербовий податок, хапали, роздягали, обмазували смолою й валяли в пір’ї. Англійський уряд був змушений скасувати закон про гербовий збір, однак він не відмовився від наміру контролювати колонії. Зокрема, було запроваджено нові види мита на ввезення товарів з Англії. У середовищі колоністів поширювалася ідея бойкотування англійських товарів.
Перегляньте відео та виконайте завдання:
Письмові відповіді надішліть на ел. адресу school_24_oberig@ukr.net до 03 травня
1. Хто став першим президентом США? (1 бал)
2. Розташуйте події в хронологічні послідовності: (2 бали)
A « Прийняття Конституції США»
Б « Бостонське чаювання»
В Проголошення незалежності США
Г Проведення І Континентального конгресу
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
3. Прочитайте уривок з тексту Декларації незалежності Сполучених Штатів Америки та дайте письмові відповіді на запитання:
Які принципи проголошує декларація?( 3 бали)
Як автори обґрунтовують право колоній на незалежність?( 3 бали)
20.04.22р.
Тема: історія 8-А клас - Zoom Meeting Ірина Самохвал
Время: 20 апр. 2022 14:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/82034203232?pwd=d2dEaDBNQ0F3TWVCUklnSldDK01OQT09
Идентификатор конференции: 820 3420 3232
Код доступа: LT4VxP
Время: 20 апр. 2022 13:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/89338159646?pwd=S3pSTmF3OFk0MktoU1AvMmEzTVFWQT09
Идентификатор конференции: 893 3815 9646
Код доступа: pv7yNz
13.04.2022 р.
Доброго дня!
Тема уроку «Правителі доби освіченого абсолютизму»
Сьогодні ми дізнаємось який вплив мали ідеї Просвітництва на правителів європейських країн та європейське суспільство, хто належав до правителів доби освіченого абсолютизму і що було спільного в їхньому правлінні.
Освічений абсолютизм – це політика, яку здійснювали монархи європейських країн у XVIII ст. під впливом ідей Просвітництва та з метою ліквідації найбільш застарілих феодальних порядків.
Європейські монархи, що належали до правителів доби освіченого абсолютизму зображували своє правління як союз королів і філософів. «Просвітницька» література XVIII століття не тільки ставила завдання критики старих порядків. Філософи і політики того часу сходилися в тому, що реформи повинна здійснюватися державою і в інтересах держави. Не дивно, що ці ідеї припали до смаку деяким монархам і вони почали впроваджувати реформи, спрямовані на загальний добробут.
Практична робота
Перегляньте відео і заповніть таблицю. Заповнену таблицю відправити на ел. адресу school_24_oberig@ukr.net до 19.04.22
Політика освіченого абсолютизму не знайшла відображення в Англії, Франції та Речі Посполитій. Англія вже досягла того, до чого прагнув освічений абсолютизм, в Польщі не було королівського абсолютизму й панувала шляхта, а королі Франції Людовик XV і Людовик XVІ не в змозі були взяти на себе роль ініціаторів реформ, внаслідок чого колишній лад був зруйнований напркінці XVIII ст. в результаті революції.
Доброго дня!
Ми розпочинаємо з вами вивчення нової теми « Епоха просвітництва».
Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо історичні поняття, що ми з вами вже вивчили.
1. Що ми називаємо епохою Відродження?
2. Які ідеї були в основі світогляду митців Відродження?
Давайте познайомимося з новим поняттям, що визначило характер цілої епохи.
Отже Просвітництво – це ідейна течія, інтелектуальний рух другої половини XVII-XVIII ст., що був спрямований проти феодальних порядків та абсолютної монархії. Представники цієї ідейної течії (вчені, митці, філософи) вважали, що метою суспільства є людське щастя, а шлях до нього - перебудова суспільства відповідно до принципів, продиктованих розумом. Просвітителі були прихильниками теорії природного права, вважали несправедливість та поневолення, що панують у суспільстві, наслідком накинутих можновладцями законів, релігійних забобон та нестачі справжніх знань. Своїм завданням вільнодумці проголошували утвердження свободи, розвиток природних здібностей кожного, громадянське виховання та поширення освіти.
Практична робота
Давайте познайомимося з представниками епохи Просвітництва.
Перегляньте відео урок та заповніть таблицю.
Що спільного, на вашу думку, і чим відрізняються погляди митців Відродження і Просвітництва?
Доброго дня, мої любі восьмикласники!
Тема уроку «Османська імперія в XVI-XVIIІ ст.»
План уроку
1. Правління Сулеймана І Пишного.
2. Зовнішня політика.
3. Кримське ханство.
1. Правління Сулеймана І Пишного
Населення Османської імперії
2. Зовнішня політика Османської імперії.
Практична робота
Заповніть таблицю, опрацювавши параграф п.1-2 14 стор.103-106.
Виконане завдання надсилайте, будь ласка, на електронну адресу school_24_oberig@ukr.net
3. Кримське ханство
Кримське ханство – це держава, яка утворилася на території Кримського півострова на території Золотої Орди. У XVI-XVII ст. воно знаходилося у васальній залежності від Османської імперії. Кримським ханством правили хани із династії Гіреїв. Всього правили 47 ханів, із яких лише 10 померли своєю смертю. Хана обирала татарська знать на з’їзді-курултаї. Але вирішальне слово було за султаном Османської імперії, він же визначав і зовнішню політику Кримського ханства.
Держава ділилася на 7 бейліків на чолі з беями. Населення займалося землеробством та скотарством, а на півдні півострова – садівництвом та виноградарством.
Столицею ханства було місто Бахчисарай, де був розташований ханський палац.
Міста були центрами торгівлі. На ринках продавали і «живий товар» - невільників, яких брали в полон під час набігів на сусідні землі. Найбільший невільничий ринок був у Кафі (тепер це м. Феодосія).
Населення півострова було багатонаціональним і поділялося на 4 мілети – національно-релігійні громади:
- мусульманська;
- грецька (православна);
- вірменська;
- іудейська.
Але усіма правами в державі користувалися лише мусульмани.
Кріпацтва не існувало. Селяни були зобов’язані відпрацювати на бея та хана тиждень на рік та сплачувати десятину – податок на загальнодержавні потреби. Ліси та пасовиська вважалися спільною власністю.
1. Підготуватися до тесту за параграфами 14-17.
Увага! Учні, які надішлють виконане практичне завдання до 16.00 25 березня, отримають залік з теми «Османська імперія. Держави Східної Європи в XVІI-XVIIІ ст.» «автоматом» (за поточними оцінками).
Домашнє завдання
1. Ознайомтеся з текстом параграфа 17.
- «шведський потоп» - вторгнення шведської армії на територію Речі Посполитої, що призвело до руйнівних наслідків;
- «ліберум вето» (вільне вето) – право кожного депутата Сейму накладати заборону на прийняття рішення;
- 1655-1660 рр. - «шведський потоп»;
- 1667 р. – підписання Андрусівського перемир’я між Московською державою та Річчю Посполитою;
- 1686 р. – підписання «Вічного миру» між Московською державою та Річчю Посполитою.
Комментарии
Отправить комментарий