6 клас Географія дистанційне навчання 2019/2021
Тема: Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів.
БАЖАЮ УСПІХІВ!!!!
07.05.2021 року
Тема: Кількість населення Землі.
Людські раси
Дорогі діти! Ми продовжуємо навчання у
дистанційному режимі. Сьогодні ми
розпочинаємо вивчення нового розділу «Планета людей». Під час нашого уроку ви дізнаєтеся, що таке «чисельність», «густота
населення світу», «людські раси»,
вивчите як розміщується населення на планеті та які
ознаки мають люди різних рас.
Вивчення
нового матеріалу
1.
Опрацюйте ст.218-219 в §60 та
запишіть у зошит визначення:
чисельність населення, розміщення населення, густота населення.
2. Перегляньте
презентацію за посиланням: https://drive.google.com/open?id=1q9dAbZPP-sIIitgcuKGriefeDrPZfbJ_
та надайте усно відповіді на запитання в кінці презентації.
3.
Опрацюйте нижче поданий матеріал:
Люди різних материків і країн
відрізняються зовнішністю: кольором шкіри, волосся, очей; формою носа, губ.
Учені вважають, що все людство можна поділити на три великі раси:
європеоїдну, монголоїдну, екваторіальну.
Легенда.
Північноамериканські індіанці, побачивши світлих людей і темношкірих
африканців, пояснювали це так: одного разу боги виліпили фігурки людей з глини
і поклали ті фігурки в піч обпалюватися. Фігурки стали цегляно-червоними
(індіанці). Наступного разу боги забули вчасно вийняти фігурки — і ті
обвуглилися і стали чорними (негри). А потім боги боялися перепалити фігурки і
вийняли їх раніше: фігурки були світло-рожевого кольору (європеоїди).
Першу класифікацію людських рас
розробив у 1684 р. французький учений Франсуа Берн’є.
Негроїдна раса (лат. niger — чорний). Темношкірі, темне курчаве
волосся, ніс широкий, але слабовиступаючий, товсті губи, великі зуби, помірно
виступаючі скули, нижня і верхя скули видвинуті вперед. Негроїдні расові
особливості найбільш виражені в африканського населення, що живе на південь від
Сахари.
Європеоїдна раса — найчастіше світлошкірі, у них пряме,
інколи хвилясте волосся різних відтінків, світлі очі. Для цієї раси характерні
широко відкриті, широко поставлені очі, тонкий, прямий, сильно виступаючий ніс,
іноді з горбинонкою. Губи тонкі або середньої товщини, у чоловіків можуть рости
густі вуса і борода.
Монголоїдна раса — волосся пряме, чорне, товсте і жорстке,
широкі обличчя із сильно виступаючими скулами, плоскими носами, чорні і
темно-карі очі, жовтуватий колір шкіри. У чоловіків можуть рости рідкі вуса і
борода. Очі розкосі, передні різці зубів пласкі.
4. Запишіть у зошит
визначення поняття «людські раси»
(ст.220, §60).
https://www.youtube.com/watch?v=50JdE1oSRps
Завдання для
закріплення та самоконтролю:
1. Виберіть
із даного переліку регіони світу з найвищою густотою населення (мал.189 на
ст.220) та запишіть їх у зошит: Австралія,
північ Пн.Америки, Європа, Пд.- Сх. Азія, Пд. Азія, тропічна Африка.
2.
Заповніть таблицю в зошиті, використовуючи такі дані: світла
шкіра, жовтий колір шкіри, шкіра темна, колір очей може бути будь-яким, очі
вузькі, темний колір очей, губи тонкі, губи середні,
губи великі, вузький ніс, обличчя пласке, широкий ніс, хвилясте волосся різних
відтінків, чорне пряме волосся, волосся темне кучеряве.
Раси |
Європеоїдна |
Монголоїдна |
Негроїдна |
1. Шкіра |
|||
2. Очі |
|||
3. Губи |
|||
4. Обличчя |
|||
5. Волосся |
|
3. Виконайте
вправи в зошиті –практикумі 1-3 на ст. 52
Бажаю
вдалого засвоєння навчального матеріалу!
Для 6-А клас о 10.15
Виконайте тести за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1Ln6dHpYEKHc3bTkmYyavN2ZgbZVI9VLhPBUEu66apFo/edit
Для виконання завдань відводиться 40 хвилин.
Далі результати тестузараховуватися не будуть!!!!!
Для 6-Б класу о 11.20
Виконайте тести за посиланням https://docs.google.com/forms/d/1Ln6dHpYEKHc3bTkmYyavN2ZgbZVI9VLhPBUEu66apFo/edit
Для виконання завдань відводиться 40 хвилин.
Далі результати тесту зараховуватися не
будуть!!!!!
30.04.2021 року
28.04.2021 року
6-А Час 10:15
Подключитися
до Zoom-уроку за посиланням
https://us04web.zoom.us/j/79896881010?pwd=UTRhSWlYbXFsN2gxSEt1enFoem5JUT09
Ідентифікатор: 798 9688
1010
Код доступу: 0JnBsS
6-Б Час: 11.15
Подключитися до
Zoom-уроку за посиланням https://us04web.zoom.us/j/75629362795?pwd=QjkxaFJ2ZVpiME56QVd3U094SGUrZz09
Ідентификатор: 756 2936 2795
Код доступу: Dwh4ar
Тема: Природні зони Землі, їх особливості
Мета: сформувати поняття про природні зони, обливості поширення природних зон на рівнинах та в горах.
Акалізація опорних знань
§ Дайте відповіді на запитання (усно):
ü Що таке «природний комплекс»?
ü Що таке «географічна оболонка»?
ü Що розуміють під цілісністю географічної оболонки?
ü У чому виявляється ритмічність географічної оболонки?
ü Які причини зумовлюють різноманітність природних комплексів на Землі?
Вивчення нового матеріалу
Природні комплекси суходолу та океану
1. Перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=jXr7j6FFXTA про природні зони світу та, використовуючи функцію «пауза», зупиняйтесь на певних етапах перегляду для виконання наступних завдань:
1.1.
Запишіть в зошиті визначення – «географічний пояс»,
«природна зона».
1.2. Заповніть під час перегляду відео таблицю:
Природні зони |
t січня |
t липня |
Опади |
Рослини |
Тварини |
Арктичні пустелі |
|
|
|
|
|
Тундра |
|
|
|
|
|
Тайга |
|
|
|
|
|
Широколистяні
ліси |
|
|
|
|
|
Степ |
|
|
|
|
|
Напівпустелі і
пустелі |
|
|
|
|
|
Савани |
|
|
|
|
|
Вологі
екваторіальні ліси |
|
|
|
|
|
1.3.Запишіть в зошиті визначення «висотна поясність». Користуючись картою в атласі «Природні зони світу» знайдіть розташування природних зон на материках та островах та їх кольорове позначення на карті. Зафарбуйте відповідним кольором у вашій таблиці в зошитах першу колонку відповідно до назви природної зони.
Завдання для
закріплення та самоконтролю:
1. Виконай
завдання за посиланням: https://learningapps.org/7231027
2. Виконай завдання за посиланням: https://learningapps.org/5906590
Домашнє завдання
1. Опрацюйте параграф 58 підручника
2. Виконайте завдання 3 ст 50 зошита – практикума
3. Виконайте тест за посиланням http://merkator.org.ua/testy/pryrodni-zony/.
Сфотографуйте отриману кількість балів після проходження
тесту та пришліть результати мені на вайбер за номером
0663335372
Бажаю успіхів!
До зустрічі на наступному дистанційному уроці!
Бережіть себе, дотримуйтеся правил гігієни!
23.04.2021 року
Тема: Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості.
Мета
для учня: знати
суттєві ознаки поняття «природний комплекс», «географічна оболонка»; уміти пояснювати на конкретних прикладах
наслідки взаємодії літосфери, атмосфери, гідросфери та біосфери та розуміти особливості географічної оболонки
як найбільшого природного комплексу Землі (знати орієнтовні межі та
властивості) та важливість збереження цілісності географічної оболонки; наводити приклади природних комплексів
та комплексів, змінених людиною, виявляти
порушення природної рівноваги та пропонувати
шляхи їх усунення, дотримуватися
правил безпечної поведінки в природі.
Актуалізація опорних знань v Пригадайте:
§ Які
оболонки Землі ви знаєте? Чим вони представлені на земній кулі?
§ Наведіть приклади взаємодії оболонок.
§ Уявіть ситуацію: одна з оболонок Землі зникла. Чи відобразиться це на інших оболонках? Яким чином?
Мотивація навчальної діяльності
§ Видатний англійський учений Чарльз Дарвін сказав, що завдяки кішкам в
Англії ще не перевелися баранячі котлети. На перший погляд здається
незрозумілим, який зв'язок існує між кішками та вівцями. Виявляється, миші
знищують гнізда джмелів. Джмелі – єдині запилювачі червоної конюшини. Отже, там,
де немає джмелів, конюшина не росте. Конюшина – головний корм для овець. А
значить, де багато кішок - там мало мишей - багато джмелів - гарні врожаї
конюшини - ситі вівці та багато мʼяса для котлет.
§ Цей незвичайний приклад показує, наскільки все взаємопов’язане в навколишньому світі. Невміле втручання в життя природи може призвести до неповторних наслідків…
Вивчення нового матеріалу
Завдання 1.
v Опрацюйте параграф 57 у підручнику.
v
Перегляньте відеоматеріал за
посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=iuaQKPuYBIM
А) Природний комплекс (ландшафт). Взаємозв’язок компонентів природи.
Завдання 2. «Географічний практикум»
v
Перегляньте
відеоматеріал: https://www.youtube.com/watch?v=XakMx2YiEeI
v
Запишіть визначення
поняття «природний комплекс». Прослідкуйте за схемою компоненти природного комплексу.
v Прочитайте в підручнику поняття «закономірність», запам’ятайте термін.
Б) Географічна
оболонка –найбільший природний комплекс Землі
v
Перегляньте відеоматеріал
за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=xhhI25Wc7EM
v
Запишіть визначення
поняття «географічна оболонка».
v
Заповніть таблицю «Загальні
закономірності географічної оболонки»
Цілісність | Ритмічність | Кругообіг
речовин та енергії | Неоднорідність |
________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ Зміна одного компонента природи спричинює зміну інших | ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ ________________ Усе, що в природі вже відбувалося, знову повторюється | Безперервний процес переміщення речовин та енергії на Землі,який відбувається під впливом енергії Сонця та
внутрішніх сил Землі. Відбувається перетворення найпростіших мінеральних та органічних речовин на більш складні сполуки,а потім
знову утворення простих форм. | 1. Зональність- закономірна зміна природних
комплексів у напрямку від екватора до полюсів. закономірності через відмінності у будові земної кори та рельєфі. Утворення зональних та азональних природних комплексів. |
Завдання 4. Використовуючи матеріал підручника та переглянуті відеоматеріали, запишіть що називається геогафічною оболонкою, значення географічної оболонки для людини і для планети загалом.
Закріплення вивченого матеріалу
§ Дайте відповіді на запитання (усно):
ü Що таке «природний комплекс»?
ü Що таке «географічна оболонка»?
ü Що розуміють під цілісністю географічної оболонки?
ü У чому виявляється ритмічність географічної оболонки?
ü Які причини зумовлюють різноманітність природних комплексів на Землі?
Закріпіть отримані знання, переглянувши відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=SnfkN-rjFzM
Домашнє завдання
1. Виконайте завдання 1, 2 ст. 50
зошита – практикума
2. Виконайте тест за посиланням http://merkator.org.ua/testy/pryrodni-kompleksy/
Бажаю успіхів!
До зустрічі на наступному дистанційному
уроці!
Бережіть себе, дотримуйтеся правил гігієни!
21.04.2021 року
6-А Час 10:15
Подключитися до Zoom-уроку за посиланням https://us04web.zoom.us/j/77883405527?pwd=QTRaTGUzcmxCRkcxcm5UNTlHZlB1Zz09
Ідентифікатор: 778 8340 5527
Код доступу: B3YSE5
6-Б Час:
11.15
Подключиться до
Zoom-уроку за посиланням
https://us04web.zoom.us/j/72393623704?pwd=TVJDbzRJOFFsY2V1OGpjWDIya25Ydz09
Ідентификатор: 723
9362 3704
Код доступу: pYi4Zi
Добий день шановні діти, батьки ! В умовах карантину ми продовжуємо наше навчання в дистанційному режимі. Пропонуємо вам матеріали до заняття на тему «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив, карта ґрунтів. Вплив господарської діяльності на ґрунтовий покрив»
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
Прийом «Вірю — не вірю»
·
Чи вірите ви в те, що між живими організмами нашої планети
та іншими її оболонками існує взаємозв’язок?
·
Чи вірите ви в те, що живі організми рівномірно
розташовуються на нашій планеті?
·
Чи вірите ви в те, що життя зародилося в Океані?
·
Чи вірите ви в те, що господарська діяльність справляє
позитивний вплив на біосферу?
· Чи вірите ви в те, що межі біосфери змінюються і «винуватцем» цих змін є головним чином людина?
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА
ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Прийом «Закінчи прислів’я та приказки»
1) «Яка
земля, такий і хліб»
2) «На
добрій землі що посієш, те і вродить»
3) «На
добрій землі хліб родить, а на неродючу гній возять»
4) «На
чорній землі білий хліб родить»
Слово вчителя.
Ви мабуть звернули увагу, що у запропонованих приказках та прислів’ях йдеться мова про землю, але не про планету, а про її поверхневий шар. Усі народи світу з давніх-давен поважають землю. «Земля-матінка», «земля-годувальниця» — так її називали наші предки. Землеробство — найдавніше заняття людини. Досвід людських поколінь довів, що земля буває різною за якістю. Що ж таке земля, з наукової точки зору — ґрунт? Як він утворився? Від чого залежить його родючість? Які види ґрунту поширені на планеті? Який вплив на ґрунти має людина? На ці запитання ви зможете відповісти сьогодні на уроці.
ВИВЧЕННЯ
НОВООГО МАТЕРІАЛУ
1.
Опрацюйте параграф 56 підручника та перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=sfYKdB_FZJ8
2.
В. В. Докучаєв довів, що «ґрунт - це природне тіло, яке живиться, дихає, в ньому
живуть і розмножуються організми». Доведіть чи спростуйте це твердження.
3.
Дайте визначення поняття «ґрунт».
4. Назвіть основні компоненти ґрунту. Як вони впливають на утворення ґрунтів?
5.
Назвіть основну властивість ґрунтів. Від чого вона залежить?
6. Укладіть
у зошиті таблицю, користуючись текстом підручника та інтернет-джерелами. Перегляньте
поширення ґрунтів у світі за картою атласу. Як позначають ґрунти на картах?
Найпоширеніші
типи ґрунтів світу
Тип ґрунту |
Характеристика |
Район поширення |
Приклад: Червоно-жовті |
Під вологими екваторіальними
лісами, в умовах великої кількості опадів |
приекваторіальні широти |
Сірі пустельні |
|
|
Чорноземи |
|
|
Сірі лісові |
|
|
Підзолисті |
|
|
Бурі лісові |
|
|
Тундрово-глеєві |
|
|
7.
* Розгляньте карту атласу ст. 26-27. Знайдіть типи ґрунтів, які вказують на
колір ґрунту.
8.Розгляньте
карту ґрунтів України. Ознайомтеся з легендою карти.
Назвіть
послідовно з півночі на південь типи ґрунтів , що сформувались на рівнинній
частині України.
Назвіть
типи ґрунтів, які поширені на території Кіровоградської області.
9.Дослідіть основні види джерел забруднення ґрунтів. Які з них характері для вашої місцевості?
10
Опрацюйте ст.206-208 в §56 та перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=sfYKdB_FZJ8
На
основі переглянутого відео та опрацювання сторінок §56 дайте відповідь на запитання (усно):
Чому
біосферу і грунти необхідно охороняти?
·
Який вплив має людина на природу?
· Чи легко
зробити ґрунт родючим?
Виконайте
завдання за посиланням
https://learningapps.org/view5911340
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
МАТЕРІАЛУ
Прийом
«Географічний крос»
Основною особливістю ґрунтів, що відрізняє їх від гірських порід, є... Родючість залежить головним чином від кількості...
Найбільшою родючістю вирізняються...
Назви ґрунтів зазвичай визначає їх...
У результаті господарської діяльності родючість ґрунтів...
Прийом «Закінчіть
речення». Запишіть їх у зошит.
- Ґрунт – це …
- Головною властивістю ґрунтів є …
- Здатність ґрунту забезпечувати рослини
поживними речовинами – це …
- На території України поширені такі типи
ґрунтів: …
Домашнє завдання
Опрацюйте
параграф 56 підручника
Виконайте тест за посиланням http://merkator.org.ua/testy/grunty/
Складіть кросворд з назвами різних типів ґрунтів.
Виконайте вправи в зошиті -практикумі:3,6,7,8 ст 48-49.
Бажаю успіхів!
До зустрічі на наступному дистанційному
уроці!
Бережіть себе, дотримуйтеся правил гігієни!
16.04.2021 року
6-Б клас
8.15. Підключитися до Zoom-уроку
https://us04web.zoom.us/j/77911054607?pwd=Z0l4ZHNWdmRvQXVIMDAyK0ZFbVJ4QT09
Ідентификатор: 779 1105 4607
Код доступу: h7qfiS
6-А
клас 9.15 Підключитися до Zoom-уроку
https://us04web.zoom.us/j/78471415032?pwd=VW5xWDhHaHpKQTZjZE9JYWx0Z2x2Zz09
Ідентификатор: 784 7141 5032
Код доступу: Dg7yre
Тема: Біосфера. Складові біосфери, особливості їх
поширення на земній кулі.
Добий день шановні діти, батьки ! В умовах карантину ми продовжуємо наше
навчання в дистанційному режимі. Пропонуємо вам матеріали до заняття на тему «Біосфера. Складові біосфери, особливості
їх поширення на земній кулі».
Перевір себе!
- Які на Землі є основні групи організмів?
- До яких середовищ життя пристосувалися організми на нашій планеті?
- Які оболонки Землі ви знаєте?
- Наведіть приклади взаємодії названих оболонок між собою?
Мотивація навчальної діяльності
§
Перегляньте
відеофрагмент за посиланням:
Чому біосферу називають «живою» оболонкою Землі?
Вивчення нового матеріалу
А) Біосфера. Складові біосфери. Межі біосфери.
Завдання 1. «Nota bene». Опрацюйте
відповідний матеріал у підручнику та відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=MJihulhaQ8M
- Запишіть визначення поняття «біосфера».
- Запишіть складові біосфери.
- Запишіть, де проходять межі біосфери.
Завдання
2. Який прошарок називають «плівкою життя»? Де він
знаходиться?
а)
організмами і літосферою
б)
організмами і атмосферою
в) організмами і гідросферою
Б) Закономірності
поширення живих організмів на Землі.
Аналіз умов, необхідних
для розвитку та існування живих організмів.
Завдання 4. «Nota bene». Використовуючи матеріал підручника, запишіть в зошит визначення
понять «рослинність», «тваринний світ».
Завдання 5. Як
поширюються живі організми на суходолі? Від
чого залежить їх кількість?
У
вибраній для себе формі ( таблички, або кластера ) покажіть особливості
рослинного і тваринного світу, характерного для широт: екваторіальних,
субекваторіальних, тропічних, помірних, арктичних і субарктичних.
Завдання
6. Виконай вправу на знаходження відповідності
за посиланням https://docs.google.com/document/d/134Kx-RiM-MqzdMfTFoXi-KF8cXZtjKNPvTmaaxxIM-0/edit?usp=sharing
В) Як людина впливає на
рослинність і тваринний світ.
Завдання 7. «Географічний практикум». Перегляньте відеофрагменти за посиланнями:
·
«MAN» - https://www.youtube.com/watch?v=WfGMYdalClU
·
«Біосфера » - https://www.youtube.com/watch?v=7o1wPhCx6EA
§ Використовуючи матеріал підручника та переглянуті відеофрагменти,
проаналізуйте вплив людини на біосферу. Відповідь оформіть у вигляді
таблиці
Вплив
людини на біосферу
Позитивні наслідки |
Негативні наслідки |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Дайте відповіді на запитання (усно):
- Що таке «біосфера»?
- Де проходять межі біосфери?
- Як взаємодіють живі організми біосфери?
- Хто з учених є основоположником учення про біосферу?
- У яких районах Землі рослинний і тваринний світ найбагатший? Чому?
2. Закріпіть свої знання про поширення живих організмів на
суходолі, виконавши завдання за
посиланням: https://learningapps.org/2074201
Домашнє завдання
-
Опрацюйте
відповідний матеріал підручника
-
Виконайте
тестове завдання за посиланням http://merkator.org.ua/testy/biosfera/
- Виконайте завдання 1,2,4,5 в зошиті-практикумі на ст 48.
Бажаю успіхів!
До зустрічі на наступному дистанційному
уроці!
Бережіть себе, дотримуйтеся правил гігієни!
Тема: ТЕМАТИЧНОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ГІДРОСФЕРА»
Виконайте тести за посиланням
Завдання будуть відкриті:
Для 6-А клас о 10.15
Для виконання завдань відводиться 40 хвилин.
Далі
результати тесту зараховуватися не будуть!!!!!
Для 6-Б класу о 11.20
Для виконання завдань відводиться 40 хвилин.
Далі
результати тесту зараховуватися не будуть!!!!!
ПІДГОТУЙТЕСЯ ДО ТЕМАТИЧНОГО
КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ГІДРОСФЕРА», який буде 14.04.2021 року:
-Узагальніть та систематизуйте знання за
допомогою матеріалу на ст. 197 підручника;
-Повторіть матеріали параграфів 43-53.
-Перевірьте знання за тестами на ст. 198.
Тема «Значення вод суходолу для природи та людини. Охорона вод Світового океану і суходолу»
1.
Опрацюйте параграф 54 підручника
2.
Заповніть схему
Де
людина використовує воду? |
3.
Перегляньте відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=WjgFPRi24Lw
Заповніть схему «Джерела забруднення та наслідки»
Джерела
забруднення води |
1. Нафта і
нафтопродукти
|
|
3. Важкі
метали |
4. Кислотні
дощі |
5. Теплове
забруднення |
6. Механічне
забруднення |
7.
Радіоактивні метали |
Наслідки забруднення
|
1. Ускладнює фотосинтез, призводить до гибелі організмів |
2. |
3. |
4. |
5.
|
6.
|
7. |
4.
Перегляньте відео і розкажіть, яких заходів, на вашу думку, потрібно вжити для
охорони Світового океану і вод суходолу?
https://www.youtube.com/watch?v=XzQUYuW1oqM – як
очистити океан від пластику
5.
Цікаві факти: Сучасне місто використовує
води з розрахунку на одну людину 300-500 л/добу, що значною мірою перевищує
мінімальну потребу у воді однієї людини (25 л/добу). Протягом століття витрати
води в таких містах, як Париж, Нью-Йорк, Москва, зросли більш як у 100 разів. У
багатьох країнах виникли проблеми з постачанням води у великі міста.
Зробіть маленьке дослідження
1. Дослідіть, скільки в середньому ви використовуєте води щодня.
2. Скільки води використовує ваша
сім’я за добу, за місяць.
3. Запропонуйте способи економії
води членами вашої родини
4. Оформіть результати вашої роботи у вигляді брошури, малюнку, презентації та інше.
07.04.2021
Тема уроку: Підземні води.
6-А
Час 10:15
6-Б Час:
11.15
Ідентификатор: 772 8598 8402
Код доступу: 6SmnDJ
Добий день шановні батьки, вчителі, діти!
В умовах карантину ми продовжуємо наше навчання в дистанційному режимі.
Пропонуємо вам матеріали до заняття на тему «Підземні води».
З Біблії ми дізнаємось, як у пустелі
Мойсей напоїв свій народ. Для цього він ударив палицею об скелю біля підніжжя
гори Хорив, і відразу ж забила джерельна вода. У цьому сюжеті відбиті знання
кочових народів про підземні води. Адже біля підніжжя гір під крихким покривом
піску і вапна зазвичай збирається дощова вода. Досить розбити цю піщану
шкаралупу, щоб добути воду і втамувати спрагу. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про воду,
що прихована від зору, але відіграє винятково важливу роль у забезпеченні людей
життєво важливим напоєм.
Вивчення нового матеріалу.
Підземні води складають 2 % усієї води на
Землі. У деяких країнах (Саудівська Аравія, Мальта, Данія) вони є єдиним джерелом
водопостачання. Що таке підземні вони, як вони утворюються та які є типи
підземних вод, ви дізнаєтесь переглянувши відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=C2ad0B4995E&t=71s
Завдання. Запам’ятайте визначення ключових термінів
та понять.
Ø
Підземні води – води, що
знаходяться у верхній частині земної кори в порах, тріщинах і порожнинах.
Ø
Водотривкі породи – гірські
породи, що не пропускають (затримують) воду (глина, мергель, граніт).
Ø
Водопроникні породи – гірські
породи, що пропускають воду (пісок, вапняк).
Ø
Водоносні горизонти – це шари
водопроникних гірських порід, у яких міститься підземна вода.
Ø
Верховодка – це сезонна вода, що залягає найближче до земної поверхні.
Ø
Ґрунтові води – це підземні
води, що залягають у першому від поверхні землі водоносному шарі.
Ø
Міжпластові води – це підземні
води, що залягають у водоносному шарі між двома водотривкими шарами.
Ø
Мінеральні води – солонуваті
підземні води, що містять корисні речовини для здоров’я людини.
Ø
Термальні води – це підземні
води, температура яких вища +20 0С.
Ø
Артезіанські води – це міжпластові води там, де водотривкі шари
прогинаються і вода перебуває під великим тиском.
Завдання 2. У зошитах намалюйте схему залягання підземних вод (ст. 191).
Завдання 3. Дізнайтесь більше про геотермальні
води.
Прочитайте цікаву інформацію про мавп’ячий
курорт «Пекельна долина».
Закріплення вивченого матеріалу.
Перейдіть за посиланням та перевірте свої
знання, виконавши тренувальну вправу «Схема залягання підземних вод»: https://learningapps.org/10282362
Домашнє завдання.
Прочитайте параграф 53.
Виконайте тест за посиланням http://merkator.org.ua/testy/pidzemni-vody/
31.03.2021 року
Тема: Льодовики. Багаторічна мерзлота.
1.Перегляньте та
опрацюйте презентацію за посиланням https://vsvschool-my.sharepoint.com/:p:/g/personal/admin_vsvschool_onmicrosoft_com/EexP55voosJAk_bnGRx41h0B-Aq668R_wODoTKbKUaXQ3A?rtime=bZfsezfw2Eg
2. Опрацюйте параграф 52 підручника.
3. Перегляньте відеоматеріали
за посиланнями. Це цікаво!!!!
- https://youtu.be/1xpAi1f71KE
- https://youtu.be/IU05ZskJsfA
- https://youtu.be/1Wm7kE3q5fE
- https://youtu.be/mzk7YAWQQdk
- https://youtu.be/F-0hIYd6_kg
4.Закріпіть отримані
знання. Виконай вправу за посиланням http://merkator.org.ua/testy/lodovyky-ta-bahatorichna-merzlota/
5.Виконайте завдання тесту
за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdZJ-ll2CCjcKrnJUvayRmPUuLGmKzwdh1DXNMAUfXQqvWLNQ/viewform
24.02.2021 року
Тема: Урок узагальнення та
систематизації знань з теми "Атмосфера"
1. Повторіть параграфи 31-42
2. Виконайте завдання з
зошиті-практикумі 1-20 на ст 30-35.
(хто які не виконав)
3. Розв'яжіть кросворд на ст. 41 по темі
"Атмосфера"
4. Згадайте, як розв'язуються задачі
на зміну температури повітря та атмосферного тиску з висотою (практична робота
№ 4 ст. 36-37 зошита -практикума). Хто не виконав, виконайте завдання
практичної роботи.
5.Виконайте вправи за посиланнями:
https://learningapps.org/6602252
https://learningapps.org/4741662
https://learningapps.org/10683932
22.01.2021 року
Тема:
Практична робота №4
Розв’язування
задач на зміну температури повітря та атмосферного тиску з висотою.
1. Повторіть параграфи 32 і 34
2. Перегляньте приклади розв’язуванн задач на зміну температури повітря та атмосферного тиску з висотою.
3. Запишіть рішення в робочий зошит.
Приклад задач на
визначення температури повітря з висотою.
З підняттям на 1000 м
температура знижується на 6°С |
Задача
1. На
якій приблизно висоті в горах з’явиться зона снігів та льодовиків, якщо біля
підніжжя середня річна температура становить +18°С.
Межа вічних снігів називається сніговою лінією, де температура повітря не опускається
нижче 0°С і можливе утворення льоду та накопичення снігу.
Розв’язок: Складаємо пропорцію, пам’ятаємо, що на
1000 м температура знижується на 6°С. Отже,
1 км - 6°С
Х, км - 18°С, звідси виходить, що 18°С ˟ 1 км / 6°С
Відповідь: на висоті 3 км.
Задача 2. Температура повітря біля земної поверхні становить +25°С. Визначте температуру повітря на вершині гори, висота якої – 1500 м (або 1,5 км).
Розв’язок: 1. Складаємо пропорцію, пам’ятаємо, що на 1000 м температура знижується на 6°С. Отже,
1 км - 6°С
1,5 км – Х,°С, звідси виходить, що 1,5 км ˟ 6°С / 1 км = 9°С (на стільки знизиться температура повітря);
2. Визначаємо температуру на вершині гори: +25°С - 9°С = +16°С.
Відповідь: температура повітря на вершині гори становить +16°С.
Приклад задач на зміну
атмосферного тиску.
На кожні 100 м підйому атмосферний тиск знижується на 10 мм рт. ст. |
Розв’язок: 1) Визначаємо, на скільки знизиться тиск із підняттям на висоту 500 м:
500м : 10м × 1 мм рт. ст. = 50 мм рт. ст.
2) Потім визначаємо, яким буде атмосферний тиск на висоті 500 м:
740 мм рт. ст. – 50 мм рт. ст. = 690 мм рт. ст.
Відповідь: атмосферний тиск на висоті 500 м становитиме 690 мм рт. ст.
Розв’язок: 1) Визначаємо, на скільки
метрів зміниться відносна висота: 2061м – 183м = 1878 м
2) Далі визначаємо, на скільки зміниться атмосферний тиск при піднятті вгору на
1878 м. Знаючи, що з підняттям вгору на 100 м атмосферний тиск зменшується на
10 мм рт. ст., знаходимо:
1878м : 100м × 10 мм рт. ст. = 188 мм рт. ст.
3) Визначаємо атмосферний тиск на вершині гори:
720 мм рт. ст. – 188 мм рт. ст. = 532 мм рт. ст.
Відповідь: атмосферний тиск на вершині
гори Говерла становитиме 532 мм рт. ст.
Задача 3. Тиск повітря на вершині гори становить
550 мм рт. ст., а біля її підніжжя – 760 мм рт. ст. Визначити висоту гори.
Розв’язок: 1) Визначаємо різницю
атмосферного тиску на вершині гори і біля її підніжжя:
760 мм рт. ст. – 550 мм рт. ст. = 210 мм рт. ст.
2) Знаючи, що з підняттям вгору на 100 м атмосферний тиск знижується на
10 мм рт. ст., визначаємо висоту гори:
210 мм рт. ст. : 10 мм рт. ст. × 100 м = 2100 м
Відповідь: висота гори 2100 м
4.
Виконай завдання практичної роботи №4 на
ст. 36 «Розв’язування задач на зміну температури повітря та атмосферного
тиску з висотою».
20.01.2021
Тема: Атмосферний тиск.
6-а Час 09:30
1.Подключитися до Zoom-уроку за посиланням https://us04web.zoom.us/j/77639086389?pwd=L3ZzL1g0Qnl3Q0sxaG9wUTRBclRvZz09
Ідентификатор: 776 3908 6389
Код доступу: yUUZ3m
6-Б Час: 11.30
Подключитися до Zoom- уроку за посиланням
https://us04web.zoom.us/j/74411312124?pwd=ZHRrN1dKcXlWM0NLK1VhZkxyYmRXQT09
Ідентифікатор:74411312124
Код доступу: hFy5HP
1. Прийом «Здивуй»
Повітря
невидиме і легке. Проте, й воно, як і всяка речовина, має масу та вагу. Тому
воно чинить тиск на земну поверхню і на всі тіла, що на ній знаходяться. Цей
тиск визначається вагою стовпа повітря заввишки з усю атмосферу – від земної
поверхні до самої її верхньої межі. Встановлено, що такий стовп повітря тисне
на кожний 1 см2 поверхні з силою в
Отже, атмосферний
тиск – це сила, з якою повітря тисне на земну поверхню і на всі
предмети на ній.
Поверхня тіла людини складає в середньому
Зробіть у ванній кімнаті дослід. Наллємо повну склянку води, накриємо її аркушем паперу й швидко перевернемо на долоні. Прибравши руку, ми бачимо, що вода зі склянки не виливається. Чому? Це атмосферне повітря тисне на аркуш, притискаючи його до країв склянки, і не дає воді вилитися.
3. Опрацюйте параграф 34 в підручнику.
4.Перегляньте відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=PnQS_ww_Vps
5. Прийом «Дерево рішень».
Розгадайте принцип роботи барометра – анероїда. Чому він так називається?
6. Розв’язування задач на зміну атмосферного тиску.
Задача. Якою є відносна висота гори, якщо на вершині атмосферний тиск – 550 мм. рт. ст. , а біля підніжжя – 750 мм. рт. ст.?
Розв’язання:
1).
Обчислюємо різницю тисків біля підніжжя та на вершині гори:
750
– 250 = 200 (мм. рт. ст).
2)
Знаючи, що на кожні 100м підйому вгору тиск знижується приблизно на 10 мм. рт.
ст., складаємо пропорцію:
100
м – 10 мм. рт. ст
Х
м – 200 мм. рт. ст.
Х = (100 х 200) :10 = 2 000 (м)
Відповідь: висота гори 2 000м.
7. Прегляньте зразки розв’язків задач на зміну атмосферного тиску на ст. 251 підручника (Додаток 5. Приклади розв’язування географічних задач.)
8. Перевірьте свої знання. Пограйте у гру за посиланням Атмосферний тиск 6кл (learningapps.org)
10. Виконайте завдання 7 ст. 31 зошита –практикума.
Кросенс - асоціативний ланцюжок із 9 квадратів, замкнених в поле, в якому кожна картинка має зв’язок з попередньою і наступною, а центральна поєднує їх усіх по змісту. Встановіть логічний зв’язок між зображеннями.
15.01.2021
Тема: Добовий та річний рух температури. Причини її коливання.
6-а Час 09:30 Подключитися до Zoom-уроку за посиланням
https://us04web.zoom.us/j/2862240030?pwd=elh2Y1dyc2RiRkU5NWIwN3hZdzRxUT09
6- 6-Б клас. Час: 8.30 Подключитися до Zoom- уроку за посиланням
https://us04web.zoom.us/j/2862240030?pwd=elh2Y1dyc2RiRkU5NWIwN3hZdzRxUT09
1. Переглянути та опрацювати матеріали, виконати завдання та вправи, розміщені за посиланням (тема: «Температура повітря») https://padlet.com/ostrovska/nf1mg1y8us2cv47p
2.Опрацювати параграфи 32 і 33 в підручнику.
3.Виконати завдання 3-6 ст. 30 та 31 в зошиті-практикумі.
4. Переглянути зразки розв’язків задач на зміну температури на ст. 251 підручника (Додаток 5. Приклади розв’язування географічних задач.)
13.01.2021
Тема: Атмосфера. Будова атмосфери. Значення атмосфери
6-а Час 10:30 Подключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2862240030?pwd=elh2Y1dyc2RiRkU5NWIwN3hZdzRxUT09
6-Б Час 11:30 Подключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72539040090?pwd=NDZmNG9idDJLcnlTSFZRM0g3MEpRQT09
1.Переглянути та опрацювати матеріали, виконати завдання та вправи, розміщені за посиланням (тема: «Атмосфера»)
tps://padlet.com/ostrovska/nf1mg1y8us2cv47p
2.Опрацювати параграф 31 в підручнику.
3.Виконати завдання 1 та 2 ст. 30 в зошиті-практикумі.
23.12. 2020
ТЕМА: Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона. Узагальнення знань по темі «Літосфера»
1.Переглянь презентацію за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=0ggbCPLqHso&ab_channel=%D0%9C%D0%9E%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%96%D0%B2%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%97%D0%BC%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%A7%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0%D1%81%D0%B8
2. Уважно перечитай параграф 30.
3. Випиши у робочий зошит унікальні
форми рельєфу Землі.
4. Дай відповідь (письмово в зошит) на питання бесіди в кінці презентації.
5. Пограй в гру «Повторимо літосферу» за посиланням https://miksike.net.ua/#teadusmiks/en/lmtests2.html?start=1&test=8892&path=/6.+%D0%9A%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8+(%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D1%96+%D0%B2%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8)/%D0%94%D0%9A%D1%83%D1%80%D1%81
6. Розв’яжи кросворд «Літосфера» в зошиті – практикумі на ст. 29.
7. Хто не виконав,
виконайте завдання практичної роботи №3 ( ст. 28 зошита –практикуму) «
Позначення на контурній карі рівнин, гір, вулканів суходолу».
02.12.2020
ТЕМА.
1 РАЗ , НА ВИКОНАННЯ ВІДВОДИТЬСЯ 25 ХВ.
ДОСТУП ДО ТЕСТУВАННЯ ВІДКРИТИЙ ДО 03.12.2020
ОБОВ'ЯЗКОВО ВІРНО ВКАЗУЙ СВОЄ ПРІЗВИЩЕ ТА ІМ’Я
2. Склади
слово з перших букв географічних об’єктів, що мають такі координати:
1. 56° пн. ш., 38° сх. д.
2. 63° пн. ш., 130° сх. д.
3. 36° пн. ш., 52° сх. д.
4. 6° пн. ш., 62° зх. д.
3. Розстав
у порядку віддаленості від початкового меридіану такі міста: Париж, Сідней,
Київ, Москва, Делі, Вашинґтон. Визнач географічні координати цих міст.
Завдання з географії 6-А клас 10.04.2020
Завдання з географії 6-А клас 13.04.2020
Завдання з географії 6-А клас 17.04.2020
Завдання з географії 6-А клас 24.04.2020.
Завдання з географії 6-А клас 27.04.2020
Завдання з географії 6-А клас 04.05.2020
Завдання з географії 6-А клас 15.05.2020
ЗАВДАННЯ З ГЕОГРАФІЇ 6-А 18.05.2020
Завдання з географії 6-А клас 22.05.2020
Завдання з географії 6-А клас 25.05.2020.
Комментарии
Отправить комментарий