4 клас я досліджую світ 2021-2022

 


01.06, 02.06, 06.06, 07.06, 08.06, 10.06

Індивідуальні консультації.

30.05

           Доброго ранку! Повторюємо вивчене про Україну.
1. Переглянь відеопояснення:




2. Перевір себе: 



Тиждень 23.05 - 27.05

Урок №3
           Доброго ранку! Повторюємо вивчене про материки Землі.
1. Переглянь відеопояснення про материки Землі:





2. Перевір себе:




Урок №2
          Доброго ранку! Повторюємо вивчене про океани Землі.
1. Переглянь відеопояснення:




3. Перевір себе:




Урок №1
          Доброго ранку! Працюємо із контурними картами.

1. Ознайомся із навчальним відео про географічні карти, їх значенням, позначенням:



2. Ознайомся, як покроково працювати із контурними картами:

3. На сторінках друкованого зошита (1, 5, 11, 15, 19) перевір себе, чи правильно виконані тобою завдання?


Тиждень 16.05 - 20.05

Урок №3
        Доброго ранку! Повторюємо вивчений матеріал про Всесвіт.
1. Переглянь відео:




2. Перевір себе:

Урок №2
       Доброго ранку! Робимо роботу над помилками.
1. Переглядаємо сторінки підручника по темі "Україна на карті світу".
2. Вивчаємо завдання сторінок друкованого зошита по темі.
3. Ознайомся із типовими помилками під час проходження тесту:








3. Проходимо тест ще раз, якщо твої бали менше за ті, які ти очікував.
Бажаю успіху!

Урок №1
     Доброго ранку! Діагностуємо знання та вміння з теми "Україна на карті світу"
1. До 20.05, 20.00 необхідно пройти тест:
Код доступу 7988172
 використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua



Тиждень 09.05 - 13.0

Урок № 3. 
Моя мрія - стати...
 Згадайте , будь ласка попередній крок і запишіть есе на тему " Моя майбутня професія".
(Можна замінити відеорепортажем про улюблену омріяну професію)


«Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало». (Микола Луків.)

«Життя без праці — злодійство, праця без мистецтва — варвар­ство». (Д. Рескін.)

«Твоя діяльність, і тільки вона одна, визначає твою цінність». (Й. Фіхте.)

«Задоволення має бути нагородою за працю». (К. Гельвецій.) «Той, хто любить працю, не відчуває потреби у розвагах». (Ж. Ла-брюйєр.)

Глибока думка закладена в словосполученні «ви­бір професії», скільки викликає воно емоцій та сподівань і водночас скільки породжує проблем! Це не просто вдало чи невдало прийняте в юності рішення, це щаслива або розбита доля, активне, творче, ра­дісне життя чи байдуже, пасивне існування.

 Поки ти їв, і спав, і ріс

Поки малий ще ти на зріст,

Мабуть, вже тисячі людей

Подбали про життя твоє.

Аби ти добре ріс,

Аби ти добре їв,

Щоб ти спокійно спав

І в різні ігри грав.

Ти став дорослий молодець,

Сміливим і умілим,

А чим порадуєш людей,

Яким хорошим ділом?

Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональ­ні), за метою праці (перетворюючі, гностичні, винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв’язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в не­звичайних умовах).
Велике прохання до дітей,які перебувають за кордоном, зробити репортаж про професії Євросоюзу та як люди допомагають українцям, які опинилися в біді через війну з російським загарбником, щоб інші дітки теж змогли про це дізнатися.

                       Урок №2
Тема: Професії Українців.

Той, хто професій не знає,
Часто у житті блукає.
Марно ви часу не гайте,
Професій більше пізнавайте.

2. Гра «Впізнай професію» 

У пору літню, в час осінній,                                                                   в дитсадку щодня з малятами?

Навесні – в гарячий час Хто їх пильно доглядає,

Косять, жнуть вони і сіють, няньчить, пестить, розважає,

Орють лан у котрий раз! (Хлібороби) вчить співати й малювати,

Рахувати і читати? (Вихователька)

Твій одяг вийде мов картинка:

Все по тобі – рукав і спинка. Він такий же, як і ми,

Тож на примірці – так годиться – непомітний між людьми.

Стій рівно і не смій крутиться! ( Кравець ) А в театрі грає ролі:

нині - вчителя у школі,

Хто розносить вам листи, завтра буде інша роль -

Телеграми і газети? То бідняк він, то король.

Ой, важка у нього ноша! Про чуже життя розкаже

Діти, хто він? (Листоноша ) і із сцени нам покаже,

Як по правді треба жити

Він нам, як мама, дорогий, і біди не наробити. (Актор )

Він хоче нас навчити

Любити край чудовий свій – Хто в лікарні по палаті

Це мудрий наш….(учитель ) ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує,

Гроші витрачає вміло: хто хвороби всі лікує?

Він вкладає їх у діло. Хто призначить процедури,

Має булочну й пекарню, і таблетки, і мікстури,

Чи салон і перукарню, щоб здоровим буть довіку?

Свиноферму, звідки м’ясо Це, звичайно, мудрий…(лікар)

Відправляє в цех ковбасний.

Чи скуповує товари Є паличка в нього в руках чарівна,

І розвозить по базару. За мить сто машин зупиняє вона!

Лік грошам він добре знає, (поліцейський )

Їх на вітер не пускає? (Бізнесмен )

 

Впевнено оркестр звучить –
Зал зачарований мовчить.
Прекрасна музика хвилює,
А хто оркестром тим керує?
(Диригент)


Виберіть прізвища, які походять від назв професій

Клименко
Кравченко
Петренко
Косаренко
Пасічник
Рибальченко
Крамаренко
Нестерчук
Шевченко
Гарматюк
Ковалик
Маляренко
Гайовий
Сердюк
Пастушенко
 Коваленко
Столяренко
Лісниченко
Кучер
Прокопченко
Радченко
Стороженко    
  Скласти прислів'я і перевір себе.


1) Мала, працює, а,й, бджола, та
Бджола мала, а й та працює.

2) Праця, безділля, маленька, краща, за, велике
Маленька праця, краща за велике безділля.

3) Труд, все, і, вміння, перетруть
Вміння і труд все перетруть.

4) Не, хвались, трудись, силою, краще
Силою не хвались, краще трудись.

5) Праця, важка, їжа, то, як, твоя, твоя, буде, солодка
Як праця твоя важка, то їжа твоя сололда буде.

6) Годує, а, лінь, праця, марнує
Праця годує, а лінь марнує.

7) Думай, що, без, діла, краще, робити, аніж, сидіти
Краще думай, що робити, аніж без діла сидіти.

8) Діло, гуляй, зробив, сміло
Зробив діло – гуляй сміло.

9) Нахилитися, щоб, води, з, криниці, треба, напитися
Треба нахилилтися, щоб з криниці води напитися.

10) Вернуть, руки, гори, роботящі
Роботящі руки гори вернуть.

11) Конем, часу, згаяного, і, не доженем
Згаяного часу і конем не доженеш.

12) Труда, без, нема,плода
Без труда нема плода.

13) Калачі, їсти, не, сиди, на печі, хочеш
Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

14) Роботи, нема, без, охоти
Без охоти нема роботи.

15) Роботи, не, відкладай, на, сьогоднішньої, завтра
Сьогоднішньої роботи не відкладай на завтра.


 

   Урок №1
          Чому Україна європейська держава?

  9  травня в Європейському союзі та інших країнах континенту святкують День Європи, яке є символом ЄС і  відзначенням миру та єдності на континенті.
Чому в Європі відзначають таке свято? 

       Чому  це важливо?
 
    Чому в Україні відзначають   День Європи? 

1. Переглянь відео "Мої європейські цінності"

2. Народи Європи, засновуючи між собою якомога більш тісний союз, вирішили спільно забезпечити мирне майбутнє, засноване на загальних цінностях:

1.                право на життя

2.                повага та захист честі й гідності

3.                право на недоторканність особистості

4.                заборона тортур та нелюдського або принизливого поводження або покарання

5.                заборона рабства та примусової праці

6.                право на свободу та безпеку

7.                повага до приватного та сімейного життя

8.                право на захист персональних даних

9.                право на шлюб та право на створення сім’ї

10.           право на свободу думки, совісті та релігії

11.           свобода вираження поглядів та свобода інформації

12.           право на свободу мирних зібрань та свободу об’єднань

13.           свобода мистецтва та науки

14.           право на освіту

15.           свобода вибору професії та право на працю

16.           свобода підприємництва

17.           право власності

18.           право на притулок

19.           захист у випадку переміщення, видворення або екстрадиції

20.           рівність перед законом

21.           недопущення дискримінації

22.           культурне, релігійне та мовне різноманіття

23.           рівноправність жінок та чоловіків

24.           права дитини на захист та турботу

25.           право людей похилого віку вести гідне та незалежне життя

26.           право людей з інвалідністю на професійну інтеграцію та участь у житті суспільства

27.           право на справедливі умови праці

28.           заборона дитячої праці та захист молоді на роботі

29.           соціальне забезпечення та соціальна допомога

30.           право на охорону здоров’я

31.           охорона навколишнього середовища

32.           право обирати та бути обраним/обраною

33.           свобода пересування та проживання

34.           право на ефективний засіб правового захисту та на справедливий судовий розгляд

35.           право на захист


3. Переглянь відео про те, як виник європейський союз:

4. Що для тебе було важливим та цікавим? Запиши у щоденник вражень свої думки. Прочитай їх своїм рідним.


Тиждень  02.05- 06.05


Урок 3.

Тема: Заповідники України.

Переглянь і запам'ятай.



Знайди заповідники на карті України в підручнику. Відміть їх на карті в атласі України.


Урок 2.

Тема: Віртуальна екскурсія природними зонами України.

Подорожуємо з користю)





Запам'ятаємо природну зону нашої області:


 Найкрасивіші місця нашої країни:

Намалюй те, що тобі запам'яталося.


Урок 1.

Тема: Як поводити себе на природі.
Пограйся:

 

Переглянь:
 Відпочинь і запам'ятай:
Пограйся і закріпи:

Намалюй любий сюжет на тему: " Я в природі"







Тиждень 25.04 - 29.04

Урок №3 (29.04)
Завдання виконати до 02.05
        Доброго ранку! Вивчаємо тварин, що занесені до Червоної книги України.
1. Переглянь відео про тварин та рослини, які потребують захисту:




2. Ознайомся із проєктом "Тварини Червоної книги України":


3. На 47 сторінці друкованого зошита виконай завдання №1, 2, 3 та 4.
Подключиться к конференции Zoom https://us05web.zoom.us/j/85738815381?pwd=TlczWXV4RDlObWIzclZkUWh5bDBmQT09 Идентификатор конференции: 857 3881 5381 Код доступа: 1111
Урок №2 (27.04)
Завдання виконати до 28.04
           Доброго ранку! Сьогодні вивчаємо Кримські гори. Крим - це Україна!

1. Переглянь відео про Кримські гори:

2. На сторінці 117 - 119 уважно прочитай статтю про Кримські гори та про Арабатський ботанічний заказник.



3. Перевір себе. Заповни 45 та 46 сторінки друкованого зошита.

Урок №1 (25.04)
Завдання виконати до 27.04
          Доброго ранку! Сьогодні вивчаємо гори Карпати.
1. Переглянь вивчене про форми земної поверхні та про гори України:


 2. Уважно прочитай статтю про гори  Карпати, на ст. 114 - 116:

 


3. Перевір себе. Заповни сторінки 44 - 45 друкованого зошита.


Тиждень 18.04 - 22.04

Урок №3 (21.04)
Завдання виконати до 25.04
         Доброго ранку! Мандруємо до заповідників степової зони.
        Пригадай, з якою метою створюють заповідники?
1. Переглянь відео про особливості заповідника:

2. Переглянь відео про Чорноморський біосферний заповідник:


3. Переглянь відео про заповідник "Дунайські плавні":

3. На сторінці 110 ознайомся із цікавою інформацією та виконай завдання:




Урок №2 (20.04)
Завдання виконати до 21.04
         Доброго ранку! Починаємо вивчати зону степів. Що ти уявляєш, коли чуєш назву "степ"? Які рослини уявляєш? Яких тварин? 
1. Переглянь відео про степ. Запам'ятовуй назви рослин та тварин степу.

2. Довідайся про особливості рельєфу, водойми, клімату та грунтів:
 

3. На сторінках 108 - 110 уважно прочитай статтю "Степи України". Запам'ятовуй назви річок та озер. Зверни увагу на корисні копалини цієї зони. 




4. Перевір себе. Заповни сторінки 41 - 43 друкованого зошита.


Урок №1 (18.04)
Завдання виконати до 20.04
        Доброго ранку! Сьогодні довідаємося про заповідники зони лісостепу, які створено для збереження грунтів, рослин і тварин, що зникають.
1. Заповідник "Медобори":

2. Заповідник "Михайлівська цілина":

3. Канівський природний заповідник:


4.Природній національний парк "Подільські Товтри":


5. Природній національний парк "Яворівський":

6. Прочитай на сторінці 102 про охорону природи лісостепу. Знайди, чим займається населення, що проживає в лісостеповій зоні.

7. Перевір себе. На сторінках 39 - 40 друкованого зошита, спробуй відповісти на запитання та виконати завдання.






Тиждень 11.04 - 15.04

Урок №3 (14.04)
Завдання виконати до 18.04
     Доброго ранку! Сьогодні вивчаємо зону лісостепу. Рослинний та тваринний світ. Про що тобі підказує назва? Які два слова вона поєднує?
1. Переглянь відео про особливості лісостепу:

2. На сторінках 100 - 101 прочитай статті, спробуй відповісти на запитання, виконати завдання.
Щоб відповісти на запитання плану, скористайся картою:







Урок №2 (13.04)
Завдання виконати до 14.04
      Доброго ранку! Продовжуємо вивчати природу Полісся. Які тварини мешкають у зоні мішаних лісів.

1. Переглянь відео про тварин Полісся:

2. На сторінках 96 - 97 опрацюй статтю. Будь готовим наводити приклади назв тварин Полісся.



3. Переглянь відео, які рослини та тварини занесені до Червоної книги.


 4. Заповни 37 - 38 сторінки друкованого зошита.




Урок № 1 (11.04)
Завдання виконати до 13.04
Доброго ранку! Сьогодні вивчатимемо квітуче полісся.

1. Уважно переглянь відео про полісся, або зону мішаних лісів:

2. Уважно прочитай статтю про квітуче полісся на сторінках 93 - 96.





3. Заповни 35 - 37 сторінки друкованого зошита.


Тиждень 04.04 - 08.04

Урок №3 (07.04)
Завдання виконати до 11.04
Доброго ранку! Які українські страви ти знаєш? Любиш? Будемо ознайомлюватися із національною українською їжею.

1. Переглянь відео про українські страви:

2. На сторінці 91 ознайомся із поняттям національна та сучасна українська страва:

3. На сторінці 92 навчися готувати канапки:



Урок №2 (06.04)
Завдання виконати до 07.04
Доброго ранку! Сьогодні ми більше довідаємося про природні зони України. Про їх особливості, рослинність. 
1. Переглянь відео про природні зони України:

2. Переглянь відео про найстарішу липу у Києві, що на Андріївському узвозі:

3. Прочитай про важливість лісу для людини та природи України на сторінках 87 - 88 та 90:





4. Переглянь відео про дуби за часів Тараса Шевченка, яким понад 500 років, що біля села Будища:

5. Заповни сторінки 32 - 34 друкованого зошита:
  







Урок №1 (04.04)
Завдання виконати до 06.04
Доброго ранку! Помандруємо природними зонами України?

      Пригадай, у якому тепловому поясі розташована Україна?
      Пригадай, які форми земної поверхні України ти пам'ятаєш?
     Знайди на фізичній карті рівнини й низини. Покажи на карті України гори. Як вони називаються? Де вони розташовані?


2. На сторінці 86 - 87 ознайомся із поняттям "природна зона". Довідайся, які природні зони є на території України. Як вони називаються?

3. Розглянь карту природних зон України. На сторінці 86 виконай усно практичну роботу.

 
Карта 
природних зон України:


4. Прочитай про розташування природних зон України.

5. Перевір себе:
- Що називають природною зоною?
- Які природні зони є на території України?
- Де вони розташовані?
- У якій природній зоні місцевість де ти живеш?


Тиждень 28.03 - 01.04

Урок №3 (31.03)
Завдання виконати до 04.04
Доброго ранку! Сьогодні вивчаємо використання та охорону природних багатств водойм. Поговоримо про безпечне поводження біля водойм.
1. Що ти знаєш про те, як людина використовує природні багатства водойм? 

2. Як треба поводитися біля водойм?

3. На сторінках 81 - 83 підручника опрацюй за завданнями та запитаннями статтю:



4. Заповни сторінку 31 друкованого зошита.



Урок №2 (30.03)
Завдання виконати до 31.03
       Доброго ранку! Сьогодні вивчатимемо водойми рідного краю. 
Які водойми ти знаєш? Які водойми України тобі вже відомі?
1. Пошир свої знання, переглянувши відео:

2. Прочитай про водойми Укра
їни на 80 сторінці твого підручника.


3. Спробуй усно відповісти на запитання.

Урок №1 (28.03)
Завдання виконати до 31.03
Доброго ранку! Сьогодні пишемо діагностувальну роботу по корисним копалинам.
1. До 31. 03, 20.00 необхідно пройти діагностувальний тест:
Код доступу 8118420
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Тиждень 21.03 - 25.03

Урок №3 (24.03)
Завдання виконати до 28.03
Доброго ранку!Сьогодні досліджуватимемо, як людина використовує енергоносії та попрацюємо із друкованим зошитом.

Ознайомся, як людина використовує енергію:


1. Довідайся, як можна запобігти забрудненню навколишнього середовища. Опрацюй сторінку 76 підручника за запитаннями та завданнями:

2.  Щоб підготуватися до діагностувальної роботи, виконай вправи на сторінці 30 друкованого зошита: 


Урок №2 (23.03)
Завдання виконати до 24.03
Доброго ранку! Пригадай, що ти пам'ятаєш про джерела енергії? Які з природних копалин належать до вичерпних і які до невичерпних?



1. Опрацюй статтю за запитаннями та завданнями, що на ст.74-75
2. На сторінці 75 ознайомся, що є шлюзом і яку функцію він виконує:
  

Урок №1 (21.03)
Завдання виконати до 23.03
Доброго ранку! Сьогодні закріплюємо вивчене про корисні копалини.
1. Сьогодні працюємо із друкованим зошитом (сторінки 27, 28, 29). За потреби користуйся сторінками 70 - 73 підручника.



Тиждень 14.03 - 18.03

Урок №3 (17.03)
Завдання виконати до 21 березня
Опис корисних копалин.
Доброго ранку! Сьогодні навчимося характеризувати або описувати корисні копалини.
1. Перевір себе.
- Що називається корисними копалинами?
- Як називається місце, де вони залягають?
- На які групи поділяються корисні копалини?
- Наведи приклади горючих корисних копалин. -Де їх видобувають?
- Що з них видобувають?
- Які рудні копалини ти запам'ятав? Наведи приклади.
- Які нерудні копалини ти запам'ятав? Наведи приклади.
2. Для того, щоб описувати корисну копалину, нам необхідні знання про них. Переглянь презентацію про пісок, як корисну копалину:
3. Переглянь дослід про знаходження у грунті піску та глини:
4. Технологія видобутку та використання граніту:
5. Корисні копалини України:
6. Подивись уважно на малюнок. Які копалини ти можеш розпізнати? За якими ознаками?

7. Перевір себе: пісок, граніт, глина, нафта.
8. Давай спробуємо охарактеризувати ці речовини за планом, що на сторінці 73 підручника:
9. Пісок: твердий стан розсипчастий, білого, жовтого, сірого, зеленого, коричневого, чорного кольору, без запаху, не горить, переважно видобувають відкритим способом у кар'єрах, використовують у будівнивцтві, у виготовленні скла.
10. Спробуй охарактеризувати інші копалини. За потреби користуйся мережею Інтернету.
11. Прочитай, як людська діяльність впливає на природу. Які висновки можна зробити?
12. Спробуй відповісти на питання. За потреби скористайся картою:
Отже, до 21 березня тобі потрібно навчитися усно характеризувати корисні копалини за планом, вміти відповідати на запитання на ст. 73.



Урок №2 (16.03)
Завдання виконати до 17 березня
Корисні копалини, їх види.
1. Поміркуй, що означають слова корисні копалини ? Якщо складно, добери спільнокореневі слова до кожного слова (користь, використовувати, копати, копальня...)
2. Які ти знаєш корисні копалини?

3. Прочитай статтю у підручнику на ст. 70 - 72.



4. Перевір себе.
- Що називається корисними копалинами?
- Як називається місце, де вони залягають?
- На які групи поділяються корисні копалини?
- Наведи приклади горючих корисних копалин. -Де їх видобувають?
- Що з них видобувають?
- Які рудні копалини ти запам'ятав? Наведи приклади.
- Які нерудні копалини ти запам'ятав? Наведи приклади.
5. Якщо не на всі питання можеш відповісти, прочитай статтю ще раз. 
- Подумай, для чого тобі необхідні знання, одержані сьогодні?
6. Давай дізнаємося, якими корисними копалинами багатий наш край. Уважно роздивись карту України. За потреби, користуйся таблицею позначень, що на ст. 72.
- Якими копалинами багатий наш край?
- До яких груп вони належать?Запам'ятай!




Урок №1(14.03)
Форми земної поверхні України (продовження)
Завдання виконати до 16 березня.
1. Пригадай вивчене про форми земної поверхні України.
2. Закінчи речення:
Територія суходолу, яка має рівну поверхню це ...

Рівнина, на якій підвищення сягають майже 500 м вище рівня моря це ...

Форма земної поверхні, висота якої не перевищує 200м над рівнем моря це...

Ділянки земної поверхні, підняті над рівнинами  на висоту від 500 до 2000 м і більше, це ...

Поодинокі гори трапляються рідко. Частіше вони утворюють гірські ....

Якщо ти закінчив речення словами рівнина, височина, низовина, гори, хребти - ти добре запам'ятав визначення форм земної поверхні!
3. Які назви мають височини України? Підказка нижче.
4. Які назви мають низовини України? Підказка Нижче.
5. Розглянь малюнки. Відгадай назви місцевості.

6. Перевір себе. Усно виконай запропоновані завдання.
7. Переглянь відео "Як виникли українські Карпати"
8. Чи звернув увагу, що слово альпіністи та Альпи споріднені? Чому? 

9. Тепер ти готовий заповнити сторінки 25 та 26 друкованого зошита!

Підказка.
Височини України: Подільська, Волинська, Хотинська, Придніпровська, Приазовська та ін.

Низовини України: Придніпровська та Причорноморська.


24-25.02. 2022 

ТЕМА:Форми земної поверхні України.
1. Перегляньте відео:

2.
Земна поверхня нерівна: в одних місцях вона рівнинна, в інших піднімаються гори, є ділянки знижені і, навпаки, підвищені. Основними формами земної поверхні є гори і рівнини. Гори бувають різними за висотою: низькі (до 1000 м), середні (1000-2000 м) і високі (понад 2000 ж). Рівнини теж поділяються за висотою: низовини (до 200 м), височини (200-500 м).

На фізичній карті світу різними кольорами зображені форми рельєфу: гори — коричневим, низовини — зеленим кольором, а височини — жовтим і світло-коричневим.На півночі України розташована Поліська низовина. Поверхня її заболочена, здебільшого з невисокими підвищеннями — горбами. На північному сході її продовжує Придніпровська низовина. Територія її горбиста з безліччю ярів і балок. Через це поверхня здається хвилястою. Південь України займає Причорноморська низовина.

На території України знаходяться височини: Волинська, Подільська, Придніпровська, Донецька і Приазовська. Це також рівнини. Але на них підвищення сягають іноді близько 500 м. В Україні є гори Карпати і Кримські гори. Найвищою вершиною є Говерла (2061 м), що знаходиться у Карпатах. Найвищою вершиною Кримських гір є гора Роман-Кош (1545 м).

Інколи можна побачити поодинокі гори, проте вони трапляються рідко. Найчастіше вони розміщені рядами. Такі ряди гір називаються гірськими хребтами. Гірські хребти простягаються на багато кілометрів. Між гірськими хребтами знаходяться гірські долини. По широких долинах і пологих схилах гір прокладають дороги. Тут розміщені поселення людей, сади і поля

3.                   — Розгляньте на карті України земну поверхню.

— Який колір переважає? Про що це свідчить?

— Знайдіть і прочитайте назви низовин, покажіть їх.

— Знайдіть і прочитайте назви височин, покажіть їх.— Визначте, у якій частині території України відносно сторін горизонту знаходяться Кримські гори, гори Карпати.

— Карпати — це гірська система, розташована в центрі Європи. Вона простирається дугою на 1500 км. На заході України лежить лише частина цієї системи — Українські Карпати.

Українські Карпати — молоді гори, з конусоподібними вершинами, із невисокими хребтами та положистими схилами, між яких знаходяться долини. Найвища вершина Карпат — гора Говерла. Її висота — 2061 м. Льодовиків у Карпатах немає, але сніг лежить дуже довго. Часто він сходить лавинами, і тому завдає шкоди природі, людям. Карпати можна назвати природним зоопарком. Король гір — олень. Карпати заселяють 180 видів птахів. Гори вкриті густими лісами.

На Кримському півострові дугою височіють Кримські гори. їх найвища вершина — гора Роман-Кош — заввишки 1545 м. Кримські гори розташовані у південній частині Кримського півострова. Вони складаються з трьох паралельних рядів, розділених між собою неширокими долинами. Частина Кримських гір складається з вапняків. Це свідчить про те, що в давні часи Кримський півострів був під водою. Кримські гори — молоді, не дуже високі. У них знаходиться велика кількість печер. Це — робота вітру, сонця і води. Характерна особливість гір — круті південні схили, а положисті — північні. У Криму росте багато вічнозелених рослин.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас