2022/23 3 клас Літературне читання
Навчальні матеріали за 2022-2023 н.р. (ІІ семестр)
- Між ким і де відбувалась розмова?
Жив собі зайчик. Тільки двічі на рік він змінював колір шубки. Взимку – на білий, а влітку – на сірий. Набридло куцохвостому бути таким немодним. Якось після теплого весняного дощику на небі з’явилася барвиста веселка. Заєць зачаровано дивився на неї, а потім наважився попросити:
– Веселочко! Будь ласка, пофарбуй шубку в якийсь яскравий колір.
– Гаразд, – усміхнулася веселка. – Можу навіть міняти кольори твого вбрання. Але запам’ятай: якщо знову попросиш у мене білу шубку, то кольоровим більше не станеш ніколи.
Довговухий погодився і спочатку забажав бути зеленим. Адже це так зручно залишатися непомітним у траві та мати можливість досхочу бавитися в заростях.
Потім зайченя стало синім. Довелося перебратися поближче до озера. Невдовзі куцохвостий помітив, що йому так личить блакитний колір!
Настала осінь. Заєць став жовтим із червоними плямами. Він бігав по золотому листю й був зовсім непомітним для ворогів.
Ставало холодніше, з’явилися перші сніжинки. Одного разу зайчик зустрів їжачка. Той здивовано поцікавився:
– Що трапилося, друже? Чому такий пістрявий? Як зимувати думаєш?
Тут куцохвостий зрозумів, що його модне жовтогаряче вбрання взимку буде помітним навіть здаля. Лисиця таку поживу швидко вгледить! І став кликати веселку, щоб попросити білого кожушка. Барвиста одним оком визирнула з-за хмаринки й запитала:
– Пам’ятаєш мою умову?
– Так, – відповів зайчисько. – Проте не хочу кольорового вбрання. Краще хай буде таким, як створила сама природа!
Відтоді заєць на зиму стає білим, навесні змінює шубку на сіру. І ніякі інші барви йому більше не потрібні.
Поважні
Журавлі
Знов
Багато
Смажать
Фрі
Дуги веселки різнокольорові, але щоб вони з’явилися, необхідне сонячний світло. Сонячне світло здається нам білим, але насправді складається з кольорів спектру. Ми звикли розрізняти у веселці сім кольорів – червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий, але так як спектр безперервний, то кольори плавно переходять один в одного через безліч відтінків.
Кольорова дуга з’являється тому, що промінь світла заломлюється в краплинах води, а потім, повертаючись до спостерігача, розщеплюється на складові частини від червоного до фіолетового кольору.
Яскравість відтінків і ширина веселки залежать від розміру крапель дощу. Чим більша краплі, тим вже й яскравіше веселка, тим у ній більше червоного насиченого кольору. Якщо йде дрібний дощик, то веселка виходить широка, але з бляклими помаранчевими та жовтими краями.
Ми найчастіше бачимо веселку у формі дуги, але дуга – це лише частина веселки. Веселка має форму кола, але ми спостерігаємо лише половину дуги, тому що її центр знаходиться на одній прямій із нашими очима і Сонцем. Цілком веселку можна побачити лише на великій висоті, з борту літака або з високої гори.
Домашнє завдання. Прочитати твори про весну. Намалювати малюнок.
- Про які зміни в природі розповідає Антоніна Назаренко?
- Про кого і що ти прочитав? Як ти ставишся до дійових осіб?
- Як автор ставиться до жолудя? Підтвердь свою думку словами тексту.
- Прочитай баку в підручнику на ст. 102 - 103. Поясни значення слова "кпили", "скалили зуби".
- Подумай, чи однакове значення мають слова сміятися і насміхатися.
- Прочитай слова бур’янів. Як треба прочитати ці слова? (З насмішкою, із знущанням, з вихвалянням, самовпевнено).
- Про які риси їх характеру свідчить їх поведінка?
- Пригадай твори, подібні до цього за головною думкою.
- Які риси характеру засуджуються у байці?
- Які рядки із байки можуть стати прислів’ям? Прочитай і аргументуй свою думку.
- Прочитай виразно байку ще раз. Сформулюй її головну думку.
- Дай відповіді на питання:
· Про
кого розповідається у байці?
·
Яку
забавку придумав пастух?
·
Для
чого пастух кричав "Вовки! Вовки!"?
·
Скільки
разів жартував пастух?
·
Що
вирішили пастухи, коли втретє почули "Вовк! Вовк! Рятуйте!"?
·
Чим
закінчився напад вовка?
·
Що
затямив пастух? Яка мораль цієї байки?
Вправа «Відкритий мікрофон». Доповни речення.
ü Сьогодні ми читали…
ü У цій байці
засуджуються такі риси характеру…-
ü Байка «Пастух-жартівник» навчила нас…
ü Байки писалися для
того, щоб...
ü На уроці я працював …
ü Своєю роботою на
уроці я…
- Прочитай пошепки легенду на ст. 96-97.
Прочитай спочатку зліва направо, а потім справа наліво. |
Прочитай скоромовку спочатку повільно, потім швидше і швидко. |
- Прочитай легенду ще раз та поділи її на частини. Склади план.
Чому рипить сніжок?
А й справді, чому рипить
сніжок? Не знаєте? То я вам розповім.
Якось ішов лісом Дід Мороз.
Нечутно, по м’якому, наче вата, сніжку. Стомився. Присів на пеньок, а мішок з
гостинцями поруч поклав. Довгу бороду гребінцем розчесав. Дивиться, аж під
ялинкою зайчик сидить і плаче. Дідусеві жаль стало зайчика. Підійшов до нього
та й питає: «Чому це ти, вуханчику, плачеш?» а той, схлипуючи, відповідає:
«Заблукав, додому ніяк не втраплю!»
Здивувався дідусь: отакої,
заєць – і раптом заблукав у лісі. Як же те могло статися? Все ще схлипуючи,
куцохвостий розповів старому свою пригоду.
Уранці він гуляв з братиками та
сестричками на галявині. Їм було весело, так добре стрибати з розгону в снігові
кучугури, що й незчулися, як мисливець підійшов. Пролунав постріл. Зайчата
кинулися тікати. Найдалі, в лісову гущавину, забіг той зайчик, якого й зустрів
Дід Мороз…
Добрий дідусь заспокоїв малюка,
і вони разом швидко знайшли стежину до заячої хати. А там уже зібралися його
братики і сестрички. Всі живі та здорові. Мама з татом уже ходили шукати свого
найменшенького. Шукали, шукали та вже й зневірилися, що він живий. Ото радощів
було, коли побачили свого синочка та ще й з Дідом Морозом!
Дідусь привітав усю заячу
родину з Новим роком, гостинці роздав: кожному по великій соковитій морквині. А
на прощання, погладжуючи довгу бороду, сказав: «Я зроблю так, що сніжок
рипітиме. Щоб ви, зайці, чули, коли хтось буде до вас підкрадатися».
Як сказав, так і сталося:
відтоді сніжок рипить, тобто попереджає зайців та інших беззахисних звірів про
небезпеку. Ось так: рип-рип, хтось іде, пильнуй!
- Виконай письмово завдання.
1. Де Дід Мороз зустрів зайчика?
А) під кущем
Б) під ялинкою
В) біля пенька
2. Чому зайчик плакав?
А) хотів їсти
Б) заблукав
В) змерз
3. Хто налякав зайчика?
А) мисливець
Б) Дід Мороз
В) вовк
4. Що Дід Мороз роздав зайчикам?
А) моркву
Б) капусту
В) цукерки
5. Запиши відповідь на запитання одним словом.
Чому Дід Мороз сів на пеньок?_______________________
Чим Дід Мороз розчесав довгу бороду?______________________
Кого Дід Мороз врятував у лісі?________________________
Що зайчик робив під ялинкою?___________________________
6. Заповни таблицю.
Назва твору |
__________________________________ |
Автор твору |
__________________________________ |
Жанр твору |
__________________________________ |
Герої твору |
__________________________________ |
Самооцінювання
Намалюй в кінці роботи кружечок відповідного кольору. Якщо завдання були для тебе легкі - зеленого кольору. Якщо при виконанні роботи тобі не все вдалося - жовтого. Якщо завдання були для тебе складні - червоного.
-Сфотографуй роботу та надішли на перевірку.
Завдання 2.
Бажаю успіхів!
1. Де відбувалися події?
А) на стадіоні Б) у спортзалі В) у шкільному коридорі
2. Куди поспішав Миколка?
А) на урок Б) в їдальню В) на змагання
3. Як Миколка розмовляв з черговою?
А) грубо Б) незадоволено В) ввічливо
4.Чому Миколка вважав себе чемним?
А) Бо він був спокійним Б)
Бо він усіх ображав В) Бо він вживав ввічливі слова
5.З’єднай частини речення.
Початок
речення Продовження речення
1.
Глянув
Миколка – двері класу
2.
Хлоп’я
вдарилось справді – сліди на підлозі.
3.
Оксанка
відчиняла коліном
об гратки поручнів.
6. Пронумеруй послідовність подій у тексті.
____ До класу Миколка забіг першим.
____ Чергова
зупинила Миколку біля дверей.
____ Миколка
подякував Оксанці.
____ Миколка
штурхнув якогось малюка
7. Впиши пропущені слова.
Хіба я не кажу «__________________»,
«_______________», «_______________».
8. Чи можна Миколку назвати чемним?
- Знайди та прочитай уголос речення, у яких є назви тварин.
- Розгорни підручник на ст. 81 та знайди твір Олени Комової "Новий рік у шафі".
- Подумай та скажи:
- Запропонуй своїм рідним прочитати твір в особах. Подумай скільки тут має бути дійових осіб. Розподіліть ролі та виразно прочитайте, дотримуючись інтонації.
Василь Сухомлинський
ЧОМУ СЕРГІЙКОВІ БУЛО СОРОМНО
Настала холодна зима. Запорошило снігом сад. Літають над білим килимом пташки, тривожно пищать, бо нічого їсти.
Зробили третьокласники годівницю. Щодня приносять корм — смажене конопляне сім'я, гарбузове та соняшникове насіння. А синичкам — шматочки сальця в сіточках, щоб ворона не вкрала.
Завтра неділя. Приносити корм до годівниці випала черга Сергійкові. Він із вечора приготував шматочок сальця, загорнув його в сіточку. У маленький мішечок насипав гарбузового насіння.
"Уранці, як тільки розвидниться, понесу", — думав Сергійко.
Та вранці йому не захотілося вставати.
Прокинувся Сергійко пізно. Надворі мела хуртовина.
"Куди я в таку негоду піду?" — подумав Сергійко. Хуртовина вщухла аж перед вечором.
— Це ж усі дороги засипало снігом. Та й синички сплять десь у затишку, — заспокоював себе Сергійко, щоб не докоряло сумління.
Коли стемніло, Сергійко подумав: "За один день синички не загинуть... Завтра хтось погодує..."
Уранці наступного дня вчителька підійшла до вікна й запитала:
— Чия була черга вчора синичок годувати?
— Моя... — сказав Сергійко й поблід. — Молодець, Сергійко! — похвалила вчителька. — Дивіться, аж два шматочки сала повісив. Ще й досі клюють синички.
У класі стало тихо-тихо. Сергійко від хвилювання не міг перевести духу. Він чув, як у грудях б'ється серце — ось-ось вискочить.
Йому було соромно підвести очі й глянути на вчительку.
- Перевір себе(як ти зрозумів прочитане). Виконай тестування за посиланням:
- Розгорни підручник з літературного читання на ст. 68 та прочитай назву нового розділу, який ми починаємо вивчати. Як ти гадаєш про що ми будемо в ньому читати?
- Читаючи твори цього розділу, звертай увагу, як письменники і письменниці змальовують зиму, які слова вживають для цього, помічай і запам’ятовуй нові слова та образні вислови, записуй свої враження від художніх творів, малюй за прочитаним.
- Сьогодні на уроці ми будемо читати два вірші: «Зимовий ранок» (автор Валентина Зорик) та «Сипле сніг» (автор Марійка Підгірянка).
- Прочитай вірш «Зимовий ранок». Який настрій створює вірш?
- Як ти
зрозумів вислови: « легкий вітерець заморожений», «повітря виспівує солодко»,
«дихать приємно і радісно»?
- Прочитай
ще раз уважно вірш, намагайся читати виразно, правильно наголошуй слова.
- Знайди
та прочитай слова, у яких природні явища або предмети описані , наче живі.
- Розглянь
на ст. 69 картину Олександра Япмполя «Зимовий день» та дай відповіді на
запитання в рамочці поряд з картиною.
- Відпочинь.
Порухайся.
-
Прочитай
уважно вірш Марійки Підгірянки «Сипле сніг» на ст. 70.
- Які
картини змальовано у вірші?
- Із
чим поетеса порівнює засіяний снігом світ? Яке порівняння є у вірші?
- Чому
в поезії декілька разів повторюється той самий рядок? На що він звертає нашу
увагу?
- Пригадай,
як сніжинки рухаються ? Чому саме так? На що вони схожі?
- Пропоную
тобі вивчити напам’ять вірш Марійки
Підгірянки «Сипле сніг». Для цього скористайся картками-підказками.
27.12.2022
Тема. Зимовий квест.
- Доброго дня!
- Зараз у нас урок літературного читання і я пропоную тобі взяти участь у зимовому новорічному квесті.
26.12.2022
Тема. Урок позакласного читання. Чарівний світ казки.
- Доброго дня!
- Зараз у нас урок позакласного читання.
- Переглянь мультфільм "Украдений місяць. Кум"
- Подумай, що в ньому казкового, чарівного?
-Що нового про козаків ти дізнався (дізналась), переглянувши цей мультфільм?
23.12.2022
Тема. Леся Мовчун "Горіхові принцеси"
- Прочитай біографічну довідку про авторку п'єси - Лесю Мовчун.
- Прочитай уважно п'єсу-казку "Горіхові принцеси" та дай відповіді на питання.
22.12.2022
Тема. Отфрід Пройслер. Паперові квіти.
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Сьогодні ми будемо читати повість-казку німецького дитячого письменника Отфріда Пройслера "Паперові квіти".
-Прочитай правильно слова, які зустрінуться тобі в казці.
- Прочитай уважно повість-казку на ст. 57-60 та дай відповіді на питання.
Домашня робота. Виразно читати повість-казку "Паперові квіти" (ст. 57-60) та переказувати.
19.12.2022
Тема. Брати Грімм. Зачарована красуня.
- Зараз у нас урок літературного читання.
16.12.2022
Тема. Марина Павленко. Хатка для Нехайка.
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Мовленнєва розминка.
- Пригадай, які народні казки ми вже прочитали із розділу "Чарівний світ казки?"
- Які казки є народними, а які літературними?
- Яку казку ми читали на минулому уроці? Про кого в ній розповідалось? Яка головна думка казки?
- Сьогодні ми прочитаємо теж літературну казку Марини Павленко "Хатка для Нехайка".
- Розгорни підручник на ст. 49 та починай читати.
- Перевір себе.
15.12.2022
Тема. Олександр Зима. Про сірого ворона та чарівні окуляри.
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Пригадай, які народні казки ми вже прочитали із розділу "Чарівний світ казки"?
- Чому ці казки є народними?
12.12.2022
Тема. Урок позакласного читання. Чарівний світ казки.
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Пригадай, яку казку ми читали на минулому уроці?
- Перекажи її стисло.
- Переглянь мультфільм за мотивами української казки "Круглячок" по QR на ст. 44. Порівняй прочитану казку з мультфільмом. Що спільне? Чим різняться?
-Сьогодні ти познайомишся ще з однією українською народною казкою "Яката Хвеська". Переглянь мультфільм за мотивами цієї казки.
- Хто головні
герої казки «Язиката Хвеська»?
- Чому Петро
вирішив провчити свою жінку?
- Чи вдалося йому
це?
- Чому навчає ця
казка?
- Яка приказка
підходить до казки?
А) Дає і з рук не
випускає.
Б) Хто діло робить,
а хто ґави ловить.
В) Язик без
кісток, що хоче те й лопоче.
Домашнє завдання. Прочитай українську народну казку та підготуйся її стисло переказувати.
09.12.2022
Тема. Українська народна казка "Круглячок
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Спробуй передбачити, чому казка має таку назву?
- Розгорни підручник на ст. 41.
- Потренуйся вимовляти та правильно наголошувати слова.08.12.2022
Тема. Українська народна казка "Котигорошко".
05.12.2022
Тема. Аналіз діагностувальної роботи. Українська народна казка "Кирило Кожум'яка".
02.12.2022
Тема. Діагностувальна робота: перевірка навички читання мовчки . В. Сухомлинський "Добре слово".
- Зараз у нас урок літературного читання. І сьогодні у нас діагностувальна робота.
- Прочитай мовчки текст В. Сухомлинського "Добре слово".
Оповідання «Добре слово»
В однієї жінки була маленька донечка
Оля. Коли дівчинці виповнилося п'ять років, вона тяжко захворіла: простудилась,
почала кашляти й танула на очах.
До нещасної матері почали приходити
родичі — Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив щось смачне й
поживне: липовий мед і солодке коров'яче масло, свіжі лісові ягоди й горіхи,
перепелині яєчка й бульйон з курячого крильця. Кожен говорив: «Треба добре
харчуватися, треба дихати свіжим повітрям, і хвороба втече в ліси й на болота».
Оля їла мед у стільниках і солодке
коров'яче масло, лісові ягоди й горіхи, перепелині яєчка й бульйон з курячого
крильця. Але нічого не допомагало — дівчинка вже ледве вставала з ліжка.
Одного дня біля хворої зібрались усі
родичі. Дідусь Опанас сказав:
— Чогось їй не вистачає. А чого — і сам
не можу зрозуміти.
Раптом відчинились двері, і в хату
ввійшла прабабуся Олі — столітня Надія. Про неї родичі забули, бо багато років
сиділа прабабуся Надія в хаті, нікуди не виходила. Але прочувши про хворобу
правнучки, вирішила навідати її.
Підійшла до ліжка, сіла на ослінчик, взяла
Олину руку в свою, зморшкувату і маленьку, й сказала:
— Немає в мене ні медових стільників, ні
солодкого коров'ячого масла, немає ні свіжих лісових ягід, ні горіхів, немає ні
перепелиних яєчок, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла
я тобі, мила моя правнучко, один-єдиний подарунок: сердечне бажання. Єдине
бажання залишилось у мене в серці — щоб ти, моя квіточко, видужала й знову
раділа ясному сонечкові.
Така величезна сила любові була в цьому
доброму слові, що маленьке Олине серце забилося частіше, щічки порожевіли, а в
очах засяяла радість.
— Ось чого не вистачало Олі, — сказав
дід Опанас. — Доброго слова.
- Візьми подвійний аркуш та виконай письмово
завдання.
Завдання для
перевірки розуміння прочитаного за оповіданням В. Сухомлинського «Добре слово»
1. Обери правильну відповідь.
1. Що сталося з
дівчинкою?
А. застудилась
Б. упала
В. загубилася
2. 2. Хто лікував Олю?
А. лікарі
Б. сусіди
В. родичі
3. 3. Який подарунок принесла столітня бабуся Надія?
А. сердечне
вітання
Б. сердечне бажання
В. сердечні
краплі
4. 4. Впиши у речення пропущені слова.
Коли дівчинці виповнилося ___________
років, вона тяжко захворіла:
_______________, почала ________________ й танула на очах.
5. Віднови послідовність пунктів плану(пронумеруй правильно).
___ Щире бажання бабусі.
___ Оля танула на очах.
___ Нічого не допомагало.
___ В очах засяяла радість.
6. 6..Яка головна думка твору?
_____________
7. 7. За допомогою
стрілок встанови відповідність.
Танула на
очах |
зраділа |
В очах
засяяла радість |
одужає |
Хвороба
втече в ліси |
слабла |
|
|
30.11.2022
Тема. Книжка - найкращий винахід людства.
Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Час: 01 грудня 2022 8:00 AM Київ
Підключитись до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Ідентифікатор конференції: 217 011 2597
Код доступа: 55555
- Відгадай загадку.
Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
-Мабуть, ти здогадався, що це книга.
- Сьогодні на уроці ми пригадаємо історію створення книги та доведемо, що книга - це найкращий винахід людства.
- Пригадай, якою була перша книга? Коли вона з'явилася? Чому так багато різних книжок? Чому книгу називають великим дивом?
- Прочитай приказки та прислів'я про книгу. Поясни, як ти їх розумієш.
Домашнє завдання: прорекламувати свою улюблену книгу.
28.11.2022
Тема. Приказки.
- Зараз урок літературного читання.
- Розпочнемо із мовленнєвої розминки.
- Попрацюй зі скоромовкою.
- Сьогодні ми будемо читатати та пояснювати приказки.
- А що ж таке приказка? Прочитай та запам'ятай!
Домашнє завдання. Вивчи напам'ять 6 приказок на вибір.
21.11.2022
Тема. Діагностувальна робота: усний переказ прочитаного твору В. О. Сухомлинського "Вогнегривий коник".
- Сьогодні ми познайомимся із твором "Вогнегривий коник", який написав В. О. Сухомлинський та навчимося його переказувати.
Василь Олександрович Сухомлинський народився у 1918 році у селі Василівна на Кіровоградщині в бідній селянській родині. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Усі четверо, коли виросли, стали вчителями. Василь з сімнадцяти років став учителем і залишився ним до кінця життя. Тридцять два роки він вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших він написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки.
- Прочитай твір В. Сухомлинського "Вогнегривий коник" та спробуй переказати.
Запиши переказ твору на відео та надішли у вайбер.
18.11.2022
Тема. Лічилки.
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Мовленнєва розминка.
- Сьогодні ми продовжуємо знайомитись із "золотими зернятками усної народної творчості". А саме з лічилками.
Домашнє завдання. Вивчити напам'ять дві лічилки на вибір на ст. 33-34.
Тема. Прислів'я.
Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко запрошує вас на заплановану конференцію: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Час: 17 лист. 2022 8:00 AM Київ
Підключитись до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Ідентифікатор конференції: 217 011 2597
Код доступа: 55555
14.11.2022
Тема. Скоромовки.
- Зараз у нас урок літературного читання.
Рефлексія.
Домашнє завдання. Вивчити напам'ять дві скоромовки на вибір на ст. 32-33 та навчитися їх швидко, чітко вимовляти.
11.11.2022
Тема. Загадки.
- Зараз у нас урок літературного читання.
10.11.2022
Тема. Українська народна пісня. Ой хвалилася та берізонька.
Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 10 нояб. 2022 8:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
07.11.2022
Тема. Наші проєкти. Книжка - найкращий винахід людства.
- Зараз урок літературного читання. І сьогодні на уроці ми пригадаємо, про що ж ми дізналися із розділу "Книга - найкращий винахід людства".
- Пригадай, хто з поетів назвав "книгу - морською глибиною"?
- З чого виготовляли книгу в Давньому Єгипті?
- Де з'явилася перша друкована книга?
- Хто створив азбуку для незрячих людей?
- Якщо на всі ці запитання ти знав відповіді - це означає, що ти уважний читач.
- Пропоную також перевірити, як добре ти знаєш свою рідну мову. Переглядай відео та виконай усно завдання, які в ньому запропоновані.
Домашнє завдання. Створити рекламу для одного свого улюбленого журналу.
04.11.2022
Тема. Із журналу "Малятко". Азбука, що завоювала світ.
03.11.2022
Тема. Урок позакласного читання. Книжка - найкращий винахід людства.
Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 3 нояб. 2022 9:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання. Розповісти про свою улюблену книгу.
31.10.2022
Тема. Костя Гнатенко. Ображена книжка. ІІ частина.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 31 окт. 2022 9:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
- Пригадай, який твір ми почали читати на минулому уроці?
- Про що розповідалось в першій частині?
- Якою подією вона закінчилась?
- Сьогодні ми прочитаємо другу частину твору Кості Гнатенка "Ображена книга" та дізнаємось чим закінчився твір.
- Розгорни підручник на ст. 26 та почни читати.
-Дай відповіді на запитання та перевір себе.
- Що сталось з книжкою?
- За що вона образилась на хлопчика?
Як ти думаєш, з якою метою автор розповів цю історію?
Відпочинь. Порухайся.
- Підготуйся читати в особах розмову Юрчика з бабусею. Попроси рідних тобі допомогти. Розподіліть ролі. Обговоріть, який стан і настрій Юрчика потрібно передати під час читання. Прочитайте в особах.
- Переглянь відео за QR- кодом на ст. 27 та подумай, що тебе найбільше здивувало?
- Прочитай цікавинку про те, де знаходиться найбільша дитяча бібліотека в Україні (ст. 27 внизу) та розкажи про це своїм рідним.
РЕФЛЕКСІЯ
Домашнє завдання. Виразно читати та переказувати твір Кості Гнатенка "Ображена книжка" ст. 26-27.
28.10.2022
Тема. Костя Гнатенко. Ображена книжка. І частина.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 28 окт. 2022 10:40 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання: читати й переказувати твір Кості Гнатенка "Ображена книга" (ст. 24-26, І частину).
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 27 окт. 2022 09:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
- Прослухай уважно аудоказку Василя Сухомлинського "Спляча книга".
- Якою була книга спочатку?
- Чому її сторінки стали меркнути?
Подумай! Коли книжка живе, а коли втрачає силу?
- Розкажи, як живеться книжці в твоєму домі?
Домашнє завдання: перекажи своїм рідним твір "Спляча книга".
Тема. Тху Хионг. Найцінніший подарунок.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 24 окт. 2022 09:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання: читати й переказувати казку Тху Хионг "Найціннішийй подарунок" на ст. 22-23.
21.10.2022
Тема. Аналіз діагностувальної роботи . За В.Дацкевичем "Як з'явилася друкована книжка".
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 21 окт. 2022 09:40 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
2) Книги з папірусу.
20.10.2022
Тема. Діагностувальна робота: контроль навички читання вголос. Г. Скребицький, В. Чапліна "Як птахи готуються летіти у вирій".
- Діти зараз у нас урок літературного читання і у нас сьогодні діагностувальна робота : контроль навички читання вголос.
- Прочитай уважно інстукцію!
-Попроси маму чи тата, щоб вони засікли час, коли ти почнеш читати текст"Як птахи готуються летіти у вирій", який буде розміщений під інструкцією. Коли закінчиться 1 хв - ти маєш зупинитися та запам'ятати те слово, на якому скінчився час (1 хв). Полічи разом з дорослими кількість слів, яку ти прочитав (прочитала) та запам'ятай.
- Далі ти маєш дочитати текст до кінця та записати правильний варіант відповіді на запитання в кінці нього, щоб перевірити, як ти зрозумів (зрозуміла) прочитане.
Оформлюй свою роботу так:
Дата:_______
Прізвище, ім'я ________
Я прочитав (прочитала) - _____сл/хв
Відповіді на запитання:
1. _____
2._____
3._____
4._____
5._____
6._____
Сфотографуй свою роботу та надішли мені через електронний щоденник (за допомогою батьків). Бажаю тобі успіхів!
______________________________________________________________
Текст для читання.
Як
птахи готуються летіти у вирій
Сонячний осінній день, небо чисте, ясне. Раптом
вдалині з-за лісу з’явилася темна хмарка. Вітру нема, а хмарка сунеться швидко-швидко, так
і зростає на очах.
Ось вона вже зовсім близька… Та це зовсім і не
хмарка, а величезна зграя шпаків! Навесні та на початку літа вони живуть
парочками, а зараз зібралися у зграї. Це вони готуються до відльоту в далекі
теплі краї – у вирій.
Та доки ще не настала пора відлітати, зграї шпаків
днями літають над полями, над луками, шукають собі їжу.
А як мине тиждень, другий, як вибілять перші
заморозки поля та луки, глядь шпаків уже й нема! Значить, полетіли наші шпаки у
вирій аж до наступної весни.
Хліб давно уже покосили й зібрали, а по стерні
походжають чорні граки – хлібні зерна підбирають, різних черв’яків, жуків їдять.
Тут і
старі граки, й молоді – всі разом до відльоту готуються.
А подивись на ластівок. Скільки їх восени вздовж
дороги на телеграфних дротах сидить. Посідають щільно одна до одної. Здаля
поглянеш – ніби намистинки чорні на разочок нанизані.
Щебечуть ластівки, хвилюються, метушаться, - це
вони теж у дальню путь зібралися.
А то ще осіннім днем раптом долинає звідкілясь згори: кру-кру-кру ... Подивишся - високо-високо аж під хмарами, летять у вирій ключем журавлі. То вже значить, до зими недалеко!
____________________________________________________________________
Тестові завдання:
1. Про який день йдеться у тексті?
А) осінній;
Б) весняний;
В) літній.
2. Чим
насправді була диво-хмарка?
А) грозовою
хмарою;
Б) чаклункою;
В) шпачиною
зграєю.
3.
Чому шпаки зібралися у зграї?
А) щоб пошукати собі поживу;
Б) щоб підготуватися до відльоту в теплі краї;
В) щоб зайняти місце для гніздування.
4. Що
роблять шпаки перед відльотом?
А) літають над полями, шукаючи їжу;
Б) відпочивають;
В) виводять пташенят.
5.
Коли шпаки відлітають у вирій?
А) коли збирають урожай;
Б) коли настають перші заморозки;
В) на початку осені.
6. Які
пташки летять у вирій ключем?
А) ластівки;
Б) чайки;
В) журавлі.
______________________
Примітка: в 3 класі І семестру ти маєш читати до 60 слів за хвилину і більше. Якщо прочитав (прочитала) менше - не засмучуйся, розвивай навичку читання ( читай більше художньої літератури ).
17.10.2022
Тема. Урок позакласного читання. Моя улюблена книжка.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 17 окт. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
- Сьогодні у нас урок позакласного читання тема якого: "Моя улюблена книга".
- Хто з нас не любить книжок? Мабуть, немає такої людини.
- Чи зможе людина прожити без книги? Зможе. Погано, нудно, нецікаво, але зможе. Та людство – ні. Книги – це пам’ять. Саме з книжок ми дізнаємося, як живуть народи з різних країн, як борються вони за свободу, дізнаємось про великі відкриття науки і техніки, про зірки і планети, про рослин і тварин. З давніх-давен вчені і письменники відображали в книгах знання,досвід свого покоління, свої думки і зберегли все це для нащадків.
- А в народі кажуть: хто багато читає, той багато знає.
- А ти любиш читати? Яка твоя улюблена книга? Чим вона тобі подобається?
- А чи знаєш ти, як потрібно поводитись з книгою? Чому і як потрібно берегти книги?
- Сьогодні ми познайомимось із оповіданням О. Вишні"Любіть книгу".
- Прослухай уважно оповідання.
1. Хто не
дуже любив книгу і не дуже чемно з нею поводився?
а) Василько
б)
Сергійко
в) Миколка
2.Що приснилося Василькові? Що
він …
а)
дерево
б)
книжка
в)
квітка
3.Від якої страви пекло тіло
Василька?
а) суп
б) каша
в) борщ
4. Що робили з Васильком –
книжкою Мишко і Вова?
а)
обписували
б) рвали
в) різали
5.Що вирізала Оленка ножицями з
Василька – книжки?
а) слова
б) малюнки
в) візерунки
6.Що поставили на Василька –
книжку?
а) праску
б) чайник
в) лампу
7.Закінчи речення «Бережи книгу –
це твій …
а) дім
б) друг
в) вчитель
- А чи знаєш ти правила користування книгою?
- Книги мають зберігатися на на книжковій полиці.
- Читай книги за чистим столом із чистими руками.
- Перегортай сторінки за правий верхній куток.
- Щоб не загубити місце в книзі, де ти закінчив читатати, вклади закладку.
- Прочитані книжки поверни до бібліотеки.
Домашнє завдання: прочитай будь-яке оповідання, яке є у твоїй домашній бібліотеці та навчись коротко переказувати його зміст. Розкажи батькам, що нового ти дізнався (дізналась) із сьогоднішнього уроку.
14.10.2022
Тема. Іван Франко. Книги - морська глибина.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 14 окт. 2022 09:40 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
- Сьогодні ми починаємо працювати над новим розділом "Книжка - найкращий винахід людства".
- Як ти думаєш, про що ми будемо читати в цьому розділі?
Ти дізнаєшся багато нового про книгу і зможеш дати відповідь на такі запитання:
- Якою ж була перша книга?
- Коли вона з'явилася?
- Чому так багато різних книжок?
-Чому книгу називають великим дивом? Які незвичайні можливості вона має?
Отож, читай уважно, вдумливо, визначай нову для себе інформацію, обговорюй прочитане з однокласниками та однокласницями.
- Сьогогодні ми познайомимось із віршем Івана Франка "Книги". А також пригадаємо та обговоримо прислів'я, які ти знаєш про книгу.
Перед тобою портрет видатного українського письменника Івана Франка. Народився Іван Франко 27 серпня 1856 року в с. Нагуєвичі, в Галиччині. Батько його був ковалем, але помер, коли Івану було 9 років.
Іван Франко ріс допитливи, роботящим та товариським хлопчиком. В школі Івась (так його ласкаво називали батьки) дуже гарно вчився, адже був здібним і мав хорошу пам'ять.
Іван Франко самотужки вивчив 14 іноземних мов та написав багато віршів, які були зібрані у поетичні збірки.
Помер І. Франко 28 травня 1916 р. та був похований у Львові на Личаківському кладовищі.
Ім'ям письменника названі бібліотеки, вулиці, театри та університети. А у будинку, де жив Іван Франко створено музей.
Для дітей Іван Франко теж написав такі твори, як "Коли ще звірі говорили", "Лис Микита", "Лисичка - кума" та інші. Прочитай їх.
- Прочитай вірш Івана Франка "Книги" на ст. 18.
- З чим порівнює Іван Франко книги?
- Що таке перли?
Що мав на увазі автор під словом перли?
-Що поет хотів донести до читача своїм віршем?
- Які прислів'я про книгу ти знаєш? Поясни, як ти розумієш зміст прислів'я:
Книги - це віконце у світ.
Книга - це друг, без неї, як без рук.
Книга корисна, коли її читають.
13.10.2022
Тема. Наші проєкти. Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 13 окт. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
- Розподілимось на 4 групи. Подумай, до якої групи ти приєднаєшся.
1 група. Кореспонденти і кориспондентки - добиратимуть уривки з художніх творів, у яких описано картини осінньої природи.
2 група. Автори та авторки - напишуть власні твори (есе, вірші, казки чи оповідання) про красу осені, життя тварин восени.
3 група. Дослідники і дослідниці - знайдуть інформацію в різних джерелах про походження назв осінніх місяців.
4 група. Ілюстратори та ілюстраторки - доберуть або зроблять світлини до художніх творів, намалюють ілюстрації.
- Якщо ти вже обрав (обрала) до якої групи ти належиш і знаєш, яке завдання ти будеш виконувати - можеш розпочинати роботу. Оформлюй її на аркуші форматом А- 4 (альбомний).
- В класі ми оформимо стіннівку з твоєї роботи та робіт твоїх товаришів та проведемо її презентацію.
- Бажаю тобі творчих успіхів!
10.10.2022
Тема. Вадим Скомаровський. Клени.
- Доброго дня! Зараз у нас урок літературного читання.
- Прочитай вірш голосно ще раз та дай відповіді на питання в кінці нього.
ВІДПОЧИНЬ. ПОРУХАЙСЯ.
Домашнє завдання: ст. 17 - навчитись виразно читати.
07.10.2022
Тема. Володимир Титаренко. Сойчині жолуді.
- Доброго дня! Зараз у нас урок літературного читання.
- Прочитай оповідання та з'ясуй де і коли відбувались події?
- Перевір, чи уважний ти читач. Для цього прочитай запитання після тексту та дай на них відповідь.
ВІДПОЧИНЬ. ПОРУХАЙСЯ.
06.10.2022
Тема. Ірина Прокопенко "Як Жолудь дубом став".
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 6 окт. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання: навчитись переказувати казку "Як Жолудь дубом став".
03.10.2022
Тема. Лідія Андрієць. Про парасольку.
- Доброго дня! Зараз у нас урок літературного читання.
30.09.2022
Тема. Урок позакласного читання. Осіння гра.
Та ще й спритна вона на диво.
Вміє далеко стрибати
І горіхи розгризати.
- Здогадались? Та це ж білочка. Сьогодні ми дізнаємось більше про цю руду тваринку.
ОСІННЯ ГРА
Чи знайдеться на нашій милій Україні ліс, в якому б не зустрілася вам білка? Певне, нема такого лісу, нема такого саду, в якому б не водилося оце миле звірятко.
Де лісова гілка — там і білка. Восени в білки особливо багато клопотів. Треба на зиму грибів насушити. Запастись горіхами, жолудями, шишками. Дупло вимостити, утеплити, впорядити, замаскувати.
Пізніше, коли на землю впадуть заморозки, їй треба міняти шубку. Білка скидає перед зимівлею руду шерсть, одягаючи сіру, теплішу, м'якшу, пухкішу шубку.
Ще завіють сніги, загудуть завірюхи. Білка сховається в дупло, вкриється пухнастим хвостом і чекатиме відлиги. А доки не чути заморозків, білка розважається.
Чи знаєте ви осінні білчині ігри?
Граються білки у хованки. Граються самі з собою, з променем-зайчиком.
Грається білка з білкою. Сковзне промінь по дереву — білка за ним. Промінь на гілку — білка за променем. Зверху до низу. Знизу - догори. Хто кого ловить — не втямиш. І не стомиться білка-стрибунка. І не прощається з осінню. Сонце на гілку — білка за ним. Білка на другу, сонце — за нею.
Лист за листом — осінь кружляє понад землею.
Білка безжурно у хованки грає.
Білка на зиму горіхи збирає.
Грається променем, грається листом.
Не розлучається з нашим дитинством.
ВІДПОЧИНЬ. ПОРУХАЙСЯ.
- Перевір, як ти зрозумів (зрозуміла) прочитане. Дай відповіді на запитання.
— Коли у білки з’являється найбільше турбот? Чому?
— Прочитайте, що заготовляє на зиму ця тваринка. Як готує до зими своє дупло?
— Як змінюється зовнішній вигляд білки перед зимівлею? Чому вона змінює шубку?
— Які ігри полюбляють білки? З ким вони граються?
— Прочитайте рядки, що римуються.
- Спробуй скласти план до оповідання та переказати за ним.
Домашнє завдання. Прочитай оповідання про інших тварин та дізнайся, як вони готуються до зими.
29.09.2022
Тема. А. Качан. Дощова осінь
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 29 сент. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання: навчитись виразно читати вірш ст. 12
26.09.2022
Тема. Діагностувальна робота: аудіювання "Як Наталя у лисиці хитринку купила"
- Доброго дня! Зараз у нас урок літературного читання.
- Тема уроку: аудіювання.
- Приготуй подвійний аркуш в клітинку. Підпиши його.
- Уважно прослухай текст "Як Наталя у лисиці хитринку купила" та виконай письмово запропоновані завдання. В кінці оціни свою роботу, намалюй кольоровий кружечок:
зелений - робота для тебе була легка;
жовтий - під час виконання роботи потрібна була допомога;
червоний - робота була важкою.
Бажаю успіхів!
Аудіювання
1.
У чому були хитринки? (Обери правильну відповідь)
А) у кошику Б) у сумці В) у пакеті
2.
Яким рушничком був прикритий крам?
А) кольоровим Б) білим В) блакитним
3.
Як хитринка з`явилася у дівчинки?
А) дівчинка її купила Б) хитринку подарували В) дівчинка її вкрала
4.
Хто продавав хитринки?
А) мама Б) дівчинка В) лисиця
5. Випиши слова,
які можна використати для характеристики мами.
Добра, милосердна, лінива,
турботлива, байдужа, хитра, совісна,
спостережлива.
6.
Установи послідовність подій, пронумерувавши речення за допомогою цифр (1, 2, 3, 4).
____ Розповіла про
все мамі.
____ Купила Наталя хитринку, принесла
додому.
____ Наталочка почервоніла від сорому.
____ Засунула руку у кишеню, а маленької
дерев'яної дівчинки нема.
7. Додай слова за змістом казки (купила, навчила, продала).
Лисичка ___________ .
Наталя ___________ .
Мама ____________ .
8. Чому Наталочці стало соромно? Дай повну, розгорнуту
відповідь.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
- Не забудь оцінити свою роботу, сфотографуй та надішли мені у вайбер.
Дякую за роботу!
23.09.2022
Тема. В. Сухомлинський. Що найтяжче журавлям.
22.09.2022
Тема. із журналу "Світ дитини". Бабине літо.
- Доброго дня, любі діти! Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 22 сент. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання: навчитись читати виразно текст "Бабине літо" ( ст. 9-10). Скласти усну розповідь про павучка, який подоржував на своїй павутинці
19.09.2022
Тема. Степан Жупанин. Осіння пожежа (ст. 8)
- Відпочинь. Порухайся.
16.09.2022
Тема. Урок позакласного читання "Осінній плащ одягає природа"
- Доброго дня, любі діти!
- Зараз у нас урок позакласного читання на тему:
ОСІННІЙ ПЛАЩ ОДЯГАЄ ПРИРОДА
- Переглянь відео та виконай завдання.
15.09.2022
Тема. Вікторія Забава. Місяць жовтень (ст. 7)
- Доброго дня, любі діти!
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 15 сент. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Домашнє завдання: навчитись швидко і голосно читати скоромовку "Місяць Жовтень" на ст. 7.
12.09.2022р.
Тема. Леонід Куліш-Зіньків. Жовтень ( ст. 7)
- Доброго дня, любі діти!
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Пригадай, як називається розділ, який ми розпочали вивчати? На яку тематику твори, розміщені у ньому?
- Який твір ми читали минулого разу? Який він є за жанром? Що таке скоромовка?
- Отже, домашнє завдання було навчитися швидко вимовляти скоромовку "Вересень". Чи вийшло в тебе? Нумо, спробуй.
- Пригадай, як називаться другий місяць осені? Чому він має таку назву? А чи знаєш ти, як називали цей місяць в давнину?
- Отже, сьогодні на уроці ти дізнаєшся про стародавні назви місяця жовтня та навчишся швидко вимовляти скоромовку " Жовтень".
- Прочитай текст "Жовтень" та скажи, які назви мав другий місяць жовтень в давнину?
Середульший брат осені – жовтень – приніс із собою привабливий жовтогарячий колір. Закінчилися жнива, завершуються усі польові роботи. Але не тільки різнобарв’ям та врожаєм багатий жовтень, а й цілою низкою барв. Його називають у народі “грязнем” (від грузьких доріг), “хмуренем” (від великої кількості похмурих днів), “листопадником” (бо земля щедро вкрита килимом опалого листя), “зазимником” (бо з’являються відчутні заморозки). Багатий жовтень і на народні свята: Івана Богослова, Покрови, Луки. У давнину в Карпатах на Покрову поверталися з полонин пастуші отари.
З 14 жовтня у селах починався період вечорниць та весіль. Тому жовтень мав ще одну назву – “весільник”.
- Які народні свята є в жовтні? Чи знаєш ти, що таке вечорниці?
Вечорни́ці, до́світки — одна з форм осінньо-зимових вечірніх розваг, що відбувались у хаті. На вечорницях оповідали казки, танцювали, поєднуючи дозвілля з роботою.
- Відпочинь, потанцюй і ти.
- Розгорни підручник на ст. 7. Прочитай скоромовку "Жовтень"спочатку повільно. Яким автор описує поле та ліс? Що у осені в руці? Яка картина постає в твоїй уяві, коли ти читаєш скоромовку?
-Прочитай скоромовку ще раз, але вже швидше.
- Які слова тобі важко вимовляти? Потренуйся їх окремо вимовляти. Стеж за правильною вимовою всіх звуків.
- Навчися без заминок швидко читати скоромовку.
Домашнє завдання: навчитись швидко і голосно читати скоромовку "Жовтень" на ст.7.
09.09.2022р.
Тема. Наталка Поклад. Вересень. Тренувальна діагностувальна робота: аудіювання Зірка Мензатюк Гарбузище.
- Доброго дня, любі діти!
- Зараз у нас урок літературного читання.
- А для того, щоб уміти гарно читати - потрібно тренувати силу голосу, правильно дихати під час читання. Пропоную тобі виконати тренувальні вправи.
РОЗМАЇТТЯМ КОЛЬОРОВИМ ПРИКРАШАЄ ОСІНЬ КРАЙ
- Який вірш читали на минулому уроці? Хто його автор?
- Прочитай виразно вірш "Осінь пензлика взяла ". Які ознаки осені зображено у вірші? Якою ти уявляєш осінь із цього вірша? Порівняй ілюстрацію і зміст вірша. Чим вони відрізняються? Що потрібно змінити на ілюстрації, щоб вона відповідала твору?
Пригадай, що таке скоромовка?
- Сьогодні ми будемо вчитися швидко вимовляти скоромовку Наталки Поклад "Вересень".
- А також проведем тренувальну діагностувальну роботу: аудіювання.
-Прочитай скоромовку на ст. 7 "Вересень"спочатку повільно. Чим вистелив вересень ліс? Для кого цвіте верес? Як ви розумієте вислів "одяглися у жовті плащі". Це в прямому чи переносному значенні вжито? Що виглядають дерева?
-Прочитай скоромовку ще раз, але вже швидше.
- Які слова тобі важко вимовляти? Потренуйся їх окремо вимовляти. Стеж за правильною вимовою всіх звуків.
- Навчися без заминок швидко читати скоромовку.
- Відпочинь . Порухайся.
-А зараз - аудіювання. Послухай уважно казку Зірки Мезатюк "Гарбузище".- Приготуй аркуш паперу. Читай уважно запитання, подані внизу та обирай одну правильну відповідь. Записуй цифру (номер запитання) і поряд варіант відповіді.
Наприклад: 1. а)
1. Хто побачив велику жовтогарячу квітку, що зацвіла на городі?
а) бджілка
б) коник -стрибунець
в) молодий джмелик
2. Що зазеленіло на стеблі?
а) маленький огірочок
б) маленький гарбузик
в) маленьке яблучко
3. Що хотів зробити маленький Михась, коли вперше побачив гарбузик на городі?
а) з'їсти
б) зробити маленький м'ячик
в) зробити з нього корову
4. Яким став гарбузик після дощику?
а) став більшим за голову
б) схожий на огірок
в) ще меншим
5. Яким став гарбуз з настанням осені?
а) великим і жовтим
б) маленьким і зеленим
в) довгим і м'яким
6. Яку страву зварили з гарбуза?
а) варення
б) кашу з пшоном і маслом
в) кисіль
- Сфотографуй свої відповіді та надішли мені. Я впевнена, що в ти впорався (впоралась) з роботою.
Домашнє завдання: навчитись швидко і голосно читати скоромовку "Вересень" на ст.7.
08.09.2022р.
Тема. Марія Паномаренко. Осінь пензлика взяла (ст. 6 -7).
- Доброго дня, любі діти!
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 8 сент. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Дякую за роботу😀!
05.09.2022р.
Тема. Алевтина Волкова Перший подих осені. Марія Хоросницька Осінь. (ст. 4 - 5).
- Доброго дня, любі діти!
- Зараз у нас урок літературного читання.
- Який вірш читали на минулому уроці? Хто його автор?
- Якими словами поетеса Інна Кульська описала місяць вересень? Чому назвала його щедрим?
- Чому місяць вересень так називається? Розкажи, що ти знаєш про верес?
- Сьогодні на уроці ми продовжимо читати твори про осінь та прочитаємо твір Алевтини Волкової "Перший подих осені", послухаємо вірш Марії Хоросницької "Осінь" (ст. 4 - 5).
- Отже, розгорни ст. 4, відшукай у зеленій рамочці слова та прочитай їх правильно.
- Чи відоме тобі значенння всіх слів? З'ясуй!
Серпанок - легка прозора тканина.
Небосхил - небокрай.
Оксамитові - бархатисті.
Рівнодення - тривалість дня дорівнює ночі.
Прочитай твір Алевтини Волкової "Перший подих осені"та поміркуй чому саме так авторка назвала його.
- Знайди відповіді на всі запитання, які розміщені в кінці твору.
- Відпочинь та порухайся.
- Прочитай ще раз твір Алевтини Волкової "Перший подих осені"та порахуй скільки в тексті абзаців? Який абзац складається з одного речення? У якому абзаці розповідається про дерева?
- Прослухай вірш Марії Хоросницької "Осінь".Скористайся для цього QR-кодом та дай відповіді на запитання в пунктирній рамочці.
Дякую за роботу😀!
02.09.2022р.
Тема. Розмаїттям кольоровим прикрашає осінь край. Інна Кульська. Вересень (ст. 3 - 4).
- Доброго дня, любі діти!
- Запрошую вас на зум урок.
Юлія Сенченко приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Юлія Сенченко
Время: 2 сент. 2022 08:00 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/2170112597?pwd=ek9vZFptWk80Ly8vTjJIOUdIUkg0UT09
Идентификатор конференции: 217 011 2597
Код доступа: 55555
Комментарии
Отправить комментарий