Виховна 5-Б

 

2020-2021н.р.  

28.05.2021

Бепечний відпочинок на воді.

Незабаром настане літо, а разом з ним — веселі та безтурботні
канікули. Ви всі їх з нетерпінням чекаєте і, звичайно, будете від-
почивати.
Влітку завжди хочеться покупатися в теплій водичці,
попірнати, поніжитись на сонечку.
Коли Ви збираєтеся полежати на теплому пісочку, вам зовсім не хочеться замислюватися про можливі нещасні випадки, сонячні удари та інші проблеми. Свіже повітря дуже корисне, плавання зміцнює організм, загартовує, розвиває силу і витривалість.

Але

вода, крім радості, завжди таїть у собі небезпеку. Під час відпочинку
біля води й купання у водоймах людина перебуває у незвичному
середовищі, яке може призвести до травмування і загибелі. Найголовніше правило - з вами повинні бути дорослі.Якщо збираєтесь купатися одні, то повідомте батьків,куди саме ви йдете,з ким та орієнтовно на який час.

Перегляньте відео.

ПАМ'ЯТКА

«Загальні правила поведінки біля води»

1. Відпочинок на воді (купання, катання на човнах) повинен бути
тільки в спеціально відведених і обладнаних для цього місцях.

2. Відпочивати безпечніше на воді у світлу частину доби.

3. Купатися дозволяється в спокійну безвітряну погоду з темпе-
ратурою води не нижчою за +18' С, повітря — не нижче за +24'С.

4. Після прийому їжі купатися можна лише через 1,5-2 години.

5. Заходити у воду треба повільно, дозволяючи тілу адаптуватися
до зміни температури повітря та води.

6. У воді варто перебувати не більше 15 хвилин.

7. Після купання не рекомендується приймати сонячні ванни,
краще відпочити в тіні.

8. Не можна купатися біля крутих, стрімких і зарослих густою
рослинністю берегів.

9. Перед тим, як стрибати у воду, треба перевірити безпечність дна
й достатню глибину водоймища.

 Година спілкування.

Який він справжній друг…

На уроці української літератури ми читали захоплюючу і драматичну повість М.Вінграновського «Сіроманець». Це твір про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини і природи. Він змусив нас замислитися про духовні цінності людини, любов до тварин, бережливе ставлення до природи. Другом головного героя повісті став вовк.

 Пропоную Вам продовжити розмову про вірних друзів-тварин.

Іноді про великі й чисті почуття легше розповісти не словами, а екранізацією – це саме той випадок. Перегляньте фільм "Белль і Себастьян" про зворушливу історію дружби величезного собаки на ім’я Белль і маленького шестирічного хлопчика Себастьяна. Дії відбуваються в часи Другої світової війни, в маленькому селі, де настали важкі часи. У селі панує страх і безладдя. В цей самий час і з’являється Белль. Місцеві жителі бачать в ньому тільки страшного звіра, який приведе за собою біду. За собакою починається полювання, і тільки хлопчик бачить в ньому не зло,а доброго друга….

https://uafilm.pro/1631-bell-sebastyan.html

  • Яке враження у вас від перегляду?
  • Опишіть ставлення хлопчика до собаки.
  • Чому Себастьян вирішує зберегти дружбу з великим собакою у таємниці?
  • Над чим змусила вас замислитися ця історія?

Це цікаво!

Людство оцінило безкорисливу собачу службу. В багатьох країнах світу є пам’ятники собакам. У Парижі - пам’ятник Сенбернару Баррі, який врятував в Альпах під час сніжних заносів 40 чоловік. В Берліні - пам’ятник собаці-провіднику сліпих.

 У Санкт-Петербурзі, де жив і працював великий вчений І. П. Павлов, створено пам’ятник собаці, яка послужила науці, допомагаючи вченим лікувати людей.

В Італії - собаці на ймення Вірний. 14 років кожного вечора цей пес ходив до поїзда зустрічати господаря, вбитого на війні.

У Шотландії шанують память собаки, яка після смерті господаря прожила на його могилі 5 років і померла.

Тож давайте і ми будемо любити братів наших менших, допомагати їм у скрутну хвилину, ніколи не кидати і не виганяти з дому. А тим тваринам, які залишилися без опіки, дати частинку свого доброго серця, свого тепла. Адже тільки від поганого собачого життя собаки бувають кусючі.

07.05.2021

Година спілкування до Дня пам'яті та примирення.

8 травня – День пам’яті та примирення. Сумна і важлива дата, яка має нагадати всім нам про необхідність збереження миру на планеті та недопустимість війни.


Ми пам’ятаємо, яким страшним лихом для українців була Друга світова війна. Пам’ятаємо, що агресора зупинили спільними зусиллями Об’єднані Нації. Не забуваємо: той, на чиєму боці справедливість, хто захищає свою землю, завжди перемагає. Ця пам’ять робить нас сильнішими. Вона – запорука того, що в майбутньому подібна трагедія не повториться.


Проводжала сина на війну

І сльозу ронила сива мати…

Одягнула ладанку йому,

Щоби легше було виживати.

      Де ж ти, сину, де твоя душа?

      До яких небес вона злетіла?

      У червоних маках розцвіла,

      Як краплина крові – зчервоніла.


Червоний мак - символ пам'яті жертв війни. Вперше його використано в Україні на заходах, приурочених до річниці завершення Другої світової війни у 2014 році. З одного боку зображення уособлює квітку маку, з іншого - кривавий слід від кулі. Скільки маків на полях України, стільки померлих. Немов краплини крові, засіяли вони нашу землю.

З березня 2014 року наша країна знаходиться в стані неоголошеної війни. Багато страждань випало на долю нашого народу за цей час, але він проявив свій незламний дух.

 Сьогодні на Сході України йдуть військові дії, точаться криваві бої. Там вирішується доля і майбутнє України. Сили АТО намагаються протистояти терористам. На полі битви - захисники, мужні, сміливі, хоробрі. Не шкодуючи власного життя, захищають неньку Україну. Це лікарі, які повертають поранених в АТО до життя, це - волонтери, на плечах яких тримається наша армія. 

Перегляньте відеоролик «Бачення з небес».


День пам’яті полеглих у Другій Світовій війні - це лише часточка великої данини пошани полеглим і живим ветеранам, які своєю кров’ю відстояли нашу свободу. Мало залишилось учасників тих подій, але всі ми щиро вдячні їм.


 Бесіда «Спокуса на майно».

Бажання легкої наживи, швидкого збагачення за рахунок інших є причиною багатьох злочинів. Це, зазвичай, крадіжки. Крадіжки у транспорті, у будинках, на відпочинку тощо.

         Найкращий спосіб уникнути крадіжки -  бути уважним, передбачливим. Наприклад, забезпечити надійність житла та перекрити можливі шляхи потрапляння крадіїв у квартиру.

Памятайте!

-         виходячи з квартири навіть на декілька хвилин, зачиняйте квартиру. Крадію не потрібно багато часу для того, щоб забрати цінні речі, тем більше, якщо двері відчинені,;

-         виходячи надовго, обов’язково зачиняйте кватирки та балконні двері;

-         ніколи не відчиняйте двері  відразу. Уважно розпитайте, хто прийшов.   Подивитесь у глазок. Якщо батьків удома немає, двері відчиняти не потрібно нікому. Можна впустити знайомих або родичів, про яких батьки тебе повідомили;

-         будьте обережні з незнайомими людьми. Не думайте, що у злочинця підозріла зовнішність. Навіть, якщо незнайомець представляється офіційною особою (міліціонером, пожежником тощо), намагайтесь перевірити це по телефону або іншим можливим шляхом (не за документом). Якщо просять дозволу війти у квартиру щоб терміново подзвонити, спитайте по якому номеру і зробіть це самостійно, не відкриваючи дверей.

-         коли ви входите  або  виходите, намагайтесь, щоб при цьому не було сторонніх;

-         якщо Ви побачили при підході до власної квартири ознаки присутності у ній сторонніх, не входьте! Терміново телефонуйте до міліції, повідомте сусідів.

-         Будьте уважними до ключів від квартири, довіряйте їх тільки надійним людям, не залишайте їх із зовнішньої сторони дверей.

-         Не ризикуйте ніколи затримати злочинця, якщо навіть побачити, як він виносить ваші домашні речі - життя дорожче! Терміново телефонуйте до міліції, кличте сусідів. Якщо крадії на автомобілі -  запам’ятайте номер.

 Розгляньте малюнки.

Як захистити від крадіжки мобільний телефон.

Щоб убезпечити власне майно від крадіжки, слід набувати навичок безпечної поведінки.



Будьте обережними, зосередженими , обачними! Обачлива поведінка зменшує ймовірність потрапити в кримінальну ситуацію.

 30.04.2021

 Година спілкування «Правила поведінки – правила життя»

Дорогі діти!

Наше життя сповнене різноманітними подіями, зустрічами. Ми не обмежуємось одним лише маршрутом: дім – школа – дім, і самостійністю. Кожна дитина прагне мати певне коло друзів.

Гра перша «Натовп».

Ти пішов з друзями на стадіон, (концерт, дискотеку, у кіноконцертний зал на перегляд нового популярного фільму чи на новорічний карнавал, майдан). Хіба можна перелічити ці моменти, де може зібратися велика кількість людей?  Закінчився матч, і всі ринулися до виходу, розпочалася давка. Що робити в таких випадках? Щоб залишитись неушкодженим у цій ситуації. Треба знати правила поведінки у натовпі. Правила поведінки щодо збереження власного життя у натовпі під час масових заходів Щоб не загинути у натовпі, найкраще правило — не потрапляти в нього або обійти його. Якщо це неможливо, ні в якому разі не йти проти натовпу. Люди в паніці не помічають тих, хто є поряд. Кожен думає про власний порятунок. Натовп поривається вперед, до виходу. Найбільша давка виникає в дверях, перед сценою, біля арени тощо. Тому, входячи до будь-якого приміщення, необхідно звертати увагу на запасні та аварійні виходи і уявляти, як до них добратися.

Твої дії у натовпі: причини і наслідки.


Пам'ятай! Найнебезпечніше — бути затиснутим і затоптаним у натовпі. Для попередження надзвичайних ситуацій під час проведення масових заходів рекомендується створити так звані «групи порятунку». Основне їхнє завдання — своєчасно й оперативно реагувати на раптово виникаючі хвилювання присутніх і не допустити панічних настроїв.

Гра друга «Невідомі предмети».

Дітлахи по своїй суті це – дослідники, яких цікавить все та всі. Дорослі можуть пройти мимо предмета і навіть не звернути увагу на нього, а підлітки - ні. Особливо полюбляють нишпорити вони у лісі, в полі, по ровах та канавах в пошуках пригод та нових вражень. Інколи і в міському середовищі можна виловити цікаві для себе речі. Крім речей, які приносять користь та є просто необхідні для життя, а є такі, які приносять загрозу для життя. Це вибухонебезпечні предмети. Що робити при їх виявленні та як попередити лихо. В такому випадку треба керуватися простим правилом: «Невідоме не чіпай, про безпеку свою дбай!» Бо інколи цікавість може обернутися справжнім лихом. Тобі відома приказка, що цікавій Варварі на базарі носа відірвали, а вибухонебезпечні предмети можуть відірвати не лише носа, а й руку, ногу і взагалі можуть убити. Тому, щоб цього не сталося треба знати та виконувати правила безпеки при виявленні вибухонебезпечних предметів. 

Давайте виберемо із запропонованих картинок ті, які можуть нести загрозу для життя та здоров’я.



Алгоритм дій при виявленні боєприпасів або речей за зовнішніми ознаками схожих на боєприпаси.


Перегляньте відео «Небезпечні знахідки»

Подумайте!

·        Чи правильно хотіли вчинити діти? Чому?

·        Що могло з ними трапитися якби не приїхали рятувальники?

·        Що треба робити при виявленні вибухонебезпечних предметів? 

Діти, без друзів, ніхто не уявляє свого життя. Без них сумно і нецікаво, але необхідно пам’ятати про безпеку, особливо коли ви вирушаєте компанією на відпочинок. Відпочивайте вдумливо і розважливо, дбайте про своє здоров’я та повноцінний відпочинок.

Бесіда.

ПОГОВОРИМО ПРО ПЕРЕХІД ДОРОГИ В УМОВАХ ОБМЕЖЕНОЇ ОГЛЯДОВОСТІ.

Ви розумієте, що правила дорожнього руху є обов'язковими для всіх учасників дорожнього руху: водіїв, пішоходів та пасажирів.

Але їх потрібно не просто добре знати, а й завжди дотримуватися!

Що таке "обмежена оглядовість" на дорозі?

Це все, що може заважати, аби бачити, що відбувається на проїзній частині.

Що це може бути?

Великі кущі та дерева; машини, які стоять біля дороги; взимку - кучугури снігу; навіть дощ, снігопад та туман.

У такому випадку слід вибирати інше (більш безпечне) місце для переходу дороги.

Якщо це неможливо і ви самі не можете оцінити ситуацію, слід попросити знайомого дорослого чи поліцейського, аби вам допомогли перейти проїзну частину.

Обмежувати оглядовість може навіть інший транспорт великих розмірів, що рухається (автобуси, тролейбуси, вантажівки).

Зачекай, поки він проїде, оціни ситуацію і тільки тоді безпечно переходь дорогу.

Питання для роздумів:

ü Чому треба бути особливо обережним на дорозі з обмеженою оглядовістю?

ü Чи доводилося вам без супроводу дорослих переходити дорогу самостійно?

ü Якщо ваша відповідь "так", то що вам заважало, аби гарно проглядалася вся проїзна частина дороги?

Пригадайте ситуації, можливо навіть, запишіть її коротко у зошит,

аби у класі ми обговорили ваші історії та зробили корисні висновки.

 Флікери - незамінна річ, яка повинна бути у кожного пішохода!

Перегляньте відео.

ü Чому пішоходам варто носити флікери в темний час доби?

Завдання: попросіть дорослих, аби разом підібрати кілька флікерів(світловідбивачів) та прикріпити їх до ранця (сумки) чи куртки.

Гарно, якщо про необхідність флікерів ти зможеш розказати і своїм друзям! 

23.04.2021

Тема. Безпека дітей на залізниці.

 Добрий день! Сьогодні ви ознайомитеся з правилами безпечної поведінки біля залізничних колій.

Уважно перегляньте відео.

Запамятайте!

На залiзничнiй колiї є такi небезпечнi точки: поїзд, що  рухається; висока напруга на електрифiкованих залiзницях. Для  безпечного перетину залiзничних колiй улаштовують залiзничнi  переїзди.  На залiзничному переїздi влаштовують настил мiж  рейками для зручностi їх перетинання, а сам переїзд позначають  вiдповiдними знаками  та сигналiзацiєю.

    Перетинати залiзничнi колiї можна тiльки на переїздi.  Пiшоходам треба зважити на те, що головна небезпека - це поїзд,  тому уважно подивитися на колії  лiворуч та праворуч. За  одночасного руху переїздом через залiзницю треба звернути увагу  на те,  що поруч їдуть автомобiлi.

Не можна переходити колії, коли видно поїзд, що наближається.

Не можна підлізати під закритий шлагбаум чи виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.

Там де немає шлагбаумів, треба переходити колії особливо обережно, переконавшись, що не видно й не чути поїзда, який наближається.

Забороняється ходити по насипу біля залізниці, адже можна потрапити під колеса.

Заборонено ходити по рейках, гратися на колії, а взимку кататися на санках і лижах із залізничного насипу. Це може призвести до нещасних випадків.

Запам’ятайте! Біля залізничних колій слід бути особливо уважним.

 Година спілкування «Що таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей».

Сьогодні мова піде про актуальні екологічної проблеми сучасності – засміченость. Ми спробуємо з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини; знайти шляхи подолання цієї проблеми.

Перегляньте інформаційний відеоролик про шкідливість сміття.



Світ може «потонути» в смітті та відходах, які людство накопичило за свою історію. . Статистика каже, що звичайна сім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття. Звичайне сміття оточує нас скрізь: воно під ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, під вікнами багатоповерхівок. В смітті граються наші діти. Воно стало атрибутом нашого життя. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію.

Ø Які види побутових відходів та сміття ви можете назвати?

Поліетилен, пластмаса, скло, будівельні відходи, залишки їжі, метали, деревина, дрібне побутове сміття, папір, непотрібні речі.

Загрози – хвороби дихальних шляхів, астма, алергія, отруєння, хвороби печінки.

Виділення хімічних речовин – отруєння, хвороби печінки, нирок, очей, рак.

Забруднення водойм – неможна купатися, отруєння, хвороби шкіри, мор риби, лептоспіроз.

Подивіться на ці дані…Згадайте про ці цифри перш, ніж викинути своє сміття посеред вулиці чи на природі.

Скільки часу потрібно, щоб повністю розклались:

Паперовий рушник – 2-3 тижні

Бананова шкірка – 3-4 тижні

Паперовий пакет – 1 місяць

Газета – 1,5 місяці

Огризок від яблука – 2 місяці

Картон – 2 місяці

Апельсинова шкірка – 6 місяців

Фанера – 1-3 роки

Вовняна шкарпетка – 1-5 років

Коробка з-під молока – 5 років

Недопалок – 10-12 років

Шкіряні черевики – 25-40 років

Склянка з пінопласту – 50 років

Гумова покришка – 50-80 років

Пластиковий контейнер – 50-80 років

Алюмінієва банка – 200-500 років

Пластикова пляшка – 450 років

Одноразовий підгузник – 500 років

Пластиковий пакет – 200-1000років

 Висновок. Сміття, його величезна кількість   навколо призводить не лише до засміченості, а й до хвороб людини.

Сортування сміття.


Неодноразово ми бачимо їх за містом і навіть у самому місті, у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і мішанина з різноманітних видів сміття розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Все це змушує нас змінити наше ставлення до відходів. Так далі тривати не може.

Як сортувати сміття.


Давня істина говорить: "Те, що ми маємо – не бережемо, коли втрачаємо – плачемо". Отже, варто вже зараз замислитися, аби не знищити назавжди те, що ми зобов’язані залишити нашим дітям і онукам, щоб і вони відчули насолоду в гармонійному житті з природою!

16.04.2021

Добрий день! 

Тема сьогоднішньої бесіди  «Сам вдома. Уникнення небезпечних ситуацій». Ця бесіда допоможе вам уникнути небезпечних ситуацій вдома під час відсутності батьків, навчить основним діям в екстремальних ситуаціях.

Перегляньте відео.


Запам'ятайте!

Ти сам залишився вдома:

-         ніколи не залишай двері квартири незачиненими, не відчиняй двері незнайомим;

-         не впускай до квартири незнайомих людей, навіть тих, хто просить подзвонити до пожежної охорони, “Швидкої допомоги”, міліції;

-         не поспішай відчиняти і міліціонеру у формі, лікарю в халаті – намагайся з’ясувати мету їхнього візиту.

Телефони:

Пожежної охорони101

Міліції 102

Швидкої допомоги103

-         на видному місці у квартирі напиши телефон найближчого відділення міліції ( запам’ятай, що 102 може не відкликатися  протягом 2-3 хвилин);

-         якщо є в домі собака, привчи її подавати голос на кожний дзвінок, стук у двері;

-         не відчиняй незнайомцям, якщо вони називаються знайомими вашої родини, родичами, якщо вас не попередили батьки про те, що вини повинні приїхати. Запропонуй зайти трохи пізніше.

-         не відчиняй двері жебракам, погорільцям;

-         не впускай тих. Хто назвався працівниками комунальних служб, якщо “сантехнік” наполягає, кричить, що необхідно перекрити гарячу воду, інакше заллє весь будинок, а кран у твоїй квартирі, запропонуй йому прийти із сусідами, яких ти знаєш;

-         не біжи на крик незнайомця, який галасує, що будь-кому з твоїх родичів погано, запропонуй підтвердити свої слова (для цього, особливо, якщо в домівці є хворі, необхідно мати помітну річ.

-         не відчиняй на слова “телеграма, треба розписатися!”. Запропонуй прочитати її через двері, а ні – то нехай несуть на пошту, а ви пізніше зайдете за нею;

-         квіти й торт у руках незнайомців, їхні усміхнені обличчя – не причина відчиняти перед ними двері;

-         якщо чомусь все ж таки доведеться відчинити, залиши спочатку двері на ланцюжку; не реагуй на підбурювання та звинувачення у боягузтві;

-         якщо хтось заради “жарту” затулив “вічко” на дверях або, подзвонивши. Заховався за виступ стіни, скажи, що не відчиниш, доки не побачиш, хто дзвонить;

-         про всі намагання проникнути до квартири, негайно повідомляй батьків. Домовся про те, щоб батьки обов’язково дзвонили тобі по телефону (якщо він є ) три-чотири рази на день, у певний час.

Подумайте!

1) За якими номерами телефонів потрібно викликати служби у разі небезпеки?

2) Чому не можна впускати в оселю незнайомця?

3) Як дізнатися, хто стоїть за дверима?

Година спілкування.

Сьогодні ми з вами поговоримо про Інтернет. Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують? Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?

Перегляньте відео.


Знайдіть вихід із ситуації !

1. Учениця 5-го класу зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?

o   Закрити сайт.

o   Звернутися до батьків за допомогою.

o   Самій усунути несправність.

(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні).

2.                 Буваючи в Інтернеті, ми часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає  працювати в Інтернеті. Як позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими сторінками.

o   Встановити антивірусну програму.  

o   Встановити на свій браузер фільтр. 

o   Встановити новий браузер.

(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті, встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).

3.                 На уроці інформатики ви створили собі електронну скриньку. Тепер ви зможете обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на адресу електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від невідомого користувача. Як їй вчинити ?

o   Завантажити файл, і почати грати.

o   Не відкривати файл.

o   Відправити файл своїм друзям.

(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).

4.                 На уроці природознавства задали знайти зображення динозаврів. Ви захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. Як вчинити?

o   Відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті.

o   Перевірити цей номер в Інтернеті.

o   Не викачувати більше картинки.

( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс - не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)

5.                 Ви познайомилася в Інтернеті з учнем 5-го класу. Хлопчик не вчиться з вами в одній школі, і взагалі ви його жодного разу не бачила. Одного разу новий друг запросив вас зустрітися з ним у парку. Що робити ?

o   Піти на зустріч.

o   Піти на зустріч разом з мамою чи татом.

o   Не ходити на зустріч.

(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)

6.                 Новий друг, з яким ви познайомилася вчора в Інтернеті попросив терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону, домашню адресу, ким працюють батьки. Ви повиніа:

o   Повідомити йому потрібні відомості.

o   Не повідомляти в Інтернеті, а повідомити при зустрічі.

o   Порадитися з батьками.

(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)

7.     Ви на уроці інформатики почула нове слово "нетікет". Що воно означає?

o   Правила етикету.

o   Правила роботи на комп'ютері.

o   Правила мережевого етикету.

Нетікет (Netiquette) - (англ. Net - мережа, Etiquette - етикет) - моральні правила поведінки в комп'ютерних мережах.

Пам'ятайте!


Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуватися.

Вчіться користуватись Інтернетом із розумом !

09.04.2021

Година спілкування.

Хочеш бути здоровим? Будь ним!

 

Всесвітній день здоров’я щорічно відзначається 7 квітня. Традиція проводити в цей день заходи, присвячені проблемам збереження здоров’я та профілактики захворювань, приурочена до дня створення у 1948 році Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), на яку покладено вирішення міжнародних проблем, пов’язаних з охороною здоров’я  населення планети. Саме цей день прийнято відзначати у міжнародному масштабі як Всесвітній день здоров’я.

     Яка мета цього свята?  Привернути увагу до проблем охорони здоров’я та необхідності розгорнутої й всеохопної профілактики захворювань, здорового способу життя.   Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я».
Здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.

Пропоную Вам переглянути відео . Учні нашої школи долучилися до міського челенджу, який присвячений  Всесвітньому дню здоровя.

Поміркуйте!      Що означає вести здоровий спосіб життя?

БЕСІДА  БЖД

Дорогі діти! Знати про коронавірус якомога більше – означає захистити від захворювання і себе, і своїх близьких. В умовах пандемії COVID-19, яка охопила світ і Україну зокрема, ці знання є надзвичайно важливими.

 Насправді, цей вірус легко сплутати з іншими респіраторними захворюваннями, бо симптоматика дуже схожа. Давайте розберемось, в яких випадках треба звертатись за допомогою до лікаря.


Потрібно дотримуватися певних правил, щоб уникнути зараження.

Перегляньте відео.


Про COVID-19 накопичилося вже багато міфів. Спробуймо разом розібратися, де міф, а де – правда.


Підтримуйте одне одного. Нашої підтримки особливо потребують люди, які захворіли на COVID-19 – захворіти може кожен із нас. Критично ставтеся до інформації у ЗМІ або в соцмережах, перевіряйте факти. Хорошими джерелами інформації про COVID-19 є сайти Всесвітньої організації охорони здоров’я та CDC – Центрів з контролю та профілактики захворювань у США. Також актуальну інформацію можна дізнатися на сайтах Міністерства охорони здоров'я України та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.

Бажаю  всім здоровя!

31.03.2021

Дорогі мої учні! Нагадую, що ваше здоровя і життя залежить від дотримання вами правил поведінки.

Перегляньте відео.

Запамятайте!

Правила поведінки під час весняних канікул

·                      Дотримуйся правил правил дорожнього руху.

·                     Дотримуйся правил пожежної безпеки та поводження з електроприладами.

·                     Дотримуйся правила поведінки в громадських місцях .

·                     Дотримуйся правил особистої безпеки на вулиці .

·                     Дотримуйся правила поведінки, коли ти один вдома.

·                     Дотримуйся правил безпеки при поводженні з тваринами.

·                     Не грай з гострими, колючими та ріжучими, легкозаймистими та вибухонебезпечними предметами, вогнепальною та холодною зброєю, боєприпасами.

·                     Не вживай лікарські препарати без призначення лікаря, наркотики, спиртні напої, не кури і не нюхай токсичні речовини.

  Вимоги безпеки життєдіяльності учнів

 у разі виникнення надзвичайної або аварійної ситуації

·                     Не панікувати, не кричати, не метушитись, чітко й спокійно виконувати команди до­рослих, які перебувають поряд.

·                     Зателефонувати батькам, коротко описати ситуацію, повідомити про місце свого пере­бування.

·                     У разі, якщо ситуація вийшла з-під контро­лю дорослих, зателефонувати в служби екс­треної допомоги за номерами:

                 *      101 — пожежна охорона;

                 *      102 — міліція;

                 *      103 — швидка медична допомога;

                 *      104 — газова служба.

              Коротко описати ситуацію, назвати адресу, де склалася надзвичайна ситуація, назвати своє прізвище, ім'я, номер свого телефону.

·                     3а можливості покинути територію аварій­ної небезпеки.

 Бажаю добре відпочити!  Цікавих і змістовних весняних канікул! 

29.01.2021

Година спілкування з елементами тренінгу

«Здоров’я – цінність нашого життя»

Кожному  від народження дається найцінніший дар – життя . І найдорожче, що є в житті – здоров’я. Тема сьогоднішньої розмови «Здоров’я – цінність нашого життя». Також ми спробуємо довести важливість здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття людини; зорієнтуємось на здоровий спосіб життя.

1. Вправа «Визначення особистого розуміння поняття».

- Що таке здоровя?

ü Здоров’я – це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад.

(так визначила Всесвітня організація охорони здоров’я).                  

ü Здоров’я – це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної. (Т. Бойченко «Основи здоров’я», 5 клас).        

2. «Мозковий штурм»

Існують певні правила, яких повинна дотримуватися людина, щоб бути здоровою. Для здорового способу життя характерні корисні звички.

Перегляньте відео.



Ø Які корисні звички ви знаєте? Чи дотримуєтесь ви здорового способу життя?

Ø Що заважає нам вести здоровий спосіб життя?

Ø Які існують шкідливі звички?

Шкідливі звички

1. Переїдання

2. Алкоголь

3.Наркотики

4.Токсикоманія

5.Алкоголь

6.Надмірне захоплення комп’ютером

3.Вправа «Формула здоров’я».  Подумайте!

 1. Чи згодні ви, що зарядка – це джерело бадьорості та здоров’я?

2. Чи правда, що жуйка зберігає зуби?

3. Чи правда, що від куріння гине щорічно в світі більше 10000 чоловік?

4. Чи правда, що банани та шоколад піднімають настрій?

 5. Чи правда, що є нешкідливі наркотики?

6. Відмовитись від куріння легко?

7. Чи корисне молоко та молочні продукти?

8. Чи правда, що влітку можна запастися продуктами на весь рік?

9. Чи корисно людині займатись фізичними вправами?

10.Чи правда, що з гарним і веселим настроєм краще та легше жити?

4. Поради для всіх.

 Надамо поради всім, хто хоче бути здоровим.

Перед вами – ілюстрації. Виберіть малюнок, сформулюйте відповідне правило й озвучте пораду для всіх, щоб бути здоровим .



5. Вправа-анкетування «Рівень твого фізичного розвитку».

Дайте відповіді на наступні запитання.

Запитання

Так

Ні

Чи дотримуєшся ти режиму дня?

 

 

Чи робиш ранкову гімнастику?

 

 

Чи любиш ходити пішки, а не їздити громадським транспортом?

 

 

Чи охоче займаєшся спортом на уроках фізкультури?

 

 

Чи відвідуєш спортивну секцію або гурток?

 

 

Чи займаєшся фізичною працею?

 

 

Чи вживаєш щодня фрукти та овочі?

 

 

Чи маєш ти здоровий сон?

 

 

Після закінчення анкетування підрахуйте свої результати. Чим більше ствердних відповідей,тим кращий рівень фізичного розвитку.

 Запам’ятайте! Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей на світі – мільйони, усі вони несхожі між собою. Люди, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя буває і гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога, залежить тільки від вас. Тож, давайте, щоб девізом вашого життя було гасло:«Я обираю здоровий  спосіб життя!»

22.01.2021

ДЕНЬ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ

Дорогі діти! Ми живемо в Україні, в країні яка багата своєю історією, надбаннями, краєвидами, мелодійною музикою, милозвучною мовою. Так трапилось, що на протягом багатьох століть  розвитку Україна не мала власної державності і єдиної території. Українські землі в різні періоди належали багатьом державам: найбільше Росії, Литві, Речі Посполитій, а потім Польщі, Австро-Угорщині, а згодом Румунії та Чехословаччині.

У  1917 р. У Наддніпрянській Україні розпочалася національна революція. В результаті неї було  проголошено створення Української Народної Республіки (УНР) та обрано першого президента Михайла Грушевського.    

Подібні процеси відбувалися і в Галичині.  Згодом, у жовтні 1918 року, була  проголошена Західно - Українська народна Держава на території Галичини, Північної Буковини та Закарпаття. Головою Ради став Євген Петрушевич.А  вже через рік ,22 січня 1919 р., у Києві відбулось урочисте проголошення злуки  Західно-Української Народної Республіки в єдину соборну Українську Народну Республіку.

Перегляньте відео. 


Історія України - це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Січі. Серед тих, хто віддав своє життя за щастя народу, імена славних лицарів : Дмитро Вишневецький - Байда - був першим кошовим Запорозької Січі;Петро Сагайдачний;Іван Сірко;Богдан Хмельницький;Максим Залізняк;Іван Мазепа.

Вікторина

Назвіть один із найдавніших знаків, який є гербом України.

Коли було прийнято постанову про Державний прапор України і якого він кольору?

Як називається Гімн України?

Хто є автором слів Гімну України?

Назвіть український Національний герб.

Назвіть найбільшу святиню українського народу в музичній символіці.

Назвіть композитора, який вірш П. Чубинського поклав на музику, цей твір невдовзі
став гімном.

 Перегляньте відео. Найкращі місця України.


Ось така наша Україна!

Красивий ,щедрий рідний край
І мова наша соловїна .
Люби, шануй, оберігай
Усе що зветься Україна!.


Обережно! Сильні морози.

Перегляньте презентацію за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1FpQ8Tt-eBkfohkpEqHD9c2M9OzcNPjnf/view?usp=sharing

Пам'ятайте!

15.01.2021

Година спілкування «Ні булінгу!»

Ця історія трапилась дуже давно у старовинно­му місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чо­ловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його в до­лонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший, живий чи мертвий?». І мудрець, який і на­справді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

Отже, друзі, як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

Учні відповідають: «Що від самої людини залежить, житиме метелик чи помре».

Але в цих мудрих словах є ще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — доб­ра чи зла, як вона ставитиметься до інших добре чи погано.

Нам подобається, коли нас люблять, поводяться з нами чемно, звертаються до нас на ім’я, особливо на лагідне. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають на прізвисько, принижують ?

Перегляньте мультфільм «Жив собі чорний кіт»

Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіту, всі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

Подумайте !

Ø  Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо?

Ø  Проаналізуйте, чи справедливе було ставлення інших до кошеняти?

Ø  Чи розумно будувати відносини з оточуючими, ґрунтуючись на їхніх вроджених особливостях чи зовнішності?

Форми шкільного булінгу можуть бути різними:

Ø  систематичні кепкування з будь-якого приводу

Ø  задирство;

Ø  фізичні і психічні приниження;

Ø  різного виду знущання;

Ø  бойкот та ігнорування;

Ø  псування особистих речей та ін.

Найчастіше жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають:

Ø  Фізичні недоліки: носять окуляри,  діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату (наприклад ДЦП), тобто ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків.

Ø  Особливості поведінки: замкнуті, сором`язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, нещасливі і ті, які мають занижену самооцінку.

Ø  Особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, клаповухість, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі).

Ø  Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.

Кожен з нас рівний у своїх правах. Кожен з нас такий самий, але водночас такий різний. Хтось високий, а хтось ні. Ти вмієш жартувати, а я ні. Перелік таких порівнянь можна продовжити. Але всі можемо поважати один одного та дружити, навіть якщо ми дуже різні. Чи пам’ятаєте ви мультик про Капітошку? Давайте переглянемо його?

Подумайте!

1.      Чи прагнув Вовк дружби?

2.      Які слова він повторював коли розглядав себе в дзеркалі?

3.      Чому він прагнув викликати в інших страх?

4.      Що роздратувало Вовка, коли він побачив Капітошку?

5.      Чому?

6.      Чи у ставленні до Капітошки Вовк проявив насилля? Як саме?

7.      Якою була реакція Капітошки на вчинки Вовка?

8.      Чи стали б головні герої мультфільму справжніми друзями, якщо б  Капітошка відреагував  інакше, наприклад спробував дати здачу чи обурився?

         Як ми живемо? Як ставимося один до одного? Чи має значення для інших і навіть для нас, що ми говоримо?

Прочитай притчу «Скільки важить сніжинка?»

Одного разу маленька синичка, сидячи на засніженій гілці дерева, запитала в дикого голуба:

— Скільки важить одна сніжинка?

— Не більше, ніж нічого, — відповів він їй.

— Тоді я хочу розповісти тобі дуже цікаву історію, —вела далі синичка. — Одного разу я сиділа на ялиновій гілці, й почався снігопад. Це ще не була віхола, й легкі сніжинки спокійно лягали на дерева. Я нарахувала 7435679 сніжинок, які опустилися на ялинову гілку. І коли остання сніжинка, що, як ти сказав, «важить не більше, ніж нічого», впала на неї — гілка зламалася. — Після цього синичка злетіла, залишивши голуба у глибокій задумі.

Скільки важать наші слова? Часом ті слова, які «не важать» нічого, наші вчинки, які ми робимо, непомітні для нас самих, лягають великою образою й болем на інших. І під таким тягарем може зламатися кожна людина. Я точно знаю, що хоча б раз, але кожен із нас завдавав образи іншим, навіть не зауважуючи цього.

Насправді слова, з якими ми звертаємося одне до одного, важать дуже багато: добрими, лагідними можна підняти людині настрій, зробити її щасливою, а злими і жорстокими — засмутити, образити, принизити і навіть убити. Про це потрібно пам’ятати під час спілкування і конфлікту, щоб не зіпсувати стосунків назавжди.

Я щиро вірю і повністю впевнена, що кожен з вас вживатиме такі слова, що підніматимуть настрій іншим, щоб будувати і не руйнувати. Адже те, що ми говоримо так чи інакше лишає слід у серці людини, якій ми це сказали. Наш клас – це маленька сім’я. Мені, та й вам, хотілося б, щоб у нашій сім’ї завжди панувало добро, взаємоповага, не було сварок, лихослів’я. А наш клас – це ще й частинка більшої сім’ї – нашої школи. Я переконана, що кожен із вас прагне, щоб наша школа стала територією Добра. Тому пам’ятайте правило, яке називають Золотим «Усе, що хочете аби робили вам люди, те робіть їм  і ви»                                              

Прості правила поведінки на вулиці в ожеледицю.

Переглянути відео.


ДДДд

Добрий день, дорогі мої учні!

День захисника́ Украї́ни  свято, що відзначається в Україні 14 жовтня у день святої Покрови Пресвятої Богородиці та водночас з Днем Українського козацтва.

Історія кожного народу має свої символи й атрибути. Народними символами України є славні сторінки козаччини.

У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже 300 років. Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від нападів турків і татар, а також від польських та московських колонізаторів. Козаки були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми. 

     Вважають, що слово козак походить від слова “коза”.Козаки були спритні, як кози, вдягалися в казячі кожухи. Можливо, слово “кайзак” , що означає “вільний чоловік”. В запорозьких козаків було 265 островів. Найбільший острів називався Січ. Там козаки жили постійно; вчилися військової справи, готувалися до воєнних походів.

 Посередині Січі стояла церква Святої Покрови знадвору дуже скромна, а всередині повна золота і срібла. Частину своєї здобичі призначали на церкву і купували щороку нові ікони. Січчю командував кошовий, його всі називали батьком. До військової старшини належали ще військовий суддя і писар. 

  Козаки мали свої звичаї. Хто хотів стати козаком, мусив наперед служити 3 роки у старшого козака. Коли навчався від того козака орудувати зброєю й набував спритності у битвах, ставав справжнім козаком і діставав зброю: рушницю, спис, луки і стріли. 

    Козаки одягалися просто: в грубу сорочку в довгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльки, через плече носили торбинку з харчами, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили… Та ще й таку моду мали: чуприну носили, та таку, що на вухо намотували. 

 

Про козацтво народом складено багато прислів’їв. 


 *Козацькому роду нема переводу! 

*Козак з біди не заплаче! 

*Козак не боїться ні тучі ні грому! 


*Де козак – там і слава! 

*Не журися, козаче, нехай ворог плаче!

Вікторина "Що ви знаєте про козаків?"



Сьогодні ми схиляємо в задумі голови перед подвигами славних предків. Пам’ятаймо тую славу! Пам’ятаймо всі сторінки нашої історії. Пам’ятаймо, якщо бажаємо бачити свою землю щасливою й вільною!







Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас