4 клас Літературне читання 2019-2021



2020-2021 навчальний рік
27.05 (4 - А)
Тема: Читання творів Володимира Рутківського.
Прочитайте, складіть план для переказу, перекажіть своїм рідним.

Володимир Рутківський

УГОДА

(уривок з повісті-казки "Гості на мітлі")

— Отаке-то життя, — сумовито докінчив Аристарх, втупившись у сонячну пляму, що повільно піднімалася по стіні льоху. — А от у вас, людей, кажуть, їжа зовсім інакша. Це правда?
— Правда, — не вагаючись погодився Степан.
— От ти, наприклад, що з’їв би у першу чергу?
Степан замислився.
— Багато чого... Для початку я, мабуть, випив би кухоль молока.
— Молока? — перепитав Аристарх і жадібним поглядом впився в Степанове обличчя. — Я чув, що це неймовірна смакота, але ні разу ще не куштував. А яке воно хоч на вигляд, те молоко?
— Звичайнісіньке, — відказав Степан. — Біле і смачне. Можна пити його відразу ж після доїння. Таке молоко називається парним.
— Зрозуміло, — сказав Аристарх і збуджено облизався.
— А ще є пряжене молоко, — продовжував Степан. — Це коли воно вистоїться в печі і на ньому з’явиться така бура шкуринка.
Язик Аристарха пропелером заходив навколо писка.
— А ще є просто холодне молоко, — вів далі Степан, мимоволі захоплюючись. — З льоху. То найсмачніше молоко. 
Особливо в таку спеку, як зараз.
— Ня-ав! — вихопилося з Аристархової пащеки.
Проте Степан так захопився спогадами, що навіть не помітив цього.
— Ні, я, мабуть, почав би не з молока, — заперечив він сам собі. — Я, мабуть, спочатку приготував би бутерброд. Або цілих два.
— Бутерброд?
— Атож. Відбатував  би добрячий кусень хліба, потім намазав би його маслом...
— Маслом...  — мрійно промуркотів Аристарх.  — Яке смачне слово!
— Що там слово! — відмахнувся Степан. — Саме масло ще смачніше... А  на бутерброд з  маслом я  поклав  би ще й добрячий шмат ковбаси!
— Мня-уу! — вирвалося з Аристарха. — А це ще що таке?
Він так схилився над лядою, що, здавалося, от-от звалиться до Степанових ніг.
— Так ти ж ковбасу вже їв, — зауважив Степан. — Батько тобі, мабуть, з півкільця відрізав. Невже забув?
— Ні! — вигукнув Аристарх і глитнув слинку. Обрубок його хвоста застукотів по землі кулеметною чергою. — Нічого я не забув. Якби забув, то зараз розмовляв би з тобою інакше... Отже, поклав ти на масло ков... — він знову глитнув слинку, — ковбасу. А що далі?
— Нічого особливого, — відказав Степан. — Узявся б за того бутерброда і почав би його їсти.
— І все?
— А що ще?
— Маю на увазі той, другий, бутерброд.
— Який другий? — здивувався Степан.
— Ну, той самий... ти ж казав, ніби в тебе є одразу два бутерброди...
— А-а... З’їв би й другий. А потім запив би це все молоком.
— Парним, з печі? — жваво поцікавився Аристарх. — Чи з льоху?
— Мабуть, більше смакуватиме з льоху, — подумавши, відказав Степан.
Аристарх надовго замовк. Його збуджений погляд блукав, здавалося, далеко звідси. Час від часу чаклунський кіт нервово здригався і облизував писок рожевим, завбільшки з дитячий копачик, язиком.
— І багато їх у вас? — нарешті подав він голос.
— Чого? — не зрозумів Степан.
— Який же ти нетямущий, — поморщився Аристарх. — Ну, бутербродів з ковбасою. І молока.
— Скільки завгодно! — вигукнув Степан. — Ет, мені б тільки опинитися вдома! А там...
Аристарх знову надовго замовк. Степанові навіть здалося, ніби кіт заснув.
— А що... мабуть, я зміг би тебе відпустити, — озвався він. — Тільки, зрозуміло, ненадовго. Але за це ти мені маєш принести побільше бутербродів і молока.
Степан відчув, як серце в грудях забилося частіше. Здається, його хитрощі починають діяти!
А кіт з острахом озирнувся в бік самітної сторожки.
— Мабуть, влетить мені від хазяйки, якщо довідається, — вагаючись, муркнув він. — Та що вдієш, коли їсти хочеться... Значить так, — звернувся він до Степана. — Я тебе ненадовго відпускаю додому, а ти мені за це принесеш побільше того, що обіцяв. Домовилися?
Неймовірна радість охопила Степана. Ось воно! Та за те, аби хоч на хвилю опинитися в Горобцях, можна пообіцяти гору бутербродів і річку молока! А там нехай-но хтось спробує витягти його звідтіля! Та ні, він сюди повернеться, ще й хутко, — але вже не сам. З батьком прийде. З міліціонером дядьком Дмитром. З усіма горобцівськими чоловіками. Отоді вже баба-яга і цей страхітливий котяра заплатять за все!
І, хоч як йому було важко, Степан вдав, ніби вагається. 
Зрештою хлопець махнув рукою і сказав:
— Гаразд. Домовилися.
Аристарх почав опускати драбину до льоху, проте тут же висмикнув її назад.
— Е-е, ні, так не годиться, — сказав він. — Знаю я вас, людей! Спочатку ми зробимо ось що...
Він щез і за хвилину повернувся з кухлем у лапах.
— Пий, — наказав він.
— Що це?
Аристарх задоволено ворухнув вусами.
— Не впізнаєш? Та це ж те саме зілля, яким моя хазяйка напоїла вас, коли ви прийшли сюди вперше! Називається воно забудькуватим зіллям. Вихилив кухля — і з твоєї голови вилітає все, що може нам з хазяйкою зашкодити.
Степан розгубився. Тільки забудькуватого зілля йому бракувало!
— Так я вже його пив! — сказав він. — І не тільки його. Скільки можна!
— Скільки треба, стільки й  вип’єш,  — відрізав Аристарх. — Пий, кажу тобі, а то не випущу! До дна! Ось так. Тепер можеш вилазити... Ні, зачекай ще трохи!..
Аристарх, пильно дивлячись Степанові в  очі, почав щось швидко-швидко бубоніти. По тому двічі крутнувся на правій задній лапі і раз — на лівій. Тоді стрибонув у повітря, ніби його вшпигнули, приземлився і з полегкістю видихнув:
— Ху-ух... Оце, мабуть, і все. Відтепер ти будеш не сам. Тепер з тобою йтиме мій внутрішній голос
— Внутрішній? — отетерів Степан. — А це що таке?
Писок Аристарха розплився у вдоволеній усмішці.
— Можеш вважати, що внутрішній голос — це те ж, що і я сам, — сказав він. — Хіба що він буде при тобі.
— А навіщо він мені потрібен, той голос?
— Щоб нагадувати про моє існування. Весь час, щохвилини, зрозумів? А  тепер чеши звідсіля, поки хазяйка не вийшла з хати. І гляди мені, не скупися!
По приставленій драбині Степан вибрався з  льоху і  щосили рвонув у  напрямку Горобців. Та вже за кілька кроків з голови йому вилетіло все, про що він збирався розповісти. В ній снувалася одна-однісінька жаліслива думка: «Бідний, нещасний Аристарх! Він ще ніколи в житті не пив молока! Він майже не куштував ковбаси! Він жодного разу не ласував бутербродами з маслом...»


* * *


Аристарх провів хлопчика поглядом, доки той не сховався за кущами. Після цього поклав важку голову на лапи і заплющив очі. Уві сні він час від часу солодко зітхав, і щаслива котяча усмішка світилася на його подряпаному, брудному писку. Не інакше, Аристархові снилися гори бутербродів та ріки молока.
Прокинувся кіт від голосу баби-яги.
— То як там наш бранець? — спитала вона, сходячи з ґанку.
Аристарх роблено потягнувся, позіхнув і  байдужим голосом відказав:
— Бранець? А ніяк. Сидить собі та нудьгує. Вітання тобі переказує.
Кіт сподівався, що після цих слів баба-яга схвально кивне головою і піде далі у своїх справах. Проте Ядвіга Олізарівна підійшла до льоху і схилилася над лядою.
— Як ти там? — гукнула вона. — Ще не замерз?
Відповіді не було. Ядвіга Олізарівна схилилася нижче. 
Тоді різко випросталася і втупилася підозрілим поглядом в Аристарха.
— Слухай, так його ж тут немає! — вигукнула вона.
— Звісно, немає, — відповів вірний кіт. Він уже визирав з-за рогу сторожки. — І бути не може. Він виконує моє завдання.
— Яке ще завдання?
— Дуже важливе. Я його послав до села по молоко та бутерброди.
Ядвіга Олізарівна остовпіла.
— Ти його відпустив? Без мого дозволу?
Ґерлиґа, випущена вправною рукою, зі свистом розітнула повітря і  здійняла пилюку в  тому місці, де щойно перебував Аристарх. Проте той визирав уже з-під куща бузини, що ріс у протилежному кінці дворища.
— Якою ж ти стала нестриманою, — докірливо зауважив звідтіля. — Нерви в тебе нікудишніми стали. Лікуватися треба.
— Зараз ти в  мене дізнаєшся, кому з  нас треба лікуватися! — розлючено вигукнула Ядвіга Олізарівна. — Ану, вилазь звідтіля!
Та Аристарх уже спішно займав нову позицію за терновими кущами.
— Зачекай, не гарячкуй, — замуркотів він з-під них. — Ти ж навіть не дослухала мене! А я дав йому півтори порції забудькуватого зілля! І свій внутрішній голос теж послав з ним. Вже хто-хто, а він не дасть йому думати про те, що хоч трохи зможе нам з тобою нашкодити.
Ядвіга Олізарівна з недовірою втупилася в те місце, де переховувався її завбачливий вихованець.
— Ти правду кажеш? — запитала вона.
Аристарх вибрався з-під кущів і вдарив себе у груди так, що аж виляски пішли:
— Та ти що? Хіба я ворог собі?
Ядвіга Олізарівна прикрила ляду і  поглянула в  бік Горобців.
— Взагалі ти маєш рацію, — сказала вона. — І так з цією дівчинкою мороки купа, а тут ще й хлопчиська треба стерегти. Мабуть, нехай переночує у себе вдома, а там видно буде.
— А я? — зарепетував Аристарх. — А моє молоко? А бутерброди?
— Нікуди вони від тебе не дінуться, — заспокоїла його баба-яга. — Ми з тобою теж підемо до села. Що-що, а обережність ніколи не завадить.  — Вона важко зітхнула і додала: — Ох, відчуває моє серце, що цей хлопчисько ще завдасть нам клопоту!
— Нічого, нам не вперше... А що робитимемо з нею? — запитав Аристарх і кивнув на вікно, за яким миготіли тьмяні полиски вогню.
— А ми нашу хату замуруємо, — сказала Ядвіга Олізарівна. — І стане вона без вікон і дверей.
Баба-яга повернулася до хати, тричі плеснула в долоні і голосно промовила:
— Тибельканес-цвібель-клопсс!
Стіни будинку затремтіли. Двері жалібно скрипну ли і стали покриватися блідою матовою пеленою. Через хвилину від них і від вікон не лишилось і сліду.
— Ось так! — вдоволено проказала Ядвіга Олізарівна. — А тепер, котику, гайда до села. І по дорозі вирішимо, що нам там робити.
— О, це інша справа, — згодився Аристарх.



07.05 (4 - А), (4-Б)

Тема: Нових друзів наживай, а старих не забувай. Марія Чумарна "Казка про друга"
1.Прочитайте частину першу казки (с.166 - 168)
2. Дайте відповіді на запитання частини першої на с.168
06.05 (4 - А), (4-Б)
Тема: Вірні друзі. Всеволод  Нестайко, "Шура і Шурко"
1. Перечитайте ще раз текст "Шура і Шурко"
2. Напишіть продовження тексту. Яку кінцівку придумали б ви? (5 речень)

23.04 (4-Б)
Тема: Урок позакласного читання.Сторінками дитячих журналів та газет.
1. Подивіться відео за посиланням:
2. Що ви дізналися нового?
З якими з періодичних видань ви вже знайомі?
3. Складіть усно презентацію свого улюбленого періодичного видання за планом: назва, періодичність виходу, рубрики видання, розповідь про них, ваша улюблена рубрика, чим вона подобається)

21.04 (4-Б)
23.04 (4 - А)
Тема: Найдорожча знахідка. Василь Сухомлинський "Не загубив, а знайшов"
1. Знайдіть в додаткових джерелах автобіографічну довідку про життя Василя Сухомлинського. (усно)
2. Прочитайте оповідання Василя Сухомлинського "Не загубив, а знайшов".
3 Виконайте усно аналіз твору за планом (назва, автор, час і місце подій твору,  герої, характеристики героїв, сюжет).
4. 4-Б клас: виконайте онлайн-тест за посиланням:
Повідомте учням
Код доступу 5609111
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Увага! Тест відкрито до 23 квітня включно до 13.00! Ви маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання!

20.04 (4-Б)
22.04 (4 - А)
Тема: Наші вірні друзі- тварини. Анатолій Костецький "Спішу додому"
1. Знайдіть в додаткових джерелах цікаві факти про життя Анатолія Костецького.(усно)
Як ви думаєте, чому він писав твори саме для дітей? (Відповідь усна)
2. Читання вірша А.Костецького "Спішу додому" виразно.
Зверніть увагу на емоції героїв твору.


19.04 (4-Б)
20.04 (4 - А)
Тема: Вступ до розділу "Світ дитинства в літературі" Любов Забашта "Сказав мудрець", Анатолій Костецький "Мрія"
1. Прочитайте вірш Л.Забашти "Сказав мудрець".
 Як ви розумієте цитату вірша "Людина починається з добра"?
2.Прочитайте розповідь про Анатолія Костецького.
 Що вам запам*яталося найбільше?(Усна відповідь)
3. Прочитайте виразно вірш А.Костецького "Мрія".
 Від імені кого йде мова у вірші? 
4-Б клас: напишіть письмово міні-твір на тему "Моя мрія" (до 5 простих речень).- надіслати вчителю на електронну пошту до 20.04

16.04 (4 - Б)
19.04 ( 4 - А)
Тема: Підсумковий урок за темою : "Літературні казки зарубіжних письменників"
Виконайте завдання на с.154 (письмово на окремому аркуші).
4-Б клас:дайте відповіді на питання усно.


14.04 ( 4 - Б)
16.04 ( 4 - А )
Тема: Контрольна робота. Робота з літературним твором (письмово)
4 -А, виконайте онлайн контрольну роботу:
Код доступу 4843466
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
(Тест відкритий 16.04 до 17.00) Маєте тільки одну спробу!
4-Б клас:
Повідомте учням
Код доступу 2085621
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Тест відкрито до 16квітня включно, до 18.00. Ви маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання.
13.04 (4 - Б)
15.04 ( 4 - А)
Тема: Життя і творчість Джанні Родарі. Джанні Родарі "Дорога, що нікуди не вела"
Перегляньте відеоурок та виконайте завдання в ньому.

Домашнє завдання: складіть усно міні-твір на тему: "Моє враження від прочитаної казки". Поділіться цим твором з рідними або однокласниками.
4Б клас: складіть письмово міні-твір  на тему: "Моє враження від прочитаної казки". Твори надіслати електронною поштою або вайбером


12.04 (4 - Б),
13.04 ( 4 - А)
Тема:  Урок позакласного читання. Зустріч із славнозвісною казкою. Сельма Лагерлеф "Лісовий гном"
1. Прочитайте короткі біографічні дані про автора.

Лаґерлеф Сельма

ЛАҐЕРЛЕФ, Сельма Оттілія Лувіса (Lagerlof, Selma Ottiliana Lovisa — 20.11. 1858, Морбакка - 16.03. 1940, там само) — шведська письменниця, лауреат Нобелівської премії 1909 р.
Лаґерлеф народилася в сім'ї власників маєтку Морбакка у провінції Вермланд. її батько був відставним військовиком, мати — вчителькою. Змалку вона поринула у світ народних казок і легенд, які розповідали їй та її братам і сестрам бабуся та няня. Сельма була особливо уважною слухачкою, оскільки у три роки її розбив параліч, і вона не могла гратися, як усі діти. Лише після тривалого лікування у шпиталі Стокгольма 1867 р. Їй повернули здатність рухатися. Вона пристрасно захоплювалася книжками: читала шведів Е. Теґнера, К. М. Бельмана, данця Г. К. Андерсена, англійців В. Скотта й Т. Майн Ріда. Їхні твори переносили її у чарівний світ вимислу. Про своє життя та захоплення вона писала в новелі «Казка про казку» («En saga om en saga», 1908), де помітний вплив Г. К. Андерсена, який назвав книгу про себе «Казка мого життя», у книгах «Морбакка» («Marbacka», 1922), «Мемуари дитини» («Ettbams memoarer», 1930), «Щоденник» («Dagbok», 1932).
Письменниця зізнавалась, що бажання присвятити себе літературі виникло в неї ще у семилітньому віці; їй все здавалося, що прийде хтось розумний і добрий, хто прочитає написане нею і видасть. Але складні умови життя, розорення сім'ї, якій довелося продати Морбакку, змусили її вступити в Учительську семінарію (1882— 1885), закінчивши яку вона стала працювати в школі у невеличкому селищі Ландсткруна (1885—1895). Усі ці роки вона намагалася писати. Але це був час панування у літературі реалізму, а ті враження, які тіснилися в її голові, не вкладалися в жорсткі рамки реалістичного аналізу сучасності. Але якось Лаґерлефдала собі волю та написала дві новели, у яких оповідь набула романтичної яскравості, емоційної насиченості, ідо них увійшов той елемент фантастики, який зберігся у її свідомості під впливом казок, що їх вона почула в дитинстві і які жили усі ці роки в її душі.
2.  В підручнику "Я люблю читати" прочитайте казку на с. 132 - 141.
3. Складіть план для переказу казки (усно). Перекажіть казку батькам.





09.04 (4-Б)
12.04 (4 - А)
Тема: Позитивні і негативні персонажі казки Ганса Крістіана Андерсена "Гидке каченя"
1. Як ви уважно читали казку? Отже, знайдіть у тексті уривок з описом пташиного подвір*я? 
2. Знайдіть уривок, коли гидке качення вперше був представлений до пташиного двору?З ким вони там познайомилися?
3. Знайдіть уривок, коли гидке каченя вирішило познайомитися з лебедями?
4. Який із вищепрочитаних уривків вам найбільше подобається і чому?
5. Складіть план до казки. Усно.

07.04 (4 - Б)
09.04  (4 - А)
Тема: Позитивні та негативні персонажі  казки Ганса Крістіана Андерсена "Гидке каченя" (продовження)
1. Сьогодні ми будемо з вами аналізувати казку за планом усно. Отже, назва і автор казки?
2. Сюжет казки: 
відповідаємо на наступні питання:
1. Де і коли відбуваються події?
2. Про що казка? 
3.Визначаємо героїв та даємо їм характеристики. При необхідності звертаємося до тексту казки.
4. 4 - Б клас: Письмово дайте відповідь на питання: який герой казки мені подобається найбільше і чому? Або який з героїв казки мені не сподобався і чому? Відповіді надсилайте на електронну адресу вчителя або вайбер до 9 квітня до 18.00.
4 - А клас: створюємо лепбук до казки Г.К. Андерсена "Гидке каченя": малюнки до фрагментів казки; цікаві вислови, загадки, прислів'я, що стосуються змісту казки і т.д.
 Можете створити лепбук у вигляді книжечки - діафільму (складена книжечка гармошкою, у якій намальовані кадри з казки)

06.04 (4-Б)
08.04 (4 - А)
Тема: Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена. Ганс Крістіан Андерсен "Гидке каченя"
1. Прочитайте короткі відомості про життя Ганса Крістіана Андерсена. 
2.Знайдіть в додаткових джерелах інші цікаві факти про життя та творчу діяльність цього автора. Як ви ваажаете, чому він став казкарем?
3. Читання казки "Гидке каченя" на сторінці 144-150. А також дайте відповіді на запитання зі с.150


05.04 (4-Б),
06.04 ( 4 - А)
Тема: Чарівні перетворення. Олександр Пушкін "Казка про Царя Салтана"
1.  4 - Б Виконайте тест по змісту казки Олександра Пушкіна "Казка про царя Салтана" за посиланням:

Повідомте учням
Код доступу 1806207
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
Увага! Тест потрібно виконати до 10 квітня, до 18.00! Ви маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання!
2. 4 - А та 4 - Б,  написати невеличкий твір по казці .Повторення вимог до написання твору по казці Олександра Пушкіна "Казка про царя Салтана":
-  вступна частина - 1 речення, 
- основна частина - від 2 до 4 простих речень. Важливо використовувати знання змісту казки. 
- висновок- 1 речення. 
Використати у творі прислівники!
3. Обираємо одну із тем:
-Доля молодшої сестри
- Образ старших сестер, яка доля їх спідкала?
-Образ царя Салтана
-Хто і як допоміг воз'єднати родину царя та молодшої сестри?
4. Написання твору за обраною темою та відповідно вимог.    
  Написані твори 4 - Б класу надсилати на електронну пошту вчителя (olgalyk@gmail.com) або на вайбер. Важливо! Перевіряти якість надісланих фото творів! Роботи необхідно надіслати до 10 квітня до 18.00!
   Учні 4 - А класу пишуть твори на окремих аркушах і приносять їх до школи в перший день виходу на очне навчання (тобто, коли вийдемо з карантину і прийдемо до школи.)

31.03
4-Б

05.04
4 - А
Тема: Вступ до розділу "Літературні казки зарубіжних письменників" Ліна Костенко. Затишно дітям в пазусі казок... Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. Олександр Пушкін "Казка про Царя Салтана" 
1. Прочитайте вірш Ліни Костенко "Затишно дітям в пазусі казок" . Кому адресовано цього вірша? Чому Ви так думаєте? (усна відповідь).
2. Ознайомтеся з біографічними даними по життя Олександра Пушкіна на сторінці 136 підручника. Дайте усно відповідь на питання:
  -Чому Олександр Сергійович Пушкін створив багато віршованих казок для дітей?
-Які казки О.Пушкіна ви вже знаєте?
-Чим вони Вам запам'яталися?
3. Прочитайте уривок казки "Казка про Царя Салтана" на стор.137-142. Під час читання уривка аналізуйте текст за загальним планом (назва, герої, сюжет, моє ставлення).


30.03
4-Б
Тема: Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка "Котова наука". Підсумковий урок за темою "Розповіді по нас самих"
1. Прочитайте інформацію про життя Олени Пчілки  на сторінці 121.
2. знайдіть в додатковій літературі цікаві факти про життя і творчість Олени Пчілки  (усно).
3. Прочитайте байку "Котова наука" на сторінці 122-123.
4. Проаналізуйте байку за планом:
назва; герої байки (стисла характеристика героїв); сюжет (де і коли відбувається подія, стислий опис самої події); моє ставлення до прочитанного (мені сподобалось або мені не сподобалось, мене здивувало....). Виконайте завдання письмово.
29.03
4-Б
Тема: Урок позакласного читання. Дивовижний книжковий сад.
1. Ознайомтесь:

15 ЦІКАВИХ ФАКТІВ ПРО КНИГИ, ЧИТАННЯ ТА КНИГОМАНІВ.

📚Люди почали читати мовчки тільки в 4 столітті нашої ери. До цього людство завжди читало вголос.

📚Перші друковані книги не мали автора і навіть назви надрукованої на обкладинці. Обкладинки були творіннями самі по собі, вкриті малюнками, зі шкіри або навіть золота.

📚За даними Google, в світі існує 129 864 880 книг. В цю кількість входять усі жанри книг – художні, публіцистичні, наукові.

📚Вчені з Єльського університету з’ясували, що читання продовжує життя. З’ясувалося, що регулярне читання саме художніх книг продовжує життя приблизно на два роки.

📚Бібліосмією” називають неконтрольоване бажання постійно нюхати старі книги, і отримувати від цього задоволення.

📚Страх того, що у вас не залишиться, що почитати називається абібліофобія.

📚В японській мові є чарівне слово «tsundoku», що перекладається як «людина, котра купила багато книг і просто не має часу, аби їх прочитати».

📚Найбільша книга у світі знаходиться в одному з голландських музеїв Амстердама. Це - «Збірник морських правил». Висота книги більше зросту середньої дорослої людини, ширина - 1 метр, товщина - близько півметра. А самою маленькою книгою є видання дитячої казки «Старий король Коул». Її розмір - один квадратний міліметр. Вона була видана у 1985 р. тиражем у 85 прим.

📚Дванадцять найменших книг світу вміщаються в одній столовій ложці. Серед них є мініатюрне видання Корану, словник англійської мови на 12 000 слів і Конституція Франції.

📚Найдорожчою у світі книгою нині вважається «Біблія» Гутенберга, що була видана у 1455 р. У 1926 р. за один з таких примірників було сплачено 350 тис. доларів. У даний час він зберігається у Бібліотеці Конгресу США.

📚Найважчою у світі книгою вважається географічний атлас, що зберігається в Британському музеї в Лондоні. Він має у висоту більше одного метра і важить 320 кг.

📚Одна з найбільш незвичайних у світі книг - «Божественна комедія» Данте - була написана на аркуші паперу розміром 80 х 60 см ченцем Габріелем Челані. Вона містить 14000 віршів. Якщо подивитися на лист з деякої відстані, то можна побачити барвисту карту Італії. На цю працю Челані витратив чотири роки.

📚Умільці багатьох країн створили низку надмініатюрних книжок, але книжка "Кобзар", створена українським майстром М. Сядристим, – найменша у світі: її площа – 0,6 кв. мм. Це майже у 20 разів менше від найменшої японської книги. Незважаючи на мікроскопічні розміри, на сторінках "Кобзаря" ніде не порушена архітектоніка віршів, немає жодного переносу рядка.

📚 У громадських бібліотеках середньовічної Європи книги приковували до полиць ланцюгами. Такі ланцюги були досить довгі для того, щоб зняти книгу з полиці і прочитати, але не давали винести книгу за межі бібліотеки. Ця практика була поширена аж до ХVІІІ століття, що було обумовлено великою цінністю кожного примірника книги.Та одним з найцікавіших був засіб практикувався в Україні. На полях книги чи на початку її писалося міцне закляття або лайка до того, хто захотів би цю книгу привласнити.

📚Людина, яка краде книги називається бібліоклептоманом. Найвідомішим був Стівен Блумберг, який викрав 23 000 (!) Рідкісних книг з 268 бібліотек. Цікавий факт — його колекція оцінювалася в 20 мільйонів доларів

2. Відкрийте підручник "Я люблю читати на с. 5 . Ознайомтесь з матеріалом, розміщеним на сторінках підручника до с. 16". Читайте, розглядайте малюнки, виконуйте завдання.
3. Розгадайте кросворд на с. 16

30.03
4-А
Тема: Урок позакласного читання. Дивовижний книжковий сад.
1. Ознайомтесь:

15 ЦІКАВИХ ФАКТІВ ПРО КНИГИ, ЧИТАННЯ ТА КНИГОМАНІВ.

📚Люди почали читати мовчки тільки в 4 столітті нашої ери. До цього людство завжди читало вголос.

📚Перші друковані книги не мали автора і навіть назви надрукованої на обкладинці. Обкладинки були творіннями самі по собі, вкриті малюнками, зі шкіри або навіть золота.

📚За даними Google, в світі існує 129 864 880 книг. В цю кількість входять усі жанри книг – художні, публіцистичні, наукові.

📚Вчені з Єльського університету з’ясували, що читання продовжує життя. З’ясувалося, що регулярне читання саме художніх книг продовжує життя приблизно на два роки.

📚Бібліосмією” називають неконтрольоване бажання постійно нюхати старі книги, і отримувати від цього задоволення.

📚Страх того, що у вас не залишиться, що почитати називається абібліофобія.

📚В японській мові є чарівне слово «tsundoku», що перекладається як «людина, котра купила багато книг і просто не має часу, аби їх прочитати».

📚Найбільша книга у світі знаходиться в одному з голландських музеїв Амстердама. Це - «Збірник морських правил». Висота книги більше зросту середньої дорослої людини, ширина - 1 метр, товщина - близько півметра. А самою маленькою книгою є видання дитячої казки «Старий король Коул». Її розмір - один квадратний міліметр. Вона була видана у 1985 р. тиражем у 85 прим.

📚Дванадцять найменших книг світу вміщаються в одній столовій ложці. Серед них є мініатюрне видання Корану, словник англійської мови на 12 000 слів і Конституція Франції.

📚Найдорожчою у світі книгою нині вважається «Біблія» Гутенберга, що була видана у 1455 р. У 1926 р. за один з таких примірників було сплачено 350 тис. доларів. У даний час він зберігається у Бібліотеці Конгресу США.

📚Найважчою у світі книгою вважається географічний атлас, що зберігається в Британському музеї в Лондоні. Він має у висоту більше одного метра і важить 320 кг.

📚Одна з найбільш незвичайних у світі книг - «Божественна комедія» Данте - була написана на аркуші паперу розміром 80 х 60 см ченцем Габріелем Челані. Вона містить 14000 віршів. Якщо подивитися на лист з деякої відстані, то можна побачити барвисту карту Італії. На цю працю Челані витратив чотири роки.

📚Умільці багатьох країн створили низку надмініатюрних книжок, але книжка "Кобзар", створена українським майстром М. Сядристим, – найменша у світі: її площа – 0,6 кв. мм. Це майже у 20 разів менше від найменшої японської книги. Незважаючи на мікроскопічні розміри, на сторінках "Кобзаря" ніде не порушена архітектоніка віршів, немає жодного переносу рядка.

📚 У громадських бібліотеках середньовічної Європи книги приковували до полиць ланцюгами. Такі ланцюги були досить довгі для того, щоб зняти книгу з полиці і прочитати, але не давали винести книгу за межі бібліотеки. Ця практика була поширена аж до ХVІІІ століття, що було обумовлено великою цінністю кожного примірника книги.Та одним з найцікавіших був засіб практикувався в Україні. На полях книги чи на початку її писалося міцне закляття або лайка до того, хто захотів би цю книгу привласнити.

📚Людина, яка краде книги називається бібліоклептоманом. Найвідомішим був Стівен Блумберг, який викрав 23 000 (!) Рідкісних книг з 268 бібліотек. Цікавий факт — його колекція оцінювалася в 20 мільйонів доларів

2. Відкрийте підручник "Я люблю читати на с. 5 . Ознайомтесь з матеріалом, розміщеним на сторінках підручника до с. 16". Читайте, розглядайте малюнки, виконуйте завдання.
3. Розгадайте кросворд на с. 16




29.03.
 4 - А

Тема: Неля Шейко - Медведєва "Лисиця, що впала з неба"
1. Прочитайте дію другу п'єси.
2. Дайте відповіді на запитання на с. 133
3. Складіть опис лисички і вовка (по 5 речень)
4. Намалюйте малюнок до частини п'єси,  яка вам сподобалась.


22.01
Тема: Чарівні рослини. Надія Кир'ян "Євшан". Легенда "Євшан"(переповіла З. Мензатюк).
1. Прочитайте твір Надії Кир'ян "Євшан".
2. Перекажіть усно, користуючись текстом.
3. Прочитайте легенду Зірки Мензатюк "Євшан" :

З глибини століть дійшла до нас цікава бувальщина, записана в одному з літописів. 
Князь Володимир Мономах узяв у полон малого сина половецького хана і тримав у себе як запоруку, що хижі степовики не нападатимуть на Русь. 
Ханське дитя виросло в златоглавому Києві, у княжому палаці, оточене зручностями й шаною, і його вже не вабило кочове життя. 
Коли Володимир помер, хан послав по сина свого найкращого співця Ора. Але ні половецькі пісні, ні вмовляння не зворушили юнацького серця. 
Той волів залишатися в Києві. Тоді як останній засіб старий співець дістав з-за пазухи пучок євшану. 
Густий запах - аромат степу - розлився в княжій горниці... В одну мить він збудив те, чого не збудили ні слова, ні спів.
- Краще у своїй землі кістьми лягти, ніж у чужій славним бути! - зі сльозами вигукнув ханський син.
"І прийшов до своєї землі. Від нього походив Кончак, що розтрощив Посулля, ходячи пішки з кітлом на плечах", - завершує свою оповідь літописець.

Ця зворушлива історія лягла в основу поеми Миколи Вороного "Євшан-зілля".


Де ж того євшану взяти,
Того зілля-привороту,
Що на певний шлях направить, - 
Шлях у край свій повороту?!    -

запитував поет, бажаючи розбудити байдужі до батьківщини серця. 

За свою чисту, жертовну любов до Вітчизни, зокрема, й за патріотичну поему "Євшан-зілля", у сталінський час він був розстріляний. 
За "гріхи" батька знищили і його сина, молодого письменника Марка Вороного.

Загадковий євшан знайти не важко, ним в Україні хоч гать гати, адже то - полин. 
У степу над Чорним та Азовським морем, над Сивашем його стільки, що степ сріблясто-сивого кольору, а степовий вітер незмінно пахне гіркуватим полиновим духом. 
Вчені називають ці сухі степи злаково-полиновими.
В Україні росте понад 20 видів полину. Той, що духмяніє в степах над морем, називається приморським. Загальнознаний полин гіркий. 

 

Зірка Мензатюк. Євшан. Оповідання з книги Зелені чари (читати та завантажити). Художники Людмила Остапенко, Олена Бржосніовська, Вікторія Ярош. Полин Боже дерево. Тархун. Полин приморський.


Є й полин білий, що зростає на крейдяних відслоненнях над Сіверським Дінцем; у Західній Україні у квітниках люблять садити полин Боже дерево. 

 

Зірка Мензатюк. Євшан. Оповідання з книги Зелені чари (читати та завантажити). Художники Людмила Остапенко, Олена Бржосніовська, Вікторія Ярош. Полин Боже дерево. Тархун. Полин приморський.


Відомий завдяки солодкому напоєві тархун (він же естрагон) також належить до полинів. Є ще й дуже пахучий сортовий лимонний полин, його вирощують у Криму, він використовується у виробництві парфумів. 

 

Зірка Мензатюк. Євшан. Оповідання з книги Зелені чари (читати та завантажити). Художники Людмила Остапенко, Олена Бржосніовська, Вікторія Ярош. Полин Боже дерево. Тархун. Полин приморський.


А полин звичайний, або ж чорнобиль, дав назву українській атомній трагедії, про яку було провіщено в "Біблії": "І засурмив третій Ангол, - написано в "Об’явленні святого Івана Богослова", - і велика зоря спала з неба, палаючи, як смолоскип. І спала вона на третину річок та на водні джерела. А ймення зорі тій Полин. І стала третина води, як полин, і багато людей повмирали з води, бо згіркла вона..."
Чи не цей же вогонь провістив і геніальний Тарас Шевченко:

 

Та не однаково мені, 
Як Україну злії люде
Присплять, лукаві, і в огні
Її, окраденую, збудять... 
Ох, не однаково мені.


Аварія на Чорнобильській атомній станції стала дзвоном, який вдарив на сполох і збудив оспалий народ.
Як не дивно, але давні українські знахарі наділяли полин магічною здатністю захищати від лиховісних сил смерті, зокрема, від русалок.

У пору найбуйнішої зелені, у русальний тиждень (а він починався у четвер перед святом Трійці) русалки виходили на поля, на луки. Перестрівши там дівчину, русалка питала її:
-    Полин чи петрушка?
-    Петрушка! - відповідала ненавчена дівчина.
-    Ти ж моя душка! - раділа русалка й кидалася до неї, щоб залоскотати.
А та, що вміла поводитися з лісовими й водяними силами, відповідала:
-    Полинь!
- Сама ти згинь! - сердилася русалка й ховалася в зеленому житі чи траві.
Для більшої переконливості в ту небезпечну пору годилося ще й носити при собі полин: тоді ніяка нечисть не приставала.

І тепер на Зелену неділю разом з м’ятою, любистком, лепехою наші домівки замаює віщий євшан. Хай береже нас, хай будить оспалі душі!

 

Зірка Мензатюк. Євшан. Оповідання з книги Зелені чари (читати та завантажити). Художники Людмила Остапенко, Олена Бржосніовська, Вікторія Ярош.

4.Усно висловіть свою думку щодо прочитаного твору.

5. Домашне завдання: складіть письмово три питання по тексту Зірки Мензатюк "Євшан", відповіді до яких є уривки з тексту.



20.01
Тема: Барви природи. Марко Вовчок "Літній ранок", Михайло Коцюбинський "Літній день"

1. Гра «Утвори зменшено-пестливе слово»

Дівчина — … (дівчинка, дівчаточко).

Хлопець — … (хлопчик, хлопчаточко).

Вишні — … (вишеньки).

Дерево — … (деревце).

Руки — … (ручки, рученята).

Хата — … (хатинка).

Низько — … (низенько)

2. Опрацювання твору Марка Вовчка «Літній ранок»

1) Робота над загадкою.

Він найпершим прокидається,

Чепуриться, умивається,

Вийде з терема хутенько,

Привітає землю-неньку.

Є така в нього турбота —

Всіх підняти до роботи. (Ранок)

2) Гра «Рибки».

Самостійне мовчазне читання твору учнями

— Які картини ви уявляли, читаючи твір?

— Який настрій створює твір?

4) Читання твору Марко Вовчок "Літній ранок"

5) Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.

— Що автор говорить про луки?

— З чим порівнює росу?

— Як описує пробудження пташок?

— Доберіть синонім до слів випурхують та схованок.

— Якою є ріка на світанку?

— Що автор говорить про гори?

— Як впливає сонце на трави і квіти?

3. Опрацювання твору Михайла Коцюбинського «Літній день»

1) Виразне читання твору.

— Чи сподобався вам твір

— Який настрій він у вас викликав

— Які картини ви уявляли, слухаючи його?

2) Словникова робота.

Вилискували — м’яко блищали, відсвічували; лисніли.

3) Гра «Бджілки».

4)Самостійне напівголосне читання твору учнями.

5)Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання.

— Що автор говорить про небо?

— З чим порівнює річечку?

— Які ще порівняння є в тексті?

 ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Домашне завдання: читати стор.65-66

 19.01
Тема: Краса рідної землі у різні пори року.Олександр Олесь "Степ"
2. Виконайте запропоновані завдання.
3. Домашне завдання: виразно читати вірш Олександра Олеся "Степ", усно висловити свою думку щодо прочитаного твору. Усно визначити частину твору, яка сподобалася найбільше, пояснити чому.
18.01
Тема:Настрій твору. Василь Сухомлинський "Восени пахне яблуками". Прислів'я.
1. Пригадайте, що ви знаєте про Василя Олександровича Сухомлинського. Розкажіть про це рідним.
2. Прочитайте оповідання "Восени пахне яблуками"
3. Дайте відповіді на запитання до тексту.
4. Розгляньте картину Катерини Білокур.
5.Дайте відповіді на запитання на с.63
6. Відповіді на два останні запитання запишіть на окремому аркуші.



15.01 
Тема: Вступ до розділу "Як не любить той край..."
1. Продивіться презентацію, попрацюйте, виконуючи запропоновані завдання.
2. Пригадайте, яка особливість читання творів віршованої форми? Так, виразно та використовуючи довгі та короткі паузи. Прочитайте виразно вірші Володимира Сосюри "Як не любить той край.." та вірш Ліни Костенко "Усе моє, все зветься Україна" та усно сформулюйте своє ставлення за планом: мені спободалось, тому що.... або мені не сподобалось, тому що... або я не зовсім зрозумів думку твору, тому що ....
Гарного відпочинку на вихідних!


13.01 (4-Б),     14.01 (4 - А)
Тема: Урок позакласного читання "Новий Рік іде, коляду веде!"
1. Підручник "Я люблю читати", ст.84-95. Прочитайте відповідні сторінки, визначте своє ставлення до прочитанного (мені подобається, тому що....., мені не подобається тому що.....) (усно)
2. Письмово складіть маленьку розповідь про один із прочитаних творів за вищезазначеною схемою (Я прочитав(ла ) твір...... Мені сподобалося те, що.... або Мені не сподобалосяте, що....) (до 4-х речень)
3. До твору Марії Людкевич "Пригоди у хатинці лісника " складіть усно 3 питання, відповідями до яких мають бути окремі речення з твору.


12.01.21
Тема: Узагальнення за темою "Сторінками історії України"
Дати відповіді на запитання до теми (письмово на окремому аркуші) с.59



11.01.2021р.
Тема: Знай і шануй символи України. Стаття про герб України. Дмитро Павличко "Наш прапор". Наталка Поклад "Гімн".
1. Прослухайте виразне читання вірша Дмитра Павличка "Наш прапор" натиснувши на посилання: https://www.youtube.com/watch?v=7cEyGO-ml5Y

2.  Гра «Шифрувальники» ішріВ  орп  інважред  иловмис  инїаркУ 

3.Вправа «Мозковий штурм»
Коли Верховна Рада прийняла постанову про Державний прапор України? ( 28 січня 1992 року)
Що означає жовтий колір на прапорі?  ( колір золота – могутність, силу, багатство, постійність,справедливість, милосердя. Символ сонця, золотої пшениці)
Що означає блакитна барва?  ( чесність, вірність, бездоганність, символ неба)

4. Вправа «Добери епітет»

Дібрати слова-ознаки, якими можна охарактеризувати наші державні символи:

Прапор   (який?) …              Герб (який?) …         Гімн (який?) …

(красивий, могутній, урочистий,символічний, державний, золотий, жовто-блакитний,історичний, улюблений)

Хвилинка відпочинку

Вправа «Прокинься і співай!»

Мелодійний спів заспокоює нервову систему.

Якщо тягнути на одній ноті звук [і] з посмішкою на обличчі - відпочиває мозок.

Звук [а] позитивно впливає на щитовидну залозу. Для серця найкраще наспівувати "о-і-о-і".

5. Прочитайте виразно вірші.




28.12
Урок позакласного читання на тему:"Новий рік іде, коляду веде" 
Збірка "Я люблю читати " ст.84-95. Читати, відповідати на питання в кінці розділу.
24.12
тема:" Узагальнюючий урок за темою""Сторінками історії України"
Відповідати на питання в кінці розділу, написати короткий відгук про твір, який справив найкращі враження. 
23.12
тема: "Без верби і калини нема України"
Знайти легенди та казки про народні символи України.

21.12
Читати виразно вірш Дмитра Павличка "Наш прапор", вірш Поклад "Гімн"

15.10
Тема: Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька
Читати міф на с.28 - 31, дати відповіді на запитання.

16.10
Тема: Міфи Стародавньої Греції. «Дедал та Ікар». Переказала Катерина Гловацька
Скласти план до тексту с.28 - 31, переказувати міф за складеним планом.



06.10.2020

Тема: Тиха, задумлива осінь спускається....(урок позакласного читання)
підручник "Я люблю читати" ст.32-39: читати, уміти переказувати, відповідати на питання до розділу на ст. 39

07.10.2020
Тема: Узагальнюючий урок за розділом. 
читати виразно вірш Галини Карпи "Моя мова" на ст.22. Відповідати на питання в кінці розділу на ст. 23.



Навчальні матеріали за 2019-2020 н.р.

Понеділок  16.03

Тема: Павло Тичина "Хор лісових дзвіночків"

ст. 111-112 за підручником виразно читати і відповідати на запитання.

В зошиті з ДПА  з літературного читання і української мови і виконати ст. 64 - 67.
Вівторок 17.03

Тема: Павло Тичина "Сонце і дим"
ст. 112 за підручником виразно читати і відповідати на запитання.

Четвер 18.03

В зошиті з ДПА  з літературного читання і української мови і виконати ст. 68-71.

Понеділок 23.03
Тема: Вступ до розділу. Езоп "Двоє приятелів і ведмідь"
ст. 116 - 118 (прочитати,  відповідати на запитання )

Середа 25.03
Тема: Л. Глібов " Зозуля і Півень"
ст.119 -121 (виразно читати, відповідати на запитання)
В зошиті з ДПА виконати ст. 76 - 79

Четвер 26.03
Тема: Олена Пчілка "Котова наука"
ст. 121 - 123 (виразно читати, відповідати на запитання)
Пройти тест за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/rozpovidi-pro-nas-samih-bayki-48161.html
П'ятниця 27.03
Тема: Неля Шейко-Медведєва "Лисиця, що впала з неба"
ст. 124 - 128 прочитати І дію, відповідати на запитання.
Понеділок 30.03
Тема: Неля Шейко-Медведєва "Лисиця, що впала з неба"
ст. 129 - 133 прочитати ІІ дію, відповідати на запитання.
Переглянути виставу"Лисиця, що впала з неба"за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=MWhlh0I5gFw
Вівторок 31.03
Тема: Підготовка до контрольної роботи "Робота з літературним твором"- виконати в зошиті з ДПА ст. 84-87

Понеділок 06.04, середа 08.04
Тема: Олександр Пушкін. Казка про царя Салтана.
1.Опрацювати біографічну довідку про О. Пушкіна ст 136.
2. Навчитися виразно читати твір "Казка про царя Салтана"ст. 137 - 142.
3. Відповідати на запитання, подані до казки.
4. Виконати тест О. Пушкін "Казка про царя Салтана" до 9 квітня 18:00
Як виконувати: зайти за посиланням:
join.naurok.ua
Код доступу: 244352
 Вказати  прізвище, ім'я  і натиснути приєднатись.Пройти тестування. Результати будуть збережені автоматично. Увага!Код доступу буде  дійсний тільки до 9 квітня 18:00.

Четвер 09.04, П'ятниця 10.04
Тема:Ганс Крістіан Андерсен. Гидке каченя.
1..Опрацювати біографічну довідку про Ганса Крістіана Андерсена ст 144.
2. Прочитати казку "Гидке каченя"
3. Відповідати на запитання, подані до казки.
4. Скласти план до казки та навчитися переказувати твір за складеним планом.
5. Виконати тест Ганс Крістіан Андерсен "Гидке каченя" до 12.04, 18:00
Як виконувати: зайти за посиланням:
join.naurok.ua
Код доступу: 500846
Вказати  прізвище, ім'я  і натиснути приєднатись. Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 12 квітня 18:00.

Понеділок, 13.04
Тема.Урок позакласного читання. Казки Ганса Крістіана Андерсена.
Прочитати одну (на вибір) казку Ганса Крістіана Андерсена ("Дикі лебеді", "Кресало","Непохитний олов'яний солдатик","Дюймовочка"...)
Записати план до казки та її головну думку (фото надсилаємо на Viber), намалювати малюнок.

Середа, 15.04;  Четвер, 16.04
Тема. Джанні Родарі. Дорога, яка нікуди не вела.
1. Опрацювати біографічну довідку про Джанні Родарі (ст.151).
2. Прочитати уважно казку Джанні Родарі "Дорога, яка нікуди не вела" ст.151-153.
3.Усно відповідати на запитання в кінці казки.
4. Перевірити свої знання за тестом.
oin.naurok.ua

Код доступу: 455838
Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 17 квітня 18:00.

П'ятниця, 17.04
Тема. Перевір свої досягнення.
Перевірити свої знання за ст.154 підручника. Намалювати малюнок до твору, який найбільше сподобався у цьому розділі,
на звороті написати чим саме зацікавив цей твір (фото надсилаємо на Viber)

Середа, 22.04
Тема. Вступ до розділу.  Анатолій Костецький. Мрія. Спішу додому.
1. Прочитати вступ до розділу ст.155.
2. Познайомитись з біографічною довідкою Анатолія Костецького ст. 156.
3. Навчитись виразно читати вірші А. Костецького "Мрія", "Спішу додому" ст.156-158, відповідати на запитання.

Четвер, 23.04
Тема. Василь Сухомлинський. Не загубив, а знайшов.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=KKzt4sjYrLE
2. Прочитати оповідання В. Сухомлинського "Не загубив, а знайшов".
3. Письмово відповісти на запитання в кінці оповідання (фото надсилаємо на Viber)

П'ятниця, 24.04
Тема. Всеволод Нестайко. Шурка і Шурко.
1.Познайомитись з біографічною довідкою Всеволода Нестайка  ст.160.
2. Прочитати оповідання Всеволода Нестайка "Шурка і Шурко" ст.161-166, відповідати на запитання.
3.  Перевірити свої знання за тестом:
oin.naurok.ua
Код доступу: 248306
Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 24 квітня 18:00.

Понеділок, 27.04
Тема. Марія Чумарна. Казка про друга.

1. Прочитати І частину казки "Казка про друга"ст.166-168.
2. Відповідати на запитання ст. 168.

Середа, 29.04
Тема. Марія Чумарна. Казка про друга.
1.Прочитати ІІ частину казки "Казка про друга"ст.168-170.
2.Відповідати на запитання  ст. 170.
3.Перевірити свої знання за тестом:
oin.naurok.ua
Код доступу: 914242
Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 30 квітня 18:00.

Четвер, 30.04
Тема.Всеволод Нестайко. Зі сміхом треба бути обережним.
Галина Малик. Мавпині іменини.
Опрацювати сторінки підручника ст. 171-172. Навчитись виразно читати, відповідати на запитання.

Понеділок, 04.05
Тема. Грицько Бойко. Консультант. Микола Сингаївський. Сміх для всіх.
Опрацювати сторінки підручника ст. 172-173. Навчитись виразно читати, відповідати на запитання.

Середа, 06.05
Тема. Контрольна робота. Робота з літературним твором.
Виконати контрольну роботу на подвійному аркуші в лінію за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=jAWkvQDvAFE
У контрольній роботі 8 завдання передбачає написання есе.
Пригадуємо: есе - це текст, у якому висловлено розмірковування (думки автора) про якийсь предмет, подію, вчинок, власні почуття.
Виконану роботу прислати вчителю на Viber.

Четвер, 07.05
Тема. Василь Сухомлинський. Співуча пір'їнка.

Опрацювати сторінки підручника ст. 174-175. Навчитись виразно читати, переказувати і відповідати на запитання.

П'ятниця, 08.05
Тема. Урок позакласного читання. Михайло Слабошпицький. По зірки.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=QvrmpMXxnO4
Переглядаючи урок, уважно прослухати уривок із повісті "По зірки" М. Слабошпицького.
2. Дати письмову відповідь на питання : Чому в селі на небі зірок більше, ніж у місті?

Середа, 13.05
Тема. Ганна Чубач. Найрідніші голоси.
1. Навчитися виразно читати вірш Г. Чубач  "Найрідніші голоси"ст. 175-176.
2. Відповідати на запитання ст.176.

Четвер, 14.05
Тема. Степан  Жупанин. Намалюю вітер. Ліна Костенко. Якщо не можеш вітер змалювати.
1. Навчитися виразно читати вірші ст. 176.
2. Відповідати на запитання ст.176.

П'ятниця, 15.05
Тема. Олександр Єфімов. Тут усе є... Емілія Саталкіна. Кожний знає своє діло.
1. Опрацювати ст. 177-178 підручника.
2. Відповідати на запитання ст.178.
 3. Перевірити свої знання за тестом.
oin.naurok.ua

Код доступу: 240286
Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 16 травня 17:00. 

Понеділок, 18.05. Середа, 20.05
Тема. В. Рутківський. Як складають вірші.
1. Опрацювати біографічну довідку В. Рутківського.
2. Прочитати твір В. Рутківського "Як складають вірші", відповідати на запитання.
3. Перевірити свої знання за допомогою тесту.
oin.naurok.ua
Код доступу: 917283
 Результати будуть збережені автоматично. Тільки одна спроба проходження.
Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 21 травня 18:00. 

Четвер, 21.05
Тема.  М. Сингаївський. Дощ із краплі починається.
1. Навчитись виразно читати вірш М. Сингаївського "Дощ із краплі починається".
2. Відповідати на запитання ст. 184.

П'ятниця, 22.05 
Тема. Перевір свої досягнення.
1. Опрацювати рубрику" Перевір свої досягнення", пригадати твори розділу " У кожного є своя співуча пір'їнка".
2. Перевірити свої знання за допомогою тесту.
oin.naurok.ua
Код доступу: 947961
 Результати будуть збережені автоматично. Тільки одна спроба проходження.
Увага! Код доступу буде  дійсний тільки до 23 травня 18:00. 


Понеділок, 25.05
Тема. Контрольна робота. Навичка читання вголос. Як лисиця дружила з видрою.
1. Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=13cd8lruaRk
2. Перевірити навичку читання вголос за текстом  "Як лисиця дружила з видрою". Надіслати відео вчителю на Viber.

Середа, 27.05. 
Тема. Твори сучасних письменників. Ірен Роздобутько. Я зніматимусь в кіно. Підкидьок. Як зрозуміти хлопців?
1. Прослухати один з творів (на вибір) Ірен Роздобутько за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=W43gFrbeLoU
2. Записати головну думку прослуханого твору. Надіслати вчителю на Viber.

Четвер, 28.05
Тема. Урок позакласного читання. Світ дитинства у творах Всеволода Нестайка.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtubeі.com/watch?v=q91alRAcePQ
2. Письмово відповісти на запитання, запропоновані вчителем в кінці відео і надіслати на Viber.

П'ятниця, 29.05
Тема. Сашко Дерманський. Казки дракона Омелька.
 Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=0GtluIeYKeQ


2020-2021 навчальний рік

06.10.2020

Тема: Тиха, задумлива осінь спускається....(урок позакласного читання)
підручник "Я люблю читати" ст.32-39: читати, уміти переказувати, відповідати на питання до розділу на ст. 39

07.10.2020
Тема: Узагальнюючий урок за розділом. 
читати виразно вірш Галини Карпи "Моя мова" на ст.22. Відповідати на питання в кінці розділу на ст. 23.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас