5 клас Зарубіжна література дистанційне навчання 2019/2021
Для учнів 5-А та 5-Б класів (урок 5 жовтня)
Запрошую учнів 5-Б класу на урок о 9.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76501758013?pwd=SFNmQUIvT0tRaHlDaVYrN3l5bzJVQT09Ідентифікатор конференції: 765 0175 8013
Код доступу: 1
Запрошую учнів 5-А на урок о 10.15.
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/79280488494?pwd=TkZLeU1MY2d5eUpqeTJ5WUJTRHlVUT09
Ідентифікатор конференції: 792 8048 8494
Код доступу: 1
Тема: Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці .Значення фантастичних елементів.
Талант здобувається великою любов’ю
К. Білокур
Дорогі діти! Тема нашого уроку : «Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Ми повинні дати відповідь ось на таке проблемне питання:
Яку роль відіграє мистецтво в житті людини?
Дайте усні відповіді за змістом казки «Пензлик Маляна».
1.Який чарівний подарунок отримав Малян?
2. Чим заслужив, на вашу думку, він таке диво?
3. Що малював Малян новим пензликом для селян? Чи правильно хлопчик користувався силою чарівного предмета?
4. Як Малян протистояв зухвалому поміщику?
5. Як пензлик допоміг хлопчику вибратися з поміщицького обійстя?
6. Чим виказав Малян у столиці свій дивовижний дар?
7. Чому хлопець відмовив імператору в його забаганках?
8. Чому, на вашу думку, імператор не зміг малювати, як Малян?
9. Чи справедливо юний художник покарав імператора?
10. Якої мудрості вчить китайська народна казка «Пензлик Маляна»?
Ви можете переглянути відео і порівняти свої висновки із запропонованими у цьому матеріалі.
https://www.youtube.com/watch?v=9Kchm8scNdY
Висновки.
У всіх народів світу добрі справи, добротворення і самі добротворці були в пошані. У китайській казці «Пензлик Маляна» таким творцем добра є бідний хлопчик, що прагнув навчитися малювати. Досягнути мети йому допоміг Синьобородий дідусь, що з’явився хлопцю уві сні та подарував чарівного пензлика. Малян малював з такою любов’ю і натхненням, що все, зображене на папері, оживало. Через це Малян потрапляв у найрізноманітніші пригоди, адже багатії намагалися скористатися його чарівним пензлем. Так Малян ставав заручником жадібних і знахабнілих багатіїв. Навіть імператор, втративши здоровий глузд, згубив себе і свій почет, коли корабель пішов на дно розбурханого моря, яке намалював Малян.
Боротьба Маляна проти поміщика та імператора - це не тільки боротьба двох характерів, це боротьба двох світів і двох протилежних світоглядів: світу можновладців, де немає місця обдарованій людині, і світу Маляна, де людина сама творить ідеальний світ для добробуту інших. Це і є основний мотив протистояння митця і можновладців. І свою популярність образ Маляна здобув не через звичайне протистояння імператору, а тому, що юний художник боровся за світ, де було б місце талановитим людям, митцям, які служать своєму народові.
Хвилина словесного малювання.
Пофантазуйте, що ви намалювали б для однокласників, якби мали чарівний пензлик.
Домашнє завдання. Прочитати казку «Третя подорож Синдбада».
Для учнів 5-А класу (урок 27 травня) та 5-Б класу (урок 28 травня)
Тема:Узагальнення і систематизація навчального матеріалу»
Будда
Подорож літературним містом.
Вулиця Літературознавча
Знайдіть відповідність: з’єднайте літературознавче поняття та його визначення.
Літературознавче поняття | Визначення |
Повість | різновид художньої літератури, в якій зображується дивний і незвичайний світ, з яким людина в реальному житті зіткнутися не може. |
Пригодницька література | інакомовне зображення в художньому творі рис характеру, уявлень та взаємин людей, суспільних явищ тощо, ґрунтується на приховуванні певних явищ, осіб, предметів під іншими художніми образами. |
Антитеза | прозовий твір, за обсягом більший за оповідання, зображується низка подій у житті головного героя, а також детально змальовуються пов'язані з ним другорядні персонажі. |
Алегорія | протиставлення явищ, понять, почуттів, думок, характерів. |
Фантастика | великий за обсягом і складний за будовою переважно прозовий твір, в якому зображується значна частина життя головного героя або його доля, а також відтворюється життя суспільства, розкривається історія формування багатьох персонажів. |
Роман | твори із захоплюючим сюжетом про складні випробування, через які проходять герої. В основі цих творів - напружені конфлікти особистого чи громадського життя, в яких персонажі найповніше виявляють риси свого характеру. |
Чарівна скринька.
1. Рукавичка
2. Милиці
3. Золотий квиток
4. Капелюх
5. Яблуко
6. Дохла кішка з мотузочком
7. Пляшечка «Випий мене!»
8. Пензлик
9. Починок
10. Чарівний молоток
Палац Мудрості
Знайдіть відповідність: визначте, кому з письменників належать афоризми.
Оскар Уальд | А хіба не вічний холод у тій хаті, де люди з кам’яними серцями? |
Роальд Дал | На світі немає нічого неможливого. |
Елеонор Портер | Коли шукаєш привід для радощів, забуваєш про неприємне. |
Марк Твен | Коли сумніваєшся, говори правду. |
Льюїс Керролл | Ти завжди можеш взяти більше, ніж нічого. |
Джон Кітс | Поезія землі не вмре ніколи. |
Для учнів 5-А класу (урок 6 травня) та 5-Б класу (урок 7 травня)
Добридень! Ось ми і завершили вивчення повісті – казки Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Пропоную вам перевірити свої знання тексту твору. До вашої уваги два види тестів.
Перший для тих, хто ознайомлювався із твором переглядаючи кінострічку. За правильні відповіді на всі запитання ви отримаєте 10 балів.
Другий для тих, хто читав твір, а, значить, заслуговує на найвищий бал – 12.
Бажаю успіху!
Кінофільм (10 балів)
Літературний твір (12 балів)
Для учнів 5-А та 5-Б класів (урок 5 травня)
Інна Миколаївна запрошує учнів 5-Б класу на урок о 10.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77414981443?pwd=ak1XbmprdFBUQnRZOWszWU91VHdyUT09
Ідентифікатор конференції: 774 1498 1443
Код доступу: 1
учнів 5-А класу об 11.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73072595723?pwd=ak1XbmprdFBUQnRZOWszWU91VHdyUT09
Ідентифікатор конференції: 730 7259 5723
Код доступу: 1
Для учнів 5-А та 5-Б класів (урок 28 квітня та 29, 30 квітня)
Запрошую учнів 5-Б класу на урок 30 квітня о 9.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78142808370?pwd=ak1XbmprdFBUQnRZOWszWU91VHdyUT09
Ідентифікатор конференции: 781 4280 8370
Код доступу: 1
Інна Миколаївна запрошує учнів 5-А класу на урок 29 квітня о 10.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77043234210?pwd=V0lmWFRRL0R6Tm56QTdRUHNoMWI3QT09
Ідентифікатор конференції: 770 4323 4210
Код доступу: 1
Інна Миколаївна запрошує на урок учнів 5-Б класу
28 квітня о 10.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75949165694?pwd=b3M4cFJxUHFnZnpuU3kyWW8vNzg0QT09
Ідентифікатор конференції: 759 4916 5694
Код доступу: 1
учнів 5-А класу 28 квітня об 11.30
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72205887594?pwd=SFNmQUIvT0tRaHlDaVYrN3l5bzJVQT09
Ідентифікатор конференції: 722 0588 7594
Код доступу: 1
Тема: Солодкі мрії здійснюються (! або ?)
"Думки повинні бути чистими і завтовшки з шоколад"
Іспанське прислів'я
Доброго дня, діти. Час поміркувати над питаннями, які перед нами ставить американський письменник Роальд Далл. Протягом уроків ми заглибимося в текст твору і знайдемо свої відповіді на запитання.
Ми живемо з вами у реальному світі, де можна побачити, почути все, що існує насправді. Але є ще інший світ - світ людської уяви, фантазії, саме фантазія дає змогу людині зазирнути за межу можливого, повірити у неймовірне. Сьогодні ми з вами потрапимо до дивовижного світу Шоколадної фабрики та з ясуємо, чи , дійсно, шоколад є чарівним порятунком. А допоможе нам зазирнути у безмежний простір англійський дитячий письменник Роальд Далл.
Поміркуйте над такими запитаннями та підготуйте усні відповіді на них:
- Де і коли відбуваються події?
- Які художні світи зображені у творі?
-Як ви думаєте, чому автор обирає імена з одним коренем «Джо»?
-Як Чарлі ставився до шоколаду?
«Чарлі Бакет міг відчути смак шоколаду єдиний раз на рік, на свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші і, коли наставав знаменний день, Чарлі з самісінького чудесного ранку дарували невеличку шоколадну плиточку. Коли ж урешті не витримував, то віддирав з куточка манюсінький шматочок паперової обгортки, щоб визирнув манюсінький шматочок шоколаду, а тоді відкушував звідти манюсіньку крихточку - аби тільки відчути цей чудесний солодкий смак, що поволі розтікався по язиці. На другий день відкушував ще одну крихточку, а тоді ще і ще. Отак Чарлі примудрявся розтягти десятицентову плиточку шоколаду більш як на місяць.»
-Чому Р.Дал постійно наголошує на слові «Манюсінький» ?
- Хто також є представниками реального світу?
-Хто ж ці діти? Але, знову кожне ім'я було обране автором не випадково.
-Чим відрізняються діти від Чарлі?
-Чи можна сказати, що вони живуть в різних світах?
-Чому Чарлі є одним представником з бідних людей?
-Яким кольором ви б зафарбували світ, в якому живе Чарлі на початку твору? А яким світ інших дітей? Чому?
- Який же світ показаний нам паралельно світові реальному?
- - Що було перешкодою до Фабрики?
- - Чому Фабрика була зачинена? І хто на ній працював?
- - Хто є господарем Фабрики?
- - В яких кольорах зображує автор Віллі Вонку? Чому?
- - Які асоціації виникли у вас?
- - Хто супроводжував Чарлі? Чому?
- - Чому хлопчик не відпускав руку дідуся?
- - А інші діти?
- - Хто ж виявився таємничими працівниками фабрики?
- - Чому саме умпа-лумпи є працівниками? Яка їх роль в тексті?
- - Чию думку висловлюють умпа-лумпи?
-За подіями на фабриці ми можемо сказати, скільки місця займає фабрика ? Чи реально відвідати всі цехи за 1 день?
- Чи знав Вонка, хто буде переможцем і отримає головний приз? Чому?
- - Чому дорослу не розуміли Віллі, хоча Віллі Вонка був також дорослою людиною?
- - Яким кольором ви б зобразили фантастичний світ ? Чому?
- - Чи є Чарлі щасливим у цьому світі?
- - Чому повість-казка називається «Чарлі та Шоколадна фабрика», а не,наприклад, « Чарлі на шоколадній фабриці»?
- З якою метою Р.Дал описує події в різних світах?
Домашнє завдання: Поміркувати над запитанням: Кого ви би обрали своїм другом? Чому? (усно)
Для учнів 5-А та 5-Б класів (урок 21 квітня та 22,23 квітня)
Інна Миколаївна запрошує учнів 5-Б класу на урок 21 квітня о 10.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73386095660?pwd=bkhtRlNxL3E3SnZCTU1oSFNHcHJNQT09
Ідентифікатор конференції: 733 8609 5660
Код доступу: 1
та учнів 5-А класу 21 квітня об 11.30
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73231117848?pwd=b3M4cFJxUHFnZnpuU3kyWW8vNzg0QT09
Ідентифікатор конференції: 732 3111 7848
Код доступу: 1
Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»
Я пишу тільки про те, що захоплює дух чи смішить.
Діти знають, що я на їхньому боці.
Роальд Дал
Доброго дня, діти. Сьогодні ми разом із Чарлі Бакетом запрошені на екскурсію до шоколадної фабрики Віллі Вонка. Але власник фабрики поставив одну умову: фільм за твором Роальда Дала повинен бути нами переглянутий. Якщо ви цього ще не зробили, то можете ознайомитися із кінострічкою за посиланням.
http://baskino.me/films/komedii/4314-charli-i-shokoladnaya-fabrika.html
- Які ваші улюблені солодощі?
- Хто такий Чарлі Бакет?
- Яка у Чарлі родина? Чому велика родина жила в злиднях?
- Чого найбільше хотілося Чарлі?
- Що робив Чарлі вечорами в кімнаті бабусь та дідусів?
- Чому Віллі Вонку вважають чарівником шоколадної справи? Які дивовижні солодощі він винайшов?
- Який палац збудував Віллі Вонка для індійського принца?
- Чому фабрика Вонки стала незвичайною?
- Яку акцію оголосив Віллі Вонка для любителів солодощів? Що мало стати винагородою власникам золотих квитків?
- Як Чарлі і його дідусь Джо намагалися отримати заповітний квиток?
- Чому родина Бакетів почала голодувати? Як Чарлі переносив нові злидні?
- Яке диво трапилося із Чарлі? Як він виграв золотий квиток?
- Хто були перші щасливчики акції шоколадного чарівника?
Крім маленького Чарлі, заповітні квитки дісталися ще чотирьом дітям. Хто вони? Які їхні мрії?
Щоб ми більше дізналися про них, пропоную вам заповнити анкету кожного із цих герої твору, уявивши, що реєструємо їх у соціальних мережах.
Творча робота «П’ять власників золотих квитків у соціальних мережах».
Прізвище та ім’я |
|
Країна, місто проживання |
|
Дата народження (можна придумати) |
|
Місце навчання |
|
Захоплення |
|
Позитивні риси характеру |
|
Негативні риси характеру |
|
Мрії |
|
Родина |
|
Друзі |
|
Домашні тварини |
|
Домашня завдання: підготуватися до характеристики гароїв. Переказувати епізоди, які сподобалися. Таблички із анкетами герої запишіть у зошити, сфотографуйте та надіщліть учителю на Вайбер 0669455785
Для учнів 5-А(урок 15 квітня) та 5-Б (урок 16 квітня)
Інна Миколаївна запрошує учнів 5-Б класу на урок
16 квітня о 9.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78721649762?pwd=SHAzL1kwTmcyYm1PdkdzNVNLNUZ6dz09
Ідентифікатор конференції: 787 2164 9762
Код доступу: 1
Інна Миколаївна запрошує учнів 5-А класу на урок
15 квітня о 10.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76645173448?pwd=SFNmQUIvT0tRaHlDaVYrN3l5bzJVQT09
Ідентифікатор конференції: 766 4517 3448
Код доступу: 1
Тема: Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика»
Я пишу тільки про те, що захоплює дух чи смішить.
Діти знають, що я на їхньому боці.
Роальд Дал
Приготуйтеся до шоколадного смаку пригод: ми починаємо знайомство з повістю Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».
Дал був прекрасним оповідачем. Якось знайомий письменник, почувши його військові історії, порадив надіслати їх у газету. Так усе й розпочалося. Роальд Дал написав загалом 17 дитячих книжок. Найвідоміші - «Джеймс і гігантський персик»; «Чарлі і шоколадна фабрика»; «Чарлі і великий скляний ліфт»; «Жахливий крокодил», «Приголомшливий містер Лис».
Більше про Роальда Дала ви дізнаєтесь із відео
https://www.youtube.com/watch?v=TDttMl2N3as
Історія створення повісті «Чарлі і шоколадна фабрика».
Казка Дала народилася з дитячих вражень письменника. У Рептоні, де він вчився, знаходилася знаменита шоколадна фабрика «Кедбері», і звідти до школи часто приносили на дегустацію коробки нових цукерок. «Час від часу кожен хлопчик нашої школи отримував просту сіру картонну коробку, - пише Дал в автобіографічній повісті «Хлопчик». - Хочете вірте, хочете ні, це був подарунок від великої шоколадної фабрики «Кедбері». Усередині коробки лежали дванадцять плиток, всі різної форми, з різними начинками і всі з номерами від 1 до 12. Одинадцять шоколадок були новими винаходами фабрики. Дванадцята, добре нам відома, була «контрольною»». Роальд та інші хлопчики дегустували їх, причому ставилися до цього відповідально. Письменник згадує, що саме в той час він став сприймати шоколад як щось складне, як результат лабораторних досліджень і часто мріяв про роботу в кондитерській лабораторії, уявляв, як він створює новий, небачений досі, сорт шоколаду, щоб його похвалив сам містер Кедбері - далекий прототип Віллі Вонки. «Це були солодкі мрії, чудові фантазії, і я не сумніваюся, що пізніше, тридцять п’ять років потому, коли я роздумував над сюжетом моєї другої книжки для дітей, я згадав ті маленькі картонні коробки та шоколадки-новинки всередині них і почав писати книжку під назвою «Чарлі і шоколадна фабрика»».
Домашнє завдання: переглянути фільм «Чарлі та шоколадна фабрика»
Для учнів 5-А та 5-Б класів (урок 14 квітня)
Доброго дня, діти. Сьогодні пропоную перевірити, як ви засвоїли творчість Льюїса Керролла та Марини Цвєтаєвої. Для цього вам необхідно виконати контрольні тестові завдання (перейшовши за посиланнями). Для тих, хто сумлінно виконував усі попередні завдання і був уважним на уроках, це зробити буде неважко.
НАГАДУЮ, що чекаю від вас виконання тестів за 31 березня та письмових завдань (їх треба записати в зошити, сфотографувати та відправити на Вайбер 0669455785).
БАЖАЮ УСПІХУ!
Тема: Марина Цвєтаєва. «Книжки в обкладинках червоних». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. Цвєтаєвої
А що є читання - як не розгадування, тлумачення, витягування таємного, яке залишилося за рядками, за межею слів. Читання - насамперед - співтворчість.
М. Цвєтаєва
Любов до Книги приходить до кожного з нас ще в дитинстві. І Марина Цвєтаєва, майбутня поетеса, полюбила їх у ранньому віці. Якби нам поталанило потрапити до неї в гості, то ми в помешканні почули б звуки музики, дзвінкі дитячі голоси. А довкола - безліч книжок! Цікаво, Москва отримала в подарунок від сім’ї Цвєтаєвих три бібліотеки: батька, матері й діда. У цьому будинку всі любили і шанували книжку.
Про Марину Іванівну та її поезію «Книжки в червоній політ курці» ви дізнаєтесь із відео
https://www.youtube.com/watch?v=j-6o9N8TRCA
Про історію створення вірша.
Марина Цвєтаєва і в дитинстві, і згодом не просто любила читати, а любила читати пристрасно, «провалювалася» в книжки з головою. Як пише її біограф Вікторія Швейцер, «ледь навчившись читати, вона накинулася на книжки і почала читати все не перебираючи: книжки, які давала їй мати і які брати не дозволяла...». І згодом, коли вчилася в гімназії, вона, за спогадами однокласниць, «незмінно читала або щось писала на уроках, явно байдужа до того, що відбувається в класі; тільки зрідка раптом підніме голову, почувши щось варте уваги, іноді зробить якесь зауваження і знову зануриться в читання».
Хіба можна сказати про Цвєтаєву: «Любила читати»? Книжкою жила... Про свою пристрасть до читання Цвєтаєва написала і в ранньому вірші «Книжки в обкладинках червоних...». Вірш увійшов до першої книжки «Вечірній альбом», яку Цвєтаєва, будучи ще «гімназисткою VII класу», видала в 1910 р. своїм коштом - усупереч усім канонам про літературний дебют.
Словникова робота.
Едвард Гріг - норвезький композитор-романтик, музичний діяч, піаніст, диригент. Творчість Гріга формувалася під впливом норвезької народної культури.
Роберт Шуман - німецький композитор, диригент, музичний критик, педагог. Один з найвизначніших композиторів-романтиків.
Цезар Кюї - російський композитор і музичний критик, член «Могучої кучки», професор фортифікації, інженер-генерал. Творча спадщина композитора вирізняється ліричною виразністю, витонченістю.
✵ Вірш передає думки і почуття ліричної героїні, яка захоплюється чарівним світом літератури й мистецтва.
✵ Сюжет розвивається як плин почуттів, спогадів, роздумів.
✵ Вірш побудовано на літературних та музичних асоціаціях.
Домашнє завдання. Виразно читати вірш «Книжки в обкладинках червоних», вивчити напам’ять (за бажанням).
Для учнів 5-А та 5-Б класу (урок 7 квітня)
Учнів 5-Б класу запрошую на урок
7 квітня о 10.15
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/77539045351?pwd=ak1XbmprdFBUQnRZOWszWU91VHdyUT09
Ідентифікатор конференції: 775 3904 5351
Код доступу: 1
Доброго дня, діти. Сьогодні ми завершуємо роботу над повістю-казкою Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див». У цьому творі багато вигаданого. Уся казка побудована як гра. Тож пропоную вам виконати ігрові завдання за змістом казки. Бажаю успіху!!!
Режисерування тексту
Встановіть послідовність фрагментів тексту та запишіть у зошити у потрібному порядку номери пунктів (наприклад: Завдання Режисерування тексту» 3 , 4, 2, 1….)
2. 2. Аж тремтячи з цікавості, вона кинулася за ним навздогін і, на щастя, ще встигла помітити, як він гулькнув у велику кролячу нору під живоплотом.
3. 3. А виходити був саме час, бо в озерце набилося чимало птахів та звірів. Були тут і такий собі Качур, і Додо, і Папужка Лорі, й Орлятко, і ще якісь химерні істоти. І вся ця компанія на чолі з Алісою потягла на берег.
4. 4. І справді: тепер вона заледве сягала десяти дюймів і аж проясніла на думку, що такий зріст дасть їй нарешті змогу пройти крізь дверцята в той чарівний садок.
5. 5. На останньому слові вона посковзнулася і – шубовсть! – по шию опинилася в солоній воді. Спочатку Аліса подумала, що якимось дивом упала в море.
6. 6. Так, цього разу помилитися було годі: перед нею було найсправжнісіньке порося! Носитися з ним далі було безглуздо. Вона опустила порося на землю і вельми втішилась, коли воно спокійнісінько потрюхикало собі в хащу.
Анкета казки.
Твір «Аліса в Країні Див» десь «загубив» частину інформації про себе. Пропоную вам відновити втрачене, заповнивши у кожному рядочку варіанти відповіді.
1. Автор, назва:
2. Прототип героїні:
3. Назва рукопису:
4. Тема (про що розповідається у творі): .
5. Ідея (головна думка, яка прагнув донести автор, те, навіщо написаний твір):
6. Жанр:
7. Головна героїня:
8. Другорядні герої:
Хто ти?
За поданими нижче запитаннями та відповідями, визначте , про кого йдеться., з яким зустрілася Аліса.
№ | Питання | Відповідь |
1. | Цей герой – людина? | Ні |
2. | Цей герой – тварина? | Так |
3. | Вона живе у норі? | Ні |
4. | Вона живе у воді? | Ні |
5. | Вона живе у лісі? | І так, і ні |
6. | Вона пищить? | Ні |
7. | Вона рохкає? | Так |
Хто це? |
Кому належать ці слова:
1.«Коти з графства Чешир сміються на весь шир». Відповідь:
2. «Іншої ради нема. У нас у всіх не всі вдома. У мене не всі вдома. У тебе не всі вдома». Відповідь:
3. «Ой лишенько, лишенько, як я забарився!» Відповідь:
4. «Уявляю, як Діні буде сумно сьогодні без мене!» Відповідь:
5. «Недолюблюю котів?! А ти б їх долюблювала на моєму місці?!» Відповідь:
6. «Для Герцогині. Запрошення від Королеви на крокет». Відповідь:
Покажіть людині все найкраще, те справжнє,
що приховане в душі, і переконайте,
що їй під силу впоратися з будь-чим...
Е. Портер
Любі діти, сьогодні до нас на урок завітали гості: Е. Портер та герої її роману «Полліанна».
Ось що Е. Портер розповідає про себе: «Мої предки в середині XIX ст. поїхали до Америки шукати кращої долі. У 1868 році в містечку Літлтон (штат Нью-Гемпшир) я і народилася. Мої батьки були досить заможними та шанованими людьми. У дитинстві я дуже любила співати, займалася музикою. У вісімнадцять років вступила до Бостонської консерваторії із класу фортепіано і мріяла стати піаністкою. Але стався прикрий випадок. Я обпекла руку, і грати стало неможливо. Я співала в церковному хорі, виступала з концертами. Говорили, що я дуже талановита і на мене чекає слава великої артистки. Але не склалося. Чудового травневого дня 1892 року я вийшла заміж. Мій коханий був підприємцем і тому ми часто переїжджали. Декілька років жили в Теннессі, потім оселилися в Нью-Йорку. Діти, чоловік, будинок. Ніби все добре, але інколи мені було дуже сумно, я тужила за сценою, за нездійсненою мрією, думала: «Я нічого не роблю для Бога! Я так мріяла славити Його як співачка. Чи я маю ще хоч якийсь талант, аби прославити мого Господа?»
Я ніколи не мріяла бути письменницею. Це сталось якось мимоволі. Моїм улюбленим місцем для відпочинку в нашому великому будинку в Нью-Йорку був сад, що ріс просто на пласкому даху будівлі. Одного разу, сидячи в кріслі серед дерев, я розпочала писати оповідку, потім другу... Декілька оповідань я надіслала до відомого в Америці християнського журналу «Християнський вісник». їх надрукували під псевдонімом Елінор Стюарт. Так я стала письменницею. Мені було тридцять три роки.
Я завжди пам'ятаю слова свого батька, якого я дуже люблю і шаную: «Людина мусить бути радісною! Смуток - важкий гріх». Ці слова батька стали моїм життєвим гаслом і породили в моїй уяві постать дівчинки, яка вирішила ніколи в житті не сумувати і знаходити позитивні моменти в усіх життєвих негараздах. Як говорила Полліанна, просто жити. У 1913 році «Полліанна» побачила світ. Успіх був неймовірний. Попит на книжку не могли задовольнити мільйонні тиражі. До 1920 року книжка перевидавалася 47 разів. Я отримувала безліч листів від читачів з проханням продовжити історію дівчинки-сироти. У 1915 році вийшла друком книжка «Юність Полліанни», в якій героїня подорослішала, але залишилася такою само доброю і чуйною.Я вчуся в неї жити. У мене є «Просто Девід» - це роман про хлопчика-сироту. Цей твір став бестселером. Прочитайте. Усього за своє життя я створила чотири томи коротких оповідань і чотирнадцять романів для дорослих і дітей. У книжці утверджуються такі цінності, як щастя в родинному колі, допомога ближньому, пошук духовної опори в житті, віра в Бога і в можливість змінити довколишній світ на краще, ідея радості життя і відкриття світу.
Ця книжка вчить вірити в себе та радіти кожному новому дню. Е. Портер стверджує, що людина може сама змінювати своє життя на краще, втім, для цього вона повинна внутрішньо змінюватися.
https://us04web.zoom.us/j/71953357071?pwd=ak1XbmprdFBUQnRZOWszWU91VHdyUT09
Ідентифікатор конференції: 719 5335 7071
Код доступу: 1
https://us04web.zoom.us/j/75312443740?pwd=bkhtRlNxL3E3SnZCTU1oSFNHcHJNQT09
Ідентифікатор конференції: 753 1244 3740
Код доступу: 1
Тема: УТВЕРДЖЕННЯ ЛЮБОВІ ДО ВСЬОГО ЖИВОГО У ТВОРІ ЕРНЕСТА СЕТОНА-ТОМПСОНА СНАП
Симпатія, яку відчуває людина до всіх живих істот,
робить її справжньою людиною.
Альбер Швейцер
Ми вже знаємо історію Снапа. Наше завдання - з'ясувати, чому вона так закінчилася, чи міг Снап вчинити інакше. Для цього треба усвідомити сенс усіх вчинків і поведінки бультер'єра, порівняти його з іншими персонажами оповідання і з'ясувати, що ж було головним у характері Снапа, чому його друг і господар не продав би його за всі гроші мільярдерів Америки, чому старий Пенруф сказав: «Краще б я втратив двадцять биків». Тож запрошую вас до розмови про Снапа.
Поміркуйте!
— Як поводився Снап у перший день знайомства? Досліджуємо детально! Вибудовуємо ланцюжок його поведінки!
— Як поводиться цуценя ще в клітці?
— Чому цуценя було таким агресивним? Чи було воно сердите саме на цю людину?
— Як ви вважаєте, чому так поводився маленький бультер'єр?
— Чи вдалося це йому? Як?
— Як ви думаєте, чому людина поступилася на першому етапі?
— Як ви думаєте, чому оповідач не впокорював цуценя за допомогою хлиста?
— Як ви вважаєте, чому вранці щеня дозволило людині встати, одягнутися, розпалити камін, не погрожуючи їй зубами й не заганяючи на стіл?
Висновок. Отже, Снап на першому етапі виграв поєдинок з людиною. Підкорив її дії своїм бажанням.
Ланцюжок поведінки цуценяти вибудувався!
У клітці загрозливо гарчить - відразу ж нападає - поводиться агресивно. Мета: стати господарем становища, підкорити собі людину - зубами завойовує це місце спочатку - диктує свою волю (в ліжку й уранці). - Але! Змерз, зголоднів (не заважає людині, йде на поступки). - (Остання ланка дописується після відповіді на запитання: Як поводиться, не отримавши їжі?) - подряпав усі двері.
— Так чим же закінчилося протистояння цуценяти й людини?
— Яка риса Снапа була провідною?
— Чи тільки собак не боявся Снап?
— Як ви думаєте, чому оповідач говорить, що у Карнегі, Вандербілдта й Астора (трьох американських мільярдерів) не вистачило б грошей, щоб купити у нього маленького Снапа?
— Чому Пенруфи почали навчати полюванню на вовків собак різних порід?
— Яка проблема виникла у фермерів? Як ковбої сподівалися вирішити цю проблему?
— Як і коли Снап проявив свій безстрашний норов?
— Що це дало усій зграї?
— Чому перемога була потьмарена?
— Чому поранений Снап втік з-під замка і з'явився на місці полювання на вовка? Чому зіскочив із сідла?
— Зачитайте фрагмент зі слів: «Снап, найменший і найповільніший з усієї зграї, примчав, тяжко дихаючи — ...» до слів «... і біла собачка, що вчепилася йому в носа». Знайдіть у ньому ключові слова, поясніть їх смислове навантаження.
— Які почуття викликала у вас сцена прощання оповідача з його улюбленцем?
— Як би ви визначили головну сутність нашої розмови в просторі оповідання Ернеста Сетона-Томпсона «Снап»?
— Як ви думаєте, чому автор все ж не дав вижити Снапу, адже він міг змінити кінцівку на користь так званого «хеппі енду»?
Порівняйте свої відповіді із запропонованими у цьому відео.
https://www.youtube.com/watch?v=LbMeXq_rA9s
Домашнє завдання Запишіть у зошити відповідь на запитання «Якою є головна думка оповідання Ернеста Сетона- Томпсона «Снап»?
Підключиться до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/7921557162?pwd=V0lmWFRRL0R6Tm56QTdRUHNoMWI3QT09
Ідентифікатор конференції: 792 155 7162
Код доступу: 1
https://us04web.zoom.us/j/7921557162?pwd=V0lmWFRRL0R6Tm56QTdRUHNoMWI3QT09
Ідентифікатор конференції: 792 155 7162
Код доступу: 1
Тема: ЕРНЕСТ СЕТОН-ТОМПСОН. АВТОРСЬКІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА СВІТОМ ПРИРОДИ У ТВОРІ "СНАП"
Чи вмієте ви слухати природу? Чи прислухалися ви до шепоту вітру? Чи здогадуєтеся, про що говорять квіти? Чи замислювались, про що співають птахи?
Це дуже важливо - відчувати і розуміти природу, адже ми самі - частинка природи. Ми познайомимося з великим знавцем природи - канадським письменником Е. Сетоном- Томпсоном.
Відомий канадський письменник-анімаліст захоплює читачів зображенням природи, світу тварин. На жаль, ми нерідко забуваємо про це, завдаємо шкоди довкіллю. Любимо тварин чи птахів, що живуть, наприклад, з нами в квартирі, а голодні собака чи кішка з вулиці нерідко зовсім не викликають у нас співчуття.
Ернест Сетон-Томпсон народився в Англії. Після того, як батьків бізнес почав занепадати, Сетони-Томпсони були змушені емігрувати до Канади. У Канаді батько вирішив стати фермером і купив ділянку землі, що була розташована серед лісу. Саме на цій маленькій фермі серед канадських лісів Ернест Сетон-Томпсон знайомився з природою, слухав захопливі розповіді мисливців, спостерігав за життям птахів, багато читав, вів щоденник, малював у зошиті тварин та вирізьблював з дерева їхні фігурки.
Через деякий час родина переїхала до Торонто, де Ернест закінчив школу та колеж мистецтв. Але найбільшим його захопленням залишилося назавжди вивчення життя тварин, незважаючи на те, що батько був проти того, щоб його син став натуралістом.
Майбутній письменник присвятив усе своє життя вивченню природи і ніколи про це не пошкодував. Його захоплення втілилося в літературній діяльності, яка принесла Ернесту Сетону-Томпсону славу письменника-анімаліста. Ним написано близько сорока книг, які він сам проілюстрував Головними героями творів Сетона-Томпсона стали птахи і звірі. Він розповів про їхню поведінку правдиво і точно, здебільшого користуючись власними спостереженнями.
Отже, головні герої Сетона-Томпсона — тварини. Сетон-Томпсон ретельно вивчив звички найрізноманітніших тварин та птахів. Все побачене заносив до свого щоденника, яким користувався, коли писав свої твори.
Нерідко у творах Сетона-Томпсона тварини гинуть. Адже реальне життя - це вже не казка, і в ньому частіше буває трагічний фінал, тому що виживає найсильніший.
Сьогодні ми розпочинаємо знайомство з перлинами з творчого доробку Ернеста Сетона - Томпсона. Перший твір, який відкриває нам творчий доробок канадського письменника, - це оповідання «Снап».
Але перед тим, як читати або слухати у запису твір, перегляньте ось це відео. Можливо, якби Снап жив сучасному світі, він був такий же самий смішний, як і песики із цього ролика.
https://www.youtube.com/watch?v=WB0kg7RX9Dk
Домашнє завдання: прочитати за підручником (стор. 138-150) або прослухати твір за посиланням
Тема: Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Символічний зміст назви твору
Кожен літературний твір - це «загадка». Іноді відгадка криється у назві твору - «Хлопчик-зірка». Що таке зірка? Це щось гарне, таємниче, але холодне, далеке і недоступне. Що може означати поєднання слів «зірка» і «хлопчик»?
Поміркуйте!
1. Коли та як було знайдено Хлопчика-зірку?
2. Чому дружина Лісоруба не хотіла усиновлювати дитину?
3. Як врода обернулася проти хлопчика в його стосунках з однолітками, прийомними батьками, природою?
4. Які найгірші риси проявив хлопчик при зустрічі із жебрачкою?
5. Чому Хлопчик-зірка не зрадів, що його знайшла матір, а відштовхнув та образив її?
6. Як змінилася зовнішність Хлопчика-зірки після ницої поведінки з матір’ю?
7. Як шукає герой скривджену матір? Чому йому не можуть допомогти сили природи?
8. Які поневіряння випали на долю хлопця, коли він розшукував матір?
9. Як Хлопчик-зірка опинився у рабстві у страшного чаклуна?
10. Які три завдання мав виконати герой, аби отримати свободу і життя? Хто допоміг йому і чому?
11. Чому Хлопчик-зірка відмовляється від знайдених монет на користь жебрака? Чи був цей вибір правильним?
12. Коли до героя повернулася врода? Чим вона відрізнялася від колишньої?
13. Як і за що Хлопчик-зірка просив пробачення у матері?
14. Яка винагорода чекала на героя за його чесноти?
Розподіліть риси характеру Хлопчика-зіркина початку твору і в кінці.
Жорстокість, безсердечність, справедливість, егоїзм, доброта, холодність, любов, гуманізм, гордість, милосердя, співчуття, чванство, зарозумілість, доброчесність, гнів, грубість, самозакоханість, шляхетність, скромність, повага до матері, пихатість, людяність, мудрість, співчуття, готовність до самопожертви.
Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловейко»
На наступному уроці ми продовжимо роботу над образами двох солов’їв із казки Андерсена, а зараз виконайте запропоновані завдання
Поміркуйте! Дайте усні відповіді на такі запитання:
1. Якими були «переваги» штучного солов’я над справжнім?
2. Чому солов’ї не могли співати разом?
3. Чого, на думку рибалок, не вистачало співу штучного солов’я?
4. Яким було ставлення імператорського двору до справжнього солов’я, як воно змінилося після появи штучного?
5. Чому справжній соловей-митець виявився ціннішим за коштовну іграшку?
6. Чому коштовний соловей не міг допомогти імператору і заспівати для нього?
7. Які риси притаманні справжньому солов’ю?
8. Доведіть або спростуйте твердження, що соловейко вибачив імператорові образу.
9. Як ви розумієте слова соловейка, мовлені імператору: «Я люблю твоє серце більше, ніж твою корону»?
Тема: О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів»
Сьогодні ми продовжуємо працювати над твором О.С.Пушкіна «Казка про мертву царівну та сімох богатирів».
Вона була написана поетом 1833 року, коли його літературна слава досягла вершини. Його знали як автора чудових віршів, прекрасних поем, віршованого роману. Багатьом тоді здалося дивним, що О. Пушкін удався до жанру казки. Але це не була обробка народної казки, хоча пушкінський твір базувався на відомих мотивах народних казок. Поет порушив питання, над яким замислювалися мудреці у різні часи: що робить людину щасливо? І саме казка допомогла знайти відповідь: Краса, Добро, Справедливість.
Образ царівни – один із найпоетичніших у творчості О. Пушкіна. Дослідники давно вже відзначили, що царівна більше схожа на просту селянську дівчину, ніж на вельможну панну. Вона скромна і працьовита, привітна і щира, цнотлива і вірна у своєму коханні.
Чого варта краса зовнішня без добра і справедливості, читачі розуміють, порівнюючи образи царівни та її мачухи. Заздрощі, підступність гублять красуню – царицю. Згадайте, у народних казках герої карали тих, хто уособлював злі сили. У казці О. Пушкіна цариця помирає сама, бо їй тоскно жити. У світі, де перемагають щирі почуття, відданість, любов, немає і не може бути місця підступності. А відтак немає там місця і цариці.
Фінал пушкінського твору, як і годиться у казці, - щасливий. Людські чесноти – винагороджуються. Краса, Добро і Справедливість – перемагають.
Перевіримо, чи уважно ви слухали казку. Дайте письмові відповідь на такі запитання:
1. Коли у цариці народилася дочка?
2. З ким зла цариця – мачуха була весела, жартівлива?
3. Як звали жениха царівни?
4. Чому цариця розсердилася на дзеркальце?
5. Що цариця наказала Чорнявці, своїй служниці?
6. Чому служниця не виконала наказу злої цариці?
7. Куди потрапила царівна?
8. Хто був другом царівни, коли богатирі їхали з дому?
9. Чому царівна відмовила усім богатирям, коли ті сваталися до неї?
10. Чим пригостила Черниця царівну?
11. До кого звертався Єлисей за допомогою, щоб розшукати наречену?
12. Від чого загинула зла мачуха – цариця?
УВАГА! Відповіді запишіть у зошити, сфотографуйте свою роботу і надішліть учителю на Вайбер за номером телефону 0669455785. Обов'язково вказуйте своє прізвище та ім’я!
Завдання: Попрацюйте над художнім словом казки. Дайте усні відповіді на запитання.
1) Що в «Казці про мертву царівну…» реальне, а що фантастичне?
2) Які магічні числа трапляються у казці?
3) Чим починається і закінчується казка? Прочитайте ці слова.
4) Які описи природи є в казці, яка їх роль?
5) Що оживає в казці, поводить себе, як людина?
Бажаю успіхів!
Домашнє завдання: прочитати за підручником казку Андерсена "Соловей"
О. Пушкін. «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Поєднання фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна
Казка - вигадка, та в ній -
в шкаралупі золотій -
зерня сховане смачне.
В. Бичко
1. Ознайомтесь із історією створення казки.
О. Пушкін закохався і мав намір одружитися, проте на заваді стали фінансові проблеми. У вересні 1833 р. він приїхав у свій маєток Болдіно, щоб вступити у майнові права спадкоємця, закласти село і за місяць повернутися до Москви. Проте затримався він аж на три місяці. У той час епідемія холери охопила Москву, тож виїжджати з Болдіна було небезпечно, а в Москві оголосили карантин. До того ж поет був у пригніченому стані, бо перед від’їздом посварився з майбутньою тещею: і Пушкін не знав - наречений він чи ні. Тож вимушена ізоляція стала для поета найпліднішим етапом його життя. Серед його доробку була і «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Поєднання щасливого спокою і смертельної небезпеки стали її характерними особливостями. В основу було покладено російську народну казку, записану в селі Михайлівському.
2. Послухайте виразне читання «Казки про мертву царівну і сімох богатирів» за посиланням.
https://www.youtube.com/watch?v=5mYBAUv-odg&t=84s
За сюжетом «Казка про мертву царівну...» багато в чому наслідує сюжет народної чарівної казки. Починається вона з випробування, пов’язаного з підступами злої мачухи, героїня залишає будинок, бідний батько сумує, а наречений - королевич Єлисей - вирушає на пошуки. Царівна потрапляє в лісовий терем, де живуть брати-богатирі. Повторюється підступність злої мачухи, через що героїня гине від отруйного яблука (кульмінація). У пошуках нареченої королевич звертається по допомогу до чарівних істот, і Вітер йому вказує правильну путь. Розв’язка - у чарівному зціленні від дивного сну, поверненні наречених і загибелі злої мачухи.
Домашнє завдання: підготуватись до переказу «Казки про мертву царівну та сімох богатирів»
Для учнів 5-А класу (урок 15 жовтня) та 5 –Б класу (урок 16 жовтня)
Тема: Брати Я. та В. Грімм. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору.
У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це в різних народів складено безліч казкових історій. Є така казка й у збірці братів Грімм, називається вона «Пані Метелиця». Через що сумувала героїня, чому раділа, чому не залишилася жити в доброї господині, ми дізнаємося, ознайомившись із цим твором. І кожен має зрозуміти, чому, читаючи цю казку, ми, сучасні люди, уболіваємо за героїню, засмучуємось або відчуваємо полегшення, коли історія завершується добре для доброї людини, а зла й вередлива — справедливо покарана.
Ознайомтесь із розповіддю про братів Грімм за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ZX1WAcMWWH4
або
https://www.youtube.com/watch?v=977IgRRZmdQ
Виразно прочитайте казку братів Грімм «Пані Метелиця» або послухайте казку за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=hzA7spuxqO8
Слухаючи або читаючи казку, запам’ятайте значення слів
Пасербиця— нерідна дочка для одного з подружжя;
гидка— негарна;
попелюшка— та дівчинка, яка виконує найбруднішу роботу в домі; починок— намотані на паличку нитки;
мачуха— нерідна мати, дружина батька;
лаяти на всі заставки— сварити дуже голосно й образливо;
знепритомніла— утратила свідомість;
відлягло від серця— заспокоїлася;
пряжене— тушковане, приготоване на слабкому вогні;
бракує— не вистачає;
брама— ворота з надбудовою;
цямрина— частина колодязя, що виступає над землею;
терен— колючий чагарник;
загадувати роботу— давати завдання щось зробити;
гадаючи— думаючи.
- Що вам найбільше сподобалося в казці? Чому?
Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
Дайте усні відповіді на такі запитання:
- Пригадайте що таке народна казка?
- Які є типи фольклорних казок?
- Назвіть ознаки чарівної казки.
- Як побудований сюжет чарівної казки?
Наша подорож казками народів світу триває. Сьогодні ми помандруємо до далекої країни, яку часто називають Піднебесною, поринемо у дивовижний світ Давнього Китаю. Саме тут, у глибині століть, була створена казка про бідного хлопчика Маляна та його чудовий пензлик, який творив справжні дива. Що це були за дива? Хто такий Малян? Що таке справжнє мистецтво? Відповіді на ці запитання ми будемо шукати разом.
Прочитайте цікаву інформацію про Китай – батьківщину казки «Пензлик Маляна»
Китай – це країна великої і мудрої культури. Китай – це осередок однієї з найдавніших людських цивілізацій, одна з найстародавніших держав на земній кулі. Китай – держава в Центральній та Східній Азії, на сході омивається водами Жовтого, Східно – Китайського і Південно – Китайського морів Тихого океану. ЇЇ площа – 9,6 мільйона квадратних кілометрів. Населення – близько 1,5 мільярда чоловік. Столиця – Пекін. Китай має 22 провінції і 5 автономних районів. У Китаї багата рослинність, у тому числі й рідкісна; є чимало природних копалин. Тут розташовані найвищі у світі гірські системи – Гімалаї, Сино – Тибетські гори та інші, знаменита гора Джомолунгма висотою близько 9 тисяч метрів над рівнем моря. Найбільші річки – Янцзи, Хуанхе. Тут вирощують рис, чай, кавове дерево, кокосові пальми, банани, бавовник. Китайський народ у давні часи збагатив світову культуру і науку багатьма видатними відкриттями. Китай – батьківщина компаса (ІІІ ст. до н.е.), за допомогою якого ми можемо орієнтуватись на місцевості.Китай – батьківщина паперу (105 р. н.е.). Китайці навіть перші випустили друковану газету.Китай – батьківщина пороху (відомий з Хст. н.е.), з яким ми повинні бути дуже обережні, коли маємо справу з піротехнічними виробами. Китай – батьківщина шовку. Існував навіть Великий Шовковий шлях, яким цю чудову тканину вивозили до інших країн.Китай – батьківщина чаю. Зараз це найпопулярніший напій у світі. Високого рівня досягла астрономія, математика, медицина, техніка. Китайці чудові будівельники. І свідченням цьому є їх дивовижні архітектурні споруди. Одна з найвидатніших споруд у Китаї – Велика китайська стіна (221 – 207рр. до н. е.).Найбільш поширеною релігією в Китаї є буддизм.Ще в давні часи високого рівня розвитку досягли також образотворчемистецтво (гохуа -це малюнки водяними фарбами або тушшю на шовку чи папері),музика, театр (масок, тіней).Література Китаю – одна з найдревніших у світі. Від І тисячоліття донашої ери збереглася «Шицзин» («Книга пісень») – скарбниця народних пісень,ритуальних гімнів, од. Народ Китаю складав пісні, легенди, казки, в яких дракон символізував владу, а фенікс – безсмертя. Китайський фольклор надзвичайно багатий та різноманітний. Особливою цінністю в ньому є казки. Ми доторкнемося лише до однієї перлинки із скарбниці китайської усної народної творчості – казки «Пензлик Маляна».
Словникова робота
Мотика – знаряддя сільськогосподарської праці для спушування землі.
Туш – чорнило, рідина для малювання та креслення, у Китаї в основному малюють
тушшю.
Баский кінь – граційний, швидкий.
Фенікс – у китайській міфології Фенхуан – міфічний птах, повелитель вітрів. У
Китаї птах Фенікс є символом імператриці.
Дракон – у китайських давніх уявленнях про світ – повелитель грози,водної стихії.
У Китаї дракон є символом імператора.
Виразно прочитайте казку або послухайте її за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ipQr0ROa0jc&t=68s
Поміркуйте!
- Як ви розумієте сенс дідусевої перестороги «Це чарівний пензлик, ... тож
будь обережний з ним, бо може статися лихо»?
- Що і чому саме це малював юний художник чарівним пензликом? Про яку
рису вдачі героя це свідчить?
- Кому, за змістом казки, мають слугувати мистецтво й митець?
Домашнє завдання: Складіть п’ять запитань за змістом казки. Намалюйте свою ілюстрацію до казки (за бажанням)
Настав час для повторення і узагальнення
Любі діти, ви великі молодці, старанно працювали, сподіваюся, читали з насолодою. Ми закінчили вивчення визначених програмою художніх творів із зарубіжної літератури, але попереду найважливіший етап: підведення підсумків (повторення) та написання контрольних робіт. Тож не збавляйте обертів, ретельно готуйтеся. Успіхів вам!!!
07-08 травня 2020р.
УВАГА! ВИКОНУЄМО КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ!!!
УСПІХІВ ВАМ!!!
27 - 30 квітня 2020 р.
Любі п'ятикласники, сподіваюся, що ви уважно слухали експрес урок та прочитали уривки повісті-казки "Комета прилітає".
Готові до тестування? Тоді за роботу...
Наступна тема для опрацювання "Туве Янсон (1914–2001) «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору. Його персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей"
Попрацюйте з підручником (читаєте, готуєтеся відповідати на запитання) с. 246-250
Вас зацікавила історія про Мумі-тролів? Тоді маю дві пропозиції.
1. Віртуальна екскурсія до Фінляндії у парк Мумі-тролів
2. Перегляньте серію мультфільмів за мотивами повісті-казки Туве Янсон
********************************************************************************************************
Сподіваюся вам сподобався твір Рональда Дала. Наскільки уважні ви були перевіряємо за допомогою опитувальника.
ЦЕ ЦІКАВО
Факти про кінострічку «Чарлі і шоколадна фабрика» - Зйомки фільму почалися 21-го червня 2004 року у п'яти найбільших павільйонах на студії Pinewood в Лондоні
- Човен Віллі Вонки будували 20 тижнів
- Льодяники на деревах та солодка вата у фільмі є справжніми кондитерськими виробами
- Компанія Nestle надала для зйомок фільму 1,850 плиток справжнього шоколаду
- Також було виготовлено 110,000 штучних плиток
- У своєму інтерв'ю Джонні Депп казав, що його Віллі Вонка буде поєднанням Говарда Хьюза та гламурної рок-зірки 70-х.
- Джонні Депп був вражений грою Фредді Хаймора у фільмі "Чарівна країна", тому вмовив Тіма Бертона ухвалити його на роль Чарлі Бакета
- На роль Віллі Вонки претендували Майкл Кітон, Христофер Уокен, Ніколас Кейдж, Стів Мартін і Робін Уїльямс
- У США фільм зібрав $206,459,076, за кордоном - $268,509,687 (усього - $474,968,763).
********************************************************************************************************
13-17 квітня 2020 року
Любі п'ятикласники, починаємо працювати над наступним розділом "Сучасна література. У колі добрих героїв"
Для початку, перегляньте презентацію (матеріали Гузь О.)і поділіться враженнями, у коментарях на сторінці, які книги ви уже читали чи дивилися фільми, а якими, можливо, зацікавилися і хотіли б улітку прочитати чи переглянути.
Ви вже зрозуміли, що протягом кількох наступних уроків ми працюватимемо над темою: Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі
І НАРЕШТІ, ознайомтеся з повним текстом (аудіокнига)
За бажанням, перегляньте фільм
Домашнє завдання Знати зміст повісті, бути готовим до літературного диктанту.
У робочий зошит записати "паспорт" твору
ПЛІДНОЇ РОБОТИ! БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!!!
*******************************************************************************
06-10 квітня
Урок 1 Тема. Марина Іванівна Цвєтаєва (1892–1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.). Образ ліричної героїні, котра любить читати.
** Переглядаємо відеоурок (автор Янюк А.)
АБО ** Переходимо за покликанням і опрацьовуємо матеріал під рубрикою "Книжкобус" (матеріали Єрьоміної О.)
** "Перевір себе": (тренуємося, виконуємо завдання в один клік)
(на оцінку,, проходимо опитування)
Урок 2 Тема. Узагальнення вивченого Льюїс Керролл "Аліса в країні Див", Марина Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці"
"ЗОШИТ-САМОКОНТРОЛЬ" (Обов'язково для виконання!!!)
*****************************************************************
30 -31 березня працюємо за наступним планом
1. Уважно прочитайте запропонований матеріал
(матеріали Рогової І. https://irinarogova.blogspot.com)
2. Уявіть, що ви зустрілися з героями повісті-казки, поставте їм, одному чи кільком, 2-3 цікавих оригінальних запитання. Напишіть їх у коментарях на сторінці.
ЧЕКАЮ ВАШИХ ЗАПИТАНЬ 😖
*********************************************************************************Завдання на 23-27 березня 2020 р.
1. Ще раз повторюємо про Льюїса Керролла та історію створення улюбленої багатьма повісті-казки "Аліса в країні Див" (автор - Ніколенко О.)
- Сподіваюся, ви виконали домашнє завдання, склали кросворд. Тож рухаймося далі.
2. Виконайте 3-4 завдання, розміщені на інтерактивному плакаті
(автор-Тракалюк Н.), наводьте курсор на кружечки - відкриватимуться більшість вправ
3. На оцінку. За матеріалами, що ви опрацювали на сторінці блогу, пройдіть тест
Успішної роботи! Будьте здорові!!!
*********************************************************************************
Дякую за виконану роботу. Усі надіслані відповіді, зокрема і повторні спроби, було прочитано, проаналізовано та враховано при виставленні оцінки.
Прошу вибачення за технічні недоліки, при підготовці наступних завдань це буде виправлено
Увага! Контрольна робота
********Працюємо далі
Льюїс Керролл "Аліса в країні Див"
Уважно прослухати відеоматеріал (автор - Олефіренко Н.)
Повість — великий розповідний прозовий твір, у якому широко змальовано життя одного або кількох героїв протягом тривалого або важливого за подіями проміжку часу.
Домашнє завдання. Скласти кросворд за змістом прочитаного, записати його у робочий зошит (до 20 березня)
* Щиро вдячна авторам відеоматеріалів, презентацій, навчальних текстових та інтерактивних матеріалів за відкритий доступ та можливість використання під час уроків
Комментарии
Отправить комментарий