6 клас історія дистанційне навчання 2019/2020



2020-2021 навчальний рік
27, 28 травня
      Доброго дня, діти. Пропоную Вам перегреглянути відеоурок за темою:"Причини зникнення стародавніх цивілізацій.Сучасні цивілізації на мапі світу":
Прошу скласти план своєї розповіді.
 
06, 07  травня 
Доброго дня, діти. Запрошую вас на відеоурок за темою "Велике переселення народів":
Прошу переглянут відеоматеріал і скласти тези(12 пунктів) або конспект  своєї розповіді.

30 квітня
6-Б клас 
Доброго дня, діти. Пропоную вашій увазі  відеоуроки, які  знаходяться за  посиланням:
Прошу виконати тестові  вправи за посиланням:
 

 

29 квітня
Тема: Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.
Пропоную переглянути  відеоурок за  посиланням:
і написати  міні твір про  причини та наслідки запровадження християнства у Римській імперії або скласти 12  тестових питань з 3 варіантами відповідей.
26 квітня 
6-А клас 
       Доброго дня, діти. Пропоную Вам переглянути відеоурок по темі "Римська імперія в III- на початку IV століття" за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=pbOAnD5tdcI і скласти конспект  своєї розповіді.
          Виконані роботи прошу надсилати на електронну адресу:
Natasha.belinsha86@gmail.com
 
22 квітня,  23 квітня
6-А клас
Код доступа: D6Kbth 
6-Б клас
Код доступа: PnE42H
 
Тема: Виникнення християнства
https://www.youtube.com/watch?v=46knSJKrJIc&t=5s 

Мета: формувати поняття "християнство", та познайомити вас з періодом заснування християнства;  розвивати логічне мислення, навички самостійного осмислення інформації; виховувати поважливе ставлення до історичних подій та історичних постатей.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Епіграф уроку:

 

Християнство не тільки віра в Бога,

 а й віра в людину, у можливість

розкриття божественного в людині.





 

 




Микола Бердяєв

 

 
















І. Організація класу

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

ІV. Мотивація навчальної діяльності

1.    Пригадайте, що таке релігія.

2.     Які релігії з курсу історії Стародавнього світу вам уже відомі?

3.     Як римляни ставилися до представників інших релігій?

У  І ст. н. е. на території Римської імперії почала поширюватися християнська, релігія, влада поставилася до тих, хто її сповідував з підозрою. Більше того, розпочалися ініційовані владою гоніння й жорстокі переслідування християн.

·         Чому римська влада переслідувала християн, виявляючи толерантність (терпимість) до представників інших релігій?

V. Вивчення нового матеріалу

1. Виникнення християнства.

         Христия́нство (від грец. Χριστός — «помазанник», «Месія») — один із напрямів єдинобожжя. Поряд з ісламом та буддизмом входить до числа трьох світових релігій. Характерною рисою християнства, яка вирізняє його серед інших напрямів єдинобожжя, є віра в Ісуса Христа як втілення і прояв Бога заради спасіння всього людства і людського суспільства і настанови в істині. На відміну від християнства, іслам та юдаїзм не визнають Ісуса Христа як одну з іпостасей Всевишнього. Одна з авраамічних релігій (семітського походження, також юдаїзміслам).

         Хрест — символ християнства.

         Християнство зародилося на сході Римської імперії (території сучасного Ізраїлю, в Палестині) у I століттіХристиянська Церква, як фактично єдина географічно-адміністративна спільнота, проіснувала приблизно до 484 року, хоча з кінця I століття в ній виникали різні секти, протистояння. Остаточний розкол Християнської Церкви на Східну (Православ'я) та Західну (Католицизм) відбувся 1054 року, у 1517 р. виник Протестантизм — 3 основне розгалуження в християнстві.

         В наш час християнство — найпоширеніша у світі релігія, — його дотримуються близько 2,2 млрд осіб, що становить понад 1/3 людства. Християнство посідає 1-е місце у світі за географічним поширенням, тобто майже в кожній країні світу є хоча б одна християнська громада.

         Центром християнства є особа Ісуса Христа, який є однією з осіб Трійці — одночасно Сином Божим та Сином Людським та прийняв страждання і смерть заради спокутування первородного гріха.

         Для більшості християнських конфесій і більшості християн по всьому світу беззаперечним авторитетом є Біблія. Тобто все, що написане в цій книзі, сприймається на віру і не потребує ніяких доказів. В Біблії життя і вчення Ісуса Христа викладене в 4-х канонічних Євангеліях — від Матвіявід Маркавід Луки та від Іоанна, які входять в Новий Заповіт. Крім цього основним постулатом віри є догмат про Святу Трійцю.
За християнським вченням
 Ісус Христос є МесіяСпаситель та Відкупитель людства з ярма гріха. Бог-Син в Святій Трійці. Поєднання в особі Христа Божого й людського являє собою поєднання людської природи, Божої природи і Божої Особи. Розглядаючи Ісуса Христа як Сина Божого, Християнська церква, в той же час, вважає Ісуса рівним із Богом-Отцем.

 

 

2. Перші  християнські громади.

         Перші зібрання відбувалися у катакомбах, оскільки збори не можна було проводити на виду у язичників.

      Громади були багатонаціональними й бідними, існували за рахунок внесків учасників. Одне одного християни називали "братами" та "сестрами".

Християни влаштовували спільні трапези і моління, здійснювали обряди водохрещення та причащання хлібом і вином.

         З II ст. з'являются пресвітери, або виборні старости; для нагляду за діяльністю кількох громад з'явилися наглядачі - єпископи.

         У II - III ст. християни жорстко переслідувалися, оскільки не визнавали загальноприйняті цінності, божественне походження імператорів.

3. Ставлення римських імператорів до перших християн

         Гоніння на християн у Римській імперії почалися з розп'яття Ісуса Христа та описаних в Новому Завіті гонінь від юдеїв та тривали з різною інтенсивністю протягом трьох сторіч до 313 року, коли імператором Костянтином Великим був виданий Міланський едикт та становище християн стало легальним. Християни переслідувалися місцевою владою не регулярно і в різних обставинах, часто за примхою місцевої не християнської частини суспільства.

         Гоніння зробили сильний вплив на розвиток християнства, визначивши вибір канонічних євангелій, надавши вплив на богослів'я та організаційну структуру Церкви. Серед іншого, гоніння сформували культ святих та мучеників, сприяли швидкому поширенню нової релігії, появі апологетичної літератури.

         Після засудження аріанства на Нікейському соборі 325 року і проголошення 380 року християнства державною релігією імперії, переслідування набули форми покарання послідовників християнських вчень, визнаних єретичними.

VІ. Закріплення набутих знань

Історичний диктант.
1) Де виникає християнство? (У Палестині)
2) Із якою людиною пов’язують виникнення християнства? (З Ісусом Христом)
3) Яка книга розповідає про життя бога-людини на землі? (Біблія)
4) Ким став Ісус Христос на землі? (Месією)
5) Як називали учнів Ісуса Христа, які супроводжували його? (Апостоли)
6) Книга, назва якої перекладається як «добра звістка»? (Євангеліє)
7) Хто зрадив Ісуса? (Іуда)
8) Хто такий Понтій Пілат? (Прокуратор)
9) Що зробили з Ісусом за вироком римлян? (Розіп’яли)
10) Як із самого початку ставилася римська влада до християнства? (Негативно)
ї

Бесіда з учнями

1.     Хто такий Ісус Христос?

2.     Коли і чому виникло християнство?

3.     Як були влаштовані перші християнські громади?

4.     Хто такі апостоли? Яку роль вони відіграли в поширенні християнства?

5.     Чому християнство знайшло відгук у серцях римських громадян?

6.     Які римські імператори влаштовували гоніння на християн?

7.     Чому переслідування християн не дали позитивного результату?

8.     Які положення християнства були прийнятними для державної влади?

9.     Коли було ухвалено Міланський едикт?

10.             Що таке єресь?

11.             Яка роль імператора Константина в утвердженні християнства?

12.             Коли християнство стало державною релігією, а прихильників язичництва почали переслідувати?

13.             За що імператора Юліана назвали Відступником?

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф 50 (ст. 206-210). Скласти  тези  своєї розповіді (письмово)

 
 
16 квітня, 19 квітня
6-Б клас, 6-А клас
Доброго дня, діти. Запрошую Вас на урок. 
Пропоную переглянути відеоролик
Прошу виконати тестові вправи за посиланням:
6-Б клас
6-А клас

Тема. Римська імперія в І – ІІ ст.

Мета: ознайомити учнів із становищем Римської імперії у 1 – 2 ст., охарактеризувати політичних діячів Римської імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичними картами та документами, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

      I.            Організаційний момент.

1.     Робота з епіграфом уроку.

Мрійте про велике – лише мрії про велике можуть доторкнутися до людської душі.

Марк Аврелій

·        Як ви розумієте вислів римського чиновника?

·        А про що мрієте ви?

·        Давайте сьогодні мріяти про великі знання, які отримаємо на уроці.

   II.            Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.

1.     Вправа «Третій зайвий».

·        Оберіть зайве ім’я чи поняття. Відповідь обґрунтуйте.

o   Октавій, Юлій Цезар, Лепід.

o   Помпей, Красс, Антоній.

o   Вергілій, Тит Лівій, Горацій.

o   Єгипет, Галатія, Македонія.

o   Ніл, Тибр, Рубікон.

2.     Виправте помилки.

·        Другий тріумвірат було утворено у 31 р. до н.е.(43 р. до н.е.)

·        Біля мису Акцій відбулася битва між флотами Октавія та Лепіда. (Антонія)

·        Октавіан Август убив Клеопатру та Лепіда. (Вони наклали на себе руки)

·        У 23 р. до н.е. Єгипет став римською провінцією. (30 р. до н.е.)

·        Від часів правління Октавіана Августа всіх правителів Римської держави стали називати принце псами. (Імператорами)

·        Октавіан Август створив три нові посади. (Дві)

·        Октавіан Август подарував Вергілію маєток, замість того, який у нього відібрали раніше. (Гай Цільній Меценат)

III.            Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

1.     Анаграми.

ОЛЕЗЙІК – КОЛІЗЕЙ

2.     Робота з літературним твором.

КОЛІЗЕЙ


Із-поміж міст усіх на мапі світу,

Куди ведуть усі дороги з навмання,

Розкинувся у коло, скривши вітер,

Величний Колізей - історії знання.

Безстрашний свідок горя і блаженства,

Покажчик витворів за всі людські часи.

Відвічний син епохи верховенства –

Ніде подібної не знайдеться краси!

Іскриться око, серце завмирає...

Тут розкриваються секрети неземні.

Душа немов з'являється у Раї –

Приходить благодать в середину її.

Із-поміж міст усіх на мапі світу,

Куди ведуть усі дороги з навмання,

Розкинувся у коло, скривши вітер,

Величний Колізей - історії знання!

·        Що це таке?

·        Як автор говорить про нього?

·        Що вам про нього відомо?

·        Хто став ініціатором його будівництва?

·        Саме про це ми сьогодні дізнаємося. А також довідаємося про перші імператорські династії Римської імперії.

IV.            Вивчення нового матеріалу.

1.     Розповідь учителя.

Октавіан Август став засновником першої династії імператорів – династії Юліїв-Клавдіїв. Його наступником та спадкоємцем став Тіберій (14 – 37 рр.) всі повноваження народних зборів він передав сенату. Проте префект преторіанської гвардії організував змову проти нього. Імператор переїхав на о. Капрі та наказав стратити десятки видатних політичних діячів.

2.     Самостійна робота учнів з підручником.

Опрацюйте матеріал підручника (с. 194-195) та заповніть таблицю.

Імператор

Роки правління

Діяльність

Династія Клавдіїв-Юліїв

Тіберій

14 – 37

Наказав стратити  десятки видатних політиків, учених та чиновників.

Калігула

37 – 41

Примушував заможних людей складати заповіти на свою користь, а потім їх страчував. Перестав дбати про армію, зневажав сенат.

Клавдій

41 – 54

Завоював Британію, Фракію, Мавританію.

Нерон

54 – 68

Убив матір, дружину та сина, примусив вчителя накласти на себе руки. Організував мистецький та спортивний тур по Греції.

Династія Флавіїв

Веспасіан

69 – 79

Зводив нові громадські споруди, розпочав будівництво Колізею.

Тит

79 – 81

Продовжував політику батька

Доміціан

81 – 96

Пиячив та занедбав державні справи

3.     Бесіда за запитаннями.

·        Хто заснував династію Клавдіїв-Юліїв?

·        Хто з імператорів проживав на о. Капрі? (Тиберій)

·        Кого Калігула хотів призначити сенатором? Чому?

·        Чиєю жертвою став Клавдій? (Дружини)

·        Хто заснував династію Флавіїв? (Веспасіан)

·        Хто із римських імператорів, на вашу думку, був найжорстокішим?

·        Чи було можливе таке управління державою за часів Римської республіки?

·        Поміркуйте, чому правління половини імператорів з перших двох династій закінчувалося змовою та вбивством?

3.Робота зі схемою. (ст. 195-198 )

 

·        Розгляньте схему «Правління династії Антонінів».

·        Поміркуйте, чому правління перших чотирьох імператорів називали «золотим віком імперії?».

·        Хто із імператорів династії розширив територію імперії?

·        Чому між двома останніми імператорами не відбувалося суперечок?

·        Особливістю передачі влади цієї династії було те, що імператор за походженням із сенатом мусив обрати здібного державного діяча та всиновити його, аби влада перейшла до надійних рук.

4.     Розповідь учителя.

Марк Аврелій був одним із найвидатніших імператорів династії Антонінів. Більшу частину життя він провів у походах, захищаючи кордони імперії. У внутрішній політиці особливу увагу приділяв законодавству та судочинству, брав участь у засіданнях сенату та судових розглядах.

У дитинстві жив дуже скромно. Від 12 років вивчав філософію. Правив Римом відповідно до принципів мудрості, яку він засвоїв. До римлян він звертався як до вільних співгромадян.

Владу Аврелій передав своєму синові Коммоду (180 – 192 рр.). був убитий його ж наближеними.

   V.            Узагальнення та систематизація знань учнів.

1.     Розташуйте імена римських імператорів у хронологічній послідовності.

2 Клавдій

4 Нерва

3 Нерон

1 Калігула

5 Марк Аврелій

VI.            Підсумки уроку.

VII.            Домашнє завдання.

1)    Опрацювати § 48 (ст. 194-198)

 

15 квітня
6-А клас 
Код доступа: Wur346
 
6-Б клас
Код доступа: K2dj0F 
 
 Прошу виконати  тестові вправи за посиланням:
 

Тема уроку: Римська імперія. Октавіан Август.

Мета уроку: розглянути процес утворення Римської імперії, основні напрямки політичного життя в І-ІІ ст. н.е.; ознайомити учнів із системою державного управління, що склалася за часів правління Августа; удосконалити навички роботи з історичною картою, вміння давати характеристику історичної особистості, висловлювати власні судження, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати інтерес до вивчення античної історії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Терміни: принципат, імперія.

Основні дати та події: 43 р. до н.е. – утворення Другого тріумвірату;

                                         30-14 рр. до н.е. – правління Октавіана Августа.

 

                                                         Хід уроку

    І. Організаційний моментв

   Привітання, перевірка присутніх. Емоційне налаштування.

Побажання  гарного  настрою, цікавої  роботи,нових  знань та відкриттів.

 

   ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Самостійна робота. Продовжити речення.

1.     Республіка – це….

2.     Перша пунічна війна відбулася…..   році до н.е.

3.     Провінція – це…

4.     Гай Гракх провів…..  реформу, внаслідок якої….

5.     Вислів «Жереб кинуто!» означає…..

6.      Юлій Цезар у 58-50 рр. до н.е. завоював …..

 

  III.  Мотивація навчальної діяльності

    Сьогодні ми під час нашої заочної подорожі до Стародавнього Риму дізнаємося про становище Римської держави в період правління Октавіана Августа.

 

 Запис у зошити теми уроку

 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

1. Другий тріумвірат

Розповідь вчителя.

Після смерті Цезаря влада перейшла до рук сенату, який поквапився укласти з Марком Антонієм угоду: усі розпорядження Цезаря залишилися чинними, його вбивць було помилувано. Невдовзі в Римі заявив про себе новий політичний діяч -родич Цезаря Гай Юлій Цезар Октавіан (Октавій), усиновлений Цезарем незадовго до смерті та названий ним у заповіті основним спадкоємцем.

 

 

У листопаді 43 р. до н. е. Октавій, Марк Антоній та намісник в Іспанії Лепід створили Другий тріумвірат, поставивши собі за мету покарати вбивць Цезаря. Через рік у Македонії тріумвірат переміг армію заколотників. Після цього Антоній залишився на Сході, а Октавій відбув до Італії. Згодом Октавій усунув від влади Лепіда та виступив проти Антонія, якому цариця Єгипту Клеопатра надала допомогу. У вересні 31 р. до н. е. між флотами Октавія та Антонія відбулася битва біля мису Акцій. Антоній зазнав поразкийого армія перейшла на бік Октавія.

Переслідуючи Антонія, Октавій підійшов до мурів Александрії. Він пообіцяв залишити Клеопатру царицею в Єгипті та захистити її дітей, вимагаючи натомість видати Антонія. Але Антоній і Клеопатра наклали на себе руки. 1 серпня 30 р. до н. е. війська Октавія вступили в Александрію. Єгипет став римською провінцією.

 

2. Принципат

Розповідь вчителя.

Після завоювання Єгипту та смерті Антонія Октавіан став єдиним, з необмеженою владою, володарем. У 27 р. до н. е. на засіданні сенату Октавіан оголосив, що громадянські війни припинено, відновлено мир і що він відмовляється від влади. Сенатори, злякавшись відповідальності, стали благати його не полишати державне кермо й висловили згоду пристати на всі його умови. Тоді Октавіан продиктував розгубленому сенату свої умови, які було прийнято. Октавіана проголосили довічним трибуном, консулом та цензором. У нових списках сенаторів ім’я Октавіана стояло першим. Так він став принцепсом найавторитетнішим серед сенаторів, тим, хто визначав порядок денний, головував на засіданнях.

 

 Октавіан мав найвищу військову владу – імперій (звідси - «імператор» як частина титулу принцепса), міг скликати народні збори та збори сенату, вносити законопроекти або накладати вето на закони. Згодом йому було присвоєно титул верховного жерця, почесний титул Августа («поважний», «возвеличений богами»), трохи пізнішетитул «батька вітчизни». Культ Августа поширювався і в римських провінціях: у Єгипті, наприклад, його вважави фараоном і сином бога Сонця.

 Імператор Октавіан Август правив Римом від 30 р. до н. е. до 14 р. н. е. Римляни назвали його найщасливішим принцепсом. Він виправдав їхні надії. Октавіан роздавав гроші плебсу та землі легіонерам, відновлював храми й відбудовував Рим. Він піклувався про звичаї й шанував традиції римлян.

 

Робота в парах з історичним джерелом

Прочитайте уривки з твору Светонія про Октавіана Августа. Зробіть висновки про спосіб життя, здоров’я, риси вдачі правителя Риму. Яку цінну інформацію про повсякденне життя римлян містить уривок?

«За обідом бувало три зміни, якнайбільшешість; усе подавалося без особливої вишуканості, але з найбільшою привітністю. Свята й урочистості влаштовував він з більшою пишністю, а іноді тільки жартома. Що ж до їжі, то їв він дуже мало й невибагливо. Любив грубий хліб, дрібну рибку, вологий сир, відтиснутий руками, зелені фіги другого збору; під'їдав і в передобідні години, коли й де завгодно, щойно зголодніє. Дуже піклувався про своє слабке здоров’я. Насамперед, він рідко купався: натомість зазвичай обтирався олією або розпарювався перед відкритим вогнем, а потім обливався водою кімнатної температури або підігрітою на сонці.

...Ніколи не говорив ні перед сенатом, ні перед народом, ні перед військом, не обміркувавши й не склавши свою промову заздалегідь, хоча не позбавлений був здатності говорити й без підготовки».

 

 

3. Внутрішня та зовнішня політика Августа

 Октавіан Август постійно наголошував, що він лише відновив Римську республіку. Але насправді він створив нову форму управління державою. Римська знать підтримувала нові порядки, бо вбачала в них силу, здатну придушувати повстання рабів і припиняти громадянські війни. Нова держава стала називатися Римською імперією. Від часів Октавіана Августа всіх правителів Римської держави називали імператорами.

 Август запровадив нові посади – префекта Рима і префекта преторіанської гвардії. Префекта Рима обирали із сенаторів, до обов’язків цього посадовця належало наглядати за порядком у місті. Префект преторіанської гвардії командував охороною імператора.

Було підвищено платню солдатам і офіцерам. Чимало ветеранів осіли в провінціях і допомагали їх освоювати. Як головнокомандувач армії Август керував провінціями, де перебували війська (імператорські провінції). Він призначав намісників, які командували гарнізонами. Сенату для управління було надано спокійніші й розвинутіші провінції. Їх називали сенаторськими провінціями.

     За Октавіана Августа західний кордон досяг Атлантичного океану й пролягав по Рейну. Північні кордони сягнули Дунаю, де було створено нові провінції. Кордони на сході посунули до річки Євфрат та Парф’янського царства, з яким імператор уклав м

 

4. Культура Риму за правління Октавіана

Август зажив неймовірної популярності, його оспівували поети та історики, звеличували скульптори. Це й не дивно, адже Август був покровителем тих митців, які вміли йому догодити. Найулюбленішими поетами за доби Октавіана були Вергілій та Горацій. Ці митці стали придворними імператорськими поетами, творячи під наглядом друга імператора Гая Цільній Мецената. Сьогодні «меценатом» називають людину, яка матеріально підтримує розвиток культури. Гай Цільній Меценат подарував Вергілію маєток замість того, який у нього відібрали раніше, Горацію - невелику, але гарну віллу.

 Вергілій зажив безсмертя поемою «Енеїда». Узявши за взірець гомерівську «Іліаду», він написав поему, у якій ішлося про пригоди троянського героя Енея. Після втечі з Трої Еней, нащадком якого і був Октавіан, перебрався до Італії, заклав нову державу. Так Вергілій уславив свого покровителя імператора Октавіана Августа, втіливши ідею його божественного походження. Горацій поряд з офіційними віршами-листівками, у яких звеличував Августа, називаючи його богом, складав також «Сатири», де дотепно висміював вади римського суспільства.

 За часів правління Октавіана жив видатний римський історик Тит Лівій – автор «Історії Рима від заснування міста», що складалася із 142 книжок. Август вибачав Тита Лівія за його прихильність до республіки, адже в основі праці історика лежала ідея величі Риму, прославлення традицій, патріотизму й героїзму предків. Кажуть, що імператор прискіпливо вичитував кожен том, боячись крамоли.

 

Робота з історичним джерелом.

Прочитайте уривок із твору Светонія. Поясніть, чому Августа називають будівничим Рима. Навіщо імператор розбудовував Рим? Як, на вашу думку, мали ставитися мешканці Рима до Августа?

«Август так відбудував місто, що по праву пишався тим, що прийняв Рим цегляним, а залишає мармуровим; і він зробив усе, що може передбачати людський розум для безпеки міста на майбутні часи... Громадських будинків він вибудував дуже багато; з них найважливіші - форум із храмом Марса, святилище Аполлона на Палатині, храм Юпітера Громовержця на Капітолії... Усе місто він розділив на округи й квартали, наказавши, щоб округами відали за жеребом посадові особи щороку, а кварталами - старости, що обиралися з місцевих обивателів. Для охорони від пожеж він розставив пости й запровадив нічну варту, для запобігання повеням розширив і очистив русло Тибру, за багато років занесене сміттям і звужене обвалами будівель».

 

 

 

   V. Закріплення й систематизація вивченого матеріалу

    Метод «Бліц-опитування»

1. Витлумачте поняття: принцепс, імператор, префект, меценат.

2. Що таке принципат? Чим ця форма правління відрізнялася від республіки?

3. Якою була політика Октавіана Августа?

    4. Чому Октавіана Августа, а не Юлія Цезаря, називають засновником імперії?

 

   Завдання. Визначте роль Октавіана Августа в історії Риму. Дайте йому оцінку як людині та державному діячеві.

 

VІ.  Підсумки уроку.

 

Продовжити речення.  

Інформація, яку я отримав (ла), була для мене…

 

Заключне слово вчителя.

 Оцінювання учнів (картки самооцінювання)

 

  VІІ. Домашнє завдання

Скласти історичний портрет Октавіана Августа.

12 квітня
6-А клас
Доброго дня, діти пропоную вам переглянути відеоурок і виконати тестові вправи:
      

Тема уроку: Диктатура Цезаря.

Мета уроку: ознайомити зі змінами в житті Римської держави; розглянути основні напрямки внутрішньої та зовнішньої політики Юлія Цезаря; розвивати навички роботи з історичною картою та історичними джерелами, вміння висловлювати власні судження, аналізувати,  критично мислити, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати толерантність, пошану до історії інших народів, інтерес до вивчення античної історії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Терміни: диктатори, гладіатори, тріумвірат, плебс.

 

                                                         Хід уроку

    І. Організаційний моментв

   ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 Бесіда.

1.     Які зміни сталися у Римській державі після невдалої спроби аграрних реформ за часів братів Гракхів?

2.     Чого хотів досягти Гай Гракх аграрними реформами? Чи вдалося йому це зробити?

 

    III.  Мотивація навчальної діяльності

          Сьогодні ми перегорнемо наступну сторінку історії Стародавнього Риму і дізнаємося про становище Римської держави в період правління Юлія Цезаря.

   

   Запис у зошити теми уроку

 

Метод «Проблемне питання»

Наприкінці уроку ми повинні дати відповідь на запитання:

Чи має слушність твердження: «Криза республіки полягала в тому, що Рим із невеличкої громади-поліса перетворився на величезну державу, якій належала половина світу, тож республіканська форма правління не відповідала такому становищу?»

 

     ІV. Вивчення нового матеріалу

Моя розповідь

1.     Суспільно-політичне життя Риму у 80-60-их роках І ст. до н.е.

    На початку І ст. до н.е. оптимати обєдналися навколо представника давнього аристократичного роду, полководця та обдарованого політика Луція Корнелія Сулли. У 89 р. до н.е. його обрали командувачем армії для відсічі понтійському цареві Мітрідату VI Євпатору. Після перемоги у війні з Понтійським царством Сулла повернувся до Італії. Проти нього виступила наспіх зібрана армія популярів. 1 листопада 82 р. до н.е. відбулася битва між двома римськими арміями. Сулла переміг і був проголошений диктатором без обмеження терміну. Майном знищених ворогів Сулла нагороджував своїх прихильників і солдатів, скасував закони, видані популярами, посилив роль сенату. Судові справи було передано сенатові, обмежено права народних трибунів. Але в 79 р. до н.е. Сулла склав із себе повноваження, а наступного року помер.

    Після диктатури Сулли ситуація а Римській державі загострилася. Точилася громадянська війна в Іспанії, Мітрідат знову напав на римські провінції. У 74 р. до н.е. спалахнуло повстання рабів, очолене рабом-гладіатором Спартаком. Виступ було придушено лише через кілька років зусиллями трьох римських армій. Сенат та виборні посадові особи не могли утримувати спокій у державі.

    У 60 р. до н. е. троє видатних політиків Риму – Гней Помпей, Марк Красс та Юлій Цезар – утворили Перший тріумвірат. Вони поділили між собою керівництво провінціями й домовилися підтримувати один одного. Союз тримався передусім на військовій славі учасників. Помпей та Красс відзначилися в боротьбі з Мітрідатом та Спартаком, а Цезар 58-50 рр. до н.е.  завоював усю Галлію (сучасна Франція) і навіть переправився на Британські острови. Ці землі ввійшли до складу Римської держави як провінція Галлія.

  

    Словникова робота

    Диктатор – у Давньому Римі посадова особа, яку призначав сенат на 6 місяців у випадку внутрішньої або зовнішньої небезпеки, що загрожувала державі. Диктатора було наділено необмеженою цивільною та військовою владою.

    Гладіатори – у Римі так називали рабів, які виступали в боях для розваги римських громадян.

    Тріумвірат – у Давньому Римі союз трьох політичних діячів задля захоплення найвищої влади.

 

2.     Здобуття влади Юлієм Цезарем

Метод «Перехресний поєдинок». Опрацювати підпункт параграфа і скласти питання по його змісту.

 

    У 53 р. до н.е. Марк Красс вирішив розпочати війну з могутньою Парфянською державою. Військо Красса було розбите, а сам він загинув у бою. У тріумвіраті лишилося двоє: Помпей та Цезар. Помпей, наляканий успіхами Цезаря в Галлії, переконував сенат відкликати Цезаря із завойованих ним земель. У 49 р. до н.е. сенат ухвалив відповідний наказ. Народні трибуни Марк Антоній та Кассій Лонгін наклали на це рішення вето й утекли до Цезаря.

   У розпорядженні Юлія Цезаря було лише два легіони (близько 10 тис. воїнів).  Він розумів, що перетнувши річку Рубікон, розпочне нову війну. Зваживши всі «за» та «проти», зі словами «Жереб кинуто!» він переправився через річку. Ця подія дала життя крилатому вислову перейти рубікон.

      Несподівано Помпей залишив Італію та переправився в Грецію. Шлях на Рим був відкритий. Цезар, вступивши в місто, нікого не переслідував. Завдяки цій політиці «милосердя», як називав її сам Цезар, він швидко здобув багато нових прихильників.

    Пробувши в Римі декілька днів, Цезар почав переправляти в Грецію свою армію. Тут, поблизу міста Фарсал, у 48 р. до н.е. відбулася битва двох видатних римських полководців, яка закінчилася перемогою Цезаря.

 

   Учні виконують завдання 1 (ст. 186) в робочих зошитах

 

   Фізкультхвилинка

 

    Хронологічна задача.

    Обчисліть, скільки років тому розпочалася диктатура Юлія Цезаря, скільки років тому закінчилася. Як відповів би римлянин на запитання: у якому році Юлій Цезар став диктатором?

 

3.     Юлій Цезар – правитель Риму

     Опрацювати інформацію та скласти історичний портрет Юлія Цезаря

 

    Після поразки Помпей утік до Єгипту, де його вбили наближені царя Птолемея ХІV. За три дні до Александрії прибув Цезар. Він переміг вояків Птолемея і посадив на єгипетський трон старшу сестру Птолемея Клеапатру.

   Через кілька місяців Цезар повів своє військо до Сирії проти понтійського царя, що загрожував римським провінціям в Азії. У серпні 47 р. до н.е. після перемоги над ним Цезар надіслав найкоротший в історії звіт до Риму: «Прийшов, побачив, переміг».

    Диктатура Цезаря істотно відрізнялася від правління Сулли. Хоча за блискучі перемоги його й було проголошено диктатором на 10 років, він щороку обирався консулом і діяв через органи влади республіканського Риму. Основною метою політики Цезаря було відновлення нормального життя держави. Він видав закони про устрій міст у провінціях, про безплатні роздачі хліба плебсу.

 

    Словникова робота

    Плебсвід плебеї простолюд.         

 

   Цезар намагався зменшити вплив сенату, налагодити роботу органів місцевого самоуправління, скоротити витрати, особливо розкіш та марнотратство заможних, дати захист малозабезпеченим прошаркам населення.

   Для проведення цих заходів Цезар створив особисте угруповання, до якого належали Марк Антоній, Емілій Лепід та інші – переважно військові командири. Проте, як і кожний політик, Цезар не уник прорахунків. Політика «милосердя» зумовила появу в сенаті групи людей, які хотіли усунути Цезаря від влади. Саме ці сенатори поширювали чутки про прагнення Цезаря стати царем і перенести столицю з Рима до Александрії.

   У березні 44 р. до н.е. під час засідання сенату Цезаря підступно вбили.  Головними учасниками змови були Марк Юній Брут і Кассій Лонгін. За переказами, Цезар намагався чинити опір. Коли ніж для удару над ним заніс Брут, Цезар кинув фразу, що стала крилатою, – «І ти, Бруте?»

   Загибель диктатора штовхнула державу в новий вир міжусобиць та війн.

 

   Розгляньте таблицю, у якій зазначено основні віхи правління Сулли та Цезаря. Поміркуйте, хто з диктаторів прагнув більше зберегти республіку.

 

Публій Корнелій Сулла

Гай Юлій Цезар

Сам себе проголосив диктатором.

Спирався на сенатську олігархію.

Належав до оптиматів.

Переслідував своїх політичних противників.

Ухвалював закони в інтересах знаті.

Добровільно відмовився від диктатури.

Диктатором став за рішенням сенату.

Мав підтримку середніх та дрібних землевласників.

Належав до популярів.

Провадив політику «милосердя».

Ухвалював закони в інтересах середніх прошарків населення й плебсу.

Був убитий під час засідання сенату.

 

               V. Закріплення й систематизація вивченого матеріалу

                  Метод «Мозковий штурм»

1. Які території завоював Юлій Цезар протягом 58-46 рр. до н.е.?

2. Що означають крилаті вислови: «жереб кинуто», «перейти рубікон», «І ти, Бруте?». Які події лежать в їх основі?

3. Як і коли було створено перший тріумвірат? Чи можна вважати тріумвірів диктаторами?

4. Коли і за яких обставин було встановлено диктатуру Юлія Цезаря? Які вона мала особливості?

5. У чому відмінність диктатури від республіки? Чому за правління Цезаря зберігався республіканський лад?

 

    VІ.  Підсумки уроку.

             Наш урок завершується. Давайте повернемося до проблемного питання:

          Чи має слушність твердження: «Криза республіки полягала в тому, що Рим із  невеличкої громади-поліса перетворився на величезну державу, якій належала половина світу, тож республіканська форма правління не відповідала такому становищу?»

(Учні дають відповіді на запитання)

 

Продовжити речення.  

Інформація, яку я отримав (ла), була для мене…

 

  VІІ. Домашнє завдання

   Опрацювати матеріал підручника §46

    Виконати тестові вправи за посиланням: 


 ttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9829239

 

 
8-9 квітня
6-А, 6-Б класи 
    Доброго дня, діти.Запрошую вас на урок. Пропоную  переглянути відеоролик за посилання і виконати тестові вправи:
 

Тема: Розорення селян в Італії. Брати Гракхи. Початок громадянських чвар у Римі.

Мета: дослідити процес розвитку Римської республіки у ІІ–І ст. до н.е.; охарактеризувати римське суспільство та суспільно-політичну боротьбу в Римі цього періоду; розкрити причини та наслідки реформ братів Ґракхів; розвивати вміння давати історичну характеристику діячам, аналізувати, критично мислити, висловлювати власну думку; виховувати почуття толерантності, поваги до людей.

Тип уроку:  засвоєння нових знань та вмінь.

Основні поняття: «криза», «громадянська війна».

Очікувані результати

Після цього уроку ви зможите:

-         називати хронологічні межі реформ братів Гракхів;

-         визначати характерні риси суспільного устрою Римської республіки;

-         застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «криза», «громадянська війна»;

-         порівнювати становище патриціїв та плебеїв;

Основні дати:

133 р. до н. е. — обрання Тиберія Гракха народним трибуном;

82—79 р. до н. е. — диктатура Сулли;

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Варіант І

Багатьох богів римляни запозичили у греків. Підкресліть імена римських богів.

Нептун, Зевс, Гермес, Церера, Посейдон, Меркурій, Діоніс, Юпітер, Деметра, Аїд, Мінерва, Марс.

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання

У середині II ст. до н. е. володіння Риму ставали все більшими. Знать багатіла. Але в той же час серед римлян з’явилося багато бідних людей. Чому ж одні багатіли, а інші, навпаки, біднішали?

ІV. Вивчення нового матеріалу   

Причини кризи Римської республіки

   Опрацюйте текст підручника (ст.. 179, п. 1) та випишіть причини кризових явищ у Римські республіці.

Після багатьох переможних воєн Риму в Середземномор’ї нарешті запанував мир. Але тепер державі загрожували внутрішні проблеми. Основним населенням Італії були вільні селяни. Обробляючи поля, вони годували свої сім’ї, постачали продовольством міста. Однак переписи населення, що регулярно проводилися в Римі, свідчили про стрімке скорочення заможних селянських господарств в Італії. Адже чоловіків відволікали від селянської праці військові походи, а жінкам було важко самотужки впоратися і з господарством, і з сім’єю. Частину земель переставали обробляти, не завжди вдавалося зібрати весь урожай. Через нестачу кормів і поганий догляд гинула худоба.

Після походів воїни поверталися на батьківщину в розорені будинки, до голодуючих сімей.

До розорення селянства призвело й суттєве зниження ціни на хліб,
який став прибувати з нових завойованих територій.

У таких умовах багато з них залишали свої землі і вирушали на пошуки кращої долі в Рим, де поповнювали ряди римського плебсу, який жив за рахунок подачок влади і нобілітету, продажу свого голосу під час виборів. Так у Римі почала формуватися нова суспільна верства — люмпен-пролетаріат.

 

Реформи братів Ґракхів

Ґракхи, брати Тиберій (163— 133 рр . до н . е .) і Гай (153—121 рр. до н.е.) — римські народні трибуни. Походили зі знатного плебейського роду . Намагалися шляхом реформ зупинити розорення селян, подолати бідність, корупцію і зловживання владою з боку сенаторів . Загинули в боротьбі з сенатською знаттю, яка виступила проти перетворень.

 

Робота з документом

Із промови Тиберія Гракха

Навіть дикі звірі мають свої нори і лігвища, і тільки ті, хто гине за Італію, не мають притулку і змушені разом зі своїми жінками і дітьми вести бродячий спосіб життя. Воєначальники обманюють солдатів, коли говорять їм, що вони віддають своє життя за батьківщину.

Вони воюють і гинуть заради розкоші і достатків інших. Цих воїнів називають «володарями всього світу», а тим часом у них немає ні клаптика власної землі.
Запитання до документа
Які аргументи за здійснення реформ наводить Тиберій Гракх?

 

Основні положення реформи Тиберія Ґракха (законспектувати)

-         Обмежити розміри громадської землі, яка може перебувати в руках окремих осіб.

-         Землі, які будуть повернуті державі в результаті цих обмежень, надати малозабезпеченим у спадкову і невідчужувану оренду.

-         Розподілити захоплені скарби пергамського царя Аттала серед плебса, щоб забезпечити тих, хто отримає землю, засобами для придбання сільськогосподарського реманенту.

 

Основні положення реформи Гая Ґракха (законспектувати)

-         Малозабезпеченим плебеям хліб повинен продаватися державою за зниженою ціною.

-         Створити переселенські колонії за межами Італії.

-         Зрівняти всіх італійців у правах з римлянами.

-         Забезпечувати воїнів одягом за кошти держави й призивати на військову службу із 17 років.

-         Надання вершникам права займати посади суддів (раніше на це мали право лише сенатори).

-         Закон про будівництво доріг в Італії давав можливість заробити міській бідноті й сприяв розвитку торговельних зав’язків.

Робота з документом

Плутарх про загибель Тиберія Гракха

 

Як повідомляють, після вигнання царів це була перша в Римі суперечка, що завершилася кровопролиттям та убивствами громадян, усі інші, хоча й нелегкі… вдавалося припинити завдяки взаємним поступкам і тих, хто мав владу та боявся народу, і самого народу, який мав повагу до сенату.

Запитання до документа

Як ви гадаєте, чому ця суперечка, на відміну від попередніх, завершилася кровопролиттям?

 

Громадянська війна та диктатура Сулли

Основні заходи, здійснені в період диктатури Сулли (83—79 рр. до н. е.)

-         Позбавив цензорів їх найважливіших функцій, практично знищивши інститут цензури в Римі.

-         Обмежив права народних зборів, які тепер повинні були беззастережно приймати закони, запропоновані Суллою

-         Сенат було перетворено на вищий адміністративний орган та судову інстанцію. Кількість сенаторів збільшилася вдвічі (до 600 осіб), але в сенаті залишилися лише ті, хто підтримував Суллу.

-         Обмежувалися права народних трибунів. Відтепер вони втратили право вето і могли вносити на розгляд народних зборів лише ті законопроекти, які були схвалені сенатом. Той, хто перебував на посаді народного трибуна, не мав права в майбутньому висувати свою кандидатуру на інші державні посади.

-         Обмежувалася влада консулів. Вона поширювалася від цього часу лише на Італію і найближчі до неї провінції.

-         Судову владу було відібрано у вершників і повернуто сенаторам. Вершники також втратили право на відкуп збирання податків з провінції Азія

V.  Закріплення знань учнів

 

Бесіда за запитаннями

1.     Коли Тиберій Гракх став народним трибуном?

2.     Які реформи проводив Тиберій Гракх?

3.     Які реформи запропонував Гай Гракх?

4.     Які зміни вніс у формування римської армії Гай Марій?

5.     Коли було встановлено диктатуру Сулли?

6.     Що таке проскрипції?

7.     Які зміни відбулися у господарстві Італії після завойовницьких війн?

8.     Що зумовило масове розорення селян? Які наслідки це за собою тягнуло?

9.     Яку мету мали реформи братів Гракхів?

10.                       Яка причина боротьби між популярами й оптиматами?

11.                       Які зміни сталися в Римській державі після невдалих аграрних реформ?

12.                       Чому диктатори, встановивши владу, влаштовують терор?

 

Гра «Продовж розповідь»

Правила гри. Учні по черзі повинні розповісти по одному реченню матеріал вивченої теми. Виграє той учень, чиє речення буде останнім, у той час як інший вже нічого пригадати не може.


VІ. Домашнє завдання

1.  Опрацювати текст параграфа 44 (ст. 179-182)

2. Виконати тестові вправи за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8645737 

 

 
5 квітня
6-А клас
Тема: Утворення Римської середземноморської держави.
 
 Наталія Белінська запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom. Тема: "Утворення Римської середземноморської держави". Час: 5 апр. 2021 08:30 AM Київ
Подключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76126468521?pwd=L2wxdkk4NHJNVmpBRENMOHJGOFlvZz09
Ідентифікатор конференції: 761 2646 8521
Код доступа: P4V3TE
 
   Переглянути відео за посиланням:
Опрацювати текс параграфа 43 (ст. 175-179), скласти тези своїє розповіді.
 
18 березня
Тема: Римська республіка в V - середині ІІІ ст. до н.е. 
Переглянути відеоурок за посиланням:
             опрацювати текст параграфа 41 (ст. 168-171), виписати незнайомі терміни, підготуватися до тестової роботи.
22 січня
6-Б клас 
Тема: Ахейська (Мікенська) цивілізація.
    Переглянути відеоурок за посиланням:
     Опрацювати текст параграфа 26 (ст. 112-115);
      Виконати тестові вправи за посиланням:
21 січня
6-А клас 
Тема: Ахейська (Мікенська) цивілізації.
Код доступа: z71fhv 
 
Опрацювати текст параграфа 26 (ст. 112-115);
Виконати тестові вправи за посиланням:
 
6-Б клас 
Тема: Мінойська палацова цивілізація.
Код доступа: x3P3dF 
 
Опрацювати текст параграфа 25 (ст. 110-112); 
Творче завдання: "Уявіть, що ви екскурсовод. Опишіть план уявної екскурсії Кноським палацом".
 
18 січня
6-А клас
Тема: Мінойська палацова цивілізація.
Код доступа: EuWFa7 
      Опрацювати текст параграфа 25 (ст. 110-112)
      Виконати тестові завдання за посиланням:
 
14 січня-15 січня
6-А клас, 6-Б клас
Тема: Міфологія та релігія Стародавньої Греції.
     Переглянути відеоролик за посиланням:
      Опрацювати текст параграфа 24 (107-109),виконати практичну роботу (ст. 107).
6-Б клас 
Тема: Природа і населення Стародавньої Греції. 
Код доступа: vXi4xw 
      Опрацювати текст параграфа 23 (ст. 103-106) 
11 січня
6-А клас
Тема: Природа і населення Стародавньої Греції.
Код доступа: fdh6P1 
14 грудня
Тема: Історія Стародавнього Китаю.
       Переглянути відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=mv04YHkBBE0

        Опрацювати параграф 21 (ст. 94-98)

Виконати завдання:

1. Заповнити таблицю "Природні умови Стародавнього Китаю"

Сприятливі  фактори

Несприятливі  фактори

 

 

2. Заповнити таблицю:

Назва держави

Досягнення

Держава Шан-Інь

 

Царство Чжоу

 

Перша китайська імперія

 

Імперія Хань

 

 
9-10 грудня
6-А, 6-Б класи
Тема: Релігія Стародавньої Індії. 
      Опрацювати параграф 20 (ст. 90-93).
   Виписати: 1) основні положення буддизму; 2) досягнення стародавніх індійців. 
26 листопада
6-А клас 
Тема: Фінікія. Ізраїльсько-Іудейське царство .
     Переглянути відеоролик за посиланням: 

https://www.youtube.com/watch?v=4gDUgalyTNc

      і скласти конспект своїє розповіді.

13 листопада
Тема:Держави Дворіччя 

Наталія Белінська приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Держави Дворіччя

Время: 13 ноя 2020 11:30 AM Киев

Подключиться к конференции Zoom

https://us04web.zoom.us/j/78078849603?pwd=TWZZOG9VS1RDNGk3eVloczk3TzFqQT09

Идентификатор конференции: 780 7884 9603

Код доступа: r4SqLa
12 листопада
6-Б клас 
    Доброго дня. Діти, прошу Вас виконати тестові завдання, до 14.00 години, які знаходяться за посиланням:  

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1511820

Код доступу 1511820

       Тестові вправи з теми "Давній Єгипет"

 
02 листопада 
Тема: Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво Пірамід. 
      Опрацювати відеоурок за посиланням:

 https://www.youtube.com/watch?v=AhpnKA3YL6E

 і текст параграфа 12 (ст. 58-61), дати письмово відповіді на питання (ст. 60-61) або скласти конспект до відеоуроку і тексту підручника.

 
15-16  жовтня 

Тема: Природа і населення Стародавнього Єгипу
     Переглянути відеоролики за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=H0OiKdaL9h4

     опрацювати текст параграфа 10 (ст. 46-52); скласти 12 тестових питань або 12 тез (с.р; в.р). Творче завдання: "Як спільна праця єгиптян змінила долину річки Ніл? Висловіть свою думку про роль праці в сучасному суспільстві та в житті окремої дюдини" (в.р).

08 жовтня
6-Аклас
Творча робота "Спосіб життя первісних людей"
     Опрацювати відеоматеріал за посиланнями:

https://www.youtube.com/watch?v=tbvjIYSeABU

https://www.youtube.com/watch?v=qPmtO0IAP2s

і описати спосіб життя первісних людей.

6-Б клас

Виконати тестові завдання(кожне питання оцінюється в 0.5 б)

Тести «Первісні спільноти. Археологічні культури»

1)    Континенти, на яких виникла людина, називаються:

 а) Європа, Америка; б) Африка, Азія;    в) Азія, Америка.

2)    Групи первісних людей — перші колективи — мали назву:

а) стадо; б) держава; в) клас.

4)    Вид первісної людини, що виник в Європі та Африці близько мільйона років тому, має назву:

а) австралопітек; б) пітекантроп;   в) неандерталець.

5)    Першими заняттями найдавнішої людини були:

а)  збиральництво, полювання; б)   виробництво, збиральництво; в) полювання, виробництво.

6) Першими знаряддями праці стародавніх людей були:

а) сокира, спис, дрюк; б) палка, загострений камінь, дрюк; в) загострена палиця, крюк, дрюк.

7)    Назва «кам’яний вік» виникла через те, що:

 а) люди їли сире м’ясо і мали шкіру; б) люди жили в печерах і в степу; в) люди робили знаряддя праці з каменю.

8)    На зміну неандертальцям 40 тис. років тому прийшли:

 а) кроманьйонці; б) пітекантропи;       в) зинджантропи.

9)    Назва людини «кроманьйонець» виникла:

 а) від імені вченого Кро-Маньйон; б) назви печери Кро-Маньйон; в) матерілу кромань.

10)  Сучасних людей — кроманьйонців — у науці називають:

 а) homo haMHs («людина вміла»); б) homo erectus («людина прямоходяча»); в) homo sapiens («людина розумна»).

11)  Кроманьйонці винайшли перший в історії людства механічний при­стрій для полювання, який мав назву:

а) спис;  б) лук; в) сокира.

12)  Колектив кровних родичів, що живуть разом і мають спільне майно, називається:

а) рід; б) ріг; в) рік.

13)  Рід, діяльність якого залежала від жінок (перший етап родової общи­ни) називався:

а) матріархат;  б) патріархатв) жіноархат.

14)  Колектив, що складаєтсья з декількох родів, які жили на одній місце­вості та мали спільну мову, називається:

а) стадо; б) плем’я; в) держава.

15)  Плем’я очолювала рада:

а) найсильніших; б) старійшин;  в) жінок.

16)  Зі збиральництва виникає вид діяльності людини, що називається:

а) полювання; б) скотарство;    в) землеробство.

17)  Із полювання виникає вид діяльності людини, що називається:

а) скотарство; б) рибальство;       в) землеробство.

18)  Виробництво необхідних знарядь праці (дрібне ручне виробництво) має назву:

а) розвиток;       б) ремесло;        в) промисловість.

19)  На території У країни існувала розвинута археологічна культура епохи енеоліту, що мала назву:

а) двопільська;  б) трипільська; в) чотирипільська.

20)  Трипільська культура існувала протягом:

а)  ХІ—ІІІ тис. до н. е.; б)  Х—ІІІ тис. до н. е.; в)  ГУ—ІІІ тис. до н. е.

21)  Першим винайшов залишки трипільської культури:

а) В. Хвойко;  б) Г. Шліман; в) Саутуолі.

22)  Трипільська культура була відкрита:

а) у 1890 році;   б) 1893 році;      в) 1895 році.

23)  Основними заняттями трипільців були:

а)  торгівля та війни; б)  ремесло та мандрівки; в)  землеробство та скотарство.

24)  Трипільську культуру ще називають культурою:

а)  вишиванки; б)  ткацького матеріалу; в)  мальованої кераміки.

Виконані письмово завдання, із вказаним прізвищем і ім"ям, прошу надсилати на едектронну адресу: Natasha.belinsha86@gmail.com
 
Навчальні матеріали за 2019-2020 навчальний рік
 1 Тема: Римська республіка в V - середині III ст. до н.е.
Опрацювати текст параграфу 41 , сторінка 168-171;
скласти 12 тестових питань з трьома варіантами відповідей.
 2 Тема: Релігія, сім`я та звичаї у період Республіки 
(виконати практичну роботу), параграф 42, сторінка 171-174

3 Тема: "Утворення Римської середземноморської держави" 
Опрацювати тест параграфу 43 (ст. 175-179), скласти хронологічну таблицю по параграфу (дата/подія/наслідок) 
 
4 Тема: "Розорення селян в Італії. Брати Гракхи. Початок громадянських чвар у Римі"
Опрацювати текст параграфу 44 (ст. 179-182), завдання на ст. 182 (рубрики: "Перевірте засвоєне на уроці, зв"язок із сучасністю виконати письмово") виконати письмово.

Виконані письмово завдання, із вказаним прізвищем і ім"ям, прошу надсилати на едектронну адресу: Natasha.belinsha86@gmail.com

5 Тема: "Диктатура Цезаря"
Опрацювати матеріал за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=Kylw4v3BGlM&t=214s
Завдання до уроку: https://cutt.ly/Wtn1xuu


6. Тема: "Падіння республіки та утворення імперії"
     Опрацювати матеріал відеоуроку за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=pJEifibA-go
скласти план або тези розповіді
 

7. Тема: "Мистецтво та повсякденне життя римлян періоду імперії (практичне заняття)"
     Опрацювати текст параграфу 49 (ст. 198-202) . Уявіть, що ви побували в стародавньому Римі. Складіть розповідь на тему "В гостях у римлян". Опишіть свої враження.


8. Тема: "Виникнення і поширення християнства"
    Опрацювати відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=LHq9u45BrNY
і дайте відповідь на питання: "Чому римські імператори переслідували християн? Що сприяло поширенню християнства в Римській імперії?"

9.Тема: "Давні слов'яни".
   Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=VlqZ-T73K9g і скласти конспект до нього.


10.Тема: "Слов'яни під час Великого переселення народів"
     Опрацювати текст параграфу 54 (ст. 220-223), виконати завдання (ст. 223; рубрика "Перевірте засвоєне на уроці")


11. Тема: "Передумови розселення слов'ян. Розвиток слов'янських племен у процесі розселення"
    Переглянути відеоурок за посилання:

Заповнити хронологічну таблицю:

Дата
Подія



Розділ 4. Витоки європейської та інших 
сучасних цивілізацій
     Переглінути відеоролик за посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=O3HRcy_eLww
скласти план або тези своєї розповіді.


Тема: Узагальнення до курсу всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
   Написати твір-роздум на тему: "Внесок давніх цивізізацій, культур, народів в історію людства" на основі вивченого, протягом року, матеріалу.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас