6 клас Основи здоров'я Дистанційне навчання 2019/2021

 

 28 травня 2021 р. 6-А клас
Тема. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб

- Доброго дня, шестикласники. Тема уроку: розв'язування ситуативних завдань. Це допоможе вам навчитися швидко орієнтуватися в життєвих ситуаціях і збереження ваше життя і здоров'я і тих, то буде поруч. 

1. Уявіть собі, що для когось із ваших близьких знадобилося викликати швидку допомогу у той час, коли ви знаходитеся на прогулянці в парку. Запишіть послідовність своїх дій.

1.  Зателефонувати 103.

2. Описати місце, стан хворого, представитись.

3. Надати першу допомогу.

4. Вислухати і виконувати поради лікаря.

2. Ви почули шипіння з труби, по якій іде газ. Як треба викликати аварійну службу газу? Опишіть послідовність своїх дій.

• перекрити вентиль на газовій трубі чи балоні;

• не користуватися телефоном з дисковим номеронабирачем;

• не вмикати і не вимикати електричних приладів;

• відчинити вікна, двері, щоб провітрити приміщення;

• не користуватися відкритим вогнем;

• вийти з помешкання;

• від сусідів повідомити дорослих про те, що трапилося.

Повідомити у службу за телефоном 104.

1. Що сталося.

2. Чи є постраждалі.

3. Адресу,  де витік газу, при можливості – найзручніший маршрут під'їзду.

4. Представитись, тобто назвати ім'я та прізвище.

3. Ви побачили, що з дверей сусідньої квартири йде дим. Як треба викликати пожежну службу? Опишіть послідовність своїх дій.

Викликати пожежну службу за телефоном 101.

1. Повідомити що сталося.

2. Вказати точну адресу,  при можливості – найзручніший маршрут під'їзду.

4. Представитись, тобто назвати ім'я та прізвище.

4. Ви побачили, що у дворі підлітки влаштували бійку. Вам треба викликати міліцію. Опишіть послідовність своїх дій.

Подзвонити у поліцію за телефоном 102.

1. Повідомити що сталося.

2. Вказати точну адресу. 

4. Представитись, тобто назвати ім'я та прізвище.

 

Перша допомога при ураженні електричним струмом, ДТП.

• Уявіть собі, що людина доторкнулася до оголеного електричного дроту, який лежить на землі, і її почало трясти.

Щоб звільнити потерпілого від дії струму:

1. Надіти гумові або сухі шерстяні рукавиці чи обмотати руки сухою тканиною, взутися в гумове взуття, стати на гумовий килимок, суху дерев'яну дощечку чи навіть книжку;

2. сухим дерев'яним або пластмасовим предметом відвести провід від потерпілого;

3. спробувати відтягти його від проводу, взявшись за одяг, не доторкаючись до оголених частин тіла.

Коли уражений звільнений від дії струму, тоді необхідно:

1. покласти його на спину;

2. розстебнути комір;

3. побризкати обличчя холодною водою;

4. викликати «швидку допомогу» або лікаря й повідомити дорослих.


ПЕРЕВІРТЕ  СЕБЕ, виконавши ТЕСТ (на оцінку)

07 травня 2021 р. 6-А клас
05 травня 2021 р. 6-Б клас                               

Тема. Поведінка в екстремальних ситуаціях

- Доброго дня, любі шестикласники.
Питання поведінки в екстремальних ситуаціях для вас не нове, телефони аврійних служб ви знаєте, тож, зосередьтеся, пригадайте усе, про що ми говорили на уроках, і виконайте, НА  ОЦІНКУ, один із тестів

30 квітня 2021 р. 6-А клас             28 квітня  6-Б клас    

Тема. Безпека руху велосипедиста

- Доброго дня, діти.
  Не помилюся, коли скажу, що усі колись мріяли про велосипед, а хто його має — звичайно ж, любить їздити. Велосипед — це найкращий засіб пересування. Водночас, він зовсім беззахисний перед іншими способами пересування. Якщо машина, зіткнувшись із велосипедом, залишиться неушкодженою, то велосипеду добре дістанеться. Та й велосипедист отримає травму, добре як не гірше. Про це слід завжди пам’ятати!
Перед тим як сісти на велосипед, потрібно уважно вивчити його, приладнати його до себе.
Велосипед має відповідати вашому зросту, щоб забезпечити більшу стійкість під час руху.
Але велосипед є транспортним засобом руху, і на нього також поширюються правила дорожнього руху. Тож перед тим, як сісти на велосипед, вивчіть дорожні знаки, що регулюють рух велосипедистів, та вивчіть правила дорожнього руху.
Тому уважно перегляньте відео
ВАЖЛИВО  ПАМ'ЯТАТИ

Шолом
Їздячи на велосипеді , надягайте спеціальний шолом.  Він захищає голову від пошкоджень у разі падінь.
Шолом має бути відповідного розміру. Він не повинен бути ні дуже тугим, ні дуже вільним. Відповідний шолом повинен бути зручним для голови. Приміряйте шолом у магазині, перш ніж його купувати.
Шолом має сидіти на голові так, щоб він захищав також і лоб. Головне , щоб у разі падіння шолом залишався  на голові.
Велосипедні шоломи продають,наприклад , у вело магазинах, спортивних магазинах і супермаркетах. Продавці порадять, який шолом краще вибрати. Перевірте , щоб на шоломі був знак СЕ. Шоломи з таким знаком перевірені і схвалені.
Про технічні вимоги до велосипеда  
До велосипеда, як до будь-якого транспортного засобу, висувають технічні вимоги, що мають забезпечувати безпеку руху.
Кожен велосипедист, як і будь-який водій, зобов’язаний добре знати обладнання своєї машини й постійно підтримувати свій велосипед у гарному технічному стані.
Кращий велосипед – той, який підходить за розміром. Тоді на ньому легко їздити. Потрібно проводити технічний огляд велосипеда принаймні один раз на рік.
Якщо ви самі не можете провести технічний огляд або полагодити свій велосипед  - відвезіть його у веломайстерню.
Велосипедне устаткування включає:
ü хороші гальма,

ü світловідбивачі спереду,ззаду, на колесах і на педалях,

ü фара(ліхтар)для руху в темну пору доби,

ü дзвінок(сигнал),

ü велосипедист також може використовувати світло відбивальні нашивки на одязі.

 Учіться самостійно доглядати за велосипедом: самі змащуйте його вузли, заміняйте лампи, кріпіть деталі, розбирайте дзвінок (сигнал), а також усувайте інші несправності.
ПЕРЕВІРТЕ  СЕБЕ
Виконайте тест (на оцінку)


14 квітня 2021 р. 6-Б клас              16 квітня 6-А клас

Тема. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту

- Доброго дня, шестикласники. Для засвоєння теми уроку опрацюйте матеріал підручника  с. 162-167
- Перевірте себе, виконавши ТЕСТ (на оцінку)


07 квітня 2021 р. 6-Б клас             09 квітня 6-А клас

Тема. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. Засоби пожежогасіння. Дії в разі пожежі.

- Доброго дня, діти. Ще раз про важливе, про безпеку життя.
  Уважно перегляньте навчальну презентацію та відео




- На оцінку виконайте ТЕСТ


БУДЬТЕ  УВАЖНІ!  БЕРЕЖІТЬ  СЕБЕ!


24 лютого 2021 р.
Тема. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях.
- Доброго дня, діти. Сьогодні мова піде про те, як не допустити розгорання конфлікту, як контролювати свій емоційний стан у разі виникнення конфліктної ситуації.
 - Для засвоєння матеріалу уважно перегляньте навчальну презентацію

НА  ОЦІНКУ виконайте опитування, перейшовши за посиланням ТЕСТ

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Опрацюйте матеріал підручника с.137-139

29 січня 2021 р.

- Для засвоєння теми уроку перегляньте презентацію


- Повторіть розділ "Психічна і духовна складова здоров'я" та НА  ОЦІНКУ  виконайте тестування, перейшовши за кліком (тест активний до 17.00)

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Опрацюйте матеріал підручника с. 101-106

20 січня 2021 р. 6-Б клас           22 січня 2021 р. 6-А клас
Тема. Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям

- Доброго дня, любі шестикласники. Почнімо з міфів. Ви скажете "До чого тут міфи, адже ми не на уроці літератури". Але ...

Найпоширеніші міфи, пов'язані із захопленням шідливими звичками
Міф. Бажання бути сучасним, модним, дорослим. 
Міф. Вживання не таке небезпечне, як застерігають 
Міф. Бажання заспокоїтися, розслабитися, звільнитися від якогось негативного почуття (наприклад, образи чи страху). 
Міф. Прагнення до незалежності, підвищення самооцінки, вияв протиріччя. 
Міф. Якщо всі в компанії курять і вживають алкогольні напої, не можна не підтримати. 
Міф. Якщо покурити або вжити слабоалкогольний напій один раз, це здоров’ю не зашкодить. Міф. Можна відмовитися від вживання в будь-який момент.
 
- Розібратися: як впливають  психоактивні речовини на ЗДОРОВ'Я, як НЕ  ПІДДАВАТИСЯ  МАНІПУЛЯЦІЯМ  однолітків чи вуличної компанії вам допоможе навчальна презентація.
ПЕРЕГЛЯНЬТЕ  ЇЇ  УВАЖНО


- Запишіть у робочому зошиті 
20 січня
Практична робота 
Аналіз грошових витрат, пов'язаних з курінням
Хід роботи
1. Порахуйте, скільки грошей витрачає курець за місяць, якщо він викурює півпачки сигарет за день. Скільки він витрачає на сигарети за цілий рік? За вісім років? (Пачка сигарет коштує від 10 до 15 грн.)  
2. Курець частіше, ніж некурці, хворіє на захворювання дихальних шляхів. У середньому на місяць він витрачає 198 грн. на ліки. Скільки він витрачає на ліки за рік у зв'язку з тим, що він курить?
3. Розрахуйте, яку суму витрачає курець на погіршення свого здоров'я протягом 10 років.
4. Зробіть висновки.

ДОМАШНЯ  РОБОТА  

Практична робота  Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин.

Скориставшись прикладом моделювання ситуації відмови від сигарет (цигарок), продовжити заповнення таблиці


Вам кажуть

Чужий інтерес

Ваш інтерес

«Закури, адже курять всі»

Чим більше людей курить, тим більше грошей у того, хто виробляє сигарети

Вам не треба витрачати гроші на чуже благополуччя, завдаючи шкоди своєму здоров'ю

«Закури, це приємно»

Ваше задоволення людину не хвилює, головне — щоб ви закурили! А далі нікотин зробить свою справу

Ви не повинні дозволити завдати собі шкоди

«Закури, ти що, боїшся?»

Знаючи, що у вашому віці ніхто не хоче бути боягузом, вами маніпулюють

Це хитра пастка. Не потрапляйте в неї! Ваш інтерес — залишитися здоровим! Справжня сміливість — відмовитися від сигарети

«Кури, якщо хочеш бути з нами»

Вами почитають командувати, вимагають підпорядкування, хочуть зробити вас рабом нікотину

Ви повинні самі приймати рішення, ви — вільна людина. Вільна людина ніколи не стане шкодити своєму здоров'ю

«Закури, ти що, маленький?»

Розуміючи, як вам хочеться скоріше стати дорослим, вами маніпулюють

Відмова і є

справжньою дорослою,

відповідальною

поведінкою

«Спробуй наркотики: це цікаво і приємно»



«Спробуй наркотики, доведи, що ти вже дорослий»



«Спробуй наркотики, якщо ти не боягуз»



«Спробуй наркотики — і вирішаться всі твої проблеми»



«Багато талановитих людей вживали наркотики — спробуй і ти»



Зробіть висновок  


 

15 січня 2021 р. 6-А клас
13 січня 2021 р. 6-Б клас
  - Доброго дня, любі діти. Сьогодні ще раз про рекламу  та її вплив на прийняття рішень людини.
   Перегляньте  презентацію


 - Запишіть у робочому зошиті 
13 січня
Практична робота 
Аналіз соціальної і комерційної реклами.

1. Розгляньте малюнки та дайте відповіді на запитання (спочатку повністю за питаннями охарактеризуйте перший малюнок, потім - другий)
                    1.
                      
                          2.               

2. Хід роботи
1) Яка це реклама? До якого виду реклами вона належить?
2) Що є джерелом появи такої реклами?
3) Що і чому рекламується?
4) Як ви ставитеся до такої реклами?
5) Яка мета має бути досягнута завдяки цій рекламі?
Фото виконаної роботи перешліть на Viber 0960179064

**************************************************************************
23 грудня 2020 р.  6-Б клас
- Доброго дня, любі шестикласники. Тема сьогоднішнього уроку ще раз нагадає вам про види рішень, які нам доводиться приймати щодня, та , сподіваюся, спонукає критично мислити, вирішуючи ту чи іншу ситуацію.
ОПРАЦЮЙТЕ  УВАЖНО  НАВЧАЛЬНУ  ПРЕЗЕНТАЦІЮ


(АКТИВНИЙ  ДО  " 24 ГРУДНЯ  14.00)

16 грудня 2020 р. 6-Б клас
Тема. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.



Самооцінка має комплексний характер, оскільки поширюється на різні прояви особистості – інтелект , зовнішні дані, успішність у спілкуванні.

Вона також є динамічною, оскільки може змінюватись впродовж життя. 


Запам'ятайте поради для формування адекватної самооцінки.

1. Уміти визнавати власні помилки.

2. Поважати себе та інших.

3. Критику і невдачі сприймати як можливість набути досвіду.

4. Поводитись спокійно і доброзичливо.

5. Не соромитись висловлювати власну думку.

6. Бути енергійним, активним, оптимістичним.


Практична робота Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети)
План роботи над проектом.
1. Запишіть свої позитивні й негативні риси.
2. Визначте, що б ви хотіли в собі змінити та в який термін це треба зробити.
3. Запишіть список дій, які сприятимуть запланованим змінам.
4. Щодня плануйте, що треба робити, щоб досягти своєї мети.
5. Щодня контролюйте, чи зробили ви заплановане.
6. Зробіть висновки щодо змін, які з вами відбуваються.
Порада
Під час роботи над проектом користуйтеся правилами самовдосконалення, яких дотримувався видатний письменник Лев Толстой. Ось деякі з них:
• Заздалегідь записуйте завдання на день, складіть список справ, які необхідно виконати протягом дня, і за цей день обов'язково зробіть усе зазначене.
• Будьте вірні своєму слову, утому числі, якщо ви дали його собі.
• Не кидайте розпочаті справи.
• Займайтеся самовдосконаленням для себе, а не для інших.
• Намагайтеся бути хорошим, але не пишайтеся цим.
• Знаходьте в інших людях достоїнства і не шукайте недоліків.
• Умійте зосереджуватися, концентрувати свою увагу, не давати розуму відволікатися.

02 грудня 2020 р.
Засвоїти матеріал уроку вам допоможе навчальна презентація


ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ
Повторити розділ І і ІІ с. 7-54, підготуватися до контрольного зрізу

18 листопада 2020 р.
Усім доброго дня. Минулого уроку ви опрацьовували тему "Профілактика йододефіциту та цукрового діабету"
Тож перевіримо, як засвоєно навчальний матеріал. 
Перейшовши за покликанням, виконайте тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6081424

Хто на минулому уроці виконав тест і бажає підвищити оцінку, можете пройти ще раз.

Засвоїти тему уроку допоможе навчальна презентація

ОБОВ'ЯЗКОВО виконати самостійну роботу (слайд 23, 24)

Домашнє завдання. Підручник с. 47 письмово виконати практичні завдання

11 листопада 2020 р.
І. Повторіть матеріал домашнього завдання з теми "Харчовий раціон", зверніть увагу на ПІРАМІДУ  ХАРЧУВАННЯ

Перейшовши за покликанням, виконайте тест.  Це ваша оцінка за домашнє завдання
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5989590
(тест активний до 15.00)

ІІ. Уважно перегляньте відеоурок.
 Домашнє завдання: с.43 (читати, розповідати про важливість йоду для організму людини, правила зберігання та споживання йодованої солі)


ІІІ. Виконайте тест, перейшовши за покликанням.  Це ваша оцінка за класну роботу
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8131761
(тест активний до 16.00)
БАЖАЮ  УСПІХІВ!

16 жовтня 2020 р.
І. Приготуйте до перевірки своє домашнє завдання

    Якщо ви не допрацювали таблицю про значення води та вітамінів для організму, скористайтеся матеріалами за 7 жовтня 2020 року і допишіть.
      
ІІ. Виконайте наступне завдання.
Запишіть у робочий зошит твердження і зафарбуйте їх: зеленим кольором ті, які корисні для людини, червоним кольором - шкідливі

1.     Фахівці рекомендують споживати побільше гамбургерів 

2.     Краще всього споживати фрукти, а не чіпси  чи солодощі 
3.   Краще всього віддавати перевагу вареним чи печеним стравам 
4.Овочі краще замінити солодощами, щоб отримати максимальну кількість поживних речовин 
5. Воду краще заміняти газовими напоями, як кока-кола, фанта та інші 
6. Фахівці радять споживати більше ніж 5 порцій овочів на день 
7.  Велику кількість вітамінів ми отримуємо при споживанні сухариків з беконом 
8.Людині  потрібно на добу випивати 2 – 2,5л. води при нормальному харчовому режимі 
9.   Потрібно побільше споживати смаженої жирної їжі 
10. Фахівці наголошують що у всій раціон обов’язково потрібно включати морепродукти 
11.     Цукерки краще замінити овочами 
12. Фахівці радять включити свій раціон молоко, саме воно є багатим джерелом кальцію 
13.   Існує твердження, що людина повинна випивати не більше 1 л. води в день 
14.  Потрібно виключити з харчового раціону макаронні вироби  

ІІІ. Запишіть у робочий зошит тему уроку Харчові звички. Принципи  харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень.
IV. Перейшовши за покликанням, уважно перегляньте презентацію
V.  Побудуйте і запишіть у робочий зошит таблицю "Розподіл їжі за калорійністю протягом дня"

Сфотографуйте сторінки робочого зошита із виконаними завданнями і пришліть на Viber 0960179064
_____________________________________________
07 жовтня 2020 р.
Тема. Харчування і здоров'я. Значення води і харчування для розвитку і здоров'я підлітків. Поживні речовини

Уважно перегляньте презентації


 


КОРИСНА  ІНФОРМАЦІЯ

Білки
    За  своїм  походженням  білки поділяють  на  рослинні  й  тваринні. Людина  отримує  необхідний  організму  білок,  уживаючи  тваринну  й  рослинну їжу    м’ясо,  молочні  продукти,  рибу,  яйця,  горіхи,  боби, крупи.  Білкові  й  амінокислотні  суміші  вживають  спортсмени з метою збільшення м’язів.
     Білок  є  основою  організму  людини,  головним  «будівельним»  матеріалом.  З  білків  складаються  м’язи,  тканини,  внутрішні  органи а  також  волосся,  нігті,  шкіра.     
    Якщо  організм  живе  в  умовах   нестачі  білка, з’являється  в’ялість  і  слабкість,  шкіра  стає  блідою,  волосся тонким,  нігті  ламкими. Також виникають часті  застуди, алергії,  дерматити  та  гнійничкові  висипання,  швидка  стомлюваність та розлади  травлення.      
     Важливо знати, що надлишок білкової їжі так само небажаний, як і її недолік. При надлишку білків у раціоні погіршується апетит, спостерігається підвищена нервова збудливість, збільшується відкладення жиру в печінці, страждає серце, печінка і нирки, посилюються процеси гниття в кишечнику.

Жири
   Жири бувають рослинного й тваринного походження. Тваринні  жири  (баранячий,  свинячий,  яловичий  тощо).  Рослинні  жири  —  олії  (соняшникова,  соєва,  бавовняна,  оливкова  тощо).
     Людина  отримує  необхідний кількість жирів для  організму  уживаючи   —  м’ясо, сало,  яйця,  олія, соняшникове насіння, масло, вершки та сметана. Жири забезпечують  організм людини енергією.  
     Із  жирами  до  організму  надходять  необхідні  для життєдіяльності  речовини,  наприклад  вітаміни  А,  Б,  Е. Вони  поліпшують смак  їжі  та  викликають  відчуття  ситості. 
   Нестача  жирів  у  їжі  веде  до  порушення  діяльності  нервової  системи,  знижує  стійкість  до різних  захворювань.  Надмірне зниженню запасів жирів призводить до сильного схуднення. І  навпаки,  надлишок  жирів  у  раціоні призводить до надмірного ожиріння, при цьому також страждає серцеве, печінка.


Вуглеводи

   Вуглеводи  є  основною  частиною  харчового  раціону.  Протягом  життя  людина  з’їдає  близько  10  т  вуглеводів.  Вони  надходять  в  організм  переважно  у  вигляді  крохмалю. 
    Особливо  багата  на  вуглеводи  рослинна  їжа:  хліб,  крупи,  овочі,  фрукти, мед, картопля, банани, виноград, помідори, перець солодкий та багато інших продуктів. Продукти  тваринного походження (за винятком молока) містять мало вуглеводів.  
    Вуглеводи    головне  джерело  енергії  організму.  Усі  види  фізичної  праці  збільшують  потребу  у  вуглеводах.  При  сильній  втомі,  під  час  важких  спортивних  змагань  або  екзаменів кілька  шматочків  цукру  або  шоколаду  поліпшать  стан  організму.  
   Нестача  вуглеводів  призводить  до  низки  проблем:  втрати  м’язової  маси, зневоднення організму, погіршення настрою, депресії, швидка втома, сонливість в деяких випадках призводить до надмірної дратівливості. 
   Надмірне  споживання  вуглеводів  є  поширеною  причиною  порушення  обміну  речовин,  сприяє  розвитку  ряду  захворювань:  цукрового  діабету,  ожиріння яке призводить до зниження рухової активності.


Пограємося

Запишіть у робочий зошит твердження і зафарбуйте їх: зеленим кольором ті, які корисні для людини, червоним кольором - шкідливі

1.     Фахівці рекомендують споживати побільше гамбургерів 

2.     Краще всього споживати фрукти, а не чіпси  чи солодощі 
3.   Краще всього віддавати перевагу вареним чи печеним стравам 
4.Овочі краще замінити солодощами, щоб отримати максимальну кількість поживних речовин 
5. Воду краще заміняти газовими напоями, як кока-кола, фанта та інші 
6. Фахівці радять споживати більше ніж 5 порцій овочів на день 
7.  Велику кількість вітамінів ми отримуємо при споживанні сухариків з беконом 
8.Людині  потрібно на добу випивати 2 – 2,5л. води при нормальному харчовому режимі 
9.   Потрібно побільше споживати смаженої жирної їжі 
10. Фахівці наголошують що у всій раціон обов’язково потрібно включати морепродукти 
11.     Цукерки краще замінити овочами 
12. Фахівці радять включити свій раціон молоко, саме воно є багатим джерелом кальцію 
13.   Існує твердження, що людина повинна випивати не більше 1 л. води в день 
14.  Потрібно виключити з харчового раціону макаронні вироби 

Домашнє завдання
1. Скласти меню на день учня 6 класу  (І-ІІ рівень)
2. Дати обгрунтовану відповідь на запитання "Які продукти заборонено продавати у шкільній їдальні?" (ІІІ рівень)
 

 Навчальні матеріали за 2019-2020 навчальний рік

Тести
1. Перед заміною перегорілої електролампи обов′язково потрібно:
 а) вимкнути освітлювальний прилад з розетки
 б) залишити ввімкнутим освітлювальний прилад, щоб відразу побачити, чи загориться електролампа.
2. Чи безпечно переходити дорогу навскіс:
а) так      б) ні
3. Перед тим, як увімкнути газову колонку, потрібно:
а) перевірити тягу              б) відкрити газовий вентиль
4. Що не можна гасити водою:
а) бензин        б) нафта
в) електроприлади під напругою
г) вимкнені електроприлади
д) палаючий одяг
5. Підручними засобами для гасіння пожеж є:_________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
6. Завдання з кількома варіантами відповідей
Почувши сирену чи уривчасті гудки на підприємстві, що розташоване поруч, потрібно:
а) щільно зачинити вікна, двері
б) ввімкнути радіо чи місцевий канал телебачення
в) заховатися в підвалі чи погребі
г) зробити запас питної води

Самостійна робота
 І рівень
1. Оберіть правильну відповідь
 1.1. Для того, аби правильно ввімкнути електроприлад, потрібно
а) спочатку шнур з’єднати з приладом
б) спочатку шнур ввімкнути в розетку
1.2.Рухатися проїзною частиною на велосипеді дозволяється
 а) з 7 років
 б) з 14 років
 в) з 11 років
2.За правилами пожежної безпеки будівель потрібно:
а) слідкувати за справністю електричної мережі
б) евакуаційні виходи залишати вільними
в) засоби для гасіння пожеж зберігати в недоступному місці
г) розробити план евакуації на випадок пожежі
3. Продовжте фразу
 Засоби захисту органів дихання – це ______________________________________________________________ ________________________________________________________________
4. Якщо телевізор загорівся, потрібно
 а) негайно повідомити про це дорослим
б) якщо є можливість, відключити телевізор від електричної мережі
в) накрити телевізор цупкою тканиною або ковдрою
 г) викликати пожежників
д) відчинити вікна і двері, щоб не накопичувався дим у приміщенні
 е) зачинити вікна, двері, вийти з приміщення
ІІ рівень
1. Дайте правильну відповідь («так» чи «ні»)
 а) за відсутності тротуару потрібно йти по узбіччю дороги назустріч машинам
 б) за відсутності тротуару потрібно йти по узбіччю дороги по напрямку руху машин
в) перевозити на велосипеді дітей до семи років потрібно на спеціально обладнаному сидінні г) під час руху в сутінках на велосипеді попереду має бути світловідбивач або фара білого кольору
2. Дайте правильну відповідь («так» чи «ні»)
а) перед виконанням повороту потрібно за 50 м подати сигнал рукою
 б) перед виконанням повороту потрібно за 30 м подати сигнал рукою
 в) захисний шолом надівають тільки мотоциклісти
г) повертати ліворуч і розвертатися на велосипеді на проїзній частині заборонено
 3.Якщо на шкіру потратила оцтова есенція, потрібно
а) розтерти уражене місце сухою ганчіркою
б) промити шкіру проточною водою упродовж 15 хвилин
в) після промивання водою шкіру промити ще раз мильною водою
г) відразу накласти марлеву пов’язку
ІІІ рівень
Завдання з кількома варіантами відповідей
1. Властивості чадного газу
а) має різкий запах
б) не має запаху
в) не має кольору
г) заміщує кисень у крові і спричиняє смертельні отруєння
д) не подразнює очей
2. Запишіть порядок дій, що повинна виконати людина, на якій загорівся одяг _______________________________________________________________ _________________________________________________________________
3. Прикладами отруйних речовин, що використовуються в побуті, можуть бути______________________________________________________________ __________________________________________________________________ ________________________________________________________________
ІV рівень
1. Завдання з кількома варіантами відповідей
 Сигнали велосипедиста – це
 а) об’їзд перешкоди ліворуч – витягнута рука вліво
б) правий поворот – витягнута рука вправо
в) правий поворот (альтернативний) – зігнута в лікті ліва рука, піднята вгору
г) лівий поворот – витягнута рука вліво
д) зупинка - ліва рука піднята вгору
 2. Складіть план дій надання першої допомоги при отруєнні побутовим, чадним газом _____________________________________________________________ __________________________________________________________________ ________________________________________________________________
 3. Доповніть фразу При аварії на хімічному підприємстві небезпечні речовини можуть потрапити в організм людини через шкіру___________________________________________________________ ____________________________________________________________

Семестрова контрольна робота 
(термін виконання до 22 травня)
1. Велосипеди мають бути обладнані:
а) звуковим сигналом та світловідбивачами;
б) звуковим сигналом та питною водою;
в) питною водою та світловідбивачами.

2 Перш ніж сідати  за  кермо  велосипеда  уважно прочитай:
А) казку «Колобок»;
Б) інструкцію, особливо розділи про безпеку дорожнього руху і ті, що починаються словами  – «Увага!» та «Обережно!»;
В) прогноз погоди.

3. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху:
А) капот;
Б) бампер;
В) справні гальма, світловідбивачі.

 4. В безпеці  дорожнього руху значну роль відіграє колір одягу велосипедиста, він має бути:
 А) сірий;
 Б) чорний;
 В) яскравий.

5. Найкращий головний убір для велосипедиста:
  А) захисний шолом;
  Б)  будівельна каска;
  В)  хутряна шапка.    

6. Правила дорожнього руху визначають велосипедиста:
А) пішоходом;
Б) водієм транспортного засобу, що ускладнює процес руху;
В) водієм автотранспорту.

7. Ознаки отруєння хімічними речовинами:
а) сердитий, зневажливий голос;
б) прямий погляд, приязний вираз обличчя;
в) нудота, головний біль.

8. Отруєння чадним газом у будинку може виникнути в результаті:
а) повного згорання газу;
б) неповного згорання газу;
в) пропускання газу.

9. Установи відповідність (чим гасити)
Горить сміття                             Вуглекислотний вогнегасник
Горить телевізор                      ♦ Пісок, ґрунт
Горить бензин                            Ковдра
Горить книгосховище             ♦ Вода

10. Відтвори трикутник вогню:
 


11. Продовж речення
   Якщо треба викликати працівників рятувальної служби, слід повідомити:
наприклад пожежна служба 101
  •  
  •  
  •  
12. Як діяти в разі аварії на підприємстві, якщо рекомендовано залишатися вдома.
_________________________________________________________________________________________

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас