4 клас Українська мова 2019-2021

 


2020 -2021н.р.

07.05 (4 - А)
Тема: Контрольна робота. Перевірка мовних знань і вмінь з теми "Прислівник"
Виконайте тестову контрольну роботу за посиланням:
Для учнів 4 - А класу:
Код доступу 7017941
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Увага! Маєте тільки одну спробу 40 хвилин на виконання. Тест дійсний до 07.05 до 15.00


05.05 (4 - А), (4-Б)
Тема: Узагальнюючий урок з теми "Прислівник"
1. Перегляньте відеоурок та виконайте усно завдання в ньому.
2. Виконайте письмово вправу 346 (завд.1,2)
3. Виконайте письмово вправу 347 (завд. 1-3)






21.04 (4-Б)
23.04 (4 - А)
Тема: Використання орфографічного словника для перевірки написання прислівників


1. Тема і мета уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вивчати прислівник і запам’ятаємо, як правильно пишуться окремі з них.

2. Вивчення нового матеріалу

Гра «Склади прислівник»

сні рі втра ве дво на за

(навесні, надворі, завтра)

- Запишіть ці прислівники до себе в зошити каліграфічно, зверніть увагу, як вони пишуться.

- Звіртесь з написаним вище.

- А зараз, складіть усно 1 речення з одним із цих прислівників.

- Яку роль виконує прислівник в цьому реченні?

- Давайте розберемо прислівники навесні і надворі за будовою.

- Зверніть увагу, що у прислівниках частка на – префікс, тому пишемо разом.

3. Робота з підручником:

Впр. 342

- Прочитайте загадку

- Яка відповідь загадки?(дерево)

- Назвіть прислівники, використані в тексті загадки.

- Зверніть увагу, як вони пишуться.

4. Вибіркове списування:

- Уважно прочитайте текст і випишіть лише прислівники.

1. Вітер дме ввечері – з’явиться вода вдень. 2. Рання весна обіцяє влітку багато похмурих днів. 3. Навесні хмари пливуть високо — на теплу і ясну погоду. 4. Сніг тане швидко, і вода біжить дружно — чекай мокрого літа.

- Прочитайте слова, які ви виписали

- Перевірте чи правильно ви написали прислівники за орфографічним словником.



5. Розгорніть підручник на с.174, впр.344

- Прочитайте 5-е речення ( Туман над водою довго-довго не розходиться — буде гарна, суха погода. )

- Які прислівники використані в цьому реченні? (довго-довго)

- Зверніть увагу, як пишеться цей прислівник. (через дефіс)

- Запам’ятайте, якщо прислівник утворений повторенням того самого слова, то він пишеться через дефіс (риску).

- Прочитайте 6,7,8 речення

- Які прислівники тут використано?

- Запишіть ці речення в зошит.

- Розберіть за будовою слова уранці, наприкінці.

6. Робота над вправою 343 (усно):

- Прочитайте завдання до впр.343

- Що таке афоризм?

- Прочитайте пояснення цього слова після вправи.

- Так, що таке афоризм?

- Прочитайте 1-е речення

- Як ви його розумієте?

- Які прислівники тут вжито? Продовжуємо вправу виконувати аналогічно.

- Запишіть афоризми з виділеними прислівниками, зверніть увагу, як вони пишуться.(разом)

- Як ви написали прислівник наполовину? Чому?( на - це префікс, тому пишемо разом)

- Як ви написали прислівник всередині? Чому?

- Зверніть увагу, що прислівники з прийменниками не вживаються, а частки у, в, на це префікси, тому пишуться разом.

7. Підсумок уроку

- Що таке прислівник?

- На які питання відповідають прислівники?

- Чи має прислівник закінчення?

- Чим є у прислівниках частки у, в, на?

- Тому як вони пишуться?

- Де можна перевірити написання прислівників?
20.04 (4-Б)
21.04 (4 - А)
Тема: Практичне ознайомлення з правописом найуживаніших прислівників
1. Попрацюйте на відеоуроці за посиланням:
2.Домашне завдання- вправа 345.
3. 4-Б: виконайте онлайн-тест за посиланням:
 
Повідомте учням
Код доступу 8678455
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Увага! тест відкрито до 23 квітня включно, до 13.00. и маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання!

19.04 (4-Б)
19.04 (4 - А)
Тема: Спостереження за роллю прислівників у художніх та наукових текстах.
1. Попрацюйте на відеоуроці за посиланням:
Домашня робота - вправа 339.

12.04 ( 4 - А, 4 - Б)

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Вибірковий переказ тексту "В гостях у весни"
Виконайте завдання відеоуроку та запишіть переказ у зошит.

4-Б клас: написати вибірковий преказ та надіслати на електронну адресу olgalyk@gmail.com або на вайбер до 13.04!


13.04 (4- Б)
14.04 ( 4 - А)
Тема: Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками.
Перегляньте відеоурок та виконайте завдання в зошиті.


14.04 (4 - Б)
16.04 (4 - А) 
Тема: Спостереження за вживанням у текстах однорідних членів речення виражених прислівниками.
Виконайте завдання відеоуроку: 

Виконайте онлайн - тест за посиланням: 
(4 - А) Код доступу 8657866
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
(тест відкритий  16 квітня до 15.00. Маєте тільки одну спробу!)
4-Б клас: Повідомте учням Код доступу 1391825 Попросіть учнів використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua. Увага! Тест відкритий, 16.04 до 18.00! Ви маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання!
07.04 (4-Б)
09.04 (4 - А)
Тема: Спостереження за вживанням прислівників-антонімів у мовленні.
1) Пригадайте, які слова ми називаємо словами- антонімами? (слова, протилежні за значенням)
Наведіть письмово приклади слів-антонімів іменників, прикметників та дієслів (по декілька слів з кожної частини мови).
2) Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=YvZpRNypjRg та виконайте завдання в ньому.
3)  Письмове виконання вправи 329 (спишіть текст, визначте головні члени речення в кожному реченні. Випішіть прислівники в рядок, через риску допишіть до кожного антоніми та синоніми.)
4) 4- Б: Виконайте тест за посиланням:
Повідомте учням
Код доступу 8069846
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

УВАГА! Тест потрібно виконати до 10 квітня до 18.00! Ви маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання!
5) Домашнє завдання: поворити правило на стор.165, письмово виконати вправу 331 (відновити прислів'я, поєднуючи дві частини. Підкреслити прислівники-антоніми.).
06.04 (4 - Б)
07.04 (4 - А)
Тема: Спостереження за вживанням прислівників-синонімів у мовленні.
1. Які слова ми називаємо синонімами? Наведіть письмово приклади слів-синонімів іменників, прикметників та дієслів (по декілька слів з кожної частини мови).
2. Робота над вправою 326 усно (прочитайте вірш, знайдіть в тексті прислівники, визначте лексичне значення знайдених слів ). Чи можемо ми їх назвати синонімами? Поясніть свою відповідь.
3. Виконайте письмово вправу327 (доберіть до кожного прислівника синонім, запишіть слова парами через риску. З трома словами складіть речення, підкресліть головні члени речення.
Зробимо гімнастику для пальчиків: https://www.youtube.com/watch?v=E30tSqnTZjs
4. Домашне завдання: повторіть правило на стор.165, виконайте письмово вправу 328 (прочитайте вислови, доберіть до них відповідні прислівники, запишіть вислови та прислівники до них через риску.З двома прислівниками на власний вибір складіть речення, визначте головні члени речення, усно поставте питання до кожного із слів у реченні.).

05.04
4-Б, 4 - А
Тема: Поняття про прислівник як частину мови. Незмінність- основна ознака прислівника.
1. Запишіть слова: сонечко, зеленіє, ласкаво, привітний, струмочка, розмиваються, травичкою, привітно. Визначте чатину мови кожного слова, усно проаналізуйте кожне слово як частину мови. 
2. Які слова залишились? (ласкаво, привітно). Поясніть значення цих слів, поставте до них питання. Отже, ці слова належать до такої чатини мови як прислівник.
3. Ознайомлення з правилом на стор. 165.
4. Усне виконання вправи 323. Отже, робимо висновок- незмінність - основна ознака прислівника.
5. Письмове виконання вправи 324. (спишіть загадку, знайдіть прислівники,поставте до них питання, знайдіть і випишіть загадку про транспорт, де використані прислівники. Поставте до них питання.)
Цікава руханка: https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU
6. Домашне завдання: вивчити правило на стор. 165, письмово виконати вправу 325. (Спишіть прислів'я, підкресіть прислівники. Усно поставте до них питання.)

31.03
4 - Б


Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Творчий переказ тексту. ПРАВДА БУВАЄ ГІРША ЗА КРИВДУ.
1. Прочитайте уважно текст.Даринка була жвавою, веселою і розумною дівчинкою. Вона дуже любила природу. Та це і не дивно. Адже жила дівчинка в лісі. Вона була дочкою ліс­ника.
Друзями Даринки були дерева і квіти, білочки та зайчики, маленькі козу­ленята, яких тато забирав додому, бо лихі люди вбивали їх матусь-козуль. Дів-чинка доглядала за звірятами, годувала птахів, лікувала дерева та кущі. Всі любили дитину, і тому вона ніколи не помічала своєї вади: у дівчинки на щоці була велика червона пляма, яка спотворювала її обличчя.

Якось до лісу завітали діти. Вони бігали, кричали, гралися. Недалеко Да­ринка допомагала таткові заготовляти сіно для козуль та оленів. Вона вибігла до дітей. Всі зупинилися, уважно подивилися на дівчинку і почали знайоми­тися. Тільки Мишко не подав дівчинці руку. Він сказав:
— Ти дуже потворна, повертайся до свого лісу. Ми не будемо з тобою гра­тися.
Даринка не зрозуміла, чому її так назвали, адже ніхто ніколи не говорив їй про її ваду. Вона повернулася і пішла, відчуваючи, що не всі їй тут раді.
Діти подивилися на Мишка з осудом, а Галинка сказала:
— Для чого ти так зробив? Навіщо образив дівчинку?
— Я ж сказав правду! — здивувався Мишко.
— Правда деколи буває гіршою за кривду. Подумай про це,— відповіла Га­линка і побігла вслід за Даринкою.
2. Визначте головну думку тексту

3. Аналіз змісту тексту
— Якою була Даринка?
— Чиєю дочкою вона була?
— Із ким дружила дівчинка?
— Яка вада була у неї?
— Хто прийшов до лісу?
— Що допомагала робити дівчинка татусеві?
— Як діти зустріли Даринку?
— Чому Мишко не подав дівчинці руку?
— Чи засудили діти вчинок Мишка?
— Чому Галинка вирішила наздогнати Даринку?
— Охарактеризуйте вчинки героїв нашого тексту.
— Кого із героїв твору ви обрали б собі у друзі?
— Яку пораду ви дали б Мишкові?
— Який твір В. Сухомлинського подібний до нашого тексту? («Горба­тенька дівчинка»)
4. Мовний аналіз тексту

1) Створення синонімічних рядів.
Жила — мешкала.
Забирав — приносив.
Доглядала — піклувалася.
Завітали — прийшли.
Сказав — промовив.
2) Добирання прикметників до іменників.
Даринка — жвава, весела, розумна.
Козуленятка — маленькі.
Люди — лихі.
Пляма — велика, червона.
Дівчинка — потворна.
Правда — гірша.
5. Складання плану. Поділ тексту на абзаци
Складіть самостійно план до тексту або скористайтесь
орієнтовним планом та перекажіть текс усно.
1. Де жила Даринка?
2. Хто був її друзями?
3. Яку ваду мала дівчинка?
4. Як учинив Мишко?
5. Чому правда гірша за кривду?
6. Як би ви змінили його кінцівку?

Зверніть увагу, як пишуться слова та словосполучення: козу­ленята, додому, не помічала, вада, спотворювала, не подав руки, відчуваючи, навіщо образив, здивувався.

6. Повторне читання тексту

7. Написання переказу зі зміненою кінцівкою.

ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчив вас цей текст?
— Чи маємо ми право засуджувати вчинки інших людей?
— Яку життєву позицію ви оберете для себе?
30.03
4- Б
Тема: Контрольна робота з теми "Дієслово"
1. Повторіть правила з теми "Дієслово " на сторінках 133-164.
2. Виконайте тест за посиланням (Увага! Ви маєте лише одну спробу та 40 хвилин на виконання!):

Повідомте учням
Код доступу 6596212
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua


29.03
4 - Б

Тема: Узагальнення знань і вмінь з теми "Дієслово."

1. Пригадайте, які ознаки властиві дієслову як частині мови.

1) Бліц-опитування
-Яку частину мови вивчили?
-Що називає дієслово?
-На які питання відповідає?
-За чим змінюються дієслова?
-Які часові форми дієслова ви знаєте?
-Яку дію називають дієслова теперішнього часу?
-Дієслова минулого часу?
-Дієслова майбутнього часу?

2) Каліграфічна хвилинка

З ЗЗ з з зз за зу зи
Здо гро ку в’я за ші не ро пиш
-Скласти зі складів речення
-Записати речення . (Здоров'я за гроші не купиш)
-Що треба робити,щоб зберегти здоров’я?

2. Виконайте вправу № 319 на с.163 (1 - 3 завд)

3. Виконайте вправу № 320
(1 - 3 завд.)Розберіть дієслово шумлять за схемою
та зразком на с.163, 164

4. Дайте відповіді (усно) на запитання для повторення ( с. 164)


31.03
4 - А


Повідомте учням
Код доступу 6121215
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Завдання необхідно виконати до  31 березня 12:00 










Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Творчий переказ тексту. ПРАВДА БУВАЄ ГІРША ЗА КРИВДУ.

1. Прочитайте уважно текст.
   Даринка була жвавою, веселою і розумною дівчинкою. Вона дуже любила природу. Та це і не дивно. Адже жила дівчинка в лісі. Вона була дочкою ліс­ника.
   Друзями Даринки були дерева і квіти, білочки та зайчики, маленькі козу­ленята, яких тато забирав додому, бо лихі люди вбивали їх матусь-козуль. Дів-чинка доглядала за звірятами, годувала птахів, лікувала дерева та кущі. Всі любили дитину, і тому вона ніколи не помічала своєї вади: у дівчинки на щоці була велика червона пляма, яка спотворювала її обличчя.
   Якось до лісу завітали діти. Вони бігали, кричали, гралися. Недалеко Да­ринка допомагала таткові заготовляти сіно для козуль та оленів. Вона вибігла до дітей. Всі зупинилися, уважно подивилися на дівчинку і почали знайоми­тися. Тільки Мишко не подав дівчинці руку. Він сказав:
— Ти дуже потворна, повертайся до свого лісу. Ми не будемо з тобою гра­тися.
Даринка не зрозуміла, чому її так назвали, адже ніхто ніколи не говорив їй про її ваду. Вона повернулася і пішла, відчуваючи, що не всі їй тут раді.
Діти подивилися на Мишка з осудом, а Галинка сказала:
— Для чого ти так зробив? Навіщо образив дівчинку?
— Я ж сказав правду! — здивувався Мишко.
— Правда деколи буває гіршою за кривду. Подумай про це,— відповіла Га­линка і побігла вслід за Даринкою.
2. Визначте головну думку тексту.

3. Аналіз змісту тексту
— Якою була Даринка?
— Чиєю дочкою вона була?
— Із ким дружила дівчинка?
— Яка вада була у неї?
— Хто прийшов до лісу?
— Що допомагала робити дівчинка татусеві?
— Як діти зустріли Даринку?
— Чому Мишко не подав дівчинці руку?
— Чи засудили діти вчинок Мишка?
— Чому Галинка вирішила наздогнати Даринку?
— Охарактеризуйте вчинки героїв нашого тексту.
— Кого із героїв твору ви обрали б собі у друзі?
— Яку пораду ви дали б Мишкові?
— Який твір В. Сухомлинського подібний до нашого тексту? («Горба­тенька дівчинка»)

4. Мовний аналіз тексту.
1) Створення синонімічних рядів.
Жила — мешкала.
Забирав — приносив.
Доглядала — піклувалася.
Завітали — прийшли.
Сказав — промовив.
2) Добирання прикметників до іменників.
Даринка — жвава, весела, розумна.
Козуленятка — маленькі.
Люди — лихі.
Пляма — велика, червона.
Дівчинка — потворна.
Правда — гірша.

5. Складання плану. Поділ тексту на абзаци
Складіть самостійно план до тексту або скористайтесь
орієнтовним планом та перекажіть текс усно.
1. Де жила Даринка?
2. Хто були її друзями?
3. Яку ваду мала дівчинка?
4. Як учинив Мишко?
5. Чому правда гірша за кривду?
6. Як би ви змінили його кінцівку?

Зверніть увагу, як пишуться слова та словосполучення: козу­ленята, додому, не помічала, вада, спотворювала, не подав руки, відчуваючи, навіщо образив, здивувався.

6. Повторне читання тексту

7. Напишіть переказ зі зміненою кінцівкою у зошиті.

ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ

— Чого навчив вас цей текст?
— Чи маємо ми право засуджувати вчинки інших людей?
— Яку життєву позицію ви оберете для себе?


29.03
4 - А

Тема: Узагальнення знань і вмінь з теми "Дієслово."

1. Пригадайте, які ознаки властиві дієслову як частині мови.

1) Бліц-опитування
-Яку частину мови вивчили?
-Що називає дієслово?
-На які питання відповідає?
-За чим змінюються дієслова?
-Які часові форми дієслова ви знаєте?
-Яку дію називають дієслова теперішнього часу?
-Дієслова минулого часу?
-Дієслова майбутнього часу?

2) Каліграфічна хвилинка

З ЗЗ з з зз за зу зи
Здо гро ку в’я за ші не ро пиш
-Скласти зі складів речення
-Записати речення . (Здоров'я за гроші не купиш)
-Що треба робити,щоб зберегти здоров’я?

2. Виконайте вправу № 319 на с.163 (1 - 3 завд)
Рухаємось: https://www.youtube.com/watch?v=OXZey9Upjfg
3. Виконайте вправу № 320
(1 - 3 завд.)Розберіть дієслово шумлять за схемою
та зразком на с.163, 164

4. Дайте відповіді (усно) на запитання для повторення ( с. 164)













































17.02 (4-А, 4-Б)
Тема:Правопис займенників із прийменниками.
Перегляньте пояснення з теми за посиланням:

 
Виконайте завдання: впр.251 (усно) , впр.252, завдання 1 і 2- виконайте письмово, впр.253 - розгляньте усно, впр.255 - виконайте завдання 2 і 4 -письмово. 

20.01 (4-Б),   22.01(4-А)

Тема:Урок розвитку зв'язного мовлення. "Як краще провчити?" Власна оцінка поведінки героїв прочитаного твору.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація знань учнів

-          Люди постійно спілкуються один з одним. Вони не можуть жити по-іншому. Кожен добре знає, як страшно бути самотнім. Добре, коли є товариші, друзі, приятелі. Як ви гадаєте, ці слова мають однакове значення чи різне.

-          Так, це слова-синоніми, а це означає, що вони близькі за значенням, але не однакові. З’ясуйте значення цих слів за словником. Яке з них означає тісні, близькі стосунки?

-          Так, це слово «друг». Доберіть антоніми до цього слова. (Ворог, недруг).

-          Утворіть спільнокореневі слова. (Подруга, дружба, дружній, подружитися, дружелюбний).

-          А в нашому класі ви всі друзі, товариші чи приятелі?

-          Які ж якості повинен мати справжній друг? (Безкорисливість, чесність, вірність, взаємовиручка, взаємопідтримка, повага, довіра, доброта, справедлива критика, корисні поради).

-          Щодня ми спілкуємося з близькими людьми, зі своїми друзями. Часто друзі звертаються до нас за допомогою, про щось просять. І в дружбі, і в спілкуванні ми можемо поводитись по-різному. Іноді наша поведінка всіх радує і всім приємно з нами дружити. А іноді ми робимо такі вчинки, від яких нам стає соромно, а друзям - боляче. І мине багато часу, перш ніж ми зрозуміємо, як недобре зробили людині.

     Дружба – це правда, доброта, чесність кожного. Обов’язково слід поважати тих, з ким дружите. Ніколи не обманюйте і не ображайте їх. Будьте терплячими. Завжди грайте чесно, не дражніться.

      Чи доводилося вам чути на свою адресу дражнилки чи образи? Від кого? Як ви реагували на образи?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

-          Сьогодні ви прочитаєте текст про те, як ваш ровесник відреагував на дражнилку. Будете письмово висловлювати свою оцінку поведінки персонажів тексту.

ІV. Робота над переказом тексту

     1.Читання тексту.

Дражнилка

      Цей Толик такий вреднющий, що в цілім світі не знайти. Усім дітям у нашому дворі він придумує образливі прізвиська. А вчора потрапив йому на очі я, і він мало не довів мене до сліз

     Ми гралися у дворі, й тут моя бабуся вийшла на балкон і гукнула:

-          Вітю, додому!

А Толик тут як тут:

-          Митя-муритя, солона копитя.

     І всі почали сміятися з мене й повторювати цю нісенітницю. Мені було дуже прикро.

     Але, як на зло, я нічого не міг придумати у відповідь і пішов додому з єдиним наміром – скласти про Толика якусь смішну й дошкульну дражнилку.

     Після обіду я став підбирати до слова «Толик» якесь співзвучне слово. Спочатку придумав «Толик-нолик». Але це було зовсім не образливе прізвисько. Я ще трохи напружився – і в мене вийшло «Толик, Толик – круглий нолик». Ні, не те – якась ніжна дражнила. Я помучився ще може з півгодини й придумав «Толька, Толька – зелена квасолька». Та це було знов не те, що мені хотілось. Я пішов до свого старшого брата по допомогу. Але Олег попросив не заважати йому робити уроки.

     Йти надвір мені не хотілося. Однак треба було вигуляти песика Кузика. Я взяв м’яча, і ми з Кузею пішли. Толик сидів на лавочці. Побачивши мене, він кисло скривився. Я гарячково став пригадувати свої дражнили про нього. І раптом зрозумів, що робити цього зовсім не слід. Мені перехотілося казати Толикові образливі слова, і я запропонував:

-          Толику, ходімо пограємо з м’ячем. – Толик страшенно здивувався. Тому мить помовчав, а потім відповів:

-          Гаразд, Вітю, ходімо.

    Він більше ніколи не згадував ту неприємну дражнилку.

3.     Словникова робота

-          Поясніть значення слів:

дражнилка – дошкульні слова, які говорять, для того щоб когось образити;

дражнитися – навмисне сердити, злити кого-небудь, викликати гнів у когось, дратувати;

прізвисько – найменування, яке іноді дається людині (крім справжнього прізвища та імені) і вказує на яку-небудь рису її характеру, зовнішності, діяльності, звичок;

нісенітниця – щось безглузде, нерозумне, без усякого змісту, дурниця;

прикро – неприємно;

дошкульний – той, який викликає, спричиняє біль, ображає кого-небудь уїдливими словами; їдкий, злобнонасмішкуватий;

образливий – слово або вчинок, які викликають почуття гіркоти, досади;

гарячково – хворобливо-збудливо, нервово, надмірно поспішно.

3. Бесіда за змістом прочитаного

-          Чому всі діти сміялися з Віті?

-          Для чого Толик придумував дражнилки?

-          Як Вітя вирішив відомстити своєму образнику?

-          Вдалось йому це?

-          Подобається тобі те, що Вітя так легко пробачив Толикові образу? Хто думає інакше? (Не можна накопичувати у серці образи і зла, щоб не стати жорстоким і лютим. Треба уміти пробачати!).

-          Чи вважаєте ви Вітю слабкодухим? (Ми часто відчуваємо жагу помститися за образу. І щоб перемогти її, треба бути рішучим, сміливим, розумним, мудрим, кмітливим і навіть хитрим, але аж ніяк не слабкодухим).

-          Як, на вашу думку, можна було провчити Толика? Хто думає інакше?

4. Робота над складанням діалогу

Повторення правил складання діалогів

5. Характеристика героїв

Вітя – доброзичливий, стриманий, миролюбний, добрий.

Толик – вреднющий, задерикуватий, знахабнілий, жорстокий.

-          Зверніть увагу на правопис цих слів.

6. Складання усної розповіді за підказкою (за навідними питаннями)

-          Прочитайте запитання Знайка і дайте на кожне з них відповідь.

Підказка:

1.     Яким був Толик?

2.     Як він повівся з Вітею?

3.     Яким був Вітя?

4.     Як він поставився до образи Толика?

5.     Що помирило хлопчиків?

6.     Чи зрозумів Толик свою помилку?

7.     Чи правильно вчинив Вітя?

-          Хто бажає побудувати розповідь про свою оцінку поведінки хлопчиків?

Зразок твору

Як краще провчити?

     Толик був задерикуватим і вреднющим хлопчиком. Всім дітям у дворі він придумував прізвиська. Мало не довів до сліз Вітю, склавши про нього образливу дражнилку, з якої сміялися всі діти.

      Вітя ж навпаки – доброзичливий і стриманий. Йому було дуже прикро від такої поведінки Толі.

      Хлопчик вирішив помститися своєму образнику. Він намагався придумати і на нього якусь дошкульну дражнилку. Та всі його спроби були марні. Прізвиська виходили зовсім необразливі.

      Коли їм довелося знову зустрітися, миролюбному Віті зовсім перехотілося говорити образливі слова. Натомість він запропонував Толику погратися з м’ячем.

      Толя був дуже здивований такій поведінці товариша. Він зрозумів свою помилку і більше ніколи не згадував ту неприємну дражнилку.

       Я вважаю, що Вітя вчинив правильно, не давши можливості злу перебороти добро. Коли людина робить добро іншій людині, то від цього приємно їм обом. Я вірю, що хлопці стануть хорошими друзями.

V. Фізкультхвилинка: https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

VІ. Запис розповіді у зошити

-          Пригадайте, як треба записувати текст.

-          А тепер самостійно запишіть кожен свою оцінку персонажів.

VІІ. Самоперевірка написаного.

ІХ. Підсумок уроку.

-         Як ви думаєте, чи легко вчинити так, як зробив Вітя?

-         Який висновок ви зробите для себе після сьогоднішнього уроку?

 

19.01(4-Б),  20.01 (4-А)
Тема: Форми родового відмінка числівників 50-80
2.Виконайте запропоновані завдання.
3.Запам'ятайте слова із пам'ятки на сторінці 115. Запишіть ці слова під диктовку батьків або спішіть. Виконайте самоперевірку.
4. Домашне завдання- вправа  226, завдання 4.




18.01
Тема: Вимова і правопис найуживаніших числівників (11, 14, 16)
1. Виконайте вправу 224 (1, 2, 3 завдання)
2. Виконайте вправу 225. Запишіть вирази за зразком:
П'ятдесят плюс сорок п'ять дорівнює дев'яносто п'ять. До п'ятдесяти додати сорок п'ять буде дев'яносто п'ять.
Візьміть до уваги! 
Правильно пишіть слова:
п'ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти.
3. Виконайте вправу 226 (1,2,3завд.)



 13.01.2021 (4-Б), 15.01(4 - А)
Тема: Питання до кількісних і якісних числівників.
1. Повторити правило на ст.111.
2. Виконайте письмово вправу 221: запишіть повні відповіді на запитання, знайдіть в кожному реченні числівник, поставте до нього питання, визначте початкову форму числівника(іменники , які пов'язані з числівниками вам допоможуть).
3. Пропишіть письмово числівники від 11 до 20, якщо потрібно використовуйте орфографічний словник.
4. Проаналізуйте виконану роботу.
5. Домашня робота: вправа223. Виконайте перше та друге завдання у вправі.



12.01.2021
Тема: Поняття про числівник як частину мови. Роль числівників у мовленні. Формули на означення часу протягом доби.
Ознайомтеся з відеороликом за посиланням:
Виконати вправу 216: прочитайте уважно текст, дайте відповіді на запитання усно. Запишіть відповіді на двоє запитань на вибір письмово, виконайте самоперевірку. Випішіть з тексту числівники, усно поставте до них питання.
Усно попрацюйте над вправою 217: уважно подивіться на малюнки та прочитайте речення-відповіді. Знайдіть відповідне речення до кожного малюнку.
Виконати письмово вправу 218 за зразком.
Домашне завдання: вправа 219. Уважно прочитайте питання та дайте відповіді на питання письмово.
11.01.2021р.
Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Переказ тексту "Джерельце взимку"

1. Відгадайте загадку.
Із-під гірки, з-під крутої
прокрадається норою.
Та й до моря утіка
через лози по ярках.
Так, вірно. Це джерело.
2. Що таке джерело? Знайдіть пояснення в інтернет джерелах.
3. Пригадайте, хто з вас був біля джерела? У яку пору року? Чи доводилось вам смакувати його воду?
4. Як потрібно відноситись до джерел? Чому?

Найбільше цілющих джерел на Україні є у горах Карпатах.  З одних джерел витікає холодна вода, з інших – тепла. В одних - вода кислувата, в інших – солона або гіркувата. Люди помітили, що джерельна вода дуже корисна. Вона допомагає лікувати різні хвороби. Біля цілющих джерел будують санаторії. Там лікуються і відпочивають і дорослі, і діти. 

Прочитайте уважно тект.

                                                   ДЖЕРЕЛЬЦЕ   ВЗИМКУ

            У казковій красі заснули бори та діброви. Глибокий зимовий спокій охопив природу.

 Та що це? У морозяній тиші лісу чути якісь дивні звуки:то кришталевий дзвін, то тихе булькання. У глухому куточку засніженого лісу, серед острівця зелено-сріблястих ялин, дзвенить незамерзле джерельце. Клубочиться хмаринка пари, а над нею на голих гілках дерев, що нахилились до води, дрімають рябчики – гріються. Такі джерела не замерзають і в люті морози. Вода пробивається через шар землі й на морозі здається теплою. Часто біля таких місць узимку збираються мешканці  лісу не тільки напитися, а й погрітися. А навколо панує холод, усюди лежить білий сніг.           (А.Волков, 99 слів)

2. Дайте відповіді на запитання. 

- Про яку пору року йдеться в тексті?

     -  Про який стан природи взимку йдеться?

     -  Що порушує цей спокій?

     -  Якою здається джерельна вода в люті морози?

     -  Чому збираються біля джерела мешканці лісу?

3.  Словникова робота. 

– Прочитайте пояснення деяких висловів:

глибокий зимовий спокій охопив природу (природа відпочиває, спить, більша частина деревне мають свого вбрання, стоять роздягнені, не чути пташиних пісень, де-не-де постукає дятел …)

у морозяній тиші (надворі зимно, морозно, але тихо, вітер не співає свою сумну пісню …)

кришталевий дзвін (чистий, прозорий, ніжний звук джерельця… )

зелено-сріблясті ялини (зелені ялинки вкриті сріблястим снігом …)

дзвенить джерельце (джерельце виспівує, дзюрчить, … )

клубочиться хмаринка пари (стелеться, піднімається над водою пара …)

вода пробивається через шар землі (вода витікає на поверхню землі …)

панує холод (надворі мороз, дує колючий вітер, часто йде сніг…)

застигли річки та озера (річки та озера вкриті кригою, замерзли …)

б) Добір до слів синонімів: 

    дзюрчить – витікає, співає, виспівує, дзвенить. 

    спить – дрімає,  мріє.

    мешканці – тварини, брати наші менші.

в) Складання плану тексту. 

                             План

1.     Зима в лісі.

2.     Дивні звуки.

3.  Біля джерельця.

4. Прочитайте ще раз уважно текст.
5. Усно перекажіть текст за планом.
6. Запишіть переказ тексту на окремому аркуші.

28.12
Тема: Аналіз контрольної роботи.узагальнення та систематизація знань з розділу "Прикметник"
Повторити вивчені правила за темою по підручнику, виконати вправу214-вивчити засіванку напам*ять, записати з пам*яті в зошит.
24.12
Тема: Контрольна робота . Перевірка мовних знань і вмінь із теми "Іменник. Прикметник."
Виконайте роботу за посиланням:Повідомте учням
Код доступу 2310579
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Повідомте учням
Код доступу 5145085
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
23.12
Тема: Уживання різних відмінникових форм множини у прикметників.
Виконайте тест за посиланням: 
Повідомте учням
Код доступу 4840874
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
22.12
Тема: Відмінювання прикметників у множині.
Вивчити правило на с. 105, виконати вправу 209 - написати твір "Мамині руки"






21.12
Тема: Форми давального і місцевого відмінків однини прикметників жіночого роду.
Вивчіть правило на сторінці 103, виконайте вправу 205 - складіть новорічне привітання друзям.

15.10
Тема: Повторення вивченого про іменник як частину мови. Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням)
Перегляньте відео і виконайте завдання з нього:https://www.youtube.com/watch?v=uPiAljvGbZc
виконайте вправу 87(1 і2 завдання усно), 
вивчіть правило на с.45.
Вправа 89 (1,2 завд. - усно, 3 - письмово)
Вправа 90 (усно)
Д/з: вправа 91 (1,2,3 завдання)

16.10
Тема: Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Однозначні і багатозначні іменники. Пряме і переносне значення іменників
Вправа 92 (1,3 - усно), 2 - письмово: списати всю вправу, вибравши правильний іменник із дужок.
Вправа 93 (1 і 3 - усно), 2 - письмово (виписати іменники-антоніми)
Вправи 94 і 95 виконати усно.
Д/з: вправа 96 (1 і 2 завдання)



06.10

Тема: Повторення й узагальнення знань учнів про лексичні значення слова.
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=7k3DitV7lQ
виконайте вправи: 74 (завдання 1-3) письмово,
вправа 76 (усно),
вправа 75 письмово (завдання 1-3)
Д/з: вправа 78 (завдання 1,2)

07.10
Тема: Узагальнення знань учнів про морфемну будову слова
Перегляньте відео за посиланням:
Виконайте вправу 79 (завдання 1,2 (усно) 3 - письмово)
вправа 80 (завдання 2, 3 виконайте письмово)
вправа 82 (завдання 3 виконайте письмово)
Д/з вправа 81(завдання 1-3)

2019-2020 н.р.

Понеділок 16.03

Тема: Неозначена форма дієслова (початкова форма).
1. Вивчити правило ст. 142
2. Виконати  ст. 142  Впр. 280 (письмово), опрацювати рубрику "Візьми до уваги"
3. В зошиті з ДПА  з літературного читання і української мови і виконати ст. 64 - 67.

Вівторок 17.03

Тема: Час дієслова. Змінювання дієслів за часами.
1. ст. 143 Впр. 282 (усно)
2. Вивчити правило ст.143-144

3. ст. 144 Впр.284 (письмово)

Середа 18.03

Тема: Змінювання дієслів за часами.
ст. 145 Впр. 285 (письмово)

Понеділок 23.03
Тема: Змінювання дієслів за часами і числами.
ст. 145 Впр.286 (2,3 - завдання письмово)
вивчити правило
Впр.288 (письмово)

Вівторок 24.03
Тема: Написання  не дієсловами.
Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=8pTkxfz96-A.
В зошиті з ДПА  виконати ст. 72 - 75
Списати на окремих подвійних листочках з підручника текст зі ст. 144 Впр.284 текст (контр. списування) - списати охайно, каліграфічно, без помилок)
Середа 25.03
Тема: Дієслова на -сь( -ся), вимова і правопис.
ст.160-161 Впр. 315 усно
ст. 161 - 162 прочитати і запам'ятати рубрику "Візьми до уваги"
Впр. 318 (письмово за зразком)

Пройти тести за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/dieslovo-viznachenya-chasu-diesliv-60044.html
https://naurok.com.ua/test/dieslovo-57501.html

Завдання на 30.03, 31.03
Тема: Повторення  вивченого про дієслово
1. ст. 163 Впр.319 - 320 (1завдання усно, 2 і 3 письмово)
2. ст. 164 Впр.321(1завдання письмово, 2-усно)
3.ст. 164 запитання для повторення (усно)
Пройти тест за посиланням:
https://naurok.com.ua/test/dieslovo-povtorennya-79119.html

 Понеділок 06.04
Тема:Поняття про прислівник як частину мови.Незмінюваність - основна ознака прислівників.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=vwumuKEoKVM
(Переглядаємо урок і виконуємо всі завдання письмово разом зі вчителем)
2. Вивчити правило ст.165.
3. Усно попрацювати над впр.323, звернути увагу на рубрику "Запам'ятай", "Візьми до уваги".
4. Виконати письмово вправу 324 (списати загадку, відгадку записати в дужках,підкреслити прислівники, вгорі надписати питання, на яке вони відповідають). Запам'ятати написання слів тролейбус, трамвай.
5. Виконати  вправу 325 (завдання 2,4 - письмово).

Вівторок 07.04
Тема:Спостереження за вживанням прислівників-синонімів у мовленні.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=1u9H5-MZ3sM
(Переглядаємо урок і виконуємо всі завдання письмово разом зі вчителем)
2. Пригадати: слова-синоніми - це слова, близькі за значенням.
3. Попрацювати над вправою 326 ст. 166-167 (3 завдання - письмово).
4. Попрацювати над вправою 328 ст. 167(2 завдання - письмово).Запам'ятати написання прислівників напам'ять, вперед, назад.

Середа 08.04
Тема:Спостереження за вживанням прислівників-антонімів у мовленні.
1. Пригадати: слова-антоніми - це слова, протилежні за значенням.Опрацювати рубрику "Візьми до уваги" ст.167.
2. Попрацювати над вправою 329 ст. 167,168 ( 2,3 завдання виконати письмово).
3. Виконати письмово вправу 331, ст.168,169.
4. Виконати тест "Прислівник"до 10 квітня 18:00
Як виконувати: зайти за посиланням:
join.naurok.ua
Код доступу: 584291
 Вказати  прізвище, ім'я  і натиснути приєднатись.Пройти тестування. Результати будуть збережені  автоматично. Увага!Код доступу буде  дійсний тільки до 10 квітня 18:00.

Понеділок, 13.04
 Тема. Однорідні  другорядні члени речення, виражені прислівниками.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=0rmhHaHO52c
(Переглядаємо урок і виконуємо всі завдання письмово разом зі вчителем).
2. Вивчити правило ст. 169.
3. Виконати  вправу 333 ст. 169 (2 і 3 завдання - письмово) та  вправу 334, ст.170 (2 завдання - письмово).
Вівторок, 14.04
Тема. Спостереження за вживанням у текстах однорідних членів речення, виражених прислівниками.
1.Виконати вправу 337 ст.171  (2,3,4 завдання - письмово).
2.На ст. 171 прочитати і запам'ятати рубрику "Візьми до уваги".
3.Виконати вправу 338 ст.172 (2,3 завдання - письмово).

Середа, 15.04
ТемаСпостереження за роллю прислівників у художніх і науково-популярних текстах.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=oxeXZ632iCc&t=2s
(Переглядаємо урок і виконуємо всі завдання письмово разом зі вчителем).
2. Виконати вправу 339 ст. 172 (3 завдання - письмово)
3. Виконати письмово вправу 341 ст. 173.

Вівторок , 21.04
Тема. Практичне  ознайомлення  з правописом найуживаніших прислівників.
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=YXdse3nO7-0

(Переглядаємо урок і виконуємо всі завдання письмово разом зі вчителем).
2. Виконати вправу 343 ст. 173 - 174 (2 завдання - письмово)
3. Виконати вправу 345 ст.  174 (1 завдання - письмово)
4. Запам'ятати написання прислівників в рамочках на ст.174.

Середа, 22.04
Тема. Диктант.
Написати  на окремих подвійних аркушах в лінію диктант, користучись посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=XRvJJjq1mCI
Фото диктанту надіслати вчителю на Viber.

Понеділок, 27.04
Тема. Повторення вивченого з теми "Прислівник".
1. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=xThJiqCIBFo
2. Виконати вправу 346 ст.175 (письмово).
3. Опрацювати ст.176 "Запитання і завдання для повторення".

Вівторок, 28.04
Тема. Узагальнюючий урок з теми "Прислівник".
Підготуватись до контрольної роботи. Виконати наступні завдання.
1. Познач, на які питання відповідають прислівники.
а) скільки? який? котрий?
б) який? яка? яке?
в) як? де? коли? куди?
2. Познач, яким членом речення буває прислівник.
а) підметом
б) присудком
в) другорядним членом речення.
3. Познач, у якому реченні виділене слово є прислівником.
а) Діти знайшли в лісі хороше місце й часто ходили туди відпочивати.
б) Хоч і стомилися туристи під час походу, але враження від нього залишилось хороше.
в)Як хороше повернутися додому після довгих мандрів!
4. Познач, яку частину слова виділено у прислівниках:
 увечері, добре,тихо.
а) корінь
б) суфікс
в) закінчення
5. Заміни подані вислови синонімічним прислівником.
 Працює, як сонна муха -
 Дав, як кіт наплакав -
Прийде, як рак свисне-
6. Укажи стрілочкою, який прислівник відповідає на питання коли?
сумно -
учора -                       - коли?
удома-
назад -
7.Утвори і запиши прислівники від поданих слів.
Ввічливий -
Старанний -
Учорашній - 
Ранок-
Лінивий -
8. За поданими словосполученнями склади і запиши невеличке оповідання (6-7 речень).
Весняні дні, великі калюжі, ранні квіти,молоді бруньки, голодні пташки, сильніше пригріває, зацвіли рано.

Середа, 29.04
Тема. Контрольна робота з теми "Прислівник".
На окремому аркуші в лінію виконати наступні завдання.
1. Познач, як змінюються  прислівники.
а) за числами
б) за родами
в) незмінна частина мови
2. Познач, із якою частиною мови мови прислівники пов’язані в реченні.
а) з іменником
б) з дієсловом
в) із займенником.
3. Познач, у якому реченні виділене слово є прислівником.
а) У таборі діти добре відпочили і щасливими поверталися додому.
б) Дідусь любив онука і був щедрий на добре слово.
в) Яблуко було ще не дуже спіле, але соковите і добре на смак.
4. Познач, яку частину слова виділено у прислівниках:
 уранці, хороше, гарно.
а) корінь
б) суфікс
в) закінчення
5. Заміни подані вислови синонімічним прислівником.
 Лягати разом з курми -
 Шукати по гарячих слідах -
Надворі хоч в око стрель -
6. Укажи стрілочкою, який прислівник відповідає на питання куди?
улітку -
раптом -                       - куди?
усюди-
униз -
7.Утвори і запиши прислівники від поданих слів.
Правильний -
Умілий -
Сьогоднішній - 
День -
Правий -
8. За поданими словосполученнями склади і запиши невеличке оповідання (6-7 речень).
Сувора зима, яскраве сонце, ласкава весна, дзвінко співає, весело щебече.

Понеділок, 04. 05
Тема. Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прислівник.
1. Виконати роботу над помилками, допущеними в контрольній роботі.
2. Переглянути відеоурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=_mrDeLkNI2k
(Переглядаємо урок і виконуємо всі завдання письмово разом зі вчителем).

Вівторок, 05.05
Тема. Що ми знаємо про  текст, основну думку тексту, заголовок.
1. Переглянути відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=d0Ar5tuGV10
2. За підручником ст.177 вправа 351, виконати завдання 1,3,4 - письмово.
3. За підручником ст.177 вправа 352, виконати завдання усно.

Середа, 06.05
Тема. Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами. Звуко-буквений аналіз слів.

 За підручником ст.178 вправа 354, виконати завдання 1 - усно,  2,3 -письмово.

Вівторок, 12.05
Тема. Повторення вивченого про звуки мовлення, позначення їх буквами.
1. Повторити напам'ять алфавіт. 
2. За підручником ст.179 вправа 356 письмово.

Середа, 13.05
Тема. Повторення вивченого про спільнокореневі слова, будову слів.
1. Пригадати правило, які слова називаються спільнокореневими. (Спільнокореневими або спорідненими називаються слова, які мають спільний корінь і близьке лексичне значення. Наприклад, слова: вода, водичка,водяний, водойма - спільнокореневі, бо мають спільний корінь вод-).
2. Слово може складатися із закінчення, основи, кореня, суфікса, префікса. Наприклад, у слові підсніжники: и -закінчення, підсніжник - основа, сніж - корінь, під- префікс, ник - суфікс.
3.За підручником ст.180 вправа 358  розібрати за будовою слова  письмово. Як називаються ці слова? Чому?

Понеділок, 18.05
Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. моя заповітна мрія.
Написати твір на тему "Моя заповітна мрія" (6-7 речень). 

Вівторок, 19.05
Тема. Повторення вивченого про частини мови. Розбір речення за частинами мови.
1. Пригадати усно, які частини мови ми вивчали  протягом року (іменник, прикметник, дієслово, числівник, прислівник, займенник). Що означає кожна частина мови? На які питання відповідає? Які це службові частини мови? Яка їх роль в реченні?
2.За підручником ст.181 вправа 362. Списати каліграфічно текст. В першому абзаці над кожним словом надписати частину мови.

Середа, 20.05
Тема. Повторення вивченого про види  речень за метою висловлювання та інтонацією. Однорідні члени речення.
1. Повторити, які види реченнь бувають за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні).  Наприклад. Країну треба любити і шанувати. (Розповідне). Чи любиш ти свою країну? (Питальне). Люби й шануй свою країну. (Спонукальне)
За інтонацією речення бувають окличні та неокличні.
2. Пригадати, які члени речення називаються однорідними?
(ст. 34)
3. За підручником ст.184 вправа 370. Списати речення. Знайти і надписати, яке з них є розповідним, питальним, спонукальним. Чи є серед поданих речень окличне?

Понеділок, 25.05
Тема. Повторення вивченого про зв'язок слів у реченні.
 1.Переглянути відеурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=U4rf90tKk-w
2. Виконати запропоновані в ньому завдання.

Віторок, 26.05
Тема. Урок розвитку зв'язного мовлення. Складаємо текст-розповідь.
1. Переглянути відеурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=q05erAM4e-g
2. Виконати запропоновані в ньому завдання.

Середа, 27.05
Тема. Повторення та узагальнення вивченого за рік.
1. Переглянути відеурок за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=40UvG-uctU0
2. Виконати запропоновані в ньому завдання.


2020 -2021н.р.
06.10

Тема: Повторення й узагальнення знань учнів про лексичні значення слова.
Перегляньте відео за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=7k3DitV7lQ
виконайте вправи: 74 (завдання 1-3) письмово,
вправа 76 (усно),
вправа 75 письмово (завдання 1-3)
Д/з: вправа 78 (завдання 1,2)

07.10
Тема: Узагальнення знань учнів про морфемну будову слова
Перегляньте відео за посиланням:
Виконайте вправу 79 (завдання 1,2 (усно) 3 - письмово)
вправа 80 (завдання 2, 3 виконайте письмово)
вправа 82 (завдання 3 виконайте письмово)
Д/з вправа 81(завдання 1-3)


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас