7- А клас Українська мова 2021-2022

 30 травня

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого про частини мови, правопис і використання їх у мовленні

Добрий день, діти. Ми підсумовуємо вивчене про частини мови. Пропонуємо вам завдання, виконавши які, ви зможете перевірити своє уміння правильно визначати частини мови, повторите морфологічні ознаки.

Визначте частини мови

https://learningapps.org/1281960

Повторимо вживання великої букви за допомогою наступної вправи

https://learningapps.org/view4222762

Правильно написані складні прикметники вполюємо разом із кротами

https://wordwall.net/uk/resource/13146299/правопис-складних-прикметників-винятки-з-правил

Домашнє завдання: вправа 558 (усно), 570 (письм)

25 травня

Тема. Докладний усний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим планом)

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку
Початок: 10.00

Добрий день, діти. Сьогодні ми вдосконалюємо вміння докладно переказувати текст у публіцистичному стилі з елементами роздуму та вміння складати простий план до такого тексту. Перегляньте відео та підготуйтесь до складання плану тексту та його переказу.


 ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
С. 231 виконати вправу 613 (прочитати текст, скласти і записати простий план)

23 травня

Тема. Ділові папери. Складання звіту про виконану роботу в офіційно-діловому стилі з використанням безособових дієслів на -но, -то

Добрий день, діти. Сьогодні ми вчимося складати діловий документ, а саме звіт.

За допомогою тестового завдання пригадайте , які є стилі мовлення та їх сферу вживання.

Тестове завдання.

Установіть відповідність між стилями мовлення та сферою їх уживання.

Стиль мовлення

1      Художній

2      Публіцистичний

3      Науковий

4      Офіційно-діловий

5      Розмовний

Сфера вживання

А     Газетні, журнальні статті

Б     Офіційне спілкування

В     Спілкування в побуті

Г     наукові статті, доповіді, підручники

Д     Художня література

У центрі нашої уваги офіційно-діловий стиль. Ознайомтесь із його особливостями.

1)    Сфери використання офіційно-ділового стилю мовлення.

Офіційно-діловий стиль необхідний для ділового спілкування між країнами, адміністративними установами, підприємствами, органами влади, культури, освіти, між окремими людьми та установами тощо.

2)    Характерні особливості мовлення в офіційно-діловому стилі.

Ділові папери обмежені в мовних засобах вираження. Їм притаманні стислість, трафаретність, наявність мовних штампів і кліше, чітке розміщення і будова тексту.

В офіційно-діловому стилі всі мовні засоби емоційно-нейтральні. Переважають безособові речення, безособові й наказові форми дієслів. Засоби художньої виразності та індивідуальні авторські засоби відсутні.

3)    Особливості оформлення документів.

Офіційно-ділова документація оформляється відповідно до вимог, визначених державними стандартами. Кожний документ складається з окремих елементів-реквізитів.

У чому особливості звіту про виконану роботу та його зразком, ви дізнаєтеся із відео.


Пишучи звіт, обов'язково дотримуйтесь відповідної структури, адже це офіційний документ










Використовуйте безособові дієслова типу: зроблено, переглянуто, запропоновано, відвідано, заплановано, обговорено та ін.

Домашнє завдання: скласти письмовий звіт про екскурсію або про створення класного блогу «Вивчаймо рідну мову»  (РОБОТА  ОБОВ'ЯЗКОВА ДЛЯ ВСІХ! Фото звіту надіслати для перевірки)

 

18 травня

Тема. Контрольна робота з теми "Службові частини мови. Вигук"

Доброго дня, діти. Сьогодні ви виконуєте контрольне тестування.
Уважно ознайомтеся із запитаннями.
Повторіть, за необхідності, матеріал. 
Відмітьте, на вашу думку, правильні відповіді.
Перевірте свою роботу  і  лише потім натисніть комірку "НАДІСЛАТИ".

ТЕСТ   (відкритий з 12.00 до 15.00)


17 травня

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 12.00

- Добрий день, діти. Добігає до кінця наша робота з вивчення розділу "МОРФОЛОГІЯ". Ви вже знаєте, які частини мови належать до самостійних та які ознаки вони мають, в чому особливості службових частин мови. 

Сьогодні ми будемо працювати з ...
Із чим, ви зрозумієте, коли відгадаєте наступну загадку.

- Під  час вивчення якої частини мови на уроці можна закукурікати, закувати, немов зозуля, занявчати, мов маленьке кошеня, затьохкати , як соловейко? І за це ніхто не буде сварити . Це дуже незвична частина мови. Це…  

І ви зрозуміли, що тема уроку Вигук як особлива частина мови 
А також Групи вигуків за значенням. Правопис вигуків. Кома і знак оклику при вигуках

- Для сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу перегляньте відео
      Автор: Таня Воробей

АБО  Опрацюйте правила за підручником на с. 190-191

- ЗАКРІПІТЬ, виконавши на вибір 2 практичних завдання
1.

2.  Вправа 545 (підручник с. 192)

3.  Вправа «Шостий зайвий». 
Записавши кожний із рядків, обведіть у ньому "зайве" слово

1) ох, гей, добрий день, б, му-у, хр-р;

2) Їй-бо, ге-ге-ге, що, будь ласка, ках-ках-ках, ой;

3) ш-ш-ш, дехто, ляп-ляп, леле, ах, ну-ну;

4) фас, цитьте, ха-ха-ха, коли, алло, о;

5) куд-кудак, якщо, тарах, ціп-ціп, мс-с, дзень;

6) жах, їй-богу, о-о-о, коли, ого, киш.

4.  ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Підготуватися до контрольної роботи з теми "СЛУЖБОВІ ЧАСТИ МОВИ. ВИГУК"


16 травня

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 9.10

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 9.00

Підключитьсядо конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72302409753?pwd=dlPQzyqUSmiGqreoiMyf6YVCg5WaV6.1

ідентифікатор конференції: 723 0240 9753
Код доступу: 1

Тема. Правопис часток

- Добрий день, діти. Засвоїти тему вам допоможе відеоурок. Перегляньте його уважно

Автор: Галина Загорулько
- Закріпіть, виконуючи завдання на тренажері з правопису української мови 👉ТРЕНАЖЕР

АБО  Опрацюйте правила за підручником (с. 183-184) і виконайте вправи 522, 524

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
Вивчити теоретичний матеріал § 49. 
Виконати на вибір одне із завдань: 
- вправа 528 (надіслати фото класної і домашньої роботи

ТЕСТ (узагальнення знань про частку)


9, 11 травня

Тема. Контрольний докладний письмовий переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі

- Доброго дня, любі семикласники.
Протягом двох уроків ви працюєте над переказом у публіцистичному стилі. 
РОБОТА Є ОБОВ'ЯЗКОВОЮ!

Ознайомившись із презентацією, ви з легкістю впораєтеся із завданням. 
ЗВЕРНІТЬ  УВАГУ!  Аудіотекст переказу, який вам необхідно написати, вбудовано у 6 слайді 

ЧЕКАЄМО ФОТО ВАШИХ  ПЕРЕКАЗІВ до 12 травня


4 травня

Тема. Правопис часток не і ні з різними частинами мови

Сьогодні на уроці ми з вами підсумуємо все, що знаємо про написання часток НЕ, НІ з різними частинами мови.  Отож, пригадуємо,  закріплюємо, практикуємо.

Діти, пригадайте правила, коли дієслова з Не пишуться разом.

https://www.youtube.com/watch?v=DtqV_ryxXqA

Гра «Фразеологізми». Поясніть значення фразеологізмів. Спишіть, розкриваючи дужки.

 Бігти (не) чуючи ніг; з уст пари (не) пустити; води (не) сколотити; вір своїм очам, а (не) чужим речам; де (не) згода, там часто шкода; (не) всякому слуху вір; (не) далеко шукати; (не) зважаючи (ні) на що; (не) мало води утекло; (не) хтувати (не) безпекою; пороху (не) вистачає; хто (не) довго спить, тому щастить; (не) більше і (не) менше; (не) добитися; (не) до сміху.     

Завдання. Запишіть речення, знявши риску.

Ледареві й ні/кчемі завжди свято. 2. Голова – як казан, а розуму – ні/ложки. 3. Ледачому й лінуватись ні/коли. 4. Ні/хто ні/озвався, ані/засміявся. 5. Ні/хто майстром враз не/став. 6. З пустого в порожнє переливати ні/чого. 7. Як нема пального, трактор ні/до/чого. 8. Їздив ні/з/чим, а привіз воза.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 50, сторінки 186-187, виконати вправу 533 (сфотографуйте виконані завдання класної та домашньої роботи і вишліть для оцінювання)
АБО  
Виконайте ТЕСТ (на оцінку)


3 травня

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 12.00

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78515974040?pwd=tsWwMIjbSddcy9IuQimd8CcBxIBNby.1
ідентифікатор конференції: 785 1597 4040
Код доступа: 1


Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 12.00

Тема. Частки, що надають слову або реченню додаткових відтінків (практично)

Доброго дні, діти. 
Пропонуємо кілька інтерактивних вправ, які допоможуть вам закріпити знання про частку як службову частину мови і сприятимуть виробленню практичних навичок віднаходити частки у реченнях/текстах та визначати їх розряд за значенням.

ВПРАВА 1          ВПРАВА 2        ВПРАВА 3

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ  Виконати вправу 516 (І і ІІ завд.)


2 травня

Тема. Частка як службова частина мови. Частки формотворчі та словотворчі

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 9.00

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73333948493?pwd=9e2FAa8HnjxxV9sGtzeFyc1vsrs3Sz.1

ідентифікатор конференції: 733 3394 8493
Код доступа: 1

- Доброго дня, семикласники. Ми продовжуємо вивчати службові частини мови. Сьогодні піде мова про частку.
Перегляньте відеоурок
Автор: Наталія Борисенко

АБО  Опрацюйте теоретичний матеріал за підручником с. 179-180

ЗАКРІПІТЬ, виконавши 2 завдання на вибір

1. Запишіть речення, вставляючи в них по черзі частки не, чи, тільки, невже, саме. З’ясуйте, які відтінки вони вносять.
  Ми  поїдемо  у  дендропарк.

2. За допомогою часток утворіть форми умовного та наказового способів дієслів. Складіть речення, використавши утворені слова.

Дякувати, думати, прикрасити, зустріти.

3.
 
Виберіть частки і запишіть до них, де це можливо, синоніми.
Сонце власне запалало; не погукують навіть на волів; ось з’являється Сашко; от церква з високою дзвіницею; лишилась на хазяйстві лише коза; знайшов лишень цими днями.

Скористайтеся словами  з довідки саме, нарешті, ось, тільки, виключно, тільки-но

4. Виконайте вправу 508 (с.179)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити  теоретичний матеріал на с. 179,  виконати вправу 509


27 квітня

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 12.00

Тема.   Розрізнення сполучників та однозвучних слів

Добрий день, діти. Продовжуємо працювати над службовою частиною мови – сполучником. Щоб знати, як треба розрізняти сполучники від однозвучних слів, перегляньте відео, а також опрацюйте подану нижче таблицю

https://www.youtube.com/watch?v=IxzG6NLgPu8

 Придумайте і запишіть закінчення речення. Поясніть правопис сполучників й однозвучних із ними слів.

 Щоб лиха не знати, ...

 Що б не робив,.. Як би мені хотілося, щоб...

Якби ми вчились так, як треба, то...

Усі діти зібралися у театр, про те...

Я завжди слухаю розповіді діда про те,..

Дослідження-відтворення Відновіть прислів’я і приказки, дібравши їхнє продовження із другого стовпчика. Розкриваючи дужки і ставлячи розділові знаки, запишіть народні вислови спочатку зі сполучниками, а потім — з однозвучними словами.

Хоч пироги пісні.

що (б) з криниці води напитися.

Не (за)те кобилу б’ють, що ряба.

то й світ не милий

Як (що) немає сили.

а (за)те, що везти не

Треба йти до господи.

що (б) не було шкоди

Треба нахилитися.

за (те) слова масні

Мовна гра «Спіймай помилку» Прочитайте наведені твердження. Визначте тільки ті, які стосуються сполучника як частини мови. Яких частин мови стосуються інші твердження? Чи можна це визначити без додаткових уточнень?

1. Незмінна службова частина мови, що виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні та реченні.

2. Службова частина мови, яка вживається для зв’язку однорідних членів та частин складного речення.

3. Виражає ознаку дії, іншої ознаки, ознаку предмета.

4. Змінюється за числами та родами.

5. Є незмінним словом.

6. Не буває членом речення.

7. Виступає другорядним членом речення.

8. Поділяється на три розряди: якісні, відносні, присвійні.

9. За роллю в мові буває сурядним і підрядним.

10. За будовою буває простим, складним і складеним.

Домашнє завдання: опрацювати табличку на сторінці 176

Виконати ОДНЕ із завдань
👇
вправа 503 ( для оцінювання фото виконаної вправи та 2 письмових завдань уроку надіслати учителеві своєї групи) 
👇
ТЕСТ    ( до 30 квітня; одна спроба)

25 квітня

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 9.00

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76765164072?pwd=4f2nbvs_8aMtDIpMWRbpM1T2nq7DnR.1

ідентифікатор конференції: 767 6516 4072
Код доступу: 1


Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 9.10


Тема. Написання сполучників разом та окремо. Розрізнення сполучників і однозвучних слів

Добрий день, діти.Ми продовжуємо вивчення сполучників, і на цьому уроці ви ді­знаєтесь, як їх правильно писати.

Пригадаймо!

-         Яку частину мови називають сполучником?

-         Чи має він лексичне значення?

-         Яке його граматичне значення?

-         Чи виконує синтаксичну роль?

Про написання сполучників разом та окремо ви дізнаєтесь із відео

https://www.youtube.com/watch?v=QA4q-UvvmtI

Дослідження-спостереження

Прочитайте речення. Проведіть дослідження: з’ясуйте, чому в одних реченнях зате, проте, щоб, якби пишуться разом, а в ін­ших окремо?

Щоб не трапилося лиха, будь обачним.

Біда помучить, зате мудрості научить.

Якби пес робив, то в чоботях би ходив.

Весна, проте ще холодно.

Що б не трапилося, будь людиною.

Я поважаю тебе за те, що ти завжди дотримуєш слова.

Як би не тис мороз, а весна буде.

Я про те вже говорив.

     Зробіть висновки: в якій колонці записані речення зі сполучни­ками, а в якій — з їх однозвучними словами.

Орфограчний практикум

Запишіть слова, розкриваючи дужки. Поясніть їх правопис.

(Не)мов(би), а(би), що(б), все(таки), (через)те(що), ні(би), (з)по(між), дарма(що), (за)те, як(що), (незважаючи)на(те)що, так(що), із(за), (мов)би(то), як(би), (про)те, хто(небудь), тому(що), (для)того(щоб), (ні)як, що(й).
Схарактеризувати сполучники за значенням, указуючи на їх групу.

Дослідження-відтворення

Відновіть прислів’я і приказки, дібравши їхнє продовження із другого стовпчика. Розкриваючи дужки і ставлячи розділові знаки, запишіть народні вислови спочатку зі сполучниками, а потім — з однозвучними словами.

1) Скрізь добре…

що(б) не спотикався

2) Не їздять довгою дорогою…

те(ж) до місця добереться

3) Не (за)те кобилу б’ють, що ряба,…

(про)те вдома — найліпше

4) Хто їде волами…

той дорога легка.

5) Треба йти до господи…

(не)мов старий кожух.

6) На те коня кують…

(за)те твердо.

7) Ліс узимку…

що(б) не було шкоди.

8) Рідко ступає…

як(що) знають ближню.

9) Як(що) бажання добре…

а (за)те, що везти не хоче.

Домашнє завдання: опрацювати теоретичний матеріал параграфа 47 , виконати вправу 497

20 квітня

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 12.00

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 10.00

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72861489404?pwd=Ke-1_1LIPVrq5ZlF3TZMEgB6uNXUMP.1

Идентифікатор конференції: 728 6148 9404
Код доступа: 1


Тема: Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням, способом використання в реченні.

Добрий день, діти. Сьогодні ми більше дізнаємося про сполучник як частину мови, будемо виконувати завдання, щоб закріпити свої знання.

Пригадаймо!

ü     Який розділ науки про мову вивчає частини мови?

ü     2.Які ознаки  властиві самостійним частинам мови?

ü     3.Чим відрізняються самостійні частини мови від службових?

ü     Які службові частини мови ви знаєте?

Опрацювати теоретичний матеріал за покликанням

https://www.youtube.com/watch?v=67qj9nwARgQ

Прочитайте. У кожному реченні визначте граматичні основи. Назвіть сполучники, пояснити, що вони поєднують.

1.Обізвалася пісня, і дівчина радісно метнулася їй назустріч. 2.Ми не забудемо пісні, що їх навчала мати. 3.Доки є пісня, ніхто не захмарить небо моєї душі. 4.Нехай людям лихо сниться, а ми заспіваймо.

2.Творче реконструювання

Подані пари речень поєднайте в одне за допомогою сполучників, поданих у довідці. Запишіть, визначте вид речення за будовою.

1.Маріїнський палац розташований у мальовничому куточку Києва. Його оточує чудовий парк. 2.Авторство Царського палацу приписують Растреллі. Проект споруди розробив архітектор Іван Мічурін. 3.Архітектура палацу вражає багатством орнаментів. Ще більшої виразності надає йому колірна композиція. 4.У ХVІІІ ст. палац складався з двоповерхового корпусу. Був прикрашений чудовим ліпленням. 5.Другий поверх, виконаний із дерева, призначався для житлових кімнат. Перший кам’яний поверх належав челяді. 6.У 80-х роках ХХ було проведено великі реставраційні роботи. У палаці проводяться урядові прийоми (За О.Ламоновою)

Довідка: проте, бо, а, оскільки, і, хоча.

Своє вміння визначати сполучники у тексті перевірте,виконавши вправу

http://learningapps.org/watch?v=p5za9ico517

Домашнє завданняопрацювати параграф 45 (сторінка 166), вправа 470


19 квітня

Тема. Контрольний  диктант


Доброго дня, діти. Сьогодні ми пишемо контрольний диктант. 
 Пропонуємо вам скористатися відеоваріантом.  
Якщо ви не встигатимете за темпом учителя під час запису речень, ставте відео на паузу.


ФОТО  СТОРІНКИ  З ВАШИМ  ДИКТАНТОМ  НАДІШЛІТЬ НЕ ПІЗНІШЕ 13.00

18 квітня


УРОК  МОВЛЕННЄВОГО  РОЗВИТКУ
Тема. Портретний нарис у публіцистичному стилі
- Доброго дня, любі діти. 
Напевне, у кожного з вас є людина, на яку ви хотіли б бути схожим. 
Вона вам так подобається, має такі риси характеру чи життєві успіхи й досягнення, що хочеться розповісти про це своїм близьким чи друзям, чи вчительці 😉.

Тоді пропоную вам побути у ролі журналістів і написати ПОРТРЕТНИЙ   НАРИС - РОЗПОВІДЬ  ПРО  ЛЮДИНУ, ЇЇ  ЖИТТЯ, ПОГЛЯДИ, ХАРАКТЕР, УСПІХИ

Перш ніж починати роботу, уважно перегляньте навчальний матеріал

Автор: Ірина Почерніна

З  прикладами портретних нарисів можна ознайомитися 👉 ТУТ   👉 ЗРАЗОК

Тож до роботи...

Напишіть портретний нарис. 

Його можна писати про будь-яку людину, яка у вас, можливо, викликає позитивні емоції, або ту, на кого б ви хотіли бути схожі (телезірка, письменник, спортсмен, член родини, знайомий), або про людину, яка вас чимось вразила, чи просто запам’яталась якимось вчинком.

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Написати чистовий варіант портретного нарису, фото  роботи надіслати 

13 квітня

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 12.00

Підключиться до конференції Zoom

https://us04web.zoom.us/j/72251968666?pwd=kKzZHYK_xJKVrNQfxi_yR63RYFKLiJ.1

ідентифікатор конференції: 722 5196 8666
Код доступу: 1

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 12.00

Тема. Синонімічні й антонімічні  прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів речення

- Добрий день, діти. Сьогодні ми розглянемо нову тему. Допоможе нам у цьому матеріал відеоуроку.

https://www.youtube.com/watch?v=wBtbAbnS9sI

З поданих прийменників утворіть 6 синонімічних та антонімічних пар (всього 6 пар, не обов’язково використати усі прийменники) 

    Біля, між, над, для, уві, коло, обабіч, при, під, від, задля, через, з метою, коло, перед, проміж, із, близько, до, у, край, за, в, з, поміж, крізь, зі, серед, збоку, повз.

“Ти - редактор” Виберіть з дужок потрібний прийменник, утвори словосполучення, поставивши іменники у відповідному відмінку

Не з’явився (із-за, через, по) хвороба.

Оцінки (за, по) диктант.

Підйом тривав (біля, протягом, близько) три години.

Працювати (по, за) контракт.

Залучити (в, до, для) роботи.

Змагання (з, по) футбол.

 Наскільки правильно ви користуєтеся прийменниками, можете перевірити за допомогою вправи за покликанням.

https://learningapps.org/10434816

Домашнє завдання:  опрацювати матеріал параграфа 44 (сторінки 160-161) виконати вправу 464 (письмово), вправу  461 (усно)


11 квітня
Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 9.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/79465024811?pwd=hCTap9qZHZD1TMUCb-bBVGDM1H-BUy.1

Ідентифікатор конференції: 794 6502 4811
Код доступа: 1

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈

Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 09.10

Тема. Непохідні й похідні прийменники. Написання похідних прийменників разом, окремо, через дефіс

- Доброго дня, любі діти. Сьогодні продовжуємо вивчення службової частини мови: прийменник.

І. Активізуйте вивчене на попередньому уроці, переглянувши відео
👇
АБО повторіть правила за підручником (с.155)
Виконайте онлайн вправу 👉"ТАК-НІ"  (на оцінку;      одна спроба)

ІІ. Перегляньте відеоурок. Виконайте на вибір 2 завдання, запропоновані у ньому
Автор: Люба Кропивницька

АБО  
Попрацюйте з підручником с. 158

ІІІ. Закріпіть, виконавши інтерактивну вправу 👉 КЛАСИФІКАЦІЯ
       АБО  вправи 440 (1, 2 завд.) і 451

ІV.  ПІДСУМОВУЄМО
       Виконайте 👉ТЕСТ  (на оцінку)
       УВАГА!!!  ОДНА  СПРОБА, активний до 13 квітня

Оцінка за урок - середнє арифметичне від вправи "ТАК-НІ" та ТЕСТУ

6 квітня

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок о 12.00

 Підключиться до конференції Zoom

https://us04web.zoom.us/j/72393443616?pwd=9lTR-tWKCKAGoI5ytBs0ZUPd2mNc-a.1

Ідентифікатор конференції: 723 9344 3616

Код доступа: 1 

  Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до
онлайн уроку 👈
Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 12.00

Тема: Прийменник як службова частина мови.  Прийменник як засіб звязку слів у словосполученні.

Добрий день, діти.

Я така частина мови,

Що належить до службових.

Поруч я з іменником.

Звуть мене … /прийменником/

Отже,  тема нашого уроку «Прийменник як службова частина мови».

 Мовне дослідження.

 Прочитайте речення, скажіть, чого йому бракує? Відновіть речення, визначте функцію слів, які ви вставили.

Весна зіткала вчора гобелен ___ лузі    __ трав, __ квітів, __ верболозів.

Ознайомтесь із матеріалом відео

https://www.youtube.com/watch?v=NpETISJr4cY

Прочитайте текст, визначте, чого йому бракує. Поновіть речення, запишіть їх у зошити, визначте функцію слів, які ви вставили.

Село стояло … величезній балці. … балки протікала виляючи степова річечка. Один бік балки зривався високою кручею. Скеля, припавши землею, поросла деревами. … них вилася стежка, що доводила … містка … річку. Побравшись стежкою, Марко звернув … криниці. Криниця била … скелі.

Поміркуйте!

 З-поміж двох поданих словосполучень записати  правильно побудоване(усно).

Вступити  в університет – вступити до університету. Звернутися в інститут – звернутися до інституту. В дев’ять годин – о дев’ятій годині. Констультації  по математиці – консультації з математики. Посібник по мові – посібник з мови. Дізнатися по довіднику – дізнатися з довідника. По спеціальності  - за спеціальністю. Звертайтеся по адресі – звертатися на адресу. Працювати при певних умовах – працювати за певних умов. Пливти по течії – пливти за течією.  По  вашому проханню – на ваше прохання. По кресленнях замовника – за кресленнями замовника.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити правила (с. 155), виконати вправу 443

4 - 5 квітня

Тема. Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи у художньому стилі

- Доброго дня, любі семикласники.
Протягом двох уроків ви працюєте над твором про виконання улюбленої справи. 
РОБОТА Є ОБОВ'ЯЗКОВОЮ!

Скориставшись матеріалами презентації, ви з легкістю впораєтеся із завданням.

  

АБО   Скористайтеся підручником (с.227)

ПРИГАДАЙМО  АЛГОРИТМ  РОБОТИ
  • Спочатку свою роботу запишіть на чернетці.
  • Відредагуйте.
  • Перепишіть чистовий варіант у зошит.
  • Обов'язково перевірте написане
  • Сфотографуйте і надішліть нам на електронну пошту.

ІНСТРУКЦІЯ  ЩОДО  ОФОРМЛЕННЯ  РОБОТИ
Запишіть у зошиті:
                                                   П'яте квітня
    Контрольний письмовий твір розповідного характеру про виконання улюбленої справи у художньому стилі 

Запишіть тему, яку ви обрали
- Запишіть текст твору

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Написати твір на одну із тем (за вибором)
1.  Як я доглядаю за домашнім улюбленцем

2. Як  наша родина готується  до  прийому  гостей.

3. Як  я  вперше створив(створиламультимедійну презентацію для уроку.

4. Як я створюю прикраси з бісеру.

5. Я допомагаю готувати улюблену страву нашої родини.

6. Ваша тема…


30 березня

Тема. Контрольна робота з теми "ПРИСЛІВНИК"
Інна Миколаївна запрошує учнів свої групи на урок о 12.00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75214133294?pwd=pbeYZ-dst77pD2TeYbimOfqUFoV5Vl.1

Ідентифікатор конференції: 752 1413 3294
Код доступа: 1
Доброго дня, діти. Сьогодні ви виконуєте контрольне тестування.
Уважно ознайомтеся із запитаннями.
Повторіть, за необхідності, матеріал. 
Відмітьте, на вашу думку, правильні відповіді.
Перевірте свою роботу  і  лише потім натисніть комірку "НАДІСЛАТИ".


28 березня

Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи приєднатися до 
онлайн уроку 👈

Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Початок: 9.10

Інна Миколаївна запрошує учнів своєї групи на урок  28 березня о 9 .00
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74471330513?pwd=ZtpFnfbClANS1A7vwQK_ShE9-05oFh.1

Ідентифікатор конференції: 744 7133 0513
Код доступа: 1

Тема. Узагальнення й систематизація вивченого з теми "Прислівник"

Доброго дня, діти. Запрошую вас на відеоурок.


Перевірте себе. 
Відсканувавши QR- код, виконайте інтерактивну вправу









ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! 
Запишіть у робочому зошиті схему морфологічного розбору прислівника
  Сонце яскраво освітлювало галявину. У його променях особливо принадно виглядала кожна ягідка, гордо і непорушно красувалася кожна квітка. Мені було  добре.
      Морфологічний розбір прислівників. 
 Яскраво – присл., як? якісно-означ., проста форма вищого ступеня порівняння, обставина.
 Непорушно – присл., як? способу дії, обставина.

НА  ОЦІНКУ  виконайте ОНЛАЙН  ЗАВДАННЯ     (дедлайн  30 березня)

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ 
Повторити вивчений матеріал про прислівник, підготуватися до контрольної роботи (с. 120-144)


23 березня

Учні обох груп приєднуються до онлайн уроку👈

Посилання активується за 5 хв. до початку уроку
Початок: 12.00

Тема. Складання анотації на книгу з використанням прислівників

Доброго дня, діти. Перегляньте, будь ласка, відеоурок. Виконайте запропоновані у ньому завдання.

Автор: Тетяна Митник

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Написати анотацію до будь-якої книги (за вашим вибором), використовуючи прислівники. Підкресліть їх, відповідно до того, яку синтаксичну роль виконують
Фото виконаного завдання надіслати на електронну почту/viber


22 березня

Учні обох груп приєднуються до онлайн уроку 👈

Початок: 12.00

Посилання активується за 5 хв. до початку уроку

Тема. Правопис прислівників на -о, -е утворених від прикметників і дієприкметників. Читання мовчки тексту, що містить прислівники, з’ясування ролі прислівників у мовленні.

- Доброго дня, діти. 
Ми продовжуємо удосконалювати свої вміння у питанні правопису прислівників

І АКТУАЛІЗУЄМО
Пригадаймо особливості написання прислівників разом та через дефіс, написання прислівникових сполучень










Виконайте інтерактивну вправу, скориставшись ТРЕНАЖЕРОМ З ПРАВОПИСУ  УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

ІІ Дослідження-спостереження

- Від поданих прикметників утворіть прислівники суфіксальним способом (суфікси -о, -е). Запишіть їх у дві колонки, залежно від кінцевого голосного. Поміркуйте: від чого залежить вживання цих голосних.

Багатозначний, безжалісний, байдужий, нудний, блискучий, ближчий, даремний, хороший, цілющий, грозяний, жагучий, добрячий, титанічний, сліпучий.

ІІІ Попрацюйте з підручником
1. Звірте свої міркування з правилом (с. 136)
2. Виконайте письмово вправу 386  АБО  387

ІV. Робота з текстом "Вечір у степу" (с. 139), виконати І і ІІ завдання

- Діти, ви звернули увагу, що текст супроводжується фото-репродукцією картини КАТЕРИНИ  БІЛОКУР "Хата у Богданівці"
Кілька фактів про відому українську художницю 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Виконати вправу 388


21 березня

Тема. Написання прислівникових сполучень типу: раз у раз, з дня на день

Доброго дня, діти. Сьогодні піде мова про написання прислівникових сполучень.

Оберіть зручний для себе спосіб роботи

І. Працюйте за відеоуроком

Автор: Юлія Кривенко

АБО

ІІ. Закріплюйте навчальний матеріал, користуючись підручником
1. Повторіть правила с. 143-144
2. Виконайте усно вправу 412
               письмово вправи 413, 414 (І та ІІ завдання)

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ Виконати вправу 418


16 березня

Тема. Написання прислівників разом, окремо, через дефіс

Учні обох груп приєднуються до онлайн уроку 👈

Початок: 12.00

Доброго дня, діти. 
Продовжуємо тему "Написання прислівників"

Оберіть зручний для себе спосіб роботи

І. Працюйте за відеоуроком

АБО

ІІ. Закріплюйте навчальний матеріал, користуючись підручником
1. Повторіть правила с. 137-138
2. Виконайте усно вправу 391
               письмово вправу 397 (І або ІІ)
3. Перечитайте навчальний матеріал на с. 143
4. Письмово виконайте вправу 411

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
НА  ОЦІНКУ виконайте тест (активний до 20 березня 12.00)


14 березня

Тема: Написання прислівників окремо, разом і через дефіс

- Добрий день, діти. 

Ми опрацьовуємо нову тему. Перегляньте відео із поясненням матеріалу.

https://www.youtube.com/watch?v=6UoopVNYSmI&t=67s

Спишіть прислівники, розкриваючи дужки. Які слова викликають у вас сумнів при наголошенні? Перевірте себе за словником.

По/біч, по/близу, по/закону, по/змозі, по/знаку, по/верх, по/можливості, по/вік, по/волі, по/заду, по/правді, по/ночі, по/пліч, по/руч, по/совісті, по/сусідству, по/суті, по/ряд, по/середині, по/части, по/черзі, по/щирості.

Завдання (усно). Розкрийте дужки. З’ясуйте розбіжність у написанні однозвучних слів.

1.    Крамниця замкнута (з)середини – починай читати (з)середини розділу.
2.    Глянути (в)бік – ударити (в)бік.
3.    Попередити (в)останнє – налити води (в)останнє відро.
4.    Увести прислівник (у)перше речення – (у)перше почути.
5.    Подарувати (на)пам’ять книгу – продекламувати вірш Шевченка (на)пам’ять.

Порівняйте написання співзвучних слів. Зробити висновок про правопис прислівників із префіксом по–  й  однозвучних прикметників і числівників з прийменником по.

1)    Одягнений (по)весняному. – Гуляти (по) весняному лісі.
2)    Зроблено (по)нашому. – (По)нашому сюди пронісся вихор.
3)    (По)перше, зачини вікно, (по)друге, сядь на своє місце. - Весняні канікули тривають (по)перше квітня.


Домашнє завданняпараграф 39 (сторінки 137-138), вправа 395

Урок 9 лютого

Наталія Миколаївна запрошує на конференцію: Zoom.

Тема. Розряди прислівників

Час:11:15 Київ

Підключитися   👈

Ідентифікатор: 794 6204 2250

Код: 8mqPZ6

Тема: Розряди прислівників за значенням.

Добрий день, діти. Сьогодні ми вчимося розподіляти прислівники за розрядами за значенням.

Перегляньте відео (починати з 9 хв.25 сек) і дізнайтеся, які розряди є у прислівника.

https://www.youtube.com/watch?v=20FNFA5H5BA&t=226s

Щоб перевірити себе, чи правильно ви зрозуміли матеріал, виконайте запропоновані вправи.

Знайти прислівники і з’ясувати, до яких розрядів вони належать.

1)Всюди добре, а дома найліпше. 2)Біда Україні: і відтіль гаряче, і звідсіль боляче. 3)Знищ ворога сьогодні, бо завтра нашкодить. 4)Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати повагу до себе. 5) Хай живе братерська єдність від сьогодні й навіки.  6) Грудьми ставай назустріч злій погрозі.

Дослідження-відновлення

З поданими словами скласти словосполучення, дібравши прислівники з довідки. Визначити розряд за значенням прислівників.

1) Просуватися… 2) Оглядаючи… 3) Спокійно… 4) Спів… 5) Читання… 6) Виконаний… 7) Зібравшись… 8) Танець…

Довідка: дуже, нашвидку, повільно, по-кошачому, навприсядки, надворі, здивовано, сьогодні.

Дослідження — творче моделювання

До поданих дієслів за зразком дібрати прислівники, різні за значенням.

Зразок. Прийти — прийти швидко (спосіб дії); прийти надвечір (час дії); прийти здалеку (місце дії); прийти наперекір (мета дії).

Слухати, міркувати, жити, усміхатися, працювати.

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ Вивчити таблицю "Розряди прислівників за значенням" (с.121), виконати вправу 328


Урок 8 лютого

Тема. Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

 Інна Миколаївна запрошує учнів 7-А класу на урок 8 лютого об 11.15

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73903800879?pwd=iA92N2rUjeXR2q0WpjXvb2utnrgXwZ.1

Ідентифікатор конференції: 739 0380 0879
Код доступу: 1


Наталія Миколаївна запрошує учнів своєї групи на конференцію: Zoom.

Тема. Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Час8 лютого 11:15 Київ
Підключитися 👈

Ідентифікатор: 799 4479 2975
Код: pXeL1K

Доброго дня, любі діти. 

Хто не знайшов змоги приєднатися до онлайн-уроку, попрацюйте самостійно, "відвідавши" відео урок

https://www.youtube.com/watch?v=20FNFA5H5BA

Опрацюйте теоретичний матеріал у підручнику (параграф 32)

Виконайте вправи 325(І завдання усно, ІІ – письмово), 334

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ. § 32, знати правила, виконати вправу 333

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас