9 клас українська мова 2022/2023 н.р.

 

21.12.22

Тема. Повторення та узагальнення вивченого

Перегляньте навчальне відео

Пропоную вашій увазі інтерактивний вправу. Виконайте її та перегляньте відео, яке з’явиться після правильного виконання завдання.

https://learningapps.org/display?v=pu7bjtcq517

1.Розподіліть речення на прості, складносурядні та складнопідрядні.

Людину, як і дерево, з усім корінням з рідного ґрунту не викинеш. (Ю. Збанацький) Щодень приносив лагідніші подихи вітер і зеленіла на пагорбках земля. (М. Олійник) Душа душу чує, а серце серцю вість подає. (Нар. творч.) Як я люблю оці години праці, коли усе навколо затиха під владою чаруючої ночі! (Леся Українка) Для мене нема нічого дорожчого чи солодшого, ніж душа, яка мене любить, хоч би бракувало всього іншого. (Г. Сковорода) Привчав мене батько трудитись до поту, а мати — співати пісні. (П. Воронько) Добробут народний та воля — то наша найперша засада.                    (П. Грабовський) У густій мряці, білій, як молоко, все пропадало: небо, гори, ліси, пастухи. (М. Коцюбинський) Тягне мене до лісу, аби там лягти під деревом по-звірячому і слухати, як шелестить жито на узліссі. (П. Загребельний). Блискучий лиман розливавсь вшир на вісім верстов, мов розтоплене скло. (І. Нечуй-Левицький)

2. Графічне читання

Речення, хаотично розташовані, за допомогою графічної схеми розставити так, щоб утворився текст. Навпроти схеми вказати номер речення.

1.[    ], який(…..)

2.[    ],(що……)

3.[    ], (що….)

4. [    ], (де…)

5. [    ], (незважаючи на….)

6.(Коли…), [    ]

7. [    ], (яка…)

8. [    ], (який…..)

9. [    ], (що…)

10. [    ], (де…..)

1.Угорські хроніки згадують про три городища Мукачево, Борша (Боржавський замок), зараз село Вари, і власне Ужгород, де Лаборець і організував оборону проти угорців.2. Одна з найвідоміших і найтаємничіших легенд є розповідь про князя Лаборця, який заснував місто Ужгород. 3.Вони  швидко його розбили, незважаючи на виснаження після переходу. 4.Його наздогнали і вбили біля річки, яка з того часу і донині носить ім’я Лаборець .5. Сьогодні можна стверджувати, що легендарний князь Лаборець - це зібраний образ кількох історичних постатей та періодів.6. Це гарний міф, який звичайно має під собою історичну основу. 7.Із писемних джерел ясно, що сутички за територію були і до угорців між Болгарським царством та Великою Моравією.8. Нестор Літописець пише, що "И жили здесь словины и влахи".9.Адже це  територія , де знаходилися родовища солі. 10. Коли  угорці взяли замок, князь утік.

Домашнє завдання

Повторити навчальний матеріал з теми «Складнопідрядне речення».

19.12.22

 Тема. Складнопідрядні речення з підрядними умови, допустовими. Добір та обговорення питань, виражених складнопідрядними реченнями для проведення в школі анкетування «Як ти ставишся до дистанційної освіти».

Поміркуйте!

-         Що ж таке дистанційне навчання?

-         Як ви ставитесь до дистанційного навчання?

-         Які є переваги?

-         Які недоліки?

-         МОН України активно впроваджує дистанційне навчання, а чи готова молодь до таких змін?

Дистанційна освіта — це можливість навчатися та отримувати необхідні знання віддалено від навчального закладу в будь-який зручний час.

 Головним завданням дистанційного навчання є розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дитини за допомогою відкритого й вільного використання всіх освітніх ресурсів і програм, включно з наявними в Інтернеті.

Дистанційна форма навчання передбачає наявність доступу до мережі Інтернет, а також технічного забезпечення (комп’ютера, планшет, смартфона тощо).

Основна форма роботи — самоостійна. 

Перегляньте навчальне відео


1.Вкажіть вид підрядності кожного з цих речень, поясніть свій вибір

Спишіть, розставляючи розділові знаки.   

1.  Якщо координація навчання з боку тьютора або педагога- наставника високопрофесійна, то реалізація можливостей учнів досить висока.

2.  Не дивним є також те, що  багато он-лайн студентів жаліються на нехватку в спілкуванні з викладачами у режимі реального часу. 

3.  Ніякий Інтернет, все ж таки,  не замінить можливість тет-а-тет задати необхідну кількість питань та подискутувати, порадитись з лектором на тему, що вас хвилює.

Анкета (від фр. enquete) - спеціально розроблений дослідниками (спеціалістами) опитувальний лист (картка) для отримання інформації шляхом опитування респондентів. Використовується при проведенні соціологічних, політичних, маркетингових досліджень для оцінки поточної ситуації (стану справ) або визначення перспектив (прогнозу) розвитку досліджуваних процесів.

Основні види питань

Закриті питання (з варіантами відповіді "так" - "ні").

Відкритті питання (розгорнуту відповідь респондент має написати самостійно в довільній формі).

Альтернативні питання (дають можливість обрати з кількох можливих варіантів відповідей).

Наприклад.

Яку загальну платформу використовує ваша школа для дистанційного навчання?

Чи доступний для вас комп'ютер для навчання онлайн?

Чи виникали у вас труднощі ( відсутність мікрофону, камери, навушників, поганий інтернет) під час онлайн занять?

Які ще маєте труднощі під час онлайн занять? ( напр. відсутність доступу до інтернету, програм, програмного забезпечення тощо) Опишіть

Як ви оцінюєте рівень дистанційного навчання у своїй школі?

Як ви оцінюєте свої можливості під час дистанційного навчання?

Чи з'явилися труднощі під час дистанційного навчання? Якщо так, то з яких предметів? Чому? ( доступ до комп'ютера, відсутність інтернета, відсутність контакту зі вчителем, домашні умови не дозволяють вчитися онлайн)

Як ви оцінюєте свій контакт із вчителями?

Що вам бракує для навчання вдома?

Наскільки змінилися ваші знання в результаті дистанційного навчання?

Наскільки ви відчуваєте себе обтяженим обсягом навчання?

Чи потрібна додаткова допомога батьків у навчанні?

Як ви оцінюєте свій фізичний стан під час дистанційного навчання?

Якби ви оцінили своє самовідчуття під час дистанційного навчання?  (від 0-10) Якщо ви позначили від 0-5 то поясніть чому ви так почуваєтесь?

Бажаєте повернутися до традиційних шкільних заходів?

Домашнє завдання. Провести анкетування, визначити готовність та бажання учнів нашої школи  навчатись дистанційно; підготувати звіт про виконану роботу, використовуючи СПР з різними типами  зв’язку.

 


14.12.22

Тема. Контрольна робота . Складне речення і  його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення.

Виконати контрольну роботу за посиланням :

 https://forms.gle/oVJAN1pp9ZTG8R3B6


12.12.22

9-А , 9-Б класи

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

 Час: 8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема. Складнопідрядні речення з обставинними підрядними частинами причини, мети, умови

Перегляньте навчальне відео

Опрацюйте  матеріал підручника на с.108,112, заповніть таблицю.      

 

СПР з підрядним умови

СПР з підрядним мети

СПР з підрядним причини

Підрядна частина вказує

 

 

 

Відповідає на питання

 

 

 

Поєднана сполучниками, сполучними словами

 

 

 

Місце відносно головної (схематично)

 

 

 

Приклади

 

 

 

Робота з текстом

Прочитайте. Який заголовок ви б дібрали? З’ясуйте тему. Доведіть, що це текст. У якому стилі написано, який тип мовлення. Визначте тип речень, з яких він складається. Зазначте порядковий номер речення у таблиці, розподіливши їх за поданими ознаками.

Просте речення

СПР з підрядним умови

СПР

з підрядним мети

СПР

з підрядним причини

СПР з іншими підрядними

 

 

 

 

 

1. Нік Вуйчич став першою дитиною з особливими потребами у звичайній австралійській школі, бо він народився з рідкісним захворюванням — без рук і без ніг.

2. Була лише одна стопа з двома пальцями.

 3. Але хлопчик довго й наполегливо працював, щоб навчитися ходити, плавати, працювати на комп’ютері й писати в зошиті.

4. Дев’ятнадцятирічним Нік вступив до університету, аби отримати вищу економічну освіту.

 5.  Якось його запросили виступити перед студентами.

6. Для виступу відвели сім хвилин.

 7. Якби Нік говорив довше, його б все одно ніхто не зупиняв.

 8. Слухачі піднімалися на сцену обійняти хлопця, бо хотіли подякувати  за силу волі, мужність.

 9. Вони не шкодували слів, щоб висловити своє захоплення.

10. Якщо хочеш змінити чиєсь життя, покажи шлях.

 11. Нік Вуйчич виступав у п’ятдесяти семи країнах, де його слухали  понад три мільйони людей.

12 Щоб переконати їх у незламності духу, він виступає близько 250 разів на рік.

13. Нік став професійним оратором, тому що хоче  бути корисним людям.

 Домашнє завдання. Виконати завдання на оцінку за посиланням: 

https://forms.gle/k7BJRGDkLtPUx2u1A

07.12.22

Тема. Контрольний письмовий  твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему.

Поміркуйте !

-        Які питання турбують сучасне суспільство?

-        Чого прагне сучасна молодь від суспільства?

-        Яке місце в суспільстві посідають школярі сьогодні?  Чи є ви вільними людьми?

-        Який тип мовлення ви використовували під час відповіді на запитання? Чому?

-        Пригадайте особливості та структуру написання твору-роздуму  ( урок 28.11.22 , підготовка до контрольного твору)

Користуючись пам’яткою, написати  контрольний твор-роздум  у публіцистичному стилі на теми (на вибір):

"Маю честь бути українцем"

"Молодь у політичному русі"

"Чи можливий сучасний світ без війни?" 

« Що таке справжня свобода і чи може бути вільною людина в сучасному світі?»

 Продемонструвати свою позицію щодо цього питання, критично оцінюючи факти і явища навколишньої дійсності та ставлення до життя різних соціальних груп.

Написати роботу на подвійному аркуші, здати вчителю!


05.12.22

9-А , 9-Б класи

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

 Час: 8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними частинами способу дії й ступеня та з підрядними порівняння

Перегляньте навчальне відео

Опрацюйте матеріал підручника на с. 103-106

Завдання 1.До поданих частин складного речення доберіть продовжен¬ня – підрядні способу дії і ступеня. Запишіть утворені речення.

Вона знала класичну літературу так, що... . 2. Як..., так весня¬не сонце пригрівало землю. 3. Стелився над отавами туман, немов¬би... . 4. Стільки різних думок роїлося в голові, наче... . 5. Як..., так змінювалися пейзажі за вікном автомобіля. 6. Учень так швидко формулював правило, що....

Завдання 2. .  Прочитайте вибрані з поезій Т. Шевченка речення. Розподіліть їх на два типи:

а) з підрядними способу дії, міри й ступеня; б) з підрядними порівняльними. Запишіть.

1. Не так серце любить, щоб з ким поділиться. 2. Мені так любо, любо стало, неначе в Бога... . 3. Тяжко, тяжко мені стало, так, мов я читаю історію України. 4. Як небо блакитне — нема йому краю, так душі — почину і краю немає... 5. Послужи йому так щиро, як мені служила. 6. Грає кобзар, виспівує, аж лихо сміється. 7. Ані хмари¬ночки, та тихо, та любо, як у раї. 8. Орлом сизокрилим літає, ширяє, аж небо блакитне широкими б'є. 9. І блідий місяць на ту пору із хма¬ри де-де виглядав, неначе човен в синім морі то виринав, то потопав.

Домашнє завдання. Параграф 19. Виконати завдання на оцінку за посиланням :  https://forms.gle/3Zew7KiEgr1UGi1X6


30.11.22

Тема. Контрольний диктант

Диктант написати на подвійному аркуші, здати вчителю!

28.11.22

9-А , 9-Б класи

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

 Час: 8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема. Усний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему. Підготовка до контрольного твору.        

                Живучи в суспільстві, ми не можемо не реагувати на події, що відбуваються в країні. Багато новин дізнаємося з газет, телебачення, Інтернету. Залежно від своєї позиції , висловлюємо власну думку, ставлення до почутого, побаченого. При цьому користуємося суспільною лексикою, відповідним стилем. Наші роздуми про події суспільного життя найчастіше мають ознаки публіцистичного стилю.

Розгляньте таблицю.

                            «Особливості публіцистичного стилю»  

Сфера

вживання

Мета

спілкування

Основні види висловлювань

Основні стильові

риси

Політика,

громадське життя, засоби масової інформації.

Інформація

з метою впливу

на суспільні події.

Виступ, лекція, промова,

 стаття, нарис, брошура,

фейлетон.

Закличність, схвильованість, певний пафос, оцінність інформації, широке використання суспільно-політичних термінів.

Найсуттєвіші для стилю мовні засоби

Лексичні

Граматичні

Суспільно-політична лексика,                          «високі слова» та вирази.

 

 

Спонукальні та окличні речення, поширені прості речення, звертання,

 риторичні питання.

Сьогодні ви спробуємо себе в ролі журналістів і напишемо твір на тему, яка має суспільне значення.

•        До суспільно-політичних тем належать такі, що стосуються життя нашого суспільства та політики, держави.

•        Найоперативніше ми одержуємо інформацію про суспільно-політичні події у нашій країні і за кордоном з газет, журналів, радіо- і телепередач, з Інтернету. Це  основні джерела для творів на суспільно-політичну тему.

Епіграфом до уроку є слова  німецького  філософа Гегеля:  «Людина виховується для свободи» .            

-        Як ви розумієте цей вислів?

-        Що, на вашу думку, означає слово «свобода»?

-        Чи є тотожними лексичне значення слів «свобода» і «воля»?

-        Чи вільна людина у сучасному суспільстві?

         Поміркуйте !

-        Які питання турбують сучасне суспільство?

-        Чого прагне сучасна молодь від суспільства?

-        Яке місце в суспільстві посідають школярі сьогодні?  Чи є ви вільними людьми?

-        Який тип мовлення ви використовували під час відповіді на запитання? Чому?

-        Пригадайте особливості та структуру написання твору-роздуму.

 Особливості твору на суспільно-політичну тему.

1.  Робота над твором-роздумом на суспільно-політичну тему передбачає з'ясування проблем, що стосуються життя і політики нашої держави.

2.  Композиція тексту-роздуму має такі обов'язкові компоненти, як теза (основна думка), докази (аргументи), приклади із суспільного життя, висновок . Теза, як правило, міститься на початку висловлювання, проте іноді перед нею ще буває невеликий вступ.

3.  Характерним для творів-роздумів є вживання вставних слів (на мою думку, по-моєму, наприклад, скажімо) і речень (Я вважаю,що …; Я думаю, що …), що служать засобами зв'язку між реченнями та абзацами. Крім того, для творів-роздумів на суспільно-політичні теми характерне активне вживання суспільної лексики.

4.  Змістовність і переконливість складеного твору-роздуму залежить від уміння дібрати, осмислити найцікавішу інформацію з газет, журналів, радіо- і телепередач й інтерпретувати її відповідно до обраної теми твору.

Зверніть увагу!  «Найпоширеніші недоліки, які трапляються в усному й писемному мовленні»

1.   Невідповідність змісту теми.

2.   Вихід змісту за межі теми.

3.   Неповний виклад.

4.   Непослідовність викладу.

5.   Відсутність смислового зв’язку між частинами твору.

6.   Незавершеність міркувань.

7.   Невідповідність композиції твору обраному типу мовлення.

•        Прочитайте пам’ятку «Як складати твори на суспільну тему в публіцистичному стилі»

1. Продумати тему твору та його зміст.

2. Опрацювати необхідну літературу.

3. Визначити основну думку твору.

4. Продумати послідовність твору-роздуму, дотримуючись його композиційних особливостей (вступ, основна частина, висновок).

5. Самостійно скласти план висловлювання.

6. Вибрати стиль викладу.

7. Під час написання твору необхідно дбати про розкриття його теми.

8. Бути уважними до вживання мовних засобів у творі.

9. Викладення матеріалу обов’язково потрібно ілюструвати прикладами.

10. Відтворити твір спочатку подумки, а потім — у писемній формі.

Домашнє завдання.

    Користуючись пам’яткою, підготуватися до контрольного твору-роздуму  у публіцистичному стилі на теми (на вибір):

"Маю честь бути українцем"

"Молодь у політичному русі"

"Чи можливий сучасний світ без війни?" 

« Що таке справжня свобода і чи може бути вільною людина в сучасному світі?»

Критично оцінюючи факти і явища навколишньої дійсності та ставлення до життя різних соціальних груп. Продемонструвати свою позицію щодо цього питання.



23.11.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 8.00  , 9-Б – 8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними.

Опрацюйте таблицю.

Складнопідрядні речення з підрядними частинами місця й часу

Перегляньте уважно навчальне відео

Опрацюйте матеріал підручника на с.98-99

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал § 18. Виконати вправу 202 або дібрати з творів І.Котляревського,  речення з підрядними місця та часу.


21.11.22

9-А , 9-Б класи

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

 Час: 8.45

Тема. Складнопідрядні речення з підрядними означальними , зясувальними

Перегляньте навчальне відео

Опрацюйте матеріал підручника на с.84

•        Складіть і запишіть складнопідрядні речення з підрядним означальним, що відповідають схемам.

 

•        Розподільне письмо. Подані речення записати у два стовпчики: 1 – з підрядними означальними; 2 – прості речення з поширеним відокремленим означенням.

     Це був північний нагірний схил, порослий густим лісом (В. Арсеньєв). Війне вітерець, з листка пелюстку струсить, яку із саду перед тим приніс (Н. Тихий). Через усю Вербівку стеляться сукупні городи та левади, необгороджені тинами (І. Нечуй-Левицький). Не можна уявити нічне небо без зоряних ліхтариків, що споконвіку освічують земні дороги людям (В. Супруненко). Весною пробуджує (В. Супруненко). Піщаний вал, нагорнутий хвилями прибою, відділяв море від гущавини, створеної розлогими кущами (І. Сенченко). Ярослав руками перебирав стебла пшениці, у яку вже ввійшла золотінь ( М. Стельмах).

-  До складнопідрядних означальних речень накреслити схеми. 

Домашнє завдання. Параграф 15, виконати завдання на оцінку за посиланням:

https://forms.gle/KMfdigosqbpNj9PcA

16.11.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 8.00       9-Б – 8.45

Тема. Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому

Перегляньте навчальне відео.

Опрацюйте матеріал підручника на с.78-79

Запишіть  речення. Визначте головну та підрядну частини, засоби зв’язку в реченні. З’ясуйте, як поєднані між собою головна та підрядна частина речення. Накресліть схеми речень.

 Благословена та ясна година, коли дитя читає «Кобзаря» (Д. Павличко). Листя горобини з зеленого стало жовтим, а подекуди і червоним, так що його важко було відрізнити від ягід (В. Гжицький). Хочеться в дитинство повернутись, щоб з криниці неба зачерпнути (Є. Гуцало). Якщо земля любов’ю не зігріта, то де ж у світі візьметься тепло? (І. Гнатюк). А на тому місці, де стояла тінь, іскрило сонце широкою плямою (Панас Мирний). Холонуть і смутніють далі, і, де шепталася трава,  вітри за літом у печалі цілують голі дерева (В. Сосюра). Понеси мене на крилах, радосте моя, де на пагорбах і схилах сонця течія (В. Симоненко).

Домашнє завдання. Параграф 14. Вправа 155

 

 14.11.22

Тема. Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Резюме. Заява.

Пригадайте!

1. Якою є сфера використання офіційно-ділового стилю?

2. Які основні ознаки має офіційно-діловий стиль?

3. Чим відрізняється офіційно-діловий стиль від інших стилів мовлення?

4.Які документи ви опрацьовували в попередніх класах? Назвати основні особливості їх. (Лист, адреса, план роботи, оголошення, розписка, протокол).

Перегляньте навчальне відео

          Резюме, або короткі відомості про людину, досвід роботи, навики тощо. В пошуках працевлаштування, перед співбесідою роботодавці завжди вимагають резюме, для ознайомлення з особистістю   кандидата на певну посаду. Постає питання, як правильно скласти резюме на роботу, або що повинно містити в собі резюме?

     Особливістю такого документа є стислість (його обсяг, як правило, не перевищує 1 аркуша).

     Сьогодні однаково поширеними стають паперові й електронні резюме.

     Основними реквізитами резюме є:

-        назва виду документа;

-        прізвище, ім’я, по батькові;

-        домашня адреса;

-        контактна інформація:поштова, електронна адреса, телефон, факс тощо;

-        дата і місце народження;

-        мета;

-        професійний досвід;

-        освіта;

-        сімейний стан;

-        додаткові відомості;

-        підпис;

-        дата;

-        фотокартки ( у разі потреби).

   У резюме відомості про професійну діяльність та освіту викладаються у зворотному хронологічному порядку.

        У відомостях про освіту зазначається повне найменування навчальних закладів, де довелося вчитися, рік випуску.

         У відомостях про професійний досвід вказується, яку посаду обіймає особа зараз, попередні посади із зазначенням стажу роботи.

         Графа «Додаткові відомості» містить інформацію про володіння іноземними мовами і комп’ютером, участь у наукових конференціях, наявність друкованих робіт, громадську діяльність, інтереси претендента тощо.

Зразок резюме

Петренко Іван Іванович

Контактна інформація:

тел. (032) 123-45-67

e-mail: ivan_petrenko@ua.fm

Посада: Програміст

Загальний досвід:

Створення програмного забезпечення на мові програмування С++. Відладка готових програм і навчання співробітників.

Досвід роботи:  Травень 2003 – теперішній час

ТзОВ "БудСервіс" (будівельна фірма)

Створення програм для Інтернету;

      Налаштування готових програм;

      Навчання співробітників.

Освіта:1995 - 2000р. Національний університет «Львівська політехніка»

Інститут прикладної математики та фундаментальних наук

Спеціальність: Соціальна інформатика, магістр.

Додаткова освіта:1999 – 2000р. Курси англійської мови.

Знання ПК: знання мов програмування: C++, Java, Accembler, PHP.

Іноземні мови: Англійська, польська мови – розмовний рівень.

Додаткова інформація: Вік - 26 років

Сімейний стан – не одружений, дітей немає

Наявність закордонного паспорту, водійські права категорії "В", досвід водіння 2 роки

13.09.2018р                                               Підпис

           Заява — це документ, який містить прохання або пропозицію однієї чи кількох осіб.

Опрацюйте матеріал підручника на с.238

Домашнє завдання.   Скласти резюме на основі зразка .Виконати вправу 510 ( на вибір)


07.11.22, 09.11.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції(07.11.22)

9-А, 9-Б класи     Час: 8.45 

Тема. Уроки мовленнєвого розвитку. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням.

Діти, сьогодні на уроці ми будемо переказувати докладно текст публіцистичного стилю.

Завдання докладного переказу – відтворити якнайповніше зміст вихідного тексту. Цей вид переказу здійснює детальну, розгорнуту, послідовну, близьку до тексту передачу змісту почутого, побаченого чи прочитаного з якнайповнішим використанням лексичних і стилістичних засобів. Докладний переказ дається ще й з метою привернути увагу школярів до виражальних засобів мови письменника.

Пригадайте!

- Чи можна назвати публіцистичний стиль найбільш дієвим і широковживаним? Обгрунтуйте свою думку. (Поза сумнівом,  адже це мова преси, радіо і телебачення, тобто тих інформаційних носіїв, які швидко доносять будь-яку інформацію, формуючи при цьому суспільну думку).

- Назвіть найважливішу функцію цього стилю (не лише викладати

факти, але й давати їм оцінку)

- Що є основною формою викладу в публіцистичному стилі? (Монолог. Саме така форма викладу найкраще доносить інформацію, виступаючи, як правило, одкровенням її автора).

- Які, на вашу думку, найхарактерніші ознаки даного стилю? (Чіткість, докладність, логічний виклад та офіційність).

- Назвіть найдоречніші синтаксичні засоби, притаманні публіцистичному викладу (багатозначна образна лексика, експресивні слова та статі словосполучення, спонукальні й окличні речення, поширені та ускладнені прості речення, риторичні звертання, влучні, афористичні та заголовки-інтриги).

Перегляньте навчальне відео, прослухайте текст переказу.


План

1. За 14 років до загибелі «Титаніка»:

а) Робертсону не щастить у літературних справах;

б) гнітючий сюжет книги «Марність».

2. Зв’язок між історіями лайнерів «Титан» і «Титанік»

3. Ознаки злої фатальності:

а) протягування між кораблями вдалося уникнути;

б) підступний спокій океанських хвиль.

4. Катастрофа, що стала реальністю.

Домашнє завдання.

Написати докладний переказ тексту «Пророцтво чи випадковість?»

Творче завдання. Чи згодні ви з думкою, що людина – іграшка в руках долі? Свої думки аргументуйте.

Роботу написати на подвійному аркуші.


02.11.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 9.00    9-Б– 10.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072 Код доступу: 5555

Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення. Редагування речень, у яких допущено граматичні помилки

Пригадайте!

- Яке речення називають складносурядним?

- Назвати сполучники сурядності?

- Які смислові відношення існують між частинами речення

- Які розділові знаки можна поставити  між частинами складного речення?

- За якої умови ставиться тире? Навести приклад.

- Коли між частинами складного речення не ставиться кома?

Перегляньте навчальне відео.

Виконайте інтерактивну вправу.

https://learningapps.org/3314195

Відредагуйте  у поданих реченнях розділові знаки

Остання пісня продзвеніла  , і в небо тихо піднялась душа поета наболіла.

Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття, і голос твій нам душі окриля

Поховайте та вставайте, кайдани порвіте і вражою злою силою волю окропіте.

Хай росу вечірню трави п᾽ють, і в ароматі медуниці хрущі шевченківські гудуть.

Домашнє завдання. Параграф 11,12

Виконати на оцінку завдання за посиланням:

vseosvita.ua/go  введіть код:  sek040

або перейдіть за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/sek040

 

31.10.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 9.00  9-Б – 10.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072 Код доступу: 5555

Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення

Перегляньте навчальне відео

Опрацюйте матеріал підручника на с.60.

Завдання. Перепишіть речення, поставте, де потрібно, розділові знаки і поясніть їх.

 1. Тільки зозулі перекликались та солов’ї у придорожніх кущах лящали, наче їм мало було ночі (В. Гжицький). 2. Золотий промінь сонця перелинув із сходу на захід і вершечки синіх хмар зайнялись червоним полум’ям (М. Коцюбинський). 3. Хитаються й повзуть холодні тіні ночі і зорі дивляться на місто без огнів (В. Сосюра). 4. Сивизна лягла на скроні а в очах – жива блакить (П. Воронько). 5. Не шелесне ліс. Лиш зрідка трісне дерево або десь у дзвінких верхах простукотить дятел, лісовий телеграфіст, мовби передаючи кудись у безконечні хащі звістку про подорожніх (О. Гончар). 6. Було затишно і пахло вогкістю (А. Головко). 7. І стеляться обрії милі і вечір в ясній далині і карії очі і рученьки білі ночами насняться мені (А. Малишко). 8. День спадає і таємничий вечір рожевою млою тихо спускається з неба (Олександр Олесь).

КУЛЬТУРА СЛОВА

Запам’ятайте правильний варіант слововживання.

Питання для самоконтролю

1. Які типи сполучників сурядності розрізняють?

2. Як вживається кома перед такими сполучниками?

3. Коли не ставиться кома перед єднальними сполучниками?

4. В яких випадках вживається крапка з комою?

Домашнє завдання. Параграф11, вправа112



26.10.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А -9.00  9-Б -  10.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема уроку. Смислові звязки  між частинами складносурядного речення

Перегляньте навчальне відео


Запамятайте!


1.Творче конструювання.

Об’єднати прості речення в складносурядні, використовуючи різні сполучники. Визначити смислові зв’язки між їхніми частинами .

За легендою, в ніч на Івана Купала папороть зацвітає вогняною квіткою. Щасливчик, зірвавший її , отримає неймовірну силу та здібності.

З вишитим рушником зустрічали гостей. Молоді ставали на рушник під час шлюбного обряду.

Писанка - це символ Сонця; життя, його безсмертя; любові і краси; весняного відродження; добра, щастя, радості. Кожен орнаментальний мотив має певне сакральне значення.

Мені здається. Барвінок в’ється.

2.Прочитайте текст. Дайте йому заголовок. Визначте стиль мовлення, тему та головну думку

 Випишіть одне ССР в такій послідовності

 – протиставлення

– одночасність дій

– зіставлення

 – речення з різними видами смислових зв’язків.

         Вишивка – один із видів народного декоративного мистецтва, і створюється вона на тканині чи шкірі за допомогою голки чи машини і різних ниток. Композиційне вирішення української вишивки відзначається безмежною фантазією, колоритом, однак переважають стрічкова, букетна і вазонна композиції. Вишивальними матеріалами були тканини домашнього і фабричного виготовлення, а для rаптування використовували ручнопрядні і фабричні нитки: заполоч, шовк, парус та інші, металічні золоті і срібні нитки, корали, перли, камінці, бісер, намистинки, rудзики, стрічки. Перша вишивальна школа на Русі існувала ще в XІ столітті, і організувала її сестра Володимира Мономаха Ганка.

Для українських вишиваних рушників характерні спільні ознаки, проте кожен регіон має свої відмінності за формою, способом виготовлення, оздоблення, кольоровою гамою.

Після закінчення жнив господар зустрічав женців з хлібом-сіллю на вишитому рушнику, а ті вдягали на нього обжинковий вінок. Рушником перев’язували сватів, але вишивати їх дівчина мусила сама, і тому вишивати матері навчали дочок змалку. (З народознавства)

Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника на с.54-55

Виконати завдання на оцінку за посиланням : vseosvita.ua/go  введіть код:  lxt447    або   перейдіть за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/lxt447

 

24.10.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 9.00,  9-Б – 10.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема . Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку між частинами. Смислові зв’язки між частинами складносурядного речення

Важливу роль у системі синтаксису української мови відведено різним типам речень, які служать досконалим засобом формування, вираження й повідомлення думок.

Для створення висловлювань люди використовують прості й складні речення. Складні речення, на відміну від простих, несуть більше інформації. То ж ми вміло повинні користуватися ними, правильно ставити розділові знаки, що необхідно для всебічно розвиненої, творчої та грамотної  людини.

Перегляньте навчальне відео

Опрацюйте матеріал підручника на с.54-55

Завдання .

1.Прочитайте текст.

2.Укажіть складносурядні речення

3.. Визначте засоби зв’язку.

                                            Золота осінь

Згасло веселе барвисте літо, і вересень став повноправним господарем у лісах, полях, на річках і ставках. Вранці вже незвично холодно, а вдень сонечко, наче на згадку про літо, весело пригріває.

     Сіре небо все частіше вкривають низькі та важкі хмари, і сіється дрібний надокучливий дощик.

    Ось повільно кружляє у повітрі кленовий лист. Старий дуб сумовито рипить на галявині, наче замислився перед тривалим зимовим сном.

Розкішними червоними гронами обвисає горобина. А липовий лист з почорнілими гострими зубчиками наче вкритий ніжним оксамитом

Пожовкла трава припала до самої землі, і тільки крихітні блідо-червоні зірочки вереску милують око.

Високо в небі роблять прощальне коло запізнілі ключі журавлів. Вони летять у вирій і сумно курличуть, наче ще раз нагадують, що прийшла осінь.

В таку мить у душу зазирає світлий смуток і ми поринаємо в роздуми про сенс нашого життя, про своє покликання.

Домашнє завдання .Параграф 10, вправа 98


19.10.22

Тестові завдання з теми "Заміна прямої мови непрямою" (Для тих ,хто не виконав)  join.naurok.ua  Код доступу :5903524



Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 8-00 , 9-Б – 8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема. Складне речення і його ознаки. Складні речення без сполучників, із сурядним і підрядним зв’язками

- Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо поглиблювати знання про складне речення, його будову, ознаки, інтонаційні особливості; учитися знаходити в тексті складні речення із сполучниковим та безсполучниковим зв’язками; будувати схеми речень і т.п. Ці знання знадобляться вам при оформленні, повідомленні й вираженні своїх думок, вольових почуттів та емоцій, під час складання тестів ЗНО.

Перегляньте навчальне відео

Опрацюйте матеріал підручника на с.48-49


1.Перевірте свої знання!

- Складне речення – це речення, що складається з двох або кількох частин, об’єднаних в одне синтаксичне ціле за змістом , інтонацією, сполучниковим або безсполучниковим зв’язком. ТАК

- Прості речення у СПР з’єднуються лише підрядними сполучниками . іноді - сполучними словами .  НІ

- Прості речення в ССР з’єднуються сполучниками сурядності .ТАК

- Прості речення відрізняються від складних тим, що в них завжди є підмет і присудок. НІ – є односкладні прості речення

- Складні речення можуть складатися лише з двох простих .НІ – простих може бути й більше

- Найчастіше в СПР між простими реченнями ставиться кома. ТАК

2.Творче моделювання

З поданих простих речень утворіть складні, використовуючи потрібні засоби зв’язку й уникаючи повторення слів.

У цьому році на уроках літератури ми вивчатимемо творчість І. Котляревського. Він є зачинателем нової української літератури. Він є автором відомої “Енеїди”. “Енеїду” вважають першим твором нової української літератури. Вона написана народною мовою.

3. Творче завдання . Доповнити речення, щоб утворилися ССР, СПР, БСР

Я люблю осінь.

Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 9 , виконати завдання з теми на оцінку за посиланням:

https://forms.gle/YZ6stKxemgsJGzLN7


17.10.22

Контрольна робота з теми «Пряма мова. Діалог. Цитата»

Виконати завдання за посиланням : https://forms.gle/mPZEStkzKLEioceu7

Завдання виконати 17.10.22!

12.10.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 8-00 , 9-Б – 8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072     Код доступу: 5555

Тема . Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Пряма мова. Діалог. Цитата» (підготовка до контрольної роботи)

На сьогоднішньому уроці ми узагальнимо і систематизуємо знання про пряму мову, діалог, цитату.

1. Інтерактивна вправа  «Так чи Ні»

-         Чужа мова -  це мова іншої особи, не автора, не мовця?

-         Дослівне відтворення чужої мови – це пряма мова?  

-         Основна частина конструкції з прямою мовою становлять слова автора?  

-         Різновидом прямої мови є діалог?  

-         Нова репліка діалогу записується з нового рядка?  

-         Репліки діалогу інколи беруться в лапки?

-         Цитати завжди беруться в лапки?  

-         З малої літери пишеться цитата?

-         Епіграф є різновидом цитати?

-         Чи можна пряму мову передати як непряму?

2. Виконати інтерактивну вправу за посиланням:

https://learningapps.org/watch?v=p368y6soa15

3.Розставити розділові знаки у реченнях з прямою мовою.

https://learningapps.org/1660101

4. Переглянути  навчальне відео.

Домашнє завдання. Підготуватись до контрольної роботи.

10.10.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 8.45   9-А та 9-Б класи

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072 Код доступу: 5555

Тема. Розділові знаки при прямій мові й діалозі (повторення й поглиблення вивченого)

Перегляньте навчальне відео.

Домашнє завдання.

Підручник с. 43 «Готуємося до тематичного оцінювання»

Виконайте завдання . Перевірте правильність виконання за допомогою відповідей у додатку.


05.09.22

Тема. Складання та розігрування діалогів відповідно до певної ситуації (офіційна та неофіційна розмова, діалог-домовленість) на запропоновані учнями актуальні й цікаві для них теми. Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного зв’язку.

1. Пригадайте та встановіть відповідність між початком твердження і його продовженням.

1 Діалог

2 Полілог

3 Тире ставиться

4 Репліка

5 Якщо слова автора передують репліці,

6 Репліки можуть супроводжуватися або

7 Якщо після репліки ідуть слова автора

8 Монолог

А слова кожного учасника діалогу

Б перед кожною реплікою

В після них ставиться двокрапка

Г дослівно відтворена розмова двох осіб

Ґ розділові знаки ставляться, як при прямій мові

Д мовлення однієї людини, яке звернене до самого себе чи інших

Е розмова між кількома особами

Є не супроводжуватися словами автора

Опрацювання теоретичного матеріалу.

2. Розгляньте запропонований теоретичний матеріал, на їх основі складіть лінгвістичне повідомлення про діалог. Наведіть власні приклади.

Діалог-домовленість відбувається при вирішенні співрозмовниками питання про наміри, плани тощо. Це може бути діалог між двома друзями, двома студентами-медиками, двома вузько профільними спеціалістами різних галузей.

Діалог-розпитування може бути одностороннім чи двостороннім. Двосторонній діалог позначає ініціативність обох партнерів. Це може бути діалог на тему відсутності одного із учнів у школі, обговорення опрацьованого навчального матеріалу, домашнього завдання, неправильно призначеного лікування. Найчастіше використовується діалог-розпитування зразка Лікар-Пацієнт (пацієнт має скарги, лікар розпитує), Учень-Учитель (учень розпитує вчителя про незрозумілий матеріал).

Наступним за складністю є діалог — обмін враженнями (думками), метою якого є виклад свого бачення предмета, явища, події, коли співрозмовники висловлюють свою думку, погоджуються чи спростовують думки партнера. Створення діалогів такого типу передбачає володіння не лише спеціальною лексикою, але й багатогранність знань, їх комплексність.

Найскладнішим є діалог-обговорення (дискусія), коли співрозмовники намагаються виробити певне рішення, дійти певних висновків. Такі діалоги є абсолютно спонтанними і можуть виникати на різноманітних конференціях, зустрічах тощо.

3. Опрацюйте таблицю.

Перед тим як розпочати спілкування, слід УЗЯТИ ДО УВАГИ:

ситуація спілкування

де спілкуємося?

• в офіційній обстановці

• неофіційній обстановці

хто адресат?

яка мета спілкування?

• повідомлення

• з’ясування

• спонукання

Залежно від цього потрібно ВИЗНАЧИТИ:

тему

висловлювання

головну думку

форму (діалог чи монолог)

Завдання. Прочитайте текст. З’ясуйте переваги та недоліки телефонних розмов. Аргументуйте свій вибір.

Телефон останнім часом став чи не найважливішим засобом комунікації. Ми не уявляємо свого життя без телефону вдома, ні на роботі. Майже не пишемо листів. Навіщо їх писати, коли всі питання можна швидко з'ясувати телефонічно?

Сьогодні по телефону ведуться як особисті розмови, так і ділові бесіди, переговори, узгоджується час ділової зустрічі. Дослідники стверджують, що за останні роки середня тривалість телефонної розмови збільшилася втричі, хоч обсяг інформації, що передається, залишився тим самим.

Психологи вважають, що час телефонних розмов збільшується, зокрема, за рахунок емоційного забарвлення. Збільшення часу телефонної розмови формує мовну нечіткість і неділовитість фраз. Під час такої розмови передача ділової інформації займає дві третини часу, а третина йде на паузи між словами і фразами, прояв своїх емоцій. Це переконує в тому, що люди не можуть чітко і стисло викласти свої думки. Тому дві третини часу йде на передачу інформації, а решта — на паузи між словами.

Американські психологи прийшли до висновку, що телефон при всіх його перевагах, скорочує життя сучасної людини на 3-4 роки. І справа не в тому, що по телефону ми отримуємо неприємні новини, а в постійному напруженні нервової системи через чекання дзвінка в будь-яку хвилину.

Розмовляючи по телефону, людина має пам’ятати про культуру спілкування, делікатність (це виявляється у вибаченні за те, що відірвали від справ, у подяці за послугу, у тоні розмови, у вмінні добирати слова, щоб передати своє шанобливе ставлення до співрозмовника тощо).

Телефонна розмова — це один із видів усного ділового мовлення.

Оскільки комуніканти не бачать один одного, то жести, міміка, вираз очей не відіграють ролі в діловому спілкуванні (За кн. Т. Гриценко «Етика ділового спілкування»)

Завдання. Ознайомтеся із рекомендаціями умов успішного спілкування, зокрема з використанням мобільного зв’язку. Що б ви додали до цих порад?
Найбільш оптимальний час для телефонних розмов з 9.30 до 21.30. У виняткових і екстремальних випадках можна телефонувати в будь-який час.
Необхідно пам’ятати, що телефонна розмова, як і ділове спілкування, залежить від емоційного забарвлення, в якому вона відбувається. Не випадково у підручниках для підготовки секретарів є така фраза: «При відповіді на телефонний дзвінок тон вашого голосу повинен бути таким, ніби ви хочете сказати: «Який я щасливий, що можу надати вам послугу».
Що коротша і насиченіша телефонна бесіда, то більше від неї користі.
Не можна ставити запитань на зразок: «Що вам потрібно?», «Що ви хотіли?». Краще запитати: «Чим я можу вам допомогти?»
Вести розмову потрібно доброзичливим тоном, говорити привітно.
Мобільний телефон під час занять, ділових бесід, переговорів має бути відімкненим.
Суть справи потрібно викладати чітко, лаконічно, без зайвих подробиць. Цього можна досягти за рахунок детально продуманого переліку головних і другорядних питань, які вимагають короткої і конкретної відповіді. Речення мають бути короткими (краще сприймаються на слух).
Телефонна розмова має бути діалогічною, а не монологічною.
Закінчувати розмову може той, хто зателефонував, або ж старша за віком чи службовим становищем людина.
У розмові часто вживаними можуть бути формули ввічливості: Прошу! Пробачте за турботу! Дякую за увагу! Дякую за консультацію! Дякую за інформацію! До побачення!
Звертатися до співрозмовника потрібно на ім’я та по батькові, називаючи його посаду чи звання. Якщо забули, то краще попросити вибачення і перепитати. Уживати весь час займенник «ви» не можна.

Домашнє завдання.

Ознайомтеся із прикладом ділової телефонної розмови. Запишіть приклад власної телефонної розмови.

А. — Алло, «Інгерконгрес».

Б. — Здрастуйте, я вам вчора телефонувала щодо симпозіуму.

А. — Добрий день, слухаю вас.

Б. — Ви можете надати нам приміщення на сто тридцять - сто сорок чоловік?

А. — Так. Ми можемо забронювати для вас конференц-зал на сто п’ятдесят місць.

Б. — Це нам підходить, спасибі. А як оформити оренду меблів?

А. — У заявці потрібно точно вказати назву всіх предметів і їх кількість.

Б. — Як надіслати вам заявку?

А. — Ви повинні надіслати на нашу адресу гарантійний лист. У ньому ви вкажіть всі види послуг та їх вартість.

Б. — Зрозуміло. Лист можна надіслати і поштою, і факсом?

А. — Так.

Б. — І через скільки днів ви його отримаєте?

А. — Лист йде зазвичай два-три дні.

Б. — Це досить довго.

А. — Можна надіслати з кур’єром, тоді воно прийде до нас протягом двох годин.

Б. — Так ми і зробимо. Спасибі за вичерпну інформацію.

А. — Будь ласка. Всього доброго.




03.10.22

Доброго ранку! 

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.: 8.45       9-А і  9-Б клас. Діалог

Перегляньте навчальне відео.

Опрацюйте матеріал підручника на стор.38

Домашнє завдання.

Складіть і запишіть діалог(12-14 реплік) на тему:     « Для чого потрібен Інтернет?»   або    « Мій вибір після закінчення 9 класу». (Між директором школи та учнем).


28.09.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072   Код доступу: 5555

Час:  9-А - 8.00   9-Б – 8.45

Тема. Цитата як спосіб передачі чужого мовлення.

Перпегляньте навчальне відео.

Опорний конспект

«ЦИТАТА ЯК СПОСІБ ПЕРЕДАЧІ ЧУЖОЇ МОВИ»


з/п

Особливості цитування

Приклади

 

1.

Як пряма мова зі словами автора.

Альберт Ейнштейн наголошував: «Хто не любить природи, той не любить людину, той не громадянин».

 

2.

Як частина речення.

За словами Цицерона, «вся природа прагне до самозбереження».

 

3.

Скорочений варіант цитати.

Слова ці вишневі з Сосюриних уст: «Любіть Україну у сні й на яву...» (І.Драч).

 

4.

Віршований текст
(в лапки не береться)

Чого хвилюються народи 
І люди замишляють зло? 
Хто їм сказав: «Вінець природи»? 
Хіба для них її чоло? 
Л. Костенко

 

Кілька цитат

(коми між ними)

Народна мудрість повчає: «Природа одному мати, а другому – мачуха», «Земля дає все і забирає все», «Сонце на всіх однаково світить».

 

 Опрацювати  теоретичний  матеріал на стор. 34.

Домашнє завдання.

Виконати тестові завдання на оцінку за посиланням:

vseosvita.ua/go  введіть код:  ryo336

або

Перейдіть за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/ryo336

26.09.22

Добрий день! Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072   Код доступу: 5555

Час:  9-А - 8.00       9-Б  - 8.45

Тема. Заміна прямої мови  непрямою

Перегляньте навчальне відео.

Опрацюйте матеріал підручника на стор.31.

Домашнє завдання.

Виконайте тестові завдання на оцінку

vseosvita.ua/go  введіть код:  xag083

або

перейдіть за посиланням:

https://vseosvita.ua/test/start/xag083

21.09.22

Тема. Пряма й непряма мова.

Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час: 9-А – 8.00   9-Б -  8.45

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072   Код доступу: 5555

Перегляньте навчальне відео.

 ПРЯМА МОВА: повторюємо всі "формули" розділових знаків!

Виконайте інтерактивну вправу за посиланням:

https://learning.ua/mova/deviatyi-klas/rozdilovi-znaky-v-rechenniakh-iz-priamoiu-movoiu

Домашнє завдання.

Параграф 4, вправа 44

19.09.22

Тема. Вимоги до мовлення.  Мовленнєва ситуація. Особливості  орієнтування в ситуації спілкування в інтернет-просторі.

Мова – це універсальний засіб спілкування. Вона зберігає єдність народу в історичній зміні поколінь, поєднуючи людей у часі та просторі.
Мовлення – це дія, вживання людиною мови для спілкування.

Перегляньте навчальне відео.

Запамятайте!

Основні вимоги до мовлення:

Ø Змістовність

Ø Правильність і чистота

Ø Точність

Ø Логічність і послідовність

Ø Багатство

Ø Доречність

Ø Виразність і образність

Ø Літературні норми української мови:

Ø Орфоепічні

Ø Акцентуаційні

Ø Лексичні

Ø Граматичні

Ø Стилістичні

Ø Правописні

Мовленнєва ситуація – це ситуація, в якій відбувається мовленнєве спілкування (тлумачний словник).
Складові мовленнєвої ситуації:
1. Наявність адресанта і адресата.
2. Мотив (те, що спонукає до мовлення).
3. Мета (те, чого мовець прагне досягти своїм     висловлюванням).
4. Місце спілкування.

Віртуальне спілкування – спілкування з віртуальним співрозмовником у віртуальному просторі за допомогою електронних засобів.

Ознайомитися з матеріалами, зробити свої висновки.https://docs.google.com/document/d/1P6dV3IwgYqhKIxokEVdkA15c6vqIJhQd/edit?usp=sharing&ouid=116712275122719051094&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання.    Складання поради «Як уникнути атак на вашу віртуальну особистість»         ( записати в зошит)


14.09.22

Тема уроку. Пряма й непряма мова.

Доброго дня, діти! Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072   Код доступу: 5555

Час: 9-А – 8.00   9-Б – 8.45

Перегляньте навчальне відео.

Опрацюйте матеріал підручника на стор.26-27

Накресліть схеми до речень з прямою мовою. Поясніть розділові знаки.

1. «Гарна музика»,— шепнула заслухано Дарка (І. Вільде). 2. Махнові ж своє муляло: «Перекази козацькі, вони хай трохи постороняться, розкажи, які перекази про нас складають». 3. Вус Яворницького сердито ворухнувсь: «То не ідеал, до якого йдуть через руїни» (О. Гончар). 4. «Антон не з таких,— ска¬зав Мартин Джура,— проти своїх Антон не піде» (П. Панч). 5. «Свій мед, пер¬шої взятки,— не втерпів боцман, щоб не похвалитись. І звертаючись до Марії, додав: — Уже чотири вулики маємо, ціла пасіка...» (О. Гончар). 6. «А куди ви їдете, люди добрі?» — осмілився спитати Павлусь (А. Чайковський).

Домашнє завдання.  Виконайте тестові завдання за посиланням: 

join.naurok.ua   Код доступу: 1447390



12.09.22

Урок буде проходити у форматі зум-конференції

 Час . 9-А 8.00  9-Б  9.00

Ідентифікатор конференції : 274 001 8072      Код доступу: 5555

Тема. Розділові знаки у простому ускладненому реченні.

Пригадайте!

1. Які мовні одиниці вивчає синтаксис?

2. Що включає в себе пунктуація? Назвати відомі вам розділові знаки.

3. Назвати, чим може бути ускладнене просте речення.

4. Якими розділовими знаками, як правило, виділяються ускладнювальні компоненти в простому реченні?

5. Чим може бути ускладнене речення?

6. Складіть перелік пунктограм простого неускладненого речення.

7. Складіть перелік пунктограм простого ускладненого речення.

Перегляньте відеоурок з теми:

Пунктуаційний практикум

 Прочитати висловлювання. Дібрати до нього заголовок. Дослідити, чим ускладнені речення. Виписати прості ускладнені речення, розставивши у них розділові знаки.

 Оберегів в українського народу існувало дуже багато. Одні були пов’язані з конкретними життєвими ситуаціями обрядами ритуалами. Інші супроводжували людину постійно від народження і до смерті. Усі ці речі на перший погляд такі несхожі між собою об’єднувала віра наших предків у їх доброчинну магічну силу.      

Оберегами прийнято називати магічні засоби, які охороняють людину та її найближче довкілля дім худобу врожай тощо від усілякої небезпеки нечистої сили чарів хвороб хижого звіра тощо. Як обереги використовували спеціальні ритуальні предмети або їх рештки. Найпоширенішими оберегами, до яких вдавалися в будь-якій ситуації, були тексти предмети і дії з християнською символікою молитва хрест освячена вода тощо. Проте в українського народу існувало й багато давніших оберегів пов’язаних не з релігією а саме з міфологією дохристиянських часів та віруваннями в тотеми (За Я. Музиченко).

Домашнє завдання. Параграф 2.

Виконайте тестові завдання на оцінку  за посиланням

vseosvita.ua/go  введіть код:  wdo323

або     перейдіть за посиланням:https://vseosvita.ua/test/start/wdo323


07.09.22

Добрий день! Урок буде проходити у форматі зум-конференції.

Час. 9-А 8.00  9-Б 9.00

Ідентифікатор конференції: 274 001 8072

Код доступу: 5555

Тема. Граматична основа речення. Односкладне й двоскладне речення

Перегляньте навчальне відео.

Опрацюйте матеріал підручника на стор.14

Домашнє завдання.

Вправа 8 (стор.15)

 

 9-А, 9-Б класи                                 05.09.22

Тема. Розвиток української мови

Доброго ранку !

Сьогодні перший урок української в 9 класі присвячений темі розвитку нашої мови. Українська мова — одна з наймилозвучніших і найпоширеніших мов у Східній Європі.

Розгляньте схеми.  Гіпотеза про походження й розвиток української мови, що ґрунтується на даних про фонологічні зміни

Гіпотеза про походження східнослов’янських мов з однієї давньої мови — спільноруської прамови

Гіпотеза Юрія Шевельова про походження української мови


Пропоную вашій увазі навчальне відео.

Отже, непростим був шлях розвитку української мови. ЇЇ спіткали страшні лихоліття, однак вона дійшла до нас чистою, свіжою, милозвучною.

Опрацюйте матеріал підручника на стор.4-6

Домашнє завдання.

1.Виберіть з поданих тверджень ті, які, на вашу думку, правильні. Запишіть їх.

На розвиток мови не впливає історія народу. 2. Розвиток мови перебуває в прямій залежності від духовного розвитку суспільства. 3. Становище української мови, її розвиток не залежать від мовної політики, яку проводить держава. 4. Розвиток мови може бути зупинений указом, постановою керівних органів держави. 5. Розвиток мови залежить від самоусвідомлення народу.

2.Підготуйте усне повідомлення  на одну із тем: «Найболючіші сторінки життя української мови», «Яким я бачу майбутнє української мови».

 

            

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Сімейна форма 5 клас

Сімейна форма 6 клас

Сімейна форма 7 клас