7-Б клас Українська мова 2021-2022
30 травня
Тема. Узагальнення та систематизація вивченого про правопис і використання різних частин мови в мовленні
Добрий день, діти. Продовжуємо підсумовувати вивчене про частини мови.
Лабораторія юного мовознавця
► Прочитати речення і провести підрахунки:
✵ скільки вжито в реченнях іменників?
✵ скільки вжито прикметників?
✵ скільки використано займенників?
✵ скільки — дієслів?
✵ скільки — службових частин мови?
А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипка. Я тягнусь догори і сам не вірю: від річки знову над нашою хатою пролітають лебеді! Граматичне конструювання
► Поєднати частки зі словами першого рядка. Записати утворені слова, пояснити їх правопис. З трьома скласти речення.
Усе, запам’ятай, пишаймося, як, любімося, нарікав, іди, скажи.
Не, ж, же, би, -но, -бо, -от, -таки.
Я — редактор
► Відредагувати речення(усно). Пояснити розділові знаки.
1. Запізнившись на урок, усі вже ретельно готувалися до контрольної роботи. 2. Повертаючись після екскурсії додому, у нас був чудовий настрій. 3. Відкривши вікно, почулася неголосна розмова Марійки й Івана. 4. Відпочивши, нас запросили на прогулянку весняним парком.
Хто швидше?
► Визначте у тексті прийменники, сполучники, частки, вигуки.
Ой, яка хороша весна цього року! Мені здається, що ніколи ще не було такої веселої, такої зеленої і запашної весни! Я сказала про це мамі, а вона заперечила, що весна завжди чудова, бо природа просипається від зимового сну, земля вбирається найпрекраснішими квітами, а на полях зеленіють кучеряві сходи хлібів
Завдання з ключем
► Розподілити й записати частини мови за колонками в таблиці. Підкресливши у словах другу літеру, прочитати прислів’я. Пояснити його зміст.
Іменник | Прикметник | Прислівник | Числівник |
Знайомий, один, пахучий, пусто, обов’язок, два, дев’яносто, вночі, спритний, думка, тридцятий, окуляри, жадібно, сімсот, сумно, світанок, найкращий, вправна, скоро, великий, привабливі, дихання, чудово, вільний.
25 травня
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні
Добрий день, діти. Ми підсумовуємо вивчене про частини мови. Пропонуємо вам завдання, виконавши які, ви зможете перевірити своє уміння правильно визначати частини мови, повторите морфологічні ознаки.
Визначте частини мови
https://learningapps.org/1281960
Повторимо вживання великої букви за допомогою наступної вправи
https://learningapps.org/view4222762
Правильно написані складні прикметники вполюємо разом із кротами
https://wordwall.net/uk/resource/13146299/правопис-складних-прикметників-винятки-з-правил
Домашнє завдання: вправа 558 (усно), 570 (письм)
24 травня
Тема. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 12.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76585174562?pwd=eiNhL-ywRr1xKLQ5AvRcwIgva3jRyU.1
ідентифікатор конференції: 765 8517 4562
Код доступу: 1
Добрий день, діти. Сьогодні ми вдосконалюємо вміння докладно переказувати текст у публіцистичному стилі з елементами роздуму та вміння складати простий план до такого тексту. Перегляньте відео та підготуйтесь до складання плану тексту та його переказу.
23 травня
Тема. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслів на -но, -то
Добрий день, діти. Сьогодні ми вчимося складати діловий документ, а саме звіт.
За допомогою тестового завдання пригадайте , які є стилі мовлення та їх сферу вживання.
Тестове завдання.
Установіть відповідність між стилями мовлення та сферою їх уживання.
Стиль мовлення 1 Художній 2 Публіцистичний 3 Науковий 4 Офіційно-діловий 5 Розмовний | Сфера вживання А Газетні, журнальні статті Б Офіційне спілкування В Спілкування в побуті Г наукові статті, доповіді, підручники Д Художня література |
У центрі нашої уваги офіційно-діловий стиль. Ознайомтесь із його особливостями.
1) Сфери використання офіційно-ділового стилю мовлення.
Офіційно-діловий стиль необхідний для ділового спілкування між країнами, адміністративними установами, підприємствами, органами влади, культури, освіти, між окремими людьми та установами тощо.
2) Характерні особливості мовлення в офіційно-діловому стилі.
Ділові папери обмежені в мовних засобах вираження. Їм притаманні стислість, трафаретність, наявність мовних штампів і кліше, чітке розміщення і будова тексту.
В офіційно-діловому стилі всі мовні засоби емоційно-нейтральні. Переважають безособові речення, безособові й наказові форми дієслів. Засоби художньої виразності та індивідуальні авторські засоби відсутні.
3) Особливості оформлення документів.
Офіційно-ділова документація оформляється відповідно до вимог, визначених державними стандартами. Кожний документ складається з окремих елементів-реквізитів.
У чому особливості звіту про виконану роботу та його зразком, ви дізнаєтеся із відео.
Використовуйте безособові дієслова типу: зроблено, переглянуто, запропоновано, відвідано, заплановано, обговорено та ін.
Домашнє завдання: скласти письмовий звіт про екскурсію або про створення класного блогу «Вивчаймо рідну мову»
18 травня
16 травня
https://us04web.zoom.us/j/77284632070?pwd=D_dp0EJwE280AQaXizpZXkR8YcfJKE.1
ідентифікатор конференції: 772 8463 2070
Код доступі: 1
- Добрий день, діти. Добігає до кінця наша робота з вивчення розділу "МОРФОЛОГІЯ". Ви вже знаєте, які частини мови належать до самостійних та які ознаки вони мають, в чому особливості службових частин мови.
- Під час вивчення якої частини мови на уроці можна закукурікати, закувати, немов зозуля, занявчати, мов маленьке кошеня, затьохкати , як соловейко? І за це ніхто не буде сварити . Це дуже незвична частина мови. Це…
2. Вправа 545 (підручник с. 192)
1) ох, гей, добрий день, б, му-у, хр-р;
2) Їй-бо, ге-ге-ге, що, будь ласка, ках-ках-ках, ой;
3) ш-ш-ш, дехто, ляп-ляп, леле, ах, ну-ну;
4) фас, цитьте, ха-ха-ха, коли, алло, о;
5) куд-кудак, якщо, тарах, ціп-ціп, мс-с, дзень;
6) жах, їй-богу, о-о-о, коли, ого, киш.
11 травня
Тема. Правопис часток
- Добрий день, діти. Засвоїти тему вам допоможе відеоурок. Перегляньте його уважно
АБО Опрацюйте правила за підручником (с. 183-184) і виконайте вправи 522, 524
9-10 травня
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок 10 травня о 12.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74797189345?pwd=7s3Fy5qACRun-n6Uqr30Bvz6d016je.1
ідентифікатор конференції: 747 9718 9345
Код доступу: 1
Тема. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі
4 травня
Тема. Правопис часток не і ні з різними частинами мови
Сьогодні на уроці ми з вами підсумуємо все, що знаємо про написання часток НЕ, НІ з різними частинами мови. Отож, пригадуємо, закріплюємо, практикуємо.
Діти, пригадайте правила, коли дієслова з Не пишуться разом.
https://www.youtube.com/watch?v=DtqV_ryxXqA
Гра «Фразеологізми». Поясніть значення фразеологізмів. Спишіть, розкриваючи дужки.
Бігти (не) чуючи ніг; з уст пари (не) пустити; води (не) сколотити; вір своїм очам, а (не) чужим речам; де (не) згода, там часто шкода; (не) всякому слуху вір; (не) далеко шукати; (не) зважаючи (ні) на що; (не) мало води утекло; (не) хтувати (не) безпекою; пороху (не) вистачає; хто (не) довго спить, тому щастить; (не) більше і (не) менше; (не) добитися; (не) до сміху.
Завдання. Запишіть речення, знявши риску.
Ледареві й ні/кчемі завжди свято. 2. Голова – як казан, а розуму – ні/ложки. 3. Ледачому й лінуватись ні/коли. 4. Ні/хто ні/озвався, ані/засміявся. 5. Ні/хто майстром враз не/став. 6. З пустого в порожнє переливати ні/чого. 7. Як нема пального, трактор ні/до/чого. 8. Їздив ні/з/чим, а привіз воза.
2 травня
https://us04web.zoom.us/j/77427862410?pwd=LAm76R5WoNyZ6SSSO-M5hzwYLeC3OX.1
ідентифікатор конференції: 774 2786 2410
Код доступа: 1
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73317657579?pwd=OMKpn5zafaW1DIIEiKftC4kedlBOm6.1
ідентифікатор конференції: 733 1765 7579
Код доступа: 1
АБО Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником с. 179-180
3. Виберіть частки і запишіть до них, де це можливо, синоніми.
Сонце власне запалало; не погукують навіть на волів; ось з’являється Сашко; от церква з високою дзвіницею; лишилась на хазяйстві лише коза; знайшов лишень цими днями.
Тема. Розрізнення сполучників та однозвучних слів
Добрий день, діти. Продовжуємо працювати над службовою частиною мови – сполучником. Щоб знати, як треба розрізняти сполучники від однозвучних слів, перегляньте відео, а також опрацюйте подану нижче таблицю
https://www.youtube.com/watch?v=IxzG6NLgPu8
Придумайте і запишіть закінчення речення. Поясніть правопис сполучників й однозвучних із ними слів.
Щоб лиха не знати, ...
Що б не робив,.. Як би мені хотілося, щоб...
Якби ми вчились так, як треба, то...
Усі діти зібралися у театр, про те...
Я завжди слухаю розповіді діда про те,..
Дослідження-відтворення Відновіть прислів’я і приказки, дібравши їхнє продовження із другого стовпчика. Розкриваючи дужки і ставлячи розділові знаки, запишіть народні вислови спочатку зі сполучниками, а потім — з однозвучними словами.
Хоч пироги пісні. | що (б) з криниці води напитися. |
Не (за)те кобилу б’ють, що ряба. | то й світ не милий |
Як (що) немає сили. | а (за)те, що везти не |
Треба йти до господи. | що (б) не було шкоди |
Треба нахилитися. | за (те) слова масні |
Мовна гра «Спіймай помилку» Прочитайте наведені твердження. Визначте тільки ті, які стосуються сполучника як частини мови. Яких частин мови стосуються інші твердження? Чи можна це визначити без додаткових уточнень?
1. Незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.
2. Службова частина мови, яка вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення.
3. Виражає ознаку дії, іншої ознаки, ознаку предмета.
4. Змінюється за числами та родами.
5. Є незмінним словом.
6. Не буває членом речення.
7. Виступає другорядним членом речення.
8. Поділяється на три розряди: якісні, відносні, присвійні.
9. За роллю в мові буває сурядним і підрядним.
10. За будовою буває простим, складним і складеним.
Домашнє завдання: опрацювати табличку на сторінці 176
25 квітня
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 10.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77676001524?pwd=tYDY4BLc6HI-AfTHW8zZk4xDWK986G.1
ідентифікатор конференції: 776 7600 1524
Код доступу: 1
Тема. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів
Добрий день, діти.Ми продовжуємо вивчення сполучників, і на цьому уроці ви дізнаєтесь, як їх правильно писати.
Пригадаймо!
- Яку частину мови називають сполучником?
- Чи має він лексичне значення?
- Яке його граматичне значення?
- Чи виконує синтаксичну роль?
Про написання сполучників разом та окремо ви дізнаєтесь із відео
https://www.youtube.com/watch?v=QA4q-UvvmtI
Дослідження-спостереження
Прочитайте речення. Проведіть дослідження: з’ясуйте, чому в одних реченнях зате, проте, щоб, якби пишуться разом, а в інших окремо?
Щоб не трапилося лиха, будь обачним.
Біда помучить, зате мудрості научить.
Якби пес робив, то в чоботях би ходив.
Весна, проте ще холодно.
Що б не трапилося, будь людиною.
Я поважаю тебе за те, що ти завжди дотримуєш слова.
Як би не тис мороз, а весна буде.
Я про те вже говорив.
► Зробіть висновки: в якій колонці записані речення зі сполучниками, а в якій — з їх однозвучними словами.
Орфограчний практикум
Запишіть слова, розкриваючи дужки. Поясніть їх правопис.
(Не)мов(би), а(би), що(б), все(таки), (через)те(що), ні(би), (з)по(між), дарма(що), (за)те, як(що), (незважаючи)на(те)що, так(що), із(за), (мов)би(то), як(би), (про)те, хто(небудь), тому(що), (для)того(щоб), (ні)як, що(й).
Схарактеризувати сполучники за значенням, указуючи на їх групу.
Дослідження-відтворення
Відновіть прислів’я і приказки, дібравши їхнє продовження із другого стовпчика. Розкриваючи дужки і ставлячи розділові знаки, запишіть народні вислови спочатку зі сполучниками, а потім — з однозвучними словами.
1) Скрізь добре… | що(б) не спотикався |
2) Не їздять довгою дорогою… | те(ж) до місця добереться |
3) Не (за)те кобилу б’ють, що ряба,… | (про)те вдома — найліпше |
4) Хто їде волами… | той дорога легка. |
5) Треба йти до господи… | (не)мов старий кожух. |
6) На те коня кують… | (за)те твердо. |
7) Ліс узимку… | що(б) не було шкоди. |
8) Рідко ступає… | як(що) знають ближню. |
9) Як(що) бажання добре… | а (за)те, що везти не хоче. |
Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал параграфа 47 , виконати вправу 497
20 квітня
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 10.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72861489404?pwd=Ke-1_1LIPVrq5ZlF3TZMEgB6uNXUMP.1
Идентифікатор конференції: 728 6148 9404
Код доступу: 1
Тема: Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням, способом використання в реченні.
Добрий день, діти. Сьогодні ми більше дізнаємося про сполучник як частину мови, будемо виконувати завдання, щоб закріпити свої знання.
Пригадаймо!
ü Який розділ науки про мову вивчає частини мови?
ü 2.Які ознаки властиві самостійним частинам мови?
ü 3.Чим відрізняються самостійні частини мови від службових?
ü Які службові частини мови ви знаєте?
Опрацювати теоретичний матеріал за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=67qj9nwARgQ
Прочитайте. У кожному реченні визначте граматичні основи. Назвіть сполучники, пояснити, що вони поєднують.
1.Обізвалася пісня, і дівчина радісно метнулася їй назустріч. 2.Ми не забудемо пісні, що їх навчала мати. 3.Доки є пісня, ніхто не захмарить небо моєї душі. 4.Нехай людям лихо сниться, а ми заспіваймо.
2.Творче реконструювання
Подані пари речень поєднайте в одне за допомогою сполучників, поданих у довідці. Запишіть, визначте вид речення за будовою.
1.Маріїнський палац розташований у мальовничому куточку Києва. Його оточує чудовий парк. 2.Авторство Царського палацу приписують Растреллі. Проект споруди розробив архітектор Іван Мічурін. 3.Архітектура палацу вражає багатством орнаментів. Ще більшої виразності надає йому колірна композиція. 4.У ХVІІІ ст. палац складався з двоповерхового корпусу. Був прикрашений чудовим ліпленням. 5.Другий поверх, виконаний із дерева, призначався для житлових кімнат. Перший кам’яний поверх належав челяді. 6.У 80-х роках ХХ було проведено великі реставраційні роботи. У палаці проводяться урядові прийоми (За О.Ламоновою)
Довідка: проте, бо, а, оскільки, і, хоча.
Своє вміння визначати сполучники у тексті перевірте,виконавши вправу
http://learningapps.org/watch?v=p5za9ico517
Домашнє завдання: опрацювати таблиці (сторінка 166, 170,171), вправа 470
18 квітня
https://us04web.zoom.us/j/77421412788?pwd=Hn_el6UOQz969Q3JkRJtMgf6UTo-x-.1
ідентифікатор конференції: 774 2141 2788
Код доступу: 1
13 квітня
Тоді пропоную вам побути у ролі журналістів і написати ПОРТРЕТНИЙ НАРИС - РОЗПОВІДЬ ПРО ЛЮДИНУ, ЇЇ ЖИТТЯ, ПОГЛЯДИ, ХАРАКТЕР, УСПІХИ
Перш ніж починати роботу, уважно перегляньте навчальний матеріал
Автор: Ірина ПочернінаЗ прикладами портретних нарисів можна ознайомитися 👉 ТУТ 👉 ЗРАЗОК
12 квітня
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 12.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73337798433?pwd=5TRDe0TTwoZxcpddWyJbcIfbn6wOP-.1
ідентифікатор конференції: 733 3779 8433
Код доступу: 1
Тема: Синонімічні й антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення
Добрий день, діти. Сьогодні ми розглянемо нову тему. Допоможе нам у цьому матеріал відеоуроку.
https://www.youtube.com/watch?v=wBtbAbnS9sI
З поданих прийменників утворіть 6 синонімічних та антонімічних пар (всього 6 пар, не обов’язково використати усі прийменники)
Біля, між, над, для, уві, коло, обабіч, при, під, від, задля, через, з метою, коло, перед, проміж, із, близько, до, у, край, за, в, з, поміж, крізь, зі, серед, збоку, повз.
“Ти - редактор” Виберіть з дужок потрібний прийменник, утвори словосполучення, поставивши іменники у відповідному відмінку
Не з’явився (із-за, через, по) хвороба. |
Оцінки (за, по) диктант. |
Підйом тривав (біля, протягом, близько) три години. |
Працювати (по, за) контракт. |
Залучити (в, до, для) роботи. |
Змагання (з, по) футбол. |
Наскільки правильно ви користуєтеся прийменниками, можете перевірити за допомогою вправи за покликанням.
https://learningapps.org/10434816
Домашнє завдання: опрацювати матеріал параграфа 44 (сторінки 160-161) виконати вправу 464 (письмово), вправу 461 (усно)
11 квітня
https://us04web.zoom.us/j/73920879762?pwd=4reLevKafwnyLUwkC5XSzSU1p9muBH.1
Ідентифікатор конференції: 739 2087 9762
Код доступа: 1
Тема. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо, через дефіс
- Доброго дня, любі діти. Сьогодні продовжуємо вивчення службової частини мови: прийменник.
4, 6 квітня
Тема. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи у художньому стилі
- Спочатку свою роботу запишіть на чернетці.
- Відредагуйте.
- Перепишіть чистовий варіант у зошит.
- Обов'язково перевірте написане
- Сфотографуйте і надішліть нам на електронну пошту.
2. Як наша родина готується до прийому гостей.
3. Як я вперше створив(створила) мультимедійну презентацію для уроку.
4. Як я створюю прикраси з бісеру.
5. Я допомагаю готувати улюблену страву нашої родини.
6. Ваша тема…
30 березня
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 10.00
Ідентифікатор конференції: 748 4074 0504
Код доступа: 1
Тема: Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні.
Добрий день, діти.
Я така частина мови,
Що належить до службових.
Поруч я з іменником.
Звуть мене … /прийменником/
Отже, тема нашого уроку «Прийменник як службова частина мови».
Мовне дослідження.
Прочитайте речення, скажіть, чого йому бракує? Відновіть речення, визначте функцію слів, які ви вставили.
Весна зіткала вчора гобелен ___ лузі __ трав, __ квітів, __ верболозів.
Ознайомтесь із матеріалом відео
https://www.youtube.com/watch?v=NpETISJr4cY
Прочитайте текст, визначте, чого йому бракує. Поновіть речення, запишіть їх у зошити, визначте функцію слів, які ви вставили.
Село стояло … величезній балці. … балки протікала виляючи степова річечка. Один бік балки зривався високою кручею. Скеля, припавши землею, поросла деревами. … них вилася стежка, що доводила … містка … річку. Побравшись стежкою, Марко звернув … криниці. Криниця била … скелі.
Поміркуйте!
З-поміж двох поданих словосполучень записати правильно побудоване.
Вступити в університет – вступити до університету. Звернутися в інститут – звернутися до інституту. В дев’ять годин – о дев’ятій годині. Констультації по математиці – консультації з математики. Посібник по мові – посібник з мови. Дізнатися по довіднику – дізнатися з довідника. По спеціальності - за спеціальністю. Звертайтеся по адресі – звертатися на адресу. Працювати при певних умовах – працювати за певних умов. Пливти по течії – пливти за течією. По вашому проханню – на ваше прохання. По кресленнях замовника – за кресленнями замовника.
29 березня
28 березня
Інна Миколаївна запрошує учнів свої групи на урок о 10.00
Ідентифікатор конференції 743 2606 8241
Код доступу 1
Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Прислівник"
- Доброго дня, діти. Запрошую вас на відеоурок.
23 березня
Учні обох груп приєднуються до онлайн уроку 👈
Тема. Складання анотації на книгу з використанням прислівників
- Доброго дня, діти. Перегляньте, будь ласка, відеоурок. Виконайте запропоновані у ньому завдання.
21 березня
Тема. Правопис прислівників на -о, -е утворених від прикметників і дієприкметників. Читання мовчки тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні.
Виконайте інтерактивну вправу, скориставшись ТРЕНАЖЕРОМ З ПРАВОПИСУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
ІІ Дослідження-спостереження
Багатозначний, безжалісний, байдужий, нудний, блискучий, ближчий, даремний, хороший, цілющий, грозяний, жагучий, добрячий, титанічний, сліпучий.
16 березня
Тема. Написання прислівникових сполучень типу: раз у раз, з дня на день
Учні обох груп приєднуються до онлайн уроку 👈
- Доброго дня, діти. Сьогодні піде мова про написання прислівникових сполучень.
Оберіть зручний для себе спосіб роботи
І. Працюйте за відеоуроком
15 березня
Тема. Написання прислівників разом, окремо, через дефіс
Учні обох груп приєднуються до онлайн уроку 👈
Оберіть зручний для себе спосіб роботи
І. Працюйте за відеоуроком
14 березня
Тема. Написання прислівників окремо, разом і через дефіс
- Добрий день, діти.
Ми опрацьовуємо нову тему. Перегляньте відео із поясненням матеріалу.
https://www.youtube.com/watch?v=6UoopVNYSmI&t=67s
Спишіть прислівники, розкриваючи дужки. Які слова викликають у вас сумнів при наголошенні? Перевірте себе за словником.
По/біч, по/близу, по/закону, по/змозі, по/знаку, по/верх, по/можливості, по/вік, по/волі, по/заду, по/правді, по/ночі, по/пліч, по/руч, по/совісті, по/сусідству, по/суті, по/ряд, по/середині, по/части, по/черзі, по/щирості.
Завдання (усно). Розкрийте дужки. З’ясуйте розбіжність у написанні однозвучних слів.
1. Крамниця замкнута (з)середини – починай читати (з)середини розділу.
2. Глянути (в)бік – ударити (в)бік.
3. Попередити (в)останнє – налити води (в)останнє відро.
4. Увести прислівник (у)перше речення – (у)перше почути.
5. Подарувати (на)пам’ять книгу – продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.
Порівняйте написання співзвучних слів. Зробити висновок про правопис прислівників із префіксом по– й однозвучних прикметників і числівників з прийменником по.
1) Одягнений (по)весняному. – Гуляти (по) весняному лісі.
2) Зроблено (по)нашому. – (По)нашому сюди пронісся вихор.
3) (По)перше, зачини вікно, (по)друге, сядь на своє місце. - Весняні канікули тривають (по)перше квітня.
Домашнє завдання: параграф 39 (сторінки 137-138), вправа 395
9 лютого
Тема. Розряди прислівників
Наталія Миколаївна запрошує на ОНЛАЙН-УРОК -meet 👈 (підключитися)
Тема: Розряди прислівників за значенням.
Добрий день, діти. Сьогодні ми вчимося розподіляти прислівники за розрядами за значенням.
Перегляньте відео (починати з 9 хв.25 сек) і дізнайтеся, які розряди є у прислівника.
https://www.youtube.com/watch?v=20FNFA5H5BA&t=226s
Щоб перевірити себе, чи правильно ви зрозуміли матеріал, виконайте запропоновані вправи.
Знайти прислівники і з’ясувати, до яких розрядів вони належать.
1)Всюди добре, а дома найліпше. 2)Біда Україні: і відтіль гаряче, і звідсіль боляче. 3)Знищ ворога сьогодні, бо завтра нашкодить. 4)Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати повагу до себе. 5) Хай живе братерська єдність від сьогодні й навіки. 6) Грудьми ставай назустріч злій погрозі.
З поданими словами скласти словосполучення, дібравши прислівники з довідки. Визначити розряд за значенням прислівників.
1) Просуватися… 2) Оглядаючи… 3) Спокійно… 4) Спів… 5) Читання… 6) Виконаний… 7) Зібравшись… 8) Танець…
Довідка: дуже, нашвидку, повільно, по-кошачому, навприсядки, надворі, здивовано, сьогодні.
Дослідження — творче моделювання
До поданих дієслів за зразком дібрати прислівники, різні за значенням.
Зразок. Прийти — прийти швидко (спосіб дії); прийти надвечір (час дії); прийти здалеку (місце дії); прийти наперекір (мета дії).
Слухати, міркувати, жити, усміхатися, працювати.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити таблицю "Розряди прислівників за значенням" (с.121), виконати вправу 328
07 лютого
Тема. Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
Наталія Миколаївна запрошує на ОНЛАЙН-УРОК -meet 👈 (підключитися)
https://us04web.zoom.us/j/79485478193?pwd=_KCZqQBThPd3_P6CHHyycDor82gI-S.1
Ідентифікатор конференції: 794 8547 8193
Код доступу: 1
- Доброго дня, любі діти.
- Хто не знайшов змоги приєднатися до онлайн-уроку, попрацюйте самостійно, "відвідавши" відеоурок
- Опрацюйте теоретичний матеріал у підручнику (параграф 32)
- Виконайте вправи 325 ( І завдання - усно, ІІ - письмово), 334
2 лютого
Тема. Контрольна робота з теми "Дієприслівник"
Наталія Миколаївна запрошує на конференцію: Zoom.
Ідентифікатор: 761 8562 9652
ІІ. Виконайте кілька вправ
1. Скориставшись тренажером з правопису, утворіть від дієслів дієприслівники недоконаного і доконаного виду.
2. У робочому зошиті виконайте вправи 317, 319
3. Виконайте одну з інтерактивних вправ (за бажанням)
або ВІКТОРИНА 2
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Виконати тестові завдання на с.115
31 січня
Інна Миколаївна запрошує учнів на урок о 9.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76541404659?pwd=erNV2lxe0OH_jXWd4LdNuSOmpA7z-b.1
Ідентифікатор конференції: 765 4140 4659
Код доступу: 1
Тема. Не з дієприслівниками
Доброго дня, діти. Сьогодні ми продовжуємо удосконалювати вміння писати не з різними частинами мови, зокрема із дієприслівником.
Робота «Читай – міркуй – роби висновки»
Пригадайте правила правопису НЕ з дієсловами. Проведіть дослідження, порівнюючи правопис дієслів і дієприслівників з НЕ. Сформулюйте висновок про правопис НЕ з дієприслівниками.
Не побачити Не піклуватися | Не побачивши Не піклуючись |
Недочувати Недооцінити | Недочуваючи Недооцінивши |
Ненавидіти Нехтувати | Ненавидячи Нехтуючи |
Зверніть увагу!
Нездужаючи (хворіючи) – не здужавши (не змігши)
Непокоячись (хвилюючись) – не покоячись (не спочиваючи)
Неславлячи (ганьблячи) – не славлячи (не прославляючи)
Нестямившись (втративши самовладання) – не стямитися (не прийти до тями)
Подивіться, будь ласка, на картинки. Подумайте, до яких пар слів вони могли б підійти.
Запам’ятайте також правопис таких дієслів, які без НЕ не вживаються:
Неволити, ненавидіти, непокоїти, непритомніти, нехтувати, нетерпеливитися, нестямитися, нездужатися, незчутися.
Завдання: переписати ці дієслова в зошит, утворивши дієприслівники.Скласти речення на будь-яку пару дієприслівників з не.
Перебудувати речення, замінивши дієслова дієприслівниками з НЕ-
Наприклад:
Якщо ти не знаєш броду, то не лізь у воду – Не_ знаючи броду, не лізь у воду.
1. (Не піднятися) на гору, обширу не побачиш.
2. Нічого (не роблять), навчаються дурощам.
3. Не берися об'їжджати коня, (не знають) його норову.
4. (Не пізнати) отрути бджоли, не скуштуєш меду.
5. Краще зрозуміти (не побачити), ніж побачити і не збагнути.
Визначте вид кожного з утворених дієприслівників.
Домашнє завдання: параграф 29, вправа 300
Комментарии
Отправить комментарий