7 клас Всесвітня Історія 2022-2023

 22.05.23


Добрий день!
Тема нашого уроку "Китай, Індія та Японія в період Середньовіччя"

Діти, перегдяньте відео, опрацюйте параграф  34 та виконайте завдання 1-3 на стор. 170




15.05.23
Добрий день!
Діти, сьогодні ми завершуємо вивчення теми "Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя" підсумковим тестом. Бажаю успіхів!

08.05.23
Тема: всесвтня історія 7-Б клас
Час: 8 травня 2023 02:50 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 862 0107 8519
Код доступа: 0805


Тема: всесвтня історія 7-А клас
Час: 8 травня 2023 02:00 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 854 1533 1911
Код доступа: 0805


7-А та 7-Б класи
Доброго дня! 
Тема нашого уроку "Наукові і технічні досягнення Середньовіччя. Книгодрукування"
Перегляньте відео, опрацюйте параграф 24 та виконайте  практичні завдання.









17.04
7-А,7-Б
Доброго дня шановні учні
До вашої уваги урок з теми: Християнська церква XI-XV ст.Єритики  і боротьба з ними
Дата 17.04
Переглянути відео
Виконати тест

апитання 1

У якому році відбувся остаточний розкол християнства на католицизм і православ'я?

варіанти відповідей
 

1054 р.;

 
 

1154 р.;

 
 

1254 р.

Запитання 2

Якою мовою проводилися богослужіння в католицькій церкві?

варіанти відповідей
 

Грецькою;

 
 

Вірменською;

 
 

Латинською;

Запитання 3

Що стало предметом найбільших суперечок церковних організацій?

варіанти відповідей
 

Ставлення до походження Святого Духа;

 
 

Прагнення одноосібної влади над церквою;

 
 

Симонія.

Запитання 4

В якому році папа римський Григорій VII оголосив самостійність римо-католицької церкви і її панівне становище у Західній Європі?

варіанти відповідей
 

1054 р.;

 
 

1075 р.;

 
 

1484 р.

Запитання 5

Позначте документ із якого взято даний вислів: "Всі князі повинні цілувати ногу тільки у папи"?

варіанти відповідей
 

"Прагматична санкція", 1438 р.;

 
 

"Велика хартія вольностей", 1215 р.;

 
 

"Дидакт папи", 1075 р.

Запитання 6

Письмове прощення гріхів, яке видавали священики від імені католицької церкви, зокрема за участь у хрестових походах?

варіанти відповідей
 

Єресь;

 
 

Симонія;

 
 

Індульгенція.

Запитання 7

Вкажіть єретичні організації, які виникли і поширились у XІ - XIII століттях?

варіанти відповідей
 

Тевтонський орден;

 
 

Рух катарів;

 
 

Вальденси;

 
 

Орден єзуїтів;

 
 

Альбігойці.

Запитання 8

Як називались спеціальні церковні суди?

варіанти відповідей
 

Єресь;

 
 

Індульгенція;

 
 

Інквізиція.

Запитання 9

Публічне оголошення вироку інквізиції з наступним спаленням жертви - це ....?

варіанти відповідей
 

Єресь;

 
 

Аутодафе;

 
 

Анафема.

Запитання 10

Хто стояв на чолі інквізиції в Іспанії?

варіанти відповідей
 

Константинопольський патріарх Михайло Кіруларій;

 
 

Монах-домініканець Томас де Торквемада;

 
 

П'єр Вальдо.

Запитання 11

Коли столицею католицької церкви було місто Авіньйон, що увійшло в історію, як "авіньйонський полон пап"?

варіанти відповідей
 

1054 - 1075 рр.;

 
 

1420 - 1498 рр.;

 
 

1309 - 1377 рр.

Запитання 12

Коли і ким було видано "Прагматичну санкцію", якою було встановлено перевагу рішень церковного собору над папськими рішеннями?

варіанти відповідей
 

1438 р. Карл VII;

 
 

1302 р. Філіп IV Красивий;

 
 

1075 р. Григорій VII.



10.04.23
7-А та 7-Б класи
Доброго дня!
Тема уроку "Утворення Московської держави. 
Правління Івана ІІІ"
Діти, перегляньте відео, опрацюйте параграф 31 та виконайте письмово завдання 1-5 на сторінці 155.


03.04.23
7-А та 7-Б класи
Доброго дня!
Тема уроку "Утворення Османської імперії. 
Правління Мехмеда ІІІ"
Діти, перегляньте відео, опрацюйте параграф  32 та виконайте завдання 1-2 на сторінці 160.
Запишіть в зошит і запам'ятайте дати:
1389 р.- битва на Косовому полі
1453 р.- захоплення турками-османами Константинополя


21.03.23 7-Б клас
20.03.23 7-А клас
Доброго дня!
Діти, сьогодні  перевіримо як Ви засвоїли тему
"Країни Центральної та Східної Європи в X-XV ст."
Виконайте тест за темами параграфів 28-30. Бажаю успіхів!

14.03.23

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 14 березня 2023 09:40 AM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 871 3371 8364
Код доступа: 1403

13.03.23
 7-А-дитанційна форма 

Діти!

        Ми продовжуємо вивчати тему «Держави Центральної та Східної Європи в X-XV століттях".

    Сьогодні ми дізнаємося про історичні події в середньовічній державі, до складу якої певний час входила частина українських земель. Ми дізнаємось про те, як виникла ця держава, який шлях пройшла, щоб зберегти свою державність, довідаємось про найвідоміших правителів.

Угорське королівство

   Батьківщиною угорських племен сучасні дослідники вважають території, розташовані на схід від Уралу. Звідти угорці прийшли у причорноморські та приазовські степи. Наприкінці ІX століття угорські племена на чолі з Арпадом перейшли Карпати та завоювали Панонію (так називалася колишня прикордонна провінція Римської імперії). Угорці взяли під свій контроль землі на схід від річки Дунай та перейшли до осілого способу життя.

       Цікаво!

    У 1985 році під час археологічних розкопок на території нашого краю біля села Суботці була знайдена могила угорського воїна-кочовика. У похованні були знайдені частини золотих пластин зі складним пишним орнаментом. Це поховання дало можливість більше дізнатися про шлях угорських племен зі Сходу на Захід.

    Важливу роль у розбудові та зміцненні держави належить Іштвану І, який об’єднав зайняті угорцями землі, прийняв християнство, сприяв місіонерській діяльності християнської церкви.

    До 1000 року Угорщина не була королівством і її правитель мав титул Великий князь Угорський. У 1000 році Папа Римський надіслав Іштвану І корону, визнавши його суверенним монархом, у родині якого влада передається у спадок. Так було засноване Угорське королівство.

       Цікаво!

    Сучасна Угорщина є парламентською республікою, а не монархією. У 2000 році парламент Угорщини оголосив корону Іштвана І державним символом – незалежно від форми правління держави.

Найважливіші події в Угорщині в XI - XV століттях

    · Донька Ярослава Мудрого Анастасія стала дружиною угорського короля Андраша I (1045 - 1051 рр.).

  · Угорські королі ведуть боротьбу з натиском німецьких лицарів та збільшують територію держави (приєднані Трансільванія, Далмація, Хорватія.).

   · У 1222 р. король Андраш III підписав "Золоту буллу", що гарантувала свободи і вольності знаті; обмежила вплив іноземців; надавала право чинити опір королю у разі невиконання ним своїх обіцянок.

    · У середині XIII ст. – Угорщина була розгромлена монгольськими військами хана Батия.

     «Золотою добою» в історії Угорщини називають правління Матяша Корвіна (1458 - 1490 рр.). Він укріпив центральну владу, сформував професійний уряд з випускників університету, залучив до управління державою непривілейовані верстви населення, сформувавши представницький орган - Державні збори, створив королівську армію, незалежну від великих землевласників, підтримував розвиток науки й мистецтва.

    Після поразки угорців у битві з турками під Могачем (1526 р.) країна розпадається на три частини. Про подальші події ми дізнаємося у 8 класі...

Домашнє завдання: 

-опрацювати п. 1-2(стор. 139-140) параграфа 29;

 -виписати і запам’ятати дати: 1000 р.- заснування Угорського короліства,

 1458 - 1490 рр.- «золота доба» -правління Матяша Корвіна;

- записати в зошит імена угорських правителів та вміти назвати основні досягнення їхньої діяльності.

 

07.03.23

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 7 березня 2023 09:40 AM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 831 2144 2851
Код доступа: 0703


06.03.23 7-А клас - дистанційна форма

Доброго дня!
    Тема уроку « Чеське королівство в X-XV століттях. Ян Гус. Гуситські війни»
    Сьогодні ми дізнаємось про те, хто такий Ян Гус і чому його вважають національним героєм Чехії, хто таки гусити і як їм вдавалося перемагати військо хрестоносців, що таке вагенбург та багато цікавого.
    Актуалізація опорних знань
    Давайте пригадаємо!
    1. Коли була утворена Священна Римська імперія? Чому вона отримала таку назву?
    2. Якими були причини хрестових походів? Хто був їх ініціатором?
    3. Хто такі єретики і як католицька церква боролася з єретиками?

План вивчення теми уроку
  1. Утворення Чеського королівства
  2. Діяльність Яна Гуса
  3. Гуситські війни, їх причини та наслідки

Утворення Чеського королівства
    Завдання 1
Прочитайте п. 3 параграфа 29 підручника «Виникнення Чеської держави» та заповніть таблицю
 
Здобутки Чеської державиСлабкі сторони Чеської держави


Хто такий Ян Гус?
    Ян Гус був настоятелем Віфлеємської каплиці в старій частині Праги, а також професором знаменитого Празького університету. Він зробив переклад Біблії на чеську мову, першим зі священиків став читати проповіді чеською мовою (до цього вони відбувалися виключно на латині), а в самих проповідях зачіпав нагальні проблеми звичайних людей, своїх сучасників. Не дивно, що проповіді Яна Гуса мали величезний успіх, а сам проповідник користувався великою повагою і пошаною в чеському суспільстві. Ян Гус критикував католицьку церкву, що на той час загрузла в корупції і хабарництві: церковні посади продавалися і купувалися, вище духовенство (єпископи і архієпископи) купалися в розкоші, а за будь-який, навіть найважчий гріх можна було отримати спокуту, купивши індульгенцію (грамота, що давала її власнику прощення гріхів).
    Відповідь на проповіді Яна Гуса від вищого католицького духовенства не забарилася. Крапку між протистоянням Гуса і католицької церкви поставив собор у Констанці (1414 рік), куди Гуса викликали захистити свої погляди. При цьому Сигізмунд І, імператор Священної Римської імперії, гарантував проповіднику безпеку і навіть видав спеціальну охоронну грамоту. Але незабаром після прибуття Ян Гус був заарештований за звинуваченням в єресі. Після півроку ув’язнення, Ян Гус був засуджений як єретик до смертної кари за допомогою спалення, яка відбулась 6 липня 1415 року.
    Завдання 2
- Перегляньте відео про Яна Гуса.
- Що в його біографії Вас найбільше вразило?
- Чому, на Вашу думку, Яна Гуса вважають національним героєм?

Гуситські війни
    Арешт Яна Гуса викликав велике обурення в чеському суспільстві. У Празі відбувся багатолюдний сейм, на якому був складений протест проти спалення Гуса, підписаний 452 вельможами, баронами і панами Чехії. У відповідь на це церковний собор постановив «закликати до відповіді» всіх, хто підписав цей протест, а до того ж засудив і спалив сподвижника Яна Гуса, Ієроніма Празького. Це було останньою краплею, після якої по всьому королівству почалися масові заворушення. Обурені чехи стали нападати на католицькі монастирі, виганяти вірних папі священиків з церков. А на горі Табор в 100 кілометрах від Праги з’явився озброєний табір прихильників Яна Гуса, що згодом дав назву найрадикальнішому крилу гуситів – таборитам. Незабаром повсталу Прагу підтримали й інші чеські міста. Вся Чехія була охоплена повстанням. Так почалися гуситські війни, що тривали п’ятнадцять років з 1419 по 1434 роки.
Причини війн
    Причинами гуситських війн стали загальна криза католицької церкви та невдоволення тодішніми церковними порядками. Католицька церква ж замість того, щоб спробувати вирішити свої внутрішні проблеми, пішла шляхом ескалації конфлікту, стративши «незручного» проповідника, який говорив про «незручні речі», що викликало масове обурення чехів, які вважали (і вважають) Яна Гуса своїм національним героєм.
Хід гуситських війн
    Для придушення повстання імператор Священної Римської імперії Сигізмунд І, організував хрестовий похід проти гуситів, оголосивши їх небезпечними єретиками. Себе ж Сигізмунд бачив захисником католицької віри. Протягом 15 років гусити (що складалися переважно з селянського та міського ополчення) з блискучим успіхом громили кращі лицарські армії Європи, відправлені на їх придушення. Гусити відбили п’ять (!) хрестових походів.
Що стало причинами феноменальних військових успіхів гуситів?
Військова тактика
    Військова тактика гуситів була не просто інноваційною за мірками того часу, вона зробила справжній переворот у військовій справі Середньовіччя. Армія, що складалася з міського і селянського ополчення наголову розбила професійних лицарів.
    По-перше, гусити першими стали масово вживати вогнепальну зброю. Хоча на той час вона було ще дуже не досконалою, тим не менш, прицільний і вмілий постріл з мушкета пробивав броню лицаря наскрізь, якою б міцною вона не була.
    По-друге, гусити придумали вагенбург, що став важливою складовою частиною їхніх перемог. Вагенбург – це укріплений табір, утворений з зчеплених один з одним возів. На цих же возах гусити перевозили легку артилерію, яку успішно застосовували в боях.
Ось так виглядав вагенбург гуситів
    За возами ховалися стрілки з мушкетами і пушкарі з гарматами, що обстрілювали вороже військо ще на підході. Для ще більшого укріплення перед вагенбургом виривався рів, а коли вороже військо підходило впритул до нього, захисники озброювалися древковою зброєю: алебардами, піками, якими вміло стягували лицарів з коней. А вже опинившись на землі, важкоозброєний лицар ставав легкою здобиччю.
    Цікаво! Пізніше гуситську тактику вагенбургів успішно перейняли українські козаки, які також утворювали мобільні укріплені табори зі своїх возів.
    По-третє, не останню роль зіграла хороша організованість і злагодженість гуситів, а також талант їхніх командирів. Лідер гуситів Ян Жижка був дійсно талановитим полководцем, до того ж він був сліпим на одне око, а незабаром і зовсім втратив зір. Але навіть будучи повністю сліпим, він продовжував вміло керувати гуситським військом. У своєму війську Ян Жижка ввів суворі порядки-пияцтво, обжерливість, азартні ігри, суворо каралися.
    Отже гусити довели, що завдяки згуртованості та високій мотивації до перемоги можна перемагати навіть більш чисельного та сильнішого ворога.
Чашники та таборити

    Назва радикальних таборитів походить від гуситської фортеці Табор, а ось чашники так названі від чаші. Чому чаші? Справа в тому, що після Яна Гуса багато чеських священиків стали причащати вином не тільки духовенство, а й мирян. Папа римський назвав цей обряд єретичним, і гусити на знак протесту стали зображати чашу на своїх бойових прапорах, звідси і пішла назва «чашники».
    Розбивши хрестоносців, що вторглися, гусити самі вторглися на територію Угорщини, правда невдало, і були змушені відступити назад до Чехії. Невдалий похід в Угорщину загострив протистояння між помірними і радикальними гуситами, і незабаром вже між ними відбулася перша битва, що сталася біля міста Матешів. Битва ця закінчилася нищівною поразкою помірних гуситів (чашників), завдяки раптовій контратаці таборитської кінноти.
    Тим часом від чуми помер легендарний ватажок гуситів Ян Жижка, з його смертю прихильники Жижки стали називати себе «сирітками».
    Цікаві були стосунки гуситів з сусідами поляками. Ті хоча і були «добрими католиками», але на заклики Папи Римського піти у хрестовий похід проти «невірних єретиків гуситів» тільки кивали головою. А деякі поляки, (як втім, і литовці) навіть воювали на боці гуситів. Самі ж гусити також свого часу допомогли полякам у їхньому протистоянні з Тевтонським орденом.
Завершення гуситських війн
    Імператор Священної Римської імперії Сигізмунда І вважав, що «чехів можуть перемогти тільки чехи». Так власне і сталося. Багато чехів, втомившись від постійних війн, все більше симпатизували помірному крилу гуситського руху, представники якого вважали, що потрібно почати домовлятися з католицькими країнами. Чашники заснували так звану Панську лігу, куди увійшли всі впливові дворяни Чехії. Також Панську лігу підтримало багато чеських міст.
    І ось 30 травня 1434 року відбулася вирішальна битва при Ліпанах між військами радикальних гуситів – таборитів і Панською лігою, в якій вже радикальні гусити зазнали нищівної поразки. Їхні колишні соратники відмінно знали гуситську тактику, і для перемоги вдалися до військової хитрості. Вдаваним відступом вони виманили більшу частину війська таборитів з вагенбурга. Опинившись поза своїми укріпленнями, таборити стали легкою здобиччю для панської кінноти, що терпляче чекала в засідці.
    У 1436 році чашники прийняли умови католицького короля Сигізмунда, а Чехія знову повернулася в лоно католицької церкви. Що ж стосується радикальних гуситів, вони ще якийсь час продовжували чинити опір, який з часом зійшов нанівець. Хоча і в наші дні в Чехії існує гуситська церква, що налічує до 180 тис. парафіян.
Наслідки та підсумки гуситських війн
    Діяльність Яна Гуса та гуситські війни були предтечою Реформації, що оголила глибоку кризу католицької церкви в період пізнього Середньовіччі. Але про події Реформації ми будемо говорити вже в наступному навчальному році.
Ще одним важливим наслідком гуситських воєн стала зміна підходу до військової справи. По суті гуситські війни стали заходом епохи лицарства, початком їх кінця, показавши всю неефективність старої лицарської тактики, ненадійність їх броні й обладунків. Всі європейські армії незабаром почали активно використовувати вогнепальну зброю. Стало зрозуміло, що лицарські обладунки, наскільки міцними вони б не були, від куль лицарів не врятують. Епоха середньовічних лицарів назавжди відійшла в історію…
Домашнє завдання
1. Вміти пояснювати історичні поняття: гуситські війни, чашники, таборити, вагенбург.
2. Запам’ятати дати:
    995 рік - завершення об’єднання чеських земель та утворення Чеського королівства;
    1419 -1434 роки – гуситські війни.
3. Виконати письмово завдання 1,2  уроку та надіслати на ел. адресу hanum24@ukr.net до  11 березня.










28.02.23 7-Б клас
27.02.23 7-А клас
Доброго дня!
Тема уроку « Польське королівство. Велике князівство Литовське».
Перегляньте відео опрацюйте параграф  28 та виконайте практичні завдання. Виконані завдання надіслати на мою ел. адресу hanum24@ukr.net або в ел. щоденник до 03.03.23.

1.    До якої гілки слов’ян належали польські племена?

2.    Звідки походить назва Польського королівства?

3.    Хто став засновником першої династії польських королів?

4.    Яке місто стало столицею Польського королівства за часів Болеслава Хороброго?

5.    Сучасником яких князів Русі-України був Болеслав Хоробрий?

6.    Який польський король завоював землі Галицько-Волинського князівства у XIV ст.?

7.    Як називався станово-представницький орган влади в Польському королівстві?

8.    Чому Казимира ІІІ називали «королем холопів»?

9.    На які територіальні одиниці поділялося Польське королівство?

10.  Об’єднанню яких держав сприяло підписання Кревської унії? Коли відбулося об'єднання цих держав?

11.  Яка битва припинила німецький «наступ на Схід»? Коли вона відбулася?

12.  Що Вам найбільше запам’яталося під час вивчення нової теми?




21.02.23 7-Б клас

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 21 лютого 2023 09:40 AM Київ
Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 850 4217 7535
Код доступа: 2102

 20.02.23 7-А клас

Доброго дня!
Діти, сьогодні ми завершуємо вивчення теми " Європейське суспільство і держави в Х– ХV ст.» підсумковим тестом . Бажаю успіхів!



14.02.23   7-Б клас
 13..02.23  7-А клас 




                                                                                   Доброго дня!
                                  Тема уроку "Реконкіста і утворення королівства Іспанія"
 Діти! У зв'язку з тим, що через оголошену повітряну тривогу онлайн-урок не відбувся, перегляньте відео, опрацюйте пункти 2-3 параграфа 20 та виконайте  письмово завдання у зручний і безпечний для Вас час. Відповіді чекаю до 17.02.23 на свою ел. адресу або в ел. щоденник.


1. Коли і за яких обставин Піренейський півострів був завойований арабами?
2. Які держави були створені арабами на завойованих територіях?
3. Якими були наслідки цього завоювання для розвитку господарства і культури? Наведіть приклади.
4. Скільки років тривала найдовша в історії війна? Хто брав участь в цій війні?
5.  Що означають поняття: Реконкіста та " діалог трьох культур"?
6. Коли завершилося звільнення Піренейського півострова від арабського панування? 
7. Якими були наслідки Реконкісти? Наведіть приклади.





07.02.23

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 7 лютого 2023 09:40 AM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 867 6228 2388
Код доступа: 0702


06.02. 23 7-А клас
                                                        Доброго дня!
                                  Тема уроку "Німеччина в X-XV століттях"

                                                          План

1.    Утворення Священної Римської імперії.

2.    Боротьба німецьких імператорів з католицьким духовенством.

3.    Німецький «натиск на Схід».

Актуалізація опорних знань

         Як називалася держава, що існувала в Європі з 800 до 843 рр.?

        Як називали правителя, з ім’ям якого пов’язують «каролінгське відродження»?

      Коли було підписано Верденський договір? Якими були його результати?

Діти, перегляньте відео, опрацюйте параграф 19 та виконайте завдання:

на 1-3 бали

Завдання 1 

1. Прочитайте текст на сторінці 92 та дайте відповідь на запитання: «Чим завершився конфлікт молодого імператора Генріха IV  та Папи Римського   Григорія VII?»

на 4-6 балів

Завдання 2

1. Якою була система управління у Священній Римській імперії? (відповідь знайдете на сторінці 91 підручника)

2. Поміркуйте, які переваги або які недоліки мала система правління?

на 7-9 балів

Завдання 3

Розгляньте схему на сторінці 93 та поясніть:

1. Хто брав участь у «натиску на Схід»?

2. Якими були результати «натиску на Схід»?

на 10-12 бали

Завдання 4

1.Коли було утворено Німецьку імперію?

2. Що означає вислів «ходіння до Каносси»?

3. Дайте визначення понять: інвеститура, «натиск на Схід».


31.01.23  7-Б клас
Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 31 січня 2023 09:40 AM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 811 9636 5326
Код доступа: 2023

30.01.23  7-А клас

Доброго дня!

Тема уроку «Англія в ХІ– ХV ст. Велика хартія вольностей»

План уроку

1.Нормандське завоювання. Англія в період правління Вільгельма Завойовника.

2.«Велика хартія вольностей» та її історичне значення.

3. Утворення Парламенту.

4. Війна Червоної і Білої троянд.

Актуалізація опорних знань

1.    Хто такі нормани?

2.    Що змінилося в управлінні у Франції на початку XIV століття?

3.    Як називають таку форму правління?

4.    З якою країною воювала Франція в Столітній війні?

Англія в період правління Вільгельма Завойовника.

«Велика хартія вольностей»

Завдання 1

Перегляньте відео за покликанням, ознайомтесь з  пунктами 1-3 параграфа18 та виконайте завдання:



1.     Коли відбулося нормандське завоювання Англії?

2.     Що сприяло зміцненню королівської влади за часів правління Вільгельма І та Генріха ІІ?

3.     Коли була прийнята «Велика хартія вольностей»? Якою мовою був написаний документ?

4.     Яке значення прийняття «Великої хартії вольностей» для розвитку Англії та світової історії?

Завдання 2

Ознайомтесь з інформацією, що розміщена на слайді та виконайте завдання:

1.    Коли був створений Парламент?

2.    За часів правління якого англійського короля В Англії був створений Парламент?

3.    Як називається форма правління в Англії після створення Парламенту?

4.    Яке значення для розвитку Англії мало створення Парламенту?

 



Війна Червоної і Білої троянд

      Поразка у Столітній війні з Францією призвела до загострення внутрішніх суперечностей в Англії. У 1455 році в країні розгорнулася громадянська війна, що тривала 30 років. Це була війна між двома аристократичними родами: Ланкастерами і Йорками. Символом Ланкастерів була червона троянда, а символом Йорків-біла. Тому громадянська війна і отримала назву війна Червоної і Білої троянд. За 30 років протистояння відбулося виснаження країни та знищення значної частини аристократів, що брали участь у війні. В результаті до влади в Англії прийшла нова династія Тюдорів.  Щоб примирити сторони і відновити мир в країні новий король Генріх VII одружився з останньою представницею роду Йорків і об’єднав у своєму родовому гербі червону і білу троянди ( див. малюнок на сторінці 87).

Завдання 3

Дайте розгорнуту відповідь « Які  висновки можна зробити із подій війни Червоної і Білої троянд?»

 

Домашнє завдання

Виконані завдання очікую до 04.02.23 на мою ел. адресу або в ел. щоденник.

1.     Що означають історичні поняття:

«Велика хартія вольностей»-

Парламент-

станово-представницька монархія-

громадянська війна-

2.     Розташуйте події в хронологічні послідовності:

А початок правління династії Тюдоров

Б норманське завоювання Англії

В створення Парламенту

Г війна Червоної та Білої троянд

Д прийняття «Великої хартії вольностей»


24.01.23 7-Б клас
Тема: всесвітня історія  7-Б клас
Час: 24 січня 2023 09:40 AM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 843 5236 3613
Код доступа: 7777


23.01.23  7-А клас


Доброго дня!
Тема нашого уроку"Середньовічні держави: від роздробленості

до станово-представницьких монархій. Франція в ХІ– ХV ст."

План

1.Феодальна роздробленість за часів Середньовіччя.

2.Зміцнення королівської влади у Франції протягом Х-ХІV ст.

3.Cтолітня війна та завершення об'єднання Франції.

Актуалізація опорних знань

        Діти, сьогодні ми дізнаємося з вами про важливі зміни, що відбувалися у європейських державах в XІ-XV століттях на прикладі однієї із країн - Франції.

Але спочатку давайте пригадаємо історичні поняття, що допоможуть нам  краще зрозуміти тему нашого уроку.

Монархія —  форма правління, коли при владі знаходиться одна людина, що передає свою владу у спадок.

Сеньйор —  феодал, власник землі, який наділяв  інших феодалів землею разом із селянами  за військову службу.  Синонімом до слова «сеньйор» є поняття «сюзерен».

Васал — феодал, що одержував земельні володіння та був залежним від сеньйора.

Натуральне господарство- господарство, в якому все, що вироблялося використовувалося для власних потреб, а не на продаж. Селяни, крім виконання панщини, сплачували феодалу за користування його землею  ще і податки у натуральному вигляді -продуктами.

Давайте поміркуємо!

1.Як на, Вашу думку, складалися стосунки між сеньйорами та васалами? Чи сприяла така система зміцненню держави?

2. Чи сприяло натуральне господарство укріпленню  економічних зв’язків між окремими феодальними господарствами?

Вивчення нової теми

   На історичний шлях  кожної  окремої європейської держави впливали  різні фактори: природні умови, рівень розвитку економіки, релігія. Але були у цих держав на кожному історичному етапі і спільні риси. Так у ІХ-Х столітті в державах Західної Європи розпочався період феодальної роздробленості


Чому так сталося? Які ж були  причини роздробленості?

Давайте запишемо у зошит нове історичне поняття!

Феодальна роздробленість- це період послаблення центральної влади в державі, що супроводжувався посиленням влади великих феодалів і появою нових політичних центрів.

 Давайте поміркуємо над тим, які зовнішні небезпеки несла феодальна роздробленість державі та її населенню?

Боротьба за об’єднання держави

       Але хоч якими б могутніми були феодали,  період роздробленості держави не міг тривати вічно. У ХІІІ столітті у багатьох європейських країнах зростає кількість прихильників  централізації та зміцнення королівської влади.

Поміркуємо, що цьому сприяло?

Завдання 1

    Проаналізуйте текст та запишіть у зошит ті категорії населення, які, на Вашу думку, були зацікавленні у зміцненні королівської влади. 

     Давайте розглянемо як відбувалася боротьба за об’єднання країни на прикладі Франції.

     Пригадайте, які події пов’язують між собою середньовічну Францію та Русь-Україну? (підказку знайдете на сторінці 78 підручника)

    Наприкінці X століття до влади у Франції приходить нова королівська династія- Капетинги. Саме королі цієї династії почали проводити реформи, що сприяли укріпленню центральної влади та об’єднанню країни.

Завдання 2

Прочитайте пункт 2 параграфа 17 та запишіть в таблицю ті реформи, що сприяли, на Вашу думку, укріпленню центральної влади.

Отже, в результаті проведення реформ, поступово королі нової династії, зміцнили королівську владу і підпорядкували  собі  не тільки великих феодалів, але й очільників католицької церкви. На початку XIV століття Філіпп IV  домігся перенесення папської резиденції у французьке місто Авіньйон.  На 70 років папи потрапили в залежність від французьких королів. Ці події увійшли в історію під назвою «Авіньйонський полон пап».

      Іншою важливою подією в історії Франції стало скликання у 1302 році Генеральних штатів. До складу Генеральних штатів входили представників усіх трьох станів. Тому цей новий орган  в структурі влади називається станово-представницьким. Рішення Генеральних штатів не були обов'язковими для виконання, а вважалися  лише порадами для королівської влади. Засідання відбувалися нерегулярно і скликалися, як правило, у найскрутніші для держави часи.

    Станово-представницькі органи влади були створені і в інших європейських країнах хоча і мали різні назви. Кожна держава йшла до нової форми правління – станово-представницької монархії власним шляхом. Станово-представницькі  органи були першими паростками європейської демократії - участі народу в управлінні державою.

Станово-представницькі органи в європейських державах

Столітня війна 1337-1453 роки

Але на шляху  до остаточного об’єднання Франції були не тільки внутрішні але і зовнішні перешкоди. Після смерті Філіппа IV, який не залишив спадкоємців, свої права на французьку корону заявив англійський король. Це стало початком війни між Францією і Англією, що увійшла в історію як Столітня.

Завдання 3

Запишіть у зошит хронологічні рамки війни.

Перегляньте відео та дайте відповіді на запитання:

1. Звільнення якого французького міста стало переломним у Столітній війні?

2. Чим завершилася Столітня війна?

3. Яку роль в історії Франції відіграла Жана д’Арк.

Узагальнення

1. Поясніть значення нових історичних понять:

феодальна роздробленість-

Генеральні штати-

станово-представницька монархія-

«Авіньйонський полон пап»-

2. Які  важливі події відбулися у Франції у 1302 році, у 1337 році, у 1453 році?

Домашнє завдання

Параграф 17

Вивчити нові історичні поняття і дати.


19.12.22 7-А клас
20.12.22 7-Б клас
Доброго дня! Вітаю зі святом! 
Сподіваюся, що у День Святого Миколая ви всі отримали подарунки. 

А ми продовжуємо вивчати надзвичайно цікаву історію Середньовіччя.

Тема уроку "Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-лицарські ордени"

Перегляньте відео, опрацюйте параграф 16 та виконайте завдання: 


завдання на 1-6 балів

1. Заповніть пропуски у реченні: «Хрестові походи – це організований і підтриманий …(ким?) масовий військовий рух, що відбувався у … (коли) ст. з метою визволення Гробу Господнього від …(кого).

2. Якими були причини хрестових походів?

3. Скільки  було хрестових походів?

завдання на 7-12 балів

4. Як вплинув четвертий хрестовий похід на відносини між католицькою та православною церквою?

5. Заповніть таблицю, зазначивши в ній  наслідки хрестових походів




12.12.22 7-А клас
13.12.22 7-Б клас

Доброго дня!

         Діти, сьогодні на нас чекає захоплива подорож в країну норманів- «людей Півночі». Ми переглянемо відео, ознайомимося з цікавою інформацією в параграфі 15 підручника з всесвітньої історії  та виконаємо практичні завдання.

Запишіть у зошит тему уроку

«Скандинавія в добу Середньовіччя. Походи вікінгів та їх завоювання»

Перегляньте відео


Виконайте  письмово завдання 

   на 1-6 балів

1. Завершіть речення

Варанти , варяги, вікінги, данці, нормани – це різні назви…

2. Як називалися кораблі вікінгів?

3. Коли вікінгам вдалося підкорити всю Англію?

 

Давайте попрацюємо з картою на сторінці 69 та текстом на сторінці 70 підручника та виконаємо завдання

на 7-9 балів

4. Запишіть у зошит назви країн, які були батьківщиною вікінгів.

5. Запишіть у зошит назви країн, які були завойовані вікінгами.

6. Як впливали клімат та географічне положення на заняття вікінгів?

 на 10-12 балів

7. Прочитайте пункт 3 параграфа 15 та запишіть у зошит географічні відкриття, які здійснили вікінгі.

8. Коли і чим завершилася доба завоювань вікінгів?

9. Якою була роль вікінгів у становленні Русі-України?

Виконані завдання надсилайте на мою ел.пошту або в ел.щоденник до 16 грудня.


05.12.22 7-А клас
06.12.22 7-Б клас
Доброго дня! 
 Діти, сьогодні ми з вами завершуємо вивчення теми «Середньовічний світ Західної Європи» підсумковим тестом. 
Бажаю успіхів!


28.11.22 7-А клас
29.11.22 7-Б клас

Тема уроку

«Торгівля і гільдії. Міська культура і повсякденне життя»

   Сьогодні ми  з вами продовжимо знайомство із життям середньовічного міста.

Завдання 1

     Розгляньте зображення  міста Львів у XV ст. Які ознаки середньовічного міста ви помітили? Запишіть їх у зошит.


      Праця селянина і праця ремісника дуже відрізнялися. Селянин виготовляв все у своєму господарстві для власних потреб. Іноді він їздив у місто і міняв продукти на ті речі, які були йому необхідні. Таке господарство називається натуральним.

    Ремісник робив свої вироби на продаж і хотів отримати за них гроші, за які купував все чого потребував. Таке господарство називається товарним.

       Отже розвиток ремесел і торгівля були тісно пов’язані між собою.

Завдання 2

      Розгляньте схему «Розвиток торгівлі», знайдіть на карті міста, що були центрами торгівлі в період Середньовіччя, запишіть їхні назви у зошит.



Завдання 3

      Ми вже з вами знаємо, що купці об’єднувалися в гільдії. А які причини спонукали їх до об’єднання? (відповідь знайдете на сторінці 60 підручника).

Завдання 4

      Прочитайте текст та дайте відповідь на запитання: 

«Чим міська культура відрізнялася від рицарської та селянської?»

Завдання 5

Прочитайте пункт 2 параграфа 13 (сторінка 61) та запишіть у зошит із яких груп складалося населення середньовічного міста.

Завдання 6

Прочитайте пункт 3 параграфа 13 та позначте:

+ інформацію, що Вам відома;

- інформацію, що Вам невідома;

? інформацію, що Вам незрозуміла;

! інформацію, що Вас здивувала.

Запишіть у зошит інформацію, що Вам незрозуміла.

21.11.22 7-А клас
22.11.22 7-Б клас

Доброго дня!
Тема нашого уроку Середньовічне місто. Ремесло і цехи"
Давайте познайомимося  з життям середньовічного міста, переглянувши це відео.

Після перегляду відео опрацюйте текст параграфа 12 та виконайте тест.



14.11.22 7-А клас
15.11.22 7-Б клас

                                                                                                  Доброго дня!
Тема нашого уроку " Замок. Рицарські традиції. Життя селян"

            Сьогодні ми з вами  дізнаємося як виглядали замки феодалів, що таке геральдика і кодекс рицарської честі, а також, як жили середньовічні селяни.

Практичне завдання №1

Прочитайте пункт 1 параграфа 11 та виконайте завдання


          На протязі X – XV ст. привілейовану групу вищого середньовічного суспільства становили рицарі.
         Рицарі несли військову службу, брали участь у хрестових походах, служили при дворах королів, заможних феодалів. З часом утворився окремий рицарський стан.
         Рицарство являло собою військово-феодальну єдність благородних воїнів, для яких обов’язковим був вироблений комплекс моральних та етичних правил.
         Важливою та урочистою подією була посвята у рицарі. Головним у її ритуалі була присяга дотримуватися рицарського кодексу честі - правил поведінки рицаря. Цей кодекс вимагав бути звитяжцем, відданим своєму сеньйору, боротися з ворогами християнства, захищати ідеали честі, гуманності, бути оборонцем слабких і скривджених.

Практичне завдання №2
Ознайомтеся із кодексом рицарської честі.
Які з цих правил, на Вашу думку, актуальні в наш час, а які -ні?

Кодекс честі лицаря

Не можна бути лицарем, не будучи хрещеним.

Головна турбота лицаря - охороняти церкву.

Не менш важливо захищати слабких, вдів і сиріт.

Весь шлях лицаря освячений любов'ю до батьківщини.

На цьому шляху він повинен бути незмінно мужнім, майстерно володіти зброєю.

Він зобов'язаний боротися з невірними, ворогами церкви і батьківщини.

Борг лицаря - вірність сеньйору.

Лицар зобов'язаний говорити правду і тримати слово.

Ніщо так не прикрашає лицаря, як щедрість.

Лицар незмінно зобов'язаний боротися зі злом, захищаючи добро.


Спеціальна історична дисципліна, що вивчає герби називається геральдика.

Практичне завдання №3 
Прочитайте текст параграфа на стор.52-53 
 З якою метою рицарі використовували герби?

Давайте познайомимося  з життям середньовічних селян, переглянувши це відео


Домашнє завдання
Параграф 11
1. Придумати і намалювати герб рицаря. 
2. Пояснити значення використаних символів.
3. Наведіть приклади рицарської літератури.
4. Які літературні твори про рицарів Вам відомі?


07.11.22   7-А клас
08.11.22   7-Б клас

Доброго дня!

Запишіть в зошит тему уроку

"Середньовічне суспільство та християнська церква"


Перегляньте відео , прочитайте параграф №10 підручника з всесвітньої історії та виконайте тестові  завдання.





01.11.22

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 1 листопада 2022 03:00 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 884 6100 4978
Код доступа: 5555


31.10.22

Тема: всесвітня історія 7-А клас
Час: 31 жовтня 2022 12:00 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 890 8942 1386
Код доступа: 6554


25.10.22

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 25 жовтня 2022 03:00 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 893 7677 4806
Код доступа: 12345

24.10.22

Тема: всесвітня історія 7-А клас
Час: 24 жовтня 2022 12:00 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 895 2694 4254
Код доступа: 777123


Доброго дня!
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми "Перші середньовічні держави"
 підсумковим тестом. Бажаю Вам успіхів!


17.10.22 7-А клас
Діти! У зв'язку з тим, що під час уроку було оголошено повітряну тривогу, пропоную самостійно виконати практичну роботу у безпечний та зручний для Вас час!

Тема уроку «Вплив перших середньовічних імперій на середньовічну історію»

Практична робота


1.Виконати практичні завдання на стор. 38-39 підручника з всесвітньої історії.
2.Повторити дати та історичні поняття  параграфи 3,4,5,6.
3. Підготуватися до тестової роботи.

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 18 жовтня 2022 03:20 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 882 6094 6120
Код доступа: 7P72B7

17.10.22

Тема: всесвітня історія 7-А клас
Час: 17 жовтня 2022 02:30 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 848 1440 3778
Код доступа: 9G98


10.10.22 

Тема: всесвітня історія 7-А клас
Час: 10 жовтня 2022 02:30 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 886 2679 4516
Код доступа: 6543

Доброго дня!

         Сьогодні ми виконаємо практичні завдання, що допоможуть нам розширити і поглибити наші знання з історії країн, які ми вивчили на попередніх уроках.

Завдання 1

Ми з вами пам’ятаємо, що історія Середньовіччя ділиться на три періоди.

Розташуйте історичні події, що зазначені нижче, відповідно до періоду Середньовіччя.

Події

1.Виникнення ісламу

2.Велике переселення народів

3.Захоплення турками-османами Константинополя

4.Утвореня імперії Карла Великого

5.Правління Хлодвіга І

6.Правління династії Комнінів у Візантії

7.Будівництво храму Святої Софії в Константинополі

Завдання 2

Прочитайте уривки з історичних джерел на стор.36-37 підручника та дайте письмові відповіді на запитання:

1.Про історію яких держав йдеться в кожному із джерел?

2.Про яку подію йдеться в кожному із джерел.

3. Складіть по два запитання до кожного джерела.

Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 15.10.22

Бажаю успіхів!




11.10.22  

Тема: всесвітня історія 7-Б клас
Час: 11 жовтня 2022 03:20 PM Київ

Подключиться к конференции Zoom

Идентификатор конференции: 847 5499 4908
Код доступа: 8GC8

 

Доброго дня!

         Сьогодні ми виконаємо практичні завдання, що допоможуть нам розширити і поглибити наші знання з історії країн, які ми вивчили на попередніх уроках.

Завдання 1

Ми з вами пам’ятаємо, що історія Середньовіччя ділиться на три періоди.

Розташуйте історичні події, що зазначені нижче, відповідно до періоду Середньовіччя.



Події

1.Виникнення ісламу

2.Велике переселення народів

3.Захоплення турками-османами Константинополя

4.Утвореня імперії Карла Великого

5.Правління Хлодвіга І

6.Правління династії Комнінів у Візантії

7.Будівництво храму Святої Софії в Константинополі

Завдання 2

Прочитайте уривки з історичних джерел на стор.36-37 підручника та дайте письмові відповіді на запитання:

1.Про історію яких держав йдеться в кожному із джерел?

2.Про яку подію йдеться в кожному із джерел.

3. Складіть по два запитання до кожного джерела.

Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 15.10.22

Бажаю успіхів!


03.10.22 7-А клас

04.10 22 7-Б клас

Доброго дня!

Запишіть в зошит тему уроку

"Виникнення ісламу та Арабський халіфат"

Актуалізація опорних знань

1. З історією яких  середньовічних країн ми познайомилися на попередніх уроках?

2. Хто із історичних діячів Вам найбільше запам'ятався? Чому саме ця історична особа Вам запам'яталася?

Перегляньте відео , прочитайте параграф №6 підручника з всесвітньої історії та виконайте письмово завдання.

Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 07.10.22

Бажаю успіхів!


1.    Якими були основі заняття арабів?

2.    Чи впливали на заняття арабів географічне розташування та клімат?

3.    Як називають себе ті, хто сповідує іслам?

4.    Як називаються храми мусульман?

5.    Як називається священна книга мусульман?

6.    Дайте розгорнуту відповідь на запитання: «Яку роль в житті арабів зіграло прийняття ісламу?»

7.    Розгляньте карту на сторінці 34 підручника. Які країни вдалося завоювати арабам?


26.09.22 7-А клас

27.09.22 7-Б клас

                                         Доброго дня!

                                                                                                 Запишіть в зошит тему та план уроку 

                                 " Візантійська імперія"

     План

1. Утворення Візантійської імперії.

2. Правління Юстиніана І.

3. Розвиток Візантії у VIII -XV ст.

4. Розвиток культури.


       Сьогодні ми познайомимося з історією держави, що протягом десяти століть була однією із впливовіших держав періоду Середньовіччя. Дізнаємося про її правителів, особливості розвитку культури та багато цікавого. 

          Діти! Перегляньте відео, опрацюйте параграф 5 підручника та виконайте письмово завдання. 

         Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 03.10.22



Завдання

1.    Чи були сучасниками король франків Хлодвіг та імператор

Юстиніан І:

А так

Б  ні

2.    Яку споруду побудував Юстиніан І аби перевершити самого царя Соломона:

А іподром;

Б імператорський палац;

В храм Святої Софії 

3.     Який рух допоміг імператору Візантії Леву ІІІ відібрати землі у церкви на потреби армії:

А хрестоносців;

Б іконоборців;

В турків-сельджуків

4.    Розташуйте події в хронологічній послідовності:

А захоплення Константинополя турками – османами;

Б поділ Римської імперії на Західну і Східну;

В прихід до влади імператора Юстиніана І

 5.Встановіть відповідність між поняттями та їх визначенням:




6. Дайте розгорнуту відповідь на запитання: « Яка подія із історії Візантії Вам найбільше запам’яталася? Чому саме ця подія?»



19.09.22 7-А клас

20.09.22. 7-Б клас

Доброго дня!

Запишіть в зошит тему уроку

"Карл Великий. Імперія франків"

Актуалізація опорних знань

1. Яку державу ми називаємо імперією?

2. Як утворюються імперії?

3. Наведіть приклади імперій із історії Стародавнього світу.

4. Коли утворилося королівство франків?

5. Хто став першим королем франків?

Перегляньте відео та виконайте письмово завдання.

Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net до 23.09.22


Завдання:

1. Яке місто Карл Великий зробив столицею своєї імперії? ( підказка на стор. 21 підручника).

2. Коли Карла Великого було проголошено імператором?

3. Скільки років проіснувала Імперія Карла Великого?

4. Розташуйте правителів франків за роками їхнього правління:

А Карл Великий

Б Хлодвіг

В Піпін Короткий


5. Чому історики називають правління Карла Великого "каролінським відродженням"? ( підказка на стор. 22 підручника).



12.09.22 7-А клас

13.09.22 7-Б клас

Доброго дня!

Запишіть в зошит тему уроку

«Велике переселення народів та утворення «варварських королівств»

Актуалізація опорних знань

1.    Намалюйте в зошиті стрічку часу та позначте на ній хронологічні межі Середньовіччя.

2.    На які періоди поділяється доба Середньовіччя?


Вивчення нової теми

                                        Як виникли «варварські королівства»?

Запишіть в зошит визначення поняття «варварські королівства»

Варварські королівства —  це держави, створені варварськими народами (зазвичай — германцям) на території Західної Римської імперії в умовах її розпаду в V столітті.

     Варварами ці народи називали римляни. Римляни розмовляли латиною і мова германців була для них не завжди зрозумілою. Також римляни вже сповідували християнство, а германські племена були язичниками.

     Варвари ще від IV ст. масово оселялися на території Західної Римської імперії. Тамтешня влада не могла заплатити їм за військову службу грошима, тому розраховувалася землями, де переселенці створювали власні «королівства».

Практична робота    

Давайте розглянемо карту і занотуємо в зошиті назви «варварських королівств».




                                Хто такі франки і якою була їхня держава?

 

    Королівство франків   було засновано в 481 р. королем Хлодвігом I  і протягом трьох століть стало найпотужнішою державою Західної Європи.


          Назва  «франк» перекладалося як «вільний», «хоробрий», «дикий». Вони віддавна розділялися на салічних (населяли узбережжя Північного моря) та ріпуарських (жили вздовж річки Рейн). Уперше франки напали на Західну Римську імперію в 242 р. Хоча той напад не вдався, римлян уразила войовничість чужинців.

   Згодом салічних та ріпуарських франків об’єднав Хлодвіг (481-511) із династії Меровінгів. У 486 р. війська під його командуванням знищили рештки римської державності в Галлії. До кінця V ст. вони розбили і підкорили племена тюрингів й алеманів. Після перемоги над вестготами опанували ледь не решту сучасної Франції (тоді вона називалася Франконія).

    У 493 р. Хлодвіг побрався з Клотильдою, донькою бургундського короля. Їхній шлюб став важливим для європейської історії тому, що дружина навернула чоловіка до віри в Ісуса Христа. У 496 р. за прикладом вождя франки теж прийняли християнство, причому західного (римського) обряду. Такий учинок усунув наявні суперечки, сприяв зближенню між завойовниками та підкореними.

Практична робота

Прочитайте уривок із історичного документа та поясніть, що спонукало Хлодвіга відмовитися від язичництва та прийняти християнство.

Франкський історик VI ст. Григорій Турський про обставини, за яких Хлодвіг погодився стати християнином:

 «Королева безупинно вмовляла Хлодвіга визнати істинного Бога і відмовитися від язичницьких ідолів. Але ніщо не могло схилити його до цієї віри доти, доки одного разу, під час війни з алеманами, він вимушений був визнати те, що колись охоче відкидав. А відбулося це так: коли обидва війська зійшлись і між ними зав’язалася жорстока битва, то війську Хлодвіга уже загрожувало повне винищення. Бачачи це, Хлодвіг підвів очі до неба і, розчулившись серцем, зі сльозами на очах вимовив: “О Ісусе Христе!... Якщо Ти подаруєш мені перемогу над моїми ворогами і я відчую силу Твою ...увірую в Тебе і хрещуся в ім’я Твоє. Тому що я закликав своїх богів на допомогу, але переконався, що вони не допомогли мені” ... І як тільки він вимовив ці слова, алемани повернули назад і кинулися тікати. А побачивши свого короля вбитим, вони здалися Хлодвігу...»

Домашнє завдання

Прочитайте текст підручника стор. 18-19 та оберіть із наведених нижче ті твердження, що стосуються правління короля Хлодвіга.

Відповіді надсилайте на мою ел. адресу hanum24@ukr.net  до 16.09.22

Не забувайте, будь ласка, вказувати клас, прізвище та ім'я.



05.09.22

Доброго дня!

     Давайте пригадаємо!

 Як називався період всесвітньої історії, що ми вивчали у 6 класі?

Які події із курсу історії 6 класу Вам найбільше запам’яталися?

               Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нового періоду світової історії –   період середніх віків.

         Під час уроку ми познайомимося з характеристикою періоду Середньовіччя.  Дізнаємося на які етапи поділялися середні віки та які історичні джерела допомагають у їх вивченні.

Перегляньте відео  за покликанням та дайте відповіді на запитання:

                         https://www.youtube.com/watch?v=AWncE3caWRQ

1.     Коли і  з якої події починається період середніх віків?

2.    Скільки століть тривали середні віки?

3.     Які  історичні джерела допомагають вивчати історію середніх віків?



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас