6-А клас зарубіжна література дистанційне навчання (2019/2021)

Для учнів 6-А класу (урок 27 травня)

Тема: Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

Книжка є альфою й омегою будь-якого знання, початком початків кожної науки.

С. Цвейґ

Ми підсумовуємо весь матеріал, вивчений протягом 6 класу. Узагальнити та пригадати допоможе відео

https://www.youtube.com/watch?v=--4rCEDIJRs

Виконайте  завдання на встановлення відповідності.

Установіть відповідність між літературознавчим терміном та його визначенням.

А повість

1 різновид художньої літератури, у якій зображено дивний, незвичайний світ, з яким людина в реальному житті зіткнутися не може

Б пригодницька література

2 інакомовне зображення в художньому творі рис характеру, уявлень і взаємин людей, суспільних явищ тощо

В антитеза

3 протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів у художньому творі

Г алегорія

4 більший, ніж оповідання, прозовий твір, у якому зображено низку подій із життя головного героя, а також детально змальовано пов’язаних із ним другорядних персонажів

Ґ фантастика

5 великий за обсягом прозовий твір, у якому на тлі суспільних подій зображено значну частину життя головного героя або його долю загалом, у розвитку подано характери інших персонажів 6 гостросюжетні твори про небезпечні випробування героїв, мандрівки, таємниці тощо, в основу яких покладено напружений конфлікт особистого чи громадського життя

Д роман

Для учнів 6-А класу (урок 6 травня)

Тема: Астрід Анна Емілія Ліндґрен. Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах.

Саме з дійсності виростають пречудові казки...

Г. К. Андерсен

Ми вже добре знайомі із  літературними казками. Сьогодні – наступне знайомство із  швецькою письменницею Астрід Лідгрен

Сьогодні важко знайти країну, де б не читали книжок Ліндґрен, не дивилися б кіно- та мультфільмів, знятих за її творами. А персонажі, народжені уявою шведської казкарки, давно живуть своїм власним життям. Чи ж варто дивуватися, що одним з найпопулярніших музеїв Стокгольма став «Юнібаккен», у якому оселилися герої її книжок. «Юнібаккен» популярний не лише серед малечі, адже й дорослим іноді хочеться хоч ненадовго повернутися в щасливий світ дитинства.

Ліндґрен часто повторювала: «Не хочу писати для дорослих!» Ці слова стали гаслом її життя і творчості. Казкарка воліла писати тільки для дітей, адже щиро поділяла думку А. де Сент-Екзюпері про те, що всі люди родом з дитинства.

Більше про письменницю розповість відео.

https://www.youtube.com/watch?v=9kOZx0_l-DQ

Ще трохи інформації про Астрід Лідгрен

На батьківщині, у Швеції, Астрід Лідґрен уважають національним надбанням. Її портрет (першої зі шведських жінок) було надруковано на поштових марках як символ країни. Крім того, письменниця стала першою жінкою, зарахованою до Шведської королівської академії наук. У 1985 р. Ліндґрен оголосили «шведським автором, якого найбільше читають у світі». А ще раніше, 1957 р., вона першою з дитячих письменників Швеції отримала премію за літературні досягнення. Серед численних відзнак Ліндґрен нагороди ЮНЕСКО, премія Льюїса Керролла, Міжнародна золота медаль Льва Толстого і премія Андерсена (удостоєно двічі), яку називають «малою Нобелівською». У 2000 р. письменницю було висунуто й на здобуття «великої», але нагородження не відбулося (інакше на додаток до всього вона стала б першим дитячим автором серед нобелівських лауреатів). А втім, досить і того, що авторитет Ліндґрен у Швеції був таким високим, що вона навіть впливала на політичні рішення.

Домашнє завдання: прочитати за підручником сторінки 220-222 та 223

 

 

Для учнів 6-А класу

Інна Миколаївна запрошує на урок 29 квітня о 9.15


Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72860120557?pwd=TkZLeU1MY2d5eUpqeTJ5WUJTRHlVUT09

Ідентифікатор конференції: 728 6012 0557
Код доступу: 1

Для учнів 6-А класу (урок 27 квітня)


Тема: Життєпис Роберта Шеклі та його оповідання «Запах думки».

Доброго дня, діти. Світ фантастики нас не відпускає. Подорожуймо далі. Наші думки про американського письменника Роберта Шеклі та його «Запах думок»

Фантастика має справу не з людиною, 

а з людським родом як таким, 

і навіть з можливими видами розумних істот.

С. Лем

(польський письменник-фантаст)

- Які літературні та кінематографічні твори розповідають про здатність розумних істот читати чужі думки? Відповідь у табличці.

Автор, назва твору

Р. Д. Бредбері «Марсіанські хроніки»

О. Бєляєв «Володар світу»

Е. Гамільтон «Повернення до зірок»

Дж. К. Ролінґ «Гаррі Поттер і напівкровний Принц»; однойменна екранізація (режисер Д. Єйтс)

Кір Буличов «Сто років тому вперед»; знятий за твором кінофільм «Гостя з майбутнього» (режисер П. Арсенов)

Кінофільм «Кін-дза-дза!» (режисер Г. Данелія)

Серія фільмів «Люди Ікс» (режисер Б. Сінґер)

Серія фільмів «Зоряні війни»(режисер Дж. Лукас)

«Майбутнє можна передбачити, якщо не сприймати його серйозно», - стверджував письменник-фантаст Р. Шеклі. І справді, досить часто передбачення фантастів здійснюються. Так, зі ста восьми прогнозів Ж. Верна реальністю стало дев’яносто вісім, з вісімдесяти шести передбачень Г. Уеллса справдилися сімдесят сім, а О. Бєляєв припустився лише трьох помилок на п’ятдесят своїх прогностичних фантазій.

Останнім часом інтерес фантастів викликає телепатія - здатність мозку передавати іншому мозку (або приймати від нього) думки, образи, почуття без будь-яких звичних засобів спілкування. Чому саме телепатія? І що чекає на нас у майбутньому, якщо вірити передбаченням письменників? Спробуймо знайти відповідь в оповіданні Р. Шеклі «Запах думки», яке продовжує тему утвердження сили людської думки у фантастиці.

✵ Презентація письменника за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=3CSd8lNLF1k

 
Р. Шеклі - видатний американський фантаст, визнаний майстер іронічного фантастичного оповідання. Народився письменник 16 липня 1928 р. в Нью-Йорку. Саме там в 60-х роках XX ст. вийшли друком фантастичні оповідання, що уславили його ім’я. Серед тих творів - «Запах думки», «Демони», «Полювання», «Ритуал», «Необхідна річ» та інші. Наприкінці 1960-х років Шеклі разом з дружиною та донькою переїхав на іспанський острів Ібіца, де прожив кілька щасливих років удалині від цивілізації.

У творчому доробку письменника п’ятнадцять романів, близько чотирьохсот оповідань і повістей, що ввійшли до дев’яти авторських збірок, сценарії до комп’ютерних ігор. За його творами знято вісімнадцять кінофільмів. Наприклад, оповідання «Сьома жертва» було екранізовано п’ять разів, а перший роман письменника «Корпорація «Безсмертя»» (1958) став сюжетною основою створеного 1992 р. культового кінофільму «Втікач».

У 2005 р. Р. Шеклі прибув до Києва на запрошення організаторів проекту «Портал-2005». В Україні письменник почувався щасливим, адже тут його талант шанують навіть більше, ніж на батьківщині. Він навіть збирався оселитись на узбережжі Чорного моря в Криму, але цій мрії не судилося втілитися в реальність. У грудні 2005 р. Шеклі пішов із життя...

Домашнє завдання: прочитати оповідання «Запах думок»

 

Для учнів 6-А класу (урок 22 квітня)

Тема уроку: Посмішка, що дивує весь світ. Рей Дуглас Бредбері "Посмішка". Висока людяність твору, висвітлення в ньому гострих проблем сьогодення.

Доброго дня, діти.

У Ліни Костенко, української поетеси, є вірш, зміст якого перегукується з творчістю американського письменника-фантаста Рея Дугласа Бредбері:

Вже почалось, мабуть, майбутнє

Оце, либонь, вже почалось...

Не забувайте незабутнє,

Воно вже інеєм взялось.

І не знецінюйте коштовне,

не загубіться у юрбі .

Не проміняйте неповторне

на сто ерзаців у собі

Минають фронди і жіронди,

минає славне і гучне.

Шукайте посмішку Джоконди,

вона ніколи не мине.

Майбутнє!.. Яким воно стане для кожної людини і для людства в цілому. Ця тема постійно хвилює письменника, тривожить, бентежить... заставляє попереджати людей від безумства атомної війни, гонитви за наживою будь-якими засобами, та особливо тривожить його дедалі більше поширення бездуховності в сучасному суспільстві. Слово письменника, спрямоване до душі читача, сповнене вірою в силу людського розуму, любов'ю до людини, бажанням допомогти їй.

Почуймо застереження письменника і збережемо все прекрасне, що створило для нас людство.

Пропоную переглянути вам два відеоуроки, вони підсумують все те,  що ми з вами  аналізували перед цим.

https://www.youtube.com/watch?v=FInnkt2nUNs   (починаємо перегляд з 45 секунди)

та

https://www.youtube.com/watch?v=eJNnPzOtlrE

Домашнє завдання: опрацювати сторінки підручника 200-202


Для учнів 6-А класу (урок 20 квітня)

Інна Миколаївна запрошує учнів 6-А на урок
20 квітня о 10.15 

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74516377711?pwd=V0lmWFRRL0R6Tm56QTdRUHNoMWI3QT09

Ідентифікатор конференції: 745 1637 7711
Код доступу: 1

Тема: Рей Дуґлас Бредбері «Усмішка». Тривога через руйнування духовних цінностей

Доброго дня, діти. Сьогодні ми з вами вирушимо у фантастичну подорож . В якій зустрінемося з двома талановитими митцями між якими лежить велика відстань довжиною у п'ять віків - Леонардо да Вінчі та Рей Бредбері... Один із них жив у XV столітті, в Італії, був представником славетної епохи Відродження. А другий - жив у XX столітті, в Америці, писав фантастичні оповідання і романи, розвиваючи найсучасніші напрями літератури. Вони були досить різними. Леонардо да Вінчі цікавився не тільки живописом, але й архітектурою, наукою, технікою. А Рей Бредбері усе своє життя віддав мистецтву слова. Л. да Вінчі вабило реальне життя людей, анатомія їх тіла і способи правдивого відображення їх духовного буття в мистецтві. А Р .Бредбері прагнув зазирнути в прийдешнє і побачити, якими стануть люди в наступному тисячолітті, куди прямує людська цивілізація і що нас чекає через кілька століть...

Яким ви бачите наше суспільство через 60,100 років?

Намагався уявити майбутнє людської цивілізації і американський письменник-фантаст Рей Бредбері. Його твори належать до наукової фантастики, яка принципово відрізняється від загально фантастичної традиції тим, що змальовує реальний світ, який перетворюється не за помахом чарівної палички, а за законами науки.

Отже, сьогодні ми вирушаємо у подорож на машині часу. І наша зупинка – 2061 рік.

Осінь 2061 р. Холодно. Велике місто. Точніше те, що від нього залишилося після атомних бомбардувань. Між руїн будівель утворилася довжелезна черга. Обірвані, голодні, злі люди не можуть дозволити собі погрітися.

Яким майбутнє бачив Рей Бредбері, ви дізнаєтесь із цього відео.

https://www.youtube.com/watch?v=EgrtLnxJp0w

Сторінка ерудита

«Мона Ліза» («Джоконда») - картина італійського художника XVI ст. Леонардо да Вінчі, на якій зображено молоду неаполітанку, імовірно - дружину Франческо дель Джокондо (звідси друга назва картини). Автора картини сучасники вважали людиною вельми загадковою й навіть причетною до чародійства, така слава закріпилася й за цим його твором.

Образ Мони Лізи вражає дивовижною одухотвореністю. Наш погляд одразу зустрічається з поглядом Джоконди, і, дедалі уважніше придивляючись до портрета, ми помічаємо, що вираз її обличчя постійно змінюється, як у живої людини. Навіть репродукції зберігають цю дивну властивість. Усмішка Мони Лізи здається то глузливою, то лукавою, то сумною, то таємничою, тому, напевно, уже багато століть надихає на різноманітні гіпотези щодо її тлумачення. Та в будь-якому разі ця картина - шедевр, неминуща гордість усього людства.

В оповіданні «Усмішка» людям із черги було заборонено жбурляти в картину камінням, але дозволено плювати на неї. Як можна це пояснити?

Довідка

У давні часи існувала традиція: насаджуючи нову, чужу віру народ примушували плювати на своїх богів, у такий спосіб спонукаючи відмовитися від поклоніння їм. Камінням жбурляли в злодіїв, зрадників. Крилатими стали слова Ісуса з Біблії: «Хто З вас без гріха, хай першим кине в Мене камінь».

Домашнє завдання: Поміркуйте над запитанням: яке символічне значення образів, які використав автор у фіналі оповідання «Усмішка»?


Для учнів 6-А класу (урок 15 квітня)

Інна Миколаївна запрошує учнів 6-А  на урок

15 квітня о 9.15

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76014936075?pwd=SFNmQUIvT0tRaHlDaVYrN3l5bzJVQT09

Ідентифікатор конференції: 760 1493 6075
Код доступу: 1


Тема: Рей Дуґлас Бредбері «Усмішка». Тривога через руйнування духовних цінностей

Якщо ви не думаєте про майбутнє,

 у вас його не буде.

Дж. Ґолсуорсі

Доброго дня, діти. Як ви думаєте, чи може стати нашим майбутнім те, про що попереджають письменники-фантасти, чи можуть зруйнуватися духовні цінності через розвиток техніки? У кожного знас своя відповідь. На ці ж запитання прагнуть відповісти і письменники своїми творами. Один з них – Рей Бредбері та його твір «Усмішка»  Саме про них наша розмова.

Ознайомтесь із інформацією про американського письменника Рея Дугласа Бредбері.

https://www.youtube.com/watch?v=n9MF430VHSo

На деякі запитання про себе охоче вдповість сам автор:

Запитання журналіста: «Що означає для Вас писати?»

 Відповідь Бредбері: «Найпрекрасніша у світі справа! Неперевершена, чудова, чарівна справа! Для мене це завжди було радістю».

Літературні вчителі. «Жуль Верн - мій батько, Герберт Веллс - мудрий дядечко. Едґар Аллан По для мене двоюрідний брат... Моєю матір’ю, вочевидь, була Мері Шеллі... Ну ким я ще міг стати, як не письменником-фантастом, - у такій сімейці».

Витоки ерудованості. «Справедливо буде вважати мене випускником бібліотеки».

Народження ідеї. «Я цікавлюся різними галузями знань. Деякі галузі знаю найкраще: психіатрію, філософію, поезію, літературу. Думки, які я взяв з різних дисциплін, накопичуються і спалахують у мозку».

Мета письменницької діяльності. «Я повинен змусити вас повірити в любов, у життя...».

Без знання літературознавчих понять важко відчути особливості кожного твору.

Літературознавчий словник.

Фантастична література (фантастика) - різновид художньої літератури, що зображує дивний, незвичайний світ, з яким у реальному житті людина не стикається.

Науково-фантастична література - різновид фантастичної літератури, основною темою якого є дослідження та прогнозування наслідків досягнень науково-технічної думки.

Футурологічна література - література, у якій у художній формі прогнозується майбутнє людства.

Утопія - художнє зображення ідеального суспільного устрою.

Антиутопія - художнє зображення небезпечних наслідків, пов’язаних з експериментами над людством задля його «поліпшення».

Творчість Бредбері — це поєднання реальності і фантастики, сучасності і минулого, страшної містики і казковості. Письменник звертається до проблеми сенсу людського життя, до питання призначення людини на землі

За своє довге життя Бредбері написав 11 романів, понад 400 фантастичних повістей та оповідань, 21 п’єсу, а також інші літературні твори, кіносценарії, вірші, статті. Твори Бредбері сповнені оптимізмом та вірою в людство. Вони демонструють проблеми, які людям необхідно подолати, щоб рухатися у світле майбутнє. В цьому їх найбільша цінність для читача.

Домашнє завдання: підготуйте повідомлення про італійського художника Леонардо да Вінчі та його картину «Джоконда» («Мона Ліза»)

 



Для учнів 6-А класу (урок 13 квітня)

Доброго дня, діти. Сьогодні пропоную вам перевірити себе, як ви засвоїли творчість Мацуо Басьо, Генрі Лонгфелло, Роберта Бернса, Джанні Родарі. Для цього вам необхідно виконати два блоки тестових завдань (перейшовши за посиланнями), один з яких буде контрольним. Для тих, хто сумлінно виконував усі попередні завдання і був уважним на уроках, це зробити буде неважко.  



https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe2EA3Bezt2v5a_0VxQPuWXRYvXovDs4P92vh286T1Hur3NFw/viewform?usp=sf_link
Тести контрольної роботи

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeqBnX1UeXjG60715sSo4CgMdZi-Pgze28bQ6Ym0Yyp5pAUDw/viewform?usp=sf_link



Для учнів 6-А класу (урок 8 квітня)
Тема:Джанні Родарі «Листівки з видами міст». Світосприйняття ліричного героя вірша. Туристичні листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття

Доброго дня, діти. Сьогодні ми знайомимося з Італією та одним з найвідомішим італійським поетом Джанні Родарі.

 Презентація письменника. Ознайомтесь із життєписом поета та його поезією, які пропонує ось це відео.

https://www.youtube.com/watch?v=BOg62x0T3No

Це цікаво! «Пам’ятки історії та культури Італії»

Колізей - амфітеатр, пам’ятник архітектури Давнього Риму, одна з найвідоміших і найграндіозніших споруд стародавнього світу, що збереглися до нашого часу. Колізей було призначено для масових видовищ: тут влаштовували бої гладіаторів, боролися з дикими тваринами, інсценували морські битви. Нині Колізей вважається одним із символів Риму й усієї Італії.

Капітолій - один із семи пагорбів, на яких було засновано Давній Рим. На цьому пагорбі стояв Капітолійський храм (його теж називали Капітолієм), де відбувалися засідання сенату й народні збори.

Форум - площа в Давньому Римі, на якій скликалися загальні збори містян, проводилися ярмарки та вершився суд. Форум - це великий майдан з безліччю будинків, центр політичного життя.

Міланський собор - споруда в готичному стилі з білого мармуру, розташована в місті Мілані. Собор, який будували майже шістсот років, прикрашено трьома тисячами статуй.

Пізанська вежа - частина собору Санта Марія Маджоре в Пізі, знаменита тим, що дуже нахилена. Усесвітньо відомий учений Галілей використовував Пізанську вежу для своїх дослідів. З горішнього її поверху він кидав різні предмети, аби довести, що швидкість падіння не залежить від маси тіла, що падає.

Венеція - місто, розташоване на ста вісімнадцятьох невеликих островах між материком та Адріатичним морем. Його перетинають сто шістдесят каналів, через які перекинуто близько чотирьохсот мостів. Можна сказати, що Венеція стоїть на воді.

Генуя - місто зі славним минулим морської республіки. Назву його пов’язують з дволиким богом Янусом: одним боком Генуя «дивиться» на море, а другим - звернена до гір. Уважається, що саме в цьому місті народився великий мореплавець Христофор Колумб.

Неаполь - третє за величиною місто в Італії. У XVIII ст. воно ввійшло в приказку. Крилатий вислів «Побачити Неаполь і померти» став прототипом подібних фраз щодо багатьох інших культурних пам’яток світу.

Везувій - вулкан на півдні Італії, єдиний активний вулкан материкової Європи. Везувій відомий тим, що під час виверження в 79 р. н. е. знищив римське місто Помпеї (приблизне число загиблих - дві тисячі осіб); уважається одним з найнебезпечніших вулканів світу. Відомо понад вісімдесят значних вивержень цього вулкана.

 Словникова робота.

Гондола - традиційний венеціанський гребний човен; один із символів Венеції. Історично гондоли були основним засобом руху каналами міста, нині служать для розважання численних туристів.

Глянець - 1. Блиск начищеної, відполірованої або лакованої поверхні. 2. Перен. Про блискучий зовнішній вигляд, манери.

Висновки.

Вірш «Листівки з видами міст» починається з уявної подорожі містами Італії. Однак за переліком легендарних пам’яток туристичної перлини світу Родарі подає опис іншого життя країни - життя «без глянцю», сповненого соціальної несправедливості й негараздів. За настроєм і змістом друга частина вірша протилежна першій. Автор переносить нас у країну соціальних контрастів, що увиразнено низкою антитез. Закінчується вірш словами «Картинки веселі, життя - суворе», що виражають основну думку твору: якщо прагнеш об’єктивності, світ треба сприймати цілісно й неупереджено.

Домашнє завдання. Підготуйтеся до виразного читання улюблених вірша «Листівки з видами міст».

 


Для учнів 6-А класу (урок 6 квітня)

Inna Bojko запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.
6 квітня о 10.15

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76720947775?pwd=dTVreXJLQXFzdVNrTUp0aVpZUzdJUT09

Ідентифікатор конференції: 767 2094 7775
Код доступу: 1

ТЕМА. Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату» Генрі Лонгфелло. Образ Гайавати.

Доброго дня, діти. Усі ми чули вислів «Люлька згоди». Яке походження цього фразеологізму  та навіщо Владика Світу запалити люльку миру, ви дізнаєтесь опрацювавши тему уроку.

Це цікаво!

 Американські індіанці – корінне населення Америки. Уважається, що перші люди почали поселятися в Америці приблизно 11 тис. р. до н. е. Ці люди перетнули Берингову протоку, розійшлися з далекої Півночі і розселилися по всій території Північного та Південного Американського континенту. Вони відомі нам як американські індіанці, корінні американці чи корінне населення Америки, що розвинули різноманітну культуру і стиль життя.   Мореплавець Христофор Колумб назвав їх індіанцями, оскільки вважав, що відкритий ним континент – Індія.


Американські індіанці – переважно невисокі на зріст, фізично розвинені, смагляві, чорноволосі та темноокі люди –  не  були  на  той  час  єдиним народом:жилиокремими племенами, розмовляли різними мовами, мали різні традиції та вірування, особливі військові союзи для захисту інтересів племені. Індіанці, діти природи, прекрасні мисливці та вояки, у ті часи були далекі від сучасного розуміння цивілізації в житті та побуті.

Міф про появу Люльки згоди. 

Великий Дух Гітчі – Маніто зібрав разом усі індіанські племена, став на вершині Червоних Скель, взяв від бескида шматок каменю, зробив величезну люльку і закурив її. Дим котився над людьми. Гітчі – Маніто спрямував його на північ, на південь, на схід і на захід і говорив людям, щоб вони зробили з цього красивого каменю люльки згоди і ніколи більше не піднімали томагавк чи ніж одне на одного.

Ознайомтесь із твором «Пісня про Гайавату»  переглянувши ось це відео

https://www.youtube.com/watch?v=l4GqxCt9MBo

Літературознавча мозаїка.

Визначте тему, ідею твору. Який твір називають поемою?

 Підказка!

Поема великий твір (як правило, віршований), у якому зображено значні події та яскраві характери персонажів.

 Тема: розповідь про Владику Світу, який закликає запалити Люльку Згоди, щоб усі народи жили в мирі, як брати.

Ідея: «Ваша сила тільки в згоді, а безсилля — в ворожнечі!»

Яким же постає головний герой твору?

Образ Гайавати

Генрі Лонгфелло не змальовує свого героя за звичною для читача схемою: зовнішність, учинки, характер. Як відомо, суто міфологічний герой не має конкретних зовнішніх рис. Поет створює образ Гайавати, зображуючи його діяння, змальовуючи його стосунки з природою, з людьми і надлюдськими створіннями, розповідає про дивовижне народження (батьком Гайавати був Західний вітер Меджеківіс, матір’ю – місячна донька Венона) та величне життя героя в ім'я щастя свого народу, котрий прагне йти шляхом добра й правди.

В інтерпретації Г. Лонгфелло історія Гайавати стає поетичною легендою, чарівною казкою, у котрій фантастичний вимисел переплітається з народною мудрістю. Герой поеми – особа незвичайна: автор наділив його чудесною силою, гострим розумом і відвагою. Усі свої сили він віддає на благо свого народу – у цьому й полягає образ суто народного героя. Гайавата навчає індіанців необхідним речам у їхньому житті: майстерності полювання і     землеробства, він винаходить писемність, відкриває таємниці лікарського мистецтва, вивчає таємниці природи, розуміє голоси звірів і птахів, уміє слухати шум вітру, дзюрчання річки. Під час посту завжди молився про щастя і благо всіх народів. Він доклав чимало зусиль, щоб укласти «вічний мир» між народами, припинивши братовбивчі війни, які до того весь час точилися між різними індіанськими племенами.

 

В образі Гайавати поет утілив волелюбність індіанців, їхню відвагу і мужність,     людяність і  любов до світу.  У пам'яті та в міфах північноамериканських  народів Гайавата залишився народним героєм і пророком.

 

 Розшифруйте        анаграму      (відповіді запишіть у зошити)



Домашнє завдання: за змістом «Пісні про Гайавату» складіть п’ять запитань до своїх однокласників.



Для учнів 6-А класу (урок 30 березня)

Тема: Генрі Водсворт Лонґфелло (1807-1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх утілення в поемі.

Ваша сила тільки в згоді, А безсилля - в ворожнечі!

Г. В. Лонґфелло

Доброго дня, діти. Сьогодні ми знайомимося із американським поетом та перекладачем Генрі Водсвортом Лонґфелло.

Прочитайте інформацію про індіанську культуру та перегляньте відео, в якому ви побачите фотографії представників різних індіанських племен.

Інформаційна довідка «Особливості індіанської культури».

Народи, що заселяли частину світу, відому спочатку як Західна Індія, а згодом як Америка, отримали назву «індіанці». Ця назва - результат помилки Христофора Колумба - стала загальною для різних племен, що колись мешкали на території від Північного до Південного полюса. Індіанців називають корінними жителями Америки.

У індіанців відмінне від звичного для «білої» цивілізації ставлення до народження і смерті. Так, у деяких племенах датою народження людини вважають не день фізичного народження, а день, коли вона вперше засміялася. Той, хто побачив це першим, має наректи дитину. Імена індіанців унікальні, адже обирають їх, уважно прислухаючись і придивляючись до знаків природи, через яку говорить Великий Дух: Лисиця; Темна Хмара; Великий Птах; Той, Що Сидить На Землі.

Однією з найважливіших традицій індіанців є шанування предків. Це не просто данина подяки попереднім поколінням, а безпосередній живий зв’язок з духами пращурів, до яких звертаються по допомогу, підтримку, пораду. Для індіанців не існує смерті, адже вони сприймають життя свого роду як єдине ціле, а не окремий відтинок часу, обмежений особистим життям.

https://www.youtube.com/watch?v=u77pXjBObXQ

 Чому ж письменника зацікавили звичаї, традиції та уявлення  індіанців? Відповідь у його життєписі. Прочитайте його та перегляньте відео після тексту.



 Презентація письменника.

Г. В. Лонґфелло - нащадок перших переселенців зі Старого світу. Його предки прибули до Північної Америки на початку XVII ст. Дідусь письменника воював за часів революції проти англійців, батько вже засідав у конгресі. Здобувши освіту, Лонґфелло три роки подорожував Європою, а потім став професором філології в Гарвардському університеті. Він був почесним доктором Оксфордського та Кембриджського університетів, почесним членом Російської академії наук і вважався одним з найосвіченіших представників свого часу.

У тринадцять років Лонґфелло опублікував свій перший вірш. Згодом його поезія здобула визнання і на батьківщині, і в Європі. Американці називають Лонґфелло своїм першим національним поетом. Він уклав тридцятиоднотомну антологію «Вірші різних місцевостей», у якій розповів про природу країн світу. Світовою популярністю письменник завдячує поемі «Пісня про Гайавату» (1855), створеній на основі міфів, легенд і переказів північноамериканських індіанців.

Щоб більше дізнатися про письменника, перегляньте відео, перейшовши за посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=cBffMb3mQao

Домашнє завдання: прочитати за підручником «Пісню про Гайавату» (сторінки 182-185)

 

Для учнів 6-А класу (урок 18 березня)

Тема. Створення власних хайку.

Сьогодні ми продовжуємо насолоджуватися неперевершеною японською поезією,

відкриваючи для себе дивовижний світ образів природи, чуттєвих переживань та глибоких філософських міркувань. Японці стверджують, що мистецтво японської поезії містить у собі сутність східного світогляду: світ прекрасний і кожна річ теж прекрасна. І гармонію слід шукати в простих речах навколо. Ми сьогодні спробуємо доторкнутись до прекрасного та вічного, занурюючись у світ,що постає в хайку Мацуо Басьо.

Згадаймо!

 

- Що вам відомо про Мацуо Басьо?

- Що таке хайку? За якими правилами складалися такі вірші?

- Чому японці вважають, що читач — співавтор хайку?

Створення власних хайку.

Японці стверджують, що прозу пишугь люди, а ось поезія це воістину Божий дар. Поетичні змагання в складанні хайку в Японії дуже популярні, щороку тисячі японців змагаються за право називатися найкращим поетом. На нас сьогодні чекає захоплива творча пригода — ми з вами станемо творцями хайку! І хоча змагання в складанні хайку ми проводити не будемо, адже ми тільки на  початку творчого шляху, сьогодні ви маєте унікальну можливість відчути себе справжніми Поетами!

Пригадаймо!

Головна особливість хайку — стислість.

У класичному японському хайку— 17 складів.

У Японії хайку записують в один рядок, у нас же традиційно склався трирядковий запис.

Перший рядок — 5 складів, другий — 7, третій — знову 5.

В кінці 17 складів потрібно вмістити закінчену думку.

Другою особливістю хайку є тема. Класичне японське хайку завжди оповідає про зміни пір року, а  також містить пряме або непряме згадування конкретного сезону. У Японії це називається «сезоне  слово». У хайку завжди присутні два плани: загальний і конкретний. Загальний, космічний план виражається якраз «сезонним» словом, що символізує зв’язок з природою, єднання. А конкретний — способом опису: не просто падає листя, що свідчить про настання пізньої осені, а саме цей конкретний листок привернув увагу поета та спонукав його до певних роздумів і творчості. Композиція хайку. Перший рядок задає тему, другий — розкриває, третій —висновок. Найкраще -це несподівано, яскраво. Як і будь-яка кінцівка, третій рядок повинен створювати відчуття завершеності.

Пам’ятайте, що в хайку стан природи нерозривно пов'язаний зі станом душі головного героя та  людини в цілому (принцип художнього паралелізму).

 

Уважно подивіться на фото із зображеннями японської природи. Оберіть пейзаж, який найбільше вражає, приваблює вас. Які асоціації у вас викликають ці образи природи? Уявіть, що ви опинилися дійсно в цьому прекрасному місці. Що ви відчуваєте?

- Яке сезонне слово ви збираєтеся використати у вашому хайку?

- Як природа, що оточує вас, пов’язана зі станом вашої душі?

- Чим це може бути важливе для інших людей?

 

Поезія хайку не тільки дарує людині унікальну можливість поглянути на світ новими очима, побачити красу в простих речах. Це дивовижне мистецтво звільняє творчу енергію людини, дає розкритись таланту та дає сили з радістю й вдячністю зустрічати кожнен новий день життя!

Домашнє завдання. Намалювати малюнки до хайку Мацуо Басьо.



Для учнів 6-А (урок 2 лютого)


Тема: Джек Лондон (1876-1916). «Жага до життя»

Я справляв враження дикої кішки, завжди готової до бою.

Джек Лондон

Біографія Джека Лондона сповнена цікавих фактів і несподіваних поворотів долі: перш, ніж стати відомим, йому довелося пройти тернистий шлях тяжких поневірянь. У життєписі Джека цікаве все: від дивних батьків до неймовірної кількості подорожей.

Біографічна довідка

Справжнє ім'я письменника — Джон Гріффін. Лондон — це прізвище його вітчима, який всиновив хлопця. Батько покинув матір ще до народження сина. Але Джек вважав вітчима своїм батьком і дуже любив його.

«Мій батько був кращим з людей, але він був занадто добрим за своєю суттю, щоб витримати ту жорстоку боротьбу за існування, якої змушений зазнати кожен, хто бажає вціліти в нашій архаїчній капіталістичній системі» З ранніх літ Джек змушений був заробляти собі на життя і допомагати матері і вітчиму. Працював на консервному заводі, на електростанції, на джутовій фабриці, плавав матросом на шхуні, брав участь у ході безробітних до Вашингтона, сидів у в'язниці за бродяжництво. Спогади письменника, описані у його листах, що пізніше були опубліковані його дружиною Чарміан Лондон, свідчать про тяготи дитинства і всього життя Джека, який, втім, ніколи не жалівся.

https://www.youtube.com/watch?v=CDgzaDNZoto

 «Мені було вісім років, коли я надів першу сорочку, куплену у крамниці. Обов'язок! В десять років я вже продавав на вулиці газети. Кожен цент я віддавав сім'ї, і ідучи у школу, щоразу соромився своєї шапки, чобіт, одягу. Я прокидався о третій ранку, щоб іти по газети, а потім не додому, а у школу. Після школи — вечірні газети». (Цю цитату варто зачитати ще раз у кінці уроку).

«Це було життя суворе, оголене, дике, вільне — єдине життя в цьому роді, яке було мені доступне за моїм народженням і станом... Це був тільки початок... Від обмілини до Золотих Воріт простягався шлях до простору пригод у всьому світі, де б'ються не за стару сорочку, або вкрадене судно, але заради високої мети, — напише двадцятирічний Джек про часи, проведені з устричними піратами».

У 1873-1894 рр. Джек ступає на палубу «Софі Сезерленд» і відправляється до японських берегів за котиковими шкурами. Згадуючи про своє плавання на «Софі Сезерленд», він писав у листі про «обов'язок»: «...хіба мені вдалося зовсім звільнитися від обов'язку? Не одна золота монета пішла в сім'ю, коли я повернувся з семимісячної подорожі. Що я зробив на свій заробіток? Купив другосортний капелюх, декілька сорочок по сорок центів, дві пари нижньої білизни по п'ятдесят та другосортний піджак і жилет. Решта пішла на борги батька і в сім'ю».

У 1897-1898 рр. їздив на Аляску. У 1896 р. на березі річки Клондайк були відкриті золоті копальні. 1897 р. — почалась «золота лихоманка». 25 травня цього року Джек і чоловік його сестри Елізи капітан Шепард відбули на кораблі «Уматіллі». У індіанському селищі Дайз Джек познайомився з трьома золотошукачами і приєднався до них. Він сам таскав багаж, бо індіанці просили шалену платню за роботу. В восьми милях від Доусона Джек з товаришами захопили хижку, де і прожили перший час. Пізніше Джек перейшов у хижку до лікаря Гарвея, бо співмешканці були незадоволені щирістю Джека, який дивував всіх своєю гостинністю і запрошував будь-кого до обіднього столу.

У травні Джек і лікар Гарвей розібрали хижку, збудували пліт і сплавили його по Юкону до Доусона. Там продали його і заробляли тим, що ловили колоди на Юконі і продавали їх туди ж. Харчування було поганим — і Джек захворів на цингу. У червні він повернувся додому. Там його чекала звістка про смерть батька, яка сталась ще по відбуттю Джека на Аляску. Саме ці враження, здобуті під час подорожі на Юкон, стали основою перших оповідань, які принесли Джеку Лондону перший успіх в літературі. Тут гартується його наснага до зображення сильних, витривалих, сміливих, вільних людей. У 1899 році він напише: «Я дійшов висновку: такої речі, як натхнення, — не існує. Я колись вважав інакше і відповідно цьому зображував з себе віслюка».

 «З часів мого голодного дитинства на мене дивились холодні очі, вони запитували, насміхались, нехтували. Болючіше всього те, що іноді ці очі належали моїм друзям. Я загартував себе і тримав удари, ніби вони не були ударами, але про те, як мені боляче, знає тільки моя душа і я».

«Якщо я помру, я помру борючись до кінця, і у пеклі не буде більш гідного мешканця, ніж я... Якщо все, що я маю тепер, віднімуть у мене, — мені байдуже. Я створю собі нове майбутнє. І якщо б завтра я залишився голодним і голим, я, перш ніж скоритися, продовжував би боротися і голодним, і голим!»

Жага до життя — містка фраза, яка узагальнює дух Джека Лондона. Оповідання не відображає подій з життя письменника, воно відтворює світогляд майстра пригодницької оповіді.

 Домашнє завдання:  за підручником прочитати біографію Джека Лондона (сторінки 116-117)





Для учнів 6-А класу (урок 21 січня)


Тема: А. Чехов "Товстий і тонкий". Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви.

Доброго дня. Сьогодні пропоную вам ознайомитися із змістом оповідання А.П. Чехова у зручний для вас спосіб. Ви зможете послухать виразне читання твору, перейшовши за посиланням, або самостійно прочитати  на сторінках підручника (112 -114)

 


Читають «Товстий та тонкий»

https://www.youtube.com/watch?v=pUPGSXHwsA0

Переглянувши відеоурок, ви порівняєте своє враження та думки із запропонованими.

https://www.youtube.com/watch?v=gDmzhMiVni8

Домашнє завдання: сформулюєте 5 запитання за змістом оповідання «Товстий і Тонкий» і запишіть їх у зошити.






Для учнів 6-А класу (урок 19 січня)

Запрошую учнів 6-А класу на конференцію ZOOM
Час: 19 січня о 10.30

Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74778806703?pwd=bkhtRlNxL3E3SnZCTU1oSFNHcHJNQT09

Ідентифікатор конференції: 747 7880 6703
Код доступу: 1

Тема: А. П. Чехов. Оповідання «Хамелеон»Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Символічність назви.

 

Дорогі діти, ми продовжуємо працювати над оповіданням Антона Павловича Чехова «Хамелеон». Пропоную вам прочитати аналіз або переглянути відеоурок за твором і порівняти свої враження, думки із поданими у матеріалі.

А перед тим перевірте, чи були ви уважні при прочитання твору за допомогою тестів за посиланням. Час виконання: до 21 січня.

 https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSflxdJ6jLHdvz6caTDLZzO9-O69vIECjIQulBnP26IdQ7mdHw/viewform?usp=sf_link

 

Подія, яка описується в оповіданні «Хамелеон», була такою рядовою, що не порушила звичайний ритм життя обивателів. В їхній примітивній свідомості правий той, хто має силу, тому сміється натовп не над Очумєловим, поліцейським наглядачем, а над Хрюкіним, який є одним із натовпу. Протягом кількох хвилин, поки відбувається подія, ми чуємо лише один голос, що насмілився підтримати і висловитися. Отже, натовп відмовчується. Така атмосфера байдужості створює умови для почуття незахищеності та страху перед тими, хто має владу. Можна сказати, що голос із натовпу є тією художньою деталлю, яка дає уявлення про загальну картину, яку автор змалював кількома штрихами.

 Перегляньте відеоурок за твором Чехова «Хамелеон», в якому ви почуєте і уривки із твору, і їхній аналіз. Приємного перегляду!

 https://www.youtube.com/watch?v=cc1sbGX9pks

Герой кілька разів змінює рішення залежно від отриманої інформації. Поліцейський наглядач Очумєлов намагається не встановити порядок, а нагадати про свою владу і не помилитися. Йому то жарко, то холодно від думки, що це собака генерала, і він неправильно зорієнтувався. Поліцейський наглядач втрачає спокій, роздратований, він робить висновки на користь «сильнішого», а саме – генерала. Отже, прізвище автор дає герою не випадково, підкреслюючи внутрішню суть, - людина не має власної життєвої позиції, вона лише носій чина, символом якого виступає шинель. Шинель є деталлю, яка належить до світу речей і допомагає зрозуміти внутрішній бездуховний світ героя. Умовність ситуації «якщо собака генерала…» робить умовною владу Очумєлова і яскраво виявляє такі головні риси його характеру, як чиношанування, запопадливість тощо.

Майстерність письменника в тому, що він зумів в обмеженому просторі й часі просто та лаконічно показати конфлікт, розкрити характери героїв і виявити в звичайній побутовій події сутність явища суспільства – хамелеонство. Автор сміхом лікує душі людей і дає етичний урок для всіх, хто по-рабському схиляється перед лицемірством. А ліки від цієї хвороби є6 треба залишатися самим собою, бути людиною.

Домашнє завдання: прочитайте за підручником оповідання «Товстий і тонкий» (сторінки 112-113)



Для учнів 6-А класу (урок 14 січня)

Запрошую  вас на урок  ZOOM із зарубіжної літературі
Час: 14 січня 0 9.30.
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7921557162?pwd=V0lmWFRRL0R6Tm56QTdRUHNoMWI3QT09

Ідентифікатор конференції: 792 155 7162
Код доступу: 1


Тема. А. П. Чехов (1860-1904). «Хамелеон». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданні. Діалог як основна форма розкриття сюжету. Роль художньої деталі. Символічність назви.

Поміркуйте!

Ø Чи зрозуміли ви тепер символічність назви оповідання? Чому автор обрав саме таку назву?

Ø Визначте жанр твору. Назвіть характерні ознаки жанру.

Ø Чим оповідання нагадує драматичний твір?

Ø Чому, на вашу думку, Чехов обрав саме діалогічну форму розкриття сюжету?

У своїх творах А. П. Чехов застосовує такий засіб як художня деталь. Давайте запишемо у словнички визначення.

Художня деталь – це така виразна подробиця або штрих, яка стимулює уяву читача. Це засіб словесного й малярського мистецтва, якому властиві особлива змістова наповненість, важлива композиційна функція. Художня деталь дає можливість виявити ціле через часткове.

     Прикладом художньої деталі може бути назва оповідання «Хамелеон».

Ø Які проблеми автор порушує в оповіданні?

Ø За допомогою якого засобу автор у стислій формі зображує розлогу картину?

Ø Кого можна назвати позитивними героями, а кого-негативними? (Свою думку аргументуйте).

Ø Хто з героїв найбільше постраждав в даній ситуації?

VІ. Домашнє завдання. Дайте письмові відповіді на запитання 1,2 рубрики «Для обговорення» (стор 114). Фото своїх робіт надішліть учителю на вайбер за номером телефону 0669455785.    Не забудьте підписати свої роботи . Термін виконання до 19 січня.

 



   Для учнів 6-А класу (урок 12 січня)

Ми продовжуємо знайомиться з непересічними творчими особистостями - письменниками зарубіжжя та їхніми захопливими творами. Сьогодні вирушаємо на зустріч з одним з найвідоміших російських письменників – Антоном Павловичем Чеховим.

Тема: А.П. Чехов: життєвий та творчий шлях. Літературний музей Чехова в Ялті.

У 80-х роках ХІХ ст. читачі російських гумористичних журналів «Осколки», «Будильник», «Зритель», «Стрекоза» та інших часто натрапляли на твори, підписані псевдонімами Людина без селезінки, Рувер, Улісс, Антонсон, Балдастов, Лікар без пацієнтів, Кропива, Антоша Чехонте. За всіма цими підписами стояла одна людина - Антон Павлович Чехов.

Як же склалося життя цієї людини, цього талановитого письменника ви дізнаєтесь далі. Ознайомтесь із життєписом письменника за посиланням або ж прочитайте подане нижче повідомлення

https://www.youtube.com/watch?v=HLXarUPxWAA

 


Дитячі роки

«Шістдесят тисяч жителів займаються тільки тим, що їдять, п’ють, народжуються, а інших інтересів ніяких...» (А. Чехов про місто Таганрог). «У дитинстві в мене не було дитинства» (А. Чехов).

«Антонові Павловичу доводилося зі смутком і зі сльозами відмовлятися від усього того, що властиво і навіть конче необхідно дитячому віку, і проводити час у крамниці, що була йому ненависна. У ній він сяк-так учив і недоучував уроки, у ній перебував зимові морози. у ній же тужливо, наче в’язень у чотирьох стінах, мусив збавляти золоті дні гімназійних канікул.» (О. Чехов, брат письменника).

Навчання в Таганрозькій гімназії

«Якось відбулося... непорозуміння з учителем словесності Мальцевим, і весь клас вирішив не подавати йому чергового твору. Один з учнів порушив домовленість і твір таки віддав. Обурений однокласник ударив його по обличчю, а Чехов, що був свідком цієї сцени, вигукнув: «Це нерозумно, це дико!» Він був ворогом будь-якого насильства, грубості, жорстокості, і така розправа не могла лишити його байдужим, адже людська гідність була для Чехова найвищою цінністю» (Зі спогадів однокласника Чехова).

Навчання в Московському університеті

«За час навчання зумів написати сотні оповідань під псевдонімом Антоша Чехонте» (Зі спогадів А. Чехова).

Лікарська практика

«Поза сумнівом, вивчення медичних наук суттєво вплинуло на мою літературну діяльність; вони значно розширили обрії моїх спостережень, збагатили мене знаннями, справжню ціну яких для мене як для письменника може зрозуміти лише той, хто сам лікар; завдяки близькості до медицини мені вдалося уникнути багатьох помилок» (А. Чехов).

Творчість

 «Напишіть оповідання про те, як юнак, син кріпосного, колишній крамар, гімназист і студент, вихований на чиношануванні, цілуванні попівських рук, поклонінні чужим думкам, що дякував за кожний шматок хліба. що ходив по уроках без калош, що бився, що мучив тварин, що любив обідати в багатих родичів, що лицемірив і перед Богом, і перед людьми без жодної потреби, тільки через усвідомлення своєї незначущості, - напишіть, як цей юнак вичавлює із себе по краплях раба і як він, прокинувшись одного чудового ранку, відчуває, що в його жилах тече вже не рабська кров, а справжня людська» (З листа А. Чехова літератору-початківцю).

Зв’язки З Україною

«Україна дорога і близька моєму серцю. Я люблю її культуру, музику й чудову пісню, наповнену чарівною мелодією. Я люблю український народ, який дав світові такого титана, як Тарас Шевченко. Російський і український народи завжди були, є і будуть найкращими друзями» (З листа А. Чехова А. Кримському).

Помандруймо на гостину до Чехова у його будинок у Ялті

https://www.youtube.com/watch?v=bbn74blBKbY

 

Домашнє завдання. Прочитайте оповідання Чехова «Хамелеон» за підручником (сторінки 108-111)  або прослухайте текст твору за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=RwSKJJgat34




Для учнів 6-А класу (уроки22 та 24 грудня)

Тема: М. Гоголь .  Повість «Ніч перед Різдвом».



"Воістину весела книга!...

Ось справжні веселощі, щирі, невимушені,

без манірності, без бундючності.

А подекуди - яка поезія!"

 О. С Пушкін

З  усіх свят, що існують на землі, людям найбільше подобаються Різдво і Новий рік. Ми всі виносимо з дитинства віру в дивовижну казку про Діда Мороза, який приносить подарунки, а дорослі чекають  позитивних змін у житті, розв’язання якихось важливих проблем. Новорічні й різдвяні дні – це світлі дні, що приносять добро в наші душі, яке так необхідне кожному.

У ці дні кожна людина очікує на диво, бо душа потребує його. Для одних таким дивом буде іграшка, про яку давно мріяв, для інших – очікувана зустріч з друзями, рідними, близькими людьми. Є й такі, для яких дивом буде зустріч із цікавою книгою, що здатна перенести нас в невідомі краї, подарувати зустріч з улюбленими героями.

Різдвяні свята особливі. А різдвяні твори схожі на казку:у них відбуваються фантастичні подорожі, чарівні перевтілення.

Саме такі  різдвяні дива  відбуваються  вночі перед святом Різдва в маленькому українському селі Диканьці, які описує у своїй повісті Микола Гоголь.

 Микола Гоголь не випадково зобразив події різдвяної ночі в українському селі. Україна була батьківщиною письменника, його  материнською колискою.

 

Місце дії у повісті «Ніч перед Різдвом».

А тепер нас цікавить конкретна назва містечка Диканька, де відбуваються події твору.

 У той час, про який розповідав Гоголь, Диканька була невеличким суто українським хутором з побіленими хатками-мазанками, критими соломою, де у дворі кожної стояв колодязь з журавлем, садками, з домашньою живністю на подвір'ї, яке було огороджене тином. Сьогодні Диканька — селище міського типу на відстані 29 кілометрів від залізничної станції Полтава.



 

Поміркуйте! 

Чи відповідають гоголівським героям зображені на ілюстрації відьма і чорт?

 — Чи викликають страх зображені у повісті фантастичні істоти?

 — Чому вони викликають швидше посмішку, ніж страх?

 — Чим вони схожі на людей

 — Для чого чорту захотілось викрасти місяць? 

 Ким була відьма і що про неї говорили у Диканьці? 




- Чи виконав коваль Вакула свою обіцянку? Хто йому допоміг привезти черевички?

- Чи піддався коваль злій силі?

- Які риси характеру притаманні Оксані?

- Як змінилася Оксана за одну ніч? Чому?

- Чим закінчується оповідання?

Висновок

 Так, оповідання «Ніч перед Різдвом» закінчилося добре. Коваль Вакула дістав черевички, які носила цариця. Оксана  ж «майже всю ніч картала себе вголос», - зазначає М. В. Гоголь. Це була не проста ніч. А різдвяна, коли очищається, висвітлюється душа. І саме тому Оксана зрозуміла, що кохає Вакулу. Побачивши його вранці живим, сказала: «Мені не треба черевиків! Я і без черевиків…»- далі не договорила – зашарілася. Відкинувши гордість, вона стала добрішою. Добро врешті-решт перемогло. Таке диво сталося в різдвяну ніч, коли здійснюються всі бажання.

Кожна різдвяна  і новорічна ніч закінчується відчуттям дива.


Для учнів 6-А класу (уроки 8 та 10 грудня)

Чарльз Діккенс. "Різдвяна пісні в прозі"

           Доля іноді дарує нам чудові подарунки. Думаю, наша сьогоднішня зустріч - це теж своєрідний подарунок. У нас є прекрасна нагода добре попрацювати на уроці і отримати від цього задоволення.

Чи хотів би кожен з Вас бути щасливою людиною? Ми будемо шукати відповідь на питання: що робить людину щасливою? А допоможе нам в цьому видатний англійський письменник Ч. Діккенс та герой його повісті «Різдвяна пісня у прозі» Скрудж.



Чарльз Діккенс — один із найвидатніших письменників Англії XIX століття. Народився в передмісті Портсмута в родині дрібного службовця. В дитинстві захоплювався театром, літературою, з величезним задоволенням навчався в школі. Але щасливе дитинство Діккенса було зруйноване банкрутством та арештом батька. З десяти років хлопчик змушений був працювати, щоб заробляти на прожиток своєї сім'ї. Про 12-16-годинну працю на лондонській фабриці вакси, де Чарльз наклеював ярлики, він згадував із жахом і смутком. Дорослий Діккенс все своє життя прагнув вирватися зі злиднів та назавжди зберіг почуття жалю до бідняків, співчував їм і допомагав чим міг. Своєю літературною діяльністю Чарльз Діккенс прагнув привернути увагу суспільства до жахливої несправедливості, до знедолених. Він сподівався, що його твори допоможуть зачерствілим багатіям стати милосердними. Діккенс вважав, що творити добро доречно завжди, але найсприятливішим часом для допомоги нужденним людям є світле свято Різдва.

    Чому письменник вважав свято Різдва найсприятливішим часом для того, щоб робити добро?

Діккенс дуже любив різдвяні свята. Він бачив у них прояв природної доброти та життєлюбства народу, простих, але щирих веселощів, без яких життя бідняків було б ще злиденнішим і сумніщим. Письменник сприймав Різдво як свято домашнього вогнища, тому воно було особливо дорогим для нього. Діккенс любив веселе відкрите вогнище каміну, біля якого у різдвяний вечір збиралася сім’‎я, любив затишок кімнат, прикрашених гілками омели або гостролисту, - особливо привабливий узимку, коли надворі йде сніг, гуркоче вітер і згущається морозний туман. Любив він і традиційний ритуал цих свят - веселі ігри і танці до чи після вечері з обов’‎язковим пудингом.

Екскурсія в країни світу

«Різдвяна пісня у прозі» переносить нас у чарівні святкові дні народження Христа. Різдво... З яким хвилюванням чекають цього свята люди всієї земної кулі! У чому ж секрет такої любові до цих надзвичайних днів? Зауважу, що у кожного народу є свої традиції святкування Різдва. Є вони і в українців, і у росіян, і у мешканців найбільшої країни у світі - США, і у англійців, про яких розповідає твір.

— Ми починаємо працювати з текстом повісті Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі».



До створення «Різдвяних повістей» Діккенс приступив уже зрілим майстром. «Різдвяний» цикл Діккенса складається з п’‎яти повістей: «Різдвяна пісня у прозі», «Дзвони», «Цвіркун за вогнищем», «Битва життя», «Одержимий».

Особливістю «різдвяного» оповідання є процес душевної трансформації героя, відмова від фальшивих цінностей в ім’‎я в ім’‎я цінностей істинних, гуманістичних, вічних. За умовою жанру на подібну трансформацію давалася лише одна ніч. Зате ця ніч була різдвяна, ніч, в яку обов’‎язково відбуваються чудесні пригоди та перетворення.

Інформація про історію задуму та створення «Різдвяної пісні в прозі»

У 40-і роки XIX століття Діккенсом було видано дві різдвяні повісті (всього їх створено письменником близько двох десятків): «Різдвяна пісня в прозі» (1843) та «Дзвони» (1844). Вони виходили окремими книжками до Різдва, у кінці грудня (в Англії Різдво святкують 25 грудня за католицькою традицією.) Виникнення цих повістей має свою історію. У лютому 1843 року вчений - економіст Сміт, представник передової англійської інтелігенції, член державної комісії з питань дитячої праці, попросив Діккенса як письменника, який мав всенародну популярність та повагою, виступити в пресі за проведення закону про обмеження робочого дня на заводах і фабриках. Він повідомив Діккенсу страшні факти про дикі умови праці фабричних робітників і зокрема факти про експлуатацію дітей на промислових підприємствах. Письменник повністю поділяв погляди Сміта та його прогресивних однодумців і погодився виступити з протестом проти експлуатації дітей. «... не сумнівайтесь, — писав Діккенс Смітові, — що, коли ви дізнаєтесь, у чому річ, чим я був зайнятий, й де, і як, — ви погодитесь з тим, що молот опустився з силою в двадцять разів, та що там — у двадцять тисяч разів більшою, ніж та, яку я міг би застосувати, якби виконав мій первинний задум». Нам належить з'ясувати, чому автор оцінив силу впливу своїх різдвяних повістей як силу удару 20 000 молотів, зрозуміти, що саме він мав на увазі.

Завдання: прочитати "Різдвяну пісню у прозі" за підручником

Для учнів 6-А класу (урок 3 листопада)


Шановні шестикласники, ми продовжуємо свою роботу над творами російського байкаря Івана Андрійовича Крилова. Розглянемо тему

Алегоричність байок  І.А. Крилова «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і ягня». Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів


Ви можете приєднатись до конференції за посиланням з 10.00 до 10.30

Inna Bojko приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7921557162?pwd=eTVPWDdBRytaaFVaaWN3bFZQaUI3Zz09

Идентификатор конференции: 792 155 7162
Код доступа: 8TWTyS


або самостійно працювати за поданим матеріалом


Дідусь Крилов і досі цілковито панує над світом байок.

І. Іллінський

Для того, щоб пригадати вивчена про байку, дайте  відповіді на так запитання.

- Кого називають зачинателем жанру байки в світовій літературі?

- Як називається перенесення якостей людини або явища на образи тварин чи предметів?

- У чому полягає особливість побудови байки?

- Де розміщувалася мораль у байках Езопа?

- У якій формі складав свої байки Езоп?

- Як називається повчальний висновок байки?

- Чому героями байок виступають здебільшого звірі?

- До якої національної літератури належить творчість Івана Андрійовича Крилова?

- У якому літературному жанрі прославився Крилов?

За змістом байок виконайте творче завдання «Мудрість байки». Виписати із байок Крилова  імена персонажів, мораль і назвати вади, які засуджуються утворі.

 

Імена персонажів байки 1

Імена персонажів байки 2

Імена  персонажів байки 3

Виписати із твору мораль байки

Виписати із твору мораль байки

Виписати із твору мораль байки

Назвати вади, які засуджуються утворі

Назвати вади, які засуджуються утворі

Назвати вади, які засуджуються утворі

 

Домашнє завдання. Вивчити одну з байок напам’ять, підготуватись до її виразного читання.




 Для учнів 6-А класу (уроки 15-16 жовтня)

   Тема: Байка І.А. Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і ягня». Моральні проблеми в байках І. Крилова. Яскравість алегоричних образів

Здається, байка просто бреше,

А насправді ясну правду чеше.

Нікого в світі не мине,

Читайте, згадуйте мене.

Леонід Глібов

Пригадайте!

- Ознаки яких фольклорних творів поєднала у собі байка?

- Розкрийте роль алегорії в жанрі байки.

- Наведіть приклади алегорії з відомих вам байок Езопа, Л. Глібова, І. Крилова.

- Які вади життя викриваються у байках?

- Пригадайте будову байки.

Байки принесли Івану Крилову всенародну любов. Протягом життя він написав майже 200 творів, які перекладено багатьма мовами світу. Найвідомішими серед них є «Бабка і Муравель» (рос. «Стрекоза и Муравей»), «Квартет» (рос. «Квартет»), «Вовк і Ягня» (рос. «Волк и Ягнёнок»). Відомий російський байкар наслідував сюжети і героїв творів Езопа, але його байки вирізняє художня довершеність. Письменник вдало використовував багатства народної мови для характеристики героїв і казкових ситуацій. Мудрі авторські оцінки ставали крилатими висловами й сприймалися згодом як прислів'я і приказки.

Поміркуйте!

- Які якості необхідно мати людині для того, щоб стати справжнім музикантом? А як думали герої з байки І. Крилова?

 Виразно прочитайте байку «Квартет» за підручником та перегляньте мультфільм за мотивами цієї байки

https://www.youtube.com/watch?v=nY0WZw2-5q0

Словникова робота

Квартет — музичний або вокальний ансамбль із чотирьох виконавців. У класичній музиці поширеним є струнний квартет: 2 скрипки, альт, віолончель.

Поміркуйте!

- Чому у персонажів байки квартет «не йде на лад»?

- Чи вірить автор у те, що музиканти нарешті заграють?

- Знайдіть слова і вислови, які автор вживає з насмішкою. Які моменти байки вам здалися особливо смішними? Чому?

- Прокоментуйте засоби художньої виразності, які використовує автор

- Знайдіть розмовну лексику у діалогах персонажів. З якою метою вживає їх байкар?

- Які вади висміює автор?

- У яких життєвих випадках можна використати мораль байки?

Виразно прочитайте байку І. Крилова «Вовк і Ягня»або перегляньте за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ZYbzXf9RAzg

Поміркуйте!

- Що у байці уособлює Вовк, а що - Ягня?

- З якою метою опиняються біля струмка Вовк і Ягня?

- Як звертається Вовк до Ягняти, а як Вовка називає Ягня?

- Прочитайте і поясніть мораль байки.

- Порівняйте однойменні байки Езопа і Крилова. Визначте подібність і відмінність творів.

- У чому полягає моральна сила байок Крилова?

 Домашнє завдання Підготувати виразне читання байок І. Крилова, вивчити одну з них напам'ять.

                                 

Для учнів 6-А  (урок 8 жовтня) 

Тема: Езоп. Байки «Лисиця й виноград». «Вовк та Ягня»

Продовжуємо знайомитися з постаттю байкаря Езопа та його творами.

 Виразно прочитайте байку Езопа «Лисиця і виноград» або перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ZZBewfbYHyQ




Дайте усні відповіді на запитання

- Як побудована байка? З яких частин вона складається?

- Якою постає Лисиця у байці Езопа?

- Чому Лисиця відмовилася від винограду?

- Від імені героїв твору чи автора ведеться оповідь?

- У чому полягає прийом інакомовлення (езопова мова)?

- Наведіть приклад життєвої ситуації, коли можна використати мораль байки Езопа «Лисиця і виноград».

 Виразно прочитайте байку Езопа «Вовк і Ягня».




Поміркуйте

- Назвіть героїв байки Езопа, розкрийте їх алегоричний зміст.

- Поясніть прямий і прихований зміст байки.

- З якою метою байкар увів до твору діалог?

- Охарактеризуйте інтонації Вовка й Ягняти.

- Розкрийте позицію автора у творі.

Домашнє завдання.   Виразно читати байки Езопа «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада».

 

 Для учнів 6-а (урок 6 жовтня) та 6 -Б класів

Тема:  Байка як літературний жанр, її характерні ознаки.

Говорячи ніби про звірів, байка

однією бровою підморгує на людей.

Іван Франко

Прочитайте повідомлення  про життя і творчість Езопа або перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=NFvjd9j4lSA

Першим автором байок у світовій літературі вважають Езопа — давньогрецького мудреця та письменника. Про нього залишилося небагато достовірних відомостей. Припускають, що він жив у VI ст. до н. е. на грецькому острові Сáмос, був рабом і мав вельми непривабливу зовнішність. Проте тягар неволі й фізичні вади не тільки його не зламали, а загострили розум, загартували волю й розвинули письменницький талант.

Саме Езопові належать перші алегоричні розповіді про голодного вовка и хитру лисицю, хвалькуватого павича та довірливу ворону, які почали називати байками. За образами тварин, рослин, речей у байках письменника, як і в народних казках, були приховані ситуації з життя людей. Рабське становище спонукало його говорити про несправедливість сильних і про беззахисність слабких, про людські недоліки й вади, але не відкрито, а за допомогою алегорій і натяків, тобто інакомовно. У подальшому таку інакомовну розповідь почали називати езоповою мовою.



Збереглося чимало легенд про Езопа. Одна з них про те. як він здобув волю. Коли мешканці Самоса звернулися до письменника за порадою, він відповів. що не годиться рабу щось радити вільним громадянам. Тоді громада вирішила звільнити митця з рабства. За отриману свободу Езоп гідно віддячив — уславив історію міста в безсмертних байках.

За легендою. Езоп жив довго. Він начебто служив радником у царя Креза, побував у вавилонського та єгипетського царів. Езоп загинув у давньогрецькому місті Дельфах від рук підступних жерців, які звинуватили його в крадіжці. За законами того часу крадія повинні були скинути зі скелі: так у той час страчували тільки вільних людей, а життя раба можна було викупити за гроші. Езоп не погодився жити в рабському нашийнику й обрав смерть вільної людини.

Байки Езопа зібрали й записали лише через три століття після ного смерті. До того часу їх передавали усно. Байки давньогрецького мудреця були найпопулярнішими творами античного світу.

Сюжети, образи й мотиви Езопа знайшли подальший розвиток у творах французького байкаря Жана де Лафонтéна, російського письменника Івана Крилóва, українських байкарів Петра Гулака-Артемовського. Євгена Гребінки. Леоніда Глібова та ін.

Запишіть у зошити визначення езопової мови байки

Езóпова мóва — художня мова, де думка не висловлена прямо, а зашифрована в алегоріях і натяках.

За образами тварин, рослин, речей у байках Езопа, як і в народних казках, були приховані ситуації із життя людей. Байки Езопа, як родючі зерна, дали пишний ужинок у світовій літературі. Сюжети, образи й мотиви митця знайшли подальший розвиток у творах французького байкаря Жана Лафонтена, російського письменника Івана Крилова, українських байкарів Петра Гулака-Артемовського, Євгена Гребінки, Леоніда Глібова.

 

 Виразно прочитайте байку Езопа «Лисиця і виноград» або перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=ZZBewfbYHyQ

Дайте усні відповіді на запитання

- Як побудована байка? З яких частин вона складається?

- Якою постає Лисиця у байці Езопа?

- Чому Лисиця відмовилася від винограду?

- Від імені героїв твору чи автора ведеться оповідь?

- У чому полягає прийом інакомовлення (езопова мова)?

- Наведіть приклад життєвої ситуації, коли можна використати мораль байки Езопа «Лисиця і виноград».

 Виразно прочитайте байку Езопа «Вовк і Ягня».

- Назвіть героїв байки Езопа, розкрийте їх алегоричний зміст.

- Поясніть прямий і прихований зміст байки.

- З якою метою байкар увів до твору діалог?

- Охарактеризуйте інтонації Вовка й Ягняти.

- Розкрийте позицію автора у творі.

Домашнє завдання. Виразно читати байки Езопа «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада».



Навчальні матеріали за 2019-2020 навчальний рік



Ми завершили вивчення курсу "Зарубіжна література". Тож настав час для повторення і узагальнення



07-08 травня виконуємо КОНТРОЛЬНУ  РОБОТУ                                                                             Перш ніж виконати завдання, ознайомтеся із запитаннями, обміркуйте відповіді, відмітьте їх. Виконавши усі завдання, перевірте роботу ще раз, і тільки потім відправляйте.  Маєте лише одну спробу. Хто неуважно прочитав попереднє речення, оцінюється ваша відповідь, що була надіслана першою.                      

УСПІХІВ  ВАМ!!!

2. Оскільки навчальний рік таки закінчується дистанційно, нам необхідно, згідно з програмою, скласти вірші напам'ять: Мацуо Басьо 2-3 хайку (на вибір), Роберт Бернс "Моє серце в верховині"
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ на 1,3,5,6,7 пункти

!!! Для  складання поезій оберіть зручний для себе варіант:
- записати окреме відео з хайку та два відео з "Моє серце в верховині", читаючи спочатку першу половину вірша, затим - другу (оскільки великий формат відео не пересилається) і відправити 14-15 травня на Вайбер 
- 14 травня з 17.00 до 19.00 задопомогою відеодзвінка на Вайбер виразно розповісти твори (поставитися до цього відповідально)
- 15 травня  за допомогою сервісу Zoom (про час конференції буде повідомлено пізніше на сторінці)

ПЛІДНОЇ  РОБОТИ!

*********************************************************************
27-30 квітня, 5 травня 2020 р.

Шановні діти, ЗВЕРНІТЬ УВАГУ, що крім тестування за творами ви маєте й ініші завдання для виконання. Тест - це лише частина вашої оцінки з теми. 

Ще  раз  повторимо...

 

(Матеріали Бойко Ірини Миколаївни)


Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо", завдання відкрито для виконання до 05 травня 23.00. Результати приходять учителеві автоматично

Код доступу 513684
 Використайте цей код, відкривши посилання

І  не забуваємо готуватися до контрольної роботи!!!
*********************************************************************
!. Сподіваюся, вам цікаво було читати оповідання Роберта Шеклі "Запах думок". Тож перевіряємо, як засвоїли навчальний матеріал.

ІІ. Наступний розділ "Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом" познайомить вас з неповторним чарівним світом улюбленої багатьма письменниці АСТРІД ЛІНДГРЕН. 

Працюємо з інтерактивною дошкою (автор Лабутіна А.)

ХІД  РОБОТИ

  1. Уважно послухайте інформацію про життя письменниці.2. Прослухайте текст повісті "Міо, мій Міо" (аудіокнига) або прочитайте уривки за підручником.  3. Повторіть поняття "повість".4. Завдання рубрик "Літературна гра" та "Поміркуй" виконайте в зошиті і надішліть на перевірку зручним для вас способом(ел.пошта, вайбер)  5. Усно опрацюйте завдання рубрики "Літературна гра", УВАГА, будьте готові виконувати окремо підготовлене завдання-опитування(буде розміщено 05 травня)6. Відпочиньте за допомогою фізкультхвилинки для очей.  7. Прочитайте матеріали рубрики "Робота над текстом" (за бажанням)8. Відпочивайте і насолоджуйтеся, переглядаючи матеріали рубрик "Згадай улюбленого героя" і "Подивись і порівняй"УСПІХІВ ВАМ!!!  БУДЬТЕ  ЗДОРОВІ!!!

УВАГА!!!  07 травня 2020 року виконуємо контрольну роботу за розділами "Образ майбутнього в літературі"(повторити про авторів та їхні твори: Р. Бредбері "Усмішка", Р. Шеклі "Запах думок") та "Сучасна література" (А. Ліндгрен "Міо, мій Міо")

***********************************************

  • Як ви зрозуміли прочитане? Проходимо опитування (оцінка надсилається учителеві автоматично)


  • Мандруємо на іншу планету, читаємо далі   РОБЕРТ  ШЕКЛІ  "ЗАПАХ ДУМОКГуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму. 

***************************************************

13-17 квітня 2020 р.


Любі шестикласники, наступні уроки працюємо над розділом  "Образ майбутнього в літературі"


Тема 1. Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.

1. Пригадаймо про автора, адже  кілька тижнів тому ми уже обговорювали постать письменника Рея Бредбері (підручник с. 194)

ПОПРАЦЮЙТЕ З ІНТЕРАКТИВНОЮ ДОШКОЮ 
(матеріали Лабутіної Г.)

1.1. Ще раз пориньте у світ образотворчого мистецтва (рубрика "Загадкова "Усмішка")

2. Прочитайте текст оповідання (можна у електронному варіанті, можна за підручником с. 196-200)

Сделано на Padlet

3. ДЛЯ ЗАКРІПЛЕННЯ, перегляньте  ЕКСПРЕС УРОК  (якщо ви не зробили цього, працюючи з інтерактивною дошкою)

(автор - Ніколенко О.)


4. Запишіть у зошит поняття з теорії літератури (підручник с. 195)


Домашнє завдання 1. Знати зміст оповідання "Усмішка" та його характеристику, бути готовим до літературного диктанту

2. Розглянути на інтерактивній дошці рубрики "Усмішка"(робота з текстом) і виконати 2 завдання на вибір: вправа "Враження і почуття", "Звернися", "Вислови свої враження" (роботу виконати або у коментарях на сторінці, або записати в робочий зошит і переслати на ел.почту чи вайбер). НЕ ЗАБУДЬТЕ ВКАЗАТИ ПРІЗВИЩЕ

*****************************************************************

06-10 квітня 2020 р

Урок 1 Тема. Джанні Родарі (19201980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття.

** Переглядаємо відеоурок  

(автор - Томищ О.)

** Додатковий матеріал  (для опрацювання розділ ІІІ 1, 2 пункти)

(матеріали Корнути Н. https://mijcvit.blogspot.com)
***********************************

                                                 







** Проходимо онлайн-опитування (оцінка надсилається учителеві автоматично)


** Домашнє завдання (на 09 квітня) Повторити розділ "Поетичне бачення світу", підготуватися до контрольного тестування


Урок 2 Контрольне тестування  (оцінка надсилається учителеві автоматично)

************************************************************

30-31 березня працюємо за наступним планом

1. Переглянути відеоурок    

(автор - Сливка А. )

  2. Прочитати фрагмент "Пісні про Гайявату" за підручником с.183-185.

3.  Перевіряємо, наскільки уважно ви читали, виконуючи тест.

 4. Виконати завдання, запропоноване у відеоуроці: створити пантбук(перевіряємо по закінченні карантину або, за можливості, на ел.почту) 

Пантбук — намальована книга. Беремо два аркуші з зошита в лінію, згинаємо сторінки всередину до лінії згину. Тоді цю частину листка розрізаємо на стільки части, скільки нам треба розділів. Зовнішній аркушик — розділ, внутрішній прямокутник для відповіді на питання. Можна зробити на аркуші А4.   Можна писати від руки, можна надрукувати

Матеріал на допомогу  під час роботи

(автор - Мормуль О.)   

***********************************************************



1. Переглянути презентацію за покликанням
      Мацуо Басьо Хайку
(автор - Оришкевич І.)

(3-4 хайку, вивчені напам"ять, та ілюстрації (можна й аплікації) до них перевірятимуться по закінченні карантину)

2. Ознайомитися з матеріалом "Відомі українські перекладачі  Хайку  Мацуо Басьо"

3.  Створити власні 2-3 хайку на вільну тему, записавши їх на окремому аркуші. 

Вказані завдання підготувати до 18.03.2020, перевірка здійснюватиметься за допомогою заповнення google-форми

19 березня 2020 р.

  ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ

1. Розгадати кросворд "Японська культура"

 2. Пройти опитування (обов"язково)



3. Якщо ви склали цікаве хайку і хочете, не чекаючи завершення карантину, ним поділитися, напишить його у коментарях на сторінці. Обов"язово вкажіть своє прізвище та ім"я

 ******************************************************

6 клас, працюймо над наступною темою (до 24 березня включно)

РОБЕРТ  БЕРНС "Моє серце в верховині"

1. Уважно перегляньте презентацію  та ознайомтеся з матеріалом 
     підручника с. 176-177
2. Послухайте пісню на слова Роберта Бернса


3. Прослухайте читання поезії, слідкуючи за підручником с. 178


4. Пригадайте з теорії літератури
      

5. Цей матеріал буде вам корисний     Допомога учню
                                                          (матеріали Химинець А. http://svitliteraturu.com)
Домашнє завдання

1. Вивчити вірш напам"ять (перевірка після карантину, або, за бажанням, записуєте відео, завантажуєте на свій youTube-канал, присилаєте покликання

2. Підручник с.179, рубрика "Перевірте себе", письмово відповісти на 2 запитання(на вибір)
3. Творче завдання (за бажанням). Створити кліп до поезії "Моє серце в верховині" (покликання на ел.почту)  

УСПІШНОЇ  РОБОТИ. Будьте здорові


* Щиро вдячна авторам відеоматеріалів, презентацій, навчальних текстових та інтерактивних матеріалів за відкритий доступ та можливість використання під час уроків


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас