4 клас Літературне читання

 01.06

Індивідуальні консультації

31.05
    Доброго ранку! Продовжуємо ознайомлюватися із українськими сучасними письменниками, твори яких містяться у дитячій хрестоматії. Іван Андрусяк.

1. Переглянь його відеозвернення до тебе:

2. Ознайомся із уривком його казки "Як подружитися з Чакалкою":

3. Сподіваюся, що тобі сподобалися його твори і ти вже знаєш, що читати улітку!
30.05
    Доброго ранку! Ознайомлюємося із сучасними письменниками, твори яких містяться у дитячій хрестоматії.

1. Прослухай пісню "У ритмі серця", вірші до якої написав Сашко Положинський:


2. Прочитай звернення авторів твору:

3. Слова вірша "У ритмі серця":






Тиждень 23.05 - 27.05
Урок №3
Урок позакласного читання.
      Доброго ранку! Сьогодні пригадуємо, які цікаві та захоплюючі твори українських письменників було прочитано? Де можна взяти для читання такі книжки? Яку має назву прочитаний нещодавно тобою твір? Хто його автор? Що ти про нього можеш довідатися?
     Підготуй усну доповідь про прочитаний твір українського письменника. Не забувай про своє враження від прочитаного та характеристику головного персонажу. 

Урок №1-2
         Доброго ранку! Вчимося створювати комікси за прочитаними пригодами.

1. Ознайомся із коміксом "Про Вишеньку, яка хотіла стати письменницею".

2. Ознайомся зі способом створення власного коміксу:



3. Який спосіб тобі сподобався більше?


Тиждень 16.05 - 20.05
Урок №4

Урок позакласного читання.
      Доброго ранку! Сьогодні пригадуємо, які цікаві та захоплюючі пригоди ти знайшов (знайшла) коли читав художню книжку чи дитячі журнали? Які ще джерела містять цікаві пригоди чи дивні події, які захоплюють?Чим ця інформація тебе зацікавила?
     Підготуй усну доповідь із прочитаної книжки чи журналу на тему: "Пригоду за пригодою читаю із насолодою".

Урок № 3
Доброго ранку! Продовжуємо читати пригодницьку казку  Жульєтт Парашині- Дені та Олівер Дюпена "Банда піратів. Скарби пірата Моргана".

1. Прослухай аудіоказку:

2. Порівняй із текстом у книзі. Напиши свою думку про те, що тобі цікавіше - читати пригоди чи слухати їх? Чому?

Урок №1-2
             Доброго ранку! Продовжуємо читати пригодницьку казку  Жульєтт Парашині- Дені та Олівер Дюпена "Банда піратів. Скарби пірата Моргана".

1. Ознайомся із третьою частиною (4 та 5 розділи) казки:


2. Склади і запиши головну думку казки.



Тиждень 09.05 - 13.05
Урок №4 (13.05)
Завдання виконати до 16.05
         Доброго ранку! Продовжуємо читати пригодницьку казку  Жульєтт Парашині- Дені та Олівер Дюпена "Банда піратів. Скарби пірата Моргана".

1. Ознайомся із другою частиною казки:


2. Знайди в прочитай цей уривок на сторінках твого підручника.

3. Склади і запиши три запитання до казки.




Урок №3 (11.05)
Завдання виконати до 13.05
        Доброго ранку! Починаємо читати пригодницьку казку  Жульєтт Парашині- Дені та Олівер Дюпена "Банда піратів. Скарби пірата Моргана".

1. Ознайомся із першою частиною казки:


2. Прочитай цей уривок на сторінках підручника 160 - 161.

3. Намалюй пригоди, які тебе вразили.

Урок №2(10.05)
Завдання виконати до 11.05
     Доброго ранку! Аналізуємо діагностувальну роботу! 
1. Ще раз прочитай оповідання.
2. Прочитай назву, як ти вважаєш, що вона означає?
3. Спробуй визначити жанр.

Оповідання - це коротка в часі подія чи кілька подій з життя головного героя.

Казка - це  це народно-поетичний або писемно-літературний твір про передбачувано вигадані події чи осіб, іноді за участю фантастичних сил, який має повчальну мету.

Легенда -  жанр неказкової народної творчостіякий має на увазі розповідь про людські дії, на думку оповідача і слухачів, що мали місце в історії людства. Історії в цьому жанрі можуть демонструвати людські цінності та приписувати певні якості, що надають вигадці правдоподібності.

 Вірш - це поетичний твір, поділений на рядки, які римуються.

3. Подумай, яка головна думка твору.

4. Склади план твору.


Урок №1(09.05)
Завдання виконати до 13.05
     Доброго ранку! Сьогодні виконуємо діагностувальну  роботу із літературним текстом.

1. Уважно прочитай текст "Калина цвіте пізно" за Тетяною Майданович:


КАЛИНА ЦВІТЕ ПІЗНО

    Жила собі дівчинка Марійка. На цю осінь вже в третій клас перейшла. Після уроків біжить вона на город, а потім у сад. Тут Марійка нарве травички для кроликів, опалі яблука позбирає, вичистить гарбузи, а їхнє насіння покладе сушитися на підвіконня. Якось покликала її сусідка бабуся Марина.

    — Чуєш, онучко! Я на своїй калині вже кетяги обламала. Час і тобі пообламувати, бо незабаром дощі почнуться!

    Пообламувала дівчинка кетяги калини і взялася пучечки в’язати. Коли це заходить у двір тітка Ольга. Марійка хутенько принесла стільця:

    — Сідайте, тьотю!

    — Та ніколи мені. Їду в місто до дочки. Вона просить, щоб на цілу зиму зоставалася. Щось я хворію часто. Ось вам пиріжків принесла. Бувай здорова!

Провела Марійка гостю та й сіла пиріжки їсти. Як же смачно! І враз дівчинці зробилося соромно-соромно. Згадала, що тьотя Оля все покашлювала, а вона, Марійка, не дала їй ані жменьки калини. Калина від застуди чи не найкращі ліки.

Швидко проминула зима. Ось і весна прийшла з теплими дощами. Облетіли з вишень білі пелюстки, перецвіли яблуні. Лише калина і досі чорніє. Жодного листочка на всьому кущі. А коли ж вона цвістиме? Бабуся й каже:

   — Бачиш, онучко, недарма калина завжди цвіте пізно. Наче прислухається, вагається. Всі дерева й трави дуже чутливі до зла і добра, до людського слова. А калина — особливо! Тобі видніше, за що вона могла на тебе нагніватись. Щось, мабуть, сталося, що цього року цвісти не хоче.

    — Я починаю здогадуватись... От якби тітка Ольга додому вернулася! Я для неї три пучки ягід приберегла. А минулої осені, коли вона заходила до нас, якось не здогадалася з нею поділитися, — виправдовується дівчинка.

    — Бачили Ольгу в місті, навесні вона знову розхворілася, не приїде. А коли надумаєш сама їхати до неї, то у мене адреса є — ось, візьми.

    Ходила Марійка замислена цілий день, а тоді надумала разом з мамою поїхати до Києва, щоб знайти там тьотю Олю.

    — Я перед нею так завинила! — каже дівчинка мамі. — І перед калиною винна теж, то через мене вона сохне.

    За тиждень приїхали мати з донькою до міста, пішли до тітки Ольги. Зраділа вона гостям, привітала, посадила у вітальні й стала розпитувати, які в селі новини. Марійка мерщій і каже:

    — Та все добре, все як було, тільки моя калина після зими чомусь не оживає. Пам’ятаєте, я вам не вділила ягід восени? То ось привезла. Візьміть, будь ласка!

    Тітка Ольга усміхнулася:

    — Та що ти! Такі дрібниці! Та й мені незручно було просити... Все гаразд, не мучся тим. Сідаймо чай пити!

Наступного дня увечері йшли Марійка з мамою рідною вулицею. Коли вже до хати підходили, прислухалися — а в їхньому садку соловейко щебече. Забігла дівчинка у двір, глянула — калина за одну нічку і зазеленіла, і рясним цвітом вкрилася. І відтоді Марійчина калина цвіте щороку.

За Тетяною Майданович   

2. Пройди тест до 13.05, 20.00 за посиланням:

Код доступу 4029775
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Тиждень 02.05 - 06.05
Урок №4 (06.05)
Завдання виконати до 09.05
Урок позакласного читання.
      Доброго ранку! Сьогодні пригадуємо, які цікаві та захоплюючі пригоди ти знайшов (знайшла) коли читав художню книжку чи дитячі журнали? Які ще джерела містять цікаві пригоди чи дивні події, які захоплюють?Чим ця інформація тебе зацікавила?
     Підготуй усну доповідь із прочитаної книжки чи журналу на тему: "Пригоду за пригодою читаю із насолодою".

Урок №3(04.05)
Завдання виконати до 06.05
      Доброго ранку! Продовжуємо ознайомлюватися із творами польського письменника Ґжеґожа Касдепке. Загадка друга, або проблеми з математикою.

1. Уважно прочитай твір на сторінці 159. Склади та запиши план.



Урок №2 (03.05)
Завдання виконати до 05.05
      Доброго ранку! Сьогодні опановуємо професію детектива. Ґжеґож Касдепке. Загадка тринадцята, або хто зіпсував повітряного змія?
1. Що ти знаєш про цю професію? За яких обставин звертаються до детектива? Які особливості повинна мати людина такої професії?
2. Уважно прочитай оповідання на сторінках 157 - 158. Будь готовий відповісти на запитання.



3. Перевір свої аналітичні здібності. Що зіпсувало повітряного змія? (за потреби роз'єднай та прочитай слова- відгадки на ст. 159)



Урок №1 (02.05)
Завдання виконати до 03.05
      Доброго ранку! Продовжуємо читати один із творів Сергія Гридіна "Федько, прибулець із Інтернету"
1. Дочитай до кінця уривок на ст. 156 -157.
2. Усно повправляйся відповідати на питання.


3. Якщо тобі сподобалася історія і ти бажаєш більше довідатися за пригоди Федька та прибульця, запам'ятай автора та назви творів для читання улітку.


Тиждень 25.04 - 29.04
Урок №4 (29.04)
Завдання виконати до 02.05
     Доброго ранку! Сьогодні читаємо один із творів Сергія Гридіна "Федько, прибулець із Інтернету"

1. Прочитай першу частину твору на сторінках 153, 154. Будь готовий відповісти на запитання.


2. Спробуй відповісти на запитання:
- Назви головних осіб твору.
- Знайди і прочитай, чому друзі називали Сашка Біленьким?
- Знайди і прочитай усі слова, пов'язані зі словом "комп'ютер".
- Знайди і прочитай опис дивного створіння.
- Як ти гадаєш, що відбуватиметься далі?

Урок №3 (27.04)
Завдання виконати до 29.04
Урок позакласного читання.
      Доброго ранку! Сьогодні пригадуємо, яку корисну та цікаву інформацію ти знайшов (знайшла) коли читав Енциклопедію чи дитячий журнал? Які ще джерела містять цікаві факти про речі навколо чи дивні події, які сталися?Чим ця інформація тебе зацікавила?
     Запиши у щоденник вражень есе на тему: "Цікаві речі навколо".


Урок №2 (26.04)
Завдання виконати до 28.04
Оформлюємо домашню виставку книжок! 
1. Які книги вже є на твоїй поличці? Про що вони? Яка їх тематика та жанри?
2. Уважно роздивися свої книжки. Хто їх написав?
3. Напиши у свій щоденник вражень коротенький відгук про улюблені книжки.(Скористайся письмовими відповідями на питання, що вище)
 

Урок №1 (25.04)
Завдання виконати до 26.04
          Доброго ранку! Продовжуємо поповнювати свій словник. Сьогодні вивчаємо значення слів "квадрокоптер", "мультипристрої", "дрон-кінооператор". 

1. Уважно прочитай статтю на ст. 151 - 152 "Квадрокоптер тобі покаже" із журналу "Розумашки".
2. Підготуйся усно відповісти на запитання.





Тиждень 18.04 - 22.04
Урок №4 (22.04)
Завдання виконати до 25.04
      Доброго ранку! Працюємо із текстом.
До 25.04, 20.00 необхідно пройти тест "Велосипед для Катрусі" за Дариною Мурмуєнко.
Код доступу 8395265
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Урок №3(20.04)
Завдання виконати до 22.04
          Доброго ранку! Сьогодні дізнаємося про винаходи, які рятують життя. Які з таких речей ти вже знаєш?

1. Переглянь відео про світловідбивачі:

2. На сторінці 150 - 151 уважно прочитай статтю "Персі, кіт і катафот" із журналу "Розумашки". Будь готовим відповісти на запитання.


3. У зошит для читання випиши слова, які тобі вперше зустрілися. Знайди їх значення. За потреби скористайся тлумачним словником.



Урок №2 (19.04)
Завдання виконати до 20.04
        Доброго ранку! Продовжуємо ознайомлюватися із нашою гривнею.
1. Переглянь відео про історію української гривні:




2. На сторінці 149 уважно прочитай статтю "Наша гривня"

3. Побудуй есе "Як можна заощаджувати гривню", або "Що можна купити за гроші, а що неможливо".

Урок №1 (18.04)
Завдання виконати до 19.04
        Доброго ранку! Продовжуємо вивчати твори розділу "Цікаве для допитливих", а саме, як створюються гроші.
1. Переглянь процес виготовлення паперових купюр:

2. Прочитай на сторінці 148 підручника статтю "Як народжуються гроші".
3. Склади і запиши три запитання до тексту. Напиши до кожного письмову відповідь.



Тиждень 11.04 - 15.04
Урок №4 (15.04)
Завдання виконати до 18.04
        Доброго ранку! Сьогодні пригадуємо, яку корисну та цікаву інформацію ти знайшов (знайшла) коли читав Енциклопедію чи дитячий журнал? Які ще джерела містять цікаві факти про речі навколо чи дивні події, які сталися?Чим ця інформація тебе зацікавила?
     Запиши у щоденник вражень есе на тему: "Цікаві речі навколо".

Урок №3 (13.04)
Завдання виконати до 15.04
     Доброго ранку! Ти вже знаєш як зявилися гроші, якими вони були і що на них можна було придбати. Сьогодні більше довідаємося про банки та банкноти.
1. Переглянь відео: 



2. На сторінці 147 - 148 уважно прочитай статтю Тетяни Кузьменко "Банки і банкноти".


3. Потренуйся переказувати зміст статті.

Урок №2 (12.04)
Завдання виконати до 13.04
      Доброго ранку! Що ти знаєш про гроші? Як ти вважаєш, чи завжди ними люди користувалися? Чи завжди вони так називалися?

1. Переглянь відео, де ти знайдеш відповіді на усі запитання:


2. На 145 - 147 сторінці уважно прочитай статтю "Як прийшли до нас гроші?" за 
Анатолієм Григоруком. Будь готовий відповісти на запитання.



3. Потренуйся стисло переказувати текст. Для цього склади та запиши план.



Урок №1 (11.04)
Завдання виконати до 12.04
Доброго ранку! Сьогодні цікава інформація з Енциклопедії тварин і рослин світу. Арктика і Антарктика.

1. Пригадай, що з уроків курсу "Я досліджую світ" ти пам'ятаєш про тварин  Арктики та Антарктики?


2. На сторінці 143 - 145 уважно прочитай статтю, будь готовим відповісти на запитання.





3. До 12 квітня, 20.00 необхідно пройти тест:
Код доступу 6582500
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


Тиждень 04.04 - 08.04
Урок № 4 (08.04)
Завдання виконати до 11.04
Доброго ранку! Перевіримо твоє розуміння прочитаного. 

1. Прочитай уважно текст Тамари Колодницької "Птахи-носороги" на ст. 141 - 142.
2. До 11 квітня 20.00 необхідно пройти тест:
Код доступу 1829654
використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Урок №3 (06.04)
Завдання виконати до 08.04
      Доброго ранку! Розпочинаємо вивчати твори нового розділу, який має назву "Цікаве для допитливих". Як та думаєш, які за темою твори увійдуть до нього? За жанром?
      Твої припущення вірні, у цьому розділі будуть твори наукові, художньо-наукові та пізнавальні. Ти знайдеш відповіді на багато питань, що тебе хвилюють.

1. Що ти знаєш про птахів-носорогів? 

2. На сторінці 141 - 142 уважно прочитай цікаві речі про цих птахів:

 
3. Спробуй відповісти на запитання. На останні три - письмово.


Урок №2 (05.04)
Завдання виконати до 06.04
Доброго ранку! Продовжуємо пишатися нашими українцями! Сьогодні ознайомимося із наймолодшим паралімпійцем збірної України із біатлону - Тарасом Радем.
1. Ознайомся, хто такі паралімпійці:

 2. "Біатлон - це те, що дуже люблю" - Тарас Радь.

3. Уважно прочитай текст на сторінках 139 - 140. Які риси притаманні Тарасу?


4. Спробуй відповісти на запитання під статтєю.

Урок №1 (04.04)
Завдання виконати до 05.04
        Доброго ранку! Якими  українцями ти пишаєшся? Чому вони тобі подобаються? 
       Зараз наші Герої - це військовослужбовці, які боронять нашу країну. Це усі люди, що роблять усе можливе та неможливе, щоб наблизити перемогу над загарбниками.
       Сьогодні знайомимося з українцями, що зробили Україну відомими на увесь світ.

1. Переглянь відео. Чому ці люди мають популярність? Що корисного зробили для своєї країни?



2. У своїй бібліотеці чи інших джерелах, знайди інформацію про відомого українця, яким ти пишаєшся.
3. Підготуй усну доповідь про цю людину.


Тиждень 28.03 – 01.04
Урок №4(01.04)
Завдання виконати до 04.04
      Доброго ранку! Продовжуємо ознайомлюватися зі славетними українцями. Сьогодні ми більше дізнаємося про Катерину Василівну Білокур, картини якої відомі усьому світу. 
1. Переглянь відео  у якому ти дізнаєшся про художницю та її твори.

2. На 137 - 138 сторінці уважно прочитай статтю, спробуй відповісти на запитання.

- Що тебе вразило із прочитаного?
- Яка особливість картин художниці?
- Якою треба бути людиною, щоб досягти своєї мрії?

Урок №3(30.03)
Завдання виконати до 01.04
Доброго ранку! Сьогодні час знайомитися із відомою українкою оперною співачкою - Крушельницькою Соломією Амвросіївною.
1. Послухай, записи її неперевершеного співу:

2. Прочитай про її життя на сторінках 135 - 136. 


3. Спробуй усно відповісти на запитання:



Урок №2 (29.03)
Завдання виконати до 31.03
Доброго ранку! Сьогодні поговоримо про те, звідки приходять слова до нашої мови. 
Опрацюй статті за запитаннями на сторінках 133 - 134. Які іншомовні слова тобі зустрілися?



Урок №1(28.03)
Завдання виконати до 29.03
      Доброго ранку! Сьогодні починаємо вивчати твори нового розділу "Гордість і слава України".
      Як ти думаєш, які за жанром твори увійдуть у цей розділ? Яка буде їхня тематика?
    Звичайно! У розділі містяться вірші та оповідання про Україну, відомих та славетних українців.
   Давай ознайомимося із віршованими творами Марка Лукинюка "Україні" та Марії Яновської "Наша мова". 
1. Подумай, що ти любиш у своїй країні? Слухай аудіозапис Марка Лукинюка "Україна":
2. Подумай, чи треба знати та любити свою мову? Послухай аудіозапис Марії Яновської "Наша мова":


3. Розгорни 131 та 13 2 сторінки підручника та спробуй виразно прочитати вірші, які прозвучали. Спробуй дати відповіді на запитання, що містяться на сторінках.

4. Знайди і випиши речення із порівняннями. Як можна пояснити ці порівняння?


Тиждень 21.03 – 25.03
Урок №3 та 4(23.03, 25.03)
Завдання виконати до 28.03
Доброго ранку! Сьогодні діагностуємо навичку складати твір на основі прочитаного твору.
1. У зошиті для читання склади і запиши твір за змістом прочитаного оповідання "Безпека в Інтернеті" за Дженніфер Мурр-Маллінос (ст.128 - 130)

У своєму творі використовуй відповіді на запитання до тексту. Зроби висновок.

Урок №2 (22.03)
Завдання виконати до 23.03.
Доброго ранку! Поговоримо про безпеку в Інтернеті. Чим корисні та шкідливі соціальні мережі? 
1. На сторінках 128 – 130 уважно прочитай текст. 


2. Спробуй усно вiдповiсти на запитання.


Урок №1 (21.03)
Завдання виконати до 22.03 
Доброго ранку! Сьогодні поговоримо про самопожертву. Що ти про це знаєш? Які люди здатні на самопожертву? 

1. Відкрий сторінку 126 та прочитай оповідання "Подарунок" Тетяні Кузьменко.



2. Спробуй усно вiдповiсти на запитання.

3. Склади та запиши план до оповідання. Не забувай вказати автора та назву твору.
 
4. На останні два запитання спробуй відповіді письмово.
Чим ще можна пожертвувати заради інших?
- Чи згоден ти, що весь час жертвувати собою заради інших не завжди корисно?

14. 03 – 18.03
Урок №4(18.03)
Завдання виконати до 21 березня
Доброго ранку! Сьогодні працюємо із аудіотекстом. QR-код міститься на 125 сторінці підручника.

1. Уважно слухаємо оповідання Аніті Майданюк.  Жадана ручка  (натисніть на посилання)

2. Письмово відповідаємо на такі питання:

 - Як ви гадаєте, чи помиряться дівчата?

 - Вибачили б ви Оленці?

- Чи поважала Наталка на почуття подружки, коли вихвалялася ручкою?

- Як би склалося, якби Наталка була уважнішою до Оленки?

Урок №3(16.03)
Завдання виконати до 18 березня
Доброго ранку! Сьогодні поговоримо про дружбу. Як ти думаєш, про що буде мова в оповіданні Всеволода Нестайка "Чи роблять так друзі?
1. Відкрий підручник на сторінці 123 та уважно прочитай текст.



    2. У щоденник вражень запиши головну думку твору.
                          
                     Урок №2 (15.03)
Завдання виконати до 17 березня.
Доброго ранку! Сьогодні будемо діагностувати твою навичку читання мовчки.
Якщо тобі зручніше працювати за підручником, розгорни його на 121 сторінці.

1. Для цього потрібно мовчки читати протягом трьох хвилин текст. Запам'ятати на якому слові ти зупинився.


2. Прорахуй математично, скільки слів прочитавши за одну хвилину?
Якщо швидкість твого читання 100 – 110 слів за хвилину. Твоє мовчазне читання високого рівня!

3. Після цього потрібно пройти тест до 18 березня до 18.00.

Код доступу  8942213
Використати цей код,
відкривши посилання
на join.naurok.ua


                          Урок №1 (14.03)
Завдання виконати до 15 березня.
   Доброго ранку! Сьогодні ми розпочинаємо новий розділ "Пізнаю собі і світ".
   У цьому розділі ти ознайомишся з оповіданнями про твоїх однолітків. Про їх переживання, вміння взаємодіяти одне з одним та їх поступки.
    1. Поважно прочитай оповідання Оксани Кротюк "Літачок".
    2. Спробуй устно вiдповiсти на запитання.


3. Перевір, чи правильно ти зрозумів зміст оповідання. Пройди тест  Оксана Кротюк "Літачок"

4. Підготуй есе на тему "Як можна проявити симпатію до людини, яка мені подобається?"
5. Запиши його у своєму щоденнику ворожень.


25 лютого
Павло Глазовий "Неволя"
Згадай основні ознаки байки.
Правильно! Характерна ознака байки у тому, що головні персонажі - тварини. У їх вчинках та словах автор розкриває та засуджує негативні риси, що притаманні людям.
Прочитай пояснення:
 Байка  (від давньорус. баяти, байти, тобто говорити, розповідати) — невеликий, найчастіше віршований алегоричний твір повчально-гумористичного чи сатиричного характеру. Життя людини в ньому відображається в образах тварин, рослин чи речей або ж зводиться до умовних стосунків. Зміст байки завжди стислий, дія розвивається швидко. Іноді цьому сприяє діалогічна будова твору. Пишуться байки переважно так званим вільним віршем. Важливе місце у композиції твору посідає мораль, тобто головний висновок байки, який подається наприкінці її, рідше — на початку.
Прослухай байку Павла Глазового "Неволя"

Прослухай, як твої однолітки декламують вірш. Зверни увагу, яка інтонація у персонажів та автора, у якому темпі озвучується твір. Як дотримані паузі. 
На сторінці 118 прочитай байку. Опрацюй її виразне читання напам'ять за запитаннями та завданнями.

Оберіть тон і темп читання, визначте слова, які треба виділити голосом, позначте паузі.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас