5 клас Історія України дистанційне навчання 2019/2021

 2020-2021 навчальний рік

27 квітня (5-А клас)
28 квітня, 5 травня (5-Б клас)
     Доброго дня, дорогі мої п'ятикласники. Пропоную Вам переглянути відеоурок на тему "Праця і господарство: колись і сьогодні"  за посиланням:
        Прошу написати твір-роздум на тему " Праця в житті людини". Виконані роботи надсилайте на електронну адресу: Natasha.belinsha86@gmail.com)

21 квітня
5-Б клас
Код доступа: 75Swhd 
20 квітня
5-А клас 
Код доступа: DGN1QQ 
 
 
  
 

Практичне заняття. Про що можна дізнатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево

Мета:

·        розкрити зміст науки генеалогія, значення поняття родинне дерево; розвивати вміння роботи з фото джерелами, створювати родинне дерево та визначити їх роль у роботі дослідників; розвивати вміння самостійної роботи учнів, аналізу історичних документів; виховувати гордість за свою родину, повагу до сімейних традицій 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Фотографія це мить з життя

Учні мають висловити своє ставлення до обраного епіграфу заняття (вправу «Мікрофон»)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу:

?        Що історики бачать на фотографії.

?        Який прилад допомагає нам зупинити час і зберегти пам’ять про певну подію?

?        Яке значення для історії має винайдення фотоапарату?

          Люди ще в давні часи намагалися зберегти пам’ять про певні моменти життя. Першим схожим на фотоапарат пристроєм, створеним ще в ІІІ ст.. до н.е., був апарат – обскура. Камера була у вигляді ящика.

         А основу сучасного фотоапарату створив француз  Жозеф  Ньєпс. Він створив фотоапарат, який назвали «Геліограф» .  

         Результатом фотографічного процесу є отримання фотографії.

Фотогра́фія (від грецького φώς (φωτός) — світло та γράφω — пишу) — зображення, отримане на певному матеріалі, здебільшого на цупкому папері. Колекції фотографій називають фотоальбомами 

         З винаходом фотоапарату фотографія стає одним із найважливіших історичних джерел.  Фотографія дає нам безпосередньо уявлення  про подію, фіксує безпосередньо мить, коли вона відбувається. 

?        Яка особливість фотографії як історичного джерела?

?        Які знання дають нам фотографії?

Як відображена історія вашої сім’ї у фотографіях.

Досліджуючи фотографію, як історичне джерело потрібно звернути увагу на такі  питання:

1.     Кого зображено на фотографії? Хто ці люди і що вони роблять?

2.     Коли і де відбувається ця подія? Чому ви так гадаєте?

3.     З якою метою зроблено фотографію?

4.     Якої інформації бракує, аби повністю відповісти на ці питання?

5.     Чи є на фотографії підпис, інші написи? Чи можуть вони стати у пригоді під час вашого дослідження?

6.     Які висновки можна зробити?

7.     Про що ще ви б хотіли дізнатися?

  Практична робота

учні, використовуючи пам’ятку, аналізують свої сімейні фотографії.

1.     Чому родинне дерево є історичним джерелом
     У сімейних архівах знатних родин у давнину та нині зберігають відомості про походження сім’ї та прізвища, про родинні зв’язки та близькість до інших заможних і відомих людей. Схему походження сім’ї називають родинним або генеалогічним деревом.  

         Наука, яка вивчає походження та взаємний зв’язок родини називається генеалогія.

          Збирання інформації про власний родовід стало дуже важливим у X столітті. Аби довести свою шляхетність і мати право на привілеї, рицарі та інші дворяни збирали відомості про своє походження.

         Результати досліджень історії власної родини зображали у вигляді дерева. В основі, або ж у корінні, такого дерева часто розміщували герб засновника родини, а на гілках (праворуч і ліворуч) — герби батька і матері. Зазвичай родинне дерево має вигляд картини, яку розміщують на видноті.

Практична робот (створюємо родинне дерево своєї сімї) 

 

Завдання

Спробуйте, використовуючи підказки, визначити, хто кому з членів родини ким доводиться. 
Слова-підказки: дівер - брат чоловіка, зовиця - сестра чоловіка, невістка - дружина чоловіка, свекор - батько чоловіка, свекруха - мати чоловіка, тесть - батько дружини. теща - мати дружини, шурин - брат дружини, свояк - чоловік сестри дружини, свояки - чоловіки одружені на сестрах. 
2. Перенести зображене дерево на окремий аркуш, де замість фотографій написати імена та прізвища, рік народження, місце проживання, рід занять або професія. 
3. Підготувати розповідь про свою родину.

ІV. Підсумок уроку


V. Домашнє завдання:

1.     Написати  есе на тему «В чому цінність фотодокументів для історика» або скласти родинне дерево (виконанні завдання прошу надсилати на електронну адресу:
Natasha.belinsha86@gmail.com)

 


Правила роботи з фотографіями

1)  Які предмети та будівлі зображені на фотографії?

2)  Що роблять люди, зображені на знімку?

3)  Коли і де відбувалася подія, зображена на фотографії? Власну думку обґрунтуйте.

4)  Чи позували люди для фотографії або це був випадковий знімок?

5)  З якою метою зроблено фотографію?

6)  Чи є на фотографії підпис? Про що він може розповісти?

7)  Якщо вам не відома дата фотографії, спробуйте визначити час її появи.

8)  На які запитання фотодокумент не може дати відповіді? Якої інформації бракує?

 
13, 14 квітня
5-А, 5-Б класи 
   Доброго дня діти. Запрошую вас на урок. Пропоную вам переглянути відеоролик і виконати тестові вправи за посиланнями:
 

Тема : Історичні праці про Україну та їхні автори.

Мета: Пригадати що таке писемні та усні історичні джерела та у чому їх відмінність; розповісти про найдавніші руські та козацькі  літописи;   ознайомитися із творчістю видатних  руських і козацьких літописців; пояснити зміст термінів і понять : «козацький літопис» , «літопис»; історичними працями з історії України написаними в19- на початку20 ст. формувати вміння  визначати значення для людини пам`яті про власне минуле ; розвивати інтерес до минулого України ; виховувати шанобливе ставлення до книг,історичних джерел.

Тип уроку : комбінований.

Основні дати та події: XI-початок XIIст.- літописне зведення «Повість минулих років»;  XVII-XVIIIcт.- літопис Самійла Величка.

Хід уроку.

      І. Організація навчальної діяльності та перевірка домашнього       завдання

Оголошення теми і основних завдань уроку та фронтальне опитування.

--   Що досліджують  історики?

--   Що таке історичний факт?

--  Кого ми називаємо історичним діячем?

     --  Як історики відтворюють картину минулого?

--  Як минуле відображається в художніх творах?

--  Як минуле відображено в мистецьких творах ?

ІІ.   Актуалізація опорних знань.

Висловіть судження про значення для людини пам’яті про власне минуле,минуле родини,народу.

ІII . Вивчення нового матеріалу.

1 Особливості руських літописів..

      Ще з дописемних часів першоджерелами про минуле  була усна народна творчість.  З часом ці твори були записані й відображені в писемних джерелах. .

      Писемність на наших землях почала активно поширюватися із прийняттям християнства. Першими літописцями були монахи. Книги поєднували думки і ідеї автора із майстерністю художника ,друкаря , які створювали її зовнішній вигляд.

       Книг , які дійшли до нас з часів Київської Русі ,збереглося не багато . Це пов’язано з дорогою вартістю книг , із матеріалом з якого  вони виготовлялися, із пожежами,  які часто виникали. Але ті,  що збереглися. мають для вивчення історії  дуже велике значення.  Одним з найвідоміших літописів є «Повість минулих літ». Укладений цей літопис на початку 12 ст.. ченцем Києво-Печерського монастиря Нестором. У літописі є відомості про походження  східних слов’ян, історію Русі-України та її сусідів . Робота над літописом зайняла майже 20 років . На жаль ,оригінал літопису не  зберігся,а до нас дійшли пізні списки літопису.

     Однією з найяскравіших пам’яток літописання є також Галицько-Волинський літопис. Він був написаний у другій половині 13 ст. і є головним  історичним джерелом з історії Галицько - Волинського князівства. Центральною частиною твору є життя князя Данила Галицького.

 

2 . Про що розповідають козацькі літописи.

     Унікальними є козацькі літописи, які творилися в козацькому середовищі і були присвячені подіям козацької історії. До наших днів дійшли три козацькі літописи: Самовидця, Григорія Граб’янки та Самійла Величка. Автор літопису Самійла Величка працював канцеляристом Війська Запорозького. Літопис укладений між 1715 р. і початком 1720-х років. У літописі розповідається про Національно-визвольну війну під проводом Богдана Хмельницького,події від 1660 р. до 1700 р. Самійло Величко використав багато документів, в тому числі й іноземних, а також використав власні спостереження та свідчення очевидців.

3.  Праці з історії України написані в 19 на початку 20 ст.

      Найвидатнішим істориком запорозького  козацтва  вважають Дмитра Яворницького. Він є автором понад 210 праць з історії, зокрема таких: «Історія запорозьких козаків», «Іван Дмитрович Сірко,славний кошовий отаман війська запорозьких козаків», «Джерела для історії  запорозьких козаків».

       На попередньому уроці ми  розглядали  картину Іллі  Рєпіна «Запорожці пишуть листа  турецькому султану» Дмитро Яворницький допомагав  художнику порадами, матеріалом з життя козаків.   Ілля Рєпін  зобразив  Дмитра  Яворницького на картині в образі писаря.

       Найвидатнішим  істориком  початку 20 ст., батьком історії України, вважають  Михайла Грушевського  ,який  ґрунтовно  досліджував та вивчав  історію  українського  народу. Він написав  майже 2 тисячі праць з історії України. Найвизначнішою  працею є «Історія  України-Руси» в 10 томах, «Нарис історії українського народу», «Ілюстрована  історія  України». Червоною ниткою в його працях проходить ідея самобутності,неповторності  й  безперервності  історії  українського народу.

Бесіда за запитаннями .

1.     Що таке козацькі літописи ?

2.     Які козацькі літописи згадуються ?

3.     Ким був  Самійло Величко?

4.     Яке значення козацьких літописів для вивчення історії України?

 

IV.Закріплення нових знань.

V. Підсумки уроку

    Отже , сьогодні на уроці ми дізналися про історичні праці  про Україну ,  познайомилися із творчістю  Нестора- Літописця та Самійла Величка, Дмитра Яворницького, Михайла Грушевського.  Побачили , який великий внесок зробили вони в справу вивчення історії України . Завдяки їхній праці ми можемо мандрувати сторінками історії , робити висновки і пишатися нашими відважними козаками- воїнами.

VI. Домашнє завдання.

1.     Висловіть судження про важливість дослідження історії.

2.     У чому значення  роботи  історика  для  суспільства?

3.     У чому на вашу думку, користь від вивчення історії?

 Уявіть себе  сучасним літописцем . Запишіть невеличкий літопис 
 
07 квітня
5-Б клас 
Доброго дня, діти. Запрошую вас на урок.
Код доступа: tyq9Yh 
06 квітня
5-А клас
Доброго дня, діти. 
Код доступа: YHDbJ7

Тема: Головні цілі пізнання минулого.

Мета: розширити і поглибити знання про головні цілі вивчення історії; сформувати уявлення про фах історика; з’ясувати зміст понять «історичний факт», «історична особа», «історичне дослідження»; стимулювати активну пізнавальну діяльність; розвивати абстрактне мислення за допомогою візуалізації; встановити зв’язки одержаних знань з практикою.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців»

О.Довженко

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Мотиваційний етап

Метод «Мозковий штурм» - діти, дайте відповідь на запитання:

-          Що таке історія? Наука, як вивчає минуле

-          Хто такий історик? Вчені, які досліджують минуле людства

-          А для чого ми взагалі вчимо історію?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

IV. Засвоєння нових знань.

1.      Що таке історичний факт, історичний образ,  історичний діяч, історичне дослідження.

Професія історика досить цікава і захоплююча, схожа на роботу детектива. Аби знайти якусь нову інформацію про минуле вченим треба провести певне дослідження.

Історичним дослідженням називають пошук нових знань про минуле на підставі вивчення історичних джерел.

-          Які бувають історичні джерела? Речові, письмові, усні, візуальні.

Важливими завданнями істориків є: з’ясувати за допомогою джерел інформацію про певні події минулого; визначити, які події є фактами, а які – вигадкою  авторів (якщо джерела є писемними або усними); з’ясувати всі обставити цієї події, тобто передумови, причини, привід до події, її суть,  результат і наслідки.

Історичний факт – справжня, не вигадана подія, тобто те що відбулось насправді.

Пояснюю схему поняття «історична подія»:


Досліджуючи будь який історичний період вчені також з’ясовують, як жили різні верстви населення – селяни, ремісники, воїни, козаки, пани.  Велику роль в історії відігравали певні люди, які безпосередньо впливали на хід історії це історичні діячі.

-          Яких історичних діячів ви знаєте? (Володимир  Великий, Богдан Хмельницький, Михайло Грушевський…)

Історичні діячі – люди, діяльність яких суттєво вплинула на життя суспільства в минулому, на перебіг конкретних подій.

 Дослідивши та зіставивши всі історичні джерела про якусь подію, або історичного діяча історик подає своє бачення минулого, тобто історичний образ.

Історичний образ – результат відображення того чи іншого історичного факту в думках людини, у працях істориків.

  

V. Узагальнення та систематизація.

Переглянути відеоролик за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=58tx2Ky_yQI 

Задачі:

М. Грушевський народився в 1866р. Скільки років минуло від року його народження до сьогодення?

Нестор закінчив написання літопису «Повісті минулих літ» у 1110р. Писав він її 20 років. У якому році Нестор почав писати свій літопис?

Обчисліть скільки років минуло від початку Української революції 1917р. до Революції Гідності 2013р.?

Володимир Великий почав правити Руссю-Україною в 980р, помер в 1015р. Скільки років він князював?

Перевести дати в століття:

1187р.; 988 р.; 1596 р.; 1914 р; 2000 р; 2001 р.; 18р.; 775р; 1657р.;

VІ. Домашнє завдання.

Виписати нові терміни, завершити виконання завдань. Підготувати доповідь на тему: «Художні твори про минуле України»

 

 

 
30, 31 березня
    Дорогі мої п'ятикласники, прошу Вас виконати тестові завдання до 22.00 31 березня за посиланням:
 
 
20 січня
5-Б клас
Тема: Джерела, які зберігають пам'ять про історію княжої Русі-України. 
Переглянути відеоролик за посиланням:
 Опрацювати текст параграфа 13 (ст. 90-96);
Виконати тестові завдання за посиланням:
19 січня
5-А клас
Тема: Джерела, які зберігають пам'ять про історію княжої Русі-України.
Переглянути відеоролик за посиланням:
Опрацювати текст параграфа 13 (ст. 90-96);
Виконати тестові завдання за посиланням:
 
13 січня
5-А клас
Тема: Пам'ятки історії як джерело історико-культурної спадщини. 
Код доступа: 1XK7tu 
      Опрацювати текст параграфа 13 ( ст. 90-97), підготувати рекламний буклет історичних пам'яток "Путівник мандрівника" або заповнити таблицю:
 

Кому памятник

Хто автор

Де розташований

Коли встановлений

 

 

 

 

 
 13 січня
5-Б клас
Тема: Пам'ятки історії як джерело історико-культурної спадщини. 
Код доступа: Pii2n0
    Опрацювати текст параграфа 13 ( ст. 90-97), підготувати рекламний буклет історичних пам'яток "Путівник мандрівника" або заповнити таблицю:
 

Кому памятник

Хто автор

Де розташований

Коли встановлений

 
21, 23 грудня 
Тема: Практичне заняття. Інформація про минуле з візуальних джерел (сімейного фотоальбому)
       Завдання: скласти своє родинне дерево.
15 грудня
5-А клас
Тема: Місця, де зберігаються історичні джерела.
     Опрацювати параграф 9 (ст. 66-72), завдання рубрики "Оцініть себе" виконати письмово. 
      Виконані завдання прошу надіслати на електронну адресу:  Natasha.belinsha86@gmail.com
 
09 грудня
5-Б клас
Тема: Робота з історичними джерелами
     Переглянути відеоролики за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=ch_J-lXWAU4

https://www.youtube.com/watch?v=24edDiTwIaQ

https://www.youtube.com/watch?v=Zejadrcot_I 

    Скласти 12 тестових питань з трьма варіантами відповідей до них.

     Опрацювати параграф 9 (66-72),  виконати завдання, письмово, в рубриці "Оцініть себе".

18 листопада 
5-Б клас
Тема: Історичні джерела та їх різновиди .
      Переглянути вілеоролик за посиланням: 

https://www.youtube.com/watch?v=ch_J-lXWAU4

   Опрацювати текст параграфів 5-8 (ст.34-65), підготуватися до самостійної роботи

11 листопада
5-Б клас
Тема: Походження назв народів та географічних об'єктів. Історико-етнографічні регіони України. 
     Переглянути відеоурок за посиланням:  

https://www.youtube.com/watch?v=5Pc7f7pqF18 

  Скласти конспект своєї розповіді відповідно до переглянутого відеоуроку.

03-04 листопада
Тема: Україна на картах (мапах) упродовж історії
     Переглянути відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=MBnSvIoklFE

     Заповнити таблицю:

"Територія України у різні історичні епохи"

Дата існування держави

Назва держави

Столиця


7-8 жовтня
5-А, 5-Б класи
Узагальнення теми:"Відлік часу в історії". 

   

І варіант

1.       Виберіть правильний варіант відповіді

1648 рік належить до:

А) до 15 ст        б) до 16 ст           В) до 17 ст    г) до 18 ст

2. 1499 рік належить до ______ половини _____ століття

3. Визначте і запишіть:

А) 10 ст. починається ____ роком, а завершується ____  роком

Б) 18  ст. починається _____ роком, а завершується ____ роком

В) 20 ст. починається ____ роком, а завершується ____ роком

4. Наведіть приклад будь-якого року:

А) 6 ст ____    Б) 19 ст ____    В) 20 ст ____   Г) 21 ст ____

5. Записи найважливіших подій з року в рік, з «літа в літо» називають __   __  __  __  __  __  __  __

6 Допоміжна історична наука, яка вивчає давні монет називається:

А) палеографія         б) нумізматика    в) сфрагістика    Г) геральдика

7. «Батьком української історії»  вважають:

А) Володимира Антоновича     Б) Дмитра Яворницького   В) Михайла Грушевського   Г) Т.Шевченка

8. Хронологія – це наука, що вивчає….

9. Розв’яжіть задачу:

Володимир запровадив християнство у 988 році. Скільки років минуло з того часу? (накресліть лінію часу, нанесіть відповідні дати і вкажіть скільк5и років минуло з того часу)

10. Розв’яжіть хронологічну задачу:

Перші відомості про козаків датують 1489 роком. Скільки минуло років від першої згадки про козаків до спорудження козаками першої Запорозької Січі на чолі з Дмитром Вишневецьким (1556)

………,. . .. . .. ……….. .. .. . . . . .. . . . .. .. . . .. . . . .. .  .

 

 

 

  

ІІ варіант

1. Виберіть правильний варіант відповіді  1814 рік належить до:

А) до 17 ст        б) до 18 ст           В) до 19 ст    г) до 20 ст

2. 1287 рік належить до ____ половини ________ століття

3. Визначте і запишіть:

А) 8 ст. починається ____ роком, а завершується ____  роком

Б) 11 ст. починається _____ роком, а завершується ____ роком

В) 14 ст. починається ____ роком, а завершується ____ роком

4. Наведіть приклад будь-якого року:

А) 6 ст ____    Б) 19 ст ____    В) 20 ст ____   Г) 21 ст ____

 5. Записи найважливіших подій з року в рік, які записують у хронологічному порядку       називають __   __  __  __  __  __  __  __

6. Допоміжна історична наука, яка вивчає давні герби називається:

А) палеографія         б) нумізматика    в) сфрагістика    Г) геральдика

7. Найвидатнішим археологом вважають:

А) Володимира Антоновича     Б) Дмитра Яворницького В) Михайла Грушевського     Г) Вікентія Хвойка

8. Археологія – це наука, що вивчає….

9. Розв’яжіть задачу:

Першу Запорізьку Січ було споруджено у 1556 році Дмитром Вишневецьким. Скільки років минуло з того часу? (накресліть лінію часу, нанесіть відповідні дати і вкажіть скільки років минуло з того часу)

10. Розв’яжіть хронологічну задачу:

Літописець Нестор завершив роботу над літописом у 1113році. Скільки від тієї дати минуло років до створення козацького літопису Самійла Величка (1720).

…. … .. .. … .. … .. .. . .. . . .. . . .  . .. . .. .. .. .. . . . . … . ..

 

Завдання, виконані письмово, із вказаним прізвищем і ім'ям, класом, прошу надіслати на електронну адресу: Natasha.belinsha86@gmail.com
 
Навчальні матеріали за 2019-2020 навчальний рік
 
5-Б клас
Практичне заняття. Місто та село. Заняття та умови життя населення в українських містах та селах у минулому і тепер.
Опрацювати параграфи 25, 26 підручника.

 Виконати завдання 1-2 на стор.178 або завдання 1-2 на стор.185 (на вибір) Роботи у письмовому вигляді  прошу надсилати на зазначену електронну адресу: kurlyk1965@gmail.com


5-Б клас
 Практичне заняття. Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, встановлений у рідному краї.
Опрацюйте, будь ласка, текст параграфу 20, який допоможе вам виконати наступне завдання. Необхідно обрати на вибір одну із пам’яток рідного краю і скласти про неї невеличку розповідь.
Виконану роботу прошу надсилати на таку електронну адресу:
kurlyk1965@gmail.com
Доцільно скористатися наступним відеоматеріалом:



5-Б клас 
Опрацюйте, будь ласка, матеріал параграфу 21 «За літописним рядком, або як історики досліджують княжу добу».
Після цього дайте відповідь на таке питання « Про які факти-події доби Київської Русі та Галицько-Волинської держави ви дізналися?»
Спробуйте записати їх у хронологічній послідовності.


5-Б клас      
Повторити матеріал параграфу 4 підручника «Лічба рокі в історії, або розв’язання хронологічної задачі» та розв’язати хронологічні задачі з першої по шосту на сторінках 30-31.

Спробувати накреслити до кожної задачі лінію часу та зазначить на ній потрібні дати.

5-А клас
Тема: Україна в роки ІІ Світової війни.
Опрацювати параграф 17 ст.120-127,скласти хронологічну таблицю до параграфу.


5-Б клас
Опрацювати параграф 18, пункти 2, 3 підручника.
Повторити параграф 2, виконати письмово завдання 3 на стор.19.



5-А клас 
Тема: "Проголошення незалежгості України"
   Опрацювати параграф 18 (ст. 128-133), питання на ст. 133 виконати письмово. 
Завдання виконані письмово, із вказаним прізвищем і ім'ям, прошу надіслати на електронну адресу: Natasha.belinsha86@gmail.com

 5-А клас

Практичне заняття. Пам'ятки історії рідного краю.
     Опрацювати матеріал за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=bOa8UxR7008 і дати відповідь на питання: "Що цікавого ви дізналися з історії Кропивницького"
    Виконані завдання прошу надсилати на вищезазначену адресу.

 
5-А клас
Тема: "Історія України в пам'ятках"
    Опрацювати відео:

https://www.youtube.com/watch?v=gBgOvZbuDIw обрати одну з пам'яток рідного міста і скласти текст меморіальної дошки, що інормує гостей міста про цю пам'ятку.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас