7 клас Всесвітня Історія 2022-2023
22.05.23
У якому році відбувся остаточний розкол християнства на католицизм і православ'я?
Якою мовою проводилися богослужіння в католицькій церкві?
Що стало предметом найбільших суперечок церковних організацій?
В якому році папа римський Григорій VII оголосив самостійність римо-католицької церкви і її панівне становище у Західній Європі?
Позначте документ із якого взято даний вислів: "Всі князі повинні цілувати ногу тільки у папи"?
Письмове прощення гріхів, яке видавали священики від імені католицької церкви, зокрема за участь у хрестових походах?
Вкажіть єретичні організації, які виникли і поширились у XІ - XIII століттях?
Як називались спеціальні церковні суди?
Публічне оголошення вироку інквізиції з наступним спаленням жертви - це ....?
Хто стояв на чолі інквізиції в Іспанії?
Коли столицею католицької церкви було місто Авіньйон, що увійшло в історію, як "авіньйонський полон пап"?
Коли і ким було видано "Прагматичну санкцію", якою було встановлено перевагу рішень церковного собору над папськими рішеннями?
Діти!
Ми продовжуємо вивчати тему «Держави Центральної та Східної Європи в X-XV століттях".
Сьогодні ми дізнаємося про історичні події в середньовічній державі, до складу якої певний час входила частина українських земель. Ми дізнаємось про те, як виникла ця держава, який шлях пройшла, щоб зберегти свою державність, довідаємось про найвідоміших правителів.
Угорське королівство
Батьківщиною угорських племен сучасні дослідники вважають території, розташовані на схід від Уралу. Звідти угорці прийшли у причорноморські та приазовські степи. Наприкінці ІX століття угорські племена на чолі з Арпадом перейшли Карпати та завоювали Панонію (так називалася колишня прикордонна провінція Римської імперії). Угорці взяли під свій контроль землі на схід від річки Дунай та перейшли до осілого способу життя.
Цікаво!
У 1985 році під час археологічних розкопок на території нашого краю біля села Суботці була знайдена могила угорського воїна-кочовика. У похованні були знайдені частини золотих пластин зі складним пишним орнаментом. Це поховання дало можливість більше дізнатися про шлях угорських племен зі Сходу на Захід.
Важливу роль у розбудові та зміцненні держави належить Іштвану І, який об’єднав зайняті угорцями землі, прийняв християнство, сприяв місіонерській діяльності християнської церкви.
До 1000 року Угорщина не була королівством і її правитель мав титул Великий князь Угорський. У 1000 році Папа Римський надіслав Іштвану І корону, визнавши його суверенним монархом, у родині якого влада передається у спадок. Так було засноване Угорське королівство.
Цікаво!
Сучасна Угорщина є парламентською республікою, а не монархією. У 2000 році парламент Угорщини оголосив корону Іштвана І державним символом – незалежно від форми правління держави.
Найважливіші події в Угорщині в XI - XV століттях
· Донька Ярослава Мудрого Анастасія стала дружиною угорського короля Андраша I (1045 - 1051 рр.).
· Угорські королі ведуть боротьбу з натиском німецьких лицарів та збільшують територію держави (приєднані Трансільванія, Далмація, Хорватія.).
· У 1222 р. король Андраш III підписав "Золоту буллу", що гарантувала свободи і вольності знаті; обмежила вплив іноземців; надавала право чинити опір королю у разі невиконання ним своїх обіцянок.
· У середині XIII ст. – Угорщина була розгромлена монгольськими військами хана Батия.
«Золотою добою» в історії Угорщини називають правління Матяша Корвіна (1458 - 1490 рр.). Він укріпив центральну владу, сформував професійний уряд з випускників університету, залучив до управління державою непривілейовані верстви населення, сформувавши представницький орган - Державні збори, створив королівську армію, незалежну від великих землевласників, підтримував розвиток науки й мистецтва.
Після поразки угорців у битві з турками під Могачем (1526 р.) країна розпадається на три частини. Про подальші події ми дізнаємося у 8 класі...
Домашнє завдання:
-опрацювати п. 1-2(стор. 139-140) параграфа 29;
-виписати і запам’ятати дати: 1000 р.- заснування Угорського короліства,
1458 - 1490 рр.- «золота доба» -правління Матяша Корвіна;
- записати в зошит імена угорських правителів та вміти назвати основні досягнення їхньої діяльності.
Давайте пригадаємо!
1. Коли була утворена Священна Римська імперія? Чому вона отримала таку назву?
2. Якими були причини хрестових походів? Хто був їх ініціатором?
3. Хто такі єретики і як католицька церква боролася з єретиками?
Прочитайте п. 3 параграфа 29 підручника «Виникнення Чеської держави» та заповніть таблицю
Здобутки Чеської держави | Слабкі сторони Чеської держави |
- Перегляньте відео про Яна Гуса.
- Що в його біографії Вас найбільше вразило?
- Чому, на Вашу думку, Яна Гуса вважають національним героєм?
По-друге, гусити придумали вагенбург, що став важливою складовою частиною їхніх перемог. Вагенбург – це укріплений табір, утворений з зчеплених один з одним возів. На цих же возах гусити перевозили легку артилерію, яку успішно застосовували в боях.
1. До якої гілки слов’ян належали польські племена?
2. Звідки походить назва Польського королівства?
3. Хто став засновником першої династії польських королів?
4. Яке місто стало столицею Польського королівства за часів Болеслава Хороброго?
5. Сучасником яких князів Русі-України був Болеслав Хоробрий?
6. Який польський король завоював землі Галицько-Волинського князівства у XIV ст.?
7. Як називався станово-представницький орган влади в Польському королівстві?
8. Чому Казимира ІІІ називали «королем холопів»?
9. На які територіальні одиниці поділялося Польське королівство?
10. Об’єднанню яких держав сприяло підписання Кревської унії? Коли відбулося об'єднання цих держав?
11. Яка битва припинила німецький «наступ на Схід»? Коли вона відбулася?
12. Що Вам найбільше запам’яталося під час вивчення нової теми?
План
1. Утворення Священної Римської імперії.
2. Боротьба німецьких імператорів з католицьким духовенством.
3. Німецький «натиск на Схід».
Актуалізація опорних знань
Як називалася держава, що існувала в Європі з 800 до 843 рр.?
Як називали правителя, з ім’ям якого пов’язують «каролінгське відродження»?
Коли було підписано Верденський договір? Якими були його результати?
Діти, перегляньте відео, опрацюйте параграф 19 та виконайте завдання:
на 1-3 бали
Завдання 1
1. Прочитайте текст на сторінці 92 та дайте відповідь на запитання: «Чим завершився конфлікт молодого імператора Генріха IV та Папи Римського Григорія VII?»
на 4-6 балів
Завдання 2
1. Якою була система управління у Священній Римській імперії? (відповідь знайдете на сторінці 91 підручника)
2. Поміркуйте, які переваги або які недоліки мала система правління?
Завдання 3
Розгляньте схему на сторінці 93 та поясніть:
1. Хто брав участь у «натиску на Схід»?
2. Якими були результати «натиску на Схід»?
на 10-12 бали
Завдання 4
1.Коли було утворено Німецьку імперію?
2. Що означає вислів «ходіння до Каносси»?
3. Дайте визначення понять: інвеститура, «натиск на Схід».
Доброго дня!
Тема уроку «Англія в ХІ– ХV ст. Велика хартія вольностей»
План уроку
1.Нормандське завоювання. Англія в період правління Вільгельма Завойовника.
2.«Велика хартія вольностей» та її історичне значення.
3. Утворення Парламенту.
4. Війна Червоної і Білої троянд.
Актуалізація опорних знань
1. Хто такі нормани?
2. Що змінилося в управлінні у Франції на початку XIV століття?
3. Як називають таку форму правління?
4. З якою країною воювала Франція в Столітній війні?
Англія в період правління Вільгельма Завойовника.
«Велика хартія вольностей»
Завдання 1
Перегляньте відео за покликанням, ознайомтесь з пунктами 1-3 параграфа18 та виконайте завдання:
1. Коли відбулося нормандське завоювання Англії?
2. Що сприяло зміцненню королівської влади за часів правління Вільгельма І та Генріха ІІ?
3. Коли була прийнята «Велика хартія вольностей»? Якою мовою був написаний документ?
4. Яке значення прийняття «Великої хартії вольностей» для розвитку Англії та світової історії?
Завдання 2
Ознайомтесь з інформацією, що розміщена на слайді та виконайте завдання:
1. Коли був створений Парламент?
2. За часів правління якого англійського короля В Англії був створений Парламент?
3. Як називається форма правління в Англії після створення Парламенту?
4. Яке значення для розвитку Англії мало створення Парламенту?
Війна Червоної і Білої троянд
Поразка у Столітній війні з Францією призвела до загострення внутрішніх суперечностей в Англії. У 1455 році в країні розгорнулася громадянська війна, що тривала 30 років. Це була війна між двома аристократичними родами: Ланкастерами і Йорками. Символом Ланкастерів була червона троянда, а символом Йорків-біла. Тому громадянська війна і отримала назву війна Червоної і Білої троянд. За 30 років протистояння відбулося виснаження країни та знищення значної частини аристократів, що брали участь у війні. В результаті до влади в Англії прийшла нова династія Тюдорів. Щоб примирити сторони і відновити мир в країні новий король Генріх VII одружився з останньою представницею роду Йорків і об’єднав у своєму родовому гербі червону і білу троянди ( див. малюнок на сторінці 87).
Завдання 3
Дайте розгорнуту відповідь « Які висновки можна зробити із подій війни Червоної і Білої троянд?»
Домашнє завдання
Виконані завдання очікую до 04.02.23 на мою ел. адресу або в ел. щоденник.
1. Що означають історичні поняття:
«Велика хартія вольностей»-
Парламент-
станово-представницька монархія-
громадянська війна-
2. Розташуйте події в хронологічні послідовності:
А початок правління династії Тюдоров
Б норманське завоювання Англії
В створення Парламенту
Г війна Червоної та Білої троянд
Д прийняття «Великої хартії вольностей»
до станово-представницьких монархій. Франція в ХІ– ХV ст."
План
1.Феодальна роздробленість за часів Середньовіччя.
2.Зміцнення королівської влади у Франції протягом Х-ХІV ст.
3.Cтолітня війна та завершення об'єднання Франції.
Актуалізація опорних знань
Діти, сьогодні ми дізнаємося з вами про важливі зміни, що відбувалися у європейських державах в XІ-XV століттях на прикладі однієї із країн - Франції.
Але спочатку давайте пригадаємо історичні поняття, що допоможуть нам краще зрозуміти тему нашого уроку.
Монархія — форма правління, коли при владі знаходиться одна людина, що передає свою владу у спадок.
Сеньйор — феодал, власник землі, який наділяв інших феодалів землею разом із селянами за військову службу. Синонімом до слова «сеньйор» є поняття «сюзерен».
Васал — феодал, що одержував земельні володіння та був залежним від сеньйора.
Натуральне господарство- господарство, в якому все, що вироблялося використовувалося для власних потреб, а не на продаж. Селяни, крім виконання панщини, сплачували феодалу за користування його землею ще і податки у натуральному вигляді -продуктами.
Давайте поміркуємо!
1.Як на, Вашу думку, складалися стосунки між сеньйорами та васалами? Чи сприяла така система зміцненню держави?
2. Чи сприяло натуральне господарство укріпленню економічних зв’язків між окремими феодальними господарствами?
Вивчення нової теми
На історичний шлях кожної окремої європейської держави впливали різні фактори: природні умови, рівень розвитку економіки, релігія. Але були у цих держав на кожному історичному етапі і спільні риси. Так у ІХ-Х столітті в державах Західної Європи розпочався період феодальної роздробленості.
Давайте запишемо у зошит нове історичне поняття!
Феодальна роздробленість- це період послаблення центральної влади в державі, що супроводжувався посиленням влади великих феодалів і появою нових політичних центрів.
Давайте поміркуємо над тим, які зовнішні небезпеки несла феодальна роздробленість державі та її населенню?
Боротьба за об’єднання держави
Але хоч якими б могутніми були феодали, період роздробленості держави не міг тривати вічно. У ХІІІ столітті у багатьох європейських країнах зростає кількість прихильників централізації та зміцнення королівської влади.
Поміркуємо, що цьому сприяло?
Завдання 1
Проаналізуйте текст та запишіть у зошит ті категорії населення, які, на Вашу думку, були зацікавленні у зміцненні королівської влади.
Давайте розглянемо як відбувалася боротьба за об’єднання країни на прикладі Франції.
Пригадайте, які події пов’язують між собою середньовічну Францію та Русь-Україну? (підказку знайдете на сторінці 78 підручника)
Наприкінці X століття до влади у Франції приходить нова королівська династія- Капетинги. Саме королі цієї династії почали проводити реформи, що сприяли укріпленню центральної влади та об’єднанню країни.
Завдання 2
Прочитайте пункт 2 параграфа 17 та запишіть в таблицю ті реформи, що сприяли, на Вашу думку, укріпленню центральної влади.
Отже, в результаті проведення реформ, поступово королі нової династії, зміцнили королівську владу і підпорядкували собі не тільки великих феодалів, але й очільників католицької церкви. На початку XIV століття Філіпп IV домігся перенесення папської резиденції у французьке місто Авіньйон. На 70 років папи потрапили в залежність від французьких королів. Ці події увійшли в історію під назвою «Авіньйонський полон пап».
Іншою важливою подією в історії Франції стало скликання у 1302 році Генеральних штатів. До складу Генеральних штатів входили представників усіх трьох станів. Тому цей новий орган в структурі влади називається станово-представницьким. Рішення Генеральних штатів не були обов'язковими для виконання, а вважалися лише порадами для королівської влади. Засідання відбувалися нерегулярно і скликалися, як правило, у найскрутніші для держави часи.
Станово-представницькі органи влади були створені і в інших європейських країнах хоча і мали різні назви. Кожна держава йшла до нової форми правління – станово-представницької монархії власним шляхом. Станово-представницькі органи були першими паростками європейської демократії - участі народу в управлінні державою.
Станово-представницькі органи в європейських державах
Столітня війна 1337-1453 роки
Але на шляху до остаточного об’єднання Франції були не тільки внутрішні але і зовнішні перешкоди. Після смерті Філіппа IV, який не залишив спадкоємців, свої права на французьку корону заявив англійський король. Це стало початком війни між Францією і Англією, що увійшла в історію як Столітня.
Завдання 3
Запишіть у зошит хронологічні рамки війни.
1. Звільнення якого французького міста стало переломним у Столітній війні?
2. Чим завершилася Столітня війна?
3. Яку роль в історії Франції відіграла Жана д’Арк.
Узагальнення
1. Поясніть значення нових історичних понять:
феодальна роздробленість-
Генеральні штати-
станово-представницька монархія-
«Авіньйонський полон пап»-
2. Які важливі події відбулися у Франції у 1302 році, у 1337 році, у 1453 році?
Домашнє завдання
Параграф 17
Вивчити нові історичні поняття і дати.
Тема уроку "Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-лицарські ордени"
Перегляньте відео, опрацюйте параграф 16 та виконайте завдання:
завдання на 1-6 балів
1. Заповніть пропуски у реченні: «Хрестові походи – це організований і підтриманий …(ким?) масовий військовий рух, що відбувався у … (коли) ст. з метою визволення Гробу Господнього від …(кого).
2. Якими були причини хрестових походів?
3. Скільки було хрестових походів?
завдання на 7-12 балів
4. Як вплинув четвертий хрестовий похід на відносини між католицькою та православною церквою?
5. Заповніть таблицю, зазначивши в ній наслідки хрестових походів
Доброго дня!
Діти, сьогодні на нас чекає захоплива подорож в країну норманів- «людей Півночі». Ми переглянемо відео, ознайомимося з цікавою інформацією в параграфі 15 підручника з всесвітньої історії та виконаємо практичні завдання.
Запишіть у зошит тему уроку
«Скандинавія в добу Середньовіччя. Походи вікінгів та їх завоювання»
Перегляньте відео
Виконайте письмово завдання
на 1-6 балів
1. Завершіть речення
Варанти , варяги, вікінги, данці, нормани – це різні назви…
2. Як називалися кораблі вікінгів?
3. Коли вікінгам вдалося підкорити всю Англію?
Давайте попрацюємо з картою на сторінці 69 та текстом на сторінці 70 підручника та виконаємо завдання
на 7-9 балів
4. Запишіть у зошит назви країн, які були батьківщиною вікінгів.
5. Запишіть у зошит назви країн, які були завойовані вікінгами.
6. Як впливали клімат та географічне положення на заняття вікінгів?
на 10-12 балів
7. Прочитайте пункт 3 параграфа 15 та запишіть у зошит географічні відкриття, які здійснили вікінгі.
8. Коли і чим завершилася доба завоювань вікінгів?
9. Якою була роль вікінгів у становленні Русі-України?
Тема уроку
«Торгівля і гільдії. Міська культура і повсякденне життя»
Сьогодні ми з вами продовжимо знайомство із життям середньовічного міста.
Завдання 1
Розгляньте зображення міста Львів у XV ст. Які ознаки середньовічного міста ви помітили? Запишіть їх у зошит.
Праця селянина і праця ремісника дуже відрізнялися. Селянин виготовляв все у своєму господарстві для власних потреб. Іноді він їздив у місто і міняв продукти на ті речі, які були йому необхідні. Таке господарство називається натуральним.
Ремісник робив свої вироби на продаж і хотів отримати за них гроші, за які купував все чого потребував. Таке господарство називається товарним.
Отже розвиток ремесел і торгівля були тісно пов’язані між собою.
Завдання 2
Розгляньте схему «Розвиток торгівлі», знайдіть на карті міста, що були центрами торгівлі в період Середньовіччя, запишіть їхні назви у зошит.
Завдання 3
Ми вже з вами знаємо, що купці об’єднувалися в гільдії. А які причини спонукали їх до об’єднання? (відповідь знайдете на сторінці 60 підручника).
Завдання 4
Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання:
«Чим міська культура відрізнялася від рицарської та селянської?»
Завдання 5
Прочитайте пункт 2 параграфа 13 (сторінка 61) та запишіть у зошит із яких груп складалося населення середньовічного міста.
Завдання 6
Прочитайте пункт 3 параграфа 13 та позначте:
+ інформацію, що Вам відома;
- інформацію, що Вам невідома;
? інформацію, що Вам незрозуміла;
! інформацію, що Вас здивувала.
Практичне завдання №2
Кодекс честі лицаря
Не можна бути лицарем, не будучи хрещеним.
Головна турбота лицаря - охороняти церкву.
Не менш важливо захищати слабких, вдів і сиріт.
Весь шлях лицаря освячений любов'ю до батьківщини.
На цьому шляху він повинен бути незмінно мужнім, майстерно володіти зброєю.
Він зобов'язаний боротися з невірними, ворогами церкви і батьківщини.
Борг лицаря - вірність сеньйору.
Лицар зобов'язаний говорити правду і тримати слово.
Ніщо так не прикрашає лицаря, як щедрість.
Лицар незмінно зобов'язаний боротися зі злом, захищаючи добро.
Спеціальна історична дисципліна, що вивчає герби називається геральдика.
Доброго дня!
Запишіть в зошит тему уроку
"Середньовічне суспільство та християнська церква"
Доброго дня!
Сьогодні ми виконаємо практичні завдання, що допоможуть нам розширити і поглибити наші знання з історії країн, які ми вивчили на попередніх уроках.
Завдання 1
Ми з вами пам’ятаємо, що історія Середньовіччя ділиться на три періоди.
Розташуйте історичні події, що зазначені нижче, відповідно до періоду Середньовіччя.
Події
1.Виникнення ісламу
2.Велике переселення народів
3.Захоплення турками-османами Константинополя
4.Утвореня імперії Карла Великого
5.Правління Хлодвіга І
6.Правління династії Комнінів у Візантії
7.Будівництво храму Святої Софії в Константинополі
Завдання 2
Прочитайте уривки з історичних джерел на стор.36-37 підручника та дайте письмові відповіді на запитання:
1.Про історію яких держав йдеться в кожному із джерел?
2.Про яку подію йдеться в кожному із джерел.
3. Складіть по два запитання до кожного джерела.
Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 15.10.22
Бажаю успіхів!
Доброго дня!
Сьогодні ми виконаємо практичні завдання, що допоможуть нам розширити і поглибити наші знання з історії країн, які ми вивчили на попередніх уроках.
Завдання 1
Ми з вами пам’ятаємо, що історія Середньовіччя ділиться на три періоди.
Розташуйте історичні події, що зазначені нижче, відповідно до періоду Середньовіччя.
Події
1.Виникнення ісламу
2.Велике переселення народів
3.Захоплення турками-османами Константинополя
4.Утвореня імперії Карла Великого
5.Правління Хлодвіга І
6.Правління династії Комнінів у Візантії
7.Будівництво храму Святої Софії в Константинополі
Завдання 2
Прочитайте уривки з історичних джерел на стор.36-37 підручника та дайте письмові відповіді на запитання:
1.Про історію яких держав йдеться в кожному із джерел?
2.Про яку подію йдеться в кожному із джерел.
3. Складіть по два запитання до кожного джерела.
Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 15.10.22
Бажаю успіхів!
03.10.22 7-А клас
04.10 22 7-Б клас
Доброго дня!
Запишіть в зошит тему уроку
"Виникнення ісламу та Арабський халіфат"
Актуалізація опорних знань
1. З історією яких середньовічних країн ми познайомилися на попередніх уроках?
2. Хто із історичних діячів Вам найбільше запам'ятався? Чому саме ця історична особа Вам запам'яталася?
Перегляньте відео , прочитайте параграф №6 підручника з всесвітньої історії та виконайте письмово завдання.
Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 07.10.22
Бажаю успіхів!
1. Якими були основі заняття арабів?
2. Чи впливали на заняття арабів географічне розташування та клімат?
3. Як називають себе ті, хто сповідує іслам?
4. Як називаються храми мусульман?
5. Як називається священна книга мусульман?
6. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Яку роль в житті арабів зіграло прийняття ісламу?»
7. Розгляньте карту на сторінці 34 підручника. Які країни вдалося завоювати арабам?
26.09.22 7-А клас
27.09.22 7-Б клас
Доброго дня!
Запишіть в зошит тему та план уроку
" Візантійська імперія"
План
1. Утворення Візантійської імперії.
2. Правління Юстиніана І.
3. Розвиток Візантії у VIII -XV ст.
4. Розвиток культури.
Сьогодні ми познайомимося з історією держави, що протягом десяти століть була однією із впливовіших держав періоду Середньовіччя. Дізнаємося про її правителів, особливості розвитку культури та багато цікавого.
Діти! Перегляньте відео, опрацюйте параграф 5 підручника та виконайте письмово завдання.
Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 03.10.22
Завдання
1. Чи були сучасниками король франків Хлодвіг та імператор
Юстиніан І:
А так
Б ні
2. Яку споруду побудував Юстиніан І аби перевершити самого царя Соломона:
А іподром;
Б імператорський палац;
В храм Святої Софії
3. Який рух допоміг імператору Візантії Леву ІІІ відібрати землі у церкви на потреби армії:
А хрестоносців;
Б іконоборців;
В турків-сельджуків
4. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А захоплення Константинополя турками – османами;
Б поділ Римської імперії на Західну і Східну;
В прихід до влади імператора Юстиніана І
5.Встановіть відповідність між поняттями та їх визначенням:
6. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: « Яка подія із історії Візантії Вам найбільше запам’яталася? Чому саме ця подія?»
19.09.22 7-А клас
20.09.22. 7-Б клас
Доброго дня!
Запишіть в зошит тему уроку
"Карл Великий. Імперія франків"
Актуалізація опорних знань
1. Яку державу ми називаємо імперією?
2. Як утворюються імперії?
3. Наведіть приклади імперій із історії Стародавнього світу.
4. Коли утворилося королівство франків?
5. Хто став першим королем франків?
Перегляньте відео та виконайте письмово завдання.
Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 23.09.22
1. Яке місто Карл Великий зробив столицею своєї імперії? ( підказка на стор. 21 підручника).
2. Коли Карла Великого було проголошено імператором?
3. Скільки років проіснувала Імперія Карла Великого?
4. Розташуйте правителів франків за роками їхнього правління:
А Карл Великий
Б Хлодвіг
В Піпін Короткий
5. Чому історики називають правління Карла Великого "каролінським відродженням"? ( підказка на стор. 22 підручника).
12.09.22 7-А клас
13.09.22 7-Б клас
Доброго дня!
Запишіть в зошит тему уроку
«Велике переселення народів та утворення «варварських королівств»
Актуалізація опорних знань
1. Намалюйте в зошиті стрічку часу та позначте на ній хронологічні межі Середньовіччя.
2. На які періоди поділяється доба Середньовіччя?
Вивчення нової теми
Як виникли «варварські королівства»?
Запишіть в зошит визначення поняття «варварські королівства»
Варварські королівства — це держави, створені варварськими народами (зазвичай — германцям) на території Західної Римської імперії в умовах її розпаду в V столітті.
Варварами ці народи називали римляни. Римляни розмовляли латиною і мова германців була для них не завжди зрозумілою. Також римляни вже сповідували християнство, а германські племена були язичниками.
Варвари ще від IV ст. масово оселялися на території Західної Римської імперії. Тамтешня влада не могла заплатити їм за військову службу грошима, тому розраховувалася землями, де переселенці створювали власні «королівства».
Практична робота
Давайте розглянемо карту і занотуємо в зошиті назви «варварських королівств».
Хто такі франки і якою була їхня держава?
Королівство франків було засновано в 481 р. королем Хлодвігом I і протягом трьох століть стало найпотужнішою державою Західної Європи.
Назва «франк» перекладалося як «вільний», «хоробрий», «дикий». Вони віддавна розділялися на салічних (населяли узбережжя Північного моря) та ріпуарських (жили вздовж річки Рейн). Уперше франки напали на Західну Римську імперію в 242 р. Хоча той напад не вдався, римлян уразила войовничість чужинців.
Згодом салічних та ріпуарських франків об’єднав Хлодвіг (481-511) із династії Меровінгів. У 486 р. війська під його командуванням знищили рештки римської державності в Галлії. До кінця V ст. вони розбили і підкорили племена тюрингів й алеманів. Після перемоги над вестготами опанували ледь не решту сучасної Франції (тоді вона називалася Франконія).
У 493 р. Хлодвіг побрався з Клотильдою, донькою бургундського короля. Їхній шлюб став важливим для європейської історії тому, що дружина навернула чоловіка до віри в Ісуса Христа. У 496 р. за прикладом вождя франки теж прийняли християнство, причому західного (римського) обряду. Такий учинок усунув наявні суперечки, сприяв зближенню між завойовниками та підкореними.
Практична робота
Прочитайте уривок із історичного документа та поясніть, що спонукало Хлодвіга відмовитися від язичництва та прийняти християнство.
Франкський історик VI ст. Григорій Турський про обставини, за яких Хлодвіг погодився стати християнином:
«Королева безупинно вмовляла Хлодвіга визнати істинного Бога і відмовитися від язичницьких ідолів. Але ніщо не могло схилити його до цієї віри доти, доки одного разу, під час війни з алеманами, він вимушений був визнати те, що колись охоче відкидав. А відбулося це так: коли обидва війська зійшлись і між ними зав’язалася жорстока битва, то війську Хлодвіга уже загрожувало повне винищення. Бачачи це, Хлодвіг підвів очі до неба і, розчулившись серцем, зі сльозами на очах вимовив: “О Ісусе Христе!... Якщо Ти подаруєш мені перемогу над моїми ворогами і я відчую силу Твою ...увірую в Тебе і хрещуся в ім’я Твоє. Тому що я закликав своїх богів на допомогу, але переконався, що вони не допомогли мені” ... І як тільки він вимовив ці слова, алемани повернули назад і кинулися тікати. А побачивши свого короля вбитим, вони здалися Хлодвігу...»
Домашнє завдання
Прочитайте текст підручника стор. 18-19 та оберіть із наведених нижче ті твердження, що стосуються правління короля Хлодвіга.
Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 16.09.22
Не забувайте, будь ласка, вказувати клас, прізвище та ім'я.
05.09.22
Доброго дня!
Давайте пригадаємо!
Як називався період всесвітньої історії, що ми вивчали у 6 класі?
Які події із курсу історії 6 класу Вам найбільше запам’яталися?
Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нового періоду світової історії – період середніх віків.
Під час уроку ми познайомимося з характеристикою періоду Середньовіччя. Дізнаємося на які етапи поділялися середні віки та які історичні джерела допомагають у їх вивченні.
Перегляньте відео за покликанням та дайте відповіді на запитання:
https://www.youtube.com/watch?v=AWncE3caWRQ
1. Коли і з якої події починається період середніх віків?
2. Скільки століть тривали середні віки?
3. Які історичні джерела допомагають вивчати історію середніх віків?
Комментарии
Отправить комментарий