Фолькльорне мистецтво 2022
13.01.23.
Доброго дня!
Тема нашого заняття «Вправи на дикцію, ритмічний малюнок »
Формування звуку у вокальному мистецтві називається вокальною технікою, формування слова - дикцією. Коли ми говоримо про дикцію, то під цим терміном звичайно маємо на увазі ступінь виразності вимови, тобто розбірливості мови.
Артикуляційні вправи на дикцію повинні виконуватися в повільному темпі (кожна артикуляційна поза утримується протягом 3-7 секунд, після чого язик, губи і щоки приймають нейтральне положення на такий же час).
1. «Горобчик» - широко відкрити рота;
2. «Усмішка» - широко посміхнутися, щоб було видно верхні і нижні зуби (щелепи при цьому стиснуті);
3. «Трубочка» - губи витягнуті вперед, як при проголошенні звуку У.
Приклади динамічних артикуляційних вправ.
1. «Годинник» - рот відкритий, губи в усмішці. Гострий кінчик язика здійснює рухи на «раз» - до лівого куточка рота, на «два» - до правого. Замість рахунку «раз-два» вимовляємо звуконаслідування: «тік-так»;
2. «Посмішка - трубочка» - на «раз» - губи в усмішці, на «два» - витягнути губи вперед трубочкою. Цю ж вправу представляю, як «Веселий і сумний»: посмішка - веселий чоловічок, губи в положенні «Трубочка» - сумний.
Давайте разом виконаємо вправу на артикуляцію.
https://www.youtube.com/watch?v=GW1RpthklBU
Молодці.
А зараз пропоную вам віртуальну подорож в країну казок.
https://www.youtube.com/watch?v=MdxvTdxPrlo&t=713s
До побачення.
06.01.23.
Доброго дня!
В пору цю, коли падає сніг
І морози чимдуж припікають,
Знов на землю спішить Новий рік —
З ним сердечно усіх вас вітаю.
Хай моїх поздоровлень потік
У серцях ваших лунко роздасться,
І хай вам наступаючий рік
Принесе лише радість та щастя.
З Новим роком мої розумнички !
Ми продовжуємо знайомитися з фольклорним мистецтвом.
Тема нашого заняття «Музичний слух»
Музичний слух - це можливість розумом розрізняти звуки по їх забарвленню, висоті, гучності і тривалості. Музичний слух, як і почуття ритму, може бути розвинений, причому видів слуху (точніше його граней, сторін) безліч і кожен по-своєму в більшій чи меншій мірі важливий.
Звуки бувають музичні і немузичні.
Звуків в навколишньому світі просто море, але музичний звук - це не всякий звук. Це тільки той звук, для якого можна визначити і висоту (Вона залежить від частоти коливання того фізичного тіла, яке є джерелом звуку), і тембр (Багатство, яскравість, насиченість, забарвленість звуку), і гучність .
А от немузичні звуки називаються шумовими. Для них ми можемо визначити і гучність, і тривалість, нерідко і тембр, але далеко не завжди ми можемо точно визначити їх висоту.
Зараз пропоную переглянути цікавий фільм про музичні звуки.
https://www.youtube.com/watch?v=YTHe3mo5IVc&t=42s
До побачення. До наступних занять.
02.12.22. Доброго дня!
Тема нашого заняття «Робота над вивченими творами, або їх частинами».
Почнемо як завжди з розспівок.
https://www.youtube.com/watch?v=u65RAm5amNM
«Осінь».
https://www.youtube.com/watch?v=FQzo5Xn4zLU
Українська дитяча поспівка "Киця Мура". Молодці. А зараз згадуємо пісню «Святий Миколай».
https://www.youtube.com/watch?v=egvQsTHbT3s
На при кінці нашого заняття давайте порухаємось, зробимо фізкультхвилинку
https://www.youtube.com/watch?v=PeMWpKpfBTs
Молодці, гарно впоралися з завданням.
01.12.22.
Продовжуємо згадувати твори ,які ми вивчали.
Почнемо з розспівки «Осінь».
https://www.youtube.com/watch?v=u65RAm5amNM
«Осінь».
https://www.youtube.com/watch?v=68FmvhpGRuA
«Зелені крокодили»
А зараз згадаємо українську народну пісню «Ходить гарбуз по городі»
https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM
Молодці, я кажу вам дякую. До побачення.
29.11.22.
Продовжуємо роботу над піснею «Святий Миколай».
https://www.youtube.com/watch?v=egvQsTHbT3s
У всіх гарно виходить і я сподіваюсь ,що Святий Миколай завітає до кожного з подарунками.
25.11.22.
Доброго дня !
Тема ношого заняття «Календарно- обрядові пісні».
Календарно-обрядові пісні — це пісні, які виконувались під час різних народних свят та обрядів. Слов’яни вірили в сили природи, в духів природи та вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на них та примусити їх діяти в бажаному напрямку. У різні пори року виконувались різні обрядові (календарно-обрядові) пісні. Ці пісні повинні були забезпечити успіхи в господарюванні, добрий урожай, щастя в родинному житті.
Наприклад, на сільських майданах і галявинах співали гаївки, під час Зелених свят — русальні пісні, на Івана Купала — купальські пісні. По закінченню жнив, люди співали жниварські пісні, славлячи землю за те, що дала їм гарний урожай. Під час зимового сонцестояння виконували сонцесяйні пісні.
У різні пори року виконувалися певні обряди й відповідні їм пісні, тому й розрізняють пісні зимового циклу, весняного та літнього.
До зимового циклу календарних пісень входять колядки і щедрівки.колядки — до Різдва ,щедрівки — до Нового Року.Зараз за вікном зима і я пропоную ознайомитися з чудовою піснею «Святий Миколай».
https://www.youtube.com/watch?v=egvQsTHbT3s
На наступному занятті будемо вивчати цю чудову пісню. До побачення.
24.11.22.
Продовжуємо тему «Робота над вивченими творами».
Спочатку згадаємо розспівки.
https://www.youtube.com/watch?v=QcBCGU6KHUs розспівка
«Печу,печу хлібчик»
https://www.youtube.com/watch?v=FQzo5Xn4zLU
Українська дитяча поспівка "Киця Мура".
А зараз перейдемо до вивчених творів.
https://www.youtube.com/watch?v=fj5SUwITlg4
Українська народна пісня «УНАДИВСЯ ЖУРАВЕЛЬ»
https://www.youtube.com/watch?v=-XfPQMAQq-U
« Чи не той то Омелько»
Молодці.
22.11.22.
Продовжуємо тему «Інструментальна музика. Ознайомлення з грою на інструментах».
Давайте разом згадаємо які музичні інструменти ми вже знаємо.
https://www.youtube.com/watch?v=yX47OAqTQrk
Знайомство з музичними інструментами . Гра «Впізнай музичний інструмент за звучанням»
https://www.youtube.com/watch?v=8_kE5pXzx1c
Українські народні музичні інструментиМолодці! До наступного заняття.
18.11 22.
Доброго дня!
Тема нашого заняття «Робота над вивченими творами»
Сьогодні ми згадаємо твори які вивчали на пришлих заняттях. Почнемо з розспівок:
https://www.youtube.com/watch?v=pKTLmmrbCMA
Розспівка « Щоби нам навчитися співати»
https://www.youtube.com/watch?v=kjtytFNMS6c
Вокальні вправи.
А зараз перейдемо до вивчених творів. Прошу згадати українську народну пісню «Грицю,Грицю до роботи» та «Ой, на горі жито, сидить зайчик»
https://www.youtube.com/watch?v=xFtHhFLl554
https://www.youtube.com/watch?v=c3uuO9UWQ2w
Молодці. До побачення.
17.11.22.
Доброго дня!
Сьогодні ми з вами почнемо вивчати нову пісню «Завітай Миколай» та спробуємо підібрати до неї рухи.
https://www.youtube.com/watch?v=egvQsTHbT3s
15.11.22
Доброго дня!
Сьогодні ми разом згадаємо які вправи для розспівування ми вивчили.
https://www.youtube.com/watch?v=68FmvhpGRuA «Зелені крокодили»
https://www.youtube.com/watch?v=ZCHYq7X6fpU
"Росте буряк із землі"
Молодці. У вас дуже добре вийшло.
11.11.22
Продовжуємо виконувати пісні з рухами.
Молодці.
10.11.22.
Продовжуємо тему «Виконання пісень з рухом»
Пропоную виконати українську народну пісню з рухами. які ми з вами вивчили « Грицю, Грицю до роботи»
https://www.youtube.com/watch?v=xFtHhFLl554
Молодці.
08.11.22
Продовжуємо вивчати вправи для розспівування.
«Весняні голоси» (вправа-гра).
Пригріло весняне сонце ( вітаємо сонце, піднімаючи руки вгору, кожен не дуже голосно співає звук в звичному регістрі).
З пагорба понісся веселий струмок ( зображуємо булькання потічка, розмовляючи мовою).
Наповнив по вінця величезну глибоку калюжу (голосом опускаємось в нижній регістр).
Через край перелився (робимо «хвилю» голосом - вгору і вниз).
На сонці вилізли з-під кори жуки ( співаємо ЖЖЖ-ЖЖЖ низьким голосом), а комашки (ззз-ззз високим голосом) крильця розправили і розлетілися в різні боки (тр-тр-тр голосом різної висоти або пошепки - хто як хоче) .
Ой! Щось зашаруділо під купою хмизу (діти шарудять папером або наслідують голосом: шур-шур).
І з'явився їжачок! (Посопіли носом. При цьому енергійно випускаючи і втягуючи повітря).
Ліс наповнився радісними весняними голосами (всі одночасно імітуюємо пташині голоси).
Ось і настала весна! (Кожен співає свій «весняний звук», звучить кластер, який можна потім звести в унісон в зручному для всіх дітей мовному регістрі).
Як і в попередніх вправах, потрібно виконувать вокальні вправи унісон. (Ця вправа призначена для того, щоб підготувати наш голос до співу)
А зараз пропоную виконати чудову розспівку «Осінь»
https://www.youtube.com/watch?v=u65RAm5amNM
04.11.22
Доброго дня!
Сьогодні тема нашого заняття «Вправи для розспівування»
Щоб вправа для розспівування дала бажаний результат треба знати , який звук потрібно відтворити, як стежити за голосоутворенням.Вправи виконуються на початку вокальних занять, вони "розігрівають" голосовий апарат, готують його до наступної вокальної роботи. Частина заняття, яка складається з вправ, називається розспівуванням.
На початку розспівування застосовують невеликі добре вивчені вправи. Далі йдуть вправи, в яких ускладнено засвоєне та формуються нові навички.
Вправи мають бути простими за мелодією та ритмічним малюнком, легко запам'ятовуватись, виконуватись у радісному настрої, переважно в мажорному ладі. На початку вправи слід виконувати в спокійному, повільному темпі. Для розвитку рухливості голосу, в міру засвоєння навичок, темп вправ буде швидшим.
А зараз я пропоную спробувати виконати вправу для розспівування.
https://www.youtube.com/watch?v=pKTLmmrbCMA
Молодці. Дякую. До побачення.
03.11.22.
Доброго дня!
Тема нашого заняття «Розучування календарно-обрядових пісень»
Календарно-обрядові пісні — фольклорні твори, які виконувались під час різних народних свят та обрядів. Ці пісні тісно зв'язані з язичницькими віруваннями. Слов'яни вірили в сили природи, в духів природи та вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на них та примусити їх діяти в бажаному напрямку. Вони нерозривно пов'язані з певною порою року, відповідними звичаями й сільськогосподарськими роботами. Обрядова поезія дуже тісно зв'язана з працею людини, з родинним побутом та з народним календарем. У різні пори року виконувались різні обрядові (календарно-обрядові) пісні. Ці пісні повинні були забезпечити успіхи в господарюванні, добрий урожай, щастя в родинному житті. Наприклад, на сільських майданах і галявинах співали гаївки, під час Зелених свят — русальні пісні, на Івана Купала — купальські пісні. По закінченню жнив, люди співали жниварські пісні, славлячи землю за те, що дала їм гарний урожай. Під час зимового сонцестояння виконували сонцесяйні пісні.https://www.youtube.com/watch?v=Jvhl2ugu6jw
Розпочиналося виконання зимового циклу пісень із зимового сонцестояння (кінець грудня) і закінчувалося з появою перших ознак наближення весни (кінець лютого) проводами зими — святом масляної.
До зимового циклу календарних пісень входять колядки і щедрівки. Щедрівки — це новорічні вітання, побажання успіху в новому землеробському році, побажання здоров'я сім'ї, величання господаря, прославлення праці хлібороба та її здобутків, які виконуються у щедрий вечір, під Новий рік, а колядки виконують під час обряду колядування на Різдвяні свята.
Колядки та щедрівки — пісні, які співають на честь Різдва Христового, Щедрого Вечора і Водохреща.
Весняний цикл складається з веснянок і хороводних ігор. Початок його припадає на ранню весну, коли оживає природа, а кінець — на завершення весняних польових робіт. За змістом пісні весняного циклу зводяться до закликання весни, хорошого врожаю,
Цикл розпочинається русальними піснями, вони дуже давні за походженням, та виконували їх під час «русального тижня» — на початку червня, коли починало колоситися жито.
Наші пращури хотіли забезпечити високий урожай і вплинути на міфічних русалок, аби вони не шкодили посівам. Ці пісні сповнені радості буття, славлять буяння природи.
А зараз пропоную відпочити і зробити фізкультхвилинку
"Привіт, привіт танок руханка".
https://www.youtube.com/watch?v=PeMWpKpfBTs
01.11.22.
Доброго дня !
Сьогодні тема нашого заняття «Вправи для розспівування»
Вправи, які використовуються на нашому гуртку для розспівування, є одним із
важливих елементів роботи.
Розспіванки – це вокально – хорові вправи для формування початкових навичок
володіння співацьким голосом. Вони сприяють розвитку музичного слуху, пам’яті,ритму, співацького дихання, артикуляції, дикції.
Спочатку зрозумійте, як вас чують оточуючі. Для цього можна імітувати студію звукозапису. Ваша ліва долоня буде навушником - притисніть її «черепашкою» до лівого вуха; права буде мікрофоном - тримайте її біля рота на відстані кількох сантиметрів. Починайте пробу: рахуйте, вимовляйте різні слова, грати зі звуком. Виконуйте цю вправу по 5-10 хвилин.
Щоб відкрити голос, потрібно звільнити горло та передати основну роботу губам та діафрагмі. Для цього вимовляйте склади "кью-ікс". На «кью» округляйте губи, на «ікс» – розтягуйте їх у широкій посмішці. Після 30 повторень спробуйте вимовити невелику промову. Ви відчуєте, що зв'язки менше напружуються, а губи краще виконують ваші команди.
А зараз давайте разом переглянемо відео і разом спробуємо повторити.
https://www.youtube.com/watch?v=kjtytFNMS6c
Молодці! До побачення.
28.10.22.
Доброго дня !
Тема нашого заняття "Прослуховування народних пісень".
Сьогодні я пропоную вам прослухати дитячі українські пісні та спробувати проспівати разом.
https://www.youtube.com/watch?v=c3uuO9UWQ2w
Українська народна пісня «Ой, на горі жито, сидить зайчик»
https://www.youtube.com/watch?v=XM0VOpoq1Go
Українська народна пісня "Як діждемо літа".
Дякую. Молодці . До побачення.
27.10.22
Доброго дня!
Тема нашого заняття "Прослуховування народних пісень.Чіткий унісонний спів "
Ми продовжуємо знайомитися з поняттям "чіткий унісонний спів".Нагадую: УНІСОН - це злите звучання двох або кількох звуків, які збігаються по висоті. Наприклад, унисоном є хорове виконання одноголосної пісні.
А зараз переглянемо відео української народної пісні «ОЙ Є В ЛІСІ КАЛИНА» і
спробуємо заспівати разом.
https://www.youtube.com/watch?v=pKc1QE-cH4M
https://www.youtube.com/watch?v=6DyLrarUytI
Молодці. До побачення.
25.10.22.
Доброго дня !
Тема нашого заняття "Прослуховування народних пісень.Чіткий унісонний спів "
А допоможуть нам батьки.
Почнемо наше заняття з вірша.
Падають, падають листя
У нашому саду листопад
Жовті, червоні листя
За вітром в'ються, летять
Птахи на південь відлітають,
Гуси, граки, журавлі.
Ось вже остання зграя
Крилами махає далеко.
В руки візьмемо по кошику,
У ліс за грибами підемо,
Пахнуть пеньки і стежки
Смачним осіннім грибом.
Спробуємо проговорити цей вірш.
А давайте тепер всі разом ( можна з батьками) прочитаємо його, нам потрібно було вимовляти слова всім разом, одночасно( Молодці) А зараз заспіваємо вже знайому нам пісню «Я лисичка, я сестричка».
Коли ми співаємо варто перед нами та ж завдання, що і при проголошенні вірші?
Так, дійсно, як вірш, ми повинні вимовляти і співати разом. одночасно, хором. Але так як ми з вами співали зараз в один голос, намагалися, щоб наші голоси злилися, таке спів називається: спів в УНІСОН.
УНІСОН - це злите звучання двох або кількох звуків, які збігаються по висоті. Наприклад, унисоном є хорове виконання одноголосної пісні.
Пропоную вам послухати народну пісню і спробувати її заспівати.
https://www.youtube.com/watch?v=fj5SUwITlg4
Молодці! Чудово ви впорались з завданням. До побачення.
21.10.22.
Доброго дня!
Тема нашого заняття "Риттмічний малюнок"
Сьогодні ми з вами попрацюємо над ритмічним малюнком ,приготуйте долоньки.
https://www.youtube.com/watch?v=cXaXxorAgxA
https://www.youtube.com/watch?v=YePB5YW1v-k
Молодці! Гарно попрацювали.До побачення!
20.10.22.
Доброго дня !
Тема нашого заняття "Календарно-обрядові пісні"
У прадавні часи люди обожнювали сили природи, вірили в те, що магічними діями можна домогтися кращого врожаю.
Існували пісні, які співалися під час різних народних свят та обрядів. Ці пісні тісно пов’язані зі стародавніми язичницькими віруваннями. Наші пращури-слов’яни вірили в сили природи, в духів. Вони вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на природні стихії: викликати дощ чи вимолити в сонечка тепла.
Види календарно-обрядових пісень
У кожну пору року виконувалися особливі календарно-обрядові пісні. Вони повинні були забезпечити успіхи людини в господарюванні, добрий урожай, щастя в родинному житті. Наприклад: на сільських майданах і галявинах співали веснянки і гаївки, під час Зелених свят – русальні пісні, на Івана Купала – купальські. Пісня жнив люди співали жниварські, славлячи землю за те, що дала їм гарний урожай.
А зараз я пропоную прослухати українську народну пісню « Чи не той то
Омелько»
https://www.youtube.com/watch?v=-XfPQMAQq-U
Молодці!До побачення,
18.10.22
Доброго дня!
Тема нашого заняття "Концертна діяльність."
Сьогодні ми з вами віртуально завітаємо у гості до фольклорного гуртка "Джерельце" та народного дитячого колектива Веселі нотки".
https://www.youtube.com/watch?v=2-hY3hcNixg
https://www.youtube.com/watch?v=mFu1JDGsbrE
https://www.youtube.com/watch?v=kgykS9EULYU
14.10.22
Доброго дня!
Тема нашого заняття «Народний танець. Основні фігури хороводу»
Украї́нський та́нець — це народний або сценічний танець різних регіонів України. Народний танець — фольклорний танець, який з`являється на певній території і має традиційні для даної місцевості рухи, ритми, костюми, малюнки танцю, тощо. Їх можна поділити на три групи:
1. Хороводи;
2. Парні танці, що виконують 2 особи;
3. Сольні танці, що в них танцює одна особа, а частіше дві — жінки, чоловіки або особа пара;
4. Виконання хороводів пов’язувалось з обрядовими діями: з традиційною зустріччю весни; відзначенням літа; зустріччю Нового року.
Хороводи поділяються на три тематичні групи:
Трудові;
родинно-побутові ;
хороводи, що втілюють патріотичні почуття народу, оспівують рідну природу .
Сценічний танець, поставлений балетмейстером у професійному або самодіяльному колективі для показу на сцені, може бути українським, але вже не є народним, він є стилізованим народним танцем. Перші танці виникли як засіб спілкування між людьми, та між людьми та богами. Танцювальні рухи розвивалися також і внаслідок імітації рухів тварин, птахів, а пізніше — жестів, що відображали певні трудові процеси (наприклад, деякі хороводи). Зв'язок з порами року.
Хороводи розвиваються з замкненого кола і супроводяться антифонним співом — піснею, зміст якої і настрій відбиває хореографічний рисунок, танцювальний ритм кроків і жести. З введенням християнства традиційні хороводні ігри пов'язалися з церковним календарем і зазнали деяких змін.
Виконання їх колись пов'язувалося з обрядовими діями, традиційною зустріччю весни (весняний цикл танців), відзначенням літа (купальський цикл танців), зустріччю Нового року. Усі хороводи позначені характером хліборобського життя і з ним пов'язаними змінами пір року.
Найвідоміші і найпоширеніші хороводи весняного циклу: веснянки і гагілки (дівочі танці, виконувані від Благовіщення до Великодня). На літо припадає купальський цикл — мішані танці хлопців і дівчат у ніч під Івана Купала Хороводи являють собою синтетичний вид народної, творчості в якому органічно злиті поезія,музика та хореографія. Ідейний зміст того чи іншого хороводу розкривається в пісні. Отже, текст в обрядових танцях має першорядне значення, бо він визначає зміст танцю та його хореографічний малюнок.
Сьогодні ми з вами познайомилися з народним хороводом.
Зараз пропоную переглянути чудове відео «Веселий хоровод».
https://www.youtube.com/watch?v=DMAPNAsl0EU
13.10.22
Доброго дня !
Тема нашого заняття «Прослуховування народних пісень».
Дитячий пісенний фольклор охоплює надзвичайно широке коло пісень, що розрізняються за тематикою, образами, формою, призначенням, способом і часом виконання. Колискові пісні зачаровують ніжністю, мелодійністю, барвистими образами. Ігрові пісні супроводжують хороводні та сюжетні ігри.
Лічилки — це здавна придуманий спосіб справедливого розподілу ролей у грі.
Заклички виражають звернення дитини до явищ та сил природи, що змальовуються як живі істоти. Змістом небилиць є пустотливі та дивовижні відхилення від загальновизнаної норми, причому діти ні на хвилину не сумніваються, що й насправді так не буває. Дражнилки дають можливість дітям висловити невдоволення, гнів, образу; висміяти кривдника, приписавши йому або нісенітні риси зовнішності, або безглузді в реальному житті вчинки.
Побутові пісні відображають почуття і переживання дитини, пов'язані з родинними взаєминами, стосунками з ровесниками, пізнання навколишнього світу. Часто дійовими особами цих пісень стають рослини, тварини, казкові персонажі або міфічні істоти.
Найбільшої популярності дитячого пісенного фольклору становлять календарні пісні: колядки, щедрівки, веснянки, гаївки тощо.
Українські народні дитячі пісні — це пісні, створені для дітей дорослими та самими дітьми; дитячий пісенний фольклор. Розрізняють дитячі пісні: колискові, пісні-ігри, календарні, жартівливі, танцювальні, лічилки, дражнилки, пісні про казкових героїв, рідних, тварин, рослин та інші.
А зараз пропоную послухати українські народні пісні «Ходить гарбуз по городу» та «Грицю,Грицю до роботи».
https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM
Доброго дня!
11.10.22
Тема нашого заняття «Вправи на дикцію, опоре та ланцюгове дихання».
Одним із важливіших завдань керівника є навчити дітей правильно брати дихання під час співу.
Ви маєте оволодіти основними вокальними навичками: набути правильної співацької постави, вміти користуватися диханням, легким, округленим звуком, працювати над чіткістю дикції. Ці навички засвоюються комплексно, кожна з них вдосконалюється з іншими під час розучування пісень і вокальних вправ.
ОСНОВНІ ВОКАЛЬНІ НАВИЧКИ:
До поняття “ВОКАЛЬНІ НАВИЧКИ” входять такі компоненти:
співацьке дихання, звукоутворення, артикуляція та інтонація.
Співацьке дихання. Співацьке дихання потребує набуття навичок
безшумного вдиху, який відповідає характеру і темпу пісні. Брати
дихання рекомендується через ніс. Правильне дихання під час співу
є однією з умов хорошого вокального звуку.( давайте разом спробуємо).
Існують різні типи:
вокального дихання, серед яких комбінований або нижньореберне
діафрагмальне.
Обов'язковою умовою правильного співацького дихання є
збереження під час вдиху без різких і великих рухів грудної клітки під час вдиху і видиху. Під час вдиху повинні розширюватись лише нижні ребра.
Постановку співацького дихання активізує відривистий спів Співацьке дихання, як і звичайне, складається з двох моментів:
вдиху і видиху, воно в 2 - 2,5 рази більше за звичайне. Давайте спробуємо разом.
https://www.youtube.com/watch?v=2OLIDKwaa9I
Ми звернули увагу на необхідність співати на „диханні". Необхідно довести, що чим менша сила звуку, тим більше треба затримувати дихання, показати різницю між тихим співом „на опорі" та „без опори", вчити співати ріапо на високій теситурі.
А зараз пропоную трошки відпочити і зробити фізкультхвилинку
https://www.youtube.com/watch?v=gMuapnmJZHU
16.09.22. Доброго дня!
З самого малку кожній дитині знайома усна народна творчість. Вже багато століть мами та бабусі наспівують вам малюки колискові пісні, спілкуються використовуючи прислів’я та приказки. А підростаючи, ви з захопленням слухаєте цікаві казки, всілякі небилиці, щебечете скоромовки та розгадуєте загадки. Все це і є усною народною творчістю або фольклором.
Народна поетична творчість і фольклор з’явилися в глибоку давнину, коли люди ще не вміли читати і писати, і передавали свої знання в усних перекладах. Звичайно згодом народна мудрість знайшла відображення і в творчості. В перекладі з англійської, фольклор – народна мудрість. До фольклору відноситься не тільки усна народна творчість, але й будь-яке мистецтво. Це можуть бути народні танці, музика, вишивка і тому подібне.
У фольклорі майже завжди присутні елементи театралізації. Під час представлення народних творінь людина намагається підсилити своє виконання мімікою, жестами чи інтонацією. Тому можна сказати, що народна творчість поєднує декілька видів мистецтв.
Фольклор пройшов тривалий шлях свого історичного розвитку, в якому відображаються різні сторони людського життя. Народний фольклор наповнений багатством та різноманітністю жанрів.
Народний епос — розповідні фольклорні твори, до яких належать:
загадки; прислів’я та приказки; анегдоти; казки; легенди; перекази; байки; притчі; народні казки.
Народна лірика— поетичні фольбклорні твори, у яких життя зображується через відтворення думок, почуттів і переживань героїв. Трудові пісні.
Календарно-обрядові пісні - веснянки, купальські, жниварські пісні, колядки, щедрівки.
Родинно-побутові пісні — колискові, весільні, танцювальні, жартівливі пісні, пісні-голосіння.
Народна драма ні твори, в основі яких лежить конфлікт, а сюжет розгортається через поєднання словесних, музичних і сценічних засобів
Народний ліро-епос— фольклорні твори, що містять ознаки як народного епосу, так і народної лірики.
А зараз давайте разом переглянемо відео фільм про жанри фольклору.
https://www.youtube.com/watch?v=xn4Fbww7GA4&t=7s
Комментарии
Отправить комментарий